Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Megmondó1

0 bejegyzést írt és 204 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha társkeresőkön jár az ember, elég gyakran belefut a kérdésbe: vajon a diplomás nők miért ragaszkodnak ahhoz, hogy a partnerük, legyen az akár alkalmi, vagy hosszabb távú, ugyancsak diplomás legyen? Persze a kérdés elsősorban nem úgy vetődik fel, hogy diploma kell-e, de azok,…..
Megmondó1 2014.01.07 18:25:46
@Szelid sunmalac:
nem vezet sehová, ha mindenféle hivatásokkal dobálózunk. Ismerek olyan szakácsokat, aki nálam jóval többet keresnek (600-700 ezer ft), hihetetlen műveltek, képzik magukat. Nyilván ezek mesterszakácsok, komoly éttermekben. Ők már inkább művészek.
Olyat is ismerek, aki gépészmérnökként végzett és most autókat szerel. Tulajdonképpen autószerelő, mert ezt csinálja nap mint nap, bár valaki meg a végzettsége alapján ítéli meg és azt mondja gépészmérnök. Ez a barátom amatőr színjátszó és nagyon sokat olvas, nyitott és például nem nagyon káromkodik öncélúan, mint ami a legtöbb autószerelővel szemben meglévő sztereotípia. Ja, és nem dudál, mikor elmegy egy lány mellett a kocsijával.
Megmondó1 2014.01.07 18:34:55
@vadkelet:
mármint, hogy 5 phd-s lány együtt hál a prof-fal? Elhiszem neked. De azért ezt annyiban árnyalnám, hogy ez sem úgy néz ki, hogy van a hamvas huszonéves szépség és a 70 éves öreg professzor...ez is a filmekben.
Nálunk az egyetemen a legtöbb tanárom 35-40 körüli volt és nagyon sok tanár még phd hallgató volt, mert kötelező tanítási gyakorlat kellett nekik. Aztán amikor végzős phd hallgatók lettek, akkor kaptak maguk alá elsős phd-st. Egyébként sok ilyen tanár pár volt a suliban. De nem ez az öreg prof meg a kiscsaj:)
Megmondó1 2014.01.07 18:41:56
@doktor.dikhed:
vitatkozok veled: ennyire nem ritka egy harmonikus kapcsolat. Sok ilyen van és a legfontosabb, hogy erre mindenképpen megvannak a lehetőségei és adottságai.
De meg kell említeni, hogy nagyon sok olyan fárfi van, aki bizony jól elbass*a az életét: lusta, megy a hülye feje után, nem tanul a hibákból, nem hallgat a tanácsokra - nem sorolom, ti is ismertek ilyeneket. Ezek a férfiak amúgy intellektuálisak, igényesek, abból a szempontból, hogy nem szeretik a taplóságot, bunkóságot. Viszont náluk az a gáz, hogy amilyen nők nekik tetszenek, azokat a nőket nem érik el, mert a nőnek nem kell egy megbízhatatlan, önsorsrontó ember. Remélem abban nincs vita köztünk, hogy ha egy szorgalmas, ambíciózus, művelt, igényes nő, akinek komoly szaktudása, keresete van, elutasítja a művelt, jó beszélőkéjű, de lusta disznó biztonsági őrt, akkor az a nő nem sznob, meg nem hordja fenn az orrát.
Néha a véletlen úgy hozza, hogy olyan listák birtokába jutunk, amik egyébként jól elzárva pihennek egy-egy tévés vezér fiókjában. Most is így történt, megkaptuk azt a nézettségi listát, hogy tavaly január 1. és december 31. között mely csatornákat nézték a 18 év felettiek…..
Megmondó1 2014.01.07 17:39:55
@Patreides:
ezeket a prolik nézik. Remélem ironikusan írtad. mert, ha nem, akkor egy nagy büdös bunkó vagy.
Megmondó1 2014.01.07 17:40:59
@radoznao:
M2, M1???!!!! Úristen, micsoda jobboldali bunkó família...
Azt hittem, hogy nincs attól lejjebb, amikor valakinek a halálhírével szórakoznak és akarnak újabb, Kínában gyártott, fölösleges hulladékot eladni. Legutóbb Árpád húzta fel magát - teljes joggal - egy hasonló levélen. De van lejjebb, most esett be a privát fiókomba (nem…..
