Adatok
Icram
0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

A 3. rész végén említettem az óriási, 5-6 pótkocsis, bányadömperek helyett dolgozó ércszállítókat, amelyek a világ legnagyobb, rendszeresen használt kamionjai. Rendben, de mi van a nem rendszeresen használtakkal? Íme:
Ahogy az autóknál is zajlik a verseny a gyártók,…..
Icram
2014.10.24 21:16:57
@cummins signature600: Mekkora íven?
Icram
2014.10.24 22:22:34
Icram
2014.10.24 22:39:07
@cummins signature600: Na talán erre is lehetne megoldás az "utánkanyarodós" forgóváz. Talán. A modell egész jól működött.

Ez a poszt azért készült, mert október 6-án van - természetesen az aradi vértanúk mellett - az Egyiptom és Izrael között kitört Jóm kippúri (vagy Jom kippuri) ütközet 40. évfordulója. 40 éve ezen a napon azonban nemcsak két ország csapott össze, hanem egy sokkal jelentősebb,…..
Icram
2013.10.07 23:36:43
Eszerint: kerekparosklub.hu/miert-olyan-elterjedt-a-bringazas-hollandiaban a biciklikultúrára is hatással volt a válság (Hollandiában, de aztán onnan máshova is).

Nem állítom, hogy teljesen józan voltam, ezért is kerestünk taxit. Igazából nem is voltunk biztosak benne, hogy taxi kell, hiszen alig fél óra lett volna gyalog hazáig, de a héten már kétszer slattyogtunk haza Pestről, és nem volt kedvünk megint átbattyogni az alagúton. Mégis…..
Icram
2013.08.07 07:29:24
@magyar bucó: Nem akarok belemenni a szavak jelentésén lovaglásba, kuplungot a súrlódás elvén működő tengelykapcsolóra értettem. Ilyen pedig nincs a Priusban, sőt hidraulikus elven működő nyomatékváltó sincs, ami meg az automatákban szokás. Mindkettő pazarolja kicsit az energiát, a surlódós kuplung ráadásul kopik is.

Lehet szeretni, vagy nem szeretni a japánokat, de tény, hogy bő kétmillió hibridautót eladtak addig, amíg a legtöbb gyártó a szériabevezetés gondolatán töprengett. A meglevő technológia óvatos reszelgetése és a rizikóminimalizálásra törekvő apró lépések helyett…..
Icram
2010.09.09 19:33:55
@Gulyás G: Ez itt:
prius.ecrostech.com/original/Understanding/WhatsGoingOnAsIDrive.htm
aszondja tud úgy is tolatni, hogy közben a benzinmotor tölt. Ezzel az erõvel tehát úgy is tud tolatni, hogy a töltés egy részével rögtön a villanymotort hajtja.
prius.ecrostech.com/original/Understanding/WhatsGoingOnAsIDrive.htm
aszondja tud úgy is tolatni, hogy közben a benzinmotor tölt. Ezzel az erõvel tehát úgy is tud tolatni, hogy a töltés egy részével rögtön a villanymotort hajtja.
Icram
2010.09.09 19:35:32
@Luighi: Köszi

Kocsma- és amperszag a levegőben. De hová tegyük a villanymotort? És mégis mekkorát? Vélemények az azonos című írásunkról...
Icram
2010.08.31 21:04:07
@Adamfark: Több kerékkel mért is lenne nagyobb a tapadás?? Mi nem így tanultuk óvódában.
A körúti villamosnak szép nagy, hosszirányban elhelyezett motorja van, kívülrõl is jól látható. Kúpfogaskerékkel hajtja az elõtte és mögötte levõ két kereket. Az egyik legnagyobb gond az alacsonypadlós jármûveknél a kerék+kerékfelfüggesztés szélessége, mert ettõl keskeny a hely az utastérben. És pont ezen nem segít a kerékagymotor, inkább ront rajta. Egyébként tényleg vannak kísérletek tömegközlekedésben agymotorokkal, de egyelõre nem terjedtek el széles körben.
Tudtommal hatalmas bányadömperekben általános a kerékagymotor.
A körúti villamosnak szép nagy, hosszirányban elhelyezett motorja van, kívülrõl is jól látható. Kúpfogaskerékkel hajtja az elõtte és mögötte levõ két kereket. Az egyik legnagyobb gond az alacsonypadlós jármûveknél a kerék+kerékfelfüggesztés szélessége, mert ettõl keskeny a hely az utastérben. És pont ezen nem segít a kerékagymotor, inkább ront rajta. Egyébként tényleg vannak kísérletek tömegközlekedésben agymotorokkal, de egyelõre nem terjedtek el széles körben.
Tudtommal hatalmas bányadömperekben általános a kerékagymotor.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz