Regisztráció Blogot indítok
Adatok
bpetya75

0 bejegyzést írt és 6315 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Dánielék idény nyáron költöztek ki az Egyesült Államokba, egészen pontosan Los Angelesbe. Mostani első posztjában a kezdeti problémákat feszegeti a tíz éve fotózással is foglalkozó szerzőnk, akinek köszönjük a képeket. Santa Monica..
bpetya75 2021.12.16 14:12:09
@geegee:

Ezen a tanaras témán és is agyaltam egy sort. Szerintem annyi sérelem gyűlt össze sokukban az elmúlt évek (évtizedek?) alatt, hogy ez már az utolsó csepp a pohárban, miközben nem kéne, hogy az legyen. Csak már nem tudnak reálisan viszonyulni a kérdéshez.

Mondjuk van olyan kőO1G-s tanár ismerősöm, aki nem csinált protest ügyet a kérdésből, hanem simán beoltatta magát, de bizonyára vannak páran, akik ettől érzik magukat forradalmárnak. vagy minek...

Pedig nagyon rosszul teszik szerintem. Ez csak arra lesz jó, hogy a velük együttérző emberek száma jelentősen csökkenjen. Pedig egy csomó jogos ügyük, igényük van, de ezt úgy fogják ellenük fordítani, hogy "öröm" lesz nézni.
Vajon ért-e két nyelven egy határátkelő kutyája? És miért a Fly névre hallgat? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre is választ kapunk Steve rendhagyó írásából, amihez képeket is csatolt...
bpetya75 2021.09.01 14:52:21
@fhdgy:

Ebből az egy szempontból sajnálom, hogy nem vagyok idősebb úgy 20 évvel. ha ott lehettem volna a privatizációnál némi tapasztalattal, akkor kicsit jobban állnánk.

Nem tudom a pontos jogi kategóriát, de az erdő korlátozott magántulajdon. Még ha 1/1-ben a tied, akkor sem tehetsz vele azt, amit akarsz, ahogy például a saját autóddal sem száguldozhatsz akármennyivel.

Közösségi érdek lehet pl az is, hogy legyen az énekes madaraknak fészkelőhelye. Egy cserjés, bozótos részen ez sokkal nagyobb mértékben adott, mint egy gyümölcsösben. A dió rémlett, de erdőben gondolkoztam, azért írtam fekete diót ;-)

No igen, ez a másik nehézség az erdővel. Ha nem nemesnyárasról beszélünk, akkor azt nem magadnak ülteted. Még az akácost sem. Ez egy ilyen műfaj.

@puhacica:

Erdőtulajdonosként nehéz elfogadni, hogy ott van egy olyan vagyon, ami csak korlátozottan hozzáférhető, és a hivatal folyton belepofázik abba, hogy mit és hogyan csináljon az ember. Csak sajnos nem megy másképp. Meg lehet nézni Romániát, ahol elengedték az állami felügyeletet. A következmény többek között kopár hegyoldalak, "furcsa mód" nem felújuló erdők, talajerózió és árvizek.
bpetya75 2021.09.01 16:37:16
@puhacica:

Vannak azért hozzád hasonlóan belátó tulajdonosok, csak nem ez a jellemző.

@kisrumpf:

Jól emlékszel.

@fhdgy:

Nem kötelező tarra vágni, bár a kocsányos tölgynél a vad, a pajor és a lisztharmat erősen megnehezíti a dolgot, de van, ahol működik a természetes felújítás. A tölgyet általában 90-100 éves vágáskorral tervezzük nem védett területen.
bpetya75 2021.09.01 21:00:43
@kisrumpf:

Rég nem jártam arra. Lassan időszerű lenne...

@blackhairlady:

Szia!

Rég nem voltam, de most sikerült beesnem. ;-)
Vajon miért található meg csupán nyomokban a klasszikus értelmiségi középréteg Magyarországon? Az okok nyilván sokrétűek, a jelenség azonban a tapasztalat szerint nem keveseket zavar azok között, akik végül a külföldi életet választják. A kassai dóm..
bpetya75 2021.08.05 11:40:21
@fhdgy:

Szia!

Kicsit benéztem ide, és bár totál offtopik, de nem állom meg, hogy ezt ide ne tegyem Bem apóval kapcsolatban: index.hu/tudomany/til/2021/03/24/bem-apo-renegat-lett-/
bpetya75 2021.08.05 12:27:16
@fhdgy:

Volt jobb dolgom is ;-)
Sok külföldön élő, kisgyerekes magyar határátkelő számára jelenthet fejtörést az, ami Zsófiéknál is nagy kérdőjel volt a hazaköltözés kapcsán: visszahozni a gyereket a magyar oktatási rendszerbe. Ők végül hazaköltöztek – vajon milyen tapasztalatokat szereztek? Hazaköltözél vagy fontolgatod?…..
bpetya75 2019.12.16 16:21:14
@puhacica: @nyuszigonosz:

Köszi a válaszokat! Csomagküldés miatt kérdeztem. 23 és 27 nyilván munkanap, a többi az érdekesebb.
Vannak bizonyos dolgok, amikre az ember határátkelőként hazalátogatva rácsodálkozik. A múltkor erről írt Bogdán egy posztot, amire meglehetősen sokan reagáltak. Utána írt nekem egy levelet, válaszul a kommentekre. Most ez következik, de előtte röviden összefoglalom az előző posztot (amit egyébként…..
bpetya75 2019.11.28 14:34:37
@gabors:

Sógorommal beszélgettünk erről a témáról a nyáron. Ő 20+ éve él Floridában. Azt mondta, hogy a mentális problémával Magyarországon kezelt öccsének az USA-ban közel sem lett volna ennyi esélye. A munkahely elvesztése után az ottan "Oldd meg, ahogy tudod" hozzáállás lényegében egyenes úton vezet a teljes széteséshez, zárszóként ott van még a megbuszoztatás, amíg fel nem dobja a talpát. Ehhez képest itthon többszöri zártosztály után eljutott eljutott egy önfenntartó szintre.
Máté és családja lassan tíz éve élnek az Egyesült Királyságban, három gyermekük született már a szigetországban, szóval ha van valaki, aki tényleg gyökeret eresztett ott, akkor azok ők. Ő is azok közé tartozik, akik jó régen, hat éve írtak sorsukról posztot a Határátkelőre – kíváncsi voltam, mi…..
bpetya75 2019.10.15 16:04:38
@adg:

"Persze az is lehet, hogy pesten hirtelen helyreallt a demokracia, csak ahol maradt a kormanyoldal, ott nem. Ok nyilvan a birkakok."

Így igaz komám! Hihetetlen volt, ahogy nálunk, egy alig 1100 lelkes faluba megpróbálta a "független" ellenoldal behozni a nagypolitikát borkai után szabadon. A három k-ból a kokó meg a kurvázás esélytelennek tűnt, ezért rámentek a korrupcióra. Igaz, azt sem tudták semmivel alátámasztani, ezért csak utalgatás volt, de az legalább feszt ment két hétig. Már alig vártam a végét. Most még kicsit ássák a saját sírjukat kínjukban, aztán elcsendesednek Mi, birkákok meg örülünk:-P
bpetya75 2019.10.16 08:12:59
@blackhairlady:

Ott még azért nem tartunk, de már ovis a lelkem :-)
Amikor valaki több évtizednyi külföldi élet után látogat haza Magyarországra, érik meglepetések, még akkor is, ha ezt viszonylag rendszeresen teszi. Így járt ezzel Steve is, aki közel 50 éve él Kanadában (egy korábbi posztját itt olvashatjátok). Alighanem a kultúrsokk kifejezés a legjobb arra, ami…..
bpetya75 2019.07.10 11:51:51
@Arthamyr:

A valóságot csak szubjektív módon tudjuk érzékelni, nem? Te is ezt írtad feljebb: "akiknek el kell helyezkedni a helyi munkaerőpiacon, gyerekeik vannak, vagy más életfázisban vannak, kb. irrelevánsak lesznek a tapasztalataim" Én például falun élő nagycsaládosként nem is értem amikor ingerhiányos környezetről ír valaki ;-)
bpetya75 2019.07.10 12:55:06
@kardio1:

Üdv Doki! Rég jártam erre, de most érdekesnek tűnt a cím ;-)
bpetya75 2019.07.15 22:49:33
@Bredpitt Monika:

Tényleg ritkán járok erre, a reakció is majdnem elmaradt ;-)

Nohát fogj szavamon!
Ghána egyik legnagyobb bolga kosárgyártója, Dominic Abakuri azt mondja, hogy a kosarak szövésének gyakorlata n az ő népében olyan régi gyakorlat, mint maga a közösség, generációkról a generációkra száll.„Ha ide születsz, a gyermekkorodban egyfajta készségként tanulod meg, és később ez egyfajta extra…..
bpetya75 2019.07.10 12:04:29
@acycloren:

Aha persze. Aki az alapokat tudja, az legfeljebb kódolni fog, abból meg aligha lesz milliomos, inkább e-rabszolga. Arról nem is beszélve, hogy messze nem mindenki alkalmas még a kódolásra sem, nem hogy szoftverfejlesztésre (amiben ugye a nagy pénz van).
bpetya75 2019.07.10 12:07:34
@Measurer:

Nagyon komoly fizikai munka. Nem csak szépérzék és ügyesség, hanem erő is kell hozzá.
bpetya75 2019.07.10 14:15:06
@acycloren: Eléggé szakbarbárnak tűnsz :-P Van élet és jól jövedelmező, ad absurdum fontos munka az IT szektoron kívül is. Amit a leterheltségről írtál, azzal egyetértek, Magyarországon is sok az értelmetlenül korán trenírozni kezdett kis felnőtt. Az viszont hülyeség, hogy a zenéből ne lenne haszna a gyereknek.
  Amikor arról ábrándozunk, hogy a hazai iskolarendszernek bőven volna hová fejlődnie, s pozitív példák után kutatunk, mindenki kapásból vágja rá: figyeljünk a finn csodára! A nemzetközi felmérések szerint a világ legeredményesebb oktatási rendszerét sikerült felépíteniük úgy, hogy közben a diákok…..
bpetya75 2018.12.07 13:13:20
@teéjesenmindegy:

Fokozatosság! Egy 6-7 éves gyerektől teljesen normális, hogy nem tud nyugton elülni 45 percig. Pláne nem 4*-5* 45-ig. Nyilván 8-10 éves korára már elvárható, de nálunk azonnal ez az elvárás. Amin persze egy jó tanító sokat tud finomítani, de az elvárási szintet nem ártana az életkori sajátosságok figyelembe vételével megállapítani.
bpetya75 2018.12.07 13:15:32
@teéjesenmindegy:

Amúgy meg hol van laza fegyelem? A motivációt ölik ki a gyerekek jelentős részéből (az iskola sokszor a szülőkkel karöltve), akiket aztán nyilván nem lehet se fegyelmezni, de terhelni.
bpetya75 2018.12.07 13:42:09
@Kolompár Magneto:

Az iskola első négy évének az lenne a legfontosabb feladata, hogy a gyerekek megtanuljanak írni, olvasni, alapműveletekkel számolni és közben megőrizzék az érdeklődésüket a világ iránt, és a legeslegfontosabb, hogy megtanuljanak tanulni. Ehhez képest "jobb" iskolákban első félév végére már minden betűt vesznek és folyékonyan kéne olvassanak. Ez néhány kimagasló képességű gyereknek biztosan sikerül (őket meg agyonnyomják az elvárásokkal), a többség már az első hónapokban frusztrált lesz az "én ehhez hülye vagyok" érzéstől A hétköznapi élet követelményeire elég jól fel lehet készülni, ha a gyerek tud tanulni. Nem kell hozzá tizenévekig szívni mindenféle iskolákban.
Lehet-e nyelvtudás nélkül külföldön munkát vállalni? Persze hogy lehet. Más kérdés, hogy érdemes és jó ötlet-e. Erre ad választ Péter Hollandiából, szerintem elég meggyőző érveket felsorakoztatva. Mutasd be a városod - hova érdemes menni, mit nem szabad kihagyni, mennyire könnyű munkát találni a…..
bpetya75 2018.09.14 14:23:10
@Herr Géza:

Ez tök logikus, a 22 hónapos fiam is így nyomja. Az igen vagy a nem, a második verzióra vonatkozik. ;-)
Határátkelő Wales két év után 2018.09.10 06:30:00
Miért vág neki egy kormánytisztviselő apuka a külföldi fizikai munkának? Ez is kiderül József írásából, ami egy nem akármilyen történet, rengeteg tanulsággal és torokszorító pillanattal. Mutasd be te is a városod - hova érdemes menni, mit nem szabad kihagyni, mennyire könnyű…..
bpetya75 2018.09.10 13:25:11
@London2009:

Én meg nem akarok Magyarország ellen kampányolni, csak aktualizálnám a tapasztalataidat. ;-)

Vidéken a lakhatás olcsóbb (ha nem jelentősebb egyetemi városról (Pécs, Szeged, Debrecen) beszélünk), az egyéb cikkekben viszont nem ez a helyzet. Egyre kevesebben művelnek kertet faluban is, az állattartás is egyre kevésbé jellemző, márpedig ha meg kell venned a húst, tojást, zöldséget, gyümölcsöt, akkor a kisebb verseny miatt vidéken drágábban vásárolsz. Gyakran látom állni a népeket kis falvakban az út szélén, várják a mozgóboltot, ami nem épp az olcsóságáról híres, de legalább helybe jön. Viszont a kapát a többség nem akarja felemelni, ha a fene fenét eszik akkor sem.

A továbbtanulásra pedig valóban csökken az esély, minél inkább az Isten háta mögött élsz, mert vagy nincs iskola a településen, vagy csak 1-4 osztály, épp olyan tanárokkal és gyerekanyaggal, amilyennel. Ha egy gyerek tehetséges valamiben, azt támogatni kéne foglalkozásokkal, idővel, pénzzel. Erre lepukkantabb helyeken (és bizony a vidék nagy része ilyen) lényegesen kevesebb gondot fordítanak, kevesebben törődnek ilyesmivel, mint nagyobb városokban. Vannak kivételek, és megterem a virág a szemétdombon is, csak sajnos nem ez a jellemző.
bpetya75 2018.09.10 14:31:08
@London2009:

