Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gyurko

0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha elolvasod, valószínűleg meg fogsz sértődni. Kikéred magadnak. Menjek én a búsba.  Ha túl vagy ezeken, gondolkodj el egy percre. Nem biztos, hogy igazam van, de hátha. Egy kicsit. Valamiben. Azon töprengek, miért ver minket a sors. Illetve a SORS! Valahogy soha nem sikerül. Nem…..
Bár úgy tűnt, megszűnik a Tárki által a rendszerváltás óta minden második évben megjelentett Társadalmi Riport, mégis sikerült kiadni a legfrissebb részt, a Társadalmi Riport 2014-et. Az 1990 óta folyamatosan végzett kutatásokra a kormány már a 2012-ben sem adott forrásokat, de…..
Úgy röpködnek az országvédelmi akciótervek, mint nyáron a legyek. Nem elég csapás az, hogy a mindenki által erősen tisztelt Rogán Antal bejelentette, előre hozza a kormány a fene-tudja-mikorhoz képest az országvédelmi akciótervnek elkeresztelt néphülyítést, most még az…..
Türelem... Mindjárt írok a játékról, de előtte várj egy picit. Mééég, mééég egy picit. Na most már mindjárt elkezdem, mindjártmár. Ne sürgess, leírom! Eskü. Csak még egy hangyányi türelmedet kérném. Nna most!Gyuri küldte be a Candy Box nevű csodát. Egy ASCII…..
...és tovább csorgatják a kerozint. Ezúttal Japánba: ~190-200€. Barcelónai indulással szintén megy, dátumok ügyében tessenek nézelődni. Egyirányú BUD-MAD a W6-en cirka 10k huf-tol...
gyurko 2012.02.05 21:34:21
@eau sauvage: Jó hírek a Qantas-tól:

For customers holding a ticket issued by Malev Hungarian Airlines (182):

Passengers who have not commenced travel should refer to Malev Hungarian Airlines. If customers are able to make their own arrangement to join their ticketed Qantas marketed and operated flights (eg. QF5 and QF6), Qantas will be uplifting Malev customers holding (182) tickets for these flights.

For customers who have commenced travel, Qantas will uplift customers on their ticketed Qantas marketed and operated flights (eg. QF5 and QF6) only. Customers will need to refer to Malev Hungarian Airlines or the operating carrier for other ticketed segments where Qantas is not the operating carrier.

Tehát ha meg tudod oldani, hogy jutsz el az európai átszállópontig/ról, a QF továbbra is fuvarozni fog a jegyen szereplő QF járatokon. A dátummódosítás/jegycsere viszont tuti nem fog menni.

A jegyár elszámolása a légitársaságok között tudomásom szerint úgy működik, hogy a teljes jegyárat kifizeted az ügynöknek, ügynök tovább a BSP-nek, BSP tovább a ticketing carriernek (esetünkben 182, Malév). Úgy sejtem, a szakaszok lerepülése után utalja tovább a ticketing carrier a megfelelő ún. pro-ráta összegeket a jegyben szereplő légitársaságoknak.

Egyébként agentek között bevett szokás volt a fent részletezett útvonal/járatszám kombó.

Budapest-Frankfurt Malév járatszám, Malév gép.
Frankfurt-Sydney Qantas járatszám, Qantas gép.
Sydney-Frankfurt Qantas járatszám, Qantas gép.
Frankfurt-Budapest Qantas járatszám Malév gép

Így lehetett elérni azt, hogy a kerozin pótdíj a legalacsonyabb összegre jöjjön ki.
Az amerikaiaknak van egy csodálatos kifejezésük erre: „fat finger”. Ezt magyarra „vastag ujjként” lehetne lefordítani, és akkor használják, amikor valami numerikus adat nagyon megcsúszik. Millió helyett milliárd, elnézik a tizedesvesszőt, lemarad, vagy éppen…..
gyurko 2010.09.08 22:54:11
@KennyOMG: árazás más téma, ADM esetén első dolgom, hogy ellenőrzöm, milyen árazás volt. Ha auto, akkor visszadobom. Érdekességképpen röviden leírom az egyik "buktám" történetét:

jegy (LX lapkán kiadva, papírjegy):

1 LX2251C 02JAN BUDZRH HK1 945A 1130A E
2 LX 64C 02JAN ZRHMIA HK1 100P 545P E
3 AA4354M 05JAN MIASDF HK1 1130A 210P E
4 CO2680Y 10JAN SDFEWR HK1 1030A 1235P E
5 DL 98D 10JAN JFKBUD HK1 515P 805A E

BUD-ZRH-MIA-SDF rendben leutazva.

Utas január 7-én megkeresett, hogy január 10 helyett 8-án jönne. Foglalást módosítottam.

CO2680Y 08JAN SDFEWR HK1 1030A 1235P $ E
DL 98D 08JAN JFKBUD HK1 515P 805A $ E

Utas indulás előtt 3 órával megjelent a CO reptéri jegyirodájában, ahol közölték vele, hogy mivel LX dokumentumról van szó, nem tudja átírni a jegyet.

Felhívtam a budapesti LX irodát, ahol azt az információt kaptam, hogy mivel CO szakaszról van szó, függetlenül attól, hogy LX dokumentum, a CO dolga a cserét megcsinálni.

Felhívtam a budapesti CO irodát, ahol azt az információt kaptam, hogy mivel LX dokumentumról van szó, ezt az LX tudja megcsinálni.

Mivel a check-in ekkorra már javában zajlott, lépnem kellett, ráadásul az amerikai CO alkalmazott szerint ugyanez a tortúra várta volna az utast JFK-n is, nem volt választásom, új jegyet nyomtam neki, gondoltam ha hazajött, folytatom a meccset a légitársaságokkal. Folytattam, eredménye nem lett, körbe mutogattak egymásra, én meg ültem a kör közepén, a kárt senki nem térítette meg.
Miután elkezdtem bekommentelni egy tarifaszabályzatot, rájöttem, annyi speciális kifejezés van bennük, hogy egyszerűbb előbb csinálni egy szószedetet. Ha valamit esetleg nem úgy írtam, mint ahogy mondjuk a Malév oldalain szerepel, akkor elnézést, de lássuk be, hogy a néhány itthoni oldal kivételével…..
A b2b jegyek kifejezetten arra szolgálnak, hogy a tarifaszabályokban szereplő minimumtartózkodást kijátszák, ebből következően a gyakran, főleg az üzleti ügyekben utazó utasoknak ez a taktika hozza a legnagyobb megtakarítást. Eltérően a többi trükktől ez még csak nyomokban sem…..