Regisztráció Blogot indítok
Adatok
xbr

43 bejegyzést írt és 139 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Aki olvassa a blogot, talán emlékszik rá, mennyit küzdöttem egy aprócskának tűnő hibával, mellyel sokan talán nem is foglalkoznának, vagy letudnák egy "hát ez ilyen"-nel, meg, hogy "öreg és lelke" van. A finom gázadásra történő fuldoklásra gondolok, mely kisebb-nagyobb mértékben, de a…..
xbr 2023.05.22 16:22:56
Sziasztok!
Bocsánat, erős fordulatot vett az életem 2017 végén, így egészen meg is feledkeztem a blogról, ahogy annyi minden másról is. C'est lá zsíznyij, ahogy művelt orosz mondaná, mea culpa!
Ráadásul értesítéseket sem kaptam a hozzászólásokról, mert rég halott volt ez az e-mail cím. Most újra felélesztettem, és tettem rá egy átirányítást, úgyhogy mostantól ha valaki kommentelne, azt újra meg fogom kapni, és igyekszem majd időben válaszolni rájuk, nem 5 évvel később! :)

Borzii! Bocsi, hogy nem tudtam visszaírni, talán már nincs is meg az XBR-ed?
Hátha valakinek segíthet még valaha: az szerintem nem jó, ha szusszan (és olyankor dobja az ütemet is). Nekem is szusszant hidegindításkor, amikor az életéért (alapjáratért) küzdött. Nyilván az eltömődött hidegindítójárat se segített rajta, de szerintem a szusszanás, legalábbis nekem, a hengerfej-felújítástól múlt el egycsapásra, ott szívta a falsot, a gyertyamenetnél. Igazából a szusszanásból jöttem rá, hogy az enyém is hengerfejes, amikor hidegindításnál odafújtam spray-vel a gyertya köré, és felpörgött a motor. Persze ugyanígy szusszanhat akkor is, ha máshol szívja a falsot, de egy kis spray segít kideríteni.
Valószínűleg bármilyen hosszú utat simán megtesz így is, azért én nem mernék hosszabb utat bevállalni vele, hacsak nem tudom biztosan, hogy ártalmatlan a fals levegő szívás, mert mondjuk csak hidegen jön elő. Mondjuk sosem ártalmatlan, de ezt most hagyjuk.

Na mindegy, ismertek, ha valami nem jó, akkor azt meg kell csinálni. :)

Bartus Attila! Szia, és bocsi, bár a Te kommentedre frissen válaszolok, mert még csak két éves, szinte meg sem száradt rajta a tinta :) Gáborral régen nem beszéltem, de a kommented feletti Szia Marci! üzenetet ő írta, úgyhogy itt szerintem talán most is tudsz neki írni, ha még aktuális.
Relatíve termékeny „publicistának” számítok, és gyakran tartok előadásokat is az ülő életmód gyilkos hatásáról, így a szereplések kapcsán nap mint nap szegezik nekem a kérdést ismerősök, páciensek, hallgatók vagy olvasók: jó, jó, de mégis hogyan üljek helyesen? Nos, ilyenkor sarokba szorított vadnak…..
xbr 2018.10.30 21:36:43
@ételizésítő: Köszönjük, Emese, leülhetsz, egyes.
Az emberi nagyság ott kezdődik, hogy felismerjük és büszkén felvállaljuk gyengeségeinket és hibáinkat. Az egyetlen módja a fejlődésnek, ha szembeszállunk tökéletlenségünkkel, hiszen csak így tudjuk legyőzni ezeket és tovább-, feljebb lépni. De hogy jön ez ide?! Hát, csak olvass tovább, ígérem, ez…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Mivel motoros és mopedes karrieremet is Puchhal kezdtem, kimondottan felcsigázott a lehetőség, hogy Bertalan középkorú (mármint egy középkorú emberrel egyidős) Puch MS50V típusú mopedjét…..
Dugóhúzó Sose volt ilyen jó! 2017.07.17 12:59:13
Nemrég említettem, miért is nem jó, ha falsot szív a motor: a szegényedő keverék nagy hőterhelése károsíthatja a motrot. :) Első körben a kipufogószelepek adják meg magukat, aztán jöhet a többi. Ha például ilyen nagyon vagány RFVC felirat van a hengerfejünkbe öntve, mint itt a fenti a képen, akkor…..
Aki olvassa a blogot, talán még emlékszik rá, hogy előző német tulajdonosa azért adta el nekem kb. negyedáron ezt a gépet, mert hibás: csörög a vezérműlánc és el van tömődve a karburátor. Azóta eltelt négy év és kb. 20.000 km, és hát a vezérműlánc azóta is köszöni szépen, remekül érzi magát, a…..
xbr 2016.08.02 06:35:40
Na, gratulálok, akkor pont végigtúráztál egy teljes olajcsere-periódust! :)

Gumiból csakis BT-45!

Hátsó:
www.maxigumi.hu/motor-gumi/bridgestone/battlax-bt-45/110-90-18-61h-81501

Első:
www.maxigumi.hu/motor-gumi/bridgestone/battlax-bt-45/100-90-18-56v-81538

Hátsó rugóstagot még nem néztem, a telókban lévőket meg kell mérni, 428 mm minimális megengedett hossz. Gondolom meg is lehettél pakolva, úgy lekoppanhat simán nagyobb fékezésnél. Olaj van benne elég? 283 ml kell száranként.

Fulladás nekem is van/volt, ha majd sikerül összerakni, megnézem, elmúlt-e. Nekem azt csinálta, hogy ha koppgázzal toltam neki, akkor kb. 5-6 másopercig után nagyon bedúsult és ledadogott. Ez azért érdekes, mert, ugye 3 helyen szívott falsot közben, de még így is bedúsult. Nem foglalkoztam vele akkor, mert sokkal nagyobb gond volt, hogy falsok miatt menni se lehetett vele rendesen. :)

Igen, a kanyarokban jól toltad már a múltkor a Mátrában is feltűnt! :)
Még hogy nem lehet 1000 alatt túrázni, mi van?! :DDD
xbr 2017.06.28 15:27:30
@Levente Kiss: Vénmotoros tegnap mondott megatippet hátsó teló felújításra, hívd fel, ha még aktuális!
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   Soha korábban nem szerveztem motoros rendezvényt, hát ennek is eljött az ideje, még ha egyelőre csak ilyen kicsiben is.  A depressziós szürkeségben, főleg a tél vége felé, szívderítő és…..
Dugóhúzó Going pro 2016.03.02 12:39:29
Hú, de rég írtam, na mindegy. Ott hagytam abba, hogy Gusszal gurultunk egy rövidet, és mennyire jó volt. Azt már nem meséltem el, hogy pár hétre rá elmentünk egy hosszabbat is motorozni, Esztergom lett a cél, és természetesen a hegyeken átmenő utat választottuk, hát...fantasztikus volt. Kicsit nehéz…..
Gus kérdezte egyszer: hogy lehet az, hogy kuplungot cserélni van időm, de a motort meg nem mosom le soha, pedig az csak 10 perc. A kérdés jogos, elsőre valóban nehezen érthető, ha ennyi energiát fordítok rá, hogy a gép műszakilag kifogástalan legyen, miért nem ápolom gyakrabban külsőre is, azt nem…..
A motorozást csak kívülről szemlélők azt gondolhatják, hogy alapvetően magányos tevékenységről van szó. A helyzet azonban ezzel szemben az, hogy legtöbbünk szereti szenvedélyét másokkal is megosztani. Előfordul, hogy barátokkal, márka- vagy típustársakkal ugrunk el egy hosszabb vagy rövidebb túrára,…..
Dugóhúzó XBR Ad hoc mini túra 2015.06.07 18:47:06
Kedden gurultunk egyet Gus-szal csak itt, a budai hegyekben. Igazi kis ad-hoc mini találkozó volt, mégis nagy élmény volt egy kis kikapcsolódás a szürke hétköznapokban. A tervezett út Budapest-Budaörs-Budakeszi-Budapest volt, de ha összesen 30 km-t megy az ember, minden kis kanyar…..
xbr 2016.02.19 11:42:17
Az Egyesült Államokban, az Arizonai Tucson városának Davis-Monthan nevű légi támaszpontján található a világ legnagyobb repülőgép-temetője. Egyes becslések szerint a nagyjából 5-6000 darab, forgalomból kivont és leselejtezett repülőgép és helikopter között rengeteg…..
Mivel a Moped blog ma ünnepli fennállásának első évfordulóját (tádááám!), gondoltam, valami visszatekintésfélét kéne csinálnom, összegeznem, mérleget vonnom, értékeltem. Ezt megtehetném csak úgy, minden sallangtól mentesen, például letöltési és látogatottsági adatok…..
[Bocs, még mindig szolgálati közlemény: aki facebookos profillal belépve ajánlott fel motort tesztelésre az elmúlt hetekben, legyen oly kedves és nézze meg a facebookos postafiókját és annak 'egyéb' nevű mappáját, hogy nem kapott-e tőlem választ, mert továbbra is gyanúsan…..
xbr 2015.09.30 10:17:55
@Tsyga: yesss!

Kár, hogy van-van-t nem lehetett kipróbálni, az nagyon bejön nekem így külsőre
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni. ‹⊗›   Mai posztunkban elsősorban azoknak szeretnénk kedvezni, akik úgy gondolják, hogy az elmúlt hetekben-hónapokban a blogon a mérleg nyelve túlságosan a nyugati tesztalanyok felé…..
Néhány hete a Mopedmetal felvonuláson szúrtam ki a kék-fehér mopedet, látszott rajta, hogy nem mai darab, de az is, hogy egyébként hibátlan állapotú. Mikor a tömegben gurultunk végig a városon, próbáltam időnként úgy helyezkedni, hogy fel tudjam mérni, mivel van dolgom. És…..
Dugóhúzó Bandit karbi pucolás 2011.09.25 11:51:00
Csak megvolt a szervizes átvizsgálás, és szerencsére mindent rendben találtak a srácok, összesen annyit mondtak, hogy a vezérműláncnak van egy kis hangja, de azt mondták, azzal csak nagyon soká lesz dolgom, majd ha sokkal hangosabb, elég akkor. Persze tudom, hogy a vezérlésre nagyon…..
Az egész ott kezdődött, hogy megszívatott a kormány. Tudom, a kormányok már csak ilyenek, ez a mostani meg aztán különösen, de nem elég, hogy szét kellett szedni mindkét kormánykapcsolót és az összes vezetéket meg kellett toldani, hosszabb fékcső kellett és hosszabb bowdenek.…..
Azt gondolná az ember, hogy a mopedekben aztán végképp nem rejlik semmiféle variációs lehetőség. Legtöbbjük, így a napszítta piros Puch Maxim és a nálam örök titkos favoritnak számító Peugeot 103 motorja lent van és középen, de írtunk már a kis Sachs Saxonette-ről is,…..
Dugóhúzó Motorozás a Mátrában 2015.02.21 15:18:08
Időben kicsit ugrálok most és még a következő néhány posztban is, ugyanis elég hektikusan volt időm a bejegyzéseket megírni, itt pedig nem tudok dátumot, sorrendet állítani, szóval nézzétek el ezt nekem! Ez a bejegyzés még valamikor ősszel íródott, csak nem volt időm…..
Moped blog Fantic Motor 2015.03.02 07:06:00
Éppen a nagy tankos Zündapp-moped megtekintéséről tartottam hazafelé, amikor a szemem sarkából az út melletti árkádok félhomályában egy fura moped bizonytalan körvonalaira lettem figyelmes. Elsőre olyan Babettaformájúnak tűnt, de lehet, hogy csak azért, mert bármi, amit nem ismerek közelebbről,…..