Adatok
schmittpál
3 bejegyzést írt és 140 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Urbanista
Hogyan javítsunk az Infopark közlekedésén? Szüntessünk meg egy buszjáratot!
2014.01.17 12:22:05
Az Infopark tervezett közlekedése
Az Infopark most sem az igazi, de vajon hogyan változik a 4-es metró elindulásával? A legizgalmasabb javaslatot (egy villamosjáratot) már bemutattuk, ám Tamás László most egy újabb - jóval reálisabb és könnyebben megvalósítható - tervvel…..
schmittpál
2014.01.17 15:17:41
Én úgy tudom, hogy régóta tervben van, hogy villamos menjen el a Kopaszi gátig a felső rakparton (aztán ott jobbra fordulva akár egyeüsljön az egyes villamossal). Azt hiszem, a 19-esről volt szó, de a fonódó villamos miatt valójában teljesen mindegy, hogy hogy hívjuk, de a lényeg, hogy nem kell ELTERELNI buszokat emiatt
Bocsánat, mégsem az M1 lett az aranyérmes, hiába készítettek egy csodálatos tudósítást a baloldali összefogásról készült mémekről.A bajnok szerintem a Kossuth Rádió, aki ugyanazt megcsinálta, csak ugye képek nélkül, csak hanggal.Ami nem egyszerű feladat, de megcsinálták.Az…..
schmittpál
2014.01.12 17:56:14
@h.kovacs: múltkor tatabányáig bírta az egyik osztrák zenés adó, asszem hitradio volt, nem értettem, hogy hogy lehet, de nagyon örültem neki
Szerencsétlen szánalmas Budai Gyula nem is gondolta, hasonló kvalitású kiflis szőke párttársával egyetemben mekkora szállóige kialakulását segítette, amikor Oszkó Péter Wizz Aires pályfutásán értetlenkedett. Szerény űrtartalmú elméjéig max annyi jutott el, hogy őt ugyan a…..
schmittpál
2014.01.12 10:00:48
Urbanista
Mi hiányzik az átlátható parkolási rendszerhez Budapesten? Normális térkép? Vagy egyértelmű jelölések? Vagy minden jó így?
2014.01.07 10:52:03
Hogy a parkolásért fizetni kell, az rendben van. Még az is oké, hogy nem mindenhol ugyanannyit fizetünk. A közterületnek is piaci ára van: ahol kevesebb van belőle, ott drágább. Persze nem csak egyszerű piaci folyamatokról van szó, hanem közlekedésszervezésről, össztársadalmi…..
schmittpál
2014.01.07 12:30:04
@Lennier3: "egyes területeken a tényleges díjfizeés nem került bevezetésre"
Soma két hét késéssel kapta meg a karácsonyra rendelt fényképeit, de 12 ezer forintért a 182 darabból csak 10-et sikerült kiküldeniük. A többit valószínűleg még szárítgatják az előhívószobában:
December 12-én adtunk le rendelést a Sootersnél online fotókidolgozásra:…..
schmittpál
2014.01.03 23:50:57
Baromira nem mindegy, hogy valaki külső felhasználóként tartja magát vasútbuznyáknak, vagy épp az adófizetők pénzét szórja el hót fölösleges vonatindításokra, járatsűrítésre. Jómagam például gyerekkorom óta vb vagyok, de nagyon fel tudja kúrni az agyam, hogy egyre…..
Úgy látom habonyárpi kiégett. Képes válogatás következik a dolgozó nép postaládájából:
A fenti csodákat a City újság és a Helyi Téma 1952 2013. novemberi számában találtuk..
schmittpál
2013.11.29 16:23:32
Urbanista
Miért nem volt jó a régi? Miért pont most kell új? Mennyibe került? - minden metrólogós kérdéseteket nekiszegeztük a BKK-nak
2013.11.21 13:59:35
Elképesztő vihart kavartak az új metrólogók az Urbanistán. Míg egyes kommentelők meg voltak győződve, hogy a BKK fizetett ügynöke lettem, aközben a közlekedési központ - kis túlzással - válságstábot hívott össze tegnap a posztjaim miatt, annyira váratlanul érte őket a…..
schmittpál
2013.11.21 21:22:41
@szb9: hát ez az, innentől kezdve csak a hajónak kellett volna kitalálni egy, a jelenlegihez passzoló logót (nem ezt a kék-lilát), és minden jó lenne. nem kéne költeni tonna pénzt.
Urbanista
Miért van szükség új metrólogóra? Ma hirdetnek eredményt a BKK pályázatán
2013.11.19 11:50:43
Ma délután hatkor hirdetik ki a design Terminálban, a Graphifesten, hogy milyen is lesz a BKK új metró-, HÉV- és hajólogója. Pontosabban azt, hogy melyik pályamű nyert, hiszen lehet, hogy a későbbiekben még továbbgondolják a terveket. Mivel a zsűriben én is ott ültem, hamarosan…..
schmittpál
2013.11.19 19:30:10
@Somebody: @Frady Endre:
Korábban működött az, hogy www.bkv.hu/busz/86.html. Mobilról is, rögtön, fejből tudtam, hogy mit kell beírnom, nem kellett nyolcat klikkelni meg megállókat kiválasztani. Ez most szar, és igen, nem jobb oldalt a harmadik menüpontnak kéne lennie a menetrendnek, hanem egy jól látható, NAGY gombnak, mert a bkk.hu látogatói fogadnék, hogy 95%-ban ezért mennek oda.
Korábban működött az, hogy www.bkv.hu/busz/86.html. Mobilról is, rögtön, fejből tudtam, hogy mit kell beírnom, nem kellett nyolcat klikkelni meg megállókat kiválasztani. Ez most szar, és igen, nem jobb oldalt a harmadik menüpontnak kéne lennie a menetrendnek, hanem egy jól látható, NAGY gombnak, mert a bkk.hu látogatói fogadnék, hogy 95%-ban ezért mennek oda.
Például olyan biztos nem lesz, mint a Minusplus 2008-as fenti tervén.
Meg olyan sem lesz, mint ahogy a WestBalkán 2010-es tervein szerepelt:
De még olyan sem lesz, ahogy azt idén nyáron elképzelték:
Pedig az aztán nagyon nem volt földről elrugaszkodott valami. Kicsit…..
schmittpál
2013.11.07 18:52:44
@humorpalanta: naná, mi más
Sikerült bejutni az október 21-iki sajtóbejárásra, így első kézből adhatok képest beszámolót a Zeneakadémia október 22-én befejeződött felújításáról. Nem csupán Korb és Giergl fantasztikusan részletgazdag építészete újult meg, de a mai kor legjobb technológiájából is…..
Egy hatalmas lila bazdmeg Milos Zeman cseh elnöknek a Vltava folyón. Az üzenetet David Cerny fogalmazta meg olyan univerzálisan, hogy kérjük szépen leúsztatni a mi Parlamentünk elé is.
..
ha visszatérne a baloldal, lerombolnák mindazt, amit az elmúlt időszakban sikerült elérni.
Kövér László 2013. szeptember 26...
schmittpál
2013.10.11 12:19:29
Az alapkőletételnek már több mint tíz éve, de körforgalom máig nem épült a 10-es főút és az Ürömi út találkozásánál lévő lámpás kereszteződés helyére. Hosszú évek óta mondják, hogy a helyzet tarthatatlan, megoldás helyett azonban máig csak ígéretek…..
schmittpál
2013.10.10 00:29:05
@cso zsi: Small & Verhoef "The Economics of Urban Transportation" c. könyvéből idézek (174. oldal):
Goodwin (1996) reviews several studies with estimates of short- and long-run elasticities averaging 0.20 and 0.77. Noland (2001) estimates short-run (five-year) and long-run elasticities of around 0.5 and 0.8, whereas Cervero and Hansen (2002) find an elasticity of 0.79 that applies over a six-year period.8 Cervero (2003), using data that enable him to control for traffic increases from other causes, finds an elasticity of traffic with respect to capacity of 0.4 over a seven- to eight-year period, with one-fourth of that due to land-use shifts.
