Regisztráció Blogot indítok
Adatok
therest

0 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
IDDQD A PC Guru története 2011.07.14 11:00:00
Ahogy a minap jeleztük, itt az első visszaemlékezős-nosztalgiázós (és egy kicsit talán bálványdöntögetős) poszt a PC Gururól, amiben Sashegyi "Sasa" Zsolt mesél arról, hogy is volt ez az egész. Előreláthatólag két részletbern, mert nem lesz rövid. Egyben itt…..
therest 2011.07.15 03:19:11
Amikor valami új születik, az mindig más. Amikor én tojásból kocka lettem (és sokan még itt), még nem kellett az ipar szót a játék mögé tenni. Két, három srác összehozhatott egy tökéletes játékot, és legalább egy joyt tönkre vágtunk egy hónapban. Giana Sisterssel, Dune 2-vel toltuk, Scannert, CoVot, PC Gurut olvastunk, kivágtuk a lemezek másik oldalát, és jeleket tettünk a kazettákra, 21 nagyflopin vittük el az MKII-t(full feketére nyomtatva a cikk, nekem akkor azt öröm volt egyáltalán megérinteni/megszagolni is), amiből 4 data erroros lett mire hazaértünk.

Vajon milyen lehet(ett) cikkíróként átélni ennek az (el)iparosodását? Nem veszítettétek el a hitetek, lelkesedésetek, amikor az ikszedik nfs-ről kellett cikket írni? Bezzeg egy StreetRod!
őszintén, kinek mennyire maradt élvezet játékokról cikkezni, 30-40 évesen, ebben a rohadt nagy üzletté alakult valamiben?

Mindezeket azért írtam le, mert szó volt arról a kommentek között, hogy más volt-e régen. Igen más volt. Mert ártatlan, tiszta volt, és ettől örömteli. Még az elején.

És mi köze ennek a fenti visszaemlékezéshez? Amikortól a Sasa mesélni kezd, azok pont azok az évek amikor számmora az utolsó nagy nevek kikerültek a fejlesztői műhelyekből. SC:BW, Diablo II, Quake 3 Arena, Max Payne. Valahol arra felé volt egy törés (vagy csak bennem?), és elindultunk abba az irányba ahol most tartunk. Egy szép, új üzletben pedig sokan akarnak sok pénzt csinálni - itt a kiadókra, média csoportokra, befektetőkre gondolok - nem csoda, hogy a guru csapatát is hátukra kapták a hullámok, és jól meg hányták, vetették.

Miután így jól kiokoskodtam, nosztalgiáztam magam 03kor, sokkal jobban fogok aludni :)

Én sokáig rendszeres olvasója voltam a PC Gurunak, kösz!
Március elsején indul Kínában az a figyelőprogram, aminek keretében a szülők keményebben foghatják játékfüggő gyereküket. Az online addikció nagy probléma az országban, a kínai társadalomtudományi akadémia becslése szerint 33 millió játék- és netfüggő nagy az országban.…..
therest 2011.02.02 14:16:33
Biztos, hogy nem normális szint van belőve Kínában a heti 2 órával. Ugyanakkor én mondjuk a saját bőrömön érzem, hogy mint régi kocka, hogy betesz a függés így harminc évesen is(vagy füleg most?). Alapból gépen melózom, aztán utána egy kis QuakeLive, egy kis MMO, egy kis böngészés, és hopp elszállt az egész nap, és végig a gép előtt ültem. Kevesebbet olvasok (könyvet, nem neten), rajzolok, kocsmázok, csocsózom, horgászom amióta dolgozom, mert az online dolgokra szánom inkább az időt, és nem fér bele minden a 24 órába. Tudatosan kell kényszerítenem magam arra, hogy a többi dolog az életemben , ne tűnjön el teljesen, illetve, hogy nem menjen a munka rovására a kockulás (elég idő a pihenésre stb). És itt jön a lényeg: egy gyerek (főleg a fiatalabbak) erre nem képes, mert gyerek, és nem gondolja végig. A szülőnek kéne.

@hajduchris :
A sportokat ne keverjük ide, mert annak számos élettani előnye van, míg a gépes dolgoknak pont ellenkezőleg.

Azzal nem értek egyet, hogy az államnak nem lehet beleszólása ebbe, hiszen bármilyen széles rétű függőség negatív hatással van az adott ország kondíciójára. A kérdés, hogy milyen módszerekkel nyúl a kérdéskörhöz a vezetés. Szerintem Kína nem csinálja rosszul, eltekintve a megcélzott napi/heti óraszámtól. A post szerint nem kötelező a leszoktató tábor, a szülők küldhetik oda a gyermeküket ha úgy gondolják. A software cégek kényszerítése is rendben van. A legtöbb MMO pl. épít az addikciós hatásra (vagy ha nem is épít, akkor is van neki) ezzel szembe kell menni egy szintig. Mondom ezt aktív L2 játékosként.

