Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Addorjan_

0 bejegyzést írt és 31 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Új műfaj van emelkedőben a gépjárműepika horizontján: a levélregény. Hűséges olvasóim megszokhatták, hogy hétfőnként savankás sopánkodást, szelíd nógatást, fémízű fogadkozást olvashatnak eredménybeszámoló helyett. Sajnos ezt a hagyományt Powered Áki lendülete…..
Április tényleg biztatóan indul. Az a két tenyérnyi fémlap ott a levegőben, az a Hangyász két új toronyteteje, már a végleges helyén. Egyelőre pálcák tartják. Az első lépés ugyanis az, hogy meghatározzuk a pozíciójukat a térben. Ezután jön az, hogy összekötjük őket a…..
Addorjan_ 2012.04.11 12:23:19
@novothauto: Hello!
Elég hálátlan fotóalany a hegesztési varrat, élőben nincs vele semmi gond. Amit láttok az egy korábbi heftelés.
Az elmúlt hét nem hozott jelentős előrelépést, de fontos apróságok történtek. Némelyik jó irányba. Múlt héten ott hagytuk abba, hogy megvannak a végső koordináták, lehet futóművet, majd arra motort, közéjük pedig vázat építeni. A hét örömhíre az, hogy Zoli…..
Addorjan_ 2012.02.14 11:59:44
@McK: Kasztnihoz nem építünk futóművet. Ha a futómű paramétereiben jó, márpedig a hosszas tervezéls után úgy néz ki most jó lesz, akkor lehet hozzá alakítani a külsejét. Ennyi, ezt tudtuk az elején.
Addorjan_ 2012.02.14 15:18:02
@McK: Nem tudom, nekünk nincs ilyen szabályunk, hogy gyárinak kell lennie bárminek is :)
Az alkatrészek nagy része a kocsival együtt érkezett, ezekből kellett a lehető legtöbb megtartásával a leghatékonyabban kihozni a legjobbat. Hosszas számolgatás és tervezés után jutottunk ide. Az autó magassága, a nyomtáv, a tengelytáv igen fontos menetdinamikai értékek, súlyos másodpercekben mérhető a pályán. Ezt nem rendeljük alá egy kevés műanyagos munka miatt. Volt olyan is amin már nem akartunk változtatni - pl a nyúlványok helyzete azért ilyen.
Majdnem úgy lett, hogy poszt helyett egy "Betegség miatt zárva" tábla fityeg a Közlönyön, de Adorján nem bírt magával, és lázmérővel a hóna alatt számolt egy kis váltóáttételt. Nagy szerencse ez mindannyiunknak, különben itt most az Ackermann-kormánygeometria mélységeivel…..
Addorjan_ 2012.01.31 22:37:08
@GorCseW: gyorsan kiszámolva neked ~188km/h volt a végsebességed 5.-ben. Ha 300-al feljebb toljuk a tiltást, akkor már egyből 220-at megy a hangyász. Véleményem szerint annak elégnek kell lennie.
Lehet egyébként, hogy ezzel az áttétellel sokkal többet nyer máshol, nem a célegyenesre kell hegyezni egy autót, ha valaki gyorsan körbe akar érni a Hringen :)
Addorjan_ 2012.01.31 22:38:46
@Hexer: kamikazee átlal linkelt nismo áttételpárok is izgalmasak.
Addorjan_ 2012.02.01 19:19:45
@fogash: Akkor számold ki újra, mert én jólk írtam! :) Kerékátmérőt módosítottad?

A többire meg gorcsew írása mutatott rá, miszerint én a hangyász fordulatszámát szeretném emelni, ha esetleg belenyal a tiltásba.

@GorCseW: Arra gondoltam, hogy ha mondjuk egy jó végáttétellel megspórolunk két-három váltást, vagy a jó áttételezésnek köszönhetően sok kanyarban a nyomatékmaximumról tud kigyorsítani a kocsi, akkor felesleges a célegyenesbeli végsebességre hangolni, mert sokkal többet veszíthetünk egy esetlegesen hosszabb diffivel a ring más részein. És állítom neked, hogy Karotta 4-5. ben fog végigrongyolni a Hringen, esetleg a sikánban kell szúrni egy 3.-at! Nekem sikerült anno, akkor neki is fog:) Persze erről nincs szimulációnk és szerintem nem is lesz, ezt majd élesben kiderül.
Csütörtök este két férfit cipeltem haza, hogy szalonnás hamburger felett a Hangyász felfüggesztésének ívein és szögein elmélkedjünk. Jó volt, ha nem is mondanám, hogy készen vagyunk. Az egyszer biztos, hogy elvileg nem lehetetlen viszonylag épeszű megoldást találni, olyat, ahol…..
Heló, harmadik hangyász hétfő! Először is járjunk mind örömtáncot, mert eljött az év, amikor a Hangyász végre elkészül. Nem lehet máshogy, erre ne is vesztegessünk több szót, már így is csak 363 napunk van hátra. A két ünnep közt kilátogattam Adorjánékhoz, hogy a…..
Addorjan_ 2012.01.02 23:22:32
@nem kéne...: Azért mondtam, hogy gyors mérés. Ezt közvetlen indulás előtt sebtiben mértük egy centivel.
Addorjan_ 2012.01.02 23:25:53
@Giot: Lényegesen erősebb lesz a gyárinál. Várd ki a végét :)
Helló, karácsony. A hegesztőpisztoly csillagszórónak álmodja magát, fenyőtalpat szerel a nyomatékkulcs. A bejglivel tömött has alig hiszi, hogy valaha padlólemez alá gyömöszölik még. Vajon szegény Hangyász mire gondol, kehes vázként bakokon billegve? Összebújik-e dideregve a…..
Addorjan_ 2011.12.30 21:58:42
@mv3: A két külső-alsó 60x60-as zártszelvény pont a referencia miatt van felhegesztve. tökéletesen futnak egymással, párhozamosan az autó hosszával.
Még profibb lenne egy ún. nullás padra tenni az autót, ami tökéletesen vízszintes és lehet hozzá mérni, sőt akár az egész autót felvinni számítógépre, mert van mihez mérni. Így is vízszintes a kocsi, annyi hogy folyamatosan ellenőrizni kell, mert könnyen elmozdul.
 Bordarepedésem és segítségem okán tegnap végre eljutottunk egy közeli és jól felszerelt szervizbe, ahol megtudtunk pár adatot a kocsiról. A kocsi száraz súlya 1000kg. A mérlegelésen 1030kg-ot mutatott a kerekenként összeadott érték, ebben természetesen benne van a…..
 Sokak szemében egyes autók szent tárgyak. A következő munkaalanyunk is ebbe a kategóriába tartozik, azonban mindent felülír az, hogy VERSENYAUTÓ. Ebből kifolyólag a munka amit "elkövetünk" rajta egyfajta szent cél, közelebb hozni a munkást a munkaeszközhöz. Ahogy…..
Addorjan_ 2011.02.23 08:26:09
@Leslie_: A szimering sem örül a 4-500 fokos leömlőnek sztem. Én mindenképp tennék hőpajzsot, ne kezdje el egyszercsak fosni az olajat.
Ha leolvad a festék tényleg felesleges lefújni :) Cink nem ég le, ha nekem a leömlő tövében a hengerfejnél bírja.

@ghostdog75: A címkék közt eléég árulkodó a "lakyboy" címszó.
driftgarázs projekt:Z - "állunk!" 2011.01.07 22:32:00
Nemrég ígértem a Hangyász fotója alatt, hogy bővebben is írok. Ezt nem most tartom be, de ha már Karotta talált valahol egy telefonnál komolyabb fotómasinát, dolgozzuk meg magunkat. Főleg, hogy közben a Z hátulja is kezd összeállni, behegesztettem a tornyokat. Igen, most már a…..
driftgarázs Jatisnak, Árpinak! 2010.11.21 18:22:36
 Kitartás fiúk, előttetek sok példa, hogy a sikerhez nem kell a megszokott recepteket erőltetni, bátornak kell lenni és megvalósítani az "álmokat". Adjon sok erőt, hogy 2010-ben bizony az Egyesült Államokban Gittin Jr és Európában (a kontinensen) Faber is bajnok lett…..
A cím idézet C. G. Jung: A termeszek töredezett tudatalattija című munkájából, és egyben a legutóbbi látogatásom tökéletes összefoglalója. Hetek óta készülök kirakni ezt a videót a Hangyász aktuális állásáról, csak nem jutottam oda a munkától. És persze az…..
driftgarázs Mini interjú Nikivel 2010.10.25 17:29:00
Nikit is kifagattam pár szóban, az idei évről, véleményéről és az élményeiről.Orsika: Melyik verseny volt idén az amelyikre a legszívesebben emlékszel vissza? Niki: Legszívesebben a németországi Gymkhana-ra emlékszem, ahonnan 2 kupát is elhoztunk. :) A tököli pótverseny…..
Addorjan_ 2010.10.26 08:02:53
 Kikérdeztem Zentai Atit és Sanyit az idei évről és pár dologról. Íme a kérdezz-felelek!Zentai Ati: Orsika: Az utólsó versenyről kérlek mesélj pár szóban. Mi volt a kocsival a gond? Ati: A pálya tetszett, jó gyors és technikás volt. A Sierra az edzésen jól muzsikált, de…..
driftgarázs A 3 napos projekt. 2010.10.09 10:17:00
 Vasárnap ülünk Jatissal a tévé előtt, nézzük a Forma1 közvetítést. Azon rágódik, induljon-e az Escorttal az utolsó futamon vagy sem. Ugyanis nagyon jó eséllyel megveszik tőle, Murphy pedig az ilyen eseteknél szokott legviccesebb kedvében lenni. Félő volt, hogy egy…..