Tehát több empirikus tanulmány is megállapítja, hogy hosszú távon 40–80%-a megtelik az új kapacitásnak (inkább a felső részén az intervallumnak). Ez nem irreális, ha jobban lehet autózni, lehet, hogy olyanok, akik korábban vonatoztak, váltanak (akár kihasználatlan autót használnak vagy első autót vesznek), esetleg mivel nem olyan tragikus a dugóhelyzet, az agglomerációban vesznek házat stb.
Goodwin (1996) reviews several studies with estimates of short- and long-run elasticities averaging 0.20 and 0.77. Noland (2001) estimates short-run (five-year) and long-run elasticities of around 0.5 and 0.8, whereas Cervero and Hansen (2002) find an elasticity of 0.79 that applies over a six-year period.8 Cervero (2003), using data that enable him to control for traffic increases from other causes, finds an elasticity of traffic with respect to capacity of 0.4 over a seven- to eight-year period, with one-fourth of that due to land-use shifts.
Tehát több empirikus tanulmány is megállapítja, hogy hosszú távon 40–80%-a megtelik az új kapacitásnak (inkább a felső részén az intervallumnak). Ez nem irreális, ha jobban lehet autózni, lehet, hogy olyanok, akik korábban vonatoztak, váltanak (akár kihasználatlan autót használnak vagy első autót vesznek), esetleg mivel nem olyan tragikus a dugóhelyzet, az agglomerációban vesznek házat stb.
schmittpál
2013.10.11 02:22:49
@cso zsi: Hosszútávú hatásokról beszélek, nem az releváns, hogy MOST mi van, hanem 5-8 év. De ha figyelmesen olvastad volna a bemásolt szöveget, abból is kiderül. Szívesen megismétlem magam: ha jobb a közlekedés, többen fognak kiköltözni, és többen fogják a vonathoz képest választani az autót. Mert hogy "olcsóbb" lesz (időbeni költségeket tekintve). Nyilván a jelenlegi is egyensúlyi helyzet: akinek jobb a vonat, azzal jár, akinek meg az autó éri meg, azzal. De nem teljes lesz a telítődés, az is tény, szóval egy kétszer hatsávos autópálya nyilván segítene. Nem teljesen látom: hol releváns az, hogy hány teherautó van ma Magyarországon?
Urbanista
Gyönyörű térkép, amin Hollandia összes háza rajta van. Igen, közel 10 millió épület!
2013.10.08 20:18:14
Először is elképesztően szép ez a kép. Olyan mintha egy szövetmetszet lenne mikroszkóp alatt. Vagy mintha egy csip volna. Esetleg egy metszet egy robot szövetéből. Pedig valójában Amszterdam egy részlete látható a képen, a színek pedig a korukat jelzik. A térképen egy…..
schmittpál
2013.10.09 10:49:56
Magyarországon eléggé el van maradva sajnos az OSM épületspecifikussága. Bár a kataszteri térkép (legalábbis Pest megyére) létezik, pénzért árulják (wtf), irtó drágán (www.geoshop.hu/ – "földmérési alaptérkép). Mondjuk ezen a honlapon az egyébként ingyenes CORINE adatbázist is meg lehet venni, szintén nem olcsón.
schmittpál
2013.10.09 15:20:04
@bpelhos: azért ignyenes, mert eus cucc, és itt van shp fileban: www.eea.europa.eu/data-and-maps/data/clc-2006-vector-data-version-2
Urbanista
Utak az okos városba – egyetemistáknak, főiskolásoknak hirdet infografika-pályázatot az IBM (x)
2013.10.04 10:15:00
Amíg Amszterdamban a biciklis dugók megoldása okoz fejtörést, itthon a városatyák azon aggódnak, hogyan oldják meg a parkolási helyzetet, mit tegyenek a tömött autósorok ellen, hogyan mentsék ki a tömegközlekedés Bermuda-háromszögeiben elnyelt buszokat és utasaikat. Az IBM a…..
Örkény az egyik legtermékenyebb beküldőnk, a várólistán is legalább tíz remek darabja kesereg (ezúton kérünk türelmet és elnézést többi lelkes beszállítónktól is), de most két, viszonylag friss találatát élvezhetitek.
Az első a táfelspiccről van:
Mire gondolhatott a…..
schmittpál
2013.10.02 09:07:25
Elkészült a Kígyó utca díszburkolata. Esztétikus, faltól falig bézsszínű lapokkal burkolták a Ferenciek terét a Váci utcával összekötő sétálóutcát – csakhogy szárazon is csúszik, esőben pedig itt lehet gyakorolni a leszúrt Rittbergert.
Egy hete járható ez a…..
schmittpál
2013.09.20 15:23:46
A hetvenes években, amikor még ott lebegett a fejünk felett az atomháború réme, az USA-ban is nekiálltak szorgos magánemberek "ojjektumok" építésének. Akinek volt pénze, az persze itt is villanthatott.
Ennek a Las Vegas-i kecónak a tulaja is felkészült rendesen, hogy sokáig nem…..
schmittpál
2013.09.11 14:58:19
Az egyik legdrágább androidos telefon ugyanúgy bekerülhet a végtelen szerviz, hiába 200 ezer forint. Leventénél alig 2 hónap alatt pusztult el a telefon töltése, amit azóta sem bírtak megjavítani. Cserélni természetesen nem szeretnek:
Személyesen is megtapasztaltam, hogyan…..
Azt lehet tudni, hogy milyen célra találták ki a Visa Electron kártyáját? Régen interneten nem lehetett vele vásárolni, most meg autót nem lehet ilyennel bérelni. Naiv ügyfél se Electronnal, se kápéban nem fizethette ki az Avis 200 eurós biztosítékát, tehát nem adták oda neki az…..
Barangolások a múltban. Képek az internet rejtett zugaiból. Merre járunk?
Tippeket a kommentekbe kérünk, megfejtés majd* ugyanott...
*augusztus 20 után..
schmittpál
2013.08.03 10:54:32
@kikoránkel: én is ezt tippelem, és gondolom, balra a rudas és az erzsébet híd, és egyébként a hegyről fotózva
Urbanista
A Guardian szerint a világ egyik legrondább pályaudvara a Déli. Hát hülyék ezek?
2013.07.26 11:41:20
A Guardian újságírója elmerengett azon, hogy milyen csúnya a Pennsylvania Station New Yorkban és ha már így tett, gyorsan összeszedte a világ 10 legrondább pályaudvarát. Közéjük sorolva a budai Délit is (meg mint idő közben a tájkertes Aesculus felhívta a…..
schmittpál
2013.07.26 13:23:49
@Cook kapitány: régen nem volt süllyesztett, azt hiszem, a metróépítéskor alakították át – de egyetértek veled, egy rendes tér sokkal jobb lenne
Barangolások a múltban. Képek az internet rejtett zugaiból. Merre járunk?
Tippeket a kommentekbe kérünk, megfejtés majd ugyanott.....
schmittpál
2013.07.13 12:12:54
schmittpál
2013.07.13 12:13:36
@schmittpál: bár nem, az egyenesebb lenne. nem tudom.
Barangolások a múltban. Képek az internet rejtett zugaiból. Merre járunk?
Tippeket a kommentekbe kérünk, megfejtés majd ugyanott.....
schmittpál
2013.07.07 10:15:46
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz