Adatok
hartenuss
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Egy gyakorló nyelvtanár levélírónk posztja az iskolai nyelvoktatás problémáit tárja elénk. A hibákat nem elsősorban a diákok motiválatlanságában, hanem sokkal inkább a nyelvtanárok felkészületlenségében, illetve az alacsony óraszámban látja.Kedves Ellenőrző Blog,Gyakorló…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az erős igék múlt idejét be kell "nyalni", azon nincs mit érteni. A tanulás tanítása a nyelvi óra része. Nem minden esetben kellene, hogy így legyen. szerintem..
A szavak tanulásához nem kellene nyelvtanárt fizetni egy nyelvi órán. Rengeteg olyan erre specifikus játék, feladat van, amit akár egy pedagógus aszisztens ellenőrzésével is meg lehetne oldani. (Persze, ha a tanulók kellőképpen, fegyelmezetten és felkészülve jönnének fel az iskolába, ez a kérdés fel sem merülne.)
A tényleges kommunikáció és nyelvtan maradhatna a tanár/anyanyelvi tanár összehangolt munkája.Sokszor érzem úgy, hogy a tanórán kell mindazt bepótolni, amit a tanuló otthon, délután magától meg tudna csinálni. A szekér így lassan halad...
Van pénz az oktatásban. Ott, ahol erre igény jelentkezne meg lehetne oldani, ahogyan a szakiskolai tanulók külföldi gyakorlatát is. Az erre vonatkozó pályázatokat kellene szorgalmazni.Nagyon fontos, hogy az iskola igazgatója nyitott legyen az ilyesmire. Nagyon sok alkalmatlan vezető nem is engedi pályázni a tanárokat, mert "abba bele lehet bukni" meg "nehogy már a nyuszi vigye a puskát"..szerencsére én nem ilyen iskolában dolgozom, de a szakmai irigységnek én is sokszor áldozatául esek, ami egy magyar sztereotípia. nem csak az oktatásban van jelen. Volna még mondandóm, de hagyok helyet más hozzászólásnak is :-)