Adatok
Negotiator
0 bejegyzést írt és 182 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
a 25 dkg cérnametélt (jó, majdnem az). Feleségem hozott egy karfiolt, hogy rántsam ki, de ne az egészet, mert egy kis levest is szeretne belőle főzni.
Velem lehet beszélni, majd félreteszem a szívét a kelvirágnak. Szerencsére minden van hozzá, nem kell boltba menni semmiért...
Magyarán csirke fokhagymás diómártásban. Grúz nemzeti étel. Bazhe néven létezik vörösborecettel vagy gránátalmalével készült változata. Tahinivel főzve a levantei konyha egyik fogása. Az egyik Internetes böngészés közben bukkantam erre az ételre. Az ördög tudja, mit…..
Negotiator
2019.02.04 17:31:53
Igen padlizsán jól megy hozzá. itt a hasonló, hideg előétel receptje:
chiliesvanilia.blogspot.com/2006/11/csoda-mirzs-dival-tlttt-padlizsn.html
NB a Tbilisziben beszrzett grúz de angol nyelvű szakácskönyvben is így szerepel, és ott is ilyen volt. Az egyik olyan ország, ahova úgy mentem hogy helyi szakácskönyvet muszáj vennem. Az egyik legnagyobb becsben tartott könyv a vkony kis képek nélküli zöld izé....
chiliesvanilia.blogspot.com/2006/11/csoda-mirzs-dival-tlttt-padlizsn.html
NB a Tbilisziben beszrzett grúz de angol nyelvű szakácskönyvben is így szerepel, és ott is ilyen volt. Az egyik olyan ország, ahova úgy mentem hogy helyi szakácskönyvet muszáj vennem. Az egyik legnagyobb becsben tartott könyv a vkony kis képek nélküli zöld izé....
Gyönyörű az idő. Olyanokat láttam, de olyanokat, amiket csak a tengerben, azt se akárhol, mert Horvátországban már valahogy megfélemlítődtek, vagy elfogytak a halak. Most, hogy áll a víz és a hidegben az algák is kidöglöttek, kristálytiszta átlátszóvá vált. Akkora halrajok…..
Negotiator
2015.02.15 17:14:19
Ha tehetem akkor konkrét ügyekről szeretek a legjobban értekezni, hiszen ezekből táplálkozva lehet a legjobb tanulságokat kihozni egy témából. Kit érdekel, ha azt írom, hogy biztosan vannak olyanok, akiket a bank ki akar fosztani? És az mennyire érdekel, ha azt mondom, hogy az alábbi…..
Negotiator
2015.02.06 11:48:20
@nick papagiorgo:
szeritnem is beszélni kéne a Cetelemmel. ez nem egy sztenderd eset, többnyire a behajtási folyamatban több pénz jön be, és csökken a tartozás.
az ilyen esetkre lenne jó a magáncsőd intézménye, amikor minden tartozás befagy, van egy törlesztési terv amit ha az adós betart pár szűk év után tiszta lappal folytathatja az életét a fennmaradó tartozásai törlése után. USAban több bank magától ajánl hasonló programot, a banknak sem az ellehetetlenült adóssal foglalkozás a hasznot hozó alaptevékensége.
szeritnem is beszélni kéne a Cetelemmel. ez nem egy sztenderd eset, többnyire a behajtási folyamatban több pénz jön be, és csökken a tartozás.
az ilyen esetkre lenne jó a magáncsőd intézménye, amikor minden tartozás befagy, van egy törlesztési terv amit ha az adós betart pár szűk év után tiszta lappal folytathatja az életét a fennmaradó tartozásai törlése után. USAban több bank magától ajánl hasonló programot, a banknak sem az ellehetetlenült adóssal foglalkozás a hasznot hozó alaptevékensége.
A szilveszter is elmúlt... Én -szokás szerint- dolgoztam, és csak este 7-re értem haza (miután hajnali 4-kor keltem, hogy kiszolgáljam a kedves Vásárlókat). ChiliRevi megnyugtatott, hogy kiveszi a fagyasztóból a megbeszélt húst (kengurut szerettem volna sütni, hogy át tudjunk…..
Most akkor mi van? Ki az a balfék, aki egészben süt zellert főételnek, ráadásul pecsenye módon? Hát én! És miért? Mert eszméletlen finom, olcsó, egészséges és egyszerűűűű...Imádom a zellert minden formában elkészítve. Egy kakukkfüves angol tört zeller kiváló körete…..
Negotiator
2014.12.14 19:36:52
A múltkori tepsis krumpli után úgy gondoltam, lehet ezt még cifrázni. Nemrég belefutottam egy skandináv burgonyás ételbe, a Hasselback krumpliba, az adta az ötletet. Szeptemberben a lehel téri piacon jártam, akkor vettem egy spirálvágó-krumplifúró készletet potom ezer forintért. A fúrót nem…..
