Regisztráció Blogot indítok
Adatok
murcielago

76 bejegyzést írt és 868 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az első részben áttekintettük a Gutkeled nemzetség eredetével kapcsolatos különféle elméleteket és arra a megállapításra jutottunk, hogy azok rejtélyes módon mind ugyanabba az irányba mutatnak. Végül megállapítottuk, hogy a Nyáry Krisztina naplójában található verzió…..
murcielago 2022.08.17 18:20:49
Kedves Tóth Gyula!

Bevallom csodálattal olvasom az írásait, még ha nem is tudtam végigtanulmányozni mindegyiket. Szerintem megéri a szellemi befektetést, elmélyülni ezekben.

Mostanában azt hiszem találtam közvetett bizonyítékot a Gútkeled nemzetség és az Árpád-ház rokonságának igazolására. Ugyanis „DNA profiling of Hungarian King Béla III and other skeletal remains originating from the Royal Basilica of Székesfehérvár” címmel nyilvánosságra hozták III. Béla király Y-DNA haplóját. Ez R1a, de nem a genetikai részletekbe szeretnék most kitérni (elveszni), hanem a tanulmány egyik akár mellékesnek tűnhető megállapítását emelném ki:

„The closest haplotype to that of King Béla III was found in” … (one)… „person with this haplotype is living in the population of present-day Northern Serbia (Zgonjanin et al. 2017). This geographical area belonged to Hungary before World War I, in the period of c.862–1920. Ethnic Hungarians have been continuously populating this area. The locality suggests that this person may be paternally related to the Árpád Dynasty. Nevertheless, sequencing data of the King’s Y chromosome will be needed to get closer to the history of the Árpáds’ haplotype.”

III. Béla királyhoz legközelebb eső haplotípust találták…(egy)… személyben, aki ma Észak-Szerbiában él (Zgonjanin és mások 2017). Ez a földrajzi terület az I. világháború előtt Magyarországhoz tartozott 862-1920 között. Az etnikai magyarság folyamatosan lakja ezt a területet. A lokalizáció azt sugallja, hogy ez a személy apasági kapcsolatban állhat az Árpád-dinasztával. Mindazonáltal a király Y kromoszómájának szekvenciálási adatai szükségesek ahhoz, hogy közelebb kerüljenek az Árpád-féle haplotípus történelméhez.

A tanulány angolul olvasható:
link.springer.com/article/10.1007/s12520-018-0609-7

Egy helynév kutatásom során ugyanis feltűnt, hogy az ugyancsak nagy befolyású Aynard nemzetség hűtlensége és kegyvesztetté válása után a Gutkeled-Lotár nb. Maróti Jánoshoz került minden birtokuk, nemcsak egy egész megye (Valkó), hanem 1397-1398-ban a székely ispánság, 1398-tól megszakításokkal 1428-ig macsói bánág is.

Csánki Dezső hívta fel a figyelmet arra, hogy előbb az Aynard, majd a Maróti nemzetség központi birtokai (Zsámbék és Perbál) a Buda, Esztergom és Fehérvár által határolt medium regni szívében, szinte egyetlen világi birtokként feküdtek királyi és egyházi uradalmak között. Gyakorlatilag kivételes kegyeket élvezett (előbb az Aynard, majd) a Maróti nemzetség. Maróti János mintha alkirály lett volna. (Persze nyilván tudta a király, hogy Maróti Jánossal a nemzetségnek magva szakad.)
(Helynév kutatásom itt olvasható:
sites.google.com/site/kajlieskovacscsaladok/ )
Összegezve, ezek után engem nem lep meg, hogy/ha az Árpád-házi királyaink Attila idősebbik fiától erednek.
Mostantúl ne törődendjünk többé az dogmatisco grammaticaval, tsak ides anyanyelvönk, ahogyanaz evilágra jött volt, helyezkődelljék az szívünk fölibe.  Most ezt a példamondatot azért gyártottuk, hogy illusztráljuk, a magyar nyelv múltja a magyarban benne él ((a régies…..
murcielago 2020.02.24 19:47:51
@szánmonoxid:
Persze, hogy van hasonlóság a finn és a magyar között, csak az átadó-átvevő szerepek körül van vita. Grover S. Krantz pl. „Az európai nyelvek földrajzi kialakulása” c. könyvében igen részletesen elemzi (sőt gazdálkodási és egyéb szempontokból modellezi is!), hogy a finn, a szamojéd és a vogul-osztják a mezolitikumban a magyar Alföldön is élő uráli ősnyelv nyelvjárásai voltak, amikor az azokat beszélő szarvasmarha-tenyésztő pásztorok törzsei Kr. e. 6200-tól quazi „elmenekültek” a Kárpát-medence két oldalát már körülfonó indo-európai, s egyben fölművelő gazdálkodást folytató előrehaladó hullám elől (ez persze a népfölösleg békés terjeszkedése, s a szerző kalkulációi szerint a pásztorok kétszer olyan gyorsan tudnak terjeszkedni, mint a földművesek, stb.).
Lásd.:mek.oszk.hu/02600/02612/html/

