Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mcfigyelo

0 bejegyzést írt és 31 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kínai? Magyar? Inkább globális. Komáromban készülnek az Európába szánt kínai villanybuszok. Megnéztük hogyan...
mcfigyelo 2019.05.20 07:29:37
@Moszkvicsslusszkulllcs:
Köszönetemet és kérdéseimet elnyelte a világháló. Megpróbálom újra, he nem kerül elő :-)
mcfigyelo 2019.05.21 06:23:32
@Moszkvicsslusszkulllcs:
Mestska fórumáról emlékszem rád eltérő számú l kivitelben.

Amit írsz az elképesztő. Hogy mernek azonos menetdíjat elkérni a szállítók? Midibuszban csak 1,65 alatti harckocsizó férfiak utazhatnak?

1,89 vagyok, utász, és gerincsérült - nagyon vigyázok hogy egyenes maradjon.
Görnyedten tudok csak eljutni a hátsó fertály uccsó sorába, ha ott van csak hely.

És onnan mennyi idő alatt jutok az ajtóhoz telt ház esetén, csomaggal?

Kétoldalt 2-2- szűk ülés, középen 490 mm folyosó, 2-3 lépcsővel.Még ha meg is van a 2x 600 mm ajtósáv, evakuálható egy midibusz 60 mp alatt?

Modellezte-e ezt valaha valaki? Nekem a BYD K7 és udvariasság esetében 16, a Solaris 8.9 esetén 20(!) ülő utast kell előreengednem...
Omnibusz Busexpo 2019 2019.05.11 09:15:55
Szerdán lezajlott a huszonötödik Országos Személyszállítási Konferencia és a Busexpo 2019 rendezvény. Tudósításunk:..
mcfigyelo 2019.05.12 07:57:22
Üdvözlendő, hogy az utastérrel is foglalkozol, elvégre nekik készülnek, őket szolgálják a járgányok.

Amikor tágas üléselrendezésről írsz, mekkora a tengelytáv a sorolt és a szembefordított ülések között? (a tuja tenderekben, ha jól emlékszem 650, illetve 1 500 mm volt a minimum)

Hogy értelmezed a minimum 300 mm láb(fej)teret? Kijön a tengelytávból mínusz ülésméretből? Felülnézetben látszik a jellegrajzon és leméred? (Ez jóval kisebb 300 mm-nél, így nem inkább "térdtér"?

Nem szabályozza az ENSZ EGB / hazai hatóság a dobogó magasságát, a fellépő magasságát és a belépés "mélységét"? (építészetben 2m+sz=63 :-)

Létezik-e külön szabályozás a midibuszokra, hiszen:
-keskenyebb a szekrény, így azonos falvastagságok, ülések és utasok esetén szűkösek a közlekedők,
-gyakori és tekintélyes hátul az emelt padló sok üléssel, a szűk, lépcsős közlekedőkön át lassul az utasáramlás, utascsere - ez mérhető, számonkérhető?
-általában kisebb a belmagasság, ebből lejönnek a töbszintes dobogók, középen a lépcsősen emelkedő közlekedő folyosó

Van előírás a hátsó tengely X méteres körzetében a minimális belmagasságra? És az utolsó üléssor előtt?

Rövidebb méretre kerül a két tengely, relatív több a kieső utastéri terület, és így kisebb az utaskapacitás: mi a BKK követelmény 4 álló fő/m2 alapon 33 fh / X üh / Y AP üh?

A buszoknál is egy perc alatt kell evakuálni a maximum számú utast? Itt is 25 fő jut ki ennyi idő alatt egy 600 mm ajtósávon?

Nem fotóztál a BYD mini belsejében, pedig az Aron_sonnak zárva volt Kortrijkban. és jellegrajzot sem mutattál.

Nem mérted a dobogók magasságát, közlekedők szélességét, belmagasságot közlekedő feletti vagy az utolsó sorban?

A SOLARIS 8.9 E 2012-ben megadta az alaphangot <<1 700 mm-el, és azóta sem fejleszti e-midijét.
-
3000 elektromos buszt venne a kormány még ebben a ciklusban. Az elektromos hajtásokat gyártó beszállítókon nem fog múlni.....
mcfigyelo 2019.05.03 06:10:08
Gratula az elemző cikkhez, nagyon friss - részinfói megelőzté a szaksajtó egy részét :
www.busworld.org/articles/detail/4475/zf-developes-and-produces-new-central-drive-in-china

www.busworld.org/articles/detail/4476/allison-unveils-electric-propulsion-for-low-floor-buses

Hiányzik számomra a sokat vitatott Ziehl Abegg legújabb ( ha van, és újszerű) ) agymotoros hajtásának a ZA Wheel bemutatása.