Negotiator
2014.11.26 02:35:30
Negotiator
2014.11.29 18:00:59
Negotiator
2014.11.29 20:16:58
@Waka:
Dehogynem! Eszembe se jutott amíg nem olvastam a bejegyzésed, hogy ilyet is tudok venni. Ráadásul elég közel. A Bulcsú utcai bejárattal és az egyetlen konyhacuccot áruló árussal is igazad volt - ez alapján találtam meg.
Szóval tényleg köszönöm!
Dehogynem! Eszembe se jutott amíg nem olvastam a bejegyzésed, hogy ilyet is tudok venni. Ráadásul elég közel. A Bulcsú utcai bejárattal és az egyetlen konyhacuccot áruló árussal is igazad volt - ez alapján találtam meg.
Szóval tényleg köszönöm!
Pár napra el kellett utaznom. Hétköznapi dolgok: értekezlet, tréning stb, mindenki el tudja képzelni. Szállodai ételek garmadával kellett beérnem (amúgy -a hazai viszonyokhoz képest- meglepően jól sikerültek voltak az ételek - bár a Holiday Inn-hez fogható minőségű,…..
Negotiator
2014.10.05 22:59:46
Negotiator
2014.10.07 09:50:05
@motoroskonyhaja:
köszönöm, megint tanultam valamit.
sajnos nekem marad a bolti, bár igazán jót még nem találtam.
nem ismerem eléggé agombákat ahhoz hogy magam merjek szedni, és a család lengyel ágávak megszakadt a kapcsolat pedig ők itt is rengeteget gombásztak és nagyon jól is készítettek el.
kéne Neked egy kis viityilló az oldalában füstölővel... :) egyébként egy barátom olyan kerti tűzhelyet épített, ami füstölő is egyben. na, az elég királyság :)
köszönöm, megint tanultam valamit.
sajnos nekem marad a bolti, bár igazán jót még nem találtam.
nem ismerem eléggé agombákat ahhoz hogy magam merjek szedni, és a család lengyel ágávak megszakadt a kapcsolat pedig ők itt is rengeteget gombásztak és nagyon jól is készítettek el.
kéne Neked egy kis viityilló az oldalában füstölővel... :) egyébként egy barátom olyan kerti tűzhelyet épített, ami füstölő is egyben. na, az elég királyság :)
Lehet, hogy nem is szalmakrumpli a neve, de én így emlékszem. Manapság csipsz néven látható a boltokban, zacskóban.
A képekbõl itélve tarját és hátszínt pácoltam be, majd sütöttem ki kései ebédre feleségvárónak...
A helyzet valós, nyilatkozni viszont mégsem szeret senki. Miért is?
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
Lassan csiszolódik-csiszolódik, nem kerget a tatár, ráérünk
Ez a poszt nem akar rábeszélni az öregautózásra. Ne tedd, ne csináld, sokkal okosabban is eltöltheted az idődet, sokkal hasznosabban, tényleg. Ha eddig nem kezdted el, most már ne vágj bele, mert az autózásnak sajnos…..
A mai poszt finoman szólva is rendhagyó lesz, ugyanakkor a magyar és az angliai lakások és házak közti különbség olyan gyakori téma, hogy úgy gondoltam, még olyan részletesen is érdemes beszélni róla, ahogyan Digger teszi mai írásában. Nem állítom, hogy nem megy elképesztő…..
Negotiator
2014.06.18 23:39:24
@diggerdriver:
hiszek neked, én is így tapasztaltam :)
klassz volt a cikk és a hozzászólások, több dolgot megértettem. válaszfal is legyen tömör, legyen beton födém ha nem akar az ember nyikorogni, és megfelelő párazárás a szellőzés hiánya/hőhíd ellen.
ja, és kimaradt a mániám: akármennyire is jó hőszigetelő a levegő, a hőtehetetlensége kicsi. ez 35 foknyi ingadozásnál nem akkora baj, 60 foknál számít, főleg ha tűző napsütés melegíti - szóval nem árt ha a fal nem csak szigetel, de van benne anyag is.
az alapnál picit el vagyok veszve, ha jól értem Angliában is kb 20-30 centivel viszik fagyhatár alá, de szélesebb mint Magyarországon. mi az értelme annak hogy szélesebb? a 'tepsis' alapod megfogott egyébként, letörném a kezét a statikusnak aki annak az épületnek a hozzáépítését tervezte amiben lakom... de ez egy másik történet...
hiszek neked, én is így tapasztaltam :)
klassz volt a cikk és a hozzászólások, több dolgot megértettem. válaszfal is legyen tömör, legyen beton födém ha nem akar az ember nyikorogni, és megfelelő párazárás a szellőzés hiánya/hőhíd ellen.
ja, és kimaradt a mániám: akármennyire is jó hőszigetelő a levegő, a hőtehetetlensége kicsi. ez 35 foknyi ingadozásnál nem akkora baj, 60 foknál számít, főleg ha tűző napsütés melegíti - szóval nem árt ha a fal nem csak szigetel, de van benne anyag is.
az alapnál picit el vagyok veszve, ha jól értem Angliában is kb 20-30 centivel viszik fagyhatár alá, de szélesebb mint Magyarországon. mi az értelme annak hogy szélesebb? a 'tepsis' alapod megfogott egyébként, letörném a kezét a statikusnak aki annak az épületnek a hozzáépítését tervezte amiben lakom... de ez egy másik történet...
A cigánypecsenyét mindenki szereti. Na jó, mondjuk a legtöbb ember. (A normálisabbak. A fitnesz pipsik tolják csak tovább a fehérje turmixukat, aztán egyenek a strandon egy lángost....)
Finom, szaftos, zsíros, füstös és eszméletlenül laktató ez az étel. Igazi kétkezes, csámcsogós kaja, mindegyik…..
Kelkáposztás lasagne? Hús nélkül? Ez így nagyon durván hangzik, de nem az! Az emberek többsége -sajnos- nagyon mostohán bánik a kelkáposztával (ahogy az összes káposztával). Mert mit is szoktunk készíteni kelkáposztából? Főzeléket, rakott kelt (amiben több a rizs és a hús,…..
Negotiator
2014.06.07 06:30:17
@motoroskonyhaja:
köszönöm! Ehhez nem tudok mit hozzátenni, egyfelől mert nagyon szeretem a kaprit, másfelől mert a vaj és habverő ilyen célokra használata mintha én lennék.
Egyszer próbáld ki az aprított kapribogyós tejföllel rétegzett, sütőben átsütött rántott húst. Akár előre elkészítve, akár a maradékot felpuhítva remek dolog.
köszönöm! Ehhez nem tudok mit hozzátenni, egyfelől mert nagyon szeretem a kaprit, másfelől mert a vaj és habverő ilyen célokra használata mintha én lennék.
Egyszer próbáld ki az aprított kapribogyós tejföllel rétegzett, sütőben átsütött rántott húst. Akár előre elkészítve, akár a maradékot felpuhítva remek dolog.
Negotiator
2014.06.07 06:39:35
@motoroskonyhaja:
Nem gond, csak mire kiolvad a vad és meglátom mi az, már nem lesz alkalmam hozzávalókat intézni, plusz vannak az új ízekre kényesebbek a társaságban. (A csúcs akinek spagetti fóbiája van, de minden más tésztát megeszik....)
Van egy a vadász haverjaim által tökéletesre kísérletezett pörköltrecept, most annál maradok.
Nem gond, csak mire kiolvad a vad és meglátom mi az, már nem lesz alkalmam hozzávalókat intézni, plusz vannak az új ízekre kényesebbek a társaságban. (A csúcs akinek spagetti fóbiája van, de minden más tésztát megeszik....)
Van egy a vadász haverjaim által tökéletesre kísérletezett pörköltrecept, most annál maradok.
Negotiator
2014.06.08 07:41:01
@motoroskonyhaja:
Ha már nekiveselkedsz a rántott húsnak, próbáld ki az argentín verziót is, ami tkp egy pizza csak tészta helyett rántott hússal - avilág azon szerencsésebb felén borjúból.... pl. thelatinkitchen.com/article/milanesa-argentinas-unofficial-national-dish
a pörköt recept egyszerű mint a faék, majd küldöm priviben - persze a vadászoknak könnyű, elég jó és friss vadat könnyen főzni. Jó lett a tegnapi is, gyönyörű hús volt, hamar puhult. Némi főzdéből származó sör is került, nem voltunk szomorúak tegnap este sem :)
Ha már nekiveselkedsz a rántott húsnak, próbáld ki az argentín verziót is, ami tkp egy pizza csak tészta helyett rántott hússal - avilág azon szerencsésebb felén borjúból.... pl. thelatinkitchen.com/article/milanesa-argentinas-unofficial-national-dish
a pörköt recept egyszerű mint a faék, majd küldöm priviben - persze a vadászoknak könnyű, elég jó és friss vadat könnyen főzni. Jó lett a tegnapi is, gyönyörű hús volt, hamar puhult. Némi főzdéből származó sör is került, nem voltunk szomorúak tegnap este sem :)
Történetek a múltból, Fuser-gate és egy kis BMW. Valamint a vásárolt érettségik.
Az Égéstér 120. adásának kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez...
Negotiator
2014.05.23 13:32:37
@j311:
igen, csak lehet méltányosságot kérni, ha az a megélhetést veszélyezteti. ismertem olyat, akinek a csak B kategóriás jogsi elvételekor méltányosságból csak a személyautót vették ki, a 3500 kgnál nem nehezebb kisteherautót nem, így egy évig teherré alakított Suzuki Swifttel járt. azaz 365 napig, mert az a nyilvántartás szerint nem egy év volt, és akkor nem kellett utánképzésre mennie.
egy időben nagy divat volt bejelenteni a jogsi eltűnését és kérni egy újat. ha az újat bevonták, érvényességi időn belül a régivel még lehetett vezetni, hacsak le nem kérdezték az adatokat rádión. ennek vége lett, azt hiszem vmit változtattak a nyilvántartáson és a lekérdezhetőségen, akárcsak az érettségik és nyelvvizsgák esetében, azokat is nagy divat volt venni bizonyos körökben.
volt haverom, akitől egy hónapra akarták bevonni a jogsit, az ítélet jogerőre emelkedésekor bement az ocsmányirodába hogy leadja. mondták, hogy nem úgy van az, majd tértivevény, 10. napon átvéve, érjen még rá egy kicsit, jó az neki. amikor esedékes lett a leadás, a felesége vitte be, majd egy hétre rá jelentkezett az ocsmányiroda hogy tévedésből a személyijét vették be, egy hét lenne hátra, jöjjön be a személyiért egy hét múlva és felejtsék el egymást...
rokkant parkolóhelyet 2 módon létestenek: bizonyos közcélú intézményekhez jogszabály alapján kell, illetve a jogosult kérésére az állandó lakóhelyéhez legközelebb eső alkalmas területen kell kijelölni. ez utóbbiakat azt hiszem nem nagyon vizsgálják felül, ha 4 éve meghalt a jogosult akkor is ott a tábla meg a felfestés. tudtommal az igazolvány névre szól, és az őt szállító autóra lehet igénybe venni szállítás esetén, a hamis engedélyeken kívül ez a leggyakoribb visszaélés. a jogosultsághoz nem kell mozgáskorlátozottnak lenni, meg van határozva a betegségek köre, amihez kérelemre jár, pl. előrehaladott cukorbaj, esetleg már le van vágva pár lábujj vagy boka alatt, amit még a mozgáson sem mindig látni, de pár tíz méter után már hirtelen alig tud mozogni.
igen, csak lehet méltányosságot kérni, ha az a megélhetést veszélyezteti. ismertem olyat, akinek a csak B kategóriás jogsi elvételekor méltányosságból csak a személyautót vették ki, a 3500 kgnál nem nehezebb kisteherautót nem, így egy évig teherré alakított Suzuki Swifttel járt. azaz 365 napig, mert az a nyilvántartás szerint nem egy év volt, és akkor nem kellett utánképzésre mennie.
egy időben nagy divat volt bejelenteni a jogsi eltűnését és kérni egy újat. ha az újat bevonták, érvényességi időn belül a régivel még lehetett vezetni, hacsak le nem kérdezték az adatokat rádión. ennek vége lett, azt hiszem vmit változtattak a nyilvántartáson és a lekérdezhetőségen, akárcsak az érettségik és nyelvvizsgák esetében, azokat is nagy divat volt venni bizonyos körökben.
volt haverom, akitől egy hónapra akarták bevonni a jogsit, az ítélet jogerőre emelkedésekor bement az ocsmányirodába hogy leadja. mondták, hogy nem úgy van az, majd tértivevény, 10. napon átvéve, érjen még rá egy kicsit, jó az neki. amikor esedékes lett a leadás, a felesége vitte be, majd egy hétre rá jelentkezett az ocsmányiroda hogy tévedésből a személyijét vették be, egy hét lenne hátra, jöjjön be a személyiért egy hét múlva és felejtsék el egymást...
rokkant parkolóhelyet 2 módon létestenek: bizonyos közcélú intézményekhez jogszabály alapján kell, illetve a jogosult kérésére az állandó lakóhelyéhez legközelebb eső alkalmas területen kell kijelölni. ez utóbbiakat azt hiszem nem nagyon vizsgálják felül, ha 4 éve meghalt a jogosult akkor is ott a tábla meg a felfestés. tudtommal az igazolvány névre szól, és az őt szállító autóra lehet igénybe venni szállítás esetén, a hamis engedélyeken kívül ez a leggyakoribb visszaélés. a jogosultsághoz nem kell mozgáskorlátozottnak lenni, meg van határozva a betegségek köre, amihez kérelemre jár, pl. előrehaladott cukorbaj, esetleg már le van vágva pár lábujj vagy boka alatt, amit még a mozgáson sem mindig látni, de pár tíz méter után már hirtelen alig tud mozogni.
Jó hosszú a cím, pedig még a krumplipüré különlegességét sem írtam bele! A mai ebéd terveink szerint töltött padlizsán lett volna, mert akciósan vettünk 3 szép példányt. Ahogy vadászom a csodahüttõben kevéske darált hús után, beleütközöm a biokacsa combjaiba.
Nem lesz itt töltött padlizsán, hanem…..
Negotiator
2014.05.22 08:04:48
@Andrass9:
padlizsános krumplipüré? na most kíváncsivá tettél, ki fogom próbálni. a padlizsánt nagyon szeretem, sokféleképpen készítem, a krumplipürét is gazdagítottam már szinte mindenféle zöldséggel, de a padlizsán erre a célra még eszembe se jutott...
padlizsános krumplipüré? na most kíváncsivá tettél, ki fogom próbálni. a padlizsánt nagyon szeretem, sokféleképpen készítem, a krumplipürét is gazdagítottam már szinte mindenféle zöldséggel, de a padlizsán erre a célra még eszembe se jutott...
Ez egy zseniális recept, sajnos itthon nagyon nem ismert. Ha brit ételekről van szó általában a fish & chips, vagy a bárány mentaszószban ugrik be az embereknek, esetleg a yorkshire pudding. A brit (vidéki, házi) konyhában azonban sokkal, de sokkal több van, mint a fenti pár étel.…..
Negotiator
2014.05.13 14:53:35
Túl szép és drága volt nekem, ez lett a veszte
Üres lenne a világ Alfa Romeók nélkül. Hát így történt.
Nagyjából ezekkel a mondatokkal zártam le a posztot, amelyben leírtam, hogyan lett nekem 156-os Alfám, az egyik legszebb kombi, amit az utóbbi évtizedekben az autóipar fel…..
„Sohasem tudtam elfelejteni őket (…) Még mindig kísértenek éjszakánként a vízért könyörgők, a sebesültek, a vérzők” – emlékezett vissza Naoyoshi Ishida, a Yamato hadihajó elleni amerikai légitámadás egyik túlélője a haldoklók szenvedésére. A Yamato 1945. április…..
Negotiator
2014.04.08 16:50:33
@teddybear01:
abszolút igazad van, és korbácsból is többfajta volt, hány ágú, mekkora kötélből, fontak-e úlmota végébe.... a 10-15 ütés is komoly büntetés volt.
abszolút igazad van, és korbácsból is többfajta volt, hány ágú, mekkora kötélből, fontak-e úlmota végébe.... a 10-15 ütés is komoly büntetés volt.
Negotiator
2014.04.08 16:51:45
Negotiator
2014.04.08 17:15:10
@LeslieBear:
nem kellett ehhez egyezmény sem, a tenger is épp elég kemény ahhoz, hogy hogy normális helyzetben aki kint van segítse egymást. ez a 'tengerész törvény' sokáig elég volt ahhoz, hogy a vízbe kerülteket gyilkolászás helyett lehetőség szerint mentsék.
a háború az nem fair play, úgyhogy ez gyakran felül íródik olyan helyzetben. egyik legjobb példája a Laconia-incidens: a németek egyik tengeralattjárója megtorpedózott és elsüllyesztett egy angol hajót, melyet csapatszállítónak hittek, de kb 280 angol katona mellett 1800 olasz hadifoglyot vittek. amikor erre a parancsnok ráébredt, menteni kezdett, segítséget hívott, és kérte a vízterület semlegessé nyilvánítását. A Laconia vízbe került tűlélőit fedélzetére vette illetve magához kötötte a csónakokat hogy azokban is túléljenek a nyílt tengeren, így viszont sem harcolni, sem lemerülni nem tudott. A tengeralattjáró tornyára egy óriási vörös keresztet rakott és elindult a legközelebbi kikötő felé. az amerikai légierő - szándékosan vagy tévedésből erről megoszlanak a vélemények - jól megbombázta őket.
Dönitz tengernagy 2 dologgal reagált erre: kitüntette a tengeralattjáró kapitányát, majd meghirdette a korlátlan tengeralattjáró hadviselést, ha már nincs fair play.
Jogilag egyébként az amerikaiaknak igaza is lehetett... ugyanis még a háború után megkötött genfi konvenció is kizárja az akár ideiglenes kórházi státuszt bármilyen felfegyverzett hajónak/járműnek. Ennek ellenére sokszor megpróbálkoznak jóakaratú emberek ilyesmivel, és gyakran el is tűrik a másik oldalról. Ennek az emberi oka érthető, ugyanakkor aláássa azt a biztonságot, ami minden érintett fél számára adott: Vörös kereszttel/Félholddal védett helyen senkinek sem lehet fegyvere, és azt tilos támadni. Részben az ilyenekért is van mindig a valóságban, ahol aztán a támadási tilalmat megszegik...
nem kellett ehhez egyezmény sem, a tenger is épp elég kemény ahhoz, hogy hogy normális helyzetben aki kint van segítse egymást. ez a 'tengerész törvény' sokáig elég volt ahhoz, hogy a vízbe kerülteket gyilkolászás helyett lehetőség szerint mentsék.
a háború az nem fair play, úgyhogy ez gyakran felül íródik olyan helyzetben. egyik legjobb példája a Laconia-incidens: a németek egyik tengeralattjárója megtorpedózott és elsüllyesztett egy angol hajót, melyet csapatszállítónak hittek, de kb 280 angol katona mellett 1800 olasz hadifoglyot vittek. amikor erre a parancsnok ráébredt, menteni kezdett, segítséget hívott, és kérte a vízterület semlegessé nyilvánítását. A Laconia vízbe került tűlélőit fedélzetére vette illetve magához kötötte a csónakokat hogy azokban is túléljenek a nyílt tengeren, így viszont sem harcolni, sem lemerülni nem tudott. A tengeralattjáró tornyára egy óriási vörös keresztet rakott és elindult a legközelebbi kikötő felé. az amerikai légierő - szándékosan vagy tévedésből erről megoszlanak a vélemények - jól megbombázta őket.
Dönitz tengernagy 2 dologgal reagált erre: kitüntette a tengeralattjáró kapitányát, majd meghirdette a korlátlan tengeralattjáró hadviselést, ha már nincs fair play.
Jogilag egyébként az amerikaiaknak igaza is lehetett... ugyanis még a háború után megkötött genfi konvenció is kizárja az akár ideiglenes kórházi státuszt bármilyen felfegyverzett hajónak/járműnek. Ennek ellenére sokszor megpróbálkoznak jóakaratú emberek ilyesmivel, és gyakran el is tűrik a másik oldalról. Ennek az emberi oka érthető, ugyanakkor aláássa azt a biztonságot, ami minden érintett fél számára adott: Vörös kereszttel/Félholddal védett helyen senkinek sem lehet fegyvere, és azt tilos támadni. Részben az ilyenekért is van mindig a valóságban, ahol aztán a támadási tilalmat megszegik...
Nepperűzés és mozgókép valamint egy kellemetlen ügy lezárása. Mint a krimiben, van itt minden.
Az Égéstér 113. adásának kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez.
..
Negotiator
2014.04.04 11:29:02
@gyurmap:
miért így jelölték ki a nyomvonalat? mert esztelenek. ez egy 50 éves terv megvalósítása, hogy Új- meg Rákospalotáról segítünk a munkásoknak a XI. kerületi gyárakba jutni. Mire elkezdték építeni, nem voltak munkások se gyárak. Erre megépítették a Belvárost átszelő részét, pedig ha Kelenföldről Őrmező-Gazdagrét, a Bosnyákról Újpalota-RÁkospalota felé megcsinálnák, szép nagy P+R parkolókkal, rögtön más lenne a közlekedés Budapesten. De ez abban a városban, ahol felújítják az Örs Vezér teret de a metrot és a hévet nem lehetett összekötni, most is utópia. Ahol szintbeli kereszteződéseket építenek, és a Belvárosban sorra szüntetik meg a parkolóhelyeket. Ráadásul a metró miatt buszbeszerzés nem volt, légszennyezés az egekben, és a vidék nagy része a budapestieket szidja miatta mintha ők harcolták volna ki hogy erre szaladjon el a sok pénz.
Ezeket most elmondtam - szerinted változik bármi is?
A BKV még 20 év múlva is azt fogja büszkén ismételgetni, hogy sehol nincs olyan városi közlekedés, mint itt, mert itt van hajó, libegő, fogaskerekű, metro, troli, villamos, hév. Talán nem véletlenül nincs máshol ilyen katyvasz...
Elvétve vannak értelmes emberek a BKVnál, de sajnos sziget üzemmódban. Van aki tudja hogy az átszállás sok idő és macera, az elriasztja az embreket. Amíg csak buszt kell tovább közlekedtetni azt megcisnálják, de pl. a fogaskerekűt a villamos sineken a Széll Kálmán térre nem viszik le, szerintem a most induló rekonstrukcióban sem. A jegyellenőrzés és társairól meg annyit, hogy az a magyar vezette Londonban az Oyster Card projektet (feltölhető érintéses kártya, ha egy nap eléred egyedi jegyárakból a napijegy árát, nem von le többet csak enged utazni éjfélig), akit a BKVsként ráállítottak erre a témára, aztán az anyaga a fiókban végezte. Most azon dolgoznak, hogy az Oyster rendszer bármilyen PayPassos bankkártyával, külön kártya vásárlás és feltöltés nélkül működjön....
miért így jelölték ki a nyomvonalat? mert esztelenek. ez egy 50 éves terv megvalósítása, hogy Új- meg Rákospalotáról segítünk a munkásoknak a XI. kerületi gyárakba jutni. Mire elkezdték építeni, nem voltak munkások se gyárak. Erre megépítették a Belvárost átszelő részét, pedig ha Kelenföldről Őrmező-Gazdagrét, a Bosnyákról Újpalota-RÁkospalota felé megcsinálnák, szép nagy P+R parkolókkal, rögtön más lenne a közlekedés Budapesten. De ez abban a városban, ahol felújítják az Örs Vezér teret de a metrot és a hévet nem lehetett összekötni, most is utópia. Ahol szintbeli kereszteződéseket építenek, és a Belvárosban sorra szüntetik meg a parkolóhelyeket. Ráadásul a metró miatt buszbeszerzés nem volt, légszennyezés az egekben, és a vidék nagy része a budapestieket szidja miatta mintha ők harcolták volna ki hogy erre szaladjon el a sok pénz.
Ezeket most elmondtam - szerinted változik bármi is?
A BKV még 20 év múlva is azt fogja büszkén ismételgetni, hogy sehol nincs olyan városi közlekedés, mint itt, mert itt van hajó, libegő, fogaskerekű, metro, troli, villamos, hév. Talán nem véletlenül nincs máshol ilyen katyvasz...
Elvétve vannak értelmes emberek a BKVnál, de sajnos sziget üzemmódban. Van aki tudja hogy az átszállás sok idő és macera, az elriasztja az embreket. Amíg csak buszt kell tovább közlekedtetni azt megcisnálják, de pl. a fogaskerekűt a villamos sineken a Széll Kálmán térre nem viszik le, szerintem a most induló rekonstrukcióban sem. A jegyellenőrzés és társairól meg annyit, hogy az a magyar vezette Londonban az Oyster Card projektet (feltölhető érintéses kártya, ha egy nap eléred egyedi jegyárakból a napijegy árát, nem von le többet csak enged utazni éjfélig), akit a BKVsként ráállítottak erre a témára, aztán az anyaga a fiókban végezte. Most azon dolgoznak, hogy az Oyster rendszer bármilyen PayPassos bankkártyával, külön kártya vásárlás és feltöltés nélkül működjön....
A matrica 20 forintot dob mindegy autópálya-kilométerem költségén. Hol lehet ebből visszanyerni valamennyit? Hát a benzinen.
Azonos című írásunk kommentposztja...
Negotiator
2014.04.02 18:03:05
@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
mehetsz, mindenki annyival megy amennyivel akar=tud. aztán mindig ezek egyikéből lesz a baj :)
bízom benned, hogy minden helyzetben fel tudod mérni, ki az aki helyesen választotta meg a sebességét, és ki az aki tötymörög/gyorshajt. és ennek megfelelően vezetsz.
a nyílt óceáni vitorlázás legjobb definíciója: egy életre alkalmas partszakaszra épségben eljuttatni a legénységet- és lehetőség szerint a hajót is.... nem tilos közútra alkalmazni ;)
mehetsz, mindenki annyival megy amennyivel akar=tud. aztán mindig ezek egyikéből lesz a baj :)
bízom benned, hogy minden helyzetben fel tudod mérni, ki az aki helyesen választotta meg a sebességét, és ki az aki tötymörög/gyorshajt. és ennek megfelelően vezetsz.
a nyílt óceáni vitorlázás legjobb definíciója: egy életre alkalmas partszakaszra épségben eljuttatni a legénységet- és lehetőség szerint a hajót is.... nem tilos közútra alkalmazni ;)
Negotiator
2014.04.02 18:43:25
@visszakettopadlogaz:
akkor túl gyorsan olvastam, bocs! ahogy vezetek... :) szóval a 130 nem lassú, még a korlátozás mentes német autópályán sem, ott is ajánlott.
akkor túl gyorsan olvastam, bocs! ahogy vezetek... :) szóval a 130 nem lassú, még a korlátozás mentes német autópályán sem, ott is ajánlott.
Negotiator
2014.04.02 19:05:27
@visszakettopadlogaz:
:)
safety first, yes.
aka:
Negotiator 2014.04.02. 18:03:05
@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
(...)
a nyílt óceáni vitorlázás legjobb definíciója: egy életre alkalmas partszakaszra épségben eljuttatni a legénységet- és lehetőség szerint a hajót is.... nem tilos közútra alkalmazni ;)
:)
safety first, yes.
aka:
Negotiator 2014.04.02. 18:03:05
@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
(...)
a nyílt óceáni vitorlázás legjobb definíciója: egy életre alkalmas partszakaszra épségben eljuttatni a legénységet- és lehetőség szerint a hajót is.... nem tilos közútra alkalmazni ;)
Úristen mennyien nem szeretik a magukat pénzügyi tanácsadónak kiadó, a seggükön a tojáshéj szerűségeket, akik gúnynevükön megkapták az emberektől a "házaló ügynök" titulust. Ténykedésükkel kapcsolatban mégis a legirritálóbb, legidegesítőbb dolog az lehet, amikor valóban…..