Kranz nyelvész is, és amerikai is, csak nem déli-báboskodik ő is? Vagy nála máshogy nevezzük ezt?
Albi trópusai Modern petroglif 2020.02.23 23:42:17
Modern petroglif   Küldj el, s ne hívj vissza most Talán holnap sem, nem muszáj Holnapután jégszikla leszek, de ne félj Felejts el örökre, s aztán visszavárj       Kép: https://pixnio.com/hu/muveszet/sculptures/toredek-faragott-ko-a-muveszet-a-szobraszat-okori-gorogorszag..
Albi trópusai Mi az ösztön? 2020.02.23 22:17:45
Itt érhető el A szerző "Mi az ösztön?" c. írása elérhető a linkkel...
Albi trópusai Mi a kedvesség? 2020.02.07 09:53:53
A kedvesség rátekintés a nem kedves világra. Mahatma Ghandi például (nemcsak forradalmár, hanem) kedves is volt India nyomorultjaival szemben. Vigaszt nem tud nyújtani, csak gyógy-balzsamot elgyötört testeknek és lelkeknek. A kedvesség az, hogy megnyitod a szíved a másik előtt. Ő nincs egyedül, egy…..
  A táj, hol egykoron a holdkultusz középpontja volt (Carrhae)...(A közvetlen jelenlét bizonyítékai egyre halványulnak és fogyatkoznak…)    "Oldalamon vagyon árdeli szép hold"    - Kibővített vázlat -   Bevezető   „Mint az oroszoknak a magyarokról szóló honlapján olvashattuk régebben,…..
murcielago 2011.09.29 15:29:14
A kényszerűségből (háborúk, forradalmak, éghajlat-változás) elvándorló sumér/szabir tömegek számos sztyeppei/turáni népben népalkotó elemként jelentek meg. Ezt azzal szokták cáfolni, hogy a sztyeppi nomád népek körében a Termékeny Félhold, Közel-Kelet térségéből eredő antropológiai jellegzetesség nem haladja meg az 5%-ot.
A magyarok körében is a taurid (másképpen armenoid) típus aránya valóban átlagosan 5-8 %-ra tehető. Azonban mint egy másik blogunkban (
oskutatas.blogspot.com/) már részletesebben tárgyaltuk az armenid tipust célszerű a dinaroid formákkal együtt tárgyalni, együttes arányuk pedig már meghaladja a 20%-ot.
A sumér/szabir bevándorlás megítélésünk szerint genetikailag is valószínűsíthető a férfi örökítőanyag (Y-kromoszómás) vizsgálatokban: G2a hg 8% (ezt kaukázusi jellegű, „hegyi” génnek tartják), J2 hg 8% (Termékeny Félhold északi részéről eredő gén) és T hg 1% (mediterrán gén, amely szorosan kapcsolódott a tengerpartokhoz, mezőgazdaághoz). Ezek együttesen 17 %-ot tesznek ki és igen régi keletkezésűek (J2: Kr.e.10000, a másik kettő: Kr.e. 8000 körül). Megítélésünk szerint az itt megjelölt leszármazási vonalak jelentős részben a szabiroktól erednek (eredhetnek).
A Nyugat-Európában nagyon elterjedt „euro-atlanti”, - és ugyancsak neolitikus bevándorló eredetű R1b1b2 hg-t (ami nálunk sem kevés, 19,5%) -, nem vesszük figyelembe, mert egyrészt későbbi keletkezésű (Kr.e. 4100), másrészt terjedése nagyon erőteljesen kötődik az indó-európai nyelvekhez, és a baszk nyelvhez. Márpedig teóriánk szerint a Kárpát medence olyan ősnépek által volt lakott, akik ki tudták vonni magukat az erőszakos indo-európai hódítások alól. Ez persze azt feltételezi, hogy fejlett közösség lehetett.
Az adatok forrása itt: www.familytreedna.com/public/Hungarian_Magyar_Y-DNA_Project/default.aspx?section=news
háttéranyag saját észrevételekkel itt:
sites.google.com/site/oskutataskrepalek/koeveti-jelentesek
murcielago 2017.02.19 11:15:56
@Jackson mester:
Üdv, tökéletes ez a megfejtés szvsz. Szószerinti jelentésszinten tehát telihold, mítikus-metafizikai szinten pedig (Göncz Tamás alapján) a kettős, de mindenképpen megtartó erőt sugárzó, azt felvállaló hold egy másodlagos szituációban, hiszen az elsődleges a homlok (a Csodaszarvas-fényállat homloka)

