Adatok
Artúr Gombóc
0 bejegyzést írt és 101 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egy orosz állami TV-sorozat kapcsán már említettük, hogy a második világháborúról bizony nem csak az angolszászoknál folyik efféle audiovizuális ismeretterjesztés. Az anyag elfogult mivoltát kifogásoló véleményekre így utólag annyit reagálnánk, hogy az egészséges történelmi revizionizmus bizony már…..
Artúr Gombóc
2012.04.13 16:44:00
@Rammjaeger83: támadnak az oroszok vagy sem és ha igen, akkor mikor:
szerintem ezt már egyszer kiveséztük, lehet, hogy pont itt, egy más témában, talán Christie futóműves harckocsik vagy hasonló. Nézd, én a Végh vezérezredesnek hiszek, írt egy tanulmányt a HT-ban, azt elolvasva nekem nincsenek kétségeim és bármit is mondtok ti itt szerkesztők az oldalon, én inkább a Véghnek hiszek, valamivel több köze van a dologhoz, mint neked vagy nekem valaha is lesz.
szerintem ezt már egyszer kiveséztük, lehet, hogy pont itt, egy más témában, talán Christie futóműves harckocsik vagy hasonló. Nézd, én a Végh vezérezredesnek hiszek, írt egy tanulmányt a HT-ban, azt elolvasva nekem nincsenek kétségeim és bármit is mondtok ti itt szerkesztők az oldalon, én inkább a Véghnek hiszek, valamivel több köze van a dologhoz, mint neked vagy nekem valaha is lesz.
Artúr Gombóc
2012.04.15 09:02:38
@Monarch: nem nekem, Véghnek!!!
A második világháború úgy látszik kimeríthetetlen, megunhatatlan téma a hadtörténet és a haditechnika iránt rajongóknak. Két évtizeddel a politikai irányváltás után, ma már bőséggel választhat az ember és szabadon informálódhat az igazán színvonalas és kevésbé…..
Artúr Gombóc
2011.07.12 18:13:22
@hehe64:
A P-47M változatot megelőzte 3 db YP-47M tesztpéldány.
A leggyorsabb P-47 változat a XP-47J volt, Pratt & Whitney R-2800-57(C) motorral, 6 géppuskával és továbbfejlesztett turbófeltöltővel. Az általa elért sebesség 811 km/h ( 504 mp/h ) volt, a leggyorsabb dugattyús motoros vadászgép volt akkoriban - azóta is, csak rekordgépek előzik meg -.
Ezért mondom, hogy olyan helyen nézz utána, ahol jól van leírva, de az nem biztos, hogy az Internet. :)
A P-47M változatot megelőzte 3 db YP-47M tesztpéldány.
A leggyorsabb P-47 változat a XP-47J volt, Pratt & Whitney R-2800-57(C) motorral, 6 géppuskával és továbbfejlesztett turbófeltöltővel. Az általa elért sebesség 811 km/h ( 504 mp/h ) volt, a leggyorsabb dugattyús motoros vadászgép volt akkoriban - azóta is, csak rekordgépek előzik meg -.
Ezért mondom, hogy olyan helyen nézz utána, ahol jól van leírva, de az nem biztos, hogy az Internet. :)
Artúr Gombóc
2011.07.12 22:01:24
@hehe64: Ezt a nullszériás dolgot én nem olvastam sehol, de, hogy a II. Vh-ban nem így volt, az biztos. Volt a tesztgép, amit itt XP-47B-nek, XP-47E-nek, XP-47K-nak meg, amit még találtam, XP-47J-nek hívtak. Ezek voltak a B, C, D-25től felfelé változatok tesztgépeinek nevei. A nullszéria az az első 171 db volt, ha a te nézetedet vesszük át, amit 1941-ben rendeltek. Azután sem a motor, sem a légcsavar, sem a sárkány nem változott alapjaiban. Finomítottak rajta és az X gépekkel kipróbálták. Ennyi. Aztán, hogy 45 után a sugaras korszakban ez hogy volt, az már egy másik világ.
És ezt a Yak-3-ast te el is hiszed? Soros V motorral, ami kb. 1500-1700 Le-t tudott? A Yak nem volt gyors, csak remekül műrepülhető. Az amiről te írsz, a Yak-3B Vk-107 vagy 108 motorral, 745 km/h sebességgel. Ami 801 km/h-t tudott, az Glusko RD-1 rakétahajtóművel volt rásegítve, de ez sem ment 811 km/h-val. A Thudnak csak dugattyús motorja volt, nem volt rakéta póthajtása.
Ideírom, amit angolul találtam, hogy ez nem nullszéria volt, hanem egy teljes jogú tagja a sorozatnak, speciális célra kifejlesztve:
Bill Gunston - Aircraft of WWII: "As well as several experimental models and the planned replacement the XP-72, Republic hastily produced P-47M in mid 1944 to chase flying bombs over the English Channel. This was a lightened modell with a specially uprated version of the engine, 130 being delivered within three weeks of desing."
Fighters of WWII: "The only service variants were the "hot-rod" P-47M and the very long-range P-47N. The P-47M was quickly produced in the summer of 1944 to counter the menace of the V-1 flying bomb, which ordinary P-47s were hard-pressed to catch, and the various German jet and rocket fighters."
És ezt a Yak-3-ast te el is hiszed? Soros V motorral, ami kb. 1500-1700 Le-t tudott? A Yak nem volt gyors, csak remekül műrepülhető. Az amiről te írsz, a Yak-3B Vk-107 vagy 108 motorral, 745 km/h sebességgel. Ami 801 km/h-t tudott, az Glusko RD-1 rakétahajtóművel volt rásegítve, de ez sem ment 811 km/h-val. A Thudnak csak dugattyús motorja volt, nem volt rakéta póthajtása.
Ideírom, amit angolul találtam, hogy ez nem nullszéria volt, hanem egy teljes jogú tagja a sorozatnak, speciális célra kifejlesztve:
Bill Gunston - Aircraft of WWII: "As well as several experimental models and the planned replacement the XP-72, Republic hastily produced P-47M in mid 1944 to chase flying bombs over the English Channel. This was a lightened modell with a specially uprated version of the engine, 130 being delivered within three weeks of desing."
Fighters of WWII: "The only service variants were the "hot-rod" P-47M and the very long-range P-47N. The P-47M was quickly produced in the summer of 1944 to counter the menace of the V-1 flying bomb, which ordinary P-47s were hard-pressed to catch, and the various German jet and rocket fighters."
Artúr Gombóc
2011.07.13 23:01:59
@molnibalage:
A Messzernek is volt hermetizált változata, a G szériában, hogy melyik, azt most fejből nem tudom. MOndjuk nem több ezres darabszámban, az is igaz.
A Messzernek is volt hermetizált változata, a G szériában, hogy melyik, azt most fejből nem tudom. MOndjuk nem több ezres darabszámban, az is igaz.
Peter Shark kolléga elhatározta, hogy egy sorozat keretein belül bemutatja nekünk az első (majd a második) világháború kísérleti harckocsijait. Nem szaporítjuk tovább feleslegesen a szót, beszéljenek a mérnökien precíz mondatok és a - ma már néha mókásnak tűnő - képek. A…..
Artúr Gombóc
2011.06.15 09:27:23
@molnibalage:
azok nem voltak kísérletek. Rendszeresítették őket a svéd hadseregben. amit ők kitaláltak - Stridsvagn-103 pl. - azok megfeleltek a taktikai céljaiknak ( pl. a szovjetek megállítása egy időre )és Svédország terepviszonyainak.
azok nem voltak kísérletek. Rendszeresítették őket a svéd hadseregben. amit ők kitaláltak - Stridsvagn-103 pl. - azok megfeleltek a taktikai céljaiknak ( pl. a szovjetek megállítása egy időre )és Svédország terepviszonyainak.
Artúr Gombóc
2011.06.15 09:35:24
@molnibalage:
ezt a neten egy nálad nagyobb tekintély a hajózás terén is így használja - olli.freeweb.hu vagy Horváth Zoltán -. Te is olvasod, tudom. Ott ő levezeti, hogy ez egy baromság, amin itt rugózol, hogy hordozó - mert így mondják ángliusul - vagy anyahajó. Van manapság rendszeresítve hidroplán szállító hajó, magyarul anyahajó valahol? Nincs már vagy 80-90 éve. Azóta, ha anyahajóról beszélsz, akkor a aircraft carrier-t érted alatta. Ennyi. Ha meg hidroplán szállítóról beszélsz, ami elég ritka dolog lehet, akkor kiírod, hogy mire gondolsz.
ezt a neten egy nálad nagyobb tekintély a hajózás terén is így használja - olli.freeweb.hu vagy Horváth Zoltán -. Te is olvasod, tudom. Ott ő levezeti, hogy ez egy baromság, amin itt rugózol, hogy hordozó - mert így mondják ángliusul - vagy anyahajó. Van manapság rendszeresítve hidroplán szállító hajó, magyarul anyahajó valahol? Nincs már vagy 80-90 éve. Azóta, ha anyahajóról beszélsz, akkor a aircraft carrier-t érted alatta. Ennyi. Ha meg hidroplán szállítóról beszélsz, ami elég ritka dolog lehet, akkor kiírod, hogy mire gondolsz.
Artúr Gombóc
2011.06.15 10:58:59
@molnibalage:
akkor ne lihegjük túl. :)
A hk. meg azért ilyen kevés, mert a svédek elég sok dolgot csak maguknak építettek és saját célra fejlesztettek. Ez a hk. olyan, mint a német rohamlövegek és páncélvadászok utóda. Arra is kellett, az orosz páncélosáradatot kellett lassítani vagy megállítani.
Mi is építettünk hk-t svéd meg cseh licenc alapján, nem is sokat, de azért nem tekinteném a magyar páncélosjármű gyártást semminek, ezt akkor nem sok állam tudta a világon.
A 100.000-es darabszám meg ugye T-55,62,72 és elődje a T-34. Mennyit is lőttek ki belőlük? Szintén 100.000-es nagyságrendet. Ez a mennyiség csak hiánypótlás volt. Az amerikai, nyugat-európai tankokból a II. vh után típusonként nem épült, csak max. 5-10.000 db, minden változatukat beleértve. Ezek nem fogyóeszköznek lettek tervezve.
akkor ne lihegjük túl. :)
A hk. meg azért ilyen kevés, mert a svédek elég sok dolgot csak maguknak építettek és saját célra fejlesztettek. Ez a hk. olyan, mint a német rohamlövegek és páncélvadászok utóda. Arra is kellett, az orosz páncélosáradatot kellett lassítani vagy megállítani.
Mi is építettünk hk-t svéd meg cseh licenc alapján, nem is sokat, de azért nem tekinteném a magyar páncélosjármű gyártást semminek, ezt akkor nem sok állam tudta a világon.
A 100.000-es darabszám meg ugye T-55,62,72 és elődje a T-34. Mennyit is lőttek ki belőlük? Szintén 100.000-es nagyságrendet. Ez a mennyiség csak hiánypótlás volt. Az amerikai, nyugat-európai tankokból a II. vh után típusonként nem épült, csak max. 5-10.000 db, minden változatukat beleértve. Ezek nem fogyóeszköznek lettek tervezve.
Mint látható, kicsit megújultunk, a kinézetünk még mindig csak átmeneti, de legalább világosabb. Ennek örömére most egy kicsit nekimegyünk pár polgármesternek és alsó hangon két városnak. Manapság sok közös van Tarlós Istvánban egy buszsávban és Székesfehérvárban. Aki…..
Artúr Gombóc
2011.06.02 20:05:30
@Mezzanine:
Ott nem csak egy sáv van, a felüljáró mellett jönnek azok, akik a hegyről jönnek le a Novotel mellett a Jagellón illetve az Alkotásról kanyarodnak balra nagy ívben az Erzsébet híd felé. Az is durva lenne szerintem. Ott keringenének az autók a Gellért hegyi szűk utcákban, csak azt érnék el vele.
maps.google.hu/maps?client=opera&rls=hu&oe=utf-8&channel=suggest&um=1&ie=UTF-8&q=novotel+budapest&fb=1&gl=hu&hq=novotel&hnear=0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160,Budapest&ei=mc7nTZGbFIaN-wak34WzAQ&sa=X&oi=local_group&ct=image&resnum=1&ved=0CAMQtgMwAA&iwloc=cids:18262798740182015622
Ez egy kb. 2-3 milliós - agglomerációval együtt - város. Itt lesz forgalom mindig. Tudomásul kell venni, nem lehet mindegyik utca 30-as táblás, gyerekjátszóteres, zöldövezetes. Aki ilyenre vágyik, annak ki kell költöznie a külső kerületekbe vagy az agglomerációba. De akkor meg hol a munkahely?
Ott nem csak egy sáv van, a felüljáró mellett jönnek azok, akik a hegyről jönnek le a Novotel mellett a Jagellón illetve az Alkotásról kanyarodnak balra nagy ívben az Erzsébet híd felé. Az is durva lenne szerintem. Ott keringenének az autók a Gellért hegyi szűk utcákban, csak azt érnék el vele.
maps.google.hu/maps?client=opera&rls=hu&oe=utf-8&channel=suggest&um=1&ie=UTF-8&q=novotel+budapest&fb=1&gl=hu&hq=novotel&hnear=0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160,Budapest&ei=mc7nTZGbFIaN-wak34WzAQ&sa=X&oi=local_group&ct=image&resnum=1&ved=0CAMQtgMwAA&iwloc=cids:18262798740182015622
Ez egy kb. 2-3 milliós - agglomerációval együtt - város. Itt lesz forgalom mindig. Tudomásul kell venni, nem lehet mindegyik utca 30-as táblás, gyerekjátszóteres, zöldövezetes. Aki ilyenre vágyik, annak ki kell költöznie a külső kerületekbe vagy az agglomerációba. De akkor meg hol a munkahely?
Ace22 tűzfegyveres sorozatának 3/2-ik része következik, s innen is tájékoztatom a szerző népes rajongói klubját, hogy a kolléga megkapta a meghívót és innen kezdve saját jogú szerkesztőnek minősül. Az előléptetéseknél kötelező köröket a tavaszi lemilbulin tudhatja majd le...
Artúr Gombóc
2011.04.14 19:33:25
@Minorkavidor:
igen, ez is rémlik, csak elsőre nem jutott eszembe + még én valahogy úgy ismerem, hogy csak a szolgálatvezető őrmester nyithatta ki, hogy kiadjon további lőszert. Ez elég vontatott lehetett, amikor rohan feléd pár ezer ( tízezer ) zulu beszívva. :)
A Martini-Henryt kipróbálták ( mostanában ) és mérték a csőfar és a zár hőmérsékletét. Ha elért egy bizonyos hőfokot - valami 60 celsius és efelett, de ez nem 100% -, akkor a zár beszorult, nem lehetett tölteni. Ez sem volt megnyugtató, már csak a szurony maradt meg a Webley, ha volt.
igen, ez is rémlik, csak elsőre nem jutott eszembe + még én valahogy úgy ismerem, hogy csak a szolgálatvezető őrmester nyithatta ki, hogy kiadjon további lőszert. Ez elég vontatott lehetett, amikor rohan feléd pár ezer ( tízezer ) zulu beszívva. :)
A Martini-Henryt kipróbálták ( mostanában ) és mérték a csőfar és a zár hőmérsékletét. Ha elért egy bizonyos hőfokot - valami 60 celsius és efelett, de ez nem 100% -, akkor a zár beszorult, nem lehetett tölteni. Ez sem volt megnyugtató, már csak a szurony maradt meg a Webley, ha volt.
Artúr Gombóc
2011.04.14 21:49:52
@Minorkavidor:
Én úgy tudom, hogy a stosstaktikot az 1859-es francia háborúban elszenvedett vereség ellen - után - találták ki. Ott először azt hitték, hogy a rendszeresített vontcsövű elöltöltővel simán el tudják hárítani a rohamot. De a franciák hamar elérték a vonalaikat, anélkül, hogy nagy veszteségeket szenvedtek volna a messzehordó puskatűztől. Ekkor "találták fel" a rohamharcászatot, hogy minél hamarabb odaérjenek szuronyközelbe. Hát a Dreyse puskára nem számítottak. A határmenti csatákban sokkolta őket a hatalmas veszteség. Ahol egy helyen győztek - Trautenau - ott is 1:4 arányban nagyobb volt a veszteségük, halottakban! 4800 vs. 1330.
Én úgy tudom, hogy a stosstaktikot az 1859-es francia háborúban elszenvedett vereség ellen - után - találták ki. Ott először azt hitték, hogy a rendszeresített vontcsövű elöltöltővel simán el tudják hárítani a rohamot. De a franciák hamar elérték a vonalaikat, anélkül, hogy nagy veszteségeket szenvedtek volna a messzehordó puskatűztől. Ekkor "találták fel" a rohamharcászatot, hogy minél hamarabb odaérjenek szuronyközelbe. Hát a Dreyse puskára nem számítottak. A határmenti csatákban sokkolta őket a hatalmas veszteség. Ahol egy helyen győztek - Trautenau - ott is 1:4 arányban nagyobb volt a veszteségük, halottakban! 4800 vs. 1330.
Szeretem, mikor egyik másik politikusról lehull az álarc, és kikacsint mögüle a vérgőzös, őszinte valóság. Amikor már nem tudja tovább megjátszani magát, és kénytelen kitörni a kenetteljesség és pátosz ragacsos mocsarából, mert hajtja a vére, eluralkodik rajta az…..
Artúr Gombóc
2011.04.09 10:24:48
@iovianus:
Te sem jársz kirándulni. Mert ott ki van írva a tájékoztató táblákra, hogy ne kolbászolj akárhová, mert megzavarod az erdei állatokat. Maradj a turista úton.
Nézd, ha személyesen szerettek ölni, akkor miért nem mentek katonának? Emberre vadászni sokkal izgalmasabb, bár az visszalőhet. Úgy már nem olyan jó?
Nem az ellen vagyok, hogy ne egyél húst, és az állatokat a vágóhídon igenis megölik. És azt sem mondom, hogyha a szükség rávisz vagy olyan társadalomban élsz, ahol nincs bolt, hanem azt eszed, amit elejtesz, akkor megölheted, mert minden részét feldolgozod. De ezt hobbiként űzni és ettől faszának érezni magad, meg természetjárónak, ezt nem veszi be a gyomrom.
Ja, ott a paintball! És az még fáj is!
Te sem jársz kirándulni. Mert ott ki van írva a tájékoztató táblákra, hogy ne kolbászolj akárhová, mert megzavarod az erdei állatokat. Maradj a turista úton.
Nézd, ha személyesen szerettek ölni, akkor miért nem mentek katonának? Emberre vadászni sokkal izgalmasabb, bár az visszalőhet. Úgy már nem olyan jó?
Nem az ellen vagyok, hogy ne egyél húst, és az állatokat a vágóhídon igenis megölik. És azt sem mondom, hogyha a szükség rávisz vagy olyan társadalomban élsz, ahol nincs bolt, hanem azt eszed, amit elejtesz, akkor megölheted, mert minden részét feldolgozod. De ezt hobbiként űzni és ettől faszának érezni magad, meg természetjárónak, ezt nem veszi be a gyomrom.
Ja, ott a paintball! És az még fáj is!
Artúr Gombóc
2011.04.09 10:32:08
@Kijelölt Felelős:
El vagy tévedve kiskomám. Én nem vonatkoztatok el a jelenkortól. Te miben vadászol? És mivel mész oda? Terepjáró, stüszi kalap, pályinka. hadd menjen! Sok rokonszenves arc - pl. Stohl Buci.
Én azt nem értem, hogy miért nem találtok jobb hobbit. Lehetnél katona, mehetnél - mint már feljebb írtam - paintballozni, lövöldözhetnél lőtéren, játszhatnál számítógépen FPS-t. És ezenkívül szerethetnéd a természetet - már ami maradt -.
Miért kell úgy szeretned a természetet és a vadvilágot, hogy lelövöd? Tényleg, van madármegfigyelés. Távcső, jegyzetfüzet, fényképezőgép. És ezt is a természetben üzöd. Az ösztönnel meg ne gyere. Ez egyáltalán nem ösztön függő. Voltam katona, nem lett volna lelkifurdalásom meghúzni a ravaszt, ha azt parancsolják illetve a helyzet úgy hozza.
