Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Valérka

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Academy 1:72 A repüléstörténet abszolút kedvenc típusai között dobogós helye lehetne az amerikai flotta valószínűleg leghíresebb vadászgépének, amely minden bizonnyal még a laikusok többsége számára is ismerős lehet, ha névről nem is, de formára biztosan, elsősorban a Top Gun és a Végső…..
Mai breaking nyúzunk egy személyi sérüléssel nem járó baleset. Illetve a Swift Interceptor versenyzőpárosának navigátor tagja kicsit kifejelte a szélvédőt, de igazából mindenki megúszta. Gábor barátomnak Subaru Forester S Turbója van, az utolsó modell. Tökéletes…..
Valérka 2007.10.23 11:39:36
AP 2007.10.23. 09:30:32 kommentjére:
A hajnali 4:40-es hsz-omban pontosan, kopipészttel idéztem, mit mond a KRESZ a követési távolságról.
Nincs benne semmi "amireszámíthatok". Világos, egyértelmű, nem lehet mellébeszélni.
Ettől függetlenül fenntartom, hogy az ilyen tálikás farkak ajtaját le kéne tépni. Én is csesztem már el lekanyarodást, de nem a "satu+balra rántom" a megoldás ilyenkor.
Éppen vasárnap du. szívatott meg az egyik főút (illetve én saját magam): gurulok normális 95-100-as tempóval, tudtam, hogy majd jobbra kell lennie egy leágazásnak, de ritkán járok arra, azon a kis úton meg még sosem kanyarodtam le. Egyszer csak vagy 100 méternyire, a fák közül kiint egy tábla: Jászanyádhónalja/Bivalynagyharsány jobbra. Semmi előjelző tábla vagy ilyesmi! Egy rendes, kétszámjegyű főúton, suxxx!
Nálam az 1. mozdulat a tükrök voltak, majd másodikként egyszerre a satu és az indexkar... :D Aztán majdnem két keréken a bekanyar. És annak ellenére első a tükör, hogy nekem lett volna igazam, ha becsókol valaki hátulról.


Sanya 2007.10.23. 09:56:46 kommentjére:
Ezt már sajna régóta szenvedem én is: én úgy hívom, hogy "ténferegve vezet". Nem figyel, nem érzi sem az autót, sem a forgalmat. Kint 70-re, városban 30-40-re lelassul, tötymörög, aztán mikor húznak el mellette meg rámásznak, akkor észbe kap és elkezdi nyomni. Felgyorsul 90-100-ra (55-re), aztán megint elbambul és kezdődik megint az egész elölről.
Akik pedig akkor kezdik nyomni, amikor előzöl: a tipikus köcsögöket (bézbólsapkás jampec kék ledes szívódízel egyes Golfban vagy első generációs szviftben, hátulra deszka csavarozva spoiler gyanánt) leszámítva 70 %-ban nők és szerintem nem azért kezdik nyomni neki, mert köcsögök (azért ezt nem tételezem fel), hanem az előzőekben leírt hatás miatt. Vagyis amikor előzni kezded, akkor döbben rá, hogy "úristen, biztos túl lassan megyek" és elkezdi nyomni neki (ami amúgy jó), csak épp a legrosszabbkor teszi ezt, bár a szándék (ti. hogy megszüntesse saját tötymörgését) tkp. nemes.

ABS:
Ezen a fizikusok sokáig el tudnának vitatkozni. Nekem egy dolog nagyon nem tetszik benne: eddig még akármilyen ABS-es autóban ültem, túl hamar kezdett dadogni, szerintem mindegyik túl aggódós volt. Normál, lábi satuval kétharmad fékutakat érhettem volna el. (Persze lehet, hogy a technikámban van a hiba.) Ami nagyon tetszik benne: elég jól kormányozható marad a szekér intenzív fékezés közben is.
Valérka 2007.10.28 12:09:14
Ease 2007.10.25. 18:46:03 kommentjére:

A gépjárművezető-képzés már jó ideje a bányászbéka ülepe alatt tanyázik; kb. abban a mélységben, ahol a közlekedési morál is tartózkodik (illetve ahol éppen most jár lefelé zuhantában).
Példák:
-- Lakott területen belül 2x2 sávos úton a 25-30 km/h-val döcögő "T"-s autót nem lehet kirobbantani a belső sávból. De miért, kérdem én? Mer' ugye ő személyótó és teheti? Csak a drága oktató úr, amikor nem irányítja ki tanulóját a külső sávba, elfelejti a szabály második felét, hogy 'amennyiben a megengedett legnagyobb sebesség felső határát megközelítő sebességgel halad'. Na, ez a rész már kimarad.
-- Nappal, de szakadó esőben még egyetlen tanulóautón sem láttam felkapcsolt tompítottat. Mer' ugye lakott területen belül nappal nem kötelező... Az mellékes, hogy szakad az eső és minden jármű ablaka vizes + párás, mindenki
sz@rul lát; áh, ezek nem fontos dolgok. Csak az a fontos, hogy "lakott területen belül nappal nem kötelező". (Meg hogy egy nap megtakarítunk így két deci benzint.)
Mit várunk a következő generációs vezetőktől, akiket ilyen színvonalú oktatók tanítanak ilyen szemlélettel?
Én eleve ostobaságnak tartom azt a mai gyakorlatot, hogy pár óra rutinpálya után kiviszik a delikvenst a városi forgalomba. Szerencsétlen eddigre még a kezelőszervek helyét sem tanulta meg.
A forgalomba csak akkor volna szabad kimenni, ha már az autó technikai kezelése (pedálok, kormány, sebváltó, index, tükörnézés stb.) olyan szinten megy, hogy a forgalomba kikerülve ezekre már NEM kell odafigyelnie a tanulónak! (Vagy csak minimális mértékben.) Úgyis el fogja szegényt árasztani a rengeteg információ a közlekedés egészéről; nem kell, hogy a figyelmét még a kezelőszervek is lekössék.
Volt egy hír nyáron, hogy az APEH lecsapott a józsefvárosi kínai piacra és ott sehol nem kapott nyugtát. Janó felesége ugyan kapott blokkot a helyi üzletben, de milyet:Feleségem a helyi kínai boltban vásárolt gyermekruházatot, és a mellékelt blokkot kapta, amely a…..
Valérka 2007.09.25 19:00:40
OFF

A franc egye meg az összes ősi román szervert, pont a küldéskor halt le a "nemsikeres.goldmine.in-kal_secu.homar.osiromanszerver.baccpapucs.hu". Hogy tépjék le az ajtaját mindegyiknek.

ON

Szóval azt szerettem volna írni (ami a blogmotor rosszvoltából eltűnt a cybertér egyik fekete lyukában), hogy nekem úgy tűnik, Kína pontosan azon a pályán szándékozik mozogni, mint anno Japán tette.
Az ötvenes-hatvanas évekig a "japán cucc" a "gagyi cucc" szinonimája volt Nyugaton (főleg az USA-ban); mindenki lenézte és lesajnálta a japánokat, gagyinak tartottak minden japán terméket, legyen az ruha, autó vagy TV. (Állítólag akkor még tényleg elég sok volt a gagyi, de személyes tapasztalatom erről nincs persze.)
Aztán a jappok szép lassan felszívták magukat; nem elég, hogy az egyik legerősebb gazdaság lettek a világon, de a japán termék is a minőségi termék szinonimájává vált. Mivel sok japán gyártó is (költségcsökkentés okán) kiszervezi a gyártást, már a '90-es években vadászni kezdtek az emberek az eredeti japp cuccokra (pl. a Sony cuccon ne "Made in Singapore" legyen, hanem "Made in Japan").
Kína szerintem ugyanezt a pályát fogja befutni, csak van egy lényeges különbség a két szitu között: ők még 130 millióan sincsenek, a kínaiak meg több, mint 1,3 milliárdan. Tehát ha jót akar valaki magának (még inkább a gyerekeinek), a frászba dobja ki az angol, német, spanyol, francia nyelvkönyveket és nekifexik kínaiul tanulni... :o)