Regisztráció Blogot indítok
Adatok
norbius

0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
From the background Hazaáruló! 2018.02.26 08:46:43
Hello kedves olvasóm!  Felteszek gyorsan egy kérdést: Megvan a címben lévő szó nektek is? Nyilván, mert az elmúlt egy-két évben annyiszor hallhattátok már, hogy azt tíz kézen is bajos lenne megszámolni. Egy bizonyos: - a kifejezés az elmúlt időszakban többnyire magas rangú kormánypárti politikusok…..
Nem túlzás: történelmi győzelmet aratott az ellenzéki összefogás. Hódmezővásárhelyet a rendszerváltás óta kizárólag fideszes polgármester irányította. Vasárnapig. A bal-Jobbik összefogás ütötte Orbánt...
norbius 2018.02.27 11:07:41
@csakegyvalaszto: A fenti eredeti kérdésem az ilyenekhez szól leginkább. Milyen diktatúráról beszélsz? Hol sérül a jogállam? Miért kell visszaállítani a demokráciát? A hétvégi ellenzéki győzelem tükrében is azt gondolod, diktatúra és egypártrendszer van az országban? Ha igen, miért? Konkrétumokkal, ha kérhetem.
norbius 2018.02.27 13:22:32
@ZX: huh... "orbán meghagyott egy kiskaput, hogy ne lehessen diktatúrával vádolni." Igen, úgy hívják a "kiskaput", hogy demokratikus választási rendszer. Mégis mi kellene még a demokráciához? Szabadon véleményt nyilváníthatsz, szabadon írhatsz, olvashatsz, kritizálhatsz bármit - itt is ezt teszi mindenki, te is, én is, a blogíró is. Miről beszélünk akkor? Az, hogy piaci alapon egyre kevésbé működik az elvakult ballib sajtó, mert az emberek - a ballib érveléssel ellentétben - nem hülyék és nem kíváncsiak a sok üres hülyeségre, és emiatt kénytelen a tulaj eladni/felszámolni az újságot/portált/ elküldeni az írókat, mert nem tudja finanszírozni? Ez miért orbán hibája? Ja, mert havi 10mrd-ért kellene, hogy hirdessen a kormány a 444-en? Ez hiányzik a demokráciához? Mindegy, számomra az is beszédes, hogy itt is érdekes módon többségben a jobbosok azok, akik konkrétumokkal érvelnek (persze vannak ott is mérhetetlenül alacsony IQval megáldott bérencek, ahogyan a másik oldalon is), de nem igazán olvasni értelmes, konkrét tényekkel alátámasztott balos hőzöngést...
norbius 2018.02.27 17:02:53
@N. Barbie: Édes Istenem... Nem írtam ilyet soha sehol. De kérlek mondd el nekem akkor, hogy kit milyen eszközökkel akadályoztak meg abban, hogy elmenjen szavazni és leadja a szavazatát a neki tetsző jelöltre. Épp a hétvégi hmvh szavazás mutatta meg, hogy a szabad választás joga biztosított. Tényleg továbbra is várom azt a konkrétumot, hogy pontosan hol és mikor sérült a demokrácia.
Miután kiválasztottuk álmaink nyaralását, már csak egy dolgot kell megoldanunk. Oda kell jutnunk. Ezt megtehetjük autóval, busszal, hajóval repülővel, vagy egyéb múltszázadi eszközökkel, de véleményem szerint egy bizonyos távolságon túl a repülő a legjobb választás. Mondom ezt úgy, hogy habár…..
norbius 2017.06.14 15:03:12
A megtett távolságon alapuló statisztika szerintem nem tükrözi a valóságot, hiszen az egyes repülőutak jóval hosszabbak, mint az autós utak. Én magam pl 30e km-t repültem idén, ami három oda-vissza útból jött ki. Ehhez képest csak kb 3-4e km-t vezettem, pedig naponta autóban ülök, és akár napi több utazást kezdek. Azaz, ha pl autós elindulások számát a felszállások számával, illetve ezekre eső halálesetek számával hasonlítanánk össze, már egész más lenne a kép. A távolság alapú mérés csak azt mondja, hogy egymilliárd km-t biztonságosabb repcsivel megtenni. A sokszor hangoztatott "autóba ülni veszélyesebb" frázis viszont nem igaz. Ha valaki majd minden nap autóba ül, sok rövidebb útra naponta, akkor egy évben pl van kb 1000 autós útja. Hány év alatt gyűlik össze 1000 felszállás? És érdekes módon itt nem szerepel olyan statisztika, hogy 1000 felszállásra mennyi baleset jut. Évi 35millió felszállásról tudok kb, erre pl 2016ban jutott 325 haláleset. Ehhez képest 1,2 mrd autó van a Földön, minden tudományos alap nélkül mondjuk, hogy ez az 1,2 mrd autó csinált 500 mrd elindulást ("autóba ülni"). Erre jutott 1,2 millió haláleset (2012ben).
Ez alapján 416e autós útra jutott 1 haláleset és 107e felszállásra szintén 1 haláleset. Ugye már máshogy néz ki a képlet...
Persze nem mondom, hogy bármelyik módszer rossz vagy jó, csak épp árnyalni szerettem volna a képet. Üdv. N.
Újabb szörnyű baleset világított rá a hétvégén, hogy ami a magyar utakon folyik, az tarthatatlan. Egészen elképesztő, hogy kurva nagy technológiai fejlesztéseket képesek elvégezni a nélkül, hogy a fő problémákat orvosolni próbálnák. Mert mi van most? Ugyanaz, mint már sok éve, nagyjából a…..
norbius 2017.03.20 10:51:53
@Arcade Macho: Remélem nem vezetsz... Már hogy lenne szabályos?
Sosem felejtem el azt a napot, amikor átvettek Németország egyik vidéki szalonjában. Pillanatig sem gondoltam, hogy rossz helyre fogok kerülni, fajtámat a luxushangulat lengi körbe, és emiatt nem akárkit illetek meg. Különösen így volt ez 1986-ban, amikor megszülettem. Gazdám egy ötvenes éveiben…..
Tavaly januárban jártunk először a Monsterben, amikor felfedeztük, hogy a belvároson kívül is van élet, vagyis, hogy a Vásárhelyi Pál utcában is lehet igazán finom hamburgereket találni. Azóta eltelt némi idő, és nemrég egy mind külsejében, mind tartalmában megújult étlappal álltak elő, amelyen sok…..
Farkasházy Tivadar a Borsban szólt be a Rádiókabaré új főszerkesztőjének, Fábry Sándornak, mert félti tőle a műsort, aminek 32 évig volt munkatársa. Gondolom, Fábrynak égető szüksége van a posztra, mert az MTVA-ban csak százmilliókat keres. Biztosan kőkemény politikai…..
Belsőség Michelisz Norbi felnőtt 2015.03.24 16:35:44
Na nem, mintha eddig nem tette volna, de számomra külön öröm, hogy ezt a srácot (akit barátomnak nevezhetek talán) végre úgy tolja egy erős szponzor, ahogy eddig is kellett volna mindig. Hogy kinek mi a véleménye a MOL Group-ról, az most pont nem fontos, itt az a lényeg, hogy…..
Tizennyolc év autózás után bringára ült. Milyen a másik oldal? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
norbius 2013.06.05 12:52:27
Sziasztok,
én is pont ilyen cipőben járok, 96 óta a WC-re is kocsival mentem, de idén tavasszal - nem tudom honnan, a semmiből, minden előzmény nélkül - bekattant, h akár bringázhatnék is a munkába. Így elővettem az alsó kategóriás Hervis MB-omat, tettem rá utcai gumit és elkezdtem. Napi össz 35 km a munkahelyemre 16 kerből 11be. Reggel a nagyfiamat viszem oviba: vagy ő is tekeri a sajátját, vagy rosszabb napokon utánfutóval húzom. Munkahelyen tusolok és átöltözöm.
Két nem várt dolgot tapasztaltam:
egyrészről kifejezetten rosszul érzem magam, ha 1-1 nap nem tudok bringával menni (jellemzően a szakadó eső miatt),
másrészről, az autósok teljesen normálisak, csak pozitív tapasztalataim vannak (eddig, lekopogom). Bár hozzáteszem, h én nem vagyok a piroson áthajtós, kocsisorok között cikázós típus, tudom hol a helyem és ez sokat segít az alkalmazkodásban, alapvetően autósfejjel gondolkodom. Jellemzően a csóringer futárok meg egyéb, autóban soha nem ülő senkiháziak azok, akik minden előírást felrúgva mennek mint a hülye.
Az elmúlt 1,5 hónap alatt 8 kg mínusz, és sokkal jobb közérzet. (pedig eddig is heti 3-4 edzésem volt, mindig is aktívan sportoltam...)

Szóval: Tibi, és a magunkhoz hasonlóaknak: hajrá, szuper dolog ez a bringázás!!

ui. Autóbuzi vagyok, hátsókerekes gyönyörű gépem van, leszarom a spórolást meg a környezetvédelmet (mert igazából nem az autók, hanem a gyárak szennyeznek, csak értelemszerűen könnyebb az autósokat cseszegetni...) :)
norbius 2013.06.05 13:01:16
@alfax:
elkezdtem nézni 3 percig, de nincs erre időm, megtennéd h összefoglalod?
kösz
norbius 2013.06.05 13:26:03
@norbius:
végül mégis megnéztem. Érdekes, az biztos, mint ahogyan az is, hogy amikor elkezdtem most bringázni, mindenki nekem is azonnal azzal jött, hogy úristen, az veszélyes BPen, hogy merek és vigyázzak meg minden...
Azért nekem van sisakom, és használom is, hátrányát nem látom.
Első sorban azért, mert meg bírod fizetni. Másrészt azért, hogy pár év múlva legyen elég használt azoknak, akik nem bírják. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
norbius 2013.03.07 15:11:56
Sziasztok,
elnézést, nem tudom végigolvasni az összes kommentet, ezért lehet megismétlek vmit, de:
a Totalcar szerint aki kicsit is konyít a kocsikhoz, nem vesz új autót? Ahogyan a cikk fogalmaz: akinek van lövése az autókhoz, nem vesz új autót.
Ezt ezúton kikérném magamnak.
Azért mert Ti keveset kerestek és ezért értelemszerűen összehasonlíthatatlanul máshol helyezkedik el az ingerküszöbötök, nem jelenti azt, hogy egy tehetős autóbuzi ne vehetne új kocsit. Ha vki új autót vesz, azt jelenti, hogy lövése sincs a kocsikhoz??? Őszintén remélem, hogy ezt Ti sem gondoljátok komolyan.
Ehhez hasonló kategória, amikor a 30-40M-s M5/AMG tesztjén a fogyasztáson vki kiakad...
Higgyétek el, hogy egy bizonyos szint felett nem számít az értékvesztés, és bizony sztem épp az a jólét jele, ha vki a saját igényei kiszolgálására képes felárat fizetni.
Még gyerekkoromban volt egy srác, akinek hihetetlen mennyiségű pénze volt (legálisan így titkolnia sem kellett), és az autókért is nagyon odavolt, mégis Golfot vett, mert az tetszett neki. Én bevallom, h kicsit értetlenül álltam ez előtt, de egy barátom csak ennyit mondott: ez az igazi gazdagság, ha azt vehetsz, ami igazán tetszik, és nem foglalkozol semmi mással. Nem tudom ez hogy jött ide, de sokszor gondolok rá :)
Szóval a Totalcar újautó-vásárlókat "becsmérlő" véleménye már több helyen megjelent, és csak jelezném, hogy ezzel sztem az olvasótábor egy komoly részét bánthatjátok, ugyanis alapvetően Ti is új autókról írtok, új autót vásárló emberek részére, és ugyanakkor jelentős részben autóbuzik az olvasóitok, ergo nem lehet kizárni, hogy a két tábor között létezhet némi átfedés.
Üdv
N
V8 / 4.395 cm3 / 507 PS / 700 Nm @ 3.000 - 4.750 / biturbo / 0 - 100 km/h: 4,7 s / Vmax: 307 km/h (klikkelj a nagyobb képekért) ..
Kritikus pont volt, hogy amikor jön a kőműves felmérni, mindkét autó legyen a garázsban, mert ha meglátja a Porschét meg a Volvót, a magyar iparos már csak úgy megnyomja az ácsirónt, hogy kitörik a hegye. Vélemények az azonos című írásunkról...
norbius 2010.09.09 18:22:59
@Csumpi Hálidéj:
Csumpi, ne haragudj, nem tudom hány éves vagy és hol/mikor szocializálódtál, de a hozzászólásaidból nekem úgy tűnik, a saját tehetetlenséged/tehetségtelenséged próbálod azzal magyarázni, hogy ha valaki jobban keres nálad, az igazságtalan és egyébként is tuti lop, csal.
Meggyőződésem, hogy az embereknek érdemeik, értsd tehetségük, szorgalmuk alapján különböző mértékű jövedelemben kell részesülniük. Jössz a munkásokkal, meg a napon csákányozással.
Minden egészséges férfi tud csákányozni, buszt vezetni, téglát pakolni stb. De megnézném, hogy mit szólnál pl. egy 130Mrd-os ingatlanberuházás teljes jogi dokumentációjának elkészítéséhez? 30 éves vagyok, 0, azaz nulla ismeretséggel kezdtem el a jogi egyetemet, minden protekció nélkül szereztem magamnak munkákat. A családomban még diplomás sem volt, nem még ügyvéd... Az egyetem alatt pont ilyen szellemi erőfeszítést nem igénylő munkákat végeztem (lovakat takarítottam, piacon dolgokat árultam, sofőrködtem stb.), majd a dr. címmel a kezemben 4 éven keresztül minimálbérért dolgoztam napi 10-14 órát. Miközben az általános iskolai meg gimis haverok röhögtek, hogy ők már rég szép kocsikkal járnak, én meg vonatozhatok az egyetemre. Ezt a magadfajta "a régi rendszerben mindig tudtunk nyaralni" hozzáállású lúzerek el sem tudják képzelni. Viszont a többiek ugyanott vannak, mint 10-12 éve, én meg bőven hét számjegyű összegből tartom el a családom (adózás után!), saját kertesházzal (Bp.), két új kocsival. És az egyik BMW, hogy rohadjak meg. És nem azért vettem BMW-t, mert felvágni akarok, hanem mert ezt is kipróbáltam, és megfogott a hangja, a gyorsulása, az úttartása stb.
No, ennyi önfényezés után (itt úgysem ismer senki, a való életben meg próbálok egyébként visszahúzódni) csak azt akartam mondani, hogy miért kellene ugyanannyit keresnem nekem, mint mondjuk egy angoltanárnak, amikor én bármikor el tudnám látni az ő munkáját, de ez fordítva nem igaz. De ez szakmámon belül is igaz, ügyvédek között is hatalmas tudás-, hozzáállásbeli és ebből adódóan jövedelmi különbségek vannak.
És mielőtt valaki lázong, hogy munkaidőben írok: lehet most kihagytam fél órát, de miután játszom a kisfiammal és lefektetjük, este 10-től még nyomom 2-3 órát.
Aki irigyelni szeretné az 530-as kombimat, javaslom csak egy hónapig próbáljon meg napi 14 órát dolgozni, de ne éjjeliőrként...