Regisztráció Blogot indítok
Adatok
szasa30

0 bejegyzést írt és 209 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Akár szimbólum is lehetne. A hál' Istennek így vagy úgy, de manapság létező forrásokból történik valami jó. Aztán meg az alapvető funkció vonatkozásában mégis sikerül el(...)ni. Nem kicsit, nagyon. Mint ezt az aprólékos, szorgos munkával makulátlanul felújított, ikonikus bakonyi megfigyelőtornyot,…..
szasa30 2021.08.11 11:32:10
@Hpasp: ismét, vagy ez a hónapokkal ezelőtti eset?
Ha jól emlékszem, pár hónappal ezelőtt már történt ilyen.
Hetek óta kósza hírek keringtek arról, hogy amerikai helikopterek fognak üzemelni a taszári repülőtérről. Hitetlenkedve hümmögtem, hiszen a létesítmény 2004-ben bezárt. Aztán bizonyosodott, hogy valóban újra gázturbinák sivítottak a somogyi bázison.  ..
Ez is eljött. Bokrétaünnepség a készülő Airbus Helicopters Hungary alkatrészüzemben Gyulán. Zord..
szasa30 2021.05.29 08:45:01
@zord: azért tökösek a Horvát szomszédaink: az amcsik kigolyózzák az izraeli F-16-ot, hogy majd eladják nekik a zsír új F-16 Block 70-et. Erre a horvátok csak azért sem vesznek olyat.
Csak nehogy belerokkanjanak a Rafale-ba. Nem is értem, miért nem a Gripen lett.
Olyan pürroszi győzelemnek tűnik számomra.
szasa30 2021.05.31 23:05:08
@zord: hát nem tudom. Épp a francia rátarti mentalitás miatt belőlük nem nézem ki, hogy amcsi mazsorettfigurává degradálnák magukat. De a pénz nagy úr.
Ha ez így van, akkor ebből a horvátok csak rosszul vagy rosszabbul jöhetnek ki...
Ahogy a szorgosok az értesítőben olvashatták és személyes jelenlétük révén megtapasztalhatták, megörökíthették és így tisztelt olvasóik elé tárhatják, újabb lépést tesz ezekben a napokban előre a Mi-24-helyreállítás: immár Sz-8-as 80 milliméteres nem irányított rakétával is lőttek ismét a honvédség…..
szasa30 2019.07.04 14:05:40
@zord: az remek, koszi!
Először települt huzamosabb időre Magyarországhoz közeli bázisra ötödik generációs típus az elmúlt hetekben. Mit tudunk mi kezdeni ezzel a trenddel? Felülünk rá? Felkészülünk rá? Kibekkeljük? Egy biztos, a vállunkat nem rándíthatjuk, mert itt van, kopogtat, ahogy előbb-utóbb nem fehér csillagos…..
Ma hazaérkezett Szentpétervárról a 419. ARZ-ben nagyjavított magyar Mi-24-esek második csoportjának negyedik gépe, összességében a nyolcadik mihu, melyekkel hat év kihagyás után ismét szolgálatba áll a harcihelikopter típus a honvédségben - a Zrínyi 2026 program keretében. Akárcsak a csütörtök óta…..
A HM és az Airbus Helicopters ma aláírta a szerződést 16 darab H225M többfunkciós, HForce generikus fegyverrendszerrel felszerelt helikopter beszerzéséről a honvédség részére. A HForce tesztelésére szolgáló céges H225M. (Fotó: Airbus Helicopters) Zord..
A  kisebb, olcsóbb, hatékonyabb címszavakba burkolt, szövetségesi bátorítással folytatott önpusztítás évtizedei után a nehéz technika talán újra elfoglalhatja méltó -- persze a 21. században illő és üdvös -- helyét a Magyar Honvédségben. Ez azt hiszem van annyira kivételes ok, hogy a csizma…..
szasa30 2018.11.26 21:02:26
@Beat it!: crafter lesz es szinten spec felhasznalasra....
A tveri 224. repülőegység An-124-esének gyomrában ma hazaérkezett Kecskemétre a honvédség első négy Mi-24-ese (2V + 2P), melyet Oroszországban, a Vertoljoti Rosszii pétervári 419. ARZ-jében nagyjavítottak és bizony...tényleg korszerűsítettek. Újabb nagy lépés afelé, hogy több mint öt év kihagyás…..
Nagy érdeklődés övezte az elmúlt hónapban (is) a honvédség légiszállító képességének folyamatban lévő fejlesztését. Sok minden, mindenféle motivációktól inspirálva elhangzott, értékes és kevésbé értékes, pontos és pontatlan hozzászólások, a nyilvánvaló dilettantizmustól és rosszindulattól fűtött…..
Ma átrepülik a Légi Mentők Ecureuil helikoptereit Kecskemétre (?) Helyszíni jelentés. A két Mókuska a keszi 135-össel. Oldalszám, felségjel, még sárga alapon. Akár így is maradhatna. Elég időt lopott már a bürokrácia. Mögöttem az utódom. A 102-es Mókus várja pilótáját, a HA-ECA 135-ös…..
Ma elszállították az első négy Mi-24-est (335, 336, 711, 720) Oroszországba, Pétervárra nagyjavításra a Vertoljoti Rosszii üzemébe. A kecskeméti kerítésnél tobzódó civil kontroll részeként a LégierőBlogger is tanúja lehetett a Volga Dnyepr Ruszlánjával (RA-82047, régi ismerős) végrehajtott…..
szasa30 2018.04.20 12:24:51
@Levente B.: A maradék 4 db-ról nem volt szó? Eldöntött tény, hogy kimennek, vagy várnak vmire? (pl. az első 8-al szerzett tapasztalatokra.)
+ az 5. Mi-17 lassan jön vissza, arra van már időpont?
szasa30 2018.08.12 22:47:13
@zord: koszonom
Egyebkent mekkora letszam kell a 8 MI8/17 es a 24-esek uzemeltetesehez. Kb..

Bar nekem mar nemcsak a muszaki allomany a kerdeses, hanem a pilota is! 20 db H145-re 50 pilotat kepezunk ki. Akkor a 8+8 Mi-re kell 40 pilota? Az meg mar osszesen 90 - ha abbol indulnk ki, hogy parhuzamosan uzemeltetjuk a tipusokat es igaz a 20+8+12/8 =40 helikopter! Vagy vmit rosszul logikazok?
A brexittel és Donald Trump hatalomra kerülésével mintha ismét előtérbe kerülne az amerikai és a brit stratégiában a bilaterális megközelítés - kontrasztban a huzamosabb ideig preferált internacionalistával. Hogy ez a kitűzött célokban is változást jelent-e, vagy csak a metodikában, egyelőre nehéz…..
A főleg nagy távolságú és nagyobb létszámú, gyors személyszállításra alkalmas Airbus A319-es februári érkezése után a hétvégén Kecskeméten újabb típus, a Dassault Falcon 7X csatlakozott a honvédség látványosan bővülő légiszállító flottájához. Mivel nagy érdeklődésre számot tartó, általam szorosan…..
Amikor a légierő-légvédelmi téma tárgyalásáról van szó, alkalomról-alkalomra nem könnyű új aspektusait bemutatni a gyakorta előforduló szereplőknek, mozzanatoknak. Az április utolsó hetében sorra került levegő-föld éleslövészet idején tett első többszörös expozíciós kísérletem eredményét osztom meg…..
szasa30 2018.05.14 18:23:02
@zord: es nem is beszelt rosszul. A belépője számomra szimpatikus. Aztan majd meglátjuk.
Ma bemutatták a szerdán-csütörtökön Kecskemétre érkezett honvédségi Airbus A319-es többfunkciós kormányzati szállítógépeket a nyilvánosságnak. A nemzeti légiszállító képesség helyreállításának folyamata kétségtelenül óriásit lépett előre, de itt is igaz, hogy a puding próbája az evés, és hogy a…..
szasa30 2018.04.09 17:50:43
www.facebook.com/MagyarHonved/photos/a.10151932603868593.1073741827.350961273592/10156421588158593/?type=3&theater

Sztetek ez mi? Célozgatás a 75 Mrd elkötésére vagy csak "álmodik a nyomor" kategória?
Idén április 29-én 19 éve, hogy valószínűleg az USAF F-117-esei lebombázták a Belgrádhoz közeli Avala-hegyen álló impozáns tévétornyot. Ha stílszerűen akarunk fogalmazni, az amerikai légierő szimbólumát ért csapásokra Jugoszlávia szimbólumának elpusztításával válaszoltak. A LégierőBlogger régi…..
szasa30 2018.04.06 09:48:33
@molnibalage:

a szlovák F-16 beszerzéshez: elég komoly a kontraszt az eddigi szlovák beszerzések és ezen VIPER keret között: akár a Spartan, akár az UH-60-as gyakorlatilag alap felszereltséggel érkezett hozzájuk, ehhez képest ez inkább tűnik a szlovák haderő vágyálmának...
A nemzeti légiszállító képesség helyreállítását célzó program harmadik kategóriájára gondolva... Zord..
szasa30 2018.03.04 06:57:49
@zord: nekem ez nem volt meg, de kivált a Bocskaiból és önálló ezred lett a Bornemissza...

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A17U0057.HM&timeshift=fffffff4&txtreferer=00000001.TXT
szasa30 2018.04.03 12:37:32
@Beat it!: És az 5. nagyjavított Mi-17 érkezéséről van valakinek infója?
A Körös-hegyi figyelő a vörös alkonyban. Reméljük, ezután is sok érdekes és látványos pillanatnak lehetünk itt tanúi. Zord..
szasa30 2017.11.19 19:31:07
@Open Skies:

jetplanes.blog.hu/2017/11/17/feltamadas_829

Csak en képzelek bele összefüggéseket? :-)
A sikeres - és a honvédelem hazai társadalmi beágyazottsága szempontjából a LégierőBlogger számára roppant tanulságos - szeptember 30-i veszprémi LHSN-Lackzkó helikoptersimogató rendezvényen fellelkesülve ismét egy Mi-24-es szerepel a hírbejegyzésben. Meg persze azért, mert ha minden igaz,  küszöbön…..
szasa30 2017.10.19 15:38:01
@Levente B.:

ÖÖÖÖ, hol lehet ezt a Zrínyi 2026-ot elolvasni? :-) Érdekelnek a konkrét beszerzési tervek. Főleg annak tükrében, hogy minden szomszédunk masszívan fegyverkezik.

Bár az is megérne egy misét, hogy miért indult be ez a fegyvervásárlási láz Kelet-Európában?
Nem használta, nem használhatta, nem merte kihasználni a HM a mai Black Swan 2017 DV-napot arra, hogy elbüszkélkedhessen a volumenében visszaépülő, igaz továbbra is elavult/képességhiányos/modernizációnak hiányát szenvedő helikopterflottájával. Hiába a berepülések és az akár éppen mai repülések a…..
szasa30 2017.07.12 21:07:16
@zord:
A Mi-24 nagyjavitasrol sikerult vmi uj infot szerezni?

A Mi-17-eken meg csak vibraciocsokkento sincs...
Ma hazatértek Novoszibirszkből a honvédség ott nagyjavíttatott Mi-17-esei Kecskemétre. A szétszedett gépeken az látszik egyelőre, hogy maradt a két N, két sima (703, 705, 702, 704) konfiguráció, időjárásradaros orral, illetve anélkül. Szurkoljunk, hogy a 704-esen és 702-esen is legalább…..
szasa30 2017.07.03 15:30:57
www.honvedelem.hu/container/files/attachments/64203/hsz_2017_4_beliv_064_073.pdf

"ÖSSZEGZÉS
A harcfeladatok modellezésével, a művelettervezési folyamatok (részleges) elvégzésével
pontosan meghatározható az MH feladatrendszeréből fakadó követelményeknek megfelelő
légi szállítási kapacitás. A legnagyobb ilyen feladat a zászlóaljerejű harcászati légideszantvagy
légiroham-művelet, mely végrehajtásához mintegy 520–550 fő felszerelt katona és
egyéb anyagok kiszállítása szükséges egy lépcsőben, 120–140 tonna – szállítandó – össztömegben,
minimum 260 m2 szállítótér-területen. Ezt a kapacitást a mai korszerű, 4–5 tonna
terhelhetőségű, 10–15 m2 szállítótér alapterületű közepes szállítóhelikopterek 30–45 darabos
mennyiség esetén képesek kielégíteni. A szükséges műszaki, biztonsági és műveleti követelmények
miatt a rendszeresítendő gépek számát mintegy 30–40%-kal magasabbra kell
meghatározni, annak érdekében, hogy mind a műveleti, mind a biztonsági követelmények
figyelembevételével lehessen végrehajtani a meghatározott feladatokat."
szasa30 2017.07.03 15:59:16
@szasa30:

és a folytatás:

Összegzésként elmondható, hogy egy adott helikoptertípus jellemzőinek ismeretében
megállapítható a zászlóaljméretű harcászati légideszant végrehajtásához szükséges helikoptermennyiség.
Az így kialakított szállítóhelikopter-flotta nagymértékben hozzájárul ahhoz,
hogy az MH teljesítse jogszabályokban rögzített alapfeladatát, az ország fegyveres védelmét.
Végül egy dolgot érdemes megemlíteni a koncepcionális alapvetésekkel kapcsolatosan.
Vannak olyan képességek, melyek NATO-szövetségesi együttműködés keretében elérhetőek,
azokkal tervezni lehet. A szállítóhelikopter-képesség nem tartozik ezek közé. Amennyiben
éles katonai (harci) feladatok végrehajtása érdekében lenne szükség szövetségeseink szállítóhelikopter-
kapacitására, annak elérése a NATO politikai döntési mechanizmusa miatt
minden bizonnyal huzamosabb időt venne igénybe, mindamellett nem garantálható, hogy
egy súlyos válsághelyzetben partnereink nélkülözhetik saját eszközeiket. Ilyen esetben
előfordulhatna, hogy bár rendelkezünk gyorsan bevethető légi szállítható erőkkel, azok
alkalmazására – saját hibánkból – nem lenne módunk. Következésképp a szállítóhelikopter-
képesség egyfajta nemzeti minimumkövetelmény kell hogy legyen, elsősorban saját
magunk biztonsága érdekében; másodsorban, a NATO tagjaként nem engedhetjük meg,
hogy gyenge láncszemnek, önálló védelmi képességekkel nem rendelkező tagállamnak
tekintsenek szövetségeseink. A természeti csapások, ipari katasztrófák esetén szintén azonnal
rendelkezésre álló légi szállítási képességet igényel – véleményem szerint jogosan – a
közvélemény. Mindenfajta késlekedés, illetve – a szűkös kapacitásokból eredő veszteségek
megelőzése érdekében – elvtelen kompromisszumok megkötése nélkül kell megteremteni,
újjászervezni az MH szállítóhelikopter-képességét."