"Mint emlitettem csak szeretnem arnyalni a kepet Nagy-Britanniat tekintve." Nagyra értékelem ;-)
Az osztrák fővárosban rengeteg magyar él, vagy ha nem is él ott, de sokan dolgoznak ott, vagy szaladnak néha ki egy rövidebb-hosszabb látogatásra. Nemrégiben a blogon is olvashattatok posztot, melyben Bécsben élő külföldiek mondták el a véleményüket annak kapcsán, hogy az…..
bpetya75 2018.09.07 16:41:13
@Nagy kámpics:

Oké, nagy nehezen leesett, hogy mi a bajod a témával. Elismerem, igazad van. Ha eltekintünk attól a negatív tartalomtól, amivel az elmúlt pár év(tized?) felruházta ezt a szót, akkor amiről írok, az valóban előítélet, aminek a szükséges és hasznos voltát egyikünk sem vonja kétségbe.
bpetya75 2018.09.07 17:48:23
@Csodabogár:

"Vallásos zsidók is csak kóser húst esznek. Volt ilyen kolleganőm, ha a céggel mentünk ebédelni, ő csak salátát evett."

Ez lenne a normális, nem pedig az, hogy a kisebbség rá akarja erőltetni a saját szokásait a többségre, a "hatalom" (jelen esetben az iskolavezetés) reakciója pedig totális konfliktus kerülés. Ez a töketlenség teljesen elfogadhatatlan, ez az ami erősíti a szélsőségeseket.
bpetya75 2018.09.07 18:09:05
@London2009:

"Az 56-os magyarok milyen segitseget kaptak?" Szakmai okokból egy esetről tudok: '56-ban közel 200-an léptek meg a Soproni Egyetemről (mása volt a neve, az egyszerűség kedvéért írtam így), jobbára erdőmérnök hallgatók, néhány tanár, tanársegéd, meg talán az Erdőmérnöki kar dékánja. Ausztriában voltak hónapokig menekült táborban, amíg a dékán le tudta levelezni végre egy országgal, hogy együtt befogadják őket és magyar nyelven a saját tanáraikkal befejezhetik az egyetemet. Azt hiszem, több mint 100-an végeztek Vancouverben. Meg is alapozták a magyar erdészek jó hírét (jó értelemben) Kanadában. De legalább is Brit Kolumbiában.
Határátkelő Mélyvíz 2018.09.05 06:30:00
A mai poszt a blogon megszokotthoz képest rövid lesz, de egyrészt aktualitása, másrészt (főleg) a történet üzenete miatt úgy gondoltam, abszolút itt a helye. Ha minden jól megy, a szerző, Judit hamarosan részletesebben is beszámol a történetükről. Mutasd be te is a városod -…..
bpetya75 2018.09.05 21:26:43
@London2009:

"De a lanyok szerintem nagyon masok, mint a fiuk. Altalaban fele annyi gond van veluk…"

Tanárrá lett osztálytársaim a legutóbbi osztálytalálkozón egyöntetűen azon a véleményen voltak, hogy egy osztály annál jobb, minél több fiú van benne, mert a lányok szétármánykodnak mindenféle osztályközösséget.
bpetya75 2018.09.05 21:50:23
@Nagy kámpics:

Ja, egy apróság a rossz memóriámmal kapcsolatban. A lányok ugyanabba az általánosba járnak, mint anno én. Több volt tanárom is tanítja/tanította őket. Ez egy jó suli, többségében jó tanárokkal. Van ilyen is :-P
bpetya75 2018.09.06 21:44:50
@London2009:

Hát igen, a fiúk mások, mint a lányok. Vagy a lányok mások, mint a fiúk? ;-P Két éve egy ismerős anyuka, miután megtudta, hogy három lány után fiút várunk, leültetett bennünket, hogy egy fontos dolgot szeretne elmondani nekünk. Elmesélte, hogy az ismerősi körében két olyan család is van, ahol több lány után született fiú, és mindkét helyen csodabogárnak, kis lököttnek kezelik a srácot, holott semmi baj nincs vele, csak annyi, hogy nem lány. Mert a fiúk mások, ahogy írtad is, általában nem igazán érdekli őket a gyöngyfűzés, sokkal szívesebben másznak fel a konyhaszekrényre vagy a farakás tetejére. Ha valaki erre nincs felkészülve, az biztosan jól meg tud lepődni. Mi mondjuk sejtettünk valamit a dologról, bár én az átlagnál jobb gyerek voltam emlékeim szerint, de estem le fáról, és nyaranta mindig csupa kék-zöld folt voltam öcsémmel együtt, szóval van honnan meríteni. ;-)
Ass blaster Gyerekiahóra... 2017.09.16 22:40:11
Körülbelül két évvel ezelőtt írtam egy posztot. A poszt nem érdekes, nem vagyok rá büszke később bocsánatot is kértem érte. Nem ez a lényeg, hanem hogy a hozzászólások között teret adtam egyik barátomnak akinek, hát hogyis mondjam, elég sajátos világképe van. Több más blogról kitiltották már, de…..
bpetya75 2018.06.11 14:39:13
@Kövérmadár [swe]:

