Regisztráció Blogot indítok
Adatok
hartenuss

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy gyakorló nyelvtanár levélírónk posztja az iskolai nyelvoktatás problémáit tárja elénk. A hibákat nem elsősorban a diákok motiválatlanságában, hanem sokkal inkább a nyelvtanárok felkészületlenségében, illetve az alacsony óraszámban látja.Kedves Ellenőrző Blog,Gyakorló…..
hartenuss 2010.08.18 09:02:29
Szerintem sok igazság van a leírtakban. Nem kellene támadni, főleg azért, mert maga a tartalom teljesen aktuális és jogos felvetés. Én egyetértek azzal, hogy emeljék a követelményt az érettségin, bár az 50% -ot vérengzésnek élnék át a diákok az első körben. az óraszámok emelése és az anyanyelvi tanár is jó ötlet, van is /volt is próbálkozás az országban. de tény, hogy egy külföldi is végezheti trehányul a munkáját, épp úgy mint egy belföldi. ezt az ötletet ebből a szempontból nem kellene kategórikusan elutasítani emiatt. alapvetően nagy probléma van a tanulók tanulási fegyelmezettségével. Lehozhatja a tanár a csillagos eget is az égről. ha a diák NEM akar tanulni. Anyuka erőlteti, mert manapság már alap, hogy mindenkinek legyen érettségije, de a gyerek nem veszi az akadályokat. én nem egy elit gimnáziumban tanítok, a gyerekek közepes átlaggal érettségiznek le, még ilyen alacsony szintű követelmény ellenére is. Ez minden tantárgynál megmutatkozik. Ennek oka bizonyára nagyon összetett. Csak egy példa a sok közül.:
Az erős igék múlt idejét be kell "nyalni", azon nincs mit érteni. A tanulás tanítása a nyelvi óra része. Nem minden esetben kellene, hogy így legyen. szerintem..
A szavak tanulásához nem kellene nyelvtanárt fizetni egy nyelvi órán. Rengeteg olyan erre specifikus játék, feladat van, amit akár egy pedagógus aszisztens ellenőrzésével is meg lehetne oldani. (Persze, ha a tanulók kellőképpen, fegyelmezetten és felkészülve jönnének fel az iskolába, ez a kérdés fel sem merülne.)
A tényleges kommunikáció és nyelvtan maradhatna a tanár/anyanyelvi tanár összehangolt munkája.Sokszor érzem úgy, hogy a tanórán kell mindazt bepótolni, amit a tanuló otthon, délután magától meg tudna csinálni. A szekér így lassan halad...
Van pénz az oktatásban. Ott, ahol erre igény jelentkezne meg lehetne oldani, ahogyan a szakiskolai tanulók külföldi gyakorlatát is. Az erre vonatkozó pályázatokat kellene szorgalmazni.Nagyon fontos, hogy az iskola igazgatója nyitott legyen az ilyesmire. Nagyon sok alkalmatlan vezető nem is engedi pályázni a tanárokat, mert "abba bele lehet bukni" meg "nehogy már a nyuszi vigye a puskát"..szerencsére én nem ilyen iskolában dolgozom, de a szakmai irigységnek én is sokszor áldozatául esek, ami egy magyar sztereotípia. nem csak az oktatásban van jelen. Volna még mondandóm, de hagyok helyet más hozzászólásnak is :-)