Megmondó1 2013.07.16 17:04:02
@Hanzi:
remélem a gyereked temetésén összefutunk...
Megmondó1 2013.07.17 16:18:16
@Cselokapitany:
gyerekem valóban nincs - ebben igazad van, a többiben sajnos nem.
Viszont megkérdeztem néhány emberemet erről a témáról - olyanokat akiknek van gyerekük. Azt mondták, hogy ez nem az a kategória, hol felháborodnak. Az egyikük fogalmazta meg jó, hogy ilyen alapon az összes filmen fel kéne háborodni, ahol gyrekek halnak meg.
Egyébként meg mi lenne, ha tudnád a nevem és a címem? Van köztetek olyan állat, aki fogná magát és revansot venne egy kommentelőn??
Ez hogy működik nálatok? Én is találkoztam trollokkal a neten - kb. a net erről is szól - és sosem tudtak úgy felidegesíteni, hogy fogom magam és akkor hűmeghamegirgumburgum, elmegyek oda, stb.#@#
Megmondó1 2013.07.17 23:57:42
@moas:
naja:)
Megint fontos dolgokon rágódnak az interneten, a 444.hu, és mások. Most azon, hogy egy fesztiválon látták táncolni a miniszterelnök két lányát, Ráhelt, és Sárát. Az "eseményről", mely szerintem nem kivételes eset a korosztályukban, le is videózták, és a Youtube-on közzé…..
Megmondó1 2013.07.15 18:37:53
@sivatagi n.:
de az, hogy apád 3/3-as volt?...az már nem jó..
Megmondó1 2013.07.15 18:48:38
@Pop40:
na ez igaz, ezzel csak egyetérteni lehet.
De aki baloldal=MSZP, buzi felvonulás
jobboldal=fidesz, jobbik
relációban határozza meg magát az egy primitív állat, és ezek közé tartozik sajnos a blog írója is...
Megmondó1 2013.07.15 18:59:07
@Pop40:
mi a különbség, vagyis inkább mi lenne a különbség az Ángyán-Sólyom-Chikán-Hadházy vonal és a Bajnaiék között?
Chikán tanított engem, de a másik 2 ember szakmailag letett valamit az asztalra? az ángyán csak egy vagabund, valójában pont annak a képviselőnek az archetípusa, aki egy 10 oldalas doksit nem képes elolvasni, csak intejút ad, felvonul, tüntet, de ha elé raksz egy szakmai szöveget, valószínűleg a verejték kiveri..
Elindultunk. Mármint a blogom, és én. Ahogy a nagyok mondanák, hosszú őrlődés után, végül úgy döntöttem, elindítom a blogomat. Hiszen van véleményem azokról a történésekről, közéleti, politikai eseményekről, amelyek Magyarországon és a nagyvilágban történnek. És…..
Megmondó1 2013.07.15 18:14:45
Példátlan mészárlás történt negyven évvel ezelőtt Prágában, 1973. július 10-én: a huszonkét éves Olga Hepnarová teherautójával belehajtott a villamosra váró tömegbe. Ő volt az utolsó csehszlovák nő, akit hóhér végzett ki. Az esetről mozifilm is készül, 2014…..
Megmondó1 2013.07.12 19:27:24
@Pitzur:
Ezt mire válaszolod ilyen kedves stílusban?
Ezek szerint Leonard Zelignek van igaza a jellemzéssel...?
Megmondó1 2013.07.12 19:43:20
@J.László:
azt a mamókád már nem mondta, hogy előtte a németek mit műveltek a csehekkel?
Megmondó1 2013.07.12 19:43:54
@Pitzur:
ez érdekes...miért kéne megbékélne a cseszkókkal? Telán haragban vagyunk a csehekkel?
Azért mert mindig is kultúrnép volt a magyarokkal ellentétben? Vagy mert jobb a focijuk, azért utáltad őket?
A magyaroknak az a szerencséjük, hogy a balga osztrákok velünk kötötték a monarchiát, pedig a csehekkel kellett volna, mert az már akkor polgárosodott nép volt. Itt meg pacalzabáló, büdös-mocskos, urambátyám parasztvilág volt (...és van ma is, lásd kétharmad).
Hazugságok és káosz. Ezzel a két szóval lehetne jellemezni a kormányzati kommunikációt az államilag finanszírozott keretszámok drasztikus megvágásának bejelentése óta. Úgy tűnik, a döntéshozók ezúttal jócskán elszámolták magukat: ebben a ciklusban még nem látott…..
Megmondó1 2012.12.18 17:30:54
@tommybravo:
igen, elég jól.
Megmondó1 2012.12.18 17:37:39
@xylon:
máshová nem írtam
Megmondó1 2012.12.18 17:38:52
@sárkányfő:
milyen egy szerencsétlen vagy:)
Tegnap a német vendéglátóipart néztük meg egy kicsit közelebbről, ma a spektrum másik vége kerül terítékre. Mai szerzőnk, Er ugyanis egy angliai egyetemen végzi a PhD-jét, onnan küldte el beszámolóját. „Valamikor összevitatkoztam az osztályfőnökömmel a kis falusi…..
Megmondó1 2012.11.28 18:32:40
@idelle:
na megjelentél te is? Vége a melónak azt itt öntöd ki a frusztrációdat?
Megmondó1 2012.11.28 18:38:58
@kikiva:
mit tanulsz ott?
Megmondó1 2012.11.28 18:54:49
@kikiva:
én nem vontam kétségbe, hogy létezik ez a tudományág, sőt ismerem is művelőit (tanár kollégák). Én a posztíróról írtam megállapításokat. Tulajdonképpen indifferens, hogy ő mit tanul vagy mit akar tanulni: a hozzáállásával van gond.
Bár annyiban számíat, hogy mit tanul, hogy a szociológia sajátosságai miatt rengeteg a szubjektív megállapítás és ez a tudományterület most megy át egy pradigmaváltáson is: más területekkel ötvöződik, stb. Emiatt adódik, hogy sok kókler, link megtudja vetni a lábát itt.
Most olyan egzakt tudományterületen, mint az orvostudomány, nagyon lila ködös kutatástervet nem adhat le valaki.

De szerintem annyira találó a posztíróra és hasonszőrű társaira nézve az alábbi kutatási terv címe:
"Hogyan hatnak a fiatalok vécézési szokásai a tanulási devianciáikra az EU 2012/623. direktíva ajánlásai alapján."
Előszó: "Elhatároztam, hogy politikus leszek." Mahatma Gandhi

Tudjátok hány ilyet olvastam. És látom magam előtt a coffeshop ablakában ülő laptophuszárokat, akik isszák a java flip choccoccinojukat és közben ezeket öntik magukból.

Jaj, istenem most olyan jókat derülök, kár, hogy nem vagytok itt:)))
A Jobbiknál szezonja van most a zsidóknak. Egyik nap Vona Gábor vezetésével demonstrálnak Izrael budapesti követsége előtt a gázai hadműveletek ellen. Másik nap a Jobbikból kizárt Lenhardt Balázs és kis csapata tüntet a pártból szintén kizárt, váratlanul…..
Megmondó1 2012.11.27 14:31:43
@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
de ennek folyománya az is, hogy egy olyan ember mint az édesapád még ma is élhet közöttünk.
Érdemes tudnotok, hogy Elli Vízel apja a 3/3-as besúgó volt, méghozzá a legszorgalmasabb. Nem véletlen, hogy ma már alkoholba fojtja bánatát...
Megmondó1 2012.11.27 14:35:07
@on.the.road:
sokat hablatyolsz.
Megmondó1 2012.11.27 14:35:57
@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
én rád gondoltam kispajtás.
sajnos ismerem apádat:) Nagy kókler az öreg, bár józanon régen láttam
Két és fél évnyi kínos magyarázkodás és számtalan meghiúsuló leváltási kísérlet után a kormány megtalálta a - szerintük - legtisztább módját Alföldi leváltásának: egy nyilvános és törvényesnek tűnő pályázat, ahol a bírálókat (legalábbis kilencből négyet…..
Megmondó1 2012.11.27 14:19:40
@mojoking77:
sokat hablatyolsz
Megmondó1 2012.11.27 14:27:19
@mojoking77:
ismertem apádat, jó megbízható besúgó volt..
gátlástalanul jelentette fel a barátait.
Megmondó1 2012.11.27 14:34:05
@mojoking77:
te.
Milyen érzés, hogy apád a legaljasabb gerinctelen besúgó volt?
Két évvel ezelőtt elindult egy Szíj Melinda nevű nő a Megasztárban, mert szerette volna kipróbálni magát mások előtt is, van ez így, mi sem az asztalfióknak írogatunk, ugye. A jellegzetes csíkos szatyrát és kötött pulóverét a meghallgatáson sem szívesen tette le, ha más nem,…..
Megmondó1 2012.11.22 10:14:49
@fazzoletti:
Szíj Melinda egy szánalmas borzalom volt. Nem lett volna szabad továbbjuttatni: már a legelején el kellett volna kaszálni.
A szánalmas az a szerepjáték volt, amit magára öltött: ez az üldözött vad, meg ez a lúzer style.
Csak az ostoba emberek nem vették észre, hogy ez egy szerepjátszás volt...
HamPLÓ Villamosok koszorúkkal 2012.11.01 18:51:19
A halottak estéjén (a Halottak Napja előtt) egy, a temetőbe járáshoz (is) köthető, mára eltűnt szokást mutatnék be néhány képpel; bár biztosan sokan emlékeznek még rá, korántsem csak a nevezett ünnep alkalmából: Vajon ma meg lehetne tenni, hogy a temetőbe látogatók…..
Megmondó1 2012.11.13 14:27:07
@Purple Onions:
régen nem volt ilyen hideg november elsején.
Határátkelő Is real 2012.10.31 06:59:00
Mindenkinek van véleménye róla, de kevesen ismerik. Bár ezt elég sok mindenről elmondhatjuk, ebben az esetben Izraelről van szó. Éva posztjából (eddigi két írása itt és itt olvasható) kiderül, hogy egy átlaglakás megvásárlásához 130 havi átlagjövedelem szükséges, a 3…..
Megmondó1 2012.10.31 20:19:10
@radikalisviccek:
nem biztos, hogy egy III/III-as besúgó fia - te, kedves radikálisviccek -, aki életében nem járt a közel-keleten, meg tudná ítélni ezt a kérdést, nem pláne izraelt.
Én sajnos ismertem radikálisviccek apját, aki a legaljasabb gerinctelen patkány volt. Nyilván a fia próbál kompenzálni.
Megmondó1 2012.10.31 21:40:35
@radikalisviccek:
a válaszod önmagáért beszél: egy primitív, bunkó ember vagy. Dehát ezen nem érdemes csodálkozni: pont mint édesanyád (tényleg még nem fingott ki?)
Random Mi van egy péksütiben? 2012.10.17 10:38:08
Ennyi E betűs dolgot 69 forintért? Fogadunk, hogy ha direktben akarnád megvenni, akkor se tudnád ennyiért. Pláne hal hogyan kerül bele. ..
Határátkelő Ingázni Ausztriába 2012.10.15 06:53:00
Bevallom, mindig örömmel tölt el, amikor a kommenteken keresztül megismert olvasók (ha nem nagy merészség, akkor: virtuális ismerősök) billentyűzetet ragadnak és megosztják a maguk történetét. Ezért is örültem Nyulz of the World itt következő írásának. Utána meg jöhet az…..
Megmondó1 2012.10.15 19:49:17
@tildy:):
namost ezeket én is ismerem, és nem éppen a szofisztikált nyelvtudást bővíti.
A feliratos filmnézéssel valóban sokat lehet tanulni, de ahhoz erős alap kell már a nyelvhez: tehát kihallja a szavakat is a hallott szövegből.
Különben olyan mintha feliratozva néznél egy kínai filmet.
Megmondó1 2012.10.15 20:14:25
@hogyne,persze,igazad van!:
a barom nem én vagyok, hanem az idült alkoholista édesapád, aki most is a tv előtt fetreng és 2 korty sör között hatalamasakat szellent.
Valahogy így mennek a dolgok...;)
Megmondó1 2012.10.15 20:32:03
@hogyne,persze,igazad van!:
túlzol - ezúttal te:)
ilyet nem mondtam, hogy 4 nyelven kéne beszélnie vkinek, ez irreális!
Azt mondtam, hogy a célország nyelvét illik elsajátítani. Ha a kiutazáskor nincs meg a nyelvtudás, akkor legalább az első 6 hónapban.
Én egy középfokú francia nyelvtudással és elég izmos angollal mentem ki a Créteil-re. A nyelvtudásom az nagy nulla volt az ottani képzéshez (5-6. év spécialités chirurgicales), ezért részt kellett vennem egy 9 hónapos nyelvi felkészítőn. Mindamellett nem volt kötelező, mert volt angol nyelvű szakpár is.
