Adatok
szalma b
2 bejegyzést írt és 72 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kötőszó
„A keményedő hangnemtől távol kell tartanunk magunkat” – interjú Prőhle Gergellyel
2018.10.24 10:58:31
„Olyan környezetben nőttem fel, ahol sosem kellett választanom Nyírő József, Herczeg Ferenc és Esterházy Péter között, sem stílusuk, sem politikai nézeteik különbözősége miatt, csak írásaik színvonala volt az érdekes. Meggyőződésem, hogy ez olyan stratégia, amely az irodalmi múzeumhoz hasonló…..
szalma b
2018.10.24 16:26:57
Biztos, hogy egy ilyen becsületes és tisztességes embert kell eltávolítania a hatalomnak? Inkább örülnének, hogy ilyen pilléreken nyugszik a hatalmuk. Ha egy miniszter csak talpnyalókat tart, mindig tiszta lesz a lába, de nem fog működni a minisztériuma.... :(
Ebben a fejezetben beszéljünk egy kicsit a tengeri flottafejlesztési tervről, amit az orosz államadósságra alapozhattunk volna, de nem úgy sikerült..... Az újszülöttek kedvéért az orosz államadósság úgy keletkezett, hogy a KGST (Ez volt az ex szocialista országok által használt…..
szalma b
2011.01.17 18:24:06
@parol:
Köszönöm a kiegészítést. Nekem az orosz "összekötőm" jelezte, hogy a gyár az 58% eldöntése után emelt az áron, mondván van még itt tartalék. A hajók átvétele után 30 napon belül voltunk kötelesek fizetni az államkincstárnak. Erről külön szerződés született. A hajógyár is mindig panaszkodott a "nem fizetésre", ugyanakkor könyörgött az új megrendelésekért!
Köszönöm a kiegészítést. Nekem az orosz "összekötőm" jelezte, hogy a gyár az 58% eldöntése után emelt az áron, mondván van még itt tartalék. A hajók átvétele után 30 napon belül voltunk kötelesek fizetni az államkincstárnak. Erről külön szerződés született. A hajógyár is mindig panaszkodott a "nem fizetésre", ugyanakkor könyörgött az új megrendelésekért!
szalma b
2013.02.08 14:05:00
@dobókötél: A folyamat ennél hosszabb volt, és Fáy úrnak is volt szerepe benne rendesen, de dolgoztunk rajta mindannyian a Mahart-nál csak egy részünk nem is tudott róla mit és mikor árt a cégnek. A céget széthordók egy-két kivételével ma is köztünk járnak....
Örülök, hogy a Köztársasági Elnök posztján marad, és kisdoktori címének visszavonása ellenére sem értek egyet azokkal, akik lemondását követelik jobbról vagy balról. Elsősorban azért, mert egy szisztematikus kilövési kísérletnek voltunk szemtanúi az elmúlt hetekben.…..
szalma b
2012.04.12 20:45:23
@proeskontra: Szalma Botond ne tud odaülni, mert az ilyen okos tojások mint te, már a helyén ülnek.
Az egész köztársasági elnökös show-ból egyetlen ember jött ki felemelt fejjel ésegyenes gerinccel, Szalma Botond, a KDNP budapesti elnöke.Egy interjúban elmondta a SAJÁT (!!) véleményét a témában, amely vélemény nagybaneltért pártja talpnyaló…..
Akarja-e ön, hogy még legalább 20 évig (ismét) ne lehessen értelmes/érdemi társadalmi vitát folytatni a vízenergia hasznosításáról, szerepéről és - remélhetőleg - egyre fontosabb jövőbeli szerepéről? Nos, ha a válasza erre a kérdésre igen, akkor nincsen más dolga, mint…..
Szerző: Szalma BotondMeghívtam társszerzőnek, de valami tévedés folytán kommentbe tette be. Most én kiteszem a bejegyzések közé:
Bizony volt egyszer egy MAHART! És hitem szerint lesz is!!!
1989-ben azt hittük jó kezekbe kerül.... (Itt ne Muradin Péterre gondoljanak, mert ő volt az…..
szalma b
2011.09.02 09:33:15
szalma b
2011.09.26 09:22:27
@sugyosa: ehhez komoly tőke kell, ma már csak milliárdokban beszélhetünk. Egy folyamhajózási cég sem tud nbeindulni rendesen 2 milliárd alatt. Vagy az állam elindítja ezt a folyamatot, vagy várunk 10 évet egy tőkésre, akinek ez lesz a hobbija.
A jelenlegi kormánypárt homogenitásának illúziója, a lehetséges törésvonalak, és személyi ellentétek Nyíltan bírálta Pokorni Zoltán, a Fidesz (állítólag) alelnöke az általa támogatott kormány oktatásügyi államtitkárát. Ez volt talán a legnagyobb vihart kiváltó…..
szalma b
2011.09.01 16:14:02
Hajók, gépek, tengerészek
A mai helyzetről írt cikkem az "Európai Tükör"-be - A külügyminisztérium kiadványa
2011.02.08 14:54:00
A magyar hajózás és a Duna Stratégia, valamint a Széchenyi terv. I. Az alapok: A közlekedést úgy vizsgálhatjuk, mint az ország ideg, ér és nyirokrendszerét. Figyelnünk kell rá, és folyamatosan karban kell tartanunk. Bármelyik részének elhanyagolása tragédiához…..
szalma b
2011.03.03 16:22:24
A latin mondás szerint navita de ventis, de bobus narrat arator, azaz a hajós a szélről, a szántóvető az ökreiről beszél. A legtöbben szívesen beszélünk szakmánkról, különösen, ha még szeretjük is. Én pedig egy ilyen megszállott hajóskapitány vagyok. Ráadásul abból a…..
szalma b
2011.02.15 09:50:09
@A Tengerész:
Sajnos még vitatkozni sem tudok Veled, mert igazad van. Azért szerencsére vagyunk egy páran akik sok energiát és még több pénzt is tartunk vízen úszó vasakban, mert be kell bizonyítanunk, hogy a hajózás gyakran beteg, de sosem hal meg.
Sajnos még vitatkozni sem tudok Veled, mert igazad van. Azért szerencsére vagyunk egy páran akik sok energiát és még több pénzt is tartunk vízen úszó vasakban, mert be kell bizonyítanunk, hogy a hajózás gyakran beteg, de sosem hal meg.
szalma b
2011.02.15 09:56:49
@aeidennis:
Kedves sértett blogoló társunk. A baj az, hogy Önök abba beszélnek bele, amihez nem értenek!
Képzeljék el, ha csak akkor adhatnák ki a verseiket, könyveiket, festhetnék a képeiket és szerezhetnének zenét, ha én mint tengerész engedélyezném. Ha pedig nekem nem tetszene akkor azt mondanám, hogy minden önök által kiadott és előállított mű veszélyes a társadalomra. Tehát tiltandó.
Nos ezt vegye figyelembe amikor a mi dühünket érzi. Igen érezze, mert egyszerűen elég a sok hazug álzöld balhéból, amit az unokáink triplán fognak megfizetni. Vegyék tudomásul a szakma NEM FOG HALLGATNI!!
Kedves sértett blogoló társunk. A baj az, hogy Önök abba beszélnek bele, amihez nem értenek!
Képzeljék el, ha csak akkor adhatnák ki a verseiket, könyveiket, festhetnék a képeiket és szerezhetnének zenét, ha én mint tengerész engedélyezném. Ha pedig nekem nem tetszene akkor azt mondanám, hogy minden önök által kiadott és előállított mű veszélyes a társadalomra. Tehát tiltandó.
Nos ezt vegye figyelembe amikor a mi dühünket érzi. Igen érezze, mert egyszerűen elég a sok hazug álzöld balhéból, amit az unokáink triplán fognak megfizetni. Vegyék tudomásul a szakma NEM FOG HALLGATNI!!
szalma b
2011.02.16 14:01:45
@aeidennis:
Most, hogy sok minden tisztázódott csak annyit írhatok, tiszteletben tartom a véleményét, de szakmailag nem tartom helyesnek
A BME és a VITUKI mérnökei "kicsit" közelebb állanak a szakmai megoldáshoz, mint eleddig elhitették a közvéleménnyel.
Most, hogy sok minden tisztázódott csak annyit írhatok, tiszteletben tartom a véleményét, de szakmailag nem tartom helyesnek
A BME és a VITUKI mérnökei "kicsit" közelebb állanak a szakmai megoldáshoz, mint eleddig elhitették a közvéleménnyel.
Tisztelt Olvasók! Megismétlem, az előző rész befejező gondolatát: a vízi áruszállítást nem önmagáért érdemes és szükséges fejleszteni, hanem elsődlegesen a társadalmi hasznossága miatt. De lássuk, valójában mit…..
szalma b
2011.02.15 10:00:03
@SzKaresz:
Ebbe a kikötőbe annyi pénzt tettek, amiből a teljes magyar hajózás és a MAHART újra talpra állítható lett volna! Az éves forgalma a dunai kikötők között nincs az első 5 között. Felelős természetesen nincs!
Ebbe a kikötőbe annyi pénzt tettek, amiből a teljes magyar hajózás és a MAHART újra talpra állítható lett volna! Az éves forgalma a dunai kikötők között nincs az első 5 között. Felelős természetesen nincs!
Tisztelt Olvasók, engem is meglepett, hogy előző írásommal így felkavartam az állóvizet. Örvendetes a sok hozzászólás, mert a legnagyobb veszélynek éppen a hallgatást éreztem, azt, hogy jó ideje már nem is beszélünk a Duna folyó problémáiról.Mint írtam, a valódi szakemberek…..
szalma b
2011.02.15 09:47:33
@aeidennis:
Csak, hogy megint az igazat hallja kedves blogoló, idézem a Népszabadságot:
Népszabadság, 1988. szeptember 13. 4. o.
A Hazafias Népfront nagymarosi bizottsága és a nagyközség társadalmi szervezetei nyilatkozatot adtak ki, amelyben tiltakoznak amiatt, hogy különböző csoportok Nagymaros Bizottság néven szervezkednek, akciókat és tüntetéseket rendeznek a vízlépcső megépítése ellen. A helyi népfront- és társadalmi szervezetek megítélése szerint az úgynevezett Nagymaros Bizottság nem Nagymaros lakosságát képviseli, és olyan propagandát fejt ki, amely a település alapvető érdekeivel ellentétes. Ezért elhatárolják magukat a megítélésük szerint egyoldalú és a teljes körű objektivitást mellőző kampánytól, amely az építkezés leállítását követeli. A tiltakozás hangsúlyozza, hogy Nagymaros lakossága legalább olyan mértékű felelősséget érez a Dunakanyar környezetének és szépségének megóvásáért, a környezet védelméért, mint bárki az országban.
(MTI)
Tehát megint hazudnak az "álzöldek", amikor a lakosságra hivatkoznak. a lakosságnak ez munkahely és élettér lett volna. Ma otthon várják a pénzes postást a segéllyel.
Csak, hogy megint az igazat hallja kedves blogoló, idézem a Népszabadságot:
Népszabadság, 1988. szeptember 13. 4. o.
A Hazafias Népfront nagymarosi bizottsága és a nagyközség társadalmi szervezetei nyilatkozatot adtak ki, amelyben tiltakoznak amiatt, hogy különböző csoportok Nagymaros Bizottság néven szervezkednek, akciókat és tüntetéseket rendeznek a vízlépcső megépítése ellen. A helyi népfront- és társadalmi szervezetek megítélése szerint az úgynevezett Nagymaros Bizottság nem Nagymaros lakosságát képviseli, és olyan propagandát fejt ki, amely a település alapvető érdekeivel ellentétes. Ezért elhatárolják magukat a megítélésük szerint egyoldalú és a teljes körű objektivitást mellőző kampánytól, amely az építkezés leállítását követeli. A tiltakozás hangsúlyozza, hogy Nagymaros lakossága legalább olyan mértékű felelősséget érez a Dunakanyar környezetének és szépségének megóvásáért, a környezet védelméért, mint bárki az országban.
(MTI)
Tehát megint hazudnak az "álzöldek", amikor a lakosságra hivatkoznak. a lakosságnak ez munkahely és élettér lett volna. Ma otthon várják a pénzes postást a segéllyel.
Volt egyszer egy MAHART, ahol több, mint 1500 tengerész dolgozott. Közöttük volt Moha és Seafalcon is. Milyen is volt ez a cég, amikor fénykora volt, és ez a hatvanas, hetvenes évekre esett?A cégen belül "sok volt a tengerész, kevés a fóka". Magyarán, túl sokan…..
szalma b
2011.01.10 18:27:26
@Missa:
Az olajat nagyon szerették a Mahart-nál az Al-Dunán (is). A Kopaszi gátnál a fináncok 3 tonnával kapták el őket 1999-ben. Én elbocsájtottam őket, a bíróság visszahelyezte őket....
amikor mindenki sajnálja a céget, arra is kéne gondolnunk, hogy évente milliókat loptak el csak gázolajban...
és arra is, hogy ugyan jó dolog volt Szingapúr kikötőjében 4 hét javítás, de a cég számára ez volt az igazi horror.
Az olajat nagyon szerették a Mahart-nál az Al-Dunán (is). A Kopaszi gátnál a fináncok 3 tonnával kapták el őket 1999-ben. Én elbocsájtottam őket, a bíróság visszahelyezte őket....
amikor mindenki sajnálja a céget, arra is kéne gondolnunk, hogy évente milliókat loptak el csak gázolajban...
és arra is, hogy ugyan jó dolog volt Szingapúr kikötőjében 4 hét javítás, de a cég számára ez volt az igazi horror.
szalma b
2011.01.11 10:55:18
@Seafalcon:
Én sem a vádaskodás miatt írtam, hanem a történelmi hűség kedvéért. Én például, mint marinájó kifejezetten élveztem Szingapúrt. A kedvenc kikötőm volt a szervezettségével, rendjével, profi stevadorokkal, és a városban uralkodó nyugalommal együtt. Később döbbentem rá, hogy úgy "szórtam a vállalati pénzt", hogy nem is tudtam róla.
Sajnos a pártok és élcsapataik teljességgel kiárusítottak szinte mindent ami nem volt lehegesztve vagy betonban. Nem is tudok hirtelen olyan iparágat, amit ne loptak volna apránként szét. Ha meg nem lopták el, akkor átjátszották. A közlekedésben a 3 "M" betűs cégből mi lett? Mahart , MÁV, Malév?
Abban igazad van, hogy jobban járunk, ha a tengerész storykat írjuk meg, mert azt legalább mindenki élvezi, aki nem vett benne részt az is.
A beosztásokról aranyos történeteket lehetne mesélni. Az egyik kedvencem az volt, amikor az egyik beosztó kissé ittasan vette fel a telefont, ahol a BM volt a vonal végén. A pasas bemutatkozott, hogy xy alezredes vagyok. Erre a mi emberünk. "És akkor mi van, most álljak vigyázzba?" Jött a "kövér" ember, és nagy balhé volt.
Én sem a vádaskodás miatt írtam, hanem a történelmi hűség kedvéért. Én például, mint marinájó kifejezetten élveztem Szingapúrt. A kedvenc kikötőm volt a szervezettségével, rendjével, profi stevadorokkal, és a városban uralkodó nyugalommal együtt. Később döbbentem rá, hogy úgy "szórtam a vállalati pénzt", hogy nem is tudtam róla.
Sajnos a pártok és élcsapataik teljességgel kiárusítottak szinte mindent ami nem volt lehegesztve vagy betonban. Nem is tudok hirtelen olyan iparágat, amit ne loptak volna apránként szét. Ha meg nem lopták el, akkor átjátszották. A közlekedésben a 3 "M" betűs cégből mi lett? Mahart , MÁV, Malév?
Abban igazad van, hogy jobban járunk, ha a tengerész storykat írjuk meg, mert azt legalább mindenki élvezi, aki nem vett benne részt az is.
A beosztásokról aranyos történeteket lehetne mesélni. Az egyik kedvencem az volt, amikor az egyik beosztó kissé ittasan vette fel a telefont, ahol a BM volt a vonal végén. A pasas bemutatkozott, hogy xy alezredes vagyok. Erre a mi emberünk. "És akkor mi van, most álljak vigyázzba?" Jött a "kövér" ember, és nagy balhé volt.
szalma b
2011.01.11 13:19:04
@Seafalcon: uff! jól beszélsz!
Egy blogba kell zene is, de milyen zene illik a tengerész blogjába? Természetesen tengerésznóta. Ám az a sajnos helyzet fordult elő, hogy mi, magyarok ezt a műfajt nem műveljük, pedig igazán jó dalok vannak köztük. Ezért közzéteszek most egyet, később majd még egyet, később...…..
szalma b
2011.01.10 18:11:25
Volt egyszer egy MAHART, ahol több, mint 1500 tengerész dolgozott. Közöttük volt Moha és Seafalcon is. De a céget "hozzáértő" politikusok felszámoltatták a szakemberekkel, olyan helyzetbe hozva őket, hogy ez lehessen a logikus megoldás. Milyen is volt ez a cég, amikor…..
szalma b
2011.01.04 17:15:54
szalma b
2011.01.05 10:14:24
szalma b
2011.01.06 11:23:32
@Seafalcon:
A parancsnoka Süveges captain volt, de akkor neki még nem volt hosszú járatúja csak az Edelényi captannek. Őt küldték le és került Afrikát a hajóval. Az öreg - Edelényi - sokat mesélt az útról, a magyar marinájók simán teljesítették az utat!
A parancsnoka Süveges captain volt, de akkor neki még nem volt hosszú járatúja csak az Edelényi captannek. Őt küldték le és került Afrikát a hajóval. Az öreg - Edelényi - sokat mesélt az útról, a magyar marinájók simán teljesítették az utat!
Két szerződést is letöltöttem ezen a hajón. Genovába mentünk, és Manchesterbe (felmentünk a Mersey folyón) vittük. A rakomány egy nyomdai csarnok vasbetonelemeinek egyharmada volt. Egy hajó elvitte az egyharmadát és az utánunk kikötő a végét. A rakodást a gyár intendánsa…..
szalma b
2011.01.04 17:19:09
szalma b
2011.01.04 18:51:17
@Seafalcon:
közte látom, de a rakatok nem dőlnek meg, ha a zéfeszt olyan mint a coilsoknál. persze ezek a feszített elemek olyanok, mint az üveg. nem irigylem a pandi biztosítót de nem is sajnálom :)
közte látom, de a rakatok nem dőlnek meg, ha a zéfeszt olyan mint a coilsoknál. persze ezek a feszített elemek olyanok, mint az üveg. nem irigylem a pandi biztosítót de nem is sajnálom :)
Az MTV őszi műsorstruktúráját nézegetve derült ki, hogy a nyár elejéig csütörtökönként este futott Kassza helyett egy Jelfogó nevű, új közéleti riportmagazin kerül képernyőre szeptember 16-ától az m1-en, Halász Zsuzsa, a KDNP volt szóvivőjének szerkesztésében és…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz