Regisztráció Blogot indítok
Adatok
lwl (törölt)

0 bejegyzést írt és 433 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A titokzatos alkatrész az autóban, amitől imádjuk vagy utáljuk. A fekete doboz, amiről kevesen tudják, mi van benne. Lengéscsillapító-technika, az alapoktól. Vélemények az azonos című írásunkról...
lwl (törölt) 2011.01.04 10:04:18
@akira2: A Federbein nem rugo, hanem rugostag (de rugo nincs benne).
(Ha egzaktak akarunk lenni, akkor a Federbein az elso rugostag, a Stoßdämpfer pedig a hatso lengescsillapito.)

Megneztem a leirast, rugokat rendelhetsz hozza pluszban, de nem a kit resze. Hogy kotelezo-e azokat is cserelni, most sajnos nem tudom megnezni. De ha ChPh ajanlott neked valakit, akkor ok garantaltan utana tudnak nezni a rugotablazatban.
lwl (törölt) 2011.01.04 10:16:53
@akira2: A Perf cuccok kozul van, ami a legagasabb szintet kepviseli (kagyloules, sportkormany, valtorudazat), de van, ami csak az adott modell szeriafelszereltsegehez kepest egy valamelyest emelt szintet (pl. fekek), amit egy nagyobb modell mar "lepipal".

Probald ki mindkettot, aztan a seggednek higyj.
lwl (törölt) 2011.01.04 18:47:12
@akira2: Nincs koztunk vita, csak elerkeztunk arra a pontra, ahonnan mar fejbol otletelessel nincs tovabb, csak ugy, ha az alvazszam ismereteben leul az ember olvasni.

Azert sok sikert, es ha gazdag az eklezsia, az M-futomuvet valaszd.
Ismét leesett a hó, így már szinte megkerülhetetlen számunkra a jól ismert kisfilm. A helyszín az általában ködös, most azonban konkrétan havas Britannia. Ezt azért fontos tudni, mert tavaly ilyenkor a saját szememmel láttam, hogyan bénul meg kétcentis hó miatt a közlekedés,…..
lwl (törölt) 2011.01.03 00:45:00
@Wick78: Atlag harom es fel honap egy helyen? Ennyire szar meloid voltak?
lwl (törölt) 2011.01.03 00:56:29
@dennisthemenace: 100km/h-nal nedves uton egy Conti es egy kinai gumi kozt fekutban majdnem 20 meternyi kulonbseg van:
www.autobild.de/artikel/produkttest-billig-winterreifen-54465.html

Csak hogy tudd, mivel jatszol.
lwl (törölt) 2011.01.03 14:44:16
@Dövan: "ha csak az aranyat meg a drágakövet hordták ki a gyarmatokról"

Persze, mert minden gyarmaton volt arany meg dragako, ugye. Egyebkent meglehetosen egyszeru vilagkepre vall, hogy azt hiszed, az kepviseli a legnagyobb erteket, aminek az egysegara a legmagasabb. Egy pillanatig se gondolkodj el azon, hogy a sokezer hajorakomanynyi mezogazdasagi termeny talan jobban hianyzik nekik, mint nehany aranyrud. De a foldeket nem vittek el a britek, termelni a mai napig lehet(ne), ha nem egymas irtasaval foglalatoskodnanak az afrikaiak.

@EÖ: "a British Museum például javarészt ellopott holmiból áll"

Nyersanyagokrol volt szo, de ne zavartasd magad, nyomasd a hulyesegeidet batran. (A volt gyarmatok gazdasaga majd nyilvan fellendul nehany visszaszolgaltatott szobortol.)
  A gyári állásajánlatokat böngészve bárki érdekes információkhoz juthat az autóipar helyzetéről. Az elmúlt évek pangása után százszámra hirdetett betöltetlen állások például azt mutatják, hogy az autógyárak szerint a válságnak valóban vége van, sőt az elmúlt…..
lwl (törölt) 2010.12.29 21:17:37
@stevie-w: "Valaki példának írt egy ABS-vezérlőt, amit lám csak lám, a 150 ezres csere helyett 25 ezerből meg lehetett javítani."

Apro szepseghibaja a dolognak, hogy ezekrol a forrasztgatott takolmanyokrol nem lehet megmondani, meddig fognak mukodni - lehet, hogy ujabb 10 evet, de az is lehet, hogy plusz komponensek is serultek a PCBn, amik parezer km mulva pont akkor adjak majd meg magukat, amikor te fekezni szeretnel.

"Egy komplex biztonsági elektronikát szerintem egyetlen gyártómű sem enged forrasztgatni, nem is feltétlenül van hozzá leírás, kapcsolási rajz, "irányított hibakeresés."

Ez igy van. Sot, bizonyos komplexitas felett lehetetlen iranyitott hibakeresesi leirast kesziteni - ott csak a tudas es a tapasztalat segit.

"Az áramkör javítása ugyanakkor kevéssé kézbentartható, nem valósul meg a "gyári új" állapot elérése."

Forrasztgatassal is meg lehet valositani a gyari allapotot, csak mire valaki egy PCBn az osszes komponenst atnezi es kimeri (ahogy kell), azon munkaorak (es a szukseges muszerpark) arabol lazan vesz az ember feltucat vadiuj vezerlot, listaaron.

Ugyhogy nagyon helyes, hogy nem forrasztgatnak.
Belsőség Túl sok erőszak 2010.12.25 14:20:00
Rendes autóbuzi az alábbi képekkel úgy van, mint csemetéiket féltő szülők az akciófilmekkel. Ott indokolatlan mennyiségben ölnek embert, itt hasonlóan szívfájdító módon préselnek össze vadonatúj Toyotákat. Nem való ez rendes férfiember szemének.  Most kellene…..
lwl (törölt) 2010.12.27 00:27:22
@tükörfúró: "tehát elburjánzik a tech, sok giga órajelek és sok giga ramok csinálnak olyat, amit lehetne negyedannyibol, (tized, századannyibol?) csak a kodert megfizetni sokkal drágább ma már, mint legyártani milliószám egy kétszer, négyszer, 10*, 100* olyan erős gépet"

Ez muszaki es gazdasagi szempontbol is baromsag. A fejlesztes ugyanis egyszeri, mig a gyartasi ismetlodo koltseg. Mar egy par centes sporolasi potencialert is megfizetik a fejlesztot es az egyedi gyartoszerszam elkeszitesi koltsegeit is.

De mutathatsz batran par vezerloegyseg-kapcsrajzot es forraskodot, hogy te *mit* es *hogyan* oldottal volna meg maskepp, szakerto ur.
lwl (törölt) 2010.12.27 00:29:16
@Martian: "az alkalmazásfejlesztés pedig azzal dolgozik, amit éppen letesznek az asztalára."

Nagy kar, hogy az alkalmazasfejlesztesnek lofasz koze nincs a beagyazott rendszerekehez - de lenyeg, hogy "ralatsz" a szakmara, papa.
Belsőség Hajódízel reloaded 2010.12.21 06:17:00
Egy magyar tengerész elmeséli, hogyan is megy a motorindítás a gyakorlatban, hogyan kell turbót cserélni, és mi a teendő, ha felrobban a kazán Vélemények az azonos című írásunkról...
lwl (törölt) 2010.12.21 22:28:11
@mcmoha[Moha]: Nemhogy vannak, de egyes hajodizeleket kozuti modellekhez fuznek rokoni szalak:
Touareg:
www.vw-m.de/index.php?id=12
A8:
www.vw-m.de/index.php?id=471
lwl (törölt) 2010.12.22 12:36:13
@[Moha]: Tekintve, hogy egy WECS-vezerloegysegen belul ket fuggetlen MCU vegzi a vezerlesi feladatokat, mennyire gyakran terdelnek le ezek? A hengerfelismeres hogyan tortenik, rovidre zarnak egy athelyezheto hiddal a csatlakozoaljzatban ket adott labat hengertol fuggoen? Nincs valami reszletes oktatoanyagod arrol, hogy az egyes WECS-vezerlok hogyan hangoljak ossze a mukodesuket, hogyan kommunikalnak? Mindenhol csak a hengerenkenti abra van:
img51.imageshack.us/img51/843/screenshot20101222at122.jpg
lwl (törölt) 2010.12.22 13:30:28
@[Moha]: Koszi, de egy az egyben ugyanezek az anyagok vannak meg nekem is, csak fekete-feherben:
img256.imageshack.us/img256/2339/screenshot20101222at126.jpg
Belsőség Ha törik, ha szakad 2010.12.18 18:15:00
WRC, Loeb, 1.6-os turbómotorok, WRC, Loeb, 1.6-os turbómotorok... az idei rali javarészt pár dolog körül forgott. Sokan tán ezért is fordultak el tőle, hiszen a nagy kavarás és a gyártók fokozatos kivonulása miatt kissé háttérbe szorult maga a verseny. Ez pedig még soha, egyik…..
lwl (törölt) 2010.12.19 17:52:04
@F/: "A semminél többet tart ez is valószínűleg"

Sajnos szart se er:
img574.imageshack.us/img574/4373/screenshot20101219at535.jpg
A FIA nem veletlenul ir elo legalabb 120 negyzetcentimeteres femlapokat a karosszeriaba torteno bekoteseknel. Egy ilyen vekony, szarul bekotott, hazilag eszkabalt gagyicsovezessel csak azt ered el, hogy a tuzoltok nehezebben vagnak ki a roncsbol, illetve a plusz seruleseket szerzel.
lwl (törölt) 2010.12.19 19:25:34
@F/: Gyari allapotban sehol nincsenek csovek szabadon. A teljes belter burkolva van. Meg egy femkilincs is kuriozum.
lwl (törölt) 2010.12.19 20:59:58
@F/: Es az nyilvan ugyanaz, mint a belterbol oldalankent jo 10 centit elvevo csovek (mert mit szamit az a par centi, ugye). Na szerintem farassz mast az elmeleteiddel.
Rutinos Hiénázó vagy kezdő, a Sebességhiéna játékában mindenki egyforma eséllyel indul. Illetve mindenki, aki megérti az egyszerű szabályokat és tisztességesen játszik. Először azonban lássuk a nyereményt: egy remek, boros szakácskönyv Így főzneka  borászok címmel,…..
lwl (törölt) 2010.12.18 17:03:40
lwl (törölt) 2010.12.18 18:46:14
@Ciri: Na mi van, sikerult beleszerkeszteni a Fiestaba a sarga szamlapot? :)
lwl (törölt) 2010.12.19 19:59:17
@loláb: Latom, sikerult beuzemelni a paintbrusht. En viszont kozben gurultam egyet, de sajnos mar kettesben kiakadt a muszer:
img259.imageshack.us/img259/9114/screenshot20101219at754.jpg
Nem hinném, hogy egy hétnyi zsigulizás után lenne még olyan magyar az országban, aki ne tudná, hogy e szovjet remek alapjául egy hatvanas évekbeli Fiat, a 124-es szolgált. Bár: ma reggel kikérdeztem a szomszéd nénit, és – a teremburáját - nem tudta pontosan megmondani, melyik…..
lwl (törölt) 2010.12.15 08:38:37
@!MegaStorm: de.wikipedia.org/wiki/Lloyd_%28Automarke%29
"Im Februar 1949 gründete Carl F.W.Borgward die Lloyd Maschinenfabrik G.m.b.H., die zunächst auf dem Gelände der Goliath-Werk G.m.b.H. in Bremen-Hastedt den Betrieb aufnahm."

Ez a Lloyd nem az a Lloyd.
lwl (törölt) 2010.12.15 21:30:30
@ledo76: "Azért egy turbómotor se szereti, hogy csont hidegen úgy gyorsítgatnak vele mint melegen."

Alkalomadtan ulj bele egy modern motormenedzsmenttel ellatott autoba, es probald meg hidegen elforgatni hatezerig. Majd meseld el, mit tapasztaltal.

"A tűzforró leállítás problémájára már van megoldás, de azért nyáron igazán húzós szakaszok után azt sem árt kicsit visszahűteni."

Miert, az elektromos hutoventillatort es az elektromos vizpumpat viccbol talaltak ki szerinted?

Most oszinten, tenyleg elitted azt az okorseget, hogy aki napi 8 oraban foglalkozik ezeknek a fejlesztesevel, az nem gondol ezekre, de te majd az interneten keresztul megmondod egy kontstrukcio gyenge pontjait? Ne farasszal mar.
Belsőség Minden napra új gumit! 2010.12.08 07:30:00
Rettegők, stréberek, buzgó mócsingok, rohanjatok téligumiért, különben biztos halál vár rátok. Mindenki más hallgasson a józan eszére. Vélemények az azonos című írásunkról...
lwl (törölt) 2010.12.08 21:56:38
@Shadowbull: Parancsolj, nemzetkozi baleseti statisztikak 1970 ota:
psydok.sulb.uni-saarland.de/volltexte/2006/705/pdf/ewert_02.pdf

De mutogathatod ezeket akarhanyszor, csak ido kerdese mikor jon a kovetkezo terminator, aki a varrogepgyaras Singer es egy polip szerelemgyereke, es az autojaban levo 4 fekpedalon keresztul egyenkent fekezi a kerekeket, akar masodpercenkent 10-15szor is, gond nelkul.
lwl (törölt) 2010.12.08 22:28:55
@gyvy: Nem sokat, leven, hogy a deformalodo anyagok nyelnek el hatekonyan utkozesi energiat, a blokk meg nem igazan tesz ilyet. Valamelyik Bosch konyvben volt errol meresi abra, kb 10% jutott a blokkra frontalis utkozesnel, a legtobbet tovabbra is a 2 motorteri hosszanti hordozoelem nyeli el.
lwl (törölt) 2010.12.08 23:14:11
@Waldorf Rolandó: "a renault bocsánatot kért az eset után"

Link?

"a volvo kifogása pont az volt, hogy a motor természetesen nem csak dísznek van baleset esetén sem."

Link?
A dízel chiptuning iparággá fejlődött, de vajon mi lesz a vége, tüdőrák vagy szétrobbant motorblokk? Ha okosan csináljuk talán egyik sem. Vélemények az azonos című írásunkról...
lwl (törölt) 2010.12.06 19:02:23
@Mlmjoc: Nem letezik olyan, hogy "a quattro". Tobbfele rendszert is ertekesitenek ezen markanev alatt.
lwl (törölt) 2010.12.07 09:37:40
@Shadowbull: Sot, tesztpalyajuk es klimakamrajuk is van a garazssoron. Meg bizonyara azzal is tisztaban vannak, hogyan mukodik pontosan egy modern motornal teszem azt a nyomatekmenedzsment, ami uszkve 20 kulonbozo nyomatekertekkel dolgozik, ezert aztan tudjak mi lesz egy-egy valtoztatas kovetkezmenye.

Bizonyara ezert tesznek egyre komolyabb manipulaciovedelmet es letiltasokat a mai motorvzerlokbe a gyartok, nem szeretik az ilyen professzionalis konkurenciat! (Szemetek.)
lwl (törölt) 2010.12.07 20:20:55
@Norbi G: "Igen,mert most ez a zöldek vesszőparipája."

Ha elarulod nekem, hogy szerinted mi koze a klimakamranak az emissziohoz es a zoldekhez, vegtelenul halas leszek.
Dani odamegy, megtekinti a portékát, nem nagyon beszél, nem is fitymálja, inkább talán visszafogottan dicséri, kihúz a zsebéből egy névjegyet, átnyújtja, beajánlja a kért összeg felét, és arra kéri az eladót, hogy ha esetleg mégis érdekelné, hívja fel. Vélemények az azonos…..
lwl (törölt) 2010.12.06 19:11:45
@BeeTm: Nem kell falra maszni, csak szoljal neki, hogy neked is hozzon. Ilyenkor mindig elkussolnak, es halaszthatatlan elinteznivaljuk akad.
lwl (törölt) 2010.12.06 20:39:21
@BeeTm: Ennek masik altipusa az Ember, Aki Mindent El Tud Intezni. Attolja a kocsidat a muszakin ugy, hogy ott sincs az auto, gombokert szerez valtot vagy motort, barmilyen birsagot elsimit, urant szerez Ukrajnabol ("van ra embere"), vakokat gyogyit. Aztan amikor csinalni is kene valamit, neki is surgos dolga akad, esetleg "most nem lehet, tul meleg a helyzet".
Tegnapi posztunkra reagálva küldött nekem PaOntan olvasónk egy cseh linket, melyre kattintva egy cikk olvasható az Aston Martin Supersportról, a kész csodáról. A hír ugyan nem volt friss, annak idején - augusztusban - mi is lehoztuk, ahogy a világ összes autós portálja. Hoppá! Hiszen…..
lwl (törölt) 2010.12.06 20:34:22
@Shadowbull:
Ahh, a jo oreg morickalogika, sokat gyartunk, olcso lesz :)

Two guys are selling watermelons on the side of the road. They buy them from farmers for $1, and sell them to customers for $1. The one guys says to the other, "We aren't making any money doing this, you know what we need?"
The other replies "Yeah, a bigger truck."
Tudják, hogy néha milyen kicsin múlik az, hogy elkészül-e az autójuk, ha hibával szervizbe viszik? Itt egy bennfentes írás, tiszta krimi. Vélemények az azonos című írásunkról...
lwl (törölt) 2010.11.28 22:19:52
@BOSCHtechnikus: Koszi, mondjuk pont a Fordrol nem gondoltam volna, hogy ennyire feher folt, mert nem tul bonyolult joszagok. Gondolom itt inkabb a Ford es a Bosch kozotti megegyezes (hianya) az akadaly.
lwl (törölt) 2010.11.29 23:11:17
@mtk001:

Nagyon köszönöm ezt a rövid kis statement-et, több szempontból is tanulságos volt. Megerôsítetted például, hogy soha semmi közöd nem volt sem az autógyártáshoz, de még a beágyzott rendszerek fejlesztéséhez és gyártásához sem. Örömömre szolgál, hogy néhány stacionárius rendszer architektúrájának kidolgozásában elévülhetetlen érdemeket szereztél - bár a gyártási tapasztalatnak mintha itt is híján lennél - de sajnos némiképp halványítja a dicsôséget ama tény, hogy becses személyeden kívül még pár millió másik software architect is foglalatoskodik ilyesmivel nap mint nap. Hogy dolgoztál anno a KFKI Tárolt Programú Analizátorán, szintén dícséretes, bár számomra kissé homályos, hogy ez miért is tesz gyártástechnikai szakemberré téged.

Ha önfényezés és üres lózungok durrogtatása helyett elôhúztad volna az ingujjból egy-egy népszerû mikroszámítógép fejlesztési és gyártási büdzséjét a 80-as 90-es évekbôl, az eltérô gyártástechnológiák, darabszám, felhasznált komponensek, és végsôsoron a realizált profit (és ennek okai!) bemutatásával, azt mondtam volna: chapeau, gut recherchiert, ez az ember tudja, mit beszél. Sajnálattal tapasztaltam azonban, hogy a nagyhírû Neumann Társaság tagjai körében a vitakultúra a titulusokkal való dobálózás infantilis szintjére degradálódott a jelek szerint - mes félicitations.

Hogy többet nem szólsz hozzám - ezáltal rengeteg idôt megtakarítva nekem - mérhetetlen örömömre fog szolgálni, igazán lekötelezel vele. Annál is inkább, kedves Bejegyzett Szakértô Úr, mivel - tisztelettel - a te elméleteid sem érdekelnek, az általad kifejlesztett és legyártott 20 eurós légtömegmérô viszont annál inkább. Magyarázni és okoskodni ugyanis mindenki tud, de ezeknek az embereknek sajnálatos módon mindig sürgôs elintéznivalója akad (vagy egy kis melldöngetéssel próbálnak terelni), amikor konkrétan csinálni is kéne valamit.

PS: Az accent circumflex-ekért elnézést, sajnos elfogytak a hosszú magyar ékezetek. Remélem, nem zavarja túlzotta az Akadémikus Úr ízlését.
lwl (törölt) 2010.12.05 23:09:36
@Shadowbull: I would never want to belong to any club that would have someone like me for a member.
Egy harckocsit elindítani nem könnyű feladat. Egy tankhajót még nehezebb. Megmondjuk, hogyan csináld. Vélemények az azonos című írásunkról...
lwl (törölt) 2010.11.30 21:37:43
@Kifordított kacagány: "neked sem írtak még soha, hogy ne küldj annyi mosószert és egyéb kemikáliát, mert nincs szükségük mosodára, nem?"

A szennyvizet megtisztitja a vizmu, mielott visszaengedik a termeszetbe, Einstein.

"a környezetvédelem meg ha nem tűnt volna még fel eddig kizárólag arról szól, hogy nekünk mi a jó"

Ne haragudj, de te tenyleg hulye vagy.

"akkor csak annyit mondhatok, hogy oldott állapotban tényleg kevésbé ártalmasak és elenyészőek ezek a cuccok"

Ezt mibol sikerult kikovetkeztetni?
lwl (törölt) 2010.11.30 21:46:34
@szita szita péntek: Hopp, megvan:
www.ga-online.de/index.php?id=540&did=26219
30-40%os uzemanyagmegtakaritast prognosztizalnak a dizel es a rotor kombinaciojaval. Remeljuk, igy is lesz.
lwl (törölt) 2010.11.30 21:52:05
@Kifordított kacagány: "aha, mert azok olyanok, hogy harmatcseppet engednek csak bele a folyókba. tényleg elhitted?"

Varom a bizonyitekokat az ellenkezojere. Ne farassz mar a bizonyitek nelkuli, idiota osszeeskuves-elmeleteiddel.

"mert látom amit te nem akarsz?"

Oreg, te nem latsz semmit, csak baromsagokat fantazialsz ossze. Ha rajtad mulna, az abroncsokat is az erdobe hajigalnank "kornyezetvedelem" cimen.

"talán pont abból, hogy mit engednek visszaönteni a folyóvizeinkbe."

Az a baj, hogy fingod nincs, milyen hatarertekekkel engedik visszavezetni a megtisztitott szennyvizet, de a baromsagok futoszalagon torteno gyartasa, az megy.
www.drv.hu/drv/drv_files/File/jogszabalyok/28_2004%20KVVM%20rend.pdf
Belsőség Kálmán és a tahó 2010.11.28 09:15:00
Úgy gondoljuk, több szóra nincs is itt szükség, talán csak egy kis segítségre az olvasók részéről. Kálmán levele azért kicsit mellbevágott minket is. Szervusztok! Hétfő este, Kodály körönd. Szinyei Merse u. felől közelítve állok az Andrássy út előtti lámpánál,…..
lwl (törölt) 2010.11.29 00:15:54
@Érdekes: "Aztán majd integetek neked a szomszédos telefonfülkbe."

Csalodast kell okozzak, nekem sem a nyugdijjarulekaim, sem a megtakaritasaim, sem a folyoszamlam nincs olyan helyen, ahol a tetves magyar allam hozzafer. Meglehetosen unalmas lesz az oregkorom, neked viszont jo szorakozast az izgalmas kalandokhoz.
lwl (törölt) 2010.11.29 00:29:02
@Krisi: Rossz ajton kopogtatsz.
lwl (törölt) 2010.11.30 21:08:48
@MR KESZI: "a bölsevik millárderek által organizált magánnyugdíj-pénztárak véletlenül eltőzsdéznék vagy eltapsolják a maradék befizetett lóvét"

Mondanal erre par konkret peldat? Akarsz fogadni, hogy neked lesz-e elobb sajat telefonfulked a Deakon, vagy nekem? :)
(Azt mar meg sem kerdem, hogyan lehet egy kapitalista milliardos bolsevik. Valoszinuleg ugyanugy, mint ahogy egy allamosito parazita "konzervativ".)
Belsőség A kút neve: Dezső 2010.11.21 08:45:00
Aki veteránautó felújításába kezd, annak többé nincs szüksége más szenvedélyre. Egy ilyen hobbi garantáltan száműzi a nőket, a piát, a kaszinót, a drogozást, a számítógép-függőséget az ember életéből. A tisztességes restaurálás tisztára nyalja a családi kasszát…..
lwl (törölt) 2010.11.22 21:51:43
@Csikós Zsolt: Akkor viszont jol jott ki belole, talalt egy balekot a maga helyere:
www.youtube.com/watch?v=URNrnwYrakk#t=7m31s
Engedhetett volna valamennyit az arbol, ha mar egyszer vallaltad, hogy elviszed jo messzire a betegagyat. Most mar viszont az is vilagos, miert tiltakozott kezzel-labbal a labon hazavitel ellen.

Akku meg a kinai gumik miatt miert nem szkanderoztal egy kicsit a helyszinen? Talan 5 ala ment volna az ar. Ezek nemhogy ertektelenek, de meg neked kell fizetned, ha leadod a szemettelepen.
lwl (törölt) 2010.11.23 00:37:00
@Csikós Zsolt: Ne hisztizz kopasz, inkabb azt mondd, hogy a halott sved akkunak mekkora a kapacitasa es a jelenlegi kapocsfeszultsege (meg hogy jo-e bele egyaltalan, vagy csak bele volt heftelve az is).
lwl (törölt) 2010.11.24 22:43:42
@Csikós Zsolt: Ha nincs a beka segge alatt a kapocsfeszultseg es nincs szarra szulfatosodva, nem feltetlenul menthetetlen. Az, hogy ti egy teszkos toltovel nem tudtatok bele delejt csiholni, semmit nem jelent. Vidd el valakihez, aki nem a Kanyifaszi Gmk kisipari toltoivel dolgozik, hanem ott all egy DBL1600 a muhelyben, es banni is tud vele.

Egyebkent a helytelen toltes miatt sokkal tobb akksi meg tonkre, mint amennyi elerne a termeszetes elettartama veget.
Recesszió ide, krízisben lévő járműipar oda, a Mercedes nem lassít: óraműpontossággal építi kecskeméti autógyárát, így alighanem határidőre kész lesz az üzem. Nincs rés a falon, az összes informátor szerint minden a tervek szerint megy. Vélemények az azonos című…..
lwl (törölt) 2010.11.24 22:35:46
@W123qp: "Az én esetemben még munkába állás előtt akarták a szerződési feltételeket megváltoztatni, feleannyi bruttót akartak adni..."

Na most hogy mennyit "akarnak" adni, az mese. A franko ott van a munkaszerzodesben, azt meg vagy alairod, vagy nem.

"Másokat viszont másfél hónap munkaviszony után rúgtak ki, csak amiatt mert az MBMH túl sok fizetést adott nekik és korrigálni kellett."

A probaido, az bizony ilyen.

"A volt olyan, akinek a MUNKAHELYI VEZETŐJÉT felhívták, hogy véleményezze X.Y.-t , mert jelentkezett náluk stb.."

Es neked meg eletedben nem ellenoriztek egyik referenciadat sem, vagy mi a tokomet haborogsz?

Vihar a biliben baszki.
Ez már ezüstláz, szoktam magamban utalni Efrájim Kishon remek, azonos című humoreszkjére, amikor be akarja festeni a kályha ajtaját ezüstre és egyik túlzásból a másikba sodródva az egész lakást ezüstre festi. Hasonló a helyzet a bogárhátúval, ami egy kicsit több nyomaték…..
lwl (törölt) 2010.11.20 22:09:28
@inu: Pedig holnap vasarnap :)
lwl (törölt) 2010.11.21 11:09:55
@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: 1964 ota van VW-uzem Pueblaban, mi a gond a Mexico felirattal?
lwl (törölt) 2010.11.21 11:49:10
@gyvy: Raadasul Europaban 1978 ota nem gyartanak bogarat, reg eltunt az osszes (napi hasznalatu), mig Mexikoban 2003ig keszult. Ott viszont a mai napig nepauto, ugyhogy ha 2010ben valakinek uj (vagy ujszeru) bogar-alkatresz kell, komolyan nem tudom, honnan szerezhetne, a kozep/del-amerikai gyartasu cuccokon kivul.
Nem új keletű a Lágymányosi híd budai csomópontjának problémája. Lett is gyorsan új tábla, jöhet a mutogatás. Vélemények az azonos című írásunkról...
lwl (törölt) 2010.11.20 21:17:31
@xeria: Vannak sajnos, akiken meg ez sem segit. Egy 3 eves kislany elete kontra 10 eves gumik:
www.tz-online.de/aktuelles/muenchen-region/fahrzeug-ueberschlaegt-sich-kommt-autobahn-tz-994356.html
...es Hollandiabol lement vele Boszniaba, a visszauton allt fejre.
A Ferrari a világ legjobb sportautója – bizonyos kategorizálás szerint. Ez többet tud, mint egy Ferrari: nem féltjük annyira. Vélemények az azonos című írásunkról...
lwl (törölt) 2010.11.18 21:12:54
@Shadowbull: Ez ma a Honda:
www.guardian.co.uk/media/2010/apr/26/honda-impossible-dream-ad-europe
A kipufogogaz nem mergezo, ha enekelsz vezetes kozben!
Belsőség Balzsam a testnek 2010.11.17 06:14:30
Elterjedt tévhit mifelénk, hogy középkategóriás autó csak német vagy japán lehet. Pedig nem kéne megfeledkezni a franciákról sem, mert törnek fel, mint a talajvíz. Itt az ékes példa. Vélemények az azonos című írásunkról...
lwl (törölt) 2010.11.18 09:09:11
@ommm: Latom nem birtok leszokni errol a baromsagrol - a dolog szepseghibaja, hogy mig az ADAC konkret szamokkal tudja alatamasztani az allitasait, ti legfeljebb legbolkapott lofasszal es paranoiaval.

Mar csak arra kene valami elmeletet gyartani, hogy a mindenhato assistance szolgalatok koraban (az ugye megvan, hogy a legnagyobb ugyfelek a flottakezelok, biztositok, es lizingcegek?) vajon miert kellett az ADACnek tavaly minden rekordot megdontve, kozel 4 millioszor kivonulnia.
Belsőség Hiszed, ha látod 2010.11.13 08:00:00
Néha már magam is meglepődöm, hogy a kezdeti, lagymatag tempóhoz képest mennyire felpezsdült a Scuderia Patkány (n+1 név) istálló élete. Mondjuk nem nehéz, hiszen a személyzet száma meglehetősen redukált: egy. Azaz én. A pezsgést persze javarészt az olvasói leveleknek,…..
lwl (törölt) 2010.11.15 23:00:43
@ommm: Az Alfa "Cuore Sportivo" fontja lenne meg jo, de gyanitom abbol sincs komplett typeface, mert csak hazilag atrajzolt hianyos/gagyi valtozatok keringenek a neten. Esetleg ezzel probalkozz:
new.myfonts.com/fonts/fontmesa/la-macchina/
Kimarathatod egy jomunkasemberrel aluminiumbol, hogy fel lehessen ragasztani a csomagterfedelre.
lwl (törölt) 2010.11.15 23:12:26
@ommm: Csak az nem relevans, a digo fontok meg a Fiat motor okan igen. Amugy 10bol 9 ember nem ismerne fel az AudiSans-t.
Belsőség Mozgásban a cseh csoda 2010.11.11 17:34:00
Nem tudom, hogyan került Árpádunk szeme elé, de bizonyíthatóan ő volt az, aki átküldte nekem ezt a linket azzal, hogy: rapper a tatra mtx-ben. ...és az ominózus hivatkozás, a 34 perces kisfilmé, melybe unottam beletekertem, majd ennyit válaszoltam neki: na most én itt egy…..
lwl (törölt) 2010.11.13 23:05:57
@Virago_1000: "Szo esett teherautokrol is, hiszen szobahoztam."

De hogy minek, azt magad se tudod.

"a VW bogarral kezdodott, kozponti csovaz, lengotengely, leghuteses (boxer) farmotor."

Leghutes, farmotor, hatsokerekhajtas, 1888:
www.faszination-oldtimer.de/news/berichte/news-berichte-benz_patentmotorwagen.html
Ja, amugy a boxermotor Benz talalmanya - lopott volna a Tatra? Ugye nem?

"Ennek tovabbfejlesztett valtozata megtalalhato a 356-ban. A szerzett tapasztalatokat kesobb felhasznaltak, a hagyomanyos bogarforma, a farmotor a mai napig megtalalhato."

Ja, vegul is a mai autok is a hettitak harci szekereinek "tovabbfejlesztett" valtozatai. Ne legyel mar hulye, szerinted mi koze a mai Porscheknak akar a Tatrahoz, akar a 356hoz?

"Vegul is senki nem elozte meg a Tatrat azzal, hogy gyartasba vitte az aerodinamikus autot"

Orulnek neki, ha tudnal olvasni, es nem kene mindent ketszer elmondani. Ott volt belinkelve a Rumpler Tropfenwagen 1921bol. Bo 10 evvel kesobb, 34ben jott az elso aramvonalas Tatra, a Typ77. Ne szarozzunk, az aerodinamikat is a Tatra talalta fel!

"szelcsatornat is ok alkalmaztak eloszor."

Tevedes. Göttingenben mar 1907ben volt szelcsatorna, es az elso aerodinamikus autok keszitoi (Rumpler, Grade) bizony repulogepepitok voltak. Olyannyira a repulogepektol jott az otlet, hogy egyesek (mint Leyat) meg propellert is tettek ra:
en.wikipedia.org/wiki/File:Helica_de_Leyat_1921.jpg

"De vajon vegul is hogy-hogy a Tatra nyert 3.000.000 DM-et a 60-as evekben (1965?), nem pedig a Mercedes, vagy mas valaki?"

Nem tudom, de te bizonyara lattad a peranyagot, es majd ismerteted velunk a jogi es muszaki reszleteket.
lwl (törölt) 2010.11.15 19:22:31
@tatrafаn: "Tatra V570: a KdF-Wagen alapja"

Latom neked sem eros oldalad az olvasas es szovegertelmezes. Az altalad belinkelt cikkben ez all:
"The second V570 was built in 1933, two years before the first Vokswagen which bares a strong resemblance to the Tatra"

Lopasrol szo nincs. Es gyengebbek kedveert, ismet a Mercedes 130H:
images.forum-auto.com/mesimages/404564/130H.jpg
Ez pedig a 170H:
blog.mercedes-benz-passion.com/wp-content/gallery/mercedes-benz-170-h/437228_715542_3500_2581_14001_cl0448.jpg

A 130H 1926ban, 5 evvel a V570 elott keszult. Tudod te, milyen "aramvonalas" autot gyartott a Tatra 1926ban? Elarulom: semmilyet. A Typ17-nel tartottak:
de.wikipedia.org/wiki/Datei:Tatra_17.JPG
lwl (törölt) 2010.11.15 19:36:15
@tatrafаn: Kar, hogy ebben egy budos szo nincs arrol, hogy a birosag a bogarforma, a boxermotor, vagy a leghutes miatt meszelte volna el a VW-t - annal is inkabb, mivel ezek egyike sem Tatra-talalmany, joval korabban leteztek mar: a bogarformat pont Porsche tervezte 1926ban a Mercedes megbizasabol, a boxert Benz talalta fel 1896ban, leghuteses motort es hatsokerekhajtast pedig szinten Benz mar 1888ban alkalmazott. Az elso aerodinamikus autoformat Jenatzy pedig mar 1899ben megalkotta:
de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:La_Jamais_Contente.JPG
Ezert batorkodtam javasolni, hogy ne altalanos hulyesegekkel dobalozzunk, hanem lassunk par konkret muszaki reszletet a periratbol, ami a vita targyat kepezte.

Tok jo lenne, ha itt nem folyton olyan fogyatekosokkal kene szkanderozni, akik meg a szaros weboldalt sem kepesek elolvasni es ertelmezni, amit belinkelnek, es halvany fogalmuk sincs a technika torteneterol, azt a 3 panelt leszamitva, amit a Wikipedian olvastak.
Varga Zsombor a Ford PR-ese. Ő intézi a sajtóutakat és a tesztautókat, de legalább ilyen lelkesedéssel veti magát a közös szabadidős programokba, amikor különféle alkoholos italok fölött a lovagkor jeles eseményeit veszi sorba, különös tekintettel a keresztes háborúkra. Ez…..
lwl (törölt) 2010.11.04 23:12:00
@Shadowbull: Arra gondolt, hogy tegyel be egy ciganyxenont:
cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140385243091
Aztan hogy a szembejovo lat-e valamit, vagy beledmegy-e, az mar mellekes.

Viszont tenyleg tul sokat fizettel:
cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380274482604
lwl (törölt) 2010.11.05 09:06:34
@KuKori: Parancsolj, MkIII:
cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260685664194
De ezek a vezerlok "picit" tobbek egy egyszeru trafonal - miert lenne belole kinai? Johogy nem rogton kinai motorvezerlot akarsz venni. Vagy utangyartott motorblokkot.
  Vélemények az azonos című írásunkról...
lwl (törölt) 2010.11.01 18:18:46
@Pityuuu: "ne azzal akarják bemesélni, hogy ezek nélkül nem lehet élni."

Ki meselt neked ilyet? Nem vagy te egy kisse paranoid?

"Ott az a rohadt Felicia a garázsban 44 kW és mégis tudok vele közlekedni."

Normalis korulmenyek kozott akar egy gordeszkaval is lehet kozlekedni. A biztonsagi berendezesek pont arra az esetre vannak, ha kiborul a bili.

"Ésszel közlekedem általában ahol lehet megyek amennyivel kell és ennyi."

Baszhatod az elovigyazatossagodat, ha beledszall valaki.

"De mindegy értem én vagyok a köcsög mert nem telik új autóra amivel villoghatok, hogy telibaszták mindennel, mert nekem még egy darab 3 betűsöm sincs és kussoljak."

Nem kell kussolni, de ne is nagyon akarjal olyasmirol szakerteni, amivel nulla tapasztalatod van.

"Én egy szóval nem mondtam, hogy szar, sőt mondtam fejlődjön, de engem hidegen hagy."

Megvaltozik ez, ha majd meg tudod fizetni.
lwl (törölt) 2010.11.01 18:36:59
@Pityuuu: "Olvasd itt a hozzászólásokat és meglátod hányan mondják, hogy kell már-már kötelező."

Talan mert nekik - veled ellentetben - van mar vele tapasztalatuk, es csodak-csodaja, mukodnek es hasznosak ezek a berendezesek.
lwl (törölt) 2010.11.01 18:38:45
@McK: Akkor tedd meg kerlek, hogy nem rajtam eled ki oket. Cserebe megigerem, hogy a budos eletben nem szolok tobbet hozzad, beteszlek a filterbe, es nyugi lesz. Minden jot.