Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kreaKtiv

0 bejegyzést írt és 34 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az Alföldön használják leginkább rendszeres közlekedésre a kerékpárt, Budapest erősen lehúzza az országos átlagot. A Magyar Kerékpárosklub felkérésre készült kutatás szerint szeptemberben az ország lakosságának közel fele ült legalább egyszer biciklire. Az eddigi adatok…..
kreaKtiv 2011.10.22 19:19:55
@D4D: hazudsz
Súlyos pénzbüntetésre számíthatnak az osztrák fővárosban azok, akik részegen ülnek kerékpárra. A tarifa 3600 euró, de csak annak, aki a 0,8 ezrelékes véralkoholszintet is túlteljesíti.Bécset kerékpáron járó magyaroknak érdemes figyelni arra, hogy ne kerekezzenek a járdákon…..
Egy brooklini genget éppen egy térfigyelő kamera alatt ért a vasárnapról hétfőre virradó éjszaka. Üldögéltek, aztán az egyik gondolt egyet, hozott egy fejszét, hogy kivágja a járdán a fát, amihez egy kerékpárt láncoltak. A fa tíz perc alatt meg is adta magát, derékba tört.…..
A dugóban álló autót balról előző kerékpáros zavaros identitású, követelőző alternatív, akit az LMP támogat, így méltó utóda az SZDSZ-eseknek, és partnere az MSZP-nek. Tóth Gy. László politológus a Magyar Nemzetben közölt eszmefuttatásában leszögezi: a kerékpározás…..
Sokak számára riasztó, másoknak örömteli néven rendezi meg a kerékpáros mozgalom szokásos tavaszi felvonulását. Bár a megmozdulást I. Utolsó Critical Mass néven indítják, de sem megijedni, sem örülni nem kell. Az elnevezés azt jelzi: az eredeti célkitűzésekkel most rendezik…..
kreaKtiv 2011.04.30 09:32:31
Olaszországban volt a magyar láncnélküli kerékpár világpremierje a hét végén. A Schwinn-Csepel a padovai bringavásáron mutatta be a Stringbike-ot, és az azonnal bekerült a világ műszaki sajtójába. A magyar találmány a merevlemez-meghajtók mechanikájától…..
Rendhagyó módon ért véget az őszi Critical Mass. A több ezres demonstráció csúcspontja ugyanis nem a szokásos bringaemelés volt, hanem egy politikai kerekasztal beszélgetés az esemény végpontjánál, a Gödörben. A szervezők a biciklis fejlesztésekkel kapcsolatban rendeztek vitát…..
Úgy tűnik, egyszerűbb keresni ötszáz afrikait, aki eljön egy bicikliért Budapestre, és lábon hazaviszi, mert az adománynak szánt kerékpárok elszállítása nagy kihívás, legalább akkora, mint a kitartó adománygyűjtés. A 1000 bringa Afrikának projekt küzd a feladattal.…..
kreaKtiv 2010.12.16 18:35:10
@Kicsi79:
1. szép is lenne, ha egy kamion jönne szembe
2. rohadtul mind1, hogy leszáll-e vagy sem, attól még nem kap elsőbbséget az autósok nagyrészétől és emiatt kurvára felesleges ugrabugrálni le-fel.
3. azért érzik úgy, mert az autósok is úgy érzik (össztársadalmi jelenség), szinvakság kizárva, mivel azok szükség esetén alkalmazkodnak és együtt mozognak a többi közlekedővel, érvényes jogosítvánnyal,akár PAV-al (amit nem lehet elintézni pénzzel, azt el lehet sok pénzzel)
Budapesten nem egységes a kandeláberek mérete, de az is biztos, hogy a közterületesek rögtön büntetőakcióba lépnének...
kreaKtiv 2010.12.02 10:49:38
@venszivar: azért ez a távirányító nem biztos, hogy ilyen egyszerű, valószinű mindegyik szett egyedileg van kódolva, ha valaki le szeretné engedni a szerkezetet, előbb fel kell, hogy vegye a távirányító adó jelét erre alkalmas szerkezettel, majd modulálni ugyanazzal a jelalakkal a megfelelő vivőfrekvenciát egy szintén erre alkalmas cuccal, ha meg netán ugrókódos lenne a cucc, akkor szükség van a gyári kódsorozat algoritmusára, aminek alapján lehet megépíteni a szükséges távirányítót helyettesítő készüléket és persze ilyenkor is fel kell venni a jelet...
Kerékagy Kung fu harc biciklivel 2010.11.24 13:38:00
Csikorgó gumik, indulásnál kipörgő kerekek. Nehéz lehetett a rendezők, a Shaw testvérek dolga, hogy a röhejesnél egyetlen fokkal elfogadhatóbb szinten hozzák az akciójelenetet, amelyben egy 40 kiló nő és barátai BMX-szel tartanak sakkban meglett munkásembereket, akik hiába…..
Hétfő délután, szakadó esőben tekert el a 100 ezredik bringás a Kiskörúton elhelyezett kerékpáros számláló alatt. A számláló júniusi kihelyezése fontos lépés volt a biciklis civil mozgalom számára, hiszen innentől nem lehet a kerékpáros infrastruktúráért,…..
kreaKtiv 2010.11.29 13:20:05
@igazi hős: nem vagyok megszállott DH-s, annyira nem, hogy sose próbáltam még egy erre kialakitott vassal, nagyon nagy késztetést nem érzek a stílus iránt, nem tartom túl nagy bulinak a min. 1 óráig tartó hegymászást, majd az 5 perces lejövetelt (persze, ha valami jármű felvisz, már más a szitu). Nálam egy jó versenybringa köti össze a kellemeset a hasznossal, a kocsival együtt ütő páros minden helyzetben. Mind1 múlt héten úgy alakult, hogy a régóta használaton kívüli bmx-emért adtak egy beugró szintű dh-bringát, és bizony jó lenne kipróbálni, milyen is technikásabb úton lefelé tépni. NINCS SZÁNDÉKOMBA KIKAPCSOLÓDNI VÁGYÓ EMBEREKET TERRORIZÁLNI, éppen ezért kérdeztem meg, ismer-e netán valaki a közelben konkrét helyet, ami erre alkalmas lehet, mind terep, mint gyalogosforgalom szempontból?

Üdv.
A kerékpárosokkal szemben vívott autós szabadságharc élharcosai láttak egy reklámot, ami felnyitotta a szemüket a környezetvédelem fontosságára. Az Emberi Parkolásért Mozgalom azonnal felszólította a fővárost, hogy a légszennyező bringázás helyett autós projektet támogasson.…..
Az idei Critical Mass legfőbb érdekessége az volt, hogy rendőrök büntettek meg néhány lámpa nélküli biciklistát, és másik néhányat, akik piroson mentek át. A rendőri fellépéssel egyébként nem is lehet vitatkozni.   A mostani demonstráció lényege ugyanis nem a…..
A mai poszt helyszínén én is elő szoktam fordulni, de ezeket a műanyag izéket még nem láttam. European fotóján már most hiányzik az egyik, szerintem a többi sem lesz hosszú életű. Nem tudom, hogy lehetne jól megoldani a helyzetet, de így még az eddiginél is jóval tovább fog…..
kreaKtiv 2010.09.06 17:00:51
@min: valami rémlik, tényleg kerékpárosok voltak, úgyhallottam mostanában ez a divat, hogy autónak álcázzák magukat, csak azért, hogy lehessen az autósokra is köpködni, mert egyébként az autósok kivétel nélkül becsületes törvénytisztelő állampolgárok. :)
kreaKtiv 2010.09.06 18:10:35
@cso zsi: Sokan nem várják ki a sort, elöre mennek, majd a lámpánál bepofátlankodnak, egy páran meg nyugodtan sorolnak be mindenki elé, úgy hogy már a lámpát se látják. Aki itt a záróvonal után sorol át, az nem jár jól, nem nagyon engedik be őket azok, akik már szép szabályosan átsoroltak a kettős záróvonalon + néha az egyenesen továbbhaladni szándékozók is ledudálják. Ilyenkor persze a buszosnak se kell több, végigmegy a sinen, majd beáll elsőként a lámpához.

http://www.youtube.com/watch#!v=3daQkIPxAdM
autózz! Anyukám, a gyorshajtó 2010.09.03 12:15:00
Pont Rácz Tamás aktuális rendőrös-büntetős kalandját olvastam Tibi levele előtt, úgy látszik, az ilyen problémák sem egyedül járnak. Több rendőrtől hallottam már vissza azt én is, hogy nincs kiadva kvóta, de az alapján nézik, hogy dolgoztak-e, hogy mennyi büntetést osztottak…..
kreaKtiv 2010.09.06 15:33:36
@Perillustris: motorosknál jellemző, hogy a gyári dobot +5 LE miatt lecserélik egy sportdobra, persze a többségük a gyári lóerőt se tudja kihasználni. Mindegy jóaz ha hangos, mert lehet hallani, ha jövök 1000-el, és minden autós elöre félrehúzódik....
Ha meg egy jó csaj áll a villamosmegállóban, jöhet a ki mit tud? egykerekezés 100-al, autók közt. a V2-es choppereknek van a legundorítóbb hangjuk, alapjáraton is (kb. kispolszki leszakadt kipufogóval), a rezonáló repedtfazék honda civic-ek az éjszaka rémei.
Nem tudom felfogni miért jó a hangos rendőrhívogató kocsi. Néhány ember szórakozása több ezer embert idegesít mindennap.
„Ha a járdára kényszerülök (mert nincs hely az úton, vagy kisgyerekekkel megyek stb.) vendégként viselkedem” - olvasható a Magyar Kerékpárosklub állásfoglalásában, amiben a kerékpárosok járdán közlekedésével foglalkoznak. Ez azt jelenti, hogy ha egy biciklis a…..
kreaKtiv 2010.08.28 23:20:08
@venszivar: Te nagyon beteg vagy agyilag, nagyon sajnállak, öszintén. Engem is leidiótázol, amire persze már alapbol nem reagálok, miközben megsértödsz, ha valaki lehülyéz, szánalmas vagy. Ha kompexusod van, és nem tudsz vele együtt élni, létezik olyan, hogy öngyilkosság, neked is jobb, másoknak is. Yooha kommentjével értek egyet. GYALOGOK, A BICIKLIÚT NEM JÁRDA !!!, nem kutyasétáltató, nem babakocsis kismama találkahely és nem is nyugdijasklub. Itt az ideje már hozzászokni, ennyire ne legyetek gyengeelméjüek, elég égő azokra nézve, akik még ott kavirnyáznak. Ez a bringásoknak lett építve, igen bringásoknak, akik nem szennyezik a levegőt, nem csinálnak zajt és nem alakitanak ki dugókat csúcsidőben.
Mindenkinek jobb, ha bringázik a nép, kivéve az államnak, aki imádja a dugókat, hisz jóval több adó folyik be a benzinből, ha megvan bénítva a város HEHEHE
kreaKtiv 2010.09.02 12:09:57
@metal: Tudod pont az a baj, hogy ezt azok is így gondolják, akik miatt félned kell, hogy biztonságban haza érsz-e! A KRESZ szabályokat mindenkinek be kell tartani, ezt kellene végre megérteni.
Ha autóval vagyok, azért nagyrészét betartom a szabályoknak, viszont bringán inkább az életösztön vezérel, a kresz tényleg csak 1 támpont.
Mire itt magyarországon mindenki be fogja tartani nagyjábol a kreszt, már nem is lesznek kocsik az utakon. Nálunk keményen ott van a balkánra oly jellemző "nagyobb kutya bas*ik".

Ahol én lakom (Róbert Károly krt - lehel út kereszteződés), ott percenként történik szabálysértés, ami alól a mentős és a rendőr se kivétel, óránként anyáznak, tükörlerugás és antannahajtogatás is szinte mindennapos.

Viszont van, ahol nagyívben szarnak a kresz-re, pl. Algéria, ott éltem le 5 évet a 80-as évekbe, ott a kocsikra még műszaki vizsga se kellett, a benzin fillérekbe került (ma is 80 Ft körül van literje), 20-30 éves szétrohadt autók is mászkáltak az utakon. A hegyeken keresztülvezető kacskaringós autoúton a soförök versenyeztek egymással, amit egyfajta unaloműző játéknak fogták fel, aki fasza gyereknek tartotta magát, az a beláthatatlan kanyarban nagysebességgel előzött, a szembejövők már számítottak rá, így kialakúlt ez a fajta közlekedési kultúra. Ott egy 100 kilométeres út során, 1-2 balesetet lehetett látni, ami ha belegondolok nem is olyan sok, a körülményekhez képest.
Nálunk közel se ilyen rossz a helyzet, az autók jó állapotúak, az utak is jóval biztonságosabbak, itthon az emberek fejében van a gond, ami viszont a legnagyobb baj, és ez nem fog egyhamar megváltozni.
Belsőség Rendszámot a bringára! 2010.08.11 10:45:54
Miből derül, hogy kié a szajré? Meg ki jött nekem? És ki fog kártalanítani? Ki ütötte el a babakocsis feleségemet? Hát a rendszám! Vélemények az azonos című írásunkról...
kreaKtiv 2010.08.13 11:35:34
aki azt irta, hogy a bringások lassitják a forgalmat, az egy kretén, szinte mindenhol az autósok lassitják egymást meg a bringásokat is.
Fogalmam sincs miért nem lehet megtanulni nagyjából egyszerre elindulni a lámpa zöldre váltásánal?, Mondjuk úgy nehéz lesz, ha az egyik éppen sms-t ir vagy a rádiót buzerálja, a másik ujságot olvas, esetleg sminkel vagy éppen az orrába-fülébe kotorászik és mire az ötödik a sorban megtalálja az 1-est addigra már újbol piros lett a lámpa, de nem baj, átférnek még 2-en a piroson is.
Azt se értem , mi a francnak kell behajtani mindenféleképpen a keresztezödésbe?, ha ugyis ottragad és ezzel sikerül is feltartani a keresztirányú forgalmat.
Miért van az, hogy a dugóban össze-vissza állnak az autók a sorban?, jobbról balró kell öket kerülgetni és még a rohadt ajtót is rámnyitogaják, mert az út közepén van kedve kiszállni az utasnak.
Talán fáj nekik, hogy bringával lehet haladni vagy csak ennyire figyelmetlenek, aminek a közlekedésben persze helye nincs.
Nem vagyok egy tipikus critical mass-os fixis vérbringás, de a városban sokkal praktikusabb bringával közlekedni, nagyon sok az egyirányú utca és kevés a balrakanyorodási lehetöség, kocsival néha rémálom eljutni egyik helyröl a másikra, bringával sok helyen le lehet csipni az útból.
Ha olyan van, hogy biciklivel nem célszerü menni, kocsival megyek, de mikor hazaérkezem ki kell kinyitnom 2 sört, hogy lenyugodak.

1993 óta vezetek, többnyire bp-en, de bringással és motorossal idáig nem volt afférom, autóssal szinte mindennapos. Olyan is volt, hogy meg akartak verni, mert kikanyarodtam egy kihaénnem kopasz elé (ö ment a föutvonalon), nekem egy lancia thema 2000turbo van, ami könnyedén kigyorsul), talán neki ez felért egy presztizsveszteséggel.

Kocsival már volt néhány koccanásom, 2x én voltam a hunyó, még frissjogsisan.
Bringával eddig 6-szor csaptak el, mindegyik bicikliúton történt az autós vagy gyalogos hibájábol, 1x ajtónyitás, 3x elsöbbségadás. 2x "nyársaltam" fel bringauúton gyalogost, szegények akarva-akaratlanul minden ok nélkül hirtelen elémléptek, az egyiknél a tömeg majdnem meglincselt, hiába kértem bocsánatot, úgy kellett elmenekülni.
A pirosnál, kevésbé forgalmas helyeken biciklivel átmegyek (aki bringázott, az tudja, hogy ez semmilyen veszélyt nem okoz, mivel bringáról remekül be lehet látni mindent, az autók hangját is jól hallani, több idő is van jó döntést hozni és jóval több menekülési út van, mint kocsival)
Egy ilyen rendszámos hülyeségről hallani sem akarok, a semmire nincs kedvem tízezreket fizetni, csak azért mert egy kamera felvette.
Aki nem tud kerékpározni vagy a kreszt nem ismeri, annak semmi keresnivalója a forgalomban, menjen inkább erdőbe vagy a játszótérre mindegy, CSAK KOCSIBA NE ÜLJÖN!