Negotiator
2014.02.13 08:39:52
@Szarvas Norbert:
nem a cikket nem érted, hanem azt, hogy ha valaki ért a pénzügyekhez, és ezt a tudását x időn keresztül Neked adja át, akkor annak ára van. ugyanazok az emberek háborognak hogy a legtöbb közvetítő a nagyobb jutalékos terméket nyomja, akik egy igazi tanácsadónak sem fizetnének ki egy árva fillért sem.
sajnos mint minden hálózatos dolog, pénzügyi téren is sok a hozzá nem értő nagymellű, akiket csak a kapzsiság tart a rendszerben. ugyanakkor a biztosítás és a banki termékek között van különbség: banki termékre ritkábban van az embereknek igényük mint a biztosításokra, és emiatt nehéz stabil ügyfélkört kialakítani. emiatt pedig folyamatosan újabb ügyfélszerzés kell, és itt jön a hálózati rész... :(
nem a cikket nem érted, hanem azt, hogy ha valaki ért a pénzügyekhez, és ezt a tudását x időn keresztül Neked adja át, akkor annak ára van. ugyanazok az emberek háborognak hogy a legtöbb közvetítő a nagyobb jutalékos terméket nyomja, akik egy igazi tanácsadónak sem fizetnének ki egy árva fillért sem.
sajnos mint minden hálózatos dolog, pénzügyi téren is sok a hozzá nem értő nagymellű, akiket csak a kapzsiság tart a rendszerben. ugyanakkor a biztosítás és a banki termékek között van különbség: banki termékre ritkábban van az embereknek igényük mint a biztosításokra, és emiatt nehéz stabil ügyfélkört kialakítani. emiatt pedig folyamatosan újabb ügyfélszerzés kell, és itt jön a hálózati rész... :(
Bocs, mondja nekem. Nem tőlem kell bocsánatot kérni. A gyalogostól, akit majdnem elütött. A zebra közepén.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Megfújatnak a rendőrök, de minek. Nem mindig derül ki, hogy mennyi alkohol van a véredben.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Hogyan hízhat egy szélvédőmatrica körüli malőr letöltendő börtönné? Íme a magyar recept!
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Negotiator
2014.02.06 09:24:33
@bajan:
a rendőrség fenntartása pénzbe kerül, igen.
1. de azért tartják fent a mi befizetéseinkből, hogy nekünk mindig itt legyen és jó legyen amit csinál. ez az eset nagyon nem erről szólt. Kanadában, ahol a rendőrfőnök választott állás, egy ilyen járőrt és intézkedést a rendőrfőnök sk helyretesz, mert még pár ilyen és a következő ciklusban nem lesz rendőrfőnök.
2. mennyit fizetnél hogy az autólopás miatti feljelentésedet felvegyék? elvégre azzal is csak munkát adsz nekik. lehet hogy mégsem jó ötlet közvetlenül az intézkedésekhez bevételt követelni? amúgy a bírság nem a rendőrség bevétele - ettől még persze ők birságolnak és ki is küldik szegények jobb érzésük ellenére, ha épp üresedik az államkassza...
a rendőrség fenntartása pénzbe kerül, igen.
1. de azért tartják fent a mi befizetéseinkből, hogy nekünk mindig itt legyen és jó legyen amit csinál. ez az eset nagyon nem erről szólt. Kanadában, ahol a rendőrfőnök választott állás, egy ilyen járőrt és intézkedést a rendőrfőnök sk helyretesz, mert még pár ilyen és a következő ciklusban nem lesz rendőrfőnök.
2. mennyit fizetnél hogy az autólopás miatti feljelentésedet felvegyék? elvégre azzal is csak munkát adsz nekik. lehet hogy mégsem jó ötlet közvetlenül az intézkedésekhez bevételt követelni? amúgy a bírság nem a rendőrség bevétele - ettől még persze ők birságolnak és ki is küldik szegények jobb érzésük ellenére, ha épp üresedik az államkassza...
Negotiator
2014.02.06 09:27:48
@bajan:
tételesen jogos a büntetés, nem vitatom. én is átragasztotta szélvédő cserénél a matricát a másik autón, (ezért) nem is büntettek meg.
csak egy normális államban ilyenért egy rendőr figyelmeztet, sőt ha ott a matrica felragasztatja. csak ehhez tapasztalt, tekintélyt élvező rendőr kell, itt meg tekintélyük sosem volt, a tapasztaltak elmentek nyugdíjba, és a fiatalok gyakran maguktól másolják a rossz mintákat.
tételesen jogos a büntetés, nem vitatom. én is átragasztotta szélvédő cserénél a matricát a másik autón, (ezért) nem is büntettek meg.
csak egy normális államban ilyenért egy rendőr figyelmeztet, sőt ha ott a matrica felragasztatja. csak ehhez tapasztalt, tekintélyt élvező rendőr kell, itt meg tekintélyük sosem volt, a tapasztaltak elmentek nyugdíjba, és a fiatalok gyakran maguktól másolják a rossz mintákat.
Negotiator
2014.02.06 09:28:46
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Azt nem tudom hogy ez a fajta vagy a préselés következménye.
A lefedve sütés jó ötlet, ki fogom próbálni. Olaj nélkül, panírozva tepsiben sütve nem próbáltad még? Lett a családban aki nem ehet bő olajban sült ételeket, de a rántott hús tepsiben már egész jól megy.