Adatok
CanGuru
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Majd négy éve írtam az első bejegyzésem, és ez idő alatt szinte szóba sem hoztam a hazai "nagyszériás" gyártót. Vagy ha igen, hát csak érintőlegesen. Egyszer már tervbe vettem egy posztot róla, végül nem került rá sor, most azonban leírnék pár…..
Több mint egy hete volt már, de azért ejtek pár szót a legutóbbi kiállításról ahol voltam. Megemlítettem már, hogy ha sokat jár az ember modellkiállításra, óhatatlan, hogy előbb-utóbb ugyanazokat az asztalokat, modulokat többször is látnia kelljen. Ez egy idő után…..
A Modellkit weboldalán az április 29.-i újdonságai közt feltűnt néhány modell "régi ajánlatunkból" címszó alatt, melyek legutóbb 2002-2003 környékén voltak a kínálatban. A legszebb a Roco 63681 cikkszámú OBB Taurus, melynek az eredetije abból a huszonöt…..
Az év legnagyobb szabású nemzetközi modultalálkozója lesz a hétvégén - Pécsen.Akkor már miért nem Záhonyban? Az sincs sokkal messzebb… Végre egy program ami még érdekelne is, mert azért egy ilyen rendezvényt talán érdemes megnézni, ellentétben mindenféle falusi…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A következő generáció ugyan középmotoros lett, de Bühler helyett valami jugoszláv szutyok motor került bele, amivel kevésbé és csúnyabban lehetett lassan menni. És már nincsen tapadógyűrűs kereke, ergo a két motoros első szériás gépnél a nagyobb tömeg ellenére is gyengébb lett a gép.
A következő generáció ismét Bühler motort kapott és lendkereket is, de ebből volt olyan alszéria, amiben a fogaskerekek (lila műanyag) borzalmas minőségűek voltak, a fogaik össze-vissza álltak, emiatt csúnya és rendkívül zajos volt a gépek futása.
A mostani széria - ha lehet kapni - állítólag minden eddiginél jobb.
A legelső géphez a hajtás alkatrészeiből csak bontott van.
Aki igényes futású M41-es mozdonyt akart, az már a '90-es évek végén más, minőségi hajtást (pl. Roco) tett alá (vagy csak kasznit vett, alvázzal, forgóváz maszkokkal). Ezzel ugyan jobb lesz, de összességében drágább, mint egy hasonló márkás mozdony, hiszen azt meg kell venni hozzá, munkát kell beletenni, stb.
Jellemző problémák a gépekre (kivétel az utolsó széria, abból nem volt még a kezemben):
- darabos lassú futás
- zajos az egész mozdony
- gyenge vonóerő
- nem átlátszó ablakok, amelyek vastagok is, nincsen vezetőállás berendezés (most már van kisszériásan gyártott)
- felöntöt kapaszkodók
- vastag a festék sok modellen
Hát, röviden ennyi.