Nem tudom, van-e érdemi különbség a kerékagyba integrált és az agyközeli motoros hajtások között?

Milyen előnyei és hátrányai vannak az aszinkron ill. PM szinkron, netán reluktáns motoroknak a buszok hajtásában?

Hasonlóképp lehet valahol a központi motor, másutt a futóműre szétosztott agymotor ésszerű? Igaz, hogy utóbbi érzékenyebb, nehezen karbantartható, útjainkat aligha bírja?
Omnibusz Busexpo 2018 2018.04.28 13:28:19
A hatodik alkalommal megrendezett Busexpo és a 2018-as Országos Személyszállítási Konferencia összefoglalója...
A Greenpeace - számomra mértékadó - ajánlása szerint az ökotudatos ember megelégszik olyan autóval, amely négy litert fogyaszt száz kilométeren. Nos, ennek a kritériumnak éppen megfelel az új és igen tetszetős Honda Civic Tourer, amelynek kombinált átlagfogyasztása, 3,8 liter,…..
PTinfo Ganz-Skoda Miskolcon? 2011.11.26 14:19:00
A miskolci városvezetés a csütörtöki közgyűlésén meglepetés döntést hozott. A döntés alapján ugyanis a  Ganz-Skodát jelölték meg, mint aki leszállíthatja a miskolci villamosfejlesztéshez kapcsolódó 31 villamost. Nem véletlenül használom a meglepetés szót, hiszen…..
mcfigyelo 2012.01.16 22:50:49
Mcfigyeltem volna, ha tudtam volna, hogy ki nyerte a miskolci tujatendert. A hazai média is biztatott erre: www.boon.hu/miskolc/villamosok-beszerzese-ma-kiderulhet/1884384

Mcfigyeltem ugyanakkor, hogy egyrészt a KDB-nek nincs honlapja, másrészt a Közbeszerzési Tanács / Hatóság honlapján sem szerepel a határozat, bár a boon.hu ezt délutánra valószínűsítette. Az hogy ma sem derült ki a tender eredménye, aligha róható a boon.hu rovására.

Mcfigyeltem azt is, hogy a tekintélyes Railway Gazette mai hírei között hozta a „Ganz-Skoda Kozlekedesi” 2 mrd cseh koronás miskolci üzletét 31 tuja szállítására és karbantartására:www.railwaygazette.com/nc/news/single-view/view/world-rolling-stock-market-january-2012.html

Mctakarítom mindenkinek a fáradságot az átszámítás körül: 2 milliárd CZK az biza 25 milliárd HUF, míg a 61,1 millió EUR 318 HUF/EUR árfolyamon is csak 19,5 milliárd HUF. Kérhetem a különbséget, vagy ez a rejtélyes tízes opció ára?

Mivel ma estig még nem ismert a Közbeszerzési Döntőbizottság határozata, Mestskanak igaza lehet a világ szaksajtója tényleg sok hibával dolgozik :-)
mcfigyelo 2012.02.21 19:08:25
Mcfigyeltem, hogy a vidéki közösségi közlekedési tenderek körüli anomáliákról cikket hozott le a HVG, és viszonylag részletesen foglalkoznak a IV miskolci villamos tenderrel is.
hvg.hu/hvgfriss/2012.07/201207_videki_villamosfejlesztesek_trukkok_es_tuja

Azt is mcfigyeltem, hogy a szegedi troli botrányban is főszereplő a Skoda. Ott is nyert - bár most az Ikarusszal társult Ikarus-Skoda néven - és ott is nagyon drága volt – közel 30%-al többet kérnek, mint az SZKT saját gyártású trolija.

Mcfejtette a lap a Ganz-Skoda tulajdonosi struktúráját és azt, hogyan lett a Resonator Kft-é a GANZ név használata, ill. bemutatta a feles társak üzleteit a cég 2006-os alakítása óta.

Mctudjuk azt is, hogy „nem szimpla projektcég” az ajánlattevő GANZ-Skoda, de azt nem, hogyan gyártanak majd tujákat a Budafoki út 59. 3. emeletén az Alstom (10% alatti) részvételével?
PTinfo Az olasz melós 2010.02.05 09:42:00
 Az előző évben Los Angeles, és Göteborg is úgy döntött, hogy lehívja opcióját a korábban megvalósult villamosbeszerzésből. A közös pont a két város között -  és az ok, hogy egy poszban szerepelnek - a meglévő villamosflottát leszállító AnsaldoBreda, és a…..
mcfigyelo 2011.05.27 07:48:36
@mestska:
Mcfigyeltem, hogy a hollandoknál minimum 4, azaz négy évet késik az AnsaldoBreda V250 vonat:

www.railwaygazette.com/nc/news/single-view/view/fyra-launch-delayed-again.html

Azt is mcfigyeltem, hogy ezt a közlekedési miniszter mondta a Parlamentben, úgyhogy nehéz lesz a szimpatizáns kommentelőknek cáfolniuk.
mcfigyelo 2011.09.08 18:56:46
Mcfigyeléseimet összegzem az AnsadoBreda-ról: A szaksajtó szerint az utóbbi 5-6 évben tartósan veszteséges, 2005 óta egyetlen új EU tuja szerződése sem ismert, Birmingham után Osló is leselejtezi és eladja tizenéves AB-Firema villamosflottáját, Los Angeles felbontotta 100 járműves opcióját. Hollandiában 4 éves késésben van a Fyra vonatok szállítása, Dániában – ezt Mestska vette észre és jelezte a fenti linkkel - a 2001-ben kötött, félig teljesített IC4 DMU vonatszerződés felmondása fenyegeti a nápolyiakat.

Mckockáztatom, hogy a dán szándék komoly lehet, mert ott is a miniszter tette a bejelentést, a döntést szeptemberre ígérve. A gondokat, botrányokat úgy tűnik, a tulajdonos Finmeccanica konglomerátum is megelégelte és meg akar szabadulni a járműgyártótól. Az „erőforrásbiztosító” is komolyan gondolja, a CEO nyilatkozott erről:
www.cityrailways.it/home/2011/8/2/ansaldobreda-a-rischio-vendita.html

Azt is mcfigyeltem, hogy a valaha oly aktív hazai AnsaldoBreda szimpatizánsok, lobbisták hallgatnak, nem tudósítanak új szállítási szerződésekről, nincs poszt a két sikeres anatóliai üzemről, nem szólnak hozzá a bloghoz - és főleg nem cáfolják a rossz híreket, nem oszlatják az aggodalmakat. Pedig a kiegyensúlyozott tájékoztatás alapja a „hallgattassék mc a másik fél is”. Hajrá másik fél, hallgatjuk!

Mindeközben Miskolcon (mint korábban Los Angelesben, Madridban és Miamiban articles.latimes.com/2009/mar/25/opinion/oe-rutten25)
helyi munkahelyteremtést ígér és nyerésre áll, míg Debrecenben ezüstérmes az AnsadoBreda.

Mcfejthetetlen…
Egyre közeledik a Firema-AnsaldoBreda kocsik végjátéka a birminghami Midland Metron, ahogy ezt már korábban is beharangoztam. A nevével ellentétben metró helyett inkább villamosként üzemelő vonalat 1999 májusában, majdnem napra pontosan 12 éve nyitották meg. A ma 14 ezres napi…..
mcfigyelo 2011.06.06 06:38:23
@mestska:
„És ennek mi köze van a jelenlegi poszthoz?”

1. A hozzászólásomnak annyi köze van a posztodhoz, hogy szeretne hozzájárulni egy adatalapú és aktuális AnsaldoBreada illetve Sirio kép kialakításához - engedelmeddel az előzmények okán itt a blogodon

2. Az AnsaldoBredanak annyi köze van a Public Transporthoz és Magyarországhoz, hogy legutóbb megnyerte a debreceni és miskolci tujatendert és sokak szerint erős esélyes most is a már javában zajló 6. debreceni illetve 4. miskolci fordulóban.

3. E két közbeszerzési eljáráshoz ugyanakkor egyelőre alig van köze a blogodnak. Legutóbb ősszel írtál Debrecenről és Miskolcról, azóta hírt sem adtál a radikálisan megváltoztatott kiírásokról, amelyek alapján remélhetőleg végre eldől a közel félszáz villamos – és mintegy 30 milliárd forint közpénz - sorsa.

Szóval jön-e (és ha igen mikor) a hazai tuja tenderekről szóló új mestska poszt? Nekem nagyon is hiányzik – ma van a debreceni pályázatbontás!

Ha meg belefáradtál és nem érdekelnek már a hazai/vidéki közösségi közlekedési hírek és információk (ezt nem hiszem, de sokadmagammal őszintén sajnálnám) akkor egészítsd ki a blog nevét PTimportinfo-ra :D
Miközben az európai villamospiacról szinte eltűnt a Siemens, az USA-ban megállíthatatlannak tűnik Avanto típusával. A témának korábban is szentelt már bejegyzést a PTinfo, most újabb két rendelést húzott be a német gyártó az óceán túlpartján.Atlantai látványterv…..
Spanyol- vagy Olaszországból fog érkezni Debrecen 18 új villamosa, legalábbis akkor, ha a járművekre kiírt közbeszerzés mostani, ötödik fordulója végre eredményes lesz.Az MTI közlése szerint ugyanis most csak ketten, a baszkföldi Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S. A.…..
mcfigyelo 2010.09.23 12:46:19
@premium salmon:
"...előfordulhat, hogy aki a trükk fegyveréhez nyúl, maga is e fegyver által vész el. Szeptember végén megtudjuk…"

A fenti jelenséget én is mcfigyeltem és Miskolcra is igaznak vélem.

Azt is mcfigyeltem, hogy ha október 7-én tényleg lesz Debrecenben eredményhirdetés, az időpont közeledik, konvergál a miskolcihoz, október 20-hoz, amit ott nem neveznek "tervezett"-nek.
PTinfo Bangkoktól Brazíliáig 2010.10.13 07:22:00
Bangkok: Bangkok 2 milliárd bahtért, mintegy 13,2 milliárd forintért újabb 35 kocsit rendelt a  Skytrainen jelenleg futó 35 darab, háromkocsis Siemens szerelvény bővítésére. A tervek szerint a kocsik a következő 30 hónapban lesznek legyártva. A Silom Line-on tapasztalható…..
mcfigyelo 2010.10.14 11:01:34
@Comandante en Jefe:

Mcfigyeltem, hogy régiónkban, azaz Közép-Kelet-Európában túlnyomórészt egyirányúak a villamosüzemek, kimutatásom szerint 2005 óta ide egyetlen egy(!) szállítás sem történt KÉTIRÁNYÚ 100%-ban alacsonypadlós villamosból, pedig 189 fut már egyirányban. Mcdöbbentem.

Azt is mcfigyeltem hogy az egyirányú, egyoldali ajtós és egy vezetőfülkés villamosoknak - amilyen a varsói, szegedi meg a gdanski - MÁS az első és a hátsó homlokfala, és hogy a gdanski színterv nem MÁS, mint a PESA honlapon mutatott. Ezekben hát nincs semmi mclepő.

Végül mcerősítem Mestska mcfigyelését, miszerint a KKE gyártókat - egy vitatott kivétellel – távoltartották a kiírással mindkét futó magyar tendertől. A szegedieknek nem derogál korszerű régióbeli / „Made in CEE” tujákon közlekedni, sőt boldogan várják, hogy „ötven évet lépjen előre” a városuk. Egy év múlva birtokba veszik a Csárdást. Mcérdemlik.
PTinfo Meglepő induló Miskolcon 2010.09.21 19:37:00
A magyar villamostender sagában kevés dolog tudott volna valódi meglepetést okozni már, azt hiszem, de az aktuális miskolci járműtender esetén mégis ez történt. A negyedik tenderen (emlékezzünk: a harmadik tenderen tarolt a Közbeszerzési Döntőbizottság) a korábbi miskolci és…..
mcfigyelo 2010.10.06 06:23:37
@siófoki35:

Mcfigyeltem, hogy ha egy feltörekvő új gyártó labdába akar rúgni a (kötött) pályán és be akar kerülni a referenciákkal bíró szállítók klubjába, nagyon nehéz dolga van. Először is „el kell tudni indulnia” a tenderen, aztán (nagyon) jót kell (nagyon) olcsón ajánlania. Ez ugye normál körülmények közt (nagyon is) előnyös az ajánlatkérőnek.

Azt is mcfigyeltem, hogy a Solaris a semmiből teremtett tuját, és mert nem húzzák vissza meglévő adottságok, akár világszínvonalú technológiával, korszerű elemekből "csemegézve" rakhatta össze a járművét - rögtön 100%-ban alacsony padlóval, klassz belső dizájnnal.

De azt is mcfigyeltem, hogy a bolechowoi busz és troligyárnak nincs tujagyártási tapasztalata, hacsak a Bombardier-nek készített kocsiszekrényeket nem tekinti valaki annak. Sztem attól, ha valaki prímán hegeszt acélvázat, még nem biztos, hogy komplett, teljesen alacsonypadlós, bonyolult elektronikájú, világszínvonalú járműveket is tud készíteni.

További mcfigyelésem, hogy amíg a lengyel cég nagyon bízik terméke minőségében - 5 év garanciát ad minden komponensre és 14 évet a kocsiszekrényre - addig a miskolciak erre nem tartanak igényt, hiszen csak kétéves garanciára kértek ajánlatot. Mcfoghatatlan könnyelműség számomra, ha így van.

Mcfigyeléseimet azzal zárom, hogy nem az az igazán meglepő, hogy a Solaris INDULT Miskolcon, hanem az, hogy régióbeli társai NEM IS INDULHATTAK sem Miskolcon, sem Debrecenben. Pedig 3-6 éve gyártanak 100%-ban alacsonypadlós villamosokat, minőségben, megbízhatóságban (közel, ha nem) egyenrangúak, míg árban biztos jobbak nyugati társaiknál. Mc kéne legalább nézni nemde, mit tudnak. Szerintem mcfelelnének :-)