Adatok
JoóVioletta
11 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
"Vajon megvárják-e az illetékesek, úgy is, mint: a kerületi rendőrök, a BKK, a fogaskerekű forgalomirányítói és a polgármester hivatal, amíg tragédia történik, vagy lépnek valamit a fogaskerekűn tapasztalható áldatlan állapotok ellen?" - ezt kérdezte a XII. kerületiek…..
JoóVioletta
2014.03.02 16:46:16
@szénaszalma: írod: "szénaszalma 2014.02.28. 11:15:45
Violetta, veled is volt egy egyezségem, sajnálom."
- Gerle Éva! Velem neked soha semmilyen egyezségem nem volt. És te ezt nem is sajnálod. Mikor fogsz már végre leírni két mondatot hazugságok, rágalmak és intrikák nélkül?
Violetta, veled is volt egy egyezségem, sajnálom."
- Gerle Éva! Velem neked soha semmilyen egyezségem nem volt. És te ezt nem is sajnálod. Mikor fogsz már végre leírni két mondatot hazugságok, rágalmak és intrikák nélkül?
JoóVioletta
2014.05.19 16:17:41
Gerle Éva a Csak az olvassa blog írója, , Lelkes Villő az Európai Uniós hivatalnok, és Kovács Csilla büntető eljárás alatt vannak rágalmazás miatt, itt látható a hivatalos levél a nyomozás elrendeléséről:
gerleevahazugsagai.wordpress.com/2014/05/15/nyomoz-a-rendorseg-gerle-eva-lelkes-villo-es-kovacs-csilla-utan/
Amiben az áll, hogy a minket öt hónapon át zaklató és gazdasági tönkretételi céllal aljasul rágalmazó, sok diplomás feminista jómadarak ellen, jogi nyelven éppen annyira érvényes azt mondani, hogy büntető eljárás alatt vannak, az ellenük letett feljelentéseink alapján, mint ahogyan a minket "börtönbe juttatni akaró" szélhámos - gazember Gerle Éva is azt hirdette és harsányan kürtölte rólunk keresztül- kasul, azt, hogy a rendőrség nyomozást indított az ő alaptalan vádaskodása alapján ellenünk. - Persze, ugyancsak hitelrontás céljával. Vagyis azért, hogy a potenciális horoszkóp-rendelőink vonják meg a bizalmukat tőlünk és ne rendeljék meg a tervbe vett, kauzális - beavatási, vagy magzatfoganási, vagy az esetleg, rendkívüli esetnek számító horoszkópjaikat.
gerleevahazugsagai.wordpress.com/2014/05/15/nyomoz-a-rendorseg-gerle-eva-lelkes-villo-es-kovacs-csilla-utan/
Amiben az áll, hogy a minket öt hónapon át zaklató és gazdasági tönkretételi céllal aljasul rágalmazó, sok diplomás feminista jómadarak ellen, jogi nyelven éppen annyira érvényes azt mondani, hogy büntető eljárás alatt vannak, az ellenük letett feljelentéseink alapján, mint ahogyan a minket "börtönbe juttatni akaró" szélhámos - gazember Gerle Éva is azt hirdette és harsányan kürtölte rólunk keresztül- kasul, azt, hogy a rendőrség nyomozást indított az ő alaptalan vádaskodása alapján ellenünk. - Persze, ugyancsak hitelrontás céljával. Vagyis azért, hogy a potenciális horoszkóp-rendelőink vonják meg a bizalmukat tőlünk és ne rendeljék meg a tervbe vett, kauzális - beavatási, vagy magzatfoganási, vagy az esetleg, rendkívüli esetnek számító horoszkópjaikat.
Az internet kurva veszélyes hely, pár óvatlan klikkolás, és az ember menten a szellemi nyomorúság legmélyebb bugyraiban találja magát (nem, nem a valovilag.hu-n), ott ahol ilyeneket írnak:
A kauzális asztrológia a súlypontokat a horoszkóp ábrákban levő negatív karmikus…..
JoóVioletta
2014.01.15 20:26:17
Ennek a cikknek a linkjét maga a "nemes áldozat" Gerle Éva (csakazolvassa) küldte el nekem üzenetben.
Joó Violetta: Gerle Éva (csakazolvassa) megzsarolt: hagyjam cserben Kozma Szilárdot, vagy rágalmakkal tönkretesz minket
Posted on 2014-01-15 Szerző: kritikusmetafizikus
Gerle Éva, az elejétől kezdve végzettség és engedély nélkül működő kuruzsló asztrológusoknak állított be minket és olvasóit feljelentésre biztatta, továbbá kihirdette, hogy meg kell állítani minket, hogy ne folytathassuk asztrológusi tevékenységünket.
De egy blogbejegyzésében, hozzám kiszólva elárulta, hogy valójában, miért nem kegyelmez nekünk ebben a lejárató hadjáratban. írt Éva egy blogbejegyzést, amiből többször is kiszól hozzám, azon kívül, hogy itt is folyamatosan lekezel engem és felvág saját tudatlanságával, végül még meg is zsarol, igazi úri maffiózó módra:
“És tudod, csak egyszer mutatnál meg valami emberit, kételyt, önkritikát, egyszer lenne valami belső vívódásod.”
- néztem e sorokat kikerekedő szemekkel. Én ne írtam volna belső vívódásokról??? Nem értettem, hogy mer ilyen magaslórl beszélni egy nő, akinek ennyire gőze nincs arról, hogy az én asztrológusi cikkeim, tanulmányaim, videóink miről szólnak, mert nekem a fele munkásságom belső vívódások leírása. Egészen pontosan harc önmagammal. De ez egy kauzális (karma) asztrológusnál, aki érti Jézus megváltás-tanát és hisz is benne, nem szokatlan. Sőt, normális.
“Meg hogy talán a párod sem az új, tévedhetetlen próféta.” – hát itt van elásva a kutya! Egy kétely létezik Gerle Éva számára, ami olyan nemes és egyedülállóan emberi: kételkedni Kozma Szilárdban.
“Hogy abban a sok konfliktusban, amiről Székelyföld-szerte beszélnek azok, akik ismernek titeket, volt talán valami része a ti önjelölt hőzöngéseteknek, összeférhetetlenségeteknek, elvadult,önigazolásra használt, ordas gondolataitoknak is.”
- Szóval Hajdú Gábor ezért nem íratta a nevére a Szilárd régi Ladáját, s ami miatt így Szilárd nevén két autó szerepelt a nyilvántartásban és nem kapott családi szociális segélyt. Szóval ezért. Miért? Mert Szilárd összeférhetetlen? És ezért egy ügyvéd törvénytelenséget, felelőtlenséget elkövetve neki kárt okozhat. Érdekes. Nagyon érdekes. És persze ugyanezen oknál fogva érthető, hogy a már-már naivan jóhiszemű, barátságos és nyitott nagyobb lányokat mobbingolták, sőt, Etelkának az életét is veszélyeztetették. Szilárd a hibás. Állítja ezt Gerle Éva az áldozathibáztatás elleni nagy harcos feminista. Aki ezek szerint az áldozathibáztatás elleni tiltakozásként csak azért küzd, hogy a nők kihívóan öltözködhessenek és soha semmilyen esetben ne számítson provokációnak.
“Egyszer lennél emberi, Violetta, én irgalommal viseltetnék az ámokfutásod iránt. De így nem fogok.”
- Hát, ez az. Nem vagyok emberi. Mert nem kételkedem Szilárdban. Mert hiszek az igazában. Mert támogatom. Mert boldog társa vagyok.
csakazolvassa.hu/2013/12/08/az-onkielegiteshez-szokott-lelkuk-nem-fogadja-be-az-igazsagot/#more-9991
Miután Szilárd és én írtuk a kuruc.infora is egy-egy hozzászólást, elmesélve abban, hogy Gerle Éva néhány elvetemült feminista társával internetes vadászatot és kikészítést művel ellenünk, továbbá még egy már azóta meg is jelent hazugságokra alapozó cikket is megrendelt a transindexen, most a blogját zárt körűvé tette, állítólag csak néhány napra…
gerleevahazugsagai.wordpress.com/
Joó Violetta: Gerle Éva (csakazolvassa) megzsarolt: hagyjam cserben Kozma Szilárdot, vagy rágalmakkal tönkretesz minket
Posted on 2014-01-15 Szerző: kritikusmetafizikus
Gerle Éva, az elejétől kezdve végzettség és engedély nélkül működő kuruzsló asztrológusoknak állított be minket és olvasóit feljelentésre biztatta, továbbá kihirdette, hogy meg kell állítani minket, hogy ne folytathassuk asztrológusi tevékenységünket.
De egy blogbejegyzésében, hozzám kiszólva elárulta, hogy valójában, miért nem kegyelmez nekünk ebben a lejárató hadjáratban. írt Éva egy blogbejegyzést, amiből többször is kiszól hozzám, azon kívül, hogy itt is folyamatosan lekezel engem és felvág saját tudatlanságával, végül még meg is zsarol, igazi úri maffiózó módra:
“És tudod, csak egyszer mutatnál meg valami emberit, kételyt, önkritikát, egyszer lenne valami belső vívódásod.”
- néztem e sorokat kikerekedő szemekkel. Én ne írtam volna belső vívódásokról??? Nem értettem, hogy mer ilyen magaslórl beszélni egy nő, akinek ennyire gőze nincs arról, hogy az én asztrológusi cikkeim, tanulmányaim, videóink miről szólnak, mert nekem a fele munkásságom belső vívódások leírása. Egészen pontosan harc önmagammal. De ez egy kauzális (karma) asztrológusnál, aki érti Jézus megváltás-tanát és hisz is benne, nem szokatlan. Sőt, normális.
“Meg hogy talán a párod sem az új, tévedhetetlen próféta.” – hát itt van elásva a kutya! Egy kétely létezik Gerle Éva számára, ami olyan nemes és egyedülállóan emberi: kételkedni Kozma Szilárdban.
“Hogy abban a sok konfliktusban, amiről Székelyföld-szerte beszélnek azok, akik ismernek titeket, volt talán valami része a ti önjelölt hőzöngéseteknek, összeférhetetlenségeteknek, elvadult,önigazolásra használt, ordas gondolataitoknak is.”
- Szóval Hajdú Gábor ezért nem íratta a nevére a Szilárd régi Ladáját, s ami miatt így Szilárd nevén két autó szerepelt a nyilvántartásban és nem kapott családi szociális segélyt. Szóval ezért. Miért? Mert Szilárd összeférhetetlen? És ezért egy ügyvéd törvénytelenséget, felelőtlenséget elkövetve neki kárt okozhat. Érdekes. Nagyon érdekes. És persze ugyanezen oknál fogva érthető, hogy a már-már naivan jóhiszemű, barátságos és nyitott nagyobb lányokat mobbingolták, sőt, Etelkának az életét is veszélyeztetették. Szilárd a hibás. Állítja ezt Gerle Éva az áldozathibáztatás elleni nagy harcos feminista. Aki ezek szerint az áldozathibáztatás elleni tiltakozásként csak azért küzd, hogy a nők kihívóan öltözködhessenek és soha semmilyen esetben ne számítson provokációnak.
“Egyszer lennél emberi, Violetta, én irgalommal viseltetnék az ámokfutásod iránt. De így nem fogok.”
- Hát, ez az. Nem vagyok emberi. Mert nem kételkedem Szilárdban. Mert hiszek az igazában. Mert támogatom. Mert boldog társa vagyok.
csakazolvassa.hu/2013/12/08/az-onkielegiteshez-szokott-lelkuk-nem-fogadja-be-az-igazsagot/#more-9991
Miután Szilárd és én írtuk a kuruc.infora is egy-egy hozzászólást, elmesélve abban, hogy Gerle Éva néhány elvetemült feminista társával internetes vadászatot és kikészítést művel ellenünk, továbbá még egy már azóta meg is jelent hazugságokra alapozó cikket is megrendelt a transindexen, most a blogját zárt körűvé tette, állítólag csak néhány napra…
gerleevahazugsagai.wordpress.com/
1. ~ minket másolnak 2. ~ hátrafelé nyilazni
Példamondat: „Készülődünk egy váratlan tettre.”
Van itt egy új helyzet. A magyar modell azt jelenti, hogy minket másolnak.
A helyzet radikálisan új, mivel az elmúlt bő fél évszázad arról szólt,…..
Ahogy minden édesanyának, úgy a kétgyermekes Sarka Katának is van véleménye az otthon szülésről és Geréb Ágnes ítéletéről. Hajdú Péter felesége, aki kórházban hozta világra mindkét gyermekét, az egyik közösségi portálon osztotta meg nézeteit Geréb Ágnes…..
JoóVioletta
2012.03.02 00:04:08
@adamantium:
Kedves Adamantium! Művi szeméremcsont-porc metszés két perc 2 perc alatt, miközben egy gyerek válla van beleakadva... Ez Önnek hányszor sikerült? Mármint élő testeken, úgyhogy életben is maradtak? És persze előkészületeket nem igényel. fájdalomcsillapítás nélkül végezhető rutinbeavatkozás, ezért 2 perc. Logikus. Hajra Dr. Hantás!
Orvosként lehet, hogy hazudozhat, amennyit csak akar, de egyszerű internethantásként lehet, hogy vissza nyal az isteni acél... Attól, hogy orvosként lehet hazudni, rágalmazni, dr. cím nélkül így személytelenül a neten, már nem biztos... De lehet, hogy "Ön" egyszerűen csak egy War of hospital pc-játék függő tini! :D szakértelmét tekintve...
Kedves Adamantium! Művi szeméremcsont-porc metszés két perc 2 perc alatt, miközben egy gyerek válla van beleakadva... Ez Önnek hányszor sikerült? Mármint élő testeken, úgyhogy életben is maradtak? És persze előkészületeket nem igényel. fájdalomcsillapítás nélkül végezhető rutinbeavatkozás, ezért 2 perc. Logikus. Hajra Dr. Hantás!
Orvosként lehet, hogy hazudozhat, amennyit csak akar, de egyszerű internethantásként lehet, hogy vissza nyal az isteni acél... Attól, hogy orvosként lehet hazudni, rágalmazni, dr. cím nélkül így személytelenül a neten, már nem biztos... De lehet, hogy "Ön" egyszerűen csak egy War of hospital pc-játék függő tini! :D szakértelmét tekintve...
JoóVioletta
2012.03.02 15:33:44
@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Kedves csak ha benéz!
Tehát szervátültetés tanfolyamon szüléskísérést is tanult. Érdekes, már csak belegondolni is, hogy a két dolog hogyan kapcsolódik össze. Önök ott olyan super-x-menek egyik kezükkel szülés kísérnek, szülesztenek, helyesebben, másikkal szervet ültetnek át (a gyerekét vagy az anyáét esetleg egy harmadik személyét, netalán a sajátjukat, polgárháborús hősök lévén?) a lézer szemükkel pedig szeméremcsontokat metszenek laca-facázás nélkül.Isten legyen a talpán, aki valakit is magához mer hívatni egy kis szóváltásra. :D
Kedves csak ha benéz!
Tehát szervátültetés tanfolyamon szüléskísérést is tanult. Érdekes, már csak belegondolni is, hogy a két dolog hogyan kapcsolódik össze. Önök ott olyan super-x-menek egyik kezükkel szülés kísérnek, szülesztenek, helyesebben, másikkal szervet ültetnek át (a gyerekét vagy az anyáét esetleg egy harmadik személyét, netalán a sajátjukat, polgárháborús hősök lévén?) a lézer szemükkel pedig szeméremcsontokat metszenek laca-facázás nélkül.Isten legyen a talpán, aki valakit is magához mer hívatni egy kis szóváltásra. :D
Két éve áll dobozban a Blöff rendezőjének negyedik filmje. Mr. Madonna szerint a Revolver erősen a kabbala hatása alatt készült, és talán sosem kellett volna elkészülnie.Guy Ritchie-filmográfia: A Ravasz, az Agy és két füstülgő puskacső (1998), Blöff (2000), Hullámhegy (2002),…..
JoóVioletta
2011.07.31 17:58:27
Amikor legelőször megnéztem az akciós rendezés, főként a gyors tempó és ma divatos filmvágás, az időrend be nem tartása, velős tömörítés „majd kitalálod mi történt, amit nem mutattak képkockákon” típusú kisebb fejtörők miatt szinte alig értettem, miről szól a film, nemhogy az elhangzott mondatokat nem tudtam továbbgondolni, de még maga az akció folyamatát se tudtam követni. Viszont ezeket nem tudom igazi negatívumként felhozni a filmmel kapcsolatosan! Mert ma már minden filmet, amivel a rendező nem akarja a teljes bukását szélsőségesen „öngyilkos” módon (ami a rendezői pályafutást illeti) kockáztatni, kénytelen ilyen, a felszínes néző többség gondolatait, intelligenciáját, egyéb izgalmi igényeit lekötő trükkökre, húzásokra, tömörítésekre, felpörgetésekre építeni a film eseményeit. De meg kell mondjam, hogy ezek az apró zavaró tényezők a film értékét nem csorbítják.
A film lényegi mondanivalója, a fizikai történéseken túli, tehát metafizikai mondanivalója meglepően és kimagaslóan: helytálló és bővelkedő! Már többször megnéztem, megnéztük és egyre több momentumában keresem a mögöttes tartalmat, amiről azt mondhatom, hogy ha valaki neki áll ezt a filmet metafizikus szemmel és szellemmel nézni, akkor az egóról, árnyék-énről, és az ez okozta problémákról, mint pl. agresszió, félelmek, világi gondolkodás = életnyerési rögeszmék, sok alapvető igazságot találhat meg. Természetesen mindenkinek javaslom hogy némi metafizikai tájékozottsággal üljön neki a filmnek. Vagyis: a film magában sajnos nem tud felébresztő hatású lenni, szó nincs arról, hogy bármilyen hosszas metafizikai kutatást és elmerülést pótolhatna. Jól példázza ezt, hogy magát a forgatókönyvet eredetileg Luc Besson írta, de minden a cége által megkeresett film-stúdió, stáb, kritikus stb. elutasította és egyszerűen rossznak, érthetetlennek tartotta.
Végül a véresebb Jean d’Arcot és az Ötödik elemet is rendező, francia Luc Besson az angol Guy Ritchievel megrendezte a később sem kasszasikerré, sem nézetté nem vált Revolvert.
Egyik rendezőről sem feltételezem, hogy különösebben metafizikai gondolkodású lenne. Az a gyanúm, hogy a történet eredeti írója a közönség előtt ismeretlen, de ez csak az én véleményem és a film szempontjából lényegtelen.
Az interneten tájékozódva arról, hogy egy átlagos, metafizikát nem ismerőre hogyan hat ez a film, azt kellett tapasztaljam, hogy egyáltalán nem érzékelik a súlyát. A belső vitákat, az egóval való leszámolást közhelyesnek ítélik. Nagyon találóan megnevezi ezt a problémát (általános jelenséget) egy a film végén nyilatkozó pszichológus (?), aki azt mondja, sokan nem is tudják, mi az ego, és fogalmuk sincs, hogy bennük hogyan működik.
Ezzel én is így voltam régebb, a metafizika megismerése előtt. Persze, hogy érdekesebb volt, és nagyobb élményt, Lilith-gerjesztést (!) jelentettek a skizofrén gyilkosos, meghatóan borzongató filmek. Főként ahol a negatív szereplők is mindig vonzóak, sármosak, karizmatikusak, irigylendőek voltak. Míg a Revolver minden korszerű rendezési húzása ellenére egyáltalán nem alkuszik meg, szerencsére. A maffia-főnök kiszedett szemöldökétől, szolárium jeleneteitől sokan undorodnak, kiábrándulva a filmből, és fel sem merül bennük, hogy az az ábrázolás, pontosan, hogy egyszerre teljesen életszerű és karikatúra-jellegű, pont úgy, ahogy mi metafizikusok látjuk a világot, egyre teljesebb valóságában. Mi pont ilyen csúnyának és visszataszítónak látjuk a guminő, vagy épp kirakatbaba csupaszságúra leszőrtelenített, festékes arcú, lakkos hajú, lakkos körmű trendi sztárokat, akiknek a kisugárzásától kellemesen kábulnak a karma-vezetettek.
Azt gondolom, a filmtől pont azért irtóznak sokan, mert spirituális valóságot mutat. Nem misztikusat, nem művészit. Nem sminkeli át szebbre, amit a sok világi gondolkodású szórakozásból csúfra, giccsesre sminkel. Nem visz túlzásba semmit, amit képileg ábrázol.
Találtam nagyon pozitív kritikát is a világhálón, ott művészinek is nevezik a filmet. Én csak azt tudom mondani, bár, valóban ilyen lenne a művészet. Ilyen kellene legyen. Ez a film tényleg a valóságot ábrázolja, metafizika igazságokat tud közvetíteni, megfogalmazni és nem hagyja a nézőt megoldás nélkül. Messze túl van azon, hogy csupán egy kemény „társadalom” kritika legyen. A társadalommal nem is foglalkozik, a bűnözői rétegből mutatja meg mindannyiunk nagy problémáját, életveszélyes sors-rontóját: az egót.
Ez a film kimondja, hogy a félelmek, a fóbiák és a fájdalom (!) mind az ego tevékenysége, rejtekhelye. És szerencse, hogy ilyen hollywoodias, casino-s, alvilági környezetben teszi mindezt, hogy végre már testközelben érezhesse magához az igazságot a kelet misztikus vágytalanságában és egotlanságában, mint wellness hotelben kéjelgő és steril fürdőkbe szállított, élő iszapban meg-meg mártózó nyugati ember. Aki számára teljesen jól megfér egymással a jóga érzéketlen, kellemes nyugalma, az önzetlenség meditatív átélése és a jóga-misztikával, pálma-levél misztikával való világi kufárkodás, és a Harcosok klubja című skizofrén témájú film által kínált megoldás a világi malomban való taposásban felgyűlt gőz kiengedésére a legmegfelelőbb, ha maga Brad Pitt az árnyék-énünk, aki kiéli azokat a devianciáinkat, amelyeket kényelmes öltönyös-robotmunkázóként nem tudunk, pl. hősnek érezni magunk, amiért pisztollyal fenyegettünk meg egy egyetemi hallgatót, hogy az jobban tanuljon... Pisztollyal fenyegetős nevelő szándékú fenyegetés történik a Revolverben is, csak éppen az egyáltalán nem annyiról szól, hogy valaki még nagyobb koponya legyen az egyetemen, és még inkább nem arról, hogy a beavató mester mekkora állati laza, irigylendő, bőrdzsekis, napszemüveges figura, hanem a Revolver esetében egyértelműen a beavatandó személy körül forog minden, és mint már sokszor írtam: az ego, az árnyék-én legyőzéséről.
Mielőtt bárkit összezavarnék a Harcosok klubja című filmet illető negatív kritikámmal, szeretném leírni, hogy láttam többször a filmet, "világi koromban" :lol: nagy kedvencem volt, és tudom, hogy szegről-végről az a film is az árnyék-én legyőzését akarja megoldásként bemutatni, csakhogy ezzel a kísérletével teljesen megbukik, mert megtesz egy olyan megalkuvást, amit a Revolver nem. Először is a Harcosok klubjában a főhős és árnyék énje két szereplőre oszlik, és az árnyék-ént végig pont úgy ábrázolják, ahogy az saját magát láttatni akarja, kigyúrt, jóképű, vagány pasasként. És lássuk be, amíg az emberek így tekintenek az árnyék-énjükre nem biztos, hogy le akarnak vele számolni bármikor is. A Harcosok klubjában különben is csak azért számol le végül a főhős, mert úgy érzi a másik figura túl ment egy határon, elszabadult. A Revolver nem tesz ilyen pszichologizáló, árnyék-énnel, egoval barátkozó-haverkodó engedményt. Nem sugall olyat, hogy az árnyék-én segítségével de jó is volt néhány őrültséget és balhét megcsinálni. Az árnyék-énnek egy lépést sem enged. Pont azt mondja ki a Revolver című film, hogy csak akkor kezdődik igazán a szabadság, az élet, ha az egonkat legyőztük. És ezen a lényegi ponton ellentétes az ego-témájú, sikeresebb filmekkel.
Ilyen sikeresebb film az Észvesztő is, ami szintén kedvencem volt a Harcosok klubja mellett. Bár, az Észvesztőben nem ábrázolnak egyértelműen belső árnyék ént, de a két, látszólag ellentétes természetű, karakterű, kilátástalan életű, fiatal nő baráti párosa végső soron pont azt mutatja, amit a Harcosok klubjában a skizofrén, kettős személyiségű főhős barátsága árnyék-énjével. Egy félénk ember életében megjelenik a gátlástalan, akivel minden őrültséget megélhet. És a végkifejlet is ugyanaz: a vagány végül átlép egy határt, túl erőszakossá válik, és a félénk le kell állítsa, szembe kell szálljon vele. A hiba ugyanaz. Az árnyék-ént egy határig engedi. Tulajdonképpen az egóról szóló filmekben kiemelkedik a férfias elemi erők harmonikus megélésének problémája, amire sem a Harcosok klubja, sem az Észvesztő nem mutat megoldást, csak azt a pszichológusok által is preferált kezelést, hogy egy darabig jó őrültnek, felelőtlennek, gátlástalannak lenni, és aztán abba kell hagyni. Néha, az ilyen a témájú filmek mutatnak még esetleg annyit megoldásként, hogy a félénk főhősök aztán egészségesen bátrakká válnak, de sajnos mindig beleesnek abba a hibába a rendező, forgatókönyv írók (?), hogy a negatív, vagány, erőszakos figurákat vonzóbbnak ábrázolják, szabadabbnak, erősebbnek, intelligensebbnek, divatosabbnak stb. Így végül mindenki szívében nyitva hagyják a kiskaput egy kis egoista vadságra és őrültségre. Arra, hogy néha milyen jól esik sztárnak és vagánynak képzelni magunk. Egy kicsit felelőtlenkedni, sminkelni, fagyizni, magunkat mutogatni a csinos ruháinkban és egy kicsit hódítgatni, egy kicsit játszani, egy kicsit titkolózni, egy kicsit füllenteni, egy kicsit gonoszkodni. Egy kicsit letérni az útról.
Kedvenc momentumaim a Revolver című filmben:
„Sam Gold, nem ismer bocsánatot, nem ad második esélyt” – Sam Gold nem egy személy, hanem a világi elvek összessége. Nem ő nem ad második esélyt, hanem a főként világi logika szerint gondolkozó embereknek van az a rögeszméje, hogy nem tehet semmit más logika és más elv szerint, máskülönben lemarad valamiről, lemarad a világi sikerről.
„Te is én vagyok, de te nem vagy én” – az ego, és az árnyékén felismerése. Valami, ami a részünk, egynek érezzük vele magunk, sőt, lényegi önmagunknak érezzük, s mégis mikor ráeszmélünk micsoda szörnyűségek halmaza, és hogy őrült módon akár a nyomorba vagy a halálba is vezérel a kicsinyes vágyait és igényeit hajszolva, akkor rájövünk, hogy ez a valami mégsem egy kapura játszik velünk... mégsem a mi oldalunkon áll, hanem saját érdekei vannak.
Itt meg kell még jegyezzem, hogy a filmben sokszor elhangzik, az egóról, hogy ő a barát. Maga az egó is ezt mondja, és időnként a beavatók is így nevezik, mert tudják, hogy az emberek úgy védik az egojukat, mint a legjobb barátjukat. Azt, akire felnéznek, mert erősebb, keményebb, okosabb, mint ők. Hát, ezért is kell a félénk és a vagány karakter barátságokat feldolgozó filmeket szintén ide, az árnyék-én témájához sorolni, mert ez utóbbiak, megmutatják azt, amit a civilizált, intelligens, erkölcsösen nevelt félénk emberek elrejtenek, az árnyék énjüket. Azt a valamit, ami ott rejlik bennük, de tudják, hogy nem szabad kimutatni...
Joó Violetta
forrás: www.asztrologosz.com/
A film lényegi mondanivalója, a fizikai történéseken túli, tehát metafizikai mondanivalója meglepően és kimagaslóan: helytálló és bővelkedő! Már többször megnéztem, megnéztük és egyre több momentumában keresem a mögöttes tartalmat, amiről azt mondhatom, hogy ha valaki neki áll ezt a filmet metafizikus szemmel és szellemmel nézni, akkor az egóról, árnyék-énről, és az ez okozta problémákról, mint pl. agresszió, félelmek, világi gondolkodás = életnyerési rögeszmék, sok alapvető igazságot találhat meg. Természetesen mindenkinek javaslom hogy némi metafizikai tájékozottsággal üljön neki a filmnek. Vagyis: a film magában sajnos nem tud felébresztő hatású lenni, szó nincs arról, hogy bármilyen hosszas metafizikai kutatást és elmerülést pótolhatna. Jól példázza ezt, hogy magát a forgatókönyvet eredetileg Luc Besson írta, de minden a cége által megkeresett film-stúdió, stáb, kritikus stb. elutasította és egyszerűen rossznak, érthetetlennek tartotta.
Végül a véresebb Jean d’Arcot és az Ötödik elemet is rendező, francia Luc Besson az angol Guy Ritchievel megrendezte a később sem kasszasikerré, sem nézetté nem vált Revolvert.
Egyik rendezőről sem feltételezem, hogy különösebben metafizikai gondolkodású lenne. Az a gyanúm, hogy a történet eredeti írója a közönség előtt ismeretlen, de ez csak az én véleményem és a film szempontjából lényegtelen.
Az interneten tájékozódva arról, hogy egy átlagos, metafizikát nem ismerőre hogyan hat ez a film, azt kellett tapasztaljam, hogy egyáltalán nem érzékelik a súlyát. A belső vitákat, az egóval való leszámolást közhelyesnek ítélik. Nagyon találóan megnevezi ezt a problémát (általános jelenséget) egy a film végén nyilatkozó pszichológus (?), aki azt mondja, sokan nem is tudják, mi az ego, és fogalmuk sincs, hogy bennük hogyan működik.
Ezzel én is így voltam régebb, a metafizika megismerése előtt. Persze, hogy érdekesebb volt, és nagyobb élményt, Lilith-gerjesztést (!) jelentettek a skizofrén gyilkosos, meghatóan borzongató filmek. Főként ahol a negatív szereplők is mindig vonzóak, sármosak, karizmatikusak, irigylendőek voltak. Míg a Revolver minden korszerű rendezési húzása ellenére egyáltalán nem alkuszik meg, szerencsére. A maffia-főnök kiszedett szemöldökétől, szolárium jeleneteitől sokan undorodnak, kiábrándulva a filmből, és fel sem merül bennük, hogy az az ábrázolás, pontosan, hogy egyszerre teljesen életszerű és karikatúra-jellegű, pont úgy, ahogy mi metafizikusok látjuk a világot, egyre teljesebb valóságában. Mi pont ilyen csúnyának és visszataszítónak látjuk a guminő, vagy épp kirakatbaba csupaszságúra leszőrtelenített, festékes arcú, lakkos hajú, lakkos körmű trendi sztárokat, akiknek a kisugárzásától kellemesen kábulnak a karma-vezetettek.
Azt gondolom, a filmtől pont azért irtóznak sokan, mert spirituális valóságot mutat. Nem misztikusat, nem művészit. Nem sminkeli át szebbre, amit a sok világi gondolkodású szórakozásból csúfra, giccsesre sminkel. Nem visz túlzásba semmit, amit képileg ábrázol.
Találtam nagyon pozitív kritikát is a világhálón, ott művészinek is nevezik a filmet. Én csak azt tudom mondani, bár, valóban ilyen lenne a művészet. Ilyen kellene legyen. Ez a film tényleg a valóságot ábrázolja, metafizika igazságokat tud közvetíteni, megfogalmazni és nem hagyja a nézőt megoldás nélkül. Messze túl van azon, hogy csupán egy kemény „társadalom” kritika legyen. A társadalommal nem is foglalkozik, a bűnözői rétegből mutatja meg mindannyiunk nagy problémáját, életveszélyes sors-rontóját: az egót.
Ez a film kimondja, hogy a félelmek, a fóbiák és a fájdalom (!) mind az ego tevékenysége, rejtekhelye. És szerencse, hogy ilyen hollywoodias, casino-s, alvilági környezetben teszi mindezt, hogy végre már testközelben érezhesse magához az igazságot a kelet misztikus vágytalanságában és egotlanságában, mint wellness hotelben kéjelgő és steril fürdőkbe szállított, élő iszapban meg-meg mártózó nyugati ember. Aki számára teljesen jól megfér egymással a jóga érzéketlen, kellemes nyugalma, az önzetlenség meditatív átélése és a jóga-misztikával, pálma-levél misztikával való világi kufárkodás, és a Harcosok klubja című skizofrén témájú film által kínált megoldás a világi malomban való taposásban felgyűlt gőz kiengedésére a legmegfelelőbb, ha maga Brad Pitt az árnyék-énünk, aki kiéli azokat a devianciáinkat, amelyeket kényelmes öltönyös-robotmunkázóként nem tudunk, pl. hősnek érezni magunk, amiért pisztollyal fenyegettünk meg egy egyetemi hallgatót, hogy az jobban tanuljon... Pisztollyal fenyegetős nevelő szándékú fenyegetés történik a Revolverben is, csak éppen az egyáltalán nem annyiról szól, hogy valaki még nagyobb koponya legyen az egyetemen, és még inkább nem arról, hogy a beavató mester mekkora állati laza, irigylendő, bőrdzsekis, napszemüveges figura, hanem a Revolver esetében egyértelműen a beavatandó személy körül forog minden, és mint már sokszor írtam: az ego, az árnyék-én legyőzéséről.
Mielőtt bárkit összezavarnék a Harcosok klubja című filmet illető negatív kritikámmal, szeretném leírni, hogy láttam többször a filmet, "világi koromban" :lol: nagy kedvencem volt, és tudom, hogy szegről-végről az a film is az árnyék-én legyőzését akarja megoldásként bemutatni, csakhogy ezzel a kísérletével teljesen megbukik, mert megtesz egy olyan megalkuvást, amit a Revolver nem. Először is a Harcosok klubjában a főhős és árnyék énje két szereplőre oszlik, és az árnyék-ént végig pont úgy ábrázolják, ahogy az saját magát láttatni akarja, kigyúrt, jóképű, vagány pasasként. És lássuk be, amíg az emberek így tekintenek az árnyék-énjükre nem biztos, hogy le akarnak vele számolni bármikor is. A Harcosok klubjában különben is csak azért számol le végül a főhős, mert úgy érzi a másik figura túl ment egy határon, elszabadult. A Revolver nem tesz ilyen pszichologizáló, árnyék-énnel, egoval barátkozó-haverkodó engedményt. Nem sugall olyat, hogy az árnyék-én segítségével de jó is volt néhány őrültséget és balhét megcsinálni. Az árnyék-énnek egy lépést sem enged. Pont azt mondja ki a Revolver című film, hogy csak akkor kezdődik igazán a szabadság, az élet, ha az egonkat legyőztük. És ezen a lényegi ponton ellentétes az ego-témájú, sikeresebb filmekkel.
Ilyen sikeresebb film az Észvesztő is, ami szintén kedvencem volt a Harcosok klubja mellett. Bár, az Észvesztőben nem ábrázolnak egyértelműen belső árnyék ént, de a két, látszólag ellentétes természetű, karakterű, kilátástalan életű, fiatal nő baráti párosa végső soron pont azt mutatja, amit a Harcosok klubjában a skizofrén, kettős személyiségű főhős barátsága árnyék-énjével. Egy félénk ember életében megjelenik a gátlástalan, akivel minden őrültséget megélhet. És a végkifejlet is ugyanaz: a vagány végül átlép egy határt, túl erőszakossá válik, és a félénk le kell állítsa, szembe kell szálljon vele. A hiba ugyanaz. Az árnyék-ént egy határig engedi. Tulajdonképpen az egóról szóló filmekben kiemelkedik a férfias elemi erők harmonikus megélésének problémája, amire sem a Harcosok klubja, sem az Észvesztő nem mutat megoldást, csak azt a pszichológusok által is preferált kezelést, hogy egy darabig jó őrültnek, felelőtlennek, gátlástalannak lenni, és aztán abba kell hagyni. Néha, az ilyen a témájú filmek mutatnak még esetleg annyit megoldásként, hogy a félénk főhősök aztán egészségesen bátrakká válnak, de sajnos mindig beleesnek abba a hibába a rendező, forgatókönyv írók (?), hogy a negatív, vagány, erőszakos figurákat vonzóbbnak ábrázolják, szabadabbnak, erősebbnek, intelligensebbnek, divatosabbnak stb. Így végül mindenki szívében nyitva hagyják a kiskaput egy kis egoista vadságra és őrültségre. Arra, hogy néha milyen jól esik sztárnak és vagánynak képzelni magunk. Egy kicsit felelőtlenkedni, sminkelni, fagyizni, magunkat mutogatni a csinos ruháinkban és egy kicsit hódítgatni, egy kicsit játszani, egy kicsit titkolózni, egy kicsit füllenteni, egy kicsit gonoszkodni. Egy kicsit letérni az útról.
Kedvenc momentumaim a Revolver című filmben:
„Sam Gold, nem ismer bocsánatot, nem ad második esélyt” – Sam Gold nem egy személy, hanem a világi elvek összessége. Nem ő nem ad második esélyt, hanem a főként világi logika szerint gondolkozó embereknek van az a rögeszméje, hogy nem tehet semmit más logika és más elv szerint, máskülönben lemarad valamiről, lemarad a világi sikerről.
„Te is én vagyok, de te nem vagy én” – az ego, és az árnyékén felismerése. Valami, ami a részünk, egynek érezzük vele magunk, sőt, lényegi önmagunknak érezzük, s mégis mikor ráeszmélünk micsoda szörnyűségek halmaza, és hogy őrült módon akár a nyomorba vagy a halálba is vezérel a kicsinyes vágyait és igényeit hajszolva, akkor rájövünk, hogy ez a valami mégsem egy kapura játszik velünk... mégsem a mi oldalunkon áll, hanem saját érdekei vannak.
Itt meg kell még jegyezzem, hogy a filmben sokszor elhangzik, az egóról, hogy ő a barát. Maga az egó is ezt mondja, és időnként a beavatók is így nevezik, mert tudják, hogy az emberek úgy védik az egojukat, mint a legjobb barátjukat. Azt, akire felnéznek, mert erősebb, keményebb, okosabb, mint ők. Hát, ezért is kell a félénk és a vagány karakter barátságokat feldolgozó filmeket szintén ide, az árnyék-én témájához sorolni, mert ez utóbbiak, megmutatják azt, amit a civilizált, intelligens, erkölcsösen nevelt félénk emberek elrejtenek, az árnyék énjüket. Azt a valamit, ami ott rejlik bennük, de tudják, hogy nem szabad kimutatni...
Joó Violetta
forrás: www.asztrologosz.com/
Kauzális Asztrológia - Metafizika
Mi lesz, ha a modern nőnek nem kell a férfi? (már pedig úgy néz ki, hogy nem kell)
2010.10.04 15:43:00
Egyenesen ontológiai és metafizikai problémát vet fel az a kérdés, hogy, amennyiben a civilizációnak azon a fokán, amelyen a, valljuk be: nagy részt férfi tudósok, mérnökök és zseniális feltalálók, által kieszelt és létrehozott csoda-gépek és gazdasági –…..
Mindannyian, akik spiritualitás, ezotéria, metafizikai iránt érdeklődünk, tudjuk, hogy a szellemiségünk, lelkünk nem tűnik el a testünk halálával, hogy ez a finomabb, láthatatlan - mondjuk úgy - létsík folyamatos. Jöttünk valahonnan, valamiből és egy részünk mintha már…..
Az a férfi, aki magában az egyetemes felelősség szellemét, tehát az apát megérezte, felismerte, és kultikus gyakorlással ezt a szellemet megerősítette, a nőben és a nőkben sem csupán a neki, vagy más férfinak örömet szerezni és adni hivatott, tehát az…..
A pszichológusok nagyon ki vannak kelve az apának megfelelő ösztönös megfelelési kényszer ellen, mondván, hogy ez sok visszaélésre ad alkalmat és lehetőséget az apák részéről. Igen ám, de azt is meg kell nézni, hogy ez a gyermekekben születésüktől fogva…..
És természetesen, attól is háborog a férfi, hogy amennyiben ő annyira agresszív lenne - lett volna - hogy azt nem bírhatta már a tök ártatlan mimóza-lélek, akkor miért van az, hogy az érzékeny lány-gyermekek az apával és nem az anyával akarnak élni? És ezt…..
Következik tehát a: Metafizikai értelmezés a Sátáni és a Luciferi magatartások különbözőségéről: A nőknél a Hold, a személyi tudat-befolyásolási hierarchiája szempontjából egyenértékű, ha nem értékesebb a Napnál, és ezért a női spiritualitás és bölcsesség…..
Nem azért jó a saját szemünkben, vagyis az erkölcsi látásunkkal (spirituális érzékelésünkben, sors-gondolkozásunkkal), a leomlott gerendát keresni, a mások szemében (létképzeletében és életlátomásában) található szálkák keresése…..
A föld-elem funkciójának és rendeltetésének a megértése (illetve ezek téves értelmezéseinek a leleplezése) elvezet bennünket az életünk és sorsunk céljának és értelmének a megértéséhez, a lét és az emberi élet lényegének, vagyis az élet igazi rendeltetése és célja…..
A Víz karma metafizikai értelme, élő példákkal illusztrált megnyilvánulási formái és feloldási lehetőségei Kis gyermek korom óta, magnetikus erővel vonz magához a víz, már csak a fürdőszobában a mosdókagyló alatt található, néha valamiért…..
Amikor ezt a tanulmányt először leírtam, úgy képzeltem, hogy máris az emberi életben elérhető maximálisan integrált, sértetlen szellemi- és kauzális öntudattal rendelkezem. Úgy éreztem, hogy a világ egyik legboldogabb embere vagyok, mivel éppen annyira szeret a feleségem,…..
„A kutató szellem, mindennel bátran szembe néz.…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Tehát engem annyira zavart a Gerle Éva blogja, tehetsége, pénze, szépsége, sikere, hogy gőzöm nem volt a létezéséről, de ő többedmagával neki állt engem Hitlerezni, Mein kamfozni, elmebetegezni, rágalmazni, ellenem uszítani. És ezt a keresők első oldalon dobták ki a nevemre. Akkor szereztem én tudomást az én "irigyeltemről" és "áldozatomról". Megírtam, hogy egy felelőtlen ember és csürheként viselkednek ott a törzskommentelőivel. Erre ő nyíltan kihirdette, hogy tönkretesz engem és a párom, a páromnak az asztrológusi vállalkozását rágalmakkal lejáratja, mindkettőnket ellehetetlenít, egymás ellen fordít, tönkreteszi a családunkat, állami gondozásba juttatja a gyerekeinket. Erre mi, megsértettük az ő méltóságát, azóta erről cikket rendelt, olyan verzióval, hogy ő a mi áldozatunk; mi "rá kattantunk" -még az újságíró is bevallotta, hogy szürreális a történet (transindex - nem cicaharc), de azért megírta. (miért is? jó lenne tudni.) Sőt, az erdélyi rádión is meginterjúvoltatta magát és besorolt minket a névtelen és arctalan internetes, szexuális zaklatói közé, mint pszichopata viselkedésűeket. Hát, ő az ártatlan Gerle Éva. Miatta, az ő nagyszerűen hősies és ártatlan személye miatt, nem elég, hogy megfeszített munkát akasztott a nyakunkba, székelyföldön élő, négy gyermekes család nyakába, azzal, hogy a rágalmait kell cáfoljuk nap, mint nap, de még pereskedjünk is vele évekig, mert ő nagysága bizony önerőből képtelen eltakarítani a mocskot, amit kicsinyes bosszúból széthordott rólunk. Mindeközben nemcsak zaklatnak minket, a Lelkes Villő féle barátnőivel, de Gerle Éva még nyilvánosan zsarolni is próbál, hogy ne merjek többé írni róla semmit, mert megírja az pl. államkincstárnak, hogy nem vagyok jogosult gyesre. (Ami nem igaz.) Hát, ilyen ember ő. Izgalmas évre számíthatunk. Szerencsére elég dús a hajam, van, amiből hulljon. Az igazsághoz meg különösen ragaszkodom, úgyhogy Gerle Éva, aki a blogját úriemberként kritizáló személyek százát letrollozta már és mindenkit hülyének nézett, aki valamit másként látott, mint ő, elég nagy fába vágta a fejszéjét azzal, hogy gumicsontnak nézett engem a neten és "levadászott" egy ki szórakozásra, hogy az oly népszerű surmó-feminista blogja csevegéseibe egy kis izgalmat vigyen.
Csak ennyit akartam leírni. De nem maradok, mert mindjárt jönnek utánam a bérencei és kántálják, hogy kövér a párom, hagyjam ott, meg hogy "szarul dug" meg hogy én stockholm szindrómás vagyok, az élettársam bántalmazottja és fogvatartottja. Mániákus diagnoszta is az agybajos Gerle Éva, aki miközben maga írja le, hogy tanári pályáján igen nagy gondot okozott a bipoláris jegyekkel járó depressziója (van, aki öngyilkos lesz emiatt)nagy szakértelemmel diagnosztizál másokat 600 km-ről is az interneten, persze, főleg, ha azok nem tűrik az ő sértéseit. És az ilyen boldog négy gyermekes családban élő "Stockolm szindrómások", mint én örülünk neki, hogy Gerle Éva nagyasszony tönkre akarja tenni a családunkat, állami gondozásba juttatni a gyerekeinket (ő maga írta), még azzal is dicsekedett a budapesti blogger, hogy már írt levelet a csíkszeredai gyerekvédelemnek, hogy állami gondozásban jobb helyen lennének a gyerekeink. Jelenleg pedig a családi támogatásaink körül szaglászik, hátha stiklit talál és megfoszthat minket valamelyiktől.
Magyarul, Gerle Éva egy közönséges művelt, tanári diplomás csaló.