Szerintem napi négy óra belefér, a gép/tv kombóból. A többiben tanulás, sport, legó akármi. A hangsúly a balanszon van.
Aki kicsit is konyít a játékiparhoz, tudja, hogy Dél-Koreában a Starcraft hihetetlenül népszerű nemzeti sport, az ország szinte a Starcraft vallási központja. A Blizzard világszerte több mint tízmilliót adott el a játékból, ennek nagyjából felét Dél-Koreában, ami azt jelenti,…..
therest 2010.11.16 18:20:10
@Archenemy: Azért hoztam a példát úgy ahogy hoztam, mert a szoftverek nem csak digitális formát öltenek, hanem a kiadó rendszerint csomagolással, kézikönyvvel, artbookkal, egyéb cuccokkal együtt dobozolva értékesíti ezeket. (digitális munka alacsony példányszámban nyomtatásban való értékesítése). Szerintem éppen ezért jobb a párhuzam, mint egy textúragyűjtemény. A példámban nem illusztrációkról van szó, meg máshol szereplő alkotásról, hanem egyetlen nagy felbontású képről, ami 200cm*250cm-ben kinyomtatva sem veszít a minőségéből, és önmagában képvisel értéket. Nem véletlenül írtam úgy, ahogy írtam. Ha átírod, és megcáfolod az úgy nem az igazi. :)

Nem hiszem hogy a szellemi produktum védelme, és más emberek megkülönböztetését célzó törvénykezés között bármilyen szintű párhuzamot lehetne vonni. Az előbbinek van, sőt kell legyen helye.

@Bobby: csak a postod elejére reagálnék bővebben mivel a második része konkrétan nekem címzett személyeskedés, ami az itt folyó vitát csak alacsonyítja, de hozzá nem tesz. Tehát csak ennyit, ha nem értetted volna meg a lényeget: hogy aki szabályok felett állónak gondolja magát, annál igenis rosszabbodhat a helyzet, és szép fokozatosan eltorzulhat ocsmányabb irányokba is. Nem mindig ez a helyzet, de találni szép számmal ilyet.

Az első rész pedig roppant gyenge kamuszöveg: Ha kapsz 1.000.000 forintot X-től, holott tudod ,hogy X törvénytelenül jutott hozzá, utána már nyugodt szívvel elköltheted? A te értelmezésedben igen, Akkor most torzulsz vagy nem torzulsz? :)
therest 2010.11.16 19:07:13
@Bobby Newmark: "Nem vagyok köteles az ajándékok eredetét ismernem, ha ilyen jellegű ajándékot kapok, és leadózom belőle, amit kell, akkor onnantól kezdve senkivel semmi elszámolni valóm nincsen." - Én nem tudom, te hogyan töltesz le, de szerintem nem random módon kattintgatsz a böngésződben, amíg a kívánt program meg nem jelenik a vinyódon. Tökéletesen tisztában vagy vele honnan is jön az adott szoftver, hogy nem jogtiszta. Megint csak vagdalózol.

Nem szakad rám, mivel párszor már leírtam: Az ha warezolsz egy dolog. A gond akkor van, ha teljesen természetesnek véled, hogy így jutsz hozzá más szellemi termékéhez, és a legkisebb mértékben sem törekedsz arra, hogy ezen változtass. Nincs benned az az érzés, hogy ez helytelen, hanem még te vagy felháborodva. :)
therest 2010.11.16 19:46:17
@Bobby Newmark:
A kattintgatós dolog amit idéztél arra vonatkozik, hogy tudatosan kattintasz a piratebayen,ncoreon a megfelelő nevű torrentre, és kezded lehúzni. Ezt pedig azért hoztam fel mert ezt írtad: "Nem vagyok köteles az ajándékok eredetét ismernem,". De nyilván ez egyszerű hazugság a torrent esetében. Most visszamehetnék még 5 postot, de ha 2 után elveszíted a fonalat, akkor nem nagyon érdemes. :D

Informatikában járatlanok, gyerekek. Milyen képtelen kifogást fogsz még felhozni? Aki informatikában annyira járatlan, hogy nem tudja, hogy van jogtiszta, meg nem jogtiszta szoftver az milyen szoftvert fog letölteni? Honnan? Hogy telepíti fel? :DD

Utolsó bekezdésedben úgy beszélsz a kiadókról, mintha rád lenne kényszerítve, hogy megvásárold a terméküket. Ha eddig senki nem szólt volna: Nincs rád kényszerítve! Te puszta kényelemből, szórakozásból használod jogosulatlanul az ő terméküket, és neked áll feljebb.

Na részemről befejeztem, mert nem bírom a logikát nélkülöző, "újabb lehetetlen elemeket dobok be" érveléseket.

Bocs hogy ennyire belemélyültünk ebbe a majdnem offtopic témába.