Szia Madár! Ha jól értelmezem ezt a pár sort "Talan a legrosszabb az en szemszogembol, hogy a skala tuloldalan sem tudom, hogy jo lenne-e nekem, ezert keresem es kerem a jelenlevoket egy koztes allapot megtalalasara, hatha az, akar csak elmeletben is, mukodokepes lenne nekem is." akkor azon tépelődsz, hogy jobb e neked a magánynál az, ha kapcsolatban élsz, ahol kompromisszumokat kell kötnöd és el kell fogadnod egy (később akár több) embert a személyes teredben. Ezt én nyilván nem tudhatom helyetted, de hadd írjam le, hogy ez nálam hogyan zajlott anno.

27 évesen szűz voltam, egyetlen elbaszott kapcsolatot tudtam csak felmutatni addigra. Úgy döntöttem, hogy elengedem ezt a dolgot, totál béna vagyok a csajozáshoz, annyira meg nem vagyok se jóképű se gazdag, hogy a csajok fussanak utánam, szóval game over, van élet nők nélkül is. Kábé 2-3 hónap múlva becsajoztam. Nagyon bejött a nő, testileg, lelkileg, szellemileg is klappolt. Egy hónap után közöltem vele, hogy Ő álmaim nője, de sajnos mégsem vagyok belé szerelmes. Aztán hazamentem, és gondolkoztam ezen a dolgon úgy egy hétig, és be kellett valljam magamnak, hogy a francokat nem vagyok belé szerelmes, csak be vagyok fosva, hogy borul a kényelmes kis legényéletem. Hogy nem mehetek el akkor inni a cimborákkal, amikor csak akarok, hogy valaki nekiáll majd cseszegetni, hogy mennyit ülök a gép előtt és hogy minek kell nekem egy gamer pc, meg még pár hasonlóan jelentős dolog. Arra jutottam, hogy ezek elég szánalmas félelmek, és visszasompolyogtam. Szerencsére nem sértettem meg annyira, hogy ne legyen visszaút, így aztán már van tőle 4 gyerekem.
Tanulság vagy jó tanács nincs, ez csak az én történetem dióhéjban.
bpetya75 2018.06.11 17:39:19
@diggerdriver:

Ez jó, ezt még nem hallottam.

Amúgy ezt láttad már? www.youtube.com/watch?v=Ylmwtzry7nU
bpetya75 2018.06.13 10:24:59
@Kövérmadár [swe]:

"Ha beesik valaki az ajton, aki no akar lenni es nem penzehes, hatalommanias noutanzat,"

Az a baj, hogy az ilyenekből van egyre kevesebb, és aligha esnek be az ajtón ;-)

Amúgy tényleg gáz, hogy mennyire túltengenek mostanában ezek a nőutánzatok. Valahol olvastam valami olyasmit, hogy ott lett elcseszve a dolog, hogy a nők a férfiak lenézett társából nem megbecsült társsá váltak, hanem vetélytárssá.
Felháborodtam. Nem kicsit, nagyon. A világ tele van fiatalokkal, akik nem tudnak mit kezdeni magukkal, és az életükkel. A világ tele van fiatalokkal, akik hozzászoktak, hogy következmények nélkül megtehetnek mindent, és bármit.  Igen! Tudom! Liberális nevelés! De ez a szóösszetétel is magában…..
bpetya75 2018.05.15 13:28:01
@Peetee: A kölyök ösztönösen szarta le a figyelmeztető táblákat és nyúlkált olyan helyen, ahol nem lett volna szabad? Ugyanis erről van itt szó, ennek lett a következménye a szurikáta halála.
Határátkelő Így szavaztatok ti 2018.04.09 06:30:00
Tucatnyi országból írtátok meg, hogyan zajlott a vasárnapi parlamenti választás. A határátkelők rendkívül aktívak voltak, nagyjából kétszer annyian mentek (mentetek) el voksolni, mint négy évvel ezelőtt. Volt olyan hely, ahol a Nemzeti Választási Iroda tájékoztatása szerint…..
bpetya75 2018.04.09 10:34:44
@Pink Petsch:

Egyetértek. Nem azon az 50párezer szavazaton múlott.

