Regisztráció Blogot indítok
Adatok
dualis

0 bejegyzést írt és 21 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
PTinfo Az olasz melós 2010.02.05 09:42:00
 Az előző évben Los Angeles, és Göteborg is úgy döntött, hogy lehívja opcióját a korábban megvalósult villamosbeszerzésből. A közös pont a két város között -  és az ok, hogy egy poszban szerepelnek - a meglévő villamosflottát leszállító AnsaldoBreda, és a…..
dualis 2011.09.09 09:50:17
@mcfigyelo:
Megfogadtam, hogy soha többet nem írok ide, csak nehéz tűrni ha csak a semmiből megint előtűnik valaki és ferdítésekkel tele bejegyzéseket közöl, valótlan, ferdített adatokkal. Számomra ez Mcfejthetetlen, hogy az illető egyszerűen csak tipikus magyar vagy igen..

De nézzük a tényeket:

Általános információk a “Sirio” termékcsaládhoz tartozó alacsonypadlós villamosokról

A mai napig 356 Sirio villamos került értékesítésre 9 különböző városba.
Ezek közül 240 villamos szabályos forgalomban van, és összesen 33 millió km megtett utat teljesített (2009. december 31-i adatok).

Ezek közül 2005 óta a következő sikeres tendereket folytatta le a cég:
- Firenze, 25 kocsi, 2005 júniustól
- Kayseri, 22+16 kocsi, 2006 január és 2009 január
- Samsun, 16 kocsi, 2008 szeptember
- Göteborg, 25 kocsi opciós rendelés, 2010.

Ezek csak a 2005 utáni tenderek, ami világ viszonylatban is kimagasló könnyű vasúti szerelvények terén.
Ezen felül a Kayseri project különdíjat is kapott 2010-ben: www.ym.com.tr/ViewItemDetails.aspx?Item_id=573&Language_id=2

A pénzügyi gondokról meg csak annyit, hogy teljesen nyilvánvaló a válság közepette ezek a beruházások ill. források igen megcsappantak, ezért ennél sokkal nagyobb cégek (Stadler, Siemens) is komoly megrendelés hiánnyal küzdenek, ezért egy ilyen cikket kb. mindegyik gyártóról le lehetne hozni...

A megcsappant szimpatizálásról meg csak annyit, hogy ne sértődj meg de sem ez a platform sem pedig az itt megjegyzést hozzáfűző megalapozott információkkal rendelkező hozzászólók, nem az én világom, de tényleg...És az se zavar, ha ezt magadra veszed, mert én ezek után se fogok commentelni itt, csak ha valaki nagyon kiveri a biztosítékot és rávesz arra, hogy rontsam ezen blog színvonalát hiteles információkkal és tény adatokkal...

Ezen felül meg tudom erősíteni, hogy az AB ha nyer, akkor magyar munkaerőt is fog alkalmazni, ill. magyar vállalkozásokat is bevesz a projektbe, nem kis mértékben...De nyilván itt Magyarországon, ez is egy bevett szokás...vagy nem..?

Konklúzióként, mi lenne debrecennek vagy Miskolcnak az alternatíva? Egy jól bevált Skoda, vagy egy világszínvonalú Astra, vagy esetleg egy méregdrága Stadler...? Ne válaszolj rá kérlek...

Ezekről a cégekről nem lehet írni cikkeket, oly kíváncsi lennék az Ő referenciáikra és sikeres projektjeikre? Tegyük így színesebbé ezt a nagyszerű blogot...
PTinfo Hol a vége? 2010.11.12 14:04:00
Ahogy korábban írtam, a CAF Miskolcon tulajdonképpen már az aktuális villamostender lefolytatása előtt a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult. Érvelése szerint a közbeszerzést kiíró Miskolc az egyik kérdésre adott válasz alapvető kihatással van a műszaki tartalomra. Mivel…..
Az AnsaldoBreda a nyertes ajánlattevő az aktuális, sorrendben ötös számú debreceni villamostenderen, derült ki a tegnapi eredményhirdetéskor.  A mindössze két indulót felvonultató pályázaton az Ansaldo ellenfele a spanyol CAF volt, ahogy az már tenderek óta megszokottnak…..
dualis 2010.10.08 11:33:30
@mestska: az egyik legeurópaibb, úgy fogalmaztam...Természetesen ez nem jelenti azt, hogy a citadis a flexity vagy a combino nem lenne ugyanúgy európais vagy még inkább az..
Egyébként a te általad említett típusok gyártói ezen a tenderen nem jelentek meg, hisz nem is mondható egy kategóriának ár tekintetében semmiképp az AB-vel, de színvonalában mégis megközelíti, sőt.
Én azt mondom, hogy örüljünk minden tekintetben, és ne a kákán csomót keresés menjen jóindulatú magyar módjára.
dualis 2010.10.08 12:20:40
@SzedlmajerLaszlo:
Akkor neked mi számít bevált szériának, ha Európa szerte több mint 300 db üzemben levő villamos szerinted nem kipróbált és bevált??
Erre lennék csak kíváncsi.
dualis 2010.10.08 16:19:56
@SzedlmajerLaszlo: Nem provokállak, de vannak hivatalos megjelenések a sajtóba ill. egyéb fórumokon, nézz utána valaminek ha valamit kommentálsz...
Kizárólag szimpátia kötelezett el egyébként, a te szakmai felkészültségedhez soha nem érnék fel főmérnök úr.
PTinfo Ki nyerhet Debrecenben? 2010.09.09 07:20:00
Ahogy várható volt, az ötös számú debreceni tenderen indulók száma kettőre redukálódott: a spanyol-baszk CAF-ra, és az olasz AnsaldoBredára. A nagy villamosgyártó cégek korábban sem indultak, a kisebb cégeket a tenderkiírás megfogalmazásával zárták ki, a Stadler meg talán…..
dualis 2010.09.16 11:03:33
@premium salmon:
Tőlem ne várj semmit, és ne vonj le kérlek semmilyen következtetést a bejegyzéseimből.

Ma várhatod egyébként, hogy hulljon a lepel...
Sok sikert!
dualis 2010.10.08 11:26:48
@premium salmon: Nem értünk egyet, hisz azok amiket kérdezel nagy része még most is üzleti titoknak minősülnek, amit nem is áll módomban megosztani veled.
De amit lehet megválaszolok, szóval pontosan, mik a kérdéseid?
A vörös posztóra csak annyit, hogy ahogy te is írtad mindenkinek megvan a szimpátia pártfogoltja, mint ahogy neked a méltán híres Koncar. Tényleg öntsünk tiszta vizet a pohárba: SZKT? VEKE? vagy mindkettő?
Üdv
dualis 2010.09.15 13:31:28
@premium salmon:
Amíg nincs hivatalos közzététel és eredményhirdetés addig van mit titkolni.
Ezen kérdésekkel kapcsolatosan nem tudok részletes felvilágosítást adni...
Annyit mondhatok, ami tényként kezelendő, miszerint az AB mindig is nagy figyelmet fordított a magyarországi tenderek kapcsán, hogy magyar munkaerőt is foglalkoztasson a projekt kivitelezésekor.
Az ülőhelyekkel kapcsolatban csak annyit, hogy igazán soha nem az ülőhelyek száma a lényeges, hanem a teljes tényleges befogadóképesség.
PTinfo Ki a kicsit...? 2010.07.17 13:21:00
Bár az előző, sorrendben immár negyedik villamostendert Debrecen befejezhette volna a Közbeszerzési Döntőbizottság állásfoglalása alapján, (erről már hetek óta van egy félkész poszt, előbb-utóbb kikerül) a város mégis úgy döntött, hogy inkább egy új, ötödik tendert…..
dualis 2010.08.17 09:37:36
@premium salmon: Azt kell mondanom, hogy részben egyetértek veled. Teljesen abszurd, hogy egy ilyen árelőnnyel rendelkező gyártókat kizárnak egy magasztosabb? célért, miszerint a CAF-ot feltehetően ki kellett hozni. Közben meg igényelnek támogatást, holott az árelőnyből jelentősen lehetne megtakarítani az adófizetők előnyére. Úgy létszik ez kevésbé számít.
Mindenesetre ne haragudj, de a Koncart véleményem szerint teljesen jogosan zárták ki mint EU-n kívüli ország, aki a megfelelő biztosítékot sem garantálta, továbbá az ÁFÁ-t se számolta rá az ajánlati árára, holott ő ebben a szűk értelmezésben 3. ország (EU-n kívüli) akinek adót kéne fizetni. Így már nem is biztos, hogy meglenne az 1 milliárdos árelőny. Továbbá, hát én is hagy tegyek fel egy költői kérdést: A mi EU-s támogatásunkat egy nem EU-s ország vigye el, nem EU-s munkaerőt és vállalkozásokat támogatva? Így mit ér a győzelem értéke?
dualis 2010.08.29 21:42:23
@premium salmon:
Köszönöm a korrekt reakciót, igazság szerint szívesen reagálnák rá, bár leszögezném a válaszaid kb. felével egyet is értek.
Képben vagyok, nem fejtem ki, hogy miért, és nem lenne korrekt ha a te látszólag pártatlan bejegyzésedre reagálnék, tekintve, hogy én nem vagyok az...Így csak végigolvastam és remélem lesz még alkalmunk érdemben is, gondolatokat és véleményt váltani, ütköztetni...
Sajnálom, hogy a Koncar vagy a Pesa nem indult (nem indulhatott) a mostani debreceni projekten...