El vagy tévedve kiskomám. Én nem vonatkoztatok el a jelenkortól. Te miben vadászol? És mivel mész oda? Terepjáró, stüszi kalap, pályinka. hadd menjen! Sok rokonszenves arc - pl. Stohl Buci.
Én azt nem értem, hogy miért nem találtok jobb hobbit. Lehetnél katona, mehetnél - mint már feljebb írtam - paintballozni, lövöldözhetnél lőtéren, játszhatnál számítógépen FPS-t. És ezenkívül szerethetnéd a természetet - már ami maradt -.
Miért kell úgy szeretned a természetet és a vadvilágot, hogy lelövöd? Tényleg, van madármegfigyelés. Távcső, jegyzetfüzet, fényképezőgép. És ezt is a természetben üzöd. Az ösztönnel meg ne gyere. Ez egyáltalán nem ösztön függő. Voltam katona, nem lett volna lelkifurdalásom meghúzni a ravaszt, ha azt parancsolják illetve a helyzet úgy hozza.
Artúr Gombóc
2011.04.09 10:37:05
@mement:
A vágóhídi állatmészárlás már munka. Gondolom erős gyomor kell hozzá, de mindent meg lehet szokni.
De ezt szabadidőben, milliókért űzni és természetvédelemnek meg természetjárásnak beállítani, na azt nem értem.
A természetvédelemre ott van a hivatásos vadász, erdőkerülő, természetvédelmi őr.
A vágóhídi állatmészárlás már munka. Gondolom erős gyomor kell hozzá, de mindent meg lehet szokni.
De ezt szabadidőben, milliókért űzni és természetvédelemnek meg természetjárásnak beállítani, na azt nem értem.
A természetvédelemre ott van a hivatásos vadász, erdőkerülő, természetvédelmi őr.
Német és japán városok Utahban felépített másolatain próbálta ki először az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság bombázó ezredei, hogy hogyan kell tökéletes terror alatt tartani a Harmadik Birodalom és a Japán Császárság lakosságát. A "szellemváros"…..
Artúr Gombóc
2011.03.19 14:00:43
@Fhmen: Ez tévedés. Nem nagyon voltak már 1945-ben olyan célpontok, amit még nagyon le lehetett bombázni. Egyszerűen a tehetetlenség vitte előre a dolgokat és az ambíció. A repülősök meg akarták mutatni, hogy tudnak győzni egyedül is, csak bombázással ( Giulio Douhet elmélete szerint ) + az amerikaiaknál azért küzdöttek, hogy önállóak legyenek. A másik, a tehetetlenség az meg az, hogy ott állt vagy 4-5000 bombázó, rengeteg legénység, bomba.
- És most mit csináljunk velük?
- Szereljük le őket?
- De hát még nincs vége a háborúnak!
Erre keresnek nekik feladatot. Aminek értelme nincs és nem is büszkék rá utólag.
Az oroszoknak meg az egész háború alatt küldözgették a szépen bőrbe kötött albumokat, hogy mit tud a RAF művelni a német városokkal. Tényleg. A király is mindig kapott belőle, meg Sztálin is.
- És most mit csináljunk velük?
- Szereljük le őket?
- De hát még nincs vége a háborúnak!
Erre keresnek nekik feladatot. Aminek értelme nincs és nem is büszkék rá utólag.
Az oroszoknak meg az egész háború alatt küldözgették a szépen bőrbe kötött albumokat, hogy mit tud a RAF művelni a német városokkal. Tényleg. A király is mindig kapott belőle, meg Sztálin is.
Artúr Gombóc
2011.03.19 23:37:29
@indiscriminating power:
Az ilyen hülyéknek sem. A tervszerű népirtás alatt azt értette, hogy direkt az asszonyokra és a gyerekekre mentek, már akkor is, amikor erre semmi szükség nem volt. Olvass egy picit, mielőtt nácizol. Piekalkiewicz, Max Hasting, Mike Spick. Bár lehet én tévedek és ezek is mind nácik és szerecsenmosdatók. Ez a nácizás nagyon könnyen megy nálunk, mindenki az, aki nem úgy gondolkodik, ahogy ti. Pedig állítólag ti a tolerancia bajnokai vagytok, de mindig ez a náci jön nálatok kapásból, aki nem üvölt veletek együtt vagy bármiben kétségét fejezi ki tanaitokkal és az állítólagos tudásotokkal szemben.
Az ilyen hülyéknek sem. A tervszerű népirtás alatt azt értette, hogy direkt az asszonyokra és a gyerekekre mentek, már akkor is, amikor erre semmi szükség nem volt. Olvass egy picit, mielőtt nácizol. Piekalkiewicz, Max Hasting, Mike Spick. Bár lehet én tévedek és ezek is mind nácik és szerecsenmosdatók. Ez a nácizás nagyon könnyen megy nálunk, mindenki az, aki nem úgy gondolkodik, ahogy ti. Pedig állítólag ti a tolerancia bajnokai vagytok, de mindig ez a náci jön nálatok kapásból, aki nem üvölt veletek együtt vagy bármiben kétségét fejezi ki tanaitokkal és az állítólagos tudásotokkal szemben.
Artúr Gombóc
2011.03.23 08:01:17
@indiscriminating power:
"... ritkán bizonyítják ilyen készségesen álláspontomat a "vitapartnerek"."
Mit bizonyítottunk? Azt, hogy nem olvasol eleget és fingod nincs a témáról? Feketén-fehéren látod a világot?
Itt alul az én általam levont tanulság: egy büdös kis gyökér vagy, fizetett bértollnok, aki csak felbassza a másik agyát. Részemről ennyi, én már többet nem válaszolok neked, mert csak provokálsz.
"... ritkán bizonyítják ilyen készségesen álláspontomat a "vitapartnerek"."
Mit bizonyítottunk? Azt, hogy nem olvasol eleget és fingod nincs a témáról? Feketén-fehéren látod a világot?
Itt alul az én általam levont tanulság: egy büdös kis gyökér vagy, fizetett bértollnok, aki csak felbassza a másik agyát. Részemről ennyi, én már többet nem válaszolok neked, mert csak provokálsz.
A szerte az arab világban zajló forradalmakról annyi okos gondolat jelenik meg nap mint nap az interneten, hogy az ember csak kapkodja a fejét. Gondoltam, én is leteszem a közmondásbeli két centemet a forradalmak leképződéséről a médiában és a nyugati reakciókról általában,…..
Artúr Gombóc
2011.03.14 14:26:44
@SchA:
Vietnamot viccnek írtam, nagyon komolyan vetted.
"Ne konkrét személyekben gondolkozz!"
De hát ez az! Nincs mozgalom. Sms-ben, Twitteren meg Facebookon szervezkednek. Hogy kezdje Obama. Tisztelt Twitteres meg Facebookos egyiptomi közösség! Mi támogatunk titeket! Ez ugye vicc a részedről?
Általánosságokról szerintem minden hülye konferencián beszélnek, sőt az ENSZ az igazi gittegylet. Főleg az emberjogi bizottság Mianmarral meg egyéb fasza humánus diktatúrákkal a tagjai között. Mit érsz általánosságokkal? Azzal már tele a padlás. Ha nincs konkrét szervezet, amit lehet támogatni, akkor csak a káoszt támogatod. Úgy nem lehet lecserélni egy vezetést, hogy nincs helyette semmi. Lásd Irak. Meg is lett az eredménye.
Vietnamot viccnek írtam, nagyon komolyan vetted.
"Ne konkrét személyekben gondolkozz!"
De hát ez az! Nincs mozgalom. Sms-ben, Twitteren meg Facebookon szervezkednek. Hogy kezdje Obama. Tisztelt Twitteres meg Facebookos egyiptomi közösség! Mi támogatunk titeket! Ez ugye vicc a részedről?
Általánosságokról szerintem minden hülye konferencián beszélnek, sőt az ENSZ az igazi gittegylet. Főleg az emberjogi bizottság Mianmarral meg egyéb fasza humánus diktatúrákkal a tagjai között. Mit érsz általánosságokkal? Azzal már tele a padlás. Ha nincs konkrét szervezet, amit lehet támogatni, akkor csak a káoszt támogatod. Úgy nem lehet lecserélni egy vezetést, hogy nincs helyette semmi. Lásd Irak. Meg is lett az eredménye.
Artúr Gombóc
2011.03.14 16:51:33
@Savior: és mi az a cél támogatása? Pl. ahogy - itt Európában - volt anno a Szabad Európa Rádió? Mert azzal nem rombolták le itt kommunizmust. Dobjanak szórólapot a nép közé? Segít? Dobjanak le fegyvert kis kézikönyvvel, hogy hogyan kell használni? Csak konkrét személyek maradnak, akik egy konkrét szervezetet vezetnek. Mivel itt diktatúrák voltak, vannak, nincs se személy se szervezet. Nézz körül, amikor valaki ellenállást szervez egy rendszer ellen kell egy erős ember. Pl. II. Vh. De Gaulle - Szabad Francia Mozgalom, Sikorsky tábornok - Lengyel Emigráns Kormány. Ott sem dobáltak le semmit, pedig a pénz volt a legutolsó, ami számított, ha nem volt meg a konkrét szervezet, aminek a vezetője ott ült Londonban vagy Moszkvában.
Artúr Gombóc
2011.03.14 16:54:13
@bájgúnár: most keltél a kómából? Itt pont az a baj, hogy nem nagyon akarnak beavatkozni.
Az "Ázsia poroszainak" is titulált Vietnámi Néphadsereg (PAVN) megalakulásának 65 éves jubileumára, 2009. december 22-re állt át az új, modernizált, K-08-as modellszámmal ellátott egyenruhacsaládra. A PAVN 67 éves történetének kétharmada lényegében folyamatos…..
Artúr Gombóc
2011.02.26 15:29:34
@CSM: Farkas Mihály csak egy kommenista példa volt. Giap miben volt a legzseniálisabb? Több millió halott vietnami, hullámtámadások, kegyetlen gyilkosságok a Tet offenzíva alatt, a lakosság megfélemlítése - igaz, mindkét részről -, gyilkosságok, erre való felbujtás vagy inkább elvárás. Az amerikai hadifoglyokkal való brutális bánásmód. Bukott támadások: Khe Sanh, Tet, általános támadás 72-ben Dél ellen, amit szétvert az amerikai légierő 1 hét alatt. Gondolom ott is volt néhány tízezer halottjuk. Mi ebben a zseniális? Az, hogy kivárta, amíg az ellenfél kifárad és elege lesz az egészből? Azt meg nem ő találta ki. Vagy ami még rosszabb, a dél-vietnamiak fáradtak bele a két tűz között őrlődésbe és nem voltak hajlandóak rávenni magukat az északiakkal való küzdelemre. Részben ezt unta meg az USA is. Szóval az öreg gyakorlatilag háborús bűnös, csak épp nem ítélték el érte. Ennyiért a németeket 45 után akasztották. Nekik nincs szülinapjuk?
Szerintem megemlékezni a szülinapjáról és zseniálisnak nevezni, magasztalni, hát nem tudom... Én nem értek vele egyet. Ennyi. Nem akarom tovább ragozni, nincs értelme. Nem tudsz meggyőzni, valszeg. én sem téged. Ennyi.
Szerintem megemlékezni a szülinapjáról és zseniálisnak nevezni, magasztalni, hát nem tudom... Én nem értek vele egyet. Ennyi. Nem akarom tovább ragozni, nincs értelme. Nem tudsz meggyőzni, valszeg. én sem téged. Ennyi.
Artúr Gombóc
2011.02.27 10:36:41
@nomad:
hol és hogy? A cél szentesít minden eszközt? És gondolj Koreára. Ott is a hazát védte Maó és Kim Ir Szen? A dél-koreaiak most örülnének, ha nem segít nekik az Usa akkor? Lenne Samsung tévéd? Ezt gondold át, aztán utána kérj bocsánatot - nem tőlem, hanem a vietnamiaktól.
hol és hogy? A cél szentesít minden eszközt? És gondolj Koreára. Ott is a hazát védte Maó és Kim Ir Szen? A dél-koreaiak most örülnének, ha nem segít nekik az Usa akkor? Lenne Samsung tévéd? Ezt gondold át, aztán utána kérj bocsánatot - nem tőlem, hanem a vietnamiaktól.
Az EU felszólítja Moamer Kadhafi rendszerét, hogy tartózkodjon az erőszak alkalmazásától, a békés tüntetők megtámadásától - mondta Martonyi János az EU külügyminisztereinek képviseletében, és nem haragudhatunk rá ezért a rettenetes mondatért, mert ennél többet nem…..
Több olvasónk kérésére készítettük mai cikkünket a DIGI szolgáltatóról. A DIGI a jelenlegi adsl és kábelnet piac kihívója minden szempontból. Terjeszkedése 2006 óta folyamatos. Nemcsak a kábelnettel el nem látott területeket célozza, hanem UPC kábelnet területeket is.…..
Artúr Gombóc
2011.02.10 16:02:59
@adslvaltas: volt közben egy másik kommentem, az hová tűnt? Smogosnak válaszoltam. Ha kilőtt az űrbe, akkor bocsi, én ezért morgok.
Artúr Gombóc
2011.02.10 16:07:31
@ColT: persze, csak hát nekem van domainem regisztrálva és annak a fiókját használom főleg - meg gmail-t - és az összes emberkének ott van emilje, telefonja az operában. Onnan kényelmesebb dolgozni, mint a webes felületről. Csak a Digi kiszolgálója - mivel innen megy, az összes küldeni szándékozott levélnek a Digi levélszervere a kiszolgálója - szarakodik, nem megy el rögtön, csak pár óra múlva. Vagy csak egy, aztán fél óra múlva még egy. Aztán du. 5-kor látom, hogy minden elment. Kérdezni meg hiába kérdezem, mondanak valamit, azt nesze semmi, fogd meg jól.
Artúr Gombóc
2011.02.10 16:19:44
@adslvaltas: szerinted mire emlékszem abból, hogy mit írtam neki abban a pillanatban? Semmire. :) Most már így marad.
A nagyon trágár és gusztustalan pedig irónia akart lenni, mert nem volt benne semmi olyan, amiért törölni kellett volna. Ezért háborogtam.
Jó, mindegy. Egyezzünk meg döntetlenben. :)
A nagyon trágár és gusztustalan pedig irónia akart lenni, mert nem volt benne semmi olyan, amiért törölni kellett volna. Ezért háborogtam.
Jó, mindegy. Egyezzünk meg döntetlenben. :)
Mint tudjuk, a második világháború agyonsztárolt német "csodafegyverei" kitüntetett érdeklődésnek örvendenek a hadtörténelem rajongóinak körében. Számtalan weboldal, dokumentumfilm és elemzés foglalkozott már a témával, melynek nemrég a Lemiles kollégák egy cikksorozatot is szenteltek. Ennek…..
Artúr Gombóc
2011.02.08 17:03:24
@Akitlosz:
a német gazdaság a közlekedési hálózat szétrombolása miatt omlott össze, nyersanyag még lett volna egy darabig ( nem sokáig ). Mivel az amik ezresével küldték a bombázókat az ismert célokra - kohók, finomítók, műbenzin, repgépgyár, tengeralattjáró üzem, csapágy - ezért szét kellett telepíteni, amit már nem tudtak hatékonyan bombázni. De itt jött be a képbe a vasút - közút az nem, mert ahhoz nem volt benzin, szén még igen -, a cuccokat vinni kell ide meg oda. Hát ez nem ment már a végén, ugyanis jött a nagy mozdonyvadászat. A szárazföldi csapatok felzárkóztak közel a német határhoz és jöhettek a vadászbombázók. Ez volt a P-47-sek és a Typhoonok legfontosabb feladata + a hidakat és a pályaudvarokat is keményen megszórták. A legnagyobb bombát - egy 10 tonnásat is egy vasúti viadukt ellen vetették be. Azt nem két hét megjavítani. Egyébként a finomítókat és a műbenzin gyárakat is hazavágták 1944 szeptembere után is, már végleg.
a német gazdaság a közlekedési hálózat szétrombolása miatt omlott össze, nyersanyag még lett volna egy darabig ( nem sokáig ). Mivel az amik ezresével küldték a bombázókat az ismert célokra - kohók, finomítók, műbenzin, repgépgyár, tengeralattjáró üzem, csapágy - ezért szét kellett telepíteni, amit már nem tudtak hatékonyan bombázni. De itt jött be a képbe a vasút - közút az nem, mert ahhoz nem volt benzin, szén még igen -, a cuccokat vinni kell ide meg oda. Hát ez nem ment már a végén, ugyanis jött a nagy mozdonyvadászat. A szárazföldi csapatok felzárkóztak közel a német határhoz és jöhettek a vadászbombázók. Ez volt a P-47-sek és a Typhoonok legfontosabb feladata + a hidakat és a pályaudvarokat is keményen megszórták. A legnagyobb bombát - egy 10 tonnásat is egy vasúti viadukt ellen vetették be. Azt nem két hét megjavítani. Egyébként a finomítókat és a műbenzin gyárakat is hazavágták 1944 szeptembere után is, már végleg.
Artúr Gombóc
2011.02.08 20:33:15
@molnibalage: hát érdekesen gondolod, hogy a légierő kinyír mindenkit és csak be kell sétálni összesöpörni a törmeléket.
Ez USA és egy törpe között működhet(ne), de egy saját fajsúlyú ellenféllel, akinek a területe is hasonló ott már csak a nuki segít.
A II. vh-ban meg nem volt precíziós csapásmérés vagy csak nagyon kezdetleges. A németeket összfegyvernemi harccal törték össze, morzsolták fel. Ha nincs keleti front, akkor nagyon sokáig elhúzták volna a háborút a rendelkezésre álló eszközökkel. És a légi háborút is csak azért tudták megnyerni a szövetségesek, mert partra szálltak Normandiában és előrementek a német határig ( itt jön be a keleti front, ha az nincs, partra sem tudnak szállni). Ha nem rombolják le az előretolt radarállomásokat, reptereket, irányítóközpontokat és a kísérő gépeknek minden egyes alkalommal át kell repülni Angliába akkor ezzel sosem nyernek. Világos stratégia sem volt, hogy hová tegyék a súlypontokat, talán csak 44-45 telére. Addigra meg már anélkül is győztek.
Ez USA és egy törpe között működhet(ne), de egy saját fajsúlyú ellenféllel, akinek a területe is hasonló ott már csak a nuki segít.
A II. vh-ban meg nem volt precíziós csapásmérés vagy csak nagyon kezdetleges. A németeket összfegyvernemi harccal törték össze, morzsolták fel. Ha nincs keleti front, akkor nagyon sokáig elhúzták volna a háborút a rendelkezésre álló eszközökkel. És a légi háborút is csak azért tudták megnyerni a szövetségesek, mert partra szálltak Normandiában és előrementek a német határig ( itt jön be a keleti front, ha az nincs, partra sem tudnak szállni). Ha nem rombolják le az előretolt radarállomásokat, reptereket, irányítóközpontokat és a kísérő gépeknek minden egyes alkalommal át kell repülni Angliába akkor ezzel sosem nyernek. Világos stratégia sem volt, hogy hová tegyék a súlypontokat, talán csak 44-45 telére. Addigra meg már anélkül is győztek.
Artúr Gombóc
2011.02.08 20:37:57
@molnibalage: A II. vh-ban fegyver az volt dögivel, a végén már ember nem. Az a pár tucat löveg vagy repcsi nem számított. Bele volt kalkulálva. A szövetségeseknél is egyedül Amerika tudott felmorzsoló háborút vívni - de ők azt annyira nem szerették a választók miatt -, az oroszok is kimerültek 45-re, sokáig már ők sem húzták volna emberrel. Berlini hadművelet, 1945. április 16-május 2., bevallottan 360.000 halott.
KatPol Blog
A légimúzeumok légimúzeuma - a washingtoni National Air and Space Museum
2011.01.11 08:00:00
Kevés olyan múzeum van a világon, mely átfogó, az egész emberiség fejlődésére hatással bíró témában szinte minden, történetileg jelentős tárgyat a gyűjteményében tudhat. A Washington D.C.-ben található Smithsonian Institution's National Air and Space Museum épp egy ilyen…..
Artúr Gombóc
2011.01.15 14:34:33
@Clear-water:
A repülők is zavartak de volt csapatlégvédelem, és nem is rossz. Igazából az ellenállók felrobbantották a hidakat és felszedték a sineket, mivel a Wehrmacht főleg vasúton szállított a kevés benzin és teherautó miatt. Amilyen közel lehetett, odáig így mentek. És erre tényleg nagyon jól vadásztak a Typhoonok és Thunderboltok. Az amik hoztak több ezer mozdonyt pont ezért, hogy legyen mivel szállítani az utánpótlást majd a kikötőkből, mivel az európai mozdonyállományt nagyon megritkították.
A normandiai partraszállás első napján a flotta lőtte szét a német ellentámadást. Az erősen sokkoló, hogy a nagykaliberű hajóágyúk tüzében a hk. darabokra robbannak és a részeik száz méteres körzetben szanaszét hevernek.
És a harckocsira van egy vicc - vagy nem is annyira -:
II. Vh. kérdezi az újonc tankos, hogy mondja már meg őrmester úr, hogy mi az a fekete réteg a harckocsi belsejében felkenve az oldalfalakra? Az? A régi kezelőszemélyzet.
A repülők is zavartak de volt csapatlégvédelem, és nem is rossz. Igazából az ellenállók felrobbantották a hidakat és felszedték a sineket, mivel a Wehrmacht főleg vasúton szállított a kevés benzin és teherautó miatt. Amilyen közel lehetett, odáig így mentek. És erre tényleg nagyon jól vadásztak a Typhoonok és Thunderboltok. Az amik hoztak több ezer mozdonyt pont ezért, hogy legyen mivel szállítani az utánpótlást majd a kikötőkből, mivel az európai mozdonyállományt nagyon megritkították.
A normandiai partraszállás első napján a flotta lőtte szét a német ellentámadást. Az erősen sokkoló, hogy a nagykaliberű hajóágyúk tüzében a hk. darabokra robbannak és a részeik száz méteres körzetben szanaszét hevernek.
És a harckocsira van egy vicc - vagy nem is annyira -:
II. Vh. kérdezi az újonc tankos, hogy mondja már meg őrmester úr, hogy mi az a fekete réteg a harckocsi belsejében felkenve az oldalfalakra? Az? A régi kezelőszemélyzet.
Artúr Gombóc
2011.01.15 14:45:25
@Clear-water:
és még annyi a repülőkről, hogy a Falaise-i csata alatt, ahol már jobban belejöhettek a tankirtásba a repülők és a légvédelem sem volt már intakt, ott a következő dolgokat találták: "21. hadseregcsoport 2. vizsgálóbizottságának tagjai intenzív kutatás után a térséget mészárszékként jellemezték. 3043 db német járművet - 187 tankot, 1778 teherautót, 669 gépkocsit, 252 db ágyút és 157 gyalogsági harcjárművet - találtak, amelyek közül a legtöbbet St. Lamberttől délre és délnyugatra látták ( 112 tank és önjáró löveg kiégett). A tankok és önjáró lövegek közül 82-t közelebbről is megvizsgáltak, közöttük 12 tigrist, 22 Párducot és 22 Pz IV-est. Csupán három Párducot és két Pz IV-est ért találat a szárazföldi egységek fegyveréből, két Pz IV-est pedig rakéták semmisítettek meg ( ezek a repülők ) - a többit a saját legénysége robbantotta fel vagy hagyta a sorsára."
és még annyi a repülőkről, hogy a Falaise-i csata alatt, ahol már jobban belejöhettek a tankirtásba a repülők és a légvédelem sem volt már intakt, ott a következő dolgokat találták: "21. hadseregcsoport 2. vizsgálóbizottságának tagjai intenzív kutatás után a térséget mészárszékként jellemezték. 3043 db német járművet - 187 tankot, 1778 teherautót, 669 gépkocsit, 252 db ágyút és 157 gyalogsági harcjárművet - találtak, amelyek közül a legtöbbet St. Lamberttől délre és délnyugatra látták ( 112 tank és önjáró löveg kiégett). A tankok és önjáró lövegek közül 82-t közelebbről is megvizsgáltak, közöttük 12 tigrist, 22 Párducot és 22 Pz IV-est. Csupán három Párducot és két Pz IV-est ért találat a szárazföldi egységek fegyveréből, két Pz IV-est pedig rakéták semmisítettek meg ( ezek a repülők ) - a többit a saját legénysége robbantotta fel vagy hagyta a sorsára."
Ha valaki még nem olvasott volna róla, íme a kínai lopakodó vadászgép, amelyről a frissen készült fotók éppen a minap settenkedtek be a globális média fősodrába - hogy aztán a "blogális" periféria, vagyis a hozzám hasonlókból álló blogoszféra, jól szétszedje ezt…..
Artúr Gombóc
2011.01.06 22:29:00
Artúr Gombóc
2011.01.06 22:48:54
@Hiperlajhár:
a JF-17 repül és már nem kell hozzá izraeli segítség, az megkapták a Chengdu J-10-hez, ez meg sokkal egyszerűbb annál. Ha megnézed a gépet felülről a szárny és a vezérsíkok F-16 az eleje meg Q-5 módosítás, ami MiG-21 oldalsó beömlőkkel. Radar nincs hozzá, a pakik most variálnak, hogy mi legyen benne. Ezt már ők rakták össze a Lavi alapján + amit tudtak. A hajtóművét meg az oroszoktól veszik, mert ők nem tudnak bele gyártani semmit ( RD-33 módosítás, MiG-29-ből )
Az oroszok nem katonai segélyt adtak, hanem eladták a technológiát, licensz gyártáshoz. Az egy más kérdés, hogy a kínaiak többet gyártottak belőle, mint amennyit kifizettek. Hogy koppintják, az meg az oroszok előtt nem volt kérdés, 60 éve ezt csinálják. Ez gyors pénz volt nekik. Hogy megérte-e, az majd kiderül. Valszeg. nem. Saját vélemény.
Írjál egy esszét az Izrael által Kína felé áramló pénzekről. Ha Te tudod, oszd meg már velünk, ne kacsintgass kifelé, nem mindenki érti. Én sem, hogy miről beszélsz. Biztos egy új összeesküvés elmélet.
Az oroszok és a kínaiak is preferálnák a BVR harcot, ha lenne rakétájuk hozzá meg korai riasztórendszerük, fejlesztik ők is az AWACS-ot, csak van itt is vagy 30 év hátrányuk. Ha meglesz a saját "lopakodójuk", addigra meglehet az AWACS támogatás is + a hálózat alapú hadviselés. Mert ez még vagy 10 év - mármint a lopakodó rendszeresítése nagyobb darabszámban -. Addig meg ki tudja, hátha ellopják a kínaiak az amiktól a technológiát, mert jelenleg nem a kutatás-fejlesztésből erősek, hanem a lopásból.
Az, hogy megvan-e Izraelnak az F-35 forráskódja, az szintén összeesküvés elmélet. Gondolom nem Te loptad el nekik, illetve nem Te intézted az átadást pendrive-on. Akkor meg ez csak egy feltételezés. Ennyi erővel megtalálhatnád Amelia Earhartot vagy megoldhatnád a Kennedy gyilkosságot - mindkettőt -. Tudod, Csupasz Psztoly 3. spermabank kartotékrendszer. :)
a JF-17 repül és már nem kell hozzá izraeli segítség, az megkapták a Chengdu J-10-hez, ez meg sokkal egyszerűbb annál. Ha megnézed a gépet felülről a szárny és a vezérsíkok F-16 az eleje meg Q-5 módosítás, ami MiG-21 oldalsó beömlőkkel. Radar nincs hozzá, a pakik most variálnak, hogy mi legyen benne. Ezt már ők rakták össze a Lavi alapján + amit tudtak. A hajtóművét meg az oroszoktól veszik, mert ők nem tudnak bele gyártani semmit ( RD-33 módosítás, MiG-29-ből )
Az oroszok nem katonai segélyt adtak, hanem eladták a technológiát, licensz gyártáshoz. Az egy más kérdés, hogy a kínaiak többet gyártottak belőle, mint amennyit kifizettek. Hogy koppintják, az meg az oroszok előtt nem volt kérdés, 60 éve ezt csinálják. Ez gyors pénz volt nekik. Hogy megérte-e, az majd kiderül. Valszeg. nem. Saját vélemény.
Írjál egy esszét az Izrael által Kína felé áramló pénzekről. Ha Te tudod, oszd meg már velünk, ne kacsintgass kifelé, nem mindenki érti. Én sem, hogy miről beszélsz. Biztos egy új összeesküvés elmélet.
Az oroszok és a kínaiak is preferálnák a BVR harcot, ha lenne rakétájuk hozzá meg korai riasztórendszerük, fejlesztik ők is az AWACS-ot, csak van itt is vagy 30 év hátrányuk. Ha meglesz a saját "lopakodójuk", addigra meglehet az AWACS támogatás is + a hálózat alapú hadviselés. Mert ez még vagy 10 év - mármint a lopakodó rendszeresítése nagyobb darabszámban -. Addig meg ki tudja, hátha ellopják a kínaiak az amiktól a technológiát, mert jelenleg nem a kutatás-fejlesztésből erősek, hanem a lopásból.
Az, hogy megvan-e Izraelnak az F-35 forráskódja, az szintén összeesküvés elmélet. Gondolom nem Te loptad el nekik, illetve nem Te intézted az átadást pendrive-on. Akkor meg ez csak egy feltételezés. Ennyi erővel megtalálhatnád Amelia Earhartot vagy megoldhatnád a Kennedy gyilkosságot - mindkettőt -. Tudod, Csupasz Psztoly 3. spermabank kartotékrendszer. :)
Artúr Gombóc
2011.01.06 22:59:20
@Link Elek:
Az, hogy a kínaiak milyen iparágban haladnak jól, az nem egyértelmű. Ők ma bérgyártók. Van sok rabszolgasorban tartott gyári munkás 50-70 dollárcentes órabérrel és mindent gyártanak. Az alapkutatás, a technológia, a design, az nem ott születik egyelőre. A gépsorok sem ott készülnek, amiken gyártanak - kivéve az ember, de abból nagyon sok :) -. Ebből megfejteni, hogy mennyire fejlettek most....
Gondolj bele, gyártunk mi is autót - lesz Merci is :) -, mobilt, ledes tv-t, monitort, meg még mindenfélét Flextronics és társainál. És mi közünk van hozzá? Tudnánk magunktól bármit gyártani, azért mert a bérgyártók idehozták a termelést az olcsó munkaerő vagy a vámelbírálás kedvéért? Kína ugyanez nagyban, mondjuk nagyobb lehetőségekkel, tőke, állami pénzek + rengeteg ipari kém. Ebből kijöhet valami, de elérnek egy olyan fejlettséget, ahonnan már nem évi 10%-kal bővül a gazdaság. A semmiből könnyű nagyot ugrani.
Az, hogy a kínaiak milyen iparágban haladnak jól, az nem egyértelmű. Ők ma bérgyártók. Van sok rabszolgasorban tartott gyári munkás 50-70 dollárcentes órabérrel és mindent gyártanak. Az alapkutatás, a technológia, a design, az nem ott születik egyelőre. A gépsorok sem ott készülnek, amiken gyártanak - kivéve az ember, de abból nagyon sok :) -. Ebből megfejteni, hogy mennyire fejlettek most....
Gondolj bele, gyártunk mi is autót - lesz Merci is :) -, mobilt, ledes tv-t, monitort, meg még mindenfélét Flextronics és társainál. És mi közünk van hozzá? Tudnánk magunktól bármit gyártani, azért mert a bérgyártók idehozták a termelést az olcsó munkaerő vagy a vámelbírálás kedvéért? Kína ugyanez nagyban, mondjuk nagyobb lehetőségekkel, tőke, állami pénzek + rengeteg ipari kém. Ebből kijöhet valami, de elérnek egy olyan fejlettséget, ahonnan már nem évi 10%-kal bővül a gazdaság. A semmiből könnyű nagyot ugrani.
70 éve ezen a napon szálltak fel a Luftwaffe bombázói, hogy az "Operation Mondscheinsonate", azaz a Holdfényszonáta-hadművelet keretében megsemmisítő csapást mérjenek Nagy-Britannia hadiiparának egyik legfontosabb városára. Ez a város Coventry volt, a német légierő támadása pedig már a háború alatt…..
Artúr Gombóc
2010.11.27 09:51:38
@bz249:
Összekevered a stratégiát meg az épített hajók típusát. Azért, mert ők arra használták, vagy inkább szerették volna, hogy 50.000 tonnás hajókkal kereskedelmi hajókat hajkurásszanak az óceánokon, az az ő bajuk. Attól még az a hajó vérbeli csatahajó volt, akár melyik nemzet hasonló típusú hajójával hasonlítod össze.
idézek tőled: "ha Angliát elfoglaljak akkor nem tok mindegy, hogy mi van Szuezben? "
Én azt írtam, ha nem foglalják el de a flotta megsemmisül vagy iszonyúan meggyengül, akkor mi lett volna. És nem mindegy, hogy ott mi lett volna. Gondolj a Vichy kormányra és az észak afrikai francia gyarmatok kapcsolatára. Nem lett volna mindegy. Amim van, azt meg akarom tartani és onnan folytatni a harcot.
Az anyahajóval meg megfogtad a lényeget. Ha van repülőgéped és te több száz kilométerről ellenőrzöd a környező vizeket, akkor a csatahajó nem ér semmit. Amíg közel érsz, párszor megrongálhatnak és el is süllyeszthetnek akár.
Azt a sok hajót nem hobbiból rántották össze. Az a biztonsági tartalék volt + az ágyúsok ki akarták próbálni magukat a japánok ellen. Milyen frusztráló lehetett nekik, hogy csak annyi volt a dolguk, hogy lövik a partraszállás helyét és a légvédelmi fegyvereikkel fedezik az anyahajókat. Akkor még tele voltak kalanddal, hogy egyszer még valami flotta ellen használhatják azokat a nagy lövegeket.
Összekevered a stratégiát meg az épített hajók típusát. Azért, mert ők arra használták, vagy inkább szerették volna, hogy 50.000 tonnás hajókkal kereskedelmi hajókat hajkurásszanak az óceánokon, az az ő bajuk. Attól még az a hajó vérbeli csatahajó volt, akár melyik nemzet hasonló típusú hajójával hasonlítod össze.
idézek tőled: "ha Angliát elfoglaljak akkor nem tok mindegy, hogy mi van Szuezben? "
Én azt írtam, ha nem foglalják el de a flotta megsemmisül vagy iszonyúan meggyengül, akkor mi lett volna. És nem mindegy, hogy ott mi lett volna. Gondolj a Vichy kormányra és az észak afrikai francia gyarmatok kapcsolatára. Nem lett volna mindegy. Amim van, azt meg akarom tartani és onnan folytatni a harcot.
Az anyahajóval meg megfogtad a lényeget. Ha van repülőgéped és te több száz kilométerről ellenőrzöd a környező vizeket, akkor a csatahajó nem ér semmit. Amíg közel érsz, párszor megrongálhatnak és el is süllyeszthetnek akár.
Azt a sok hajót nem hobbiból rántották össze. Az a biztonsági tartalék volt + az ágyúsok ki akarták próbálni magukat a japánok ellen. Milyen frusztráló lehetett nekik, hogy csak annyi volt a dolguk, hogy lövik a partraszállás helyét és a légvédelmi fegyvereikkel fedezik az anyahajókat. Akkor még tele voltak kalanddal, hogy egyszer még valami flotta ellen használhatják azokat a nagy lövegeket.
Artúr Gombóc
2010.11.27 11:49:17
@bz249:
A Regimentes cikkben volt, - azt hiszem -, hogy a csatahajósok egy igazi ágyús ütközetet szerettek volna ott Okinavánál. Hát nem lett belőle semmi. Nem ért oda a japán.
A Bismarck 38-as főtüzérsége nem volt gyenge, Európában ez ment, nem építettek nagyobbat. A páncéltörő képesség a lényeg. Abban meg a német löveg jó volt, 2 lövés/perc tűzgyorsaság, 4 torony, nehéz elhallgattatni, mert szét van telepítve, a tűzvezetés jó volt. Van ezen az oldalon - megemlítem az ember nevét, aki ezt írja, nagyon komoly, több könyvnyi anyag van ott, ha már annyit hivatkozom rá, Horváth Zoltán - olli.freeweb.hu/ egy táblázat a Jean Bart cikkben, hogy mennyire volt erős egyes hajók főtüzérsége métertonnában kifejezve. A Bismarck a második volt, alig elmaradva a Musashi és a Yamato mögött.
Nem csak a kalibert kell nézni, hanem a tűzgyorsaságot, torkolati sebességet is. Plusz van még az a dolog, hogy egy találat, hány ágyút kapcsol ki a hajón. A Bismarck ellen négy jó találat kellett a négy tornyon. Kevesebb torony, kevesebb jó találat.
A Hiei-t úgy tudom a Washington csatahajó szórta meg éjszaka, eltalálták a kormányművet, nappal meg is bombázták aztán a legénysége süllyesztette el. Igazából önelsüllyesztés volt. A Bismarck is valszeg, mert a hajó egyben volt teljesen, még elsüllyedve is csak már nem működött rajta semmi, ezért kinyitották a fenékszelepeket. Olvastam, nem tudom, nem voltam ott és nem is én nyitottam ki azokat a szelepeket. :)
A Regimentes cikkben volt, - azt hiszem -, hogy a csatahajósok egy igazi ágyús ütközetet szerettek volna ott Okinavánál. Hát nem lett belőle semmi. Nem ért oda a japán.
A Bismarck 38-as főtüzérsége nem volt gyenge, Európában ez ment, nem építettek nagyobbat. A páncéltörő képesség a lényeg. Abban meg a német löveg jó volt, 2 lövés/perc tűzgyorsaság, 4 torony, nehéz elhallgattatni, mert szét van telepítve, a tűzvezetés jó volt. Van ezen az oldalon - megemlítem az ember nevét, aki ezt írja, nagyon komoly, több könyvnyi anyag van ott, ha már annyit hivatkozom rá, Horváth Zoltán - olli.freeweb.hu/ egy táblázat a Jean Bart cikkben, hogy mennyire volt erős egyes hajók főtüzérsége métertonnában kifejezve. A Bismarck a második volt, alig elmaradva a Musashi és a Yamato mögött.
Nem csak a kalibert kell nézni, hanem a tűzgyorsaságot, torkolati sebességet is. Plusz van még az a dolog, hogy egy találat, hány ágyút kapcsol ki a hajón. A Bismarck ellen négy jó találat kellett a négy tornyon. Kevesebb torony, kevesebb jó találat.
A Hiei-t úgy tudom a Washington csatahajó szórta meg éjszaka, eltalálták a kormányművet, nappal meg is bombázták aztán a legénysége süllyesztette el. Igazából önelsüllyesztés volt. A Bismarck is valszeg, mert a hajó egyben volt teljesen, még elsüllyedve is csak már nem működött rajta semmi, ezért kinyitották a fenékszelepeket. Olvastam, nem tudom, nem voltam ott és nem is én nyitottam ki azokat a szelepeket. :)
Artúr Gombóc
2010.11.27 12:51:51
@bz249:
Ezt most nem értem, becsatoltál pár linket és ott az van, hogy a Nelson 406-os lövege sokkal rosszabb volt mint a Bismarck 380-as lövege. Azonos távolságon nagyságrendekkel vékonyabb páncélt üt át.
A francia löveg, hát.....
A páncélzat átütését mindig saját lemezre adják meg. A német lemez erősebb volt a franciánál nagyságrendekkel, és jobb volt a Nelson lemezeinél. Állítólag a King George V. osztályénál nem, de a régiekénél sokkal.
Tehát, ha azt olvasod, hogy a francia löveg ugyanakkora páncélt üt át, mint a német, azt a saját páncéljára értik - az van kéznél, nem tudnak másikat kérni az ellenféltől, hogy engedd már meg, hogy lőjek párat a te páncélodra is. -.
Az oldalon átszámolják - mert amerikaiak végezték el a teszteket a háború után - amerikai lemezre is az átütést. Annál a német lemez vagy 10%-kal erősebb volt, saját - amerikai - számításuk szerint. Bár a francia ágyúnál is átszámolták de ezt nem lehet bizonyítani, mivel semmit sem találtak el, illetve az őket eltaláló amerikai lövegek olyan vastag páncélt vittek át rajta, amit nem lehetett volna a számítások szerint abból a távolságból. Szerintem a franciákat hagyjuk.
A 2 x 4-es torony meg nem igazán jó megoldás, zavarják egymást a lövedékek, késleltetéssel kell elsütni egymáshoz képest, könnyebb kilőni, vagy ha nem, elég ha beékelődik a torony, vagy egyéb mechanikai hibája lesz és akkor a tüzérség fele megy a lecsóba. 8 ágyú a 4 ellen, hát nem egy életbiztosítás.
Ezt most nem értem, becsatoltál pár linket és ott az van, hogy a Nelson 406-os lövege sokkal rosszabb volt mint a Bismarck 380-as lövege. Azonos távolságon nagyságrendekkel vékonyabb páncélt üt át.
A francia löveg, hát.....
A páncélzat átütését mindig saját lemezre adják meg. A német lemez erősebb volt a franciánál nagyságrendekkel, és jobb volt a Nelson lemezeinél. Állítólag a King George V. osztályénál nem, de a régiekénél sokkal.
Tehát, ha azt olvasod, hogy a francia löveg ugyanakkora páncélt üt át, mint a német, azt a saját páncéljára értik - az van kéznél, nem tudnak másikat kérni az ellenféltől, hogy engedd már meg, hogy lőjek párat a te páncélodra is. -.
Az oldalon átszámolják - mert amerikaiak végezték el a teszteket a háború után - amerikai lemezre is az átütést. Annál a német lemez vagy 10%-kal erősebb volt, saját - amerikai - számításuk szerint. Bár a francia ágyúnál is átszámolták de ezt nem lehet bizonyítani, mivel semmit sem találtak el, illetve az őket eltaláló amerikai lövegek olyan vastag páncélt vittek át rajta, amit nem lehetett volna a számítások szerint abból a távolságból. Szerintem a franciákat hagyjuk.
A 2 x 4-es torony meg nem igazán jó megoldás, zavarják egymást a lövedékek, késleltetéssel kell elsütni egymáshoz képest, könnyebb kilőni, vagy ha nem, elég ha beékelődik a torony, vagy egyéb mechanikai hibája lesz és akkor a tüzérség fele megy a lecsóba. 8 ágyú a 4 ellen, hát nem egy életbiztosítás.
Múlt héten mutatták be a magyar mozik Az amerikai című filmet, amelyben George Clooney egy bérgyilkost alakít. Ez adta az apropót ahhoz, hogy közkedvelt Piszkos12 rovatunkban ezúttal a filmtörténet legizgalmasabb bérgyilkos-figuráit, illetve a kapcsolódó filmeket vegyük lajstromba.…..
Artúr Gombóc
2010.11.06 10:27:36
@vokalpatriota:
Az indiános filmben a sheriff, az Burt Lancaster volt, nem Richard Burton - Újra szól a hatlövetű Kirk Douglassal, meg egy másik, amin öreg trapéz akrobatát játszik Tony Curtissal meg Gina Lollobrigidaval és még sok....
Az indiános filmben a sheriff, az Burt Lancaster volt, nem Richard Burton - Újra szól a hatlövetű Kirk Douglassal, meg egy másik, amin öreg trapéz akrobatát játszik Tony Curtissal meg Gina Lollobrigidaval és még sok....
Aki érdeklődik a 2. világháború iránt, de már nagyon unja, hogy ebben a témában az ismeretterjesztő TV-csatornákon állandóan csak az angolszász fegyverek örök dicsőségét zengő, szenzációhajhász amerikai v. brit műsorokat ismétlik, annak a figyelmébe ajánlanám a Nagy…..
Artúr Gombóc
2010.09.18 09:01:54
@Rammjaeger83:
Hát, hogy sikerült volna neki az egész kontinens a csatornáig a fene tudja. De volt egy olyan terv, hogy internacionalista segítséget nyújtanak a német elvtársaknak - ott volt a legerősebb a kommunista párt -, kirobbantják a munkásforradalmat mindenhol, ahol van munkásosztály Európában. Ez hivatalos Komintern ideológia volt, amit szovjet csapatokkal támogattak volna erősen. És ha már a német elvtársak hívják őket, bemennek ( most a lengyel problémától tekintsünk el ), onnan már nincs messze a csatorna - Guderian bebizonyította -.
Egy kicsit más:
Van még egy érdekes kérdés az Európa lerohanásával kapcsolatban. Felvetették azt is, hogy miért kellett a Szu-nak a BT-5 és 7 sorozatú tankok lánctalpát levehetőre készíteni- jó, akkor volt egy ilyen divat is -, úgy, hogy kerékkel is tudjanak közlekedni. De ez a kerék csak normális úton volt használható. Hol voltak a Szu-ban akkor normális utak? A következtetés az, hogy ezek az utak Európa középső és nyugati felén voltak. Ott akár 100 km/h-val is száguldhattak volna. És a korabeli harckocsiknál azok nem voltak gyengébbek a 45 mm-es ágyújukkal meg 10-30 mm páncélzatukkal. Hiába mondják, hogy elavultak voltak ezek a német támadás időpontjában, gyakorlatilag mindenki ilyenekkel kezdte a háborút - csak nyugaton tettek bele rádiót, ez volt az egyetlen nagy előny + az 5 fős kezelőszemélyzet a németeknél. A Pz-III is 37 mm-es ágyúval kezdte a háborút, 1940-ben tették csak bele az 50 mm-s ágyút, a páncélzata is csak max. 30 mm volt, aztán erősítették köténylemezzel a harctéri tapasztalatok alapján. Tehát az a 10-15(20) ezer hk. azért nem volt annyira elhanyagolható tényező. Az más kérdés, hogy az alkalmazásához a szovjetek nem értettek 1941-ben, kellett nekik is 2-3 év élesben mire belejöttek.
Hát, hogy sikerült volna neki az egész kontinens a csatornáig a fene tudja. De volt egy olyan terv, hogy internacionalista segítséget nyújtanak a német elvtársaknak - ott volt a legerősebb a kommunista párt -, kirobbantják a munkásforradalmat mindenhol, ahol van munkásosztály Európában. Ez hivatalos Komintern ideológia volt, amit szovjet csapatokkal támogattak volna erősen. És ha már a német elvtársak hívják őket, bemennek ( most a lengyel problémától tekintsünk el ), onnan már nincs messze a csatorna - Guderian bebizonyította -.
Egy kicsit más:
Van még egy érdekes kérdés az Európa lerohanásával kapcsolatban. Felvetették azt is, hogy miért kellett a Szu-nak a BT-5 és 7 sorozatú tankok lánctalpát levehetőre készíteni- jó, akkor volt egy ilyen divat is -, úgy, hogy kerékkel is tudjanak közlekedni. De ez a kerék csak normális úton volt használható. Hol voltak a Szu-ban akkor normális utak? A következtetés az, hogy ezek az utak Európa középső és nyugati felén voltak. Ott akár 100 km/h-val is száguldhattak volna. És a korabeli harckocsiknál azok nem voltak gyengébbek a 45 mm-es ágyújukkal meg 10-30 mm páncélzatukkal. Hiába mondják, hogy elavultak voltak ezek a német támadás időpontjában, gyakorlatilag mindenki ilyenekkel kezdte a háborút - csak nyugaton tettek bele rádiót, ez volt az egyetlen nagy előny + az 5 fős kezelőszemélyzet a németeknél. A Pz-III is 37 mm-es ágyúval kezdte a háborút, 1940-ben tették csak bele az 50 mm-s ágyút, a páncélzata is csak max. 30 mm volt, aztán erősítették köténylemezzel a harctéri tapasztalatok alapján. Tehát az a 10-15(20) ezer hk. azért nem volt annyira elhanyagolható tényező. Az más kérdés, hogy az alkalmazásához a szovjetek nem értettek 1941-ben, kellett nekik is 2-3 év élesben mire belejöttek.
Artúr Gombóc
2010.09.18 19:17:39
@SchA:
bisztrohodnij tank, ez volt a neve. Ebbe nincs benne, hogy levehető a lánctalp, csak annyi, hogy gyors. Az, hogy a T-34 váltotta egy dolog, de előtte akkor is ez volt a fő fegyverük a T-26 mellett. Az volt a lassú ez meg a Christy futómű miatt a gyors.
És az oroszoknál fals dolog, hogy a teherautók elmennek a sárban ez meg nem. Hát láttál-e képet róla, hogy hogyan néz ki a futómű levett lánctalppal? Mert egy acél felnin körbe kb. 5 cm sima gumi. Ezzel szerinted sáros, köves, kivájt úton mennyit mész el? Sima aszfalton vagy betonon - német autobahn - kiváló, nem is kopik. De máshol? Azt most fejből meg nem mondom neked, hogy hány kerék volt hajtott de legfeljebb 2 pár.
Repülőgépek száma:
Teljesen hivatalos a Szovjetunió Tudományos Akadémiája által kiadott 12 kötetes műből vettem az adatokat. 4. kötet 21-31. oldal között adták meg a legénységi és haditechnikai adatokat. A csúnya vereség ellenére felülbecsülik a rendelkezésre álló technikát? Csak pár darab lett volna, ők meg ezreket írnak? Brezsnyev volt akkor a főtitkár.
De lehet, hogy ebben is hazudtak. A térképen sem voltak akkor bejelölve városok. Miért pont a darabszám stimmelne?
bisztrohodnij tank, ez volt a neve. Ebbe nincs benne, hogy levehető a lánctalp, csak annyi, hogy gyors. Az, hogy a T-34 váltotta egy dolog, de előtte akkor is ez volt a fő fegyverük a T-26 mellett. Az volt a lassú ez meg a Christy futómű miatt a gyors.
És az oroszoknál fals dolog, hogy a teherautók elmennek a sárban ez meg nem. Hát láttál-e képet róla, hogy hogyan néz ki a futómű levett lánctalppal? Mert egy acél felnin körbe kb. 5 cm sima gumi. Ezzel szerinted sáros, köves, kivájt úton mennyit mész el? Sima aszfalton vagy betonon - német autobahn - kiváló, nem is kopik. De máshol? Azt most fejből meg nem mondom neked, hogy hány kerék volt hajtott de legfeljebb 2 pár.
Repülőgépek száma:
Teljesen hivatalos a Szovjetunió Tudományos Akadémiája által kiadott 12 kötetes műből vettem az adatokat. 4. kötet 21-31. oldal között adták meg a legénységi és haditechnikai adatokat. A csúnya vereség ellenére felülbecsülik a rendelkezésre álló technikát? Csak pár darab lett volna, ők meg ezreket írnak? Brezsnyev volt akkor a főtitkár.
De lehet, hogy ebben is hazudtak. A térképen sem voltak akkor bejelölve városok. Miért pont a darabszám stimmelne?
Artúr Gombóc
2010.09.22 21:32:49
@Rammjaeger83:
Azt én sem úgy gondoltam - és a szovjetek sem -, végig harcolják a lengyel határtól magukat a Csatornáig. Ha közben pár állam összeomlik - forradalom tör ki a helyi kommunista elvtársak és a tényleges hatalom között, nem harcolni kell, csak átvonulni-bevonulni, itt-ott lőni párat - akkor azért ők is elképzelhetőnek tartották. Elég ha a 30-as években először létrehozott légideszant erőkre gondolunk. Azt, hogy a logisztikát mindenki megértette-e teljes valójában - a németek például nem igazán -, mit jelent egy ekkora erő előnyomulása ezer kilométereken át, ezt addig nem tudta senki, amíg meg nem csinálta. De azt ne felejtsük el, hogy az szovjetek nagyobb kiterjedésű harctéren mozogtak a polgárháborúban, mint, amikor el kellett volna menniük a Csatornáig. Azt is megoldották a saját kereteik között, gondolhatták úgy, hogy itt sokkal könnyebb, mert helyben rekvirálhattak volna élelmet, technikát - németek zsákmányanyagból szerelték fel hadosztályaik jó részét - mint, ahogy tették ezt később a nagy háborúban.
Hogy a hivatalos ideológia nem tükrözi a valóságot vagy a lehetőségeket az lehet. De a kommunistákat mindenhol árulónak tartották vagy ha ez erős, akkor nagyon erős fenntartásokkal kezelték az állammal szembeni lojalitásukat, akiket Moszkvából irányítanak és arra hajlanak, amerről a szél fúj Moszkvából. Ma ez áruló, holnap barát és egy másik párt, állam az áruló, ellenség - lásd Szu-Németo. viszony az 1939-es paktum után -.
A szocdemekkel nem engedték együttműködni a kommunista pártot Németországban. Hát persze. A legnagyobb ellenfelük volt szerintük. Ugyan az a bázis. Otthon is kivégezgették őket és leszámoltak velük. Nálunk is mindegyik áruló lett 49-50-re, amikor már nem kellett még a nevük sem. Csak azok maradtak életben-pozícióban, akik konspirációs céllal léptek be és belülről árulták el a szociáldemokráciát.
Ha ők támadnak, akkor azért az európai rész nem lett volna ennyire leharcolva és nem kell ennyire a külföldi segélyekre támaszkodniuk. Bármilyen gyorsan és jól áttelepítették az üzemeket, azért a leírásokból látszik, hogy mínusz 25-30 fokban még nekik sem megy ugyanúgy a munka, mint egy normális üzemcsarnokban. Szakképzetlen munkaerő, nők, gyerekek, öregek. Ha ezekből ennyi tankot, ágyút, repülőt, lőszert kisajtoltak, úgy, hogy gyakorlatilag éhezett az egész gyár, akkor egy normális hátországban, szakképzett munkaerővel mit tudtak volna elérni?
Az meg, hogy a franciák nem lépnek be mellettük egy Németország elleni háborúba, ha a Szu kezdi, evidens. Sztálin, meg gondolom ott még páran a vezetésben azt gondolták, hogy előbb a németek leharcolják magukat nyugaton kb. úgy mint az I. Vh-ban és akkor jönnek ők meg a kommunista forradalom a háborúba belefáradt tömegekkel. Ezt a Csatornáig elmegyünk dolgot így kell érteni.
A BT tank meg a Christie futóműtől volt gyors,nem csak azért, mert le lehetett venni a lánctalpat. A lánctalpon is elment 50-60 km/h-val. Ha utána nézel, hogy mennyit mentek akkoriban a tankok óránként, hát sokkal lassabban ( egy szélsőséges példa a Matilda II-es, két 87 Le-s buszmotor összekapcsolva, 13 km/h sebesség a II. Vh. elején 1942-ig ). A T-34-es is ezt a futót kapta, csak erősebbet meg egy görgővel többet és a lánctalp nem lett levehető de így is ment mint a meszes, hivatalosan 55 km/h-t. A BT tankba beletettek egy 4-500 lóerős motort, az egész meg volt vagy 10-15 tonna. Ekkora LE/tonna arány akkor még nem volt általános - általában alul motorizált volt mindegyik akkortájt -, mint most egy Leopárd 2 27 LE/tonnája.
Azt én sem úgy gondoltam - és a szovjetek sem -, végig harcolják a lengyel határtól magukat a Csatornáig. Ha közben pár állam összeomlik - forradalom tör ki a helyi kommunista elvtársak és a tényleges hatalom között, nem harcolni kell, csak átvonulni-bevonulni, itt-ott lőni párat - akkor azért ők is elképzelhetőnek tartották. Elég ha a 30-as években először létrehozott légideszant erőkre gondolunk. Azt, hogy a logisztikát mindenki megértette-e teljes valójában - a németek például nem igazán -, mit jelent egy ekkora erő előnyomulása ezer kilométereken át, ezt addig nem tudta senki, amíg meg nem csinálta. De azt ne felejtsük el, hogy az szovjetek nagyobb kiterjedésű harctéren mozogtak a polgárháborúban, mint, amikor el kellett volna menniük a Csatornáig. Azt is megoldották a saját kereteik között, gondolhatták úgy, hogy itt sokkal könnyebb, mert helyben rekvirálhattak volna élelmet, technikát - németek zsákmányanyagból szerelték fel hadosztályaik jó részét - mint, ahogy tették ezt később a nagy háborúban.
Hogy a hivatalos ideológia nem tükrözi a valóságot vagy a lehetőségeket az lehet. De a kommunistákat mindenhol árulónak tartották vagy ha ez erős, akkor nagyon erős fenntartásokkal kezelték az állammal szembeni lojalitásukat, akiket Moszkvából irányítanak és arra hajlanak, amerről a szél fúj Moszkvából. Ma ez áruló, holnap barát és egy másik párt, állam az áruló, ellenség - lásd Szu-Németo. viszony az 1939-es paktum után -.
A szocdemekkel nem engedték együttműködni a kommunista pártot Németországban. Hát persze. A legnagyobb ellenfelük volt szerintük. Ugyan az a bázis. Otthon is kivégezgették őket és leszámoltak velük. Nálunk is mindegyik áruló lett 49-50-re, amikor már nem kellett még a nevük sem. Csak azok maradtak életben-pozícióban, akik konspirációs céllal léptek be és belülről árulták el a szociáldemokráciát.
Ha ők támadnak, akkor azért az európai rész nem lett volna ennyire leharcolva és nem kell ennyire a külföldi segélyekre támaszkodniuk. Bármilyen gyorsan és jól áttelepítették az üzemeket, azért a leírásokból látszik, hogy mínusz 25-30 fokban még nekik sem megy ugyanúgy a munka, mint egy normális üzemcsarnokban. Szakképzetlen munkaerő, nők, gyerekek, öregek. Ha ezekből ennyi tankot, ágyút, repülőt, lőszert kisajtoltak, úgy, hogy gyakorlatilag éhezett az egész gyár, akkor egy normális hátországban, szakképzett munkaerővel mit tudtak volna elérni?
Az meg, hogy a franciák nem lépnek be mellettük egy Németország elleni háborúba, ha a Szu kezdi, evidens. Sztálin, meg gondolom ott még páran a vezetésben azt gondolták, hogy előbb a németek leharcolják magukat nyugaton kb. úgy mint az I. Vh-ban és akkor jönnek ők meg a kommunista forradalom a háborúba belefáradt tömegekkel. Ezt a Csatornáig elmegyünk dolgot így kell érteni.
A BT tank meg a Christie futóműtől volt gyors,nem csak azért, mert le lehetett venni a lánctalpat. A lánctalpon is elment 50-60 km/h-val. Ha utána nézel, hogy mennyit mentek akkoriban a tankok óránként, hát sokkal lassabban ( egy szélsőséges példa a Matilda II-es, két 87 Le-s buszmotor összekapcsolva, 13 km/h sebesség a II. Vh. elején 1942-ig ). A T-34-es is ezt a futót kapta, csak erősebbet meg egy görgővel többet és a lánctalp nem lett levehető de így is ment mint a meszes, hivatalosan 55 km/h-t. A BT tankba beletettek egy 4-500 lóerős motort, az egész meg volt vagy 10-15 tonna. Ekkora LE/tonna arány akkor még nem volt általános - általában alul motorizált volt mindegyik akkortájt -, mint most egy Leopárd 2 27 LE/tonnája.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Hogy mi volt az igazi veszteségük azt szerintem ők sem tudják. Csak a párttag illetve a jelölt családját értesítették, ha elesett vagy eltűnt a katona. A többiekét nem. Azért volt akkora jelentkezés a pártba offenzíva előtt, hogy a családnak legalább szóljanak, hogy mi lett az emberrel.
Nem hallgattak róla, csak elintézték két sorban, hogy miért sikerült és x. y. szovjet tábornok mit szabott el. Hogy helyben lelőtték vagy ment a Gulagra arról tényleg nem írtak.