Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Pihelevics Attila

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Már nincs egy hét a tanév kezdetéig. Sok ezer gyereket kap el a gépszíj, hogy aztán legközelebb nyugdíjasként dobjon le magáról. Sokan féltik, óvják a gyereküket az iskolától: míg 30 éve - engedéllyel - akár 6 év alatt is mehetett valaki iskolába, manapság a közel 8…..
Nyilván nem én, és még csak nem is mi vagyunk a világ legokosabb emberei. Nyilván vannak olyan szempontok, amelyek nem jutnak eszünkbe.Ezen az oldalon várom az ötleteket - mindenféle ötletet. Lehet az kósza ötlet, félig kiforrott gondolat vagy kész szinopszis. Lehet jótanács,…..
A héten Vekerdy Tamás tollából jelent meg egy írás az FN.hu oldalán "Az iskola megbetegít" címmel, melyben az iskola betegítő hatásáról és az iskola miatti szorongásról ír. Ezután nemsokkal erre reakcióként és kritikaként megjelent a Magyar Pszichológusok…..
Pihelevics Attila 2010.09.10 13:47:27
1. „Vajon valóban az iskolába járás volna az, amitől megbetegszenek a gyerekek?” Vekerdy sem azt mondja, hogy az iskolába járás betegít, hanem a mai iskolák 97%-a. Tehát Vekerdynél sem a kényszerű bérmunka lenne az alternatíva, hanem az iskolák (!) 3%-a. Ezt logikai szempontból írom, a Vekerdy által kívánatos iskolák elméletét és gyakorlatát nem ismerem.
2. „betegség a szorongás? Szó sincs róla, a szorongás hiánya a betegség.” Valóban. Ugyanakkor a szorongás mértéke sem mellékes. A túl nagy szorongás teljesítménycsökkenéshez vezethet, viszont a stresszkezelés megtanulásához aligha.
3. „Bátran kijelenthetjük: aki nem szereti a gyerekeket, egy fél évet sem fog kibírni közöttük”. A „szereti a gyerekeket” kifejezés számomra nehezen értelmezhető. Az viszont szerintem bátran kijelenthető, hogy bűnrossz pedagógusok éveket és évtizedeket is kibírnak gyerekek között, szerintem erre mindenkinek van legalább egy-két példája.
4. Az iskolákat, pedagógusokat nem szabad kritizálni, ugyanakkor azt is megtudjuk, hogy nem a pedagógusszerepet választják a tehetséges és kiegyensúlyozott fiatalok.
5. Egyrészt nem megoldás a „még több globális szabályozás, elvont konstrukciók erőltetése, a tanárok személyes mozgásterének szűkítése, majd annak megállapítása, hogy a dolog mégse működik.” Ugyanakkor állítólag ilyesmikre volna szükség a magán- és egyházi iskolákkal szemben.
Írásom nem állásfoglalás a Vekerdy-Vajda vitában, kizárólag Vajda Zsuzsanna írásához fűzött néhány észrevétel.