A szavazók nem egészen fele (és akkor itt jegyezném meg, hogy nem a választók nagy többsége. De "jól" húzták meg a választási körzetek határait és a töredékszavazatos húzásuk is ismét számukra jól sült el) szerint vagy jó, amit csinálnak, vagy jobb, mint amit a többiből kinéznek. Sajnos ez van, program és értelmes vita híján az uszítás is elegendő volt.
bpetya75 2018.04.09 10:45:14
@Arthamyr:

Nem. Asszem inkább keresek valami egészségügyi biztosítást...
bpetya75 2018.04.09 10:49:02
@soad1221:

Egyetértek. Amíg fletó jelen van a politikában, nem lesz a baloldalon semmi. Akkor már értelmesebb lenne teret adni valami szélesebb körben vállalhatónak.. És a nagyokosok jönnek a hülyeséggel, hogy az lmp-sek a megélhetésiek...
Határátkelő Meghollandulok 2018.03.06 06:30:00
„Felégettem magam mögött minden hidat és örülök, hogy a hidak felégtek.” Faludy Györgynek ezzel az idézetével küldte el történetét Péter, akinek pár hete már egyik vasárnap ajánlottam egy vlogját, most pedig kérésemre megírta történetét is. Lesz benne sok érdekes…..
bpetya75 2018.03.07 12:29:49
@karandash:

Hogy az alkohol és a cigaretta sokkal veszélyesebb, mint a fű, azt elfogadom, sajnos tényleg így van. Hogy nem okoz függőséget, azt viszont vitatom. A lelki függőség mitől lenne kevésbé megnyomorító mint a fizikai? Az persze lehet, hogy 100 rendszeres fűfogyasztóból kevesebb lesz függő, mint 100 rendszeres alkoholfogyasztóból, de azt azért ne állítsd, hogy nem tesz függővé, mert tehet.
bpetya75 2018.03.08 08:47:30
@Nagy kámpics:

Ahhoz, hogy legyen értelme ilyeneket hallgassak, kicsit (sokat) kéne fejlesztenem a zangolomon. Azért köszi ;-)
bpetya75 2018.03.08 08:57:50
@Péter Körtélyesi:

"Olyan kapcsolatra nincs szükségem, ami csupán az egyedüllét ellen véd. Én egy boldog párkapcsolatot szeretnék, ahol nem csak segítjük egymást és támogatjuk, hanem inspiráljuk is."

Tök jó gondolat! Remélem meg is találod a megfelelő embert hozzá. Csak nehogy túlságosan hozzászokj az egyedülléthez. Egy idő után már nem olyan egyszerű alkalmazkodni máshoz. 45-50 környékén gyereket vállalni meg megint csak nem egy túl jó ötlet ,-)
Érdekes, hogy miközben az Egyesült Államok kapcsán rendre felmerül, hogy egy olyan nagy országról nem lehet egységként beszélni, ez Kanadánál ritkábban hangzik el, pedig a nyelvi-kulturális különbségek talán még nagyobbak is, mint a déli szomszéd esetében. Erre is rávilágít Lívia posztja, aki…..
bpetya75 2018.03.01 19:08:14
@trabant:

Köszi a tippet, majd megnézem.
bpetya75 2018.03.01 21:11:24
@Zsuzsi65:

Személyes élményem ugyebár nincs. A posztolóéra hagyatkoztam ;-)
bpetya75 2018.03.01 21:13:24
@Határátkelő:

Hazugság! A Fiatunk -5-ben még néhányszori izzítás után indult. A ma reggeli -20-ban mondjuk nem. :-P
Mindig érdekes arról olvasni, miként látnak minket, magyarokat a külföldiek (ez aztán vagy sokkol vagy nem…), a Határátkelőn is volt már ilyen poszt, nem is egy. Azonban azok az írások jellemzően nyugat-európaiak (vagy éppen amerikaiak) szemüvegén keresztül mutatták meg az…..
bpetya75 2018.02.20 13:49:00
@adg:

Lájk :-)
Magyarként aligha tudjuk (még sok-sok külföldön töltött év után sem) külső szemlélőként nézni Magyarországot és/vagy Budapestet, hiszen valamilyen emlék mindenkit köt az országhoz. Ezért érdekes kérdés, hogy vajon milyennek látnak minket a külföldiek, éljenek akár mondjuk Budapesten, vagy legyenek…..
bpetya75 2018.01.17 10:58:12
@Golf2:

Ezek szerint a feleségem nem jobb márkát iszik. ;-) Tchibo Family

@soad1221:

Ilyenek még Kaposváron is vannak, szóval valami fura helyen járhatott szegény.

@adg:

Te csak ne szóld le a magyarországi kávékínálatot! Te kis kiiratkozott! A biztonság kedvéért: :-P
bpetya75 2018.01.17 11:11:42
@tanato:

Tudok írni hasonlót fordított alapállásból ;-)

Sógor a karácsonyi időszakban Pesten, valahol a Váci utca végén (talán a Fővám téren) árulta húgom kézműves ékszereit. Kérdeztem tőle, hogy a különböző nációkkal kapcsolatban mik voltak a tapasztalatai. Azt mondta, hogy a legjobb fejek az amerikaiak voltak és (számomra meglepő módon) a törökök. A franciák nagyon értékelték az ékszerek egyediségét és művészeti értékét. A mediterránokról azt mondta, hogy ég és föld volt a különbség a spanyolok és az olaszok között, előbbiek javára.
bpetya75 2018.01.17 13:05:28
@adg:

Ez a "haha" nagyon ijesztő. Ha már hahaha lenne, az vidámságot sugározna, de így olyan Keresztapás. "Haha. Vicces fiú. Golyót neki!"
Akár klasszikus határátkelős történetnek is nevezhető Olli és családja sztorija, hiszen sokan jártak az ő cipőjükben: devizahitel, egyre több és kétségbeesett munka a fennmaradásért, majd a reménytelenségben a döntés: megpróbálni külföldön boldogulni. Aztán a többéves szétszakítottság… (A képeket…..
bpetya75 2018.01.10 14:57:03
@vándor madár:

Ma voltunk érdeklődni. Rákérdeztem, tényleg lehet hármat vállalni. Jó dolog, ha a kormány támogatja a gyermekvállalást, de ez így megint csak felelőtlensége ösztönöz, pont mint a devizahitelek. Nem (vagy nem csak) jól csengő milliókkal kellene fokozni a gyerekvállalási hajlandóságot. Amíg szar a közgyógyellátás, amíg olyan trágya az oktatási rendszer, amilyen, addig nem a jövő adófizetői fognak megszületni az ilyen kezdeményezések hatására, hanem családok mennek tönkre abba, hogy egy vagy kettő után rájönnek, hogy nekik mégsem fér bele a második, harmadik gyerek.
bpetya75 2018.01.11 16:00:25
@vándor madár:

"A közgyógyellátás szerintem nem szar, hanem az a baja, hogy nem sok minden van benne a TB-ben, bár állítólag több száz milliárdot ad ki rá az állam évente, csak nem értem, mire. Ha van pénzed, megveszed és kész."

Ha csak ez lenne a baja, akkor tényleg nem lenne szar. De más baj is van. Kérdezd meg tanatot a háziorvosi praxisokról. Vidéken komoly bajok vannak (lehet, a városokban is). Gyerekorvosokkal dettó. Csináltak valami frankó informatikai fejlesztést, egyelőre csak szívnak vele a dokik. Nincs megfelelő támogatás, összeomlás összeomlás hátán. A kórházakban kevés az orvos, és az ápoló. 2 éve voltam Szigetváron a pszichiátrián. Húsvétkor egyetlen doktornő adott 72 órás ügyeletet a teljes osztályon!!! Tavaly voltunk a kaposvári szülészeten. Nem volt olyan védőnő, aki segített volna a kezdő kismamáknak a szoptatásban. És mi nem is járunk sokat se orvoshoz, se kórházba...

Az oktatásban biztos nagy baj a tekintélyelvűség, bár én nem sok nyomát látom. A NAT az, ami úgy szar, ahogy van. A kölköket is agyon terheli, meg a tanárokat is. Ráadásul baromságokkal. Nem arról van szó, hogy nem jó, hanem arról, hogy káros. Nem csak a szellemre nézvést, hanem az egészségre is. 10 perc alatt nem lehet megebédelni. Például.
bpetya75 2018.01.12 09:04:48
@blackshíp:

Akkoriban szerintem a banki alkalmazottakkal nagyon elszaladt a ló. A hitelkihelyezésekért kapott jutalékok (vezetői szintre gondolok) elvették a józan eszüket. Átvertek ők mindenkit, a tulajdon nagyfőnökeiket is. Nem esik szó róla, mert nem lehet a hülye honpolgárokra mutogatni miatta, de tudok néhány olyan ügyletről, amikor erdővásárlást finanszíroztak meg úgy, hogy a fedezet maga az erdő volt. Amivel csak az az egy a hiba (és ezt a erdésztechnikus is meg tudta volna mondani nekik, ha megkérdezik), az erdő értékét elsősorban nem a föld, hanem a rajta lévő állomány adja. Megvett a pók egy vágásérett tölgyest, minden törvényi előírást áthágva 6 év levágta a nagy részét, majd eltűnt. Az ingatlan meg érte a vásárlási érték 15%-át kábé. Szóval volt ott mohóság és felelőtlen kockázatvállalás banki oldalról is bőven.
Amikor felvetettem, írjátok meg, mi az a tíz dolog, amiért szerettek ott élni, ahol éppen éltek, akkor a blog jellegéből adódóan elsősorban külföldi helyek merültek fel. Aztán kommentekben is többször felmerült, hogy miért ne lehetne ilyen posztot írni Magyarországról is, ami teljesen igaz. És akkor…..
bpetya75 2018.01.05 13:04:14
@MRN:

Nem jó. Meg Győr-Moson se, meg Vas se. Ahol közel a nyugati határ, meg nem csóróság van, az nem jó. Asszem ;-)

@adg:

Azért ha nagyon pöpecül kiszámított az erőegyensúly, akkor egy kósza légy is boríthatja az építményt.

@libslobsi fuszal:

Másodszülöttünk pár hónappal ezelőttig szentül állította, hogy itt fog élni a faluban, ha felnő. A mostani viselkedése alapján azt gyanítom, hogy ő fog elmenni a legmesszebbre.
bpetya75 2018.01.05 13:18:06
@MRN:

Látszik, hogy ti ott a fényes Fejérben nem tudtok semmit szegény hátrányos helyzetű térségek nyomorúságáról! Baranya, de főleg Somogy az egész Dunántúl alja. Nálunk lejjebb már csak Borsod, Nógrád meg Szabolcs van.
bpetya75 2018.01.05 13:33:22
@MRN:

Most hirtelen csak ezt találtam: www.vg.hu/gazdasag/hatalmas-a-szakadek-a-hazai-regiok-kozott-480899/

Dél-Dunántúlról Tolnát emeli ki, és teszi Pest és Zala mellé. Valahol láttam grafikont is hozzá. Alulról nézve Nógrád, Szabolcs, Borsod, Somogy, Baranya a sorrend. Tolna eléggé elöl van.
Minden kormány a maga módján próbálja meg feldolgozni és kommunikálni a kivándorlás generálta helyzetet. Tulajdonképpen teljesen érhető, hogy mindenki olyan magyarázatot ad, ami számára a legkedvezőbb, a legtöbb politikai hasznot hozza, még akkor is, ha ehhez „kreatívan kell értelmezni” bizonyos…..
bpetya75 2018.01.03 14:28:44
@soad1221:

Látom tartottál te is egy kis szünetet a kommentelgetésben. Hogy s mint? Boldog buékot!
bpetya75 2018.01.03 15:10:08
@soad1221:

Meg vagyunk. A két nagy durvára kapcsolat a serdülésben, úgyhogy egyre gyakrabban vagyunk hülyék és szemetek, de hát úgy szép az élet, ha zajlik ;-)
bpetya75 2018.01.04 08:47:24
@szakasz2:

"ha csak annyit megtesznek, hogy nem a saját zsebük megtömését és a hatalom megtartását tartják elsődlegesnek."

Hol van ilyen csoport az ellenzéki oldalon? Talán az LMP, nekik viszont még populistábbá kell válniuk, hogy labdába tudjanak rúgni. Az úgynevezett baloldalon foggal-körömmel harcolnak azért, hogy kik legyenek azok, akik elérhetik a parlamenti küszöböt. Ezek ne lopnának, ha a hatalom az ölükbe pottyanna? Vonáéktól az öreg gecizőssel a hátuk mögött mit lehetne várni? Már az is csak egy vágyálom, hogy koalícióra kényszerüljenek. Szóval töketlenek gyülekezete az opció. Szerintem.
Ass blaster Cifra nyomorúság 2018.01.01 10:45:02
Otthon voltam.  Megírom.  Egy hét nem nagy idő, de szinte végig mentem valahová. Családi és baráti találkozókra, színházi előadásokra. Itt kérek elnézést azoktól akikre az idén nem jutott idő és azoktól is akire jövőre nem jut idő mert akkor látogatom meg azokat akik idén kimaradtak. Szóval nem…..
bpetya75 2018.01.03 11:10:03
@Andy73:

Nem diggert védem, mert egyrészt nem szorul rá, másrészt régebben megkért, hogy ne tegyek ilyet. Szóval csak úgy kíváncsiságból kérdem, hogy hol látod a szapulást? Kritizált. Joggal. Amit meg jónak látott, arról is írt.
bpetya75 2018.01.03 11:33:18
@Le Orme 2:

Emlékszem, hogy írtál erről a mazsolázgató érvelésről, de az már nincs meg, hogy mit. A kifejezésből arra következtetnék, hogy digger ilyet inkább Angliával kapcsolatban tudna elkövetni, nem pedig úgy, hogy az egy hetes Magyarországi tartózkodása során tapasztaltakat írja, valóban inkább a negatív oldalra fókuszálva.
bpetya75 2018.01.04 08:35:29
@carvalho:

Pedig láthatod, milyen piszkosul simulékony vagyok :-P
Nehéz Németországról (is) minden tartományra érvényes listát írni, hiszen hatalmas országról van szó, arról már nem is beszélve, hogy mindenki másképp éli meg a dolgokat. Úgyhogy Pink Peitsch mai posztját is nyilván ennek fényében érdemes olvasni, aztán kommentelni. Jöjjön tehát a „Tíz…..
bpetya75 2018.01.02 15:58:28
@Arthamyr:

Ha szavazni akarsz, akkor azért annál többet kéne foglalkozni a kérdéssel, hogy kire nem teszed az X-ed. És itt kezdődnek a bajok. nagyon kevés a vállalható alternatíva.
bpetya75 2018.01.02 23:03:30
@Arthamyr:

"Simán nyerni fog a Fidesz a választási rendszernek köszönhetően, a tét csakis a kétharmad." Egyetértek. Bár titkon bízom benne, hogy esetleg bukhatják az abszolút többséget is. Hasznos is lehetne, ha koalícióra kényszerülnének.