Én azokon a magyarokon buktam ki itt, akik itt vannak már évek óta és angollal próbálnak boldogulni. Ez számomra az igénytelenség csúcsa.
Matolcsy bejelentette ma reggel, hogy tervezik betömni a 400 milliárdos hiányt a 2013-as költségvetésben.Persze betöm 3 lyukat, de 5 új lyuk keletkezik, amire majd újabb csomagot kell készíteni, ami betöm pár lyukat, de néhány újabbat is okoz és így tovább, és így tovább…..
Megmondó1 2012.10.05 14:00:55
@mokkaczuka:
sokat hablatyolsz
Megmondó1 2012.10.05 14:32:26
@Sunder:
hazudsz
De most komolyan: miért van az, hogy általában pont a leghangosabb übermagyarok nem tudnak rendesen magyarul fogalmazni és írni? A Népszabóság lehozta annak a jobbikos előterjesztésnek a szövegét, amelyben azt javasolják, hogy a Szerémi utat nevezzék át Horthy útra: A magyar…..
Megmondó1 2012.10.04 16:14:46
@Vidéki:
hazudsz
Az egyik férfi egy idő után nem bírta cérnával és elkezdett hőbörögni.A bili akkor ömlött ki, amikor egy kismamát hordott el mindenféle protekciós kurvának, amiért őt előbb megvizsgálják. Tisztelt Praxis blog!   Hétfőn olyan rendelői élményben lehetett részem, amiről…..
Megmondó1 2012.10.04 14:40:00
@ügyfélszolgálatos:
tegyük hozzá gyorsan: erről bizony az emberek maguk tehetnek! Kik is néznek szembe az elszegényedéssel? Azok, akik nyakra-főre vették fel a hiteleket.
Hiába, ma is nagyon üt a magyarokról az egykori vezér mondata:
"Nem a kenyér kicsi, a magyarok pofája nagy."
Elképesztő állapotok uralkodhatnak a bevásárlókomplexumokban, ha már a bekamerázás sem segít. Na nem mintha a próbafülkékben lenne kamera, így aztán oda a biztonságiaknak kell benézniük: Panaszom a személyiségi jogokhoz kapcsolódik, Most szombaton a westendbe vásároltam…..
Megmondó1 2012.10.01 18:48:27
Hello,

mint szinte az összes eddigi "nekemjogaimvannakfeljelentekbeperlek" topicnál, sajnos ennél is kilóg a lóláb: a posztoló írja, hogy már sehol sem tud nyugodtan vásárolni, mert mindehová követik. Feltettem egy gyors körkérdést a környezetemben (9 ember), hogy ők is ezt tapasztalják-e. Mindenki azt mondta, hogy nem, ezt nem vette észre, csak az egyikük mondta, hogy kamaszkorában egyszer feltűnően követte egy biztiőr a közértben. Természetesen engem sem szoktak feltűnően vagy zavaróan követni.
Ez sajnos azt sejteti számomra, hogy a posztolónál valami nincs rendben: lehet, hogy úgy néz ki, kicsit romás, primitív feje van, szóval valszeg erősen okot ad erre...
A másik: az, hogy meglibbentik a függönyt, az nem jelenti azt, hogy be is néznek: épp csak azt akarta megnézni, hogy vannak-e bent, ami azt jelenti, hogy a mozgó árnyékodat látta, vagy max a tested szélét.
Szóval megint meg kell állapítanom, hogy itt sem történt semmilyen fogyasztót érő atrocitás, ám újabb egyeddel bővült a primitív, bornírt, frusztrált idióták tábora, aki a félig sikerült, nyakig eladosodott életéért úgy próbál bosszút venni a környezetén, hogy próbál másokat feljelentgetni.
"Mert nekem jogaim vannak!" - fröcsögi mindenkinek a képébe (bár ha egy ilyen szerencsétlent valaha megkérdeztek, hogy ugyan már, sorolja már fel ezeket a jogokat paragrafussal, vagy csak simán laikus szöveggel, akkor néznek rád mint a hugyozó disznó:).
Ennyit a posztólóról...
Az állami koncertszervező hallani sem akart róla, Schmitt Pál viszont támogatásáról biztosította a haldokló szocializmus korszakának emblematikussá vált budapesti gigakoncertjét. Az angol együttes teljesíthetetlen igényekkel állt elő, de cserébe megkapták a hazai filmes szakma…..
Megmondó1 2012.09.24 12:34:35
@tapangász:
valóban zeneileg ez egy gyenge koncertnek számított. Itt inkább a misszió jellege volt nagy: hogy a vasfüggöny mögött léptek fel.
Elengedhetetlen része ugyanis egy jó hangulatú, vad koncertnek, hogy a közönség együtt énekel a bandával. Namost a filmen látni, hogy a magyarok csak idétlenül csápolnak, senki nem énekli velük a szöveget (angolul se tudtak akkoriban). A reakciók is egészen mások, mint akkoriban nyugaton vagy ma itt egy koncerten: néha bevágják a közönséget és látni, hogy kb. úgy viselkednek mint egy focimeccsen: hullámoznak, stb.
Most itt sokan leírják, hegy mekkora Queen rajongók voltak, pedig nagyon kevesen ismeték a számaikat. Az óriási érdeklődés nem a Queen zenéjének szólt, hanem annak, hogy eljött egy világsztár nyugatról. Ez lehetett volna akár a Michael JackSon vagy a Madonna is: ugyanazok az emberek mentek volna el.
Megmondó1 2012.09.24 13:05:39
@cso zsi:
itt inkább arra gondoltam, hogy a magyarok nem beszélnek angolul (arányában nagyon kevesen). De ez már messzire vezető téma
Megmondó1 2012.09.24 13:08:21
@Moka_Miki:
te is tudod, hogy ez nem egy adekvát hasonlat: te mennyire tudod megkülönböztetni Azerbajdzsánt Örményországtól vagy Grúziától??
Na pont ilyen Magyarország egy nyugatinak.
A jelek szerint Pártunk és Kormányunk, jó szokása szerint, sportolóink megannyi vérrel, verítékkel és lemondással megszerzett dicsőségét is bezsebeli magának. Azonban nem baj, ha tudjuk, hogy fiaink és leányaink Londonban nem a Kedves Vezető és sújtásos-kacagányos…..
Szörnyű ez az ország. És szörnyűek vagyunk mi is. Ezer éve. Ezer éve „Idegeneket hív(unk), magyarok ellen segítségül”. Vagy legalábbis külföldi véleményt. Talán nem volt olyan korszaka a magyar történelemnek, amikor ez nem történt meg. Megy kicsiben, megy nagyban. Tegnap…..
Megmondó1 2012.08.06 11:05:25
@pimpalini:
sokat hablatyolsz.
Dumádhoz nyugágy kell.
Megmondó1 2012.08.06 11:08:44
@pimpalini:
az a benyomásom, hogy te egy ostoba ember vagy...
Miért gondolod olyan hülyének a külföldieket, hogy a saját szemükkel nem láthatják mi van ebben az országban?
Miért gondolod, hogy egy Mo-on dolgozó külföldi nem látja sajáűt magától, hogy a magyarok soviniszták, nem beszélnek nyelveket és nem szeretnek dolgozni. Igen, kedves barátaim, ez így van, még mielőtt elindulna a papagájkommandó!
Egy-egy poszt általában egy, maximum két országról szól, így aztán Krisztina mai írása igazi különlegesség, hiszen három országban is dolgozott pár év alatt – és fontolgatja a negyediket is. Azt hiszem, ezt hívják rugalmas életszemléletnek... és még valami: sokan sokszor…..
Megmondó1 2012.07.31 13:44:00
Sziasztok!

Néhány éve én is külföldön dolgozom, és az a tapasztalatom, hogy egy magyar szerezhet értelmiségi pozíciót nyugaton is.
Ezt azért mondom, mert a posztot végigolvasva tipikusnak vélem ezt a magyar "vándorutat", hogy az itthon diplomát szerzett ember tulakdonképpen trógernek megy el külföldre. Ebben nem is a munka megítélése a legnagyobb baj, hanem az, hogy ezekkel a munkákkal semmilyen szakmai fejlődés nem történik meg, csak a nyelvtudás csiszolódik, mai viszont nagy fegyvertény nálunk.
Természetesen nagyon számít az itthon szerzett végzettség: ezt nem olvastam a posztírónál - bár lehet, hogy elkerülte a figyelmemet. Tehát, akinek Szakmája van (szándékosan írom nagybetűvel) és beszél idegen nyelvet, annak nagy esélye van, hogy a szakmájában el tud helyezkedni külföldön. Miért? Mert a magyarnak simán kevesebb pénzt ajánlanak, amit helyesen el is fogad.
Sajnos az ilyen irányú elhelyezkedés (tehát szakmában) nagyon kevés van a magyarok közt: kb. 100 kiutazóból 2-3.
Miért van ez így? Elsősorban azért, mert - lehet tagadni - a magyar fiatalok nem beszélnek idegen nyelveket. Erre persze rögtön elindul a apapgájkommandó, hogy ez nem így van, mert a nyelvviszgák, stb. - de sajnos ez így van. Ennek persze a képzési struktúra az oka elsősorban, másodsorban egyéni, mert aki akar, az meg tud tanulni felsőfokon egy nyelvet itthon is.
Ugyanis az utóbbi 10 évben elterjedt az a nézet, hogy jól megtanulni egy idegen nyelvet csak külföldön lehet. Ez egy egy féligazság és többnyire a lusta, semmirekellő emberek terjesztették el.
Miről is van szó? Arról, hogy a nyugati emberek simán elfogadják a külföldit, ha jól beszéli a nyelvet. A link, semmirekellő magyarok persze elhitették velünk, mikor hazakullogtak, hogy soha nem fogadnak be, mert mindig érezni fogják a kiejtéseden, hogy idegen vagy.. Na ez itt a lózung! Őket azért küldték el, mert baromira nem beszélték a nyelvet.Gondoljatok bele: talán a ti munkahelyeteken, környezetetekben is van külföldi kolléga, aki nagyon jól beszél magyarul, azonban rögtön érezni, hogy külföldi. És? Szerintem egyikőtök sem utálja, közösíti ki ezért. De egészen másképp viszonyultok ahhoz a kínai árushoz a piacon, aki a feltett kérdéseitekre csak "Nintyen"-nel válaszol. Na pontilyen a nyugaton dolgozó magyarok 99%-a: aki pizzát szállít Londonban, meg bébiszitterkedik. Aztán ők terjesztették el, hogy nyugaton nagyon nehéz és nem fogadnak be...
Megmondó1 2012.07.31 14:31:42
A tökéletes nyelvtudást felemlegetni megint csak közhely: ki mit ért alatta? Temrészetesen sokan azt gondolják, hogy az a tökéletes nyelvtudás, hogy olyan a kiejtésed, hogy ember nem mondja meg, hogy nem angol vagy hanem magyar. Ez butaság és ez nem is cél! Ahogy említettem feljebb: nem azzal van gond, hogy felismerik, hogy külföldi vagy!! Ezt csak a link, tróger magyarok terjesztik, hogy mindig tudni fogják, hogy külföldi vay és ezért akármennyire jól beszélsz, mindig ki fognak közösíteni. Ezek a link magyarok szint semmit nem beszélnek idegen nyelven, csak ezt nem vallják be.
A jó nyelvtudás az én szememben az, hogy szofisztikáltan, választékosan és árnyaltan ki tudod fejezni magad: hogy el tudsz beszélgetni, csevegni értelmes témákról a helyiekkel. Hogy kezedbe veszel egy regényt vagy egy napilapot és megérted. Ez a valódi nyelvtudás.
A magyarok nagyrésze, aki elmegy külföldre trógerkedni nyelvtudás gyarapítás céljából, az egy rétegszlenget szed fel, ami annyit tesz, hogy az aktuális szleng, hétköznapi élethez szükséges fordulatokat tudja, de mást nem. Tehát, hogy értsétek ezt a különbséget, megmutatom, hogy ez magyar nyelven mit jelent: aki kimegy trógernak egy primitív, egyszerű közegbe(bébiszitter, pizzafutár, egyéb IQ-betyár melók) az megtanulja azt, hogy a tescoban odaszól az árufeltöltőnek, hogy "Lécci, dobj már ide egy guriga klotyó papírt" vagy azt tudja mondani, hogy "Húú gyerekek, idő van, tiplizni kéne, mert a górék nem fognak beengedni" stb.
Namost aki jól megtanulja itthon a nyelvet, az egyrészt helyesen beszél, jól használja a nyelvtant és választékosan beszél. Ő lehet, hogy nem ismeri az aktuális szlenget, de bárkivel el tud beszélgetni.