Adatok
75AP
0 bejegyzést írt és 34 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az új koronavírus járvány kimenetelével, következményeivel kapcsolatban sok a bizonytalanság, de az megelőlegezhető, hogy nagy nehézségekkel és szerteágazó válságjelenségekkel kell megküzdeni úgy individuális szinten, mint a legkülönbözőbb méretű entitások világában, legyen szó családokról,…..
75AP
2020.04.25 15:56:25
Szerintem a járvány miatt döglődő Wizz Air-be pumpálják inkább a pénzt, ezért nem használják a SAC-et.
75AP
2020.04.26 17:57:59
@Gábor Lippai: "WizzAir betartott bármi ilyet?"
Lehet hogy igen, lehet, hogy nem, de a SAC pilótaállománya jóval kisebb lehet a Wizz Air-nél, szóval az utóbbi nyilván könnyebben rotálja a személyzeteket. Minden esetre ez jelent meg eddig:
"Amint az eszközök erre rendelkezésre állnak, bevezetjük a visszatérő személyzet tesztelését, mindenben a magyar hatóságok előírásait követve. Amíg nem produkálnak negatív tesztet a visszatérő személyzet tagjai, addig természetesen önkéntes karanténban tartózkodnak. Mint pápai lakosokra, ránk és családjainkra ugyanazok a magyar szabályok vonatkoznak, mint bármelyik pápai vagy magyarországi lakosra az itteni életünket illetően."
www.infopapa.hu/hirek/olvas/rendkivul-szigoru-megelozo-rendelkezesek-leptek-eletbe-a-nehez-legiszallito-ezrednel-2020-04-02-111426
Lehet hogy igen, lehet, hogy nem, de a SAC pilótaállománya jóval kisebb lehet a Wizz Air-nél, szóval az utóbbi nyilván könnyebben rotálja a személyzeteket. Minden esetre ez jelent meg eddig:
"Amint az eszközök erre rendelkezésre állnak, bevezetjük a visszatérő személyzet tesztelését, mindenben a magyar hatóságok előírásait követve. Amíg nem produkálnak negatív tesztet a visszatérő személyzet tagjai, addig természetesen önkéntes karanténban tartózkodnak. Mint pápai lakosokra, ránk és családjainkra ugyanazok a magyar szabályok vonatkoznak, mint bármelyik pápai vagy magyarországi lakosra az itteni életünket illetően."
www.infopapa.hu/hirek/olvas/rendkivul-szigoru-megelozo-rendelkezesek-leptek-eletbe-a-nehez-legiszallito-ezrednel-2020-04-02-111426
Mivel a LégierőBlogger legnagyobb fájdalmára másirányú elfoglaltsága miatt nem vehetett részt a Közös Fellépés 2014 múlt heti VIP-napján, ezért tegnap este-éjszaka pótolta ezt a szörnyű mulasztását. Hát, lehet, hogy jobban jártam. Köszönet mindenkinek, akit…..
75AP
2014.10.12 20:03:53
@blash:
Úgy tudom, hogy pár szekció lett az áldozat, de lehet, hogy csak a törővég...
A zöldruhás pedig az egyik önbizalommal túlságosan, tehetséggel kevésbé megáldott hajózóra utal.
Úgy tudom, hogy pár szekció lett az áldozat, de lehet, hogy csak a törővég...
A zöldruhás pedig az egyik önbizalommal túlságosan, tehetséggel kevésbé megáldott hajózóra utal.
Egy friss lengyelországi képpel indul az októberi hírrovat...
Zord..
Ma aláírták azt a szerződésmódosítást, mely a ratifikációt követően végre megnyitja az utat a magyar készültség szlovéniai bevetéséhez, melyre így tavasztól sor kerülhet. Fontos mozzanat: a szomszédos ország légterének védelmében történő részvétellel Magyarország a…..
75AP
2014.01.18 09:30:21
@JohnTerry:
A keszinek nem feltétlenül kell visszarepülnie Kecskemétre, leszállhat Pápán is, ezért lettek felkészítve az emberek HOTREF-re, ezen kívül fél órás készenlétben vannak. (eredetileg a kecskeméti keszi miatt a MiG-29 érában, most már gyakorlatilag minden repüléssel kapcsolatos esemény miatt: előtér ügyeletes (Marshaller) C-17 Lavatory Service, stb...) A HOTREF-et pont ezért találták ki, gyakorlatilag a légi utántöltés helyett. Nincs hajtómű leállítás, gyakorlatilag 15 perc az egész, ezzel kitolva az Air Policingra szánt időt.
airbase.blog.hu/2012/11/24/hetkoznapok_papa_2012_november
airbase.blog.hu/2013/06/16/kicsi_de_sokoldalu
A keszinek nem feltétlenül kell visszarepülnie Kecskemétre, leszállhat Pápán is, ezért lettek felkészítve az emberek HOTREF-re, ezen kívül fél órás készenlétben vannak. (eredetileg a kecskeméti keszi miatt a MiG-29 érában, most már gyakorlatilag minden repüléssel kapcsolatos esemény miatt: előtér ügyeletes (Marshaller) C-17 Lavatory Service, stb...) A HOTREF-et pont ezért találták ki, gyakorlatilag a légi utántöltés helyett. Nincs hajtómű leállítás, gyakorlatilag 15 perc az egész, ezzel kitolva az Air Policingra szánt időt.
airbase.blog.hu/2012/11/24/hetkoznapok_papa_2012_november
airbase.blog.hu/2013/06/16/kicsi_de_sokoldalu
75AP
2014.01.18 20:44:20
@zord: @Amanitin3:
Régen Pápán ilyenekre csinálták a fotó-lövészetet, szerintem Kecskeméten is a 21-es időszakból maradhatott ott.
Régen Pápán ilyenekre csinálták a fotó-lövészetet, szerintem Kecskeméten is a 21-es időszakból maradhatott ott.
Induljon a 14. hírbejegyzés, s ha már a helikopterfenntartás és beszerzés a népszerű téma mostanság, stílszerűen a 705-ös egy részletével.
Zord..
75AP
2014.01.17 21:56:33
@Tano: Egy szóval sem mondtam, hogy csak Pápán lehetne. A Keleti országrészt Kecskemét adhatná. Érdekességként: a civil légimentők évek óta tervezve vannak Pápára, a HM pár éve át is adta a laktanya egy részét nekik.(valamelyik Közlönyben olvastam)
@JohnTerry:
Ennél nagyobb hülyeségeket is csináltak már... Amúgy meg régóta szó volt róla, hogy Tatára illetve Debrecenbe mennek a szárazföldiek. Egyébként most hogy oldják meg az erős kötődésüket a helikopterekhez? Múzeumokba járnak? A pápai KM ejtőernyősök is kötődnek a helikopterhez, és rengetegszer mentek ugrani Szolnokra, Kecskemétre. Amikor a C-17-ből volt ugrás, az ország minden részéből összegyűjtötték az ejéseket. (mind a 37-et, aki nem volt szolgálatban, beteg, stb..)
Részemről 5 repülőtér sem lenne luxus. Amikor sorkatona voltam, 3 harcászati repülőezredünk volt, + 3 repülőtéren voltak helikopterek.
Na, ezek az idők múltak el...
@JohnTerry:
Ennél nagyobb hülyeségeket is csináltak már... Amúgy meg régóta szó volt róla, hogy Tatára illetve Debrecenbe mennek a szárazföldiek. Egyébként most hogy oldják meg az erős kötődésüket a helikopterekhez? Múzeumokba járnak? A pápai KM ejtőernyősök is kötődnek a helikopterhez, és rengetegszer mentek ugrani Szolnokra, Kecskemétre. Amikor a C-17-ből volt ugrás, az ország minden részéből összegyűjtötték az ejéseket. (mind a 37-et, aki nem volt szolgálatban, beteg, stb..)
Részemről 5 repülőtér sem lenne luxus. Amikor sorkatona voltam, 3 harcászati repülőezredünk volt, + 3 repülőtéren voltak helikopterek.
Na, ezek az idők múltak el...
75AP
2014.01.17 22:00:51
Sikerről szólnak ma a hírek, a hazai Gripen-flotta tízezredik órájának megrepüléséről (aktuálisan tegnap történt meg). A szerződés fenntarthatósága, a megfelelő mennyiségű üzemanyag és a műszaki állomány megtarthatóságának és utánpótlásának háromszögében…..
75AP
2013.12.23 11:06:53
@Phoenix_HTKA:
"Emellett közalkalmazottak vagyunk és nem az a bértábla vonatkozik ránk, mint a katonákra. "
És persze nem követelnek Tőletek középfokú angol nyelvvizsgát, és az éves testnevelés felmérőn sem kell rendszeresen megjelenni. Gondolom egy-egy árvíz idején sem áll meg az élet a LÉJÜ-ben, hogy rohanjatok zsákot pakolni. (ez nem vonatkozik az ott szolgáló egyenruhásokra)
Amikor valamikor az év közepén bedobták a katonai helikopter beszerzést a köztudatba, úgy tudom Szolnokon kevesebb mint 20 embert tudtak összeírni a leendő típusátképzéshez. (ezt a mai napig a rendszerben lévő ismerősöm mondta, persze a valóságtartalma vitatható, lévén a tiszteknek alapból elvárás a közép angol, míg a tiszthelyetteseknek nem (talán jogosan)).
Ha a rendszer úgy működik, ahogy azt el lehetne várni, akkor remélhetőleg Szolnokon az épp 0 azaz zéró technikát üzemeltető MI-24 műszaki századnál már gőzerővel folyik a nyelvi felkészítés. (vagy mégsem? :)
Egyszóval: egy pillanatra sem sajnálom a fizetés rendezését a Gripen műszaki csapattól, és elárulom, hogy nem lennék megbotránkozva, ha csak ők kapnának. A követelmények messze velük szemben a legmagasabbak, és ezzel nem kicsinylem le a többi alakulat repülő-műszaki csapatának munkáját, minden esetre ők több hónapig tanulják a típust külföldön, angolul.
"Emellett közalkalmazottak vagyunk és nem az a bértábla vonatkozik ránk, mint a katonákra. "
És persze nem követelnek Tőletek középfokú angol nyelvvizsgát, és az éves testnevelés felmérőn sem kell rendszeresen megjelenni. Gondolom egy-egy árvíz idején sem áll meg az élet a LÉJÜ-ben, hogy rohanjatok zsákot pakolni. (ez nem vonatkozik az ott szolgáló egyenruhásokra)
Amikor valamikor az év közepén bedobták a katonai helikopter beszerzést a köztudatba, úgy tudom Szolnokon kevesebb mint 20 embert tudtak összeírni a leendő típusátképzéshez. (ezt a mai napig a rendszerben lévő ismerősöm mondta, persze a valóságtartalma vitatható, lévén a tiszteknek alapból elvárás a közép angol, míg a tiszthelyetteseknek nem (talán jogosan)).
Ha a rendszer úgy működik, ahogy azt el lehetne várni, akkor remélhetőleg Szolnokon az épp 0 azaz zéró technikát üzemeltető MI-24 műszaki századnál már gőzerővel folyik a nyelvi felkészítés. (vagy mégsem? :)
Egyszóval: egy pillanatra sem sajnálom a fizetés rendezését a Gripen műszaki csapattól, és elárulom, hogy nem lennék megbotránkozva, ha csak ők kapnának. A követelmények messze velük szemben a legmagasabbak, és ezzel nem kicsinylem le a többi alakulat repülő-műszaki csapatának munkáját, minden esetre ők több hónapig tanulják a típust külföldön, angolul.
75AP
2013.12.23 16:21:14
@zord:
Azért azt szerényen jegyezzük meg, hogy a szóban forgó állomány érdekelt volt az afganisztáni misszióban, ahol elvárható lenne némi angol nyelvtudás...
Ezért is írtam, hogy mi lenne a kívánatos tendencia Szolnokon. Legalább annyi érdeke fűződne az állománynak ehhez, mint a HM-nek.
"Ne kérjünk számon olyan dolgokat, készségeket, képzettségeket, amelyeket az eddigi (korábbi) technika,üzemeltetési rendszer nem követelt meg. "
airbase.blog.hu/2013/06/16/kicsi_de_sokoldalu
"Aki a Gripenen akar dolgozni, középfokú angol nyelvvizsgával kell, hogy rendelkezzen. A 12 fő az elméleti oktatás után a zónában töltötte a napjait, ahol együtt dolgoztak a kecskeméti műszakiakkal. "
Egy kb. 30 fős századtól nem rossz, azt hiszem... (ebből max. 3 fő volt a tiszt, és az altiszti állomány többsége már rendelkezik alapfokkal) Ha valaki végigolvasta a cikket, akkor kiderül, hogy ennek a századnak a feladatrendszere és a leterheltsége is merőben eltér a többi századtól.(sajnos a tényleges repülő-műszaki munka rovására) Itt valóban az akarásról van szó, meg persze a kényszerről, hiszen állandó technika hiánya miatt a századnak "el kellett adni" magát. Szerencsére az aktuális századparancsnokok felismerték a helyes irányt, és még talán motiválták is a csapatot. (más kérdés, hogy a civil repülésben ma már elengedhetetlen az angol nyelv ismerete)
Azért azt szerényen jegyezzük meg, hogy a szóban forgó állomány érdekelt volt az afganisztáni misszióban, ahol elvárható lenne némi angol nyelvtudás...
Ezért is írtam, hogy mi lenne a kívánatos tendencia Szolnokon. Legalább annyi érdeke fűződne az állománynak ehhez, mint a HM-nek.
"Ne kérjünk számon olyan dolgokat, készségeket, képzettségeket, amelyeket az eddigi (korábbi) technika,üzemeltetési rendszer nem követelt meg. "
airbase.blog.hu/2013/06/16/kicsi_de_sokoldalu
"Aki a Gripenen akar dolgozni, középfokú angol nyelvvizsgával kell, hogy rendelkezzen. A 12 fő az elméleti oktatás után a zónában töltötte a napjait, ahol együtt dolgoztak a kecskeméti műszakiakkal. "
Egy kb. 30 fős századtól nem rossz, azt hiszem... (ebből max. 3 fő volt a tiszt, és az altiszti állomány többsége már rendelkezik alapfokkal) Ha valaki végigolvasta a cikket, akkor kiderül, hogy ennek a századnak a feladatrendszere és a leterheltsége is merőben eltér a többi századtól.(sajnos a tényleges repülő-műszaki munka rovására) Itt valóban az akarásról van szó, meg persze a kényszerről, hiszen állandó technika hiánya miatt a századnak "el kellett adni" magát. Szerencsére az aktuális századparancsnokok felismerték a helyes irányt, és még talán motiválták is a csapatot. (más kérdés, hogy a civil repülésben ma már elengedhetetlen az angol nyelv ismerete)
75AP
2013.12.23 17:39:24
@Phoenix_HTKA:
Elnézést kérek az érintett uraktól!
Jómagamnak is vendégeskedtem a fenti helyen és eszem ágában sincs megkérdőjelezni mások szakértelmét.
Az árvízi elhelyezés biztos nem az állománykategória függvényében történt. (persze ez csak jóhiszemű feltételezés)
Összefoglalva:
Ha egy közösségtől többet követelnek, akkor talán megérdemelnek egy kis kompenzációt.
Elnézést kérek az érintett uraktól!
Jómagamnak is vendégeskedtem a fenti helyen és eszem ágában sincs megkérdőjelezni mások szakértelmét.
Az árvízi elhelyezés biztos nem az állománykategória függvényében történt. (persze ez csak jóhiszemű feltételezés)
Összefoglalva:
Ha egy közösségtől többet követelnek, akkor talán megérdemelnek egy kis kompenzációt.
Szimulátorok Ostravában, Eperjesen és Linton-on-Ouse-ben, horvát Mi-171S helikopterek Zágrábban és Zárában, afgán Mi-17V-5-ösök Sindandban és Mi-35-ösök Kabulban – saját hadrafogható helikopterek és trenázsberendezések híján napjainkban és a közeljövőben így…..
75AP
2013.05.23 20:13:22
Közben a SAR-helyzet visszaállt az év eleji állapotra, (ami a (Rendhagyó) Air Power News-t ihlette) mintegy aláhúzva a gépbeszerzés fontosságát. Gondolom az lhsn-es csávó most már nem ragad tollat, hogy bizonygassa, hogy hány ük. helikopter van. (lhsn.hu/menni-vagy-nem-menni/) Ejnye, no, azért mégsem illik beleharapni a seggbe, amit eddig nyaltunk, nem?
A haderő rekord alulfinanszírozottsága, a koncepciótlanság, a politikai fóbiák, vagy egyszerűen a rossz gazdaként viselkedés meghozta eredményét. A Magyar Honvédség "helikopterflottája" év elején megszűnt létezni, mint honvédelmi illetve katasztrófavédelmi eszközrendszer,…..
75AP
2013.03.20 19:59:14
@Open Skies:
De mint tudjuk, Pápán biztos nem finyó van szolgálatban:
airbase.blog.hu/2013/03/14/hetkoznapok_papa_2013_marcius
"A pápai műszaki kézjelére indul a kettes hajtómű. Miután elmentek a Gripenek, a helikopter is visszatelepül Pápára."
airbase.blog.hu/2013/03/20/elesloveszet
A második képen a 17-es "egyedi" festését be lehet azonosítani, a márc. 13.-ai bejegyzéssel össze lehet hasonlítani.
Indokolt a feltételezés, hogy a SAR települt ki!
Régebben erre külön gép volt kijelölve, nem?
De mint tudjuk, Pápán biztos nem finyó van szolgálatban:
airbase.blog.hu/2013/03/14/hetkoznapok_papa_2013_marcius
"A pápai műszaki kézjelére indul a kettes hajtómű. Miután elmentek a Gripenek, a helikopter is visszatelepül Pápára."
airbase.blog.hu/2013/03/20/elesloveszet
A második képen a 17-es "egyedi" festését be lehet azonosítani, a márc. 13.-ai bejegyzéssel össze lehet hasonlítani.
Indokolt a feltételezés, hogy a SAR települt ki!
Régebben erre külön gép volt kijelölve, nem?
75AP
2013.04.19 20:32:25
@Open Skies:
Lehet, bár nem hiszem. Szerintem csak egy szimpla gesztus volt.
Fehérorosz testvéreink viszont egy kisebb repnappal szórakoztatták a kedves lakosságot. Mit nem mondjak, szívesen megnéztem volna közelről én is.
englishrussia.com/2013/04/18/road-is-closed-jets-are-landing/
Devil 505:
Nagyon várjuk az élménybeszámolót!
Lehet, bár nem hiszem. Szerintem csak egy szimpla gesztus volt.
Fehérorosz testvéreink viszont egy kisebb repnappal szórakoztatták a kedves lakosságot. Mit nem mondjak, szívesen megnéztem volna közelről én is.
englishrussia.com/2013/04/18/road-is-closed-jets-are-landing/
Devil 505:
Nagyon várjuk az élménybeszámolót!
A kommentárok áttekinthetőségére tekintettel nyitok egy újabb hírek bejegyzést.Zord..
75AP
2012.05.01 20:38:55
Bugacon segített egy MI-17-es:
www.honvedelem.hu/cikk/31560/a-honvedseg-is-segitett-a-bugaci-erdotuz-oltasaban
egy darabig....
A megfigyelésre már nem fussa...
www.hirado.hu/Hirek/2012/05/01/20/Helikopter_segiti_a_langok_oltasat_Bugacon.aspx
www.honvedelem.hu/cikk/31560/a-honvedseg-is-segitett-a-bugaci-erdotuz-oltasaban
egy darabig....
A megfigyelésre már nem fussa...
www.hirado.hu/Hirek/2012/05/01/20/Helikopter_segiti_a_langok_oltasat_Bugacon.aspx
Megnyílik a légierő-légvédelmi hírek ötödik fejezete. A líbiai híreket továbbra is a vonatkozó bejegyzésekhez írjátok! Ide minden más jöhet.Zord..
75AP
2011.06.09 08:25:19
Öt éve történt a BAZ megyei Hejce falu fölötti Borsó-hegyen Magyarország legsúlyosabb légikatasztrófája, melyben 42 szlovák katona vesztette életét északi szomszédunk légierejének Kassára tartó An-24-esén. A tragédiát egyetlen utas élte túl.110119. Szlovák és magyar…..
75AP
2011.01.31 20:25:41
@Beat it!:
"Pár fedett hangárt azért megérdemelnének ezek a gépek. Kampányt a szolnoki hangárokért! :) "
Szerintem ez sehol sem divat az orosz helikoptereknél...
englishrussia.com/index.php/2011/01/31/welcome-to-an-airbase-this-time-not-abandoned/
"Pár fedett hangárt azért megérdemelnének ezek a gépek. Kampányt a szolnoki hangárokért! :) "
Szerintem ez sehol sem divat az orosz helikoptereknél...
englishrussia.com/index.php/2011/01/31/welcome-to-an-airbase-this-time-not-abandoned/
Megnyílik a harmadik hírbejegyzés, a második lezárult. Zord..
75AP
2010.12.28 14:12:11
Egy kis mazsolázni való a bejgli mellé:
A Kormány 1311/2010. (XII. 27.) Korm. határozata
a 2011. évi határátlépéssel járó csapatmozgások engedélyezésérõl
www.magyarkozlony.hu/pdf/8069
Zord, ez a Griffeket érinti? (30826. oldal)
LÉGI UTÁNTÖLTÉS,
LINK–16, NAEW
szintentartó kiképzés
2011
A Kormány 1311/2010. (XII. 27.) Korm. határozata
a 2011. évi határátlépéssel járó csapatmozgások engedélyezésérõl
www.magyarkozlony.hu/pdf/8069
Zord, ez a Griffeket érinti? (30826. oldal)
LÉGI UTÁNTÖLTÉS,
LINK–16, NAEW
szintentartó kiképzés
2011
A Hende-féle HM lopva távolítja el a MiG-29-est a hadrendből, ceremónia és nyilvános köszönetmondás nélkül.Késői felfedezés: december 6-án egy nyúl futott át a felszállásra váró raj előtt a betonon.A típus utolsó kiképzési repüléseire ma, illetve holnap kerül sor…..
75AP
2010.12.13 07:57:05
Jól esik, hogy mostanában mindenki pozitív példaként hozza elő a 2000-es pápai búcsúrepülést, de ha visszaemlékszünk, az eredetileg augusztus 17-re volt tervezve, csak időközben "betiltották". Ha jól emlékszem Kenyeres úr volt az, akit elvittek egy körre, és leszálás után (vagy a levegőben...) jelentette be Lanecker ezredesnek, hogy nem lesz itt semmiféle búcsúrepülés. Csak az akkori média-visszhangnak volt köszönhető, hogy egy héttel később mégis megrendezték azt. (valószínűleg nem gondolták, hogy a repülő-műszaki és a hajózó állomány megkeresi a médiát ez ügyben (TV2))
Lehet, hogy a jelenlegi kormányzó pártnak vannak fóbiái ezzel kapcsolatban? Ki is volt akkor a vezérkari főnök?
www.hm.gov.hu/adatlap/fodor_lajos
mig23 Te átélted, Te hogy emlékszel vissza?
Lehet, hogy a jelenlegi kormányzó pártnak vannak fóbiái ezzel kapcsolatban? Ki is volt akkor a vezérkari főnök?
www.hm.gov.hu/adatlap/fodor_lajos
mig23 Te átélted, Te hogy emlékszel vissza?
Megnyitom a második hírszekciót, az elsőt berekesztem.Zord..
75AP
2010.10.23 14:05:07
Az első magyar
pilóta a HAW-nál
Magyar pilóta szolgál a pápai Nehéz Légiszállító Ezrednél,
a HAW-nál. A 32 éves főhadnagyot a múlt heti
nyílt napon mutatta be a sajtó képviselőinek Fredrik
Hedén ezredes, a HAW parancsnokhelyettese
- Büszkék vagyunk arra,
hogy a Nehéz Légiszállító
Ezredben 12 nemzet van jelen,
és az is nagyon fontos
számunkra, hogy minél
több nemzet képviseltesse
magát a repülést végző személyzet
tagjai között. Szeretném
bemutatni Lukács
Viktor főhadnagy urat, aki
az első magyar pilóta az ezrednél.
A főhadnagy már
többször részt vett bevetéseken,
és Afganisztánban is
járt – így mutatta be az első
magyar HAW-pilótát a
parancsnokhelyettes. Lukács
Viktor 2010 augusztusától
repül a pápai C-17-es
gépeken.
- Kiképzésemre februártól
májusig került sor az
Amerikai Egyesült Államokban,
Oklahoma államban
az Altus légierő bázison,
ahol az összes személyzettagot
képzik. Én egyébként
2003 óta repülök amagyar
légierőben, a civil életből
érkeztem, gépészmérnöki
végzettséggel. Ahogy
az összes egyéb magyar pilótának,
az én alapképzésem
is a kanadai légierőnél
történt meg – részletezte
Lukács Viktor.
A főhadnagy előljárói javaslatára
került a pápai ezredhez,
és az elmúlt két hónapban
három bevetésen
vett részt.
- Nagyon jó szakmai lehetőség
számomra az, hogy
egy több nemzetből álló
szervezetben dolgozhatok,
és hogy egy olyan repülőgépen
repülhetek, aminek
kétségtelenül egyedülállóak
a képességei. Az ezred
rendkívül színes, szinte
mindenki más kultúrával
rendelkezik, más emberileg
és szakmailag is. Ezt a változatosságot
megtapasztalni
kiváló lehetőség – mondta
a C-17-esen szolgáló pilóta,
aki elárulta: korábban
a kecskeméti bázison repült,
egyébként pedig Baranyából,
Pécs környékéről
származik.
Varga Bea
www.papa.hu/pv/pv1037.pdf
pilóta a HAW-nál
Magyar pilóta szolgál a pápai Nehéz Légiszállító Ezrednél,
a HAW-nál. A 32 éves főhadnagyot a múlt heti
nyílt napon mutatta be a sajtó képviselőinek Fredrik
Hedén ezredes, a HAW parancsnokhelyettese
- Büszkék vagyunk arra,
hogy a Nehéz Légiszállító
Ezredben 12 nemzet van jelen,
és az is nagyon fontos
számunkra, hogy minél
több nemzet képviseltesse
magát a repülést végző személyzet
tagjai között. Szeretném
bemutatni Lukács
Viktor főhadnagy urat, aki
az első magyar pilóta az ezrednél.
A főhadnagy már
többször részt vett bevetéseken,
és Afganisztánban is
járt – így mutatta be az első
magyar HAW-pilótát a
parancsnokhelyettes. Lukács
Viktor 2010 augusztusától
repül a pápai C-17-es
gépeken.
- Kiképzésemre februártól
májusig került sor az
Amerikai Egyesült Államokban,
Oklahoma államban
az Altus légierő bázison,
ahol az összes személyzettagot
képzik. Én egyébként
2003 óta repülök amagyar
légierőben, a civil életből
érkeztem, gépészmérnöki
végzettséggel. Ahogy
az összes egyéb magyar pilótának,
az én alapképzésem
is a kanadai légierőnél
történt meg – részletezte
Lukács Viktor.
A főhadnagy előljárói javaslatára
került a pápai ezredhez,
és az elmúlt két hónapban
három bevetésen
vett részt.
- Nagyon jó szakmai lehetőség
számomra az, hogy
egy több nemzetből álló
szervezetben dolgozhatok,
és hogy egy olyan repülőgépen
repülhetek, aminek
kétségtelenül egyedülállóak
a képességei. Az ezred
rendkívül színes, szinte
mindenki más kultúrával
rendelkezik, más emberileg
és szakmailag is. Ezt a változatosságot
megtapasztalni
kiváló lehetőség – mondta
a C-17-esen szolgáló pilóta,
aki elárulta: korábban
a kecskeméti bázison repült,
egyébként pedig Baranyából,
Pécs környékéről
származik.
Varga Bea
www.papa.hu/pv/pv1037.pdf
75AP
2010.11.02 17:29:49
Úgy néz ki, eladunk pár cuccot:
hir.hmflu.gov.hu/documents/Palyazati_kiiras_Ink_005-Ny-004_2010.pdf
Pl:
SZTRELA 1
R-60
VOLHOV rakéták
meg egy csomó kézifegyver...
hir.hmflu.gov.hu/documents/Palyazati_kiiras_Ink_005-Ny-004_2010.pdf
Pl:
SZTRELA 1
R-60
VOLHOV rakéták
meg egy csomó kézifegyver...
75AP
2010.11.04 22:14:42
December 6-7-én rendezik meg Bécsben a "Military Airlift: Rapid Reaction and Tanker Operations 2010" konferenciát. 8.-án "ingyenes" látogatás lesz Pápán (amúgy a regisztráció és a többi kb. 2500 $)
Ilyenekre Te el tudsz menni hivatalból, Zord?
www.smi-online.co.uk/events/overview.asp?is=1&ref=3504
www.smi-online.co.uk/events/execbrief.asp?is=1&ref=3504&eb=#3583
Talán tanulságos dolgokat tudnál össze szedegetni, és itt megosztani a tapasztalatokat.
Ilyenekre Te el tudsz menni hivatalból, Zord?
www.smi-online.co.uk/events/overview.asp?is=1&ref=3504
www.smi-online.co.uk/events/execbrief.asp?is=1&ref=3504&eb=#3583
Talán tanulságos dolgokat tudnál össze szedegetni, és itt megosztani a tapasztalatokat.
Az elmúlt két hétben rendezték meg pápai bázissal a Logical Decision 2010 gyakorlatot, mely a helikopteres és különleges műveleti erők együttműködésére fókuszált. A kiképzés terén ilyen rendezvények tették/teszik lehetővé azokat az előrelépéseket, melyek révén…..
75AP
2010.10.16 19:18:48
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz