Adatok
Sokatutazó
0 bejegyzést írt és 42 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A gyorsbeküldőn kaptuk az alábbi panaszt, mely többek között arról szól, hogy a kora reggeli vonatokat rendszeresen megszállják a két-három fős csoportok, s az alvó embereket kizsebelik és otthagyják a szerelvényt még indulás előtt. Igazából mi sem értjük, hogy…..
DePassant régi kommentelőnk, így nyilván egyetértünk vele: a 7,5 óra alatt megtett 290 km-es utazása teljes tragédia. Mondjuk ezt azért, mert átérezzük, milyen 300 km-t vonatozni, s milyen lekésni egy IC-t egy sima személyvonat miatt. Talán még annyit fűznénk hozzá a…..
Sokatutazó
2011.10.28 01:03:25
Péter a Facebook-on küldte be felháborodott hangú hozzászólását, melyben nagyon sok igazság olvasható. Érdekes az okfejtése az "elkéső generáció" felnövéséről, de abban mindenképpen igaza van, hogy a sok-sok késés nemzetgazdasági szinten hatalmas károkat okoz, amit…..
István megint újabb történettel örvendeztet meg minket több évtizedes vasúti pályafutásából. Most éppen a panaszkönyvvel kapcsolatos emlékeiből szemezget nekünk:
Panaszkönyvvel mindenki találkozott már. Azt is feltételezhetem, hogy a vasúti Panaszkönyvvel is sikerült…..
Sokatutazó
2011.10.14 16:52:28
@rendületlenül: Nem, nem azt mondom, hogy én vagyok a megtestesült becsület.
Csupán arra akartam kilyukadni, hogy lehet a mai vasutasok nagy részét szídni, hogy ilyen-olyan munkát végez.
De kérdem én: ez normális hozzáállás?
Más nevében írás nem számít okirat hamisításnak? A válasznál vegyük figyelembe, hogy hivatalos személyről van szó.
Továbbá, mint az előbbi hozzászólásomban is említettem, hogy vállalja a tettek következményét. De látom ezt valahogy nem sikerült felfogni.
Hány és hány posztban van, hogy -többek között- a pénztárosok milyen bunkók, meg így-úgy. Sokan tudják őket szídni, az ilyen emberektől meg hasra kéne esni, hogy ezt megtették?
Ha már bennük sem volt ennyi becsület, akkor mit várunk a mai dolgoztoktól?
Ébredj ember mély álmodból...
Csupán arra akartam kilyukadni, hogy lehet a mai vasutasok nagy részét szídni, hogy ilyen-olyan munkát végez.
De kérdem én: ez normális hozzáállás?
Más nevében írás nem számít okirat hamisításnak? A válasznál vegyük figyelembe, hogy hivatalos személyről van szó.
Továbbá, mint az előbbi hozzászólásomban is említettem, hogy vállalja a tettek következményét. De látom ezt valahogy nem sikerült felfogni.
Hány és hány posztban van, hogy -többek között- a pénztárosok milyen bunkók, meg így-úgy. Sokan tudják őket szídni, az ilyen emberektől meg hasra kéne esni, hogy ezt megtették?
Ha már bennük sem volt ennyi becsület, akkor mit várunk a mai dolgoztoktól?
Ébredj ember mély álmodból...
Sokatutazó
2011.10.16 11:16:14
@dennisthemenace: Sok ismerősöm dolgozik a vasúton. Ezért mertem nyilatkozni, ezért vagyok itt a fórumon. És szoktam olvasni a panaszkönyvi bejegyzéseket. Vicces dolgokkal kerültem szembe.
Sőt, én is hallottam már a pénztárnál, mikor elkérte a panaszkönyvet, aztán akkor baromságokat beszélt, hogy legszívesebben elküldtem volna kukoricát kapálni ezer fokban... (:
Továbbá -mint a nickemből is kiderül- rendegeteget utazom (jobb híján vonattal). Sokat látok, hallok, tapasztalok. :D
De akkor sem értek vele egyet... (:
A főnökök is lássák, hogy mekkora paraszt egynéhány ember.
Sőt, én is hallottam már a pénztárnál, mikor elkérte a panaszkönyvet, aztán akkor baromságokat beszélt, hogy legszívesebben elküldtem volna kukoricát kapálni ezer fokban... (:
Továbbá -mint a nickemből is kiderül- rendegeteget utazom (jobb híján vonattal). Sokat látok, hallok, tapasztalok. :D
De akkor sem értek vele egyet... (:
A főnökök is lássák, hogy mekkora paraszt egynéhány ember.
A Népszabadság kijött egy cikkel, melyben a magyar vasút (ez éppen a MÁV-Trakció Zrt.-hez tartozik) mozdonyait vették szemlére. Az eredmény lehangoló, a síneken futó 900 mozdonyból 780 darab (87%) 30 évnél idősebb, s mindössze 10 darab (1%) 10 évesnél fiatalabb. Öt évvel…..
Sokatutazó
2011.09.10 12:30:53
@Kopi3.14: konkrétan még jóval a választások előtt egész oldalas cikkben vetették össze pár nyugati vasút és a magyar helyzetét, területhez viszonyított vonalsűrűség, szállítási kmköltség, finanszírozottság, stb. témakörben. Eredmény: a mienk a legnagyobb, legdrágább, s leginkább alulfinanszírozott a vizsgált összesen hat vasút közül. A fenti szösszenet pedig állapotjelentés, nem politizálás-azt csak az olvas bele, aki szándékosan akar.
Akkor miért a miénk a legdrágább, és a leginkább alulfinanszírozott? És nem olvasom bele a politikát, de úgy gondolom, hogy ezeket az újságokat senkinek sem kell bemutatni.
Akkor miért a miénk a legdrágább, és a leginkább alulfinanszírozott? És nem olvasom bele a politikát, de úgy gondolom, hogy ezeket az újságokat senkinek sem kell bemutatni.
Sokatutazó
2011.09.10 21:27:15
@Kopi3.14: Nézd nem olvasok bele politikát. Korábban is foglalkozott vele = tehát a választások előtt = jelenlegi kormány előtt. Gondolván majd a mostani kormány megoldja.==> következő kampányban majd az ellenzék kijelenti, hogy fejlesztik a vasutat, merthogy ezt a mostaniak nem tették meg. Na majd kiderül. És nem politizálok, nem is akartam beleolvasni politikát. Csak... valahogy így sikerült. Ha megsértettelek, akkor bocsánatod kérem.
Maradok tisztelettel.
Maradok tisztelettel.
Mivel már megkaptuk, hogy az Új MÁV Blog egy panaszblog, ezért örömmel jelenítjük meg Á. még júniusban írt levelét. Pünkösdhétfőn a MÁV megint nem volt a helyzet magaslatán, az elromlott WC-s Desiro-k helyett kisebb kapacitású vonatokat küldött. Szerencsére a kalauz…..
József a hónap elején megvette a bérletét Üllőn, s várta a vonatot, mellyel elutazhatott volna. Az be is érkezett, majd fél órás várakozást követően, bemondták, hogy a biztosító berendezés hibája miatt a vonat még bizonytalan ideig nem indult tovább. József ekkor úgy…..
Sokatutazó
2011.08.28 20:30:24
@pbence: persze, ebben teljes mértékig igazad van. Valóban elég sarkított volt a dolog. És nagy hülyeség is. Tény és való, hogy így kellene szolgáltatni, de nem megy.
Én is késtem le jó párszor csatlakozást, ami nem is csatlakozás volt ezek szerint, mert 18 azaz tizennyolc percet késett a vonat, és a másik nem várta meg. Holott az átszállás lett volna 10 perc. Ebből az következik, hogy a másik vonat nyolc percet nem várt.
Namost én is odamehetek a pénztároshoz pattogni, de mire megyek vele? Megvettem a jegyet, és sajnos vissza kellett utaznom az egyetemre. Igen, tény és való, hogy ideges voltam. De amiről az adott személy nem tehet, azért nem is ordibáldáztam neki. Segítőkész volt, normálisan kérdeztem, normálisan elmondta, hogy miképp juthatok el legközelebb a célállomásra. Igaz addig 3 szor át kellett szállnom, de odaértem. És a másik: képzeld el, hogy aki egész nap ott ül a pénztárban és folyamatosan azt hallgatja, hogy késik, meg nem értem el, meg váltsa vissza a jegyet, meg satöbbi. Azért az sem egy leány álom. De jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor kinek mondja az utas a dolgait? Nyilván annak, aki ott ül.
De mire megy vele? Ugyanazt éri el, mintha beírna a panaszkönybe. Gyakorlatilag semmit. Na ettől fogva lesz a pénztáros a hülye pi**a, ku*va...stb
Mert mondja a ,,kedves" utas. De azért próbáljunk meg olyan hangnemben, mint amit elvár az utas. És sokszor tapasztaltam már, hogy azzal el van ütve a dolog, hogy szolgáltató cég, -ami teljes mértékig helytálló- de attól függetlenűl, az ott ülő pénztárossal sem úgy kellene beszélni, mint egy kutyával.
Időben szolgáltatás. Ez megint egy érdekes dolog. Főleg nyáron a Balaton parton. Rengeteg vonat van, de a pálya egész egyszerűen alkalmatlan rá. 10km/h a kitérőknél? Mire valami vonat ki/bejár, addig mennyi percet összeszed. Nem csak egy állomáson. Aztán, ha történik valami? Pl.: ami volt gázolás Balatonlellén? Horribilis késések voltak.
Igazából én még mindig azt mondom, hogy a vezetőket kellene jól rendbe tenni... ők viszik el a pénzt. Utaztam a nyáron Székesfehérvárról a Balaton felé. Nos: Siófokig nem tudtam leülni... tele volt a vonat. Ennek ellenére mindig azt szajkózzák, hogy a vasút veszteséges. Ezt sem így gondolom...
Most egy kis OFF sztori:
150 éves volt a Déli vasút. Valamikor Júniusban. Namost. Az egész igazgatóság különvonattal utazott Pestről Nagykanizsára. Az a vonat mindenhova időben odaért. A többi? Na azok késtek ám rengeteget...
Egy cikkben olvastam, hogy a vezérigazgató azt nyilatkozta, hogy ő is szokott vonaton utazni.
Nem úgy néz ki...
Én is késtem le jó párszor csatlakozást, ami nem is csatlakozás volt ezek szerint, mert 18 azaz tizennyolc percet késett a vonat, és a másik nem várta meg. Holott az átszállás lett volna 10 perc. Ebből az következik, hogy a másik vonat nyolc percet nem várt.
Namost én is odamehetek a pénztároshoz pattogni, de mire megyek vele? Megvettem a jegyet, és sajnos vissza kellett utaznom az egyetemre. Igen, tény és való, hogy ideges voltam. De amiről az adott személy nem tehet, azért nem is ordibáldáztam neki. Segítőkész volt, normálisan kérdeztem, normálisan elmondta, hogy miképp juthatok el legközelebb a célállomásra. Igaz addig 3 szor át kellett szállnom, de odaértem. És a másik: képzeld el, hogy aki egész nap ott ül a pénztárban és folyamatosan azt hallgatja, hogy késik, meg nem értem el, meg váltsa vissza a jegyet, meg satöbbi. Azért az sem egy leány álom. De jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor kinek mondja az utas a dolgait? Nyilván annak, aki ott ül.
De mire megy vele? Ugyanazt éri el, mintha beírna a panaszkönybe. Gyakorlatilag semmit. Na ettől fogva lesz a pénztáros a hülye pi**a, ku*va...stb
Mert mondja a ,,kedves" utas. De azért próbáljunk meg olyan hangnemben, mint amit elvár az utas. És sokszor tapasztaltam már, hogy azzal el van ütve a dolog, hogy szolgáltató cég, -ami teljes mértékig helytálló- de attól függetlenűl, az ott ülő pénztárossal sem úgy kellene beszélni, mint egy kutyával.
Időben szolgáltatás. Ez megint egy érdekes dolog. Főleg nyáron a Balaton parton. Rengeteg vonat van, de a pálya egész egyszerűen alkalmatlan rá. 10km/h a kitérőknél? Mire valami vonat ki/bejár, addig mennyi percet összeszed. Nem csak egy állomáson. Aztán, ha történik valami? Pl.: ami volt gázolás Balatonlellén? Horribilis késések voltak.
Igazából én még mindig azt mondom, hogy a vezetőket kellene jól rendbe tenni... ők viszik el a pénzt. Utaztam a nyáron Székesfehérvárról a Balaton felé. Nos: Siófokig nem tudtam leülni... tele volt a vonat. Ennek ellenére mindig azt szajkózzák, hogy a vasút veszteséges. Ezt sem így gondolom...
Most egy kis OFF sztori:
150 éves volt a Déli vasút. Valamikor Júniusban. Namost. Az egész igazgatóság különvonattal utazott Pestről Nagykanizsára. Az a vonat mindenhova időben odaért. A többi? Na azok késtek ám rengeteget...
Egy cikkben olvastam, hogy a vezérigazgató azt nyilatkozta, hogy ő is szokott vonaton utazni.
Nem úgy néz ki...
Sokatutazó
2011.08.28 20:42:19
@Nick Leeson: Én azt mondom, hogy nem csak a MÁV üzletszabályzata, hanem minden más ugyanúgy szar. Minden szolgáltatónak az az érdeke, hogy magát védje...
A vendéglátós a parton, aki a tegnapi hotdog zsemlét adja el -"súlyos" pénzekért- mondván, hogy friss. De számlát/nyugtát nem ad. (Tisztelet kivételnek.) lyenekről is lehetne mesélni, de ez meg nem idevaló.
A vendéglátós a parton, aki a tegnapi hotdog zsemlét adja el -"súlyos" pénzekért- mondván, hogy friss. De számlát/nyugtát nem ad. (Tisztelet kivételnek.) lyenekről is lehetne mesélni, de ez meg nem idevaló.
Az eddig is ismert volt, hogy a vasutasok, vasúton dolgozók családtagjainak ingyenes utazás jár. A gyorsbeküldővel beküldött történet szerint azonban a történet koránt sem ilyen egyszerű, hiszen akkor jár az ingyenes utazás a vasutas gyerekének, ha egy címen lakik az apával.…..
Sokatutazó
2011.08.19 16:36:56
@kovi1970:
Ezt írtad: ... Az, hogy a kocsik és az utazási körülmények színvonala olyan amilyen a ti és a vezetőitek munkáját minősítik.
A legfontosabbat kihagytad: a sok csürhe undorító disznó miatt, akik összekoszolják, összeszarják, és összehugyozzák az egész szerelvényt. Mert viselkedési kultúra? Na az nincs. Ami nem az enyém, azzal nem kell törődni. Ez megy itt... de az egész ország ilyen trágya...
Ezt írtad: ... Az, hogy a kocsik és az utazási körülmények színvonala olyan amilyen a ti és a vezetőitek munkáját minősítik.
A legfontosabbat kihagytad: a sok csürhe undorító disznó miatt, akik összekoszolják, összeszarják, és összehugyozzák az egész szerelvényt. Mert viselkedési kultúra? Na az nincs. Ami nem az enyém, azzal nem kell törődni. Ez megy itt... de az egész ország ilyen trágya...
Sokatutazó
2011.08.19 16:49:45
@Metál -e a bimetál?: Nagyon sajnálom, hogy nem arra lakom. Így arról nem tudok nyilatkozni. Vidéken is van élet...
Tegnap barátnőmmel elhatároztuk, hogy felkeressük Esztergomot és ha már ott vagyunk, akkor átruccanunk Szlovákiába is a párkányi hídon keresztül. Zuglóból indultunk, s felszálltunk az első Nyugatiba tartó vonatra. Pár perc alat meg is érkeztünk. A Nyugati-pályaudvarnál…..
Sokatutazó
2011.08.12 14:41:21
Sokatutazó
2011.08.12 17:51:28
Red gyereke tartósan beteg, így a gyerek és egy kísérő jogosult a 90%-os vasúti kedvezmény igénybe vételére. Emellett Red, ha velük utazik, 33%-os kedvezményt hsznál, mert együtt családnak számítanak, így jár a kedvezmény.
Amikor azonban összegyűjtöttek egy kis pénzt, hogy…..
Sokatutazó
2011.08.04 21:06:27
@Bonaparte: Érthető, amit leírsz, de gondolj bele:
Az egyik kísérő (legyen az apa), ha egyedül utazik, akkor teljes árú jegy igaz? Ha van vele 1-2 gyermek, akkor 33%-os.
DE: ha a gyermeknek jár a MÁK-os kártya (amely 90% kedvezményre jogosítja) akkor a kísérő is megkapja. Tehát az apa. DE: ha mondjuk utazik az anyuka, akkor ő már nem kaphatja meg. Miért? Mert a gyermek után kapja kedvezményt. Viszont a gyermek után az apuka már megkapta a 90-est, akkor az anyja utána nem kaphatja meg. KIVÉVE: ha van még egy gyermek, akinek mondjuk nincs MÁK kártyája. Ha van, akkor értelemszerűen...
Valamint: Ha nem lenne a kártya, akkor mindkettőjüket megilletné a 33-as családi.
Összeségében: mindkét esetben a gyermek után jár a kedvezmény. Ezért hívják halmozásnak, ha az egyik 90-es-sel utazik, a másik pedig 33-assal.
Az egyik kísérő (legyen az apa), ha egyedül utazik, akkor teljes árú jegy igaz? Ha van vele 1-2 gyermek, akkor 33%-os.
DE: ha a gyermeknek jár a MÁK-os kártya (amely 90% kedvezményre jogosítja) akkor a kísérő is megkapja. Tehát az apa. DE: ha mondjuk utazik az anyuka, akkor ő már nem kaphatja meg. Miért? Mert a gyermek után kapja kedvezményt. Viszont a gyermek után az apuka már megkapta a 90-est, akkor az anyja utána nem kaphatja meg. KIVÉVE: ha van még egy gyermek, akinek mondjuk nincs MÁK kártyája. Ha van, akkor értelemszerűen...
Valamint: Ha nem lenne a kártya, akkor mindkettőjüket megilletné a 33-as családi.
Összeségében: mindkét esetben a gyermek után jár a kedvezmény. Ezért hívják halmozásnak, ha az egyik 90-es-sel utazik, a másik pedig 33-assal.
Sokatutazó
2011.08.04 21:34:04
@pbence: Ha most neked is lenne 90%-os kártyád, akkor akár én is kísérhetnélek ez eddig rendben is van.
De a családi kedvezmény az üzletszabályzatban is úgy van, hogy 1 gyerek után is megjár nem úgy, mint régen, amikor 2 gyermek után járt a szülő(k)nek.
A 90%-os -ahogy mondtad a kártya tulajdonosának- és csak egy kísérőnek jár, másiknak nem. Neki teljes árú. Amúgy sem lehet a két kedvezményt összehasonlítani, illetve egy lapon említeni.
Az egy gyerek után, vagy mindketten igénybe veszik a 33%-ra jogosító kedvezményt, vagy az egyik a 90-est, másik a teljes árút.
Példának nézd. Ott a 26éven aluli, közalkalmazotti papírral rendelkező egyén. Ő sem veheti igénybe mindkét kedvezményt. Vagy ezt, vagy azt.
De a családi kedvezmény az üzletszabályzatban is úgy van, hogy 1 gyerek után is megjár nem úgy, mint régen, amikor 2 gyermek után járt a szülő(k)nek.
A 90%-os -ahogy mondtad a kártya tulajdonosának- és csak egy kísérőnek jár, másiknak nem. Neki teljes árú. Amúgy sem lehet a két kedvezményt összehasonlítani, illetve egy lapon említeni.
Az egy gyerek után, vagy mindketten igénybe veszik a 33%-ra jogosító kedvezményt, vagy az egyik a 90-est, másik a teljes árút.
Példának nézd. Ott a 26éven aluli, közalkalmazotti papírral rendelkező egyén. Ő sem veheti igénybe mindkét kedvezményt. Vagy ezt, vagy azt.
Előttünk van az, amikor a srác felsorolja Magyarország hibáit a YouTube videón, majd a végén hozzáteszi: Magyarország, na én most leiszom magam?
Anikóval is valami hasonló történhetett, amikor hazalátogatott Magyarországra, s rögtön meg is gyűlt a baja a MÁV-val. A Volt…..
Ahogy azt már tegnap említettem, Zsuzsanna tegnapi levelének a folytatása következik. A MÁV úgy döntött, hogy a MÁV nyugdíjasok igazolványait lecseréli, s ehhez át kellene venniük az új igazolványokat. Nos, tegye fel a kezét az, aki azt gondolja, hogy ez egy egyszerű…..
Sokatutazó
2011.07.04 09:31:20
@BaradlayR: Hogy ország-világ kedvezményt kapjon, pláne ilyen hülye indokokkal. Azt úgy hívnák, hogy állami diszkrimináció.
Ha nem hiszed járj utána: www.mav-start.hu/res/mav_start_dijszabas_20110701l.pdf
Igaz, hogy sokat kell benne görgetned, de ha figyelmes vagy, akkor megtalálod!
Talán segít az, hogy az elején van tartalomjegyzék.
Ha nem hiszed járj utána: www.mav-start.hu/res/mav_start_dijszabas_20110701l.pdf
Igaz, hogy sokat kell benne görgetned, de ha figyelmes vagy, akkor megtalálod!
Talán segít az, hogy az elején van tartalomjegyzék.
Sokatutazó
2011.07.04 12:58:14
@SvenH.: Ilyen sokat keres egy mozdonyvezető? Nekem is van mozdonyvezető ismerősöm, de ő azért ilyen sokat nem kapott. Hogy lehet? Körülbelül 200.000 volt a fizetése. Viszont ezért sokat kellett ám menni. Távol a családtól, még Karácsony napján is. Az orvosok, egyetemi oktatók sincsenek otthon a családjukkal?
Ha keresnek is félmilliót -amit kétlek- már említettem, hogy sokat kell neki ezért menni, és nagy felelőséggel jár ám. Kemény pszichológiai vizsgán kell nekik átmenni, (tudom, mert egyik haverom jelentkezett vezérnek)hogy mozdonyt vezessenek. A tanítóknak mikor kell ilyen dolgokat megcsinálni?
Aki irigyli őket -szerintem- cseréljenek a mozdonyvezetővel.
Az egyik egyetemi oktatómnak Volvoja van. Miből?
Ha keresnek is félmilliót -amit kétlek- már említettem, hogy sokat kell neki ezért menni, és nagy felelőséggel jár ám. Kemény pszichológiai vizsgán kell nekik átmenni, (tudom, mert egyik haverom jelentkezett vezérnek)hogy mozdonyt vezessenek. A tanítóknak mikor kell ilyen dolgokat megcsinálni?
Aki irigyli őket -szerintem- cseréljenek a mozdonyvezetővel.
Az egyik egyetemi oktatómnak Volvoja van. Miből?
Sokatutazó
2011.07.04 14:42:19
@SvenH.: Igen igazad van. Tényleg félreolvastam.
Zsuzsanna mai levelében arról ír, hogy rendszeresen késnek a vonatok, de ami a legdurvább, hogy legutóbb azt a tájékoztatást kapta, hogy a nyárfa szálló szöszei miatt késik a vonat. Emellett több dolgot is megemlít, s ő sem érti, miért indulnak a Balatonra olyan vonatok, amik már…..
Sokatutazó
2011.07.04 08:59:32
@nekemirj: Most visszaolvastam a beszélgetéseket. Úgy gondolom, hogy könnyű gcsabi-t kritizálni a munkáját illetően. Én nem szólok be neki, mert valamilyen szinten egyetértek vele. Amiről nem ő tehet, arról nem tehet. Ez ilyen egyszerű. Valamint: amit leír, az csak kis része a mindennapi feladatainak.
(Én nem védem, nem is ismerem. Csak a véleményem mondtam el.)
Off: múltkor tönkrement a 2 hónapos mobiltelefonom. Mikor visszavittem, nem kaptam cserekészüléket. Nem kezdtem el balhézni az eladó kisasszonnyal. Egyszerűen nem volt nekik. Ezért ő a sajátját adta oda. Pedig kötelező nekik biztosítani másik készüléket. Off
Nekem sem tetszik sok minden, ami a vasúton történik, de nem hibáztatotom a forgalmistát. Mert mire megyek vele? Szerintem semmire. Erre a legjobb módszer, hogy el kell menni a vezérigazgatóságba, és ott kell panaszkodni. Ja, hogy nem változik semmi? Erről mi -egyszerű emberek- nem tehetünk.
(Én nem védem, nem is ismerem. Csak a véleményem mondtam el.)
Off: múltkor tönkrement a 2 hónapos mobiltelefonom. Mikor visszavittem, nem kaptam cserekészüléket. Nem kezdtem el balhézni az eladó kisasszonnyal. Egyszerűen nem volt nekik. Ezért ő a sajátját adta oda. Pedig kötelező nekik biztosítani másik készüléket. Off
Nekem sem tetszik sok minden, ami a vasúton történik, de nem hibáztatotom a forgalmistát. Mert mire megyek vele? Szerintem semmire. Erre a legjobb módszer, hogy el kell menni a vezérigazgatóságba, és ott kell panaszkodni. Ja, hogy nem változik semmi? Erről mi -egyszerű emberek- nem tehetünk.
Zoli a levelében arról ír, hogy nem érti, miért van az, hogy ha sikerül pontosan betartani a menetrendet, akkor a pályaudvarok előtt álldogálva, csak összehozzák a vonatok a késést. Nos, a helyzetét én is átérzem, múltkoriban a barátnőmmel Szolnok felé indulva, még a Keleti…..
Sokatutazó
2011.07.01 15:22:16
@Circus: Természetes. Bár szeretnék egy példát is említeni Önnek. Az említett 8 órás utazásom a lakhelyem illetve az egyetem között volt.
Mivel nyáron dolgozom, ezért kénytelen vagyok a vasutat választani. Így én is átérzem azt a helyzetet, amiben Ön van. Megjegyezném: én az említett dolgokat látom itt a Balaton déli partján. Továbbá abban is egyetértünk, hogy a munkaidő lejárta után mindenki szeretne hazamenni. (Nekem a munkaidőm 11 órán át tart.) És memgondom őszintén felháborítónak tartom azt, hogy sok ember hülyesége miatt késnek plusz további 5-6 perceket a vonatok. Ami valljuk be: nagy távon nem csak 5-6 perc. Ellenben volt, amikor időben hazaértem.
Amit szeretnék mondani: nem minden esetben a vasút dolgozói a hibásak.
Mivel nyáron dolgozom, ezért kénytelen vagyok a vasutat választani. Így én is átérzem azt a helyzetet, amiben Ön van. Megjegyezném: én az említett dolgokat látom itt a Balaton déli partján. Továbbá abban is egyetértünk, hogy a munkaidő lejárta után mindenki szeretne hazamenni. (Nekem a munkaidőm 11 órán át tart.) És memgondom őszintén felháborítónak tartom azt, hogy sok ember hülyesége miatt késnek plusz további 5-6 perceket a vonatok. Ami valljuk be: nagy távon nem csak 5-6 perc. Ellenben volt, amikor időben hazaértem.
Amit szeretnék mondani: nem minden esetben a vasút dolgozói a hibásak.
Diákigazolvány nélkül utazni nem szép dolog, de valljuk be azért, hogy egy gyereknél erősen megállapítható, jogosan veszi -e igénybe a diákkedvezményt. Marietta mostani levelében arról mesél, hogy párjának nagyobbik gyereke egyedül utazott, de elkövette a hibát, hogy otthon…..
Tisztelt Szerkesztő, Tisztelt MÁV Illetékes! A Balaton déli partján lakom, 5 éve végzem egyetemi tanulmányaimat Budapesten, azóta utazom heti rendszerességgel a MÁV vonatain. Egy sok éve fennálló problémára szeretném felhívni a figyelmet. Ma 2009. 09. 10-én a 15:06-kor…..
Sokatutazó
2010.09.14 00:17:32
@banpepe: én is utaztam ilyen vonaton... szidtam is az előttem az utazó embereket, hogy miért nem húzták fel az ablakokat. De az már nagy megerőltetés lenne...
Sokatutazó
2010.09.15 11:44:59
@banpepe: Akkor nem szóltam semmit. Nekem ez azért fura különben, mert a kocsivizsgálók? (javítson ki valaki, ha tévedek) végig szoktak menni a vonat mellett és fel szokták húzni az ablakokat. (Aztán lehet, hogy csak egyszer volt ilyen. Jókor voltam jó helyen.)
Az is felháborító továbbá, hogy - amint azt az utas is írja - ezeken a vonatokon azért vannak ennyien, mert megkezdődött az iskolaév, tele van az egész diákokkal (meg persze különböző okból ingyen utazókkal), és az, aki megveszi a teljesárú jegyét - mert kénytelen megvenni -, az meg szépen álljon csak, amíg a kétszáz forintos jeggyel utazó diák vagy a teljesen ingyen utazó nagyi meg kényelmesen - de legalábbis normális körülmények között - tud utazni. Szóval kellene valami különbségtétel, hogy azoknak biztosítsák először az ülőhelyet, akik teljes árat fizettek.
Én ezt le sem mertem volna írni. Nem gondolod, hogy kicsit lenézed ezáltal az embereket? De tudod mit? akkor én is mondhatnám azt, hogy a nagycsaládos (3 vagy több gyerek +felnőtt) olcsóbban utazik, mint én a diákjegyemmel. Akkor őt le kell néznem, Téged meg tisztelnem kell? Ezek után -mivel úgy éreztem, hogy lenézel- nem foglak tisztelni. Mondjuk úgy, hogy különbséget tettem az emberek között?
Az is felháborító továbbá, hogy - amint azt az utas is írja - ezeken a vonatokon azért vannak ennyien, mert megkezdődött az iskolaév, tele van az egész diákokkal (meg persze különböző okból ingyen utazókkal), és az, aki megveszi a teljesárú jegyét - mert kénytelen megvenni -, az meg szépen álljon csak, amíg a kétszáz forintos jeggyel utazó diák vagy a teljesen ingyen utazó nagyi meg kényelmesen - de legalábbis normális körülmények között - tud utazni. Szóval kellene valami különbségtétel, hogy azoknak biztosítsák először az ülőhelyet, akik teljes árat fizettek.
Én ezt le sem mertem volna írni. Nem gondolod, hogy kicsit lenézed ezáltal az embereket? De tudod mit? akkor én is mondhatnám azt, hogy a nagycsaládos (3 vagy több gyerek +felnőtt) olcsóbban utazik, mint én a diákjegyemmel. Akkor őt le kell néznem, Téged meg tisztelnem kell? Ezek után -mivel úgy éreztem, hogy lenézel- nem foglak tisztelni. Mondjuk úgy, hogy különbséget tettem az emberek között?
A történet ma egy hetes, de még mindig a hatása alatt állok.Történt hogy 2010.08.27-én Körmendről utaztam fel Budapestre.23-án hétfőn utaztam le akkor megvettem a retúrjegyet, illetve a helyjegyeket.A jegyeket 4 nappal korábban megvettem. Az elvirán szépen ahogy lehet megnéztem…..
Tisztelt Blog és MÁV!Tudom, hogy visszatérítés témában már többen írtak előttem, de szeretnék beállni azon utasok (szvsz) hosszú sorába, akik számára ez a '''szolgálatatás''' inkább csapás (downgrade), mint áldás és enyhe paranoiával még galád (anyagi) hátsó szándék…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Másik:
Nem értem, hogy miért mindenki a vasutasokat túráztatja? A hülyébbnél hülyébb viccekkel. (Rendőr, postás, vasutas)
Szóval, akkor rajtuk kívül mindenki okos. Továbbá azért érdemes lenne mostmár a nagyokosoknak megjegyzezni, hogy a vasúton nem csak általános iskolát végzettek dolgoznak. (Nem, nem vagyok vasutas, mielőtt a fejemhez vágná valaki.) Ismerek több személyt is, aki diplomával rendelkezik.
Sztrájkolnak persze. Hány és hány ember megy ki külföldre, mert nem fizetik meg őket? Orvosok, mérnökök...stb.
Szerintetek havi 60-70-80 ezerből, hogy lehet megélni?
Néhány embernél azt veszem észre, hogy az orránál tovább nem lát, továbbá a hülyeségeit szajkózza egyfolytában.
Off: az egészségügyet miért nem szídja senki? Nálunk vidéken szar a helyzet. Egy példa: múltkor nagyon fájt a fogam. Elmentem a dokihoz. Azt mondja: vagy kiülöm a sort, vagy kérek időpontot. Nos, ez az időpont 1 hónap lett volna. Ebből kifolyólag reggel 8-tól 12:30-ig ott ültem. Off