Mivel hangsúlyozottan teliholdról van szó nem kapcsolható sem a növő, sem a fogyó félholddal, sem pedig az iszlám félholddal.
KKBK vona gábor szalámija 2016.04.23 09:03:50
 milyen nehéz manipulálni egy pártot, ha sok embert kell lefizetni, megvesztegetni és zsarolni. és milyen könnyű, ha csak egyet! Van egy nagyszerű stratégiai játék, a Forged Alliance, Hamisított  vagy Kovácsolt Szövetség. ennek az online változata a FA Forever, amikor is emberek, valódi értelem…..
murcielago 2016.12.31 01:54:58
@tesz-vesz:

„több fideszes háttérember van a jobbik mögött mint mszp-s.” -

lehetnek, hiszen orbánék afféle „mikutyánkkölykét” akartak a Jobbikból csinálni, cak ez nem sikerült. Orbán legnagyobb ellenfelei (Simicska pl.) szép lassan felsorakoznak a néppártosított cuki-párt mögött. Vagy pl. Megyó azt mondta, be kell vonni a Jobbikot a az együtt indulásba, vagy mibe.

„vona orbán akarata szerint cselekszik, és orbánék nem akarják betenni ezt az alkotmányba” -

azért ezt nem osztom. Itt Vona szenvedett óriási presztízsveszteséget. A fideszesek ugyanis sosem voltak a teljesen lezárt határ, a nulla migráció mellett, csak az ellenőrizetlen belépéseket akarták megakadályozni. Vagyis a kérdést Orbán sikerrel transzformálta át szuverenitási kérdéssé. Ha az emberek többsége is így látja, (és így látja), akkor az alkotmányba befoglalás már nem is olyan élet-halál kérdés.

A teljesen lezárt határ, a nulla migráció xenofóbia, de nincs is rá szükség, egy kevés idegen génre még szükség is van. Ehhez képest Vona ebbe a xenofób álláspontba manőverezte magát.

A „Fidesz 2.0”-val pedig az a fő probléma, hogy ez azt sugallja, ugyanazt csinálnák, amit Fidesz, csak jobban, kevésbé korruptan, stb., és elegendő a személyek cseréje. Ilyeneket ma már senki nem hisz el Mon. (márminthogy létezhetne – hatalmon - korrupció nélküli párt)

Torockai-Budaházy gyakorlatilag azonos istállóból, együtt indultak, nem tudom miért lett a hivatalos megítélésük ennyire szöges ellentét, de sejtéseim azért vannak. És ne felejtsük a 2006 körüli anomáliákat se..

Szóval én azt mondom, hogy itt egy 180 fokos fordulatot láttunk a párt vezetésében…
murcielago 2016.12.31 02:05:59
@tesz-vesz:

Volt Toroczkaitól annakidején egy kétrészes cikk, azt hiszem a Magyar Időkben a körmendi gyerekgyikosságról, azt Te olvastad? Nekem leesett az állam, hogy ezt megírhatta…De ha megírhatta, akkor van háttere, forrása, kurázsija, ami tetszik..(vagy egyszerre mindhárom)
murcielago 2016.12.31 20:31:00
@tesz-vesz:

Én nem vagyok politikus, de még párttag sem, de úgy képzelem, hogy a politikában érdekcsoportok teljes erővel küzdenek egymással. Ezért bárhogy akarja az egyik csoport amit akar, a másik esetleg meg tudja akadályozni, vagy kényszerből ki kell egyezniük egymással, stb. Mon. elmaradt az elszámoltatás, ebben teljesen igazad van. A korrupcióban is.

Ha Simicska és Orbán ugyanazt akarják és a legjobb haverok, ha Vonát Orbán irányítja, ha „eleve nem volt cél, h benne legyen az alkotmányban”, stb., akkor viszont nincs értelme egyáltalán politikával foglalkozni. Azért, mert minden a politikáról nyerhető képünk ez esetben hamis. Én nem hiszek a fekete-fehér elméletekben, sem abban, hogy Orbán a patásördög.

Azt a ckket hagyjuk szerintem, nem politikai vonatkozású (a gyilkosságot rituális gyilkosságként mutatja be). Csak arra hoztam példának, hogy van akinek elég sok meg van engedve, de könnyen póruljárhat egy Zusclag, egy Rózsa Flores., stb. A politikai elit pedig nem akarja börtönbe küldeni egymást, ebben is igazad van, de ezen csak forradalom tudna változtatni.
Akiane Kramarik (1994-) festő-gyermekzseni festménye.   1.   Álmomban már láttalak, Néztem szemed sugarát, Mint mikor az ember mély tóba néz, Hol madár nem repül, sem szél nem jár, S a víz mélye visszanéz   2.   Azt mondod: lassan, De hisz oly lassú az árapály, A tetőpont gyors csak,…..
Mandiner blog Kimoderálva 2009.07.12 08:01:00
  Az EP-választásról keresgéltem valamit, így vetődtem el újra a Politika 2.0 blog Mind a nyolc párt fenn van a Youtube-on! bejegyzéséhez. Emlékeztem, hogy annak idején írtam egy középhosszú hozzászólást a poszthoz: többek között arról, hogy miből lett a Fidesz…..
murcielago 2016.08.07 19:43:35
@Mihint:

"a dolgok nem egyszerűek, de körüljárhatóak és kiismerhetőek."
Nem ;-)

Most már – elnézést – nem „hányhatjuk” vissza a tudás almáját, tehát ilyen szempontból a helyzet bonyolult, és a dolgot kezelnünk - „muszály”. Ezt pedig csak úgy tudjuk – esetleg –hatékonyan megcsinálni, ha hiszünk abban, hogy erre képesek vagyunk.

Hány és hány keresztény fohász könyörög a Teremtőhöz megvilágosulásért (azaz alapvető dolgok belátásáért).
Alapvető élménye minden kereszténynek, hogy közvetlenül érzi istene szeretetét (kegyelem).

Isten azt is látja, legalábbis szerintem, hogy ezen a tudás megszerzéséért folytatott küzdelemben már nem tudunk visszafordulni, maga a visszafordulás képtelenség. Ezért kell hinni abban, hogy a tudás megszerzése „Istennek tetszővé” vált, ha egyben benne is hiszünk.
murcielago 2016.08.07 20:34:13
@Mihint:

Egyetértek.
murcielago 2016.08.07 21:16:47
@Mihint:

Kádárék valószínűleg azért voltak sikeresebbek a kultúra irányításában, mert az alapok (Marx-Engels) –akárhogy is vélekedjünk most róluk – végeredményben egy stabil, minőségi, XIX. szd-i szinten „kőbe voltak vésve”.

A mostaniak pedig azért tűnnek ügyefogyottabbnak, mert közben a (egyébként pont a magas-kultúrát elsőnek) elárasztotta a posztmodern szellemi irányzat, és ebből az irányítók azt a következtetést vonták le – tévesen -, hogy nosza, vehetjük a hazugságot is egy narratívának.

A nyilt hazugság, dezinformáció azonban korábban a katonai alkalmazásokban sem volt kimondottan sikeres (pl. szovjet-viccek a SZU fénykorában). Az ellenoldal egy idő után ketté tudja választani az információt és a dezinformációt.
Vendégszerzőnk, Csizmadia Ervin, a Méltányosság Politikaelemző Központ igazgatójának írása   A demokratikus illegalitásról − miért ne szabaduljon el Django? Sokáig azt hittük: a demokráciában minden nyilvános, azaz a demokrácia attól jobb rendszer, mint a többi, hogy transzparens. Ennél nagyobb…..
Egész Európát, de még magukat a Brexit-pártiakat is sokkolta, hogy nyertek az EU-ból való kilépést támogatók a Brexit-referendumon. Persze a mutogatás is rögtön megkezdődött: a hülyék, a vidékiek, az öregek hibája a „rossz döntés”, amivel esetleg az EU, vagy az Egyesült Királyság szétesését is…..
murcielago 2016.06.29 23:40:51
@S=klogW:

hát ezt gondolják máshogy a svájciak (szerintük a saját házát-földjét védő civil nagyon komoly küzdőképességgel rendelkezik)

én csak próbálom őket megérteni, de tudom, hogy itt ilyen nem lesz
talán valami önkéntes fegyverismereti/katonai tanfolyamról hallani, ha az egyáltalán megvalósul

a valóságot elfogadjuk olyannak, amilyen, de nem kell, hogy tetsszen (szerintem)
murcielago 2016.06.30 00:03:56
@S=klogW: @pitcairn2:

Egyébként a modern, (full-contact) háború is nagyon változik. Egyszerűen feleslegessé váltak az óriási élőerőt koncentráló hadmozdulatok, és már nem olyan döntő a sikerességük, mivel a fő csapás eleve a civil hátországra irányul (egyszerűen az fáj legjobban az ellenségnek, annak hatására előbb megadja magát).

Ugyanakkor komoly veszteségeket tudnak okozni az elszabadult, semmilyen irányítás alatt nem álló dezertált katonák és fosztogató hordák. Ezek ellen a hátország teljes mélységében védekezni kell.

Mindenütt újraírják a hadászati kézikönyveket.
murcielago 2016.06.30 00:21:35
@S=klogW:

Még hátravan egy nagy háborúnk, ne felejtse el, és csak az azt követő lesz kőbaltával megvívva (Einstein alapján).

"háztartási migránst minden családnak :) " -

nem ezt hívták az ókorban rabszolgának?
Jó a rabszolga, de katonai alkalmazásban nagyon gyenge, én nem használnám...
:)
Foci Eb ide, Brexit oda, szomszédunkban, Ukrajnában tovább folyik a háború. Május végén kiújultak a harcok Donyeck környékén, több tucat katona halt meg az utóbbi napokban. A kelet-ukrajnai háborúban eddig nyolc kárpátaljai magyar katona vesztette életét. A Donyeck közelében állomásozó 128-as…..
murcielago 2016.06.29 19:43:37
@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

Ha Oleg Carevről van szó, Drábik János írt róla blogján k.b. a techcampprojekt lényege címmel.

Drábik elemzései elég általánosak, de ő személyesen szerintem nem teljesen elérhetetlen M.o.-ról.
Eredetileg csupán csatlakozni akartam az előttem szólókhoz. Hörcher Ferenchez és Rajcsányi kollégához. Úgy volt, hogy röviden leírom én is: maradjatok velünk. Már hogy brit barátainknak, akik ugye ezekben az órákban szavaznak arról, maradnak-e az EU tagjai vagy sem. Aztán elkövettem a nagy hibát:…..
murcielago 2016.06.27 14:29:35
@murcielago:

Bocs', lehet, hogy tul-dimonzionáltam egy kicsit, de valóban vannak információ-morzsák magyar csengésű nevekkel.

„A korabeli orosz forrásokban számos esetben találkozhatunk azzal, hogy a nem oroszokat egyszerűen „lett”-nek nevezték. Ennek oka, hogy a vörösök oldalán nagyszámban harcoltak lett lövészek, olyannyira, hogy a „lett” ethnonym egyszerűen a külföldi (inosztranyec) gyűjtőnevévé vált.” (Gyóni G.)

Az Őrség 56 főből állt, akik közül 10 vol a „lett”. A kivégző-osztagban azonban már érdekes módon 7 „lett” került, és csak 3 orosz.

Johann Meier, ausztriai német, az első világháborúban az Osztrák-Magyar Monarchia katonája, később fogságba esvén belépett a bolsevik pártba. Az ő állítása szerint a kivégzőosztag listáját Mebiusztól kapta. (Ez az állítólagos eredeti forrás).

„Mebiusz kiléte meglehetősen rejtélyes, hasonló nevű személy ismert mint az Uráli Katonai Körzet kommiszárja 1918-ban, ám pontos személyazonossága tudtommal ismeretlen. Más beszámolók is megerősítik egy bizonyos „Mebiusz” jelenlétét – kiléte nem világos. A kivégzés estéjén az Ipatyev-házban valóban feltűnt egy láthatólag magas rangú ismeretlen személy, aki a „lett” őrség tagjaival beszélt – nem oroszul, hanem a tanúk számára valamely ismeretlen, érthetetlen nyelven..” (Gyóni Gábor)

.A „különleges osztag” névsora a következő „lett” neveket tartalmazza: Gorvat Laoisz, Fiser Anzelm, Edelstein Izidor, Fekete Emil, Nad Imre, Grinfeld Viktor, Vergazi Andreasz.

Persze, ha Govrat Laoisz nevét pl. Horvát Lajos-nak olvassuk, ahogy ezt sokan megteszik, valóban lehet magyar csengésű nevekről értekezni. (Fekete Emil persze egyértelmű, ahogy Nad Imre is).

Csak hát a forrás, az a sziklaszilárdságú…
Vendégszerzőnk, Szabó Gergely, a Pénzriport szerzőjének írása   A Pénzriport ezúttal arra a kérdésre keresi a választ, hogyan lehetne segíteni az adósságcsapdába került több százezer háztartáson. Mind a makroszintű elemzések, mind az ezen a területen dolgozó szakemberekkel folytatott…..
murcielago 2016.06.19 20:13:45
@pitcairn2:

"állami támogatással lehet behajtatni"

Lehet, hogy én tudom rosszul, de a végrehajtó magánvállalkozóként jár el. És az lett volna a megoldás, ha "államosítják" a szakmát (bár mostanában nem hallok az ötlet megvalósulásáról...)

Mondjuk szerintem is egy kilakoltatás általában az érintett egzisztenciák teljes lerombolásával jár, talán csak a legszigorúbb kényszerítő intézkedésekhez fogható, felfoghatatlan, hogy hogy végezheti egy 8. általánost végzett magánszemély pl.

Persze a régi rómaiak...amikor egy szabad embert le kellett fogni, erre a célra rabszolgát alkalmaztak, mivel úgy gondolták, egy szabad ember nem alázható meg azzal, hogy egy másik ember szabadságát parancsra elvegye....
Kilencvenhat éve, a trianoni békeszerződés végleg felszámolta a történelmi Magyarországot. A nemzeti tragédiának nagyon rövid időn belül emléket is állított az I. világháborúból és folyományaiból épp hogy csak feléledt Budapest népe. 1920. június 4-én írták alá Franciaországban a trianoni…..
murcielago 2016.06.09 09:56:53
@pitcairn2:

Sőt a szovjetek nyilvánosságra hozták az angoloknak a szultánnal kötött, T.o.-ra hátrányos szerződéseit, ami aztán alaposan tovább tüzelte a törököket.

Meg volt ez a világforradalom tézis. Azt szerintem eleinte Trockijék is elhitték, vagyis abban az időben az volt a felfogás, hogy az eszme valósággá válik.
murcielago 2016.06.09 10:20:42
@pitcairn2:

" brit utasításra publikálta a titkos szerződéseket" -
most őszintén, ha Te lelepleződnél, mint erőfölénnyel visszaélő, nem azzal védekeznél, hogy direkt a partnert akartad leleplezni...:)

Ahogy az angolok elfoglalták Konstantinápolyt, onnantól kezdve Kemálék arra hivatkoztak, hogy a szultán fogságban van, tehát semmit nem jelent, amit mond.
Az angolok belátták, a szultán már nem játszik.
murcielago 2016.06.09 10:33:39
@pitcairn2:

A London- think-thankok:

Biztos olvastad Colin SIMPSON: A Lusitánia elsüllyesztése c. kiváló dokumentumregényt.

Ami alapján az USA belépett az I. v.h.-ba.
Pár éve megtalálták a roncsokat dugug egykori hadianyaggal.
Vendégszerzőnk, Bencsik Gábor írása   A Schiffer-kísérlet kétségkívül rokonszenves volt, a következetlenségeivel együtt is. Rokonszenvet kelt még az is, hogy a vezető politikusok közül talán Schiffer András fogadta el (eddig) a legkevésbé a pártpolitika törvényeit. Azt például, hogy a választói…..
murcielago 2016.06.02 13:50:35
@chrisred:

Én is láttam náluk ezt a nagyon óvatos balra orientálódást, amivel egyet is értettem (a Sch. A.- féle LMP-vel szimpatizáltam). Kérdés, hogy a lemondás hogyan érinti a Fideszt. Szükségszerű, hogy ha a Fidesznél erősebben fognak jelentkezni majd a politikai elhasználódás jelei, kénytelen lesz valódi koala-partnert keresni. Ma úgy tűnik, számára kisebb veszély egy „néppártosított”,”cuki” Jobbik, mint egy valódi baloldali jegyeket is gyűjtögető LMP.
(Vagyis megint O. V. lépett jót a sakktáblán.)
murcielago 2016.06.07 18:21:51
@Muschong:

A néppártosodás szvsz megkönnyít egy a távoli jövőbeni esetleges koalíciót. Persze jobb neki, ha van tőle jobbra egy még jobb-oldalibb párt, de én abból indultam ki, ha muszáj koalíciót kötni. (Sőt, ha már ennyire belemélyedtünk, a Fidesznek a legjobb lett volna, ha a Jobbik válik ketté, de erről szó sincs)

@Bell & Sebastian:

Nem erre gondoltam, hanem olyan fantázia-képre, hogy az emberek felhalmozzák a GMO-élelmiszereket, az azt népszerűsítő kiadványokat, majd meggyújtják, helyenként zavargások törnek ki, azután egy média-felületen megjelenik: „Schiffert akarjuk”. (távoli jövő)

"Láma szeme sötétkék. " - most félreértett, ha arról volna szó, nem kommenteltem volna.

Sajnálom, hogy ilyen rossz véleménnyel van rólam.

@Jean Sol Partre:
Ilyen egyszerűek egy nagy liberális blogger gondolatai, vagy csak a magáé.
Zenész, író, tudományos ismeretterjesztő, vadászpilóta, asztronauta – magyar kapcsolatokkal. Chris Hadfield parancsnok háromszor járt az űrben, 2650-szer kerülte meg a Földet és ő az első kanadai, aki űrsétán vett részt. David Bowie-t énekelt egy űrállomáson, sőt egy egész albumot is felvett a…..
murcielago 2016.06.05 13:21:45
@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: @Bell & Sebastian:

hát ja, azért a magyaroknak azért volt módjuk megtanulni a sorok között olvasni
lehet, hogy ez igaz néhány német generációra is, de ők fegyelmezettebbek nálunk
ha pedig a sorok között tudsz olvasni, akkor egy élménnyel több vagy
Albi trópusai szufi-versek 2016.06.04 20:45:50
 Dino Walls (1959-):"Intus"     Dino's website:   http://www.dinovalls.com/  Nyugtalan szív   Körbejáró órák pici házban, kicsi kerttel, hamvas rét hátul, méhekkel A Meglepett nem fél, csak riad, Itt van immár az Őskívánat, lopva jött, csendben, málha nélkül Más már nem kell, csak ez, csak…..
Két egészen tömör és egészen friss hír, 2016 nyarának első pillanataiból. Szükséges és erkölcsileg védhető, ha Európa korlátozni akarja a kontinensre érkező menekültek számát – nyilatkozta a dalai láma. Tendzin Gyaco szerint erkölcsi kötelesség segíteni a bajban lévőket, ám Németországban mára…..
murcielago 2016.06.03 15:16:56
@Herr Stacheldraht Leger:

Úgy látom érdemes bekapcsolva hagyni a gépet (lesz itt sziporka, szellemi tűzijáték, sőt görögtűz, ha megjön Rácsok...).
Keddre virradóra az LMP hirtelen kiesett a 2018-as parlamentből. Hajnalban került ki az Indexre az interjú, amelyben Schiffer András bejelenti: lemond LMP-társelnöki posztjáról és parlamenti mandátumáról is. Az őszi ülésszakban már nem lesz ott a patkóban, nem tesz fel kínzó kérdéseket…..
murcielago 2016.06.02 15:30:05
@Herr Stacheldraht Leger: @Pelso..:

Nagy szám lenne, ha még vissza is térne egyszer (mert pl. hívják).

Hadházynak elég rossz a sajtója, Szél B.-et támadják, úgy tűnik, nincs vége a dolognak.
Csontváry Kosztka Tivadar(1853-1919): Marokkói tanító   A géniusz A géniusz független a személyes embertől, sokan ezt nem értik. Persze a szót használják átvitt értelemben, hasonlatként, pl. „a hadművészet géniusza” (zsenije) – ámbár itt is felmerül, hogy valóban csak a személyes tudatról volna-e…..
Születésnapi interjút adott a Kreatívnak Uj Péter, a 444 főszerkesztője. A három éve indult lap alapítójával készült beszélgetést akár a köztévé is készíthette volna tetszőleges Fidesz-politikussal – vagy a fénykorát élő Nap-kelte az MSZP vagy az SZDSZ bármely jeles képviselőjével. Ehhez hasonló…..
murcielago 2016.05.10 20:09:13
@Herr Stacheldraht Leger:

Halál Amerikában?
(haldoklók palliatív gondozása)
murcielago 2016.05.10 21:06:28
@Herr Stacheldraht Leger:

persze az önprofilozás is fontos, különösen a mai amerikai-„gondolatgazdag” munka-stílusban. csak jogfilozófiailag bukott dolog saját magunk vádolása ugyebár…úgyhogy én inkább a három „T”újra feltűnését látom a messzi távolban (?), amikor hiába meresztem szemem a newschool-t kutatva….

ettől még lehet itt akár stíluskavalkád is...
Jean-François Millet  (1814-1875)   A lélek A lélek nemcsak szubsztancia, hanem egyetlen valóság is, egyetemes, isteni eredetű, ez pedig az éber Átman-lélek. Ez a lélek soha nem változik, nem megnyilvánult az egyetemes lélek, az örök lélek, a világlélek, az Átman, a halhatatlan isteni én, a nagy…..