Adatok
morpheus84
36 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Először is kicsit visszautalnék az alcímre: nem a robogó hibája, hogy nem lesz évekre nyúló közös jövőnk. Ebben az esetben - ahogy lentebb is láthatjuk majd - tényleg nem volt kihasználva szegény, így elengedtem. De lássuk részleteiben: 14.451 kilométerrel vásároltam.
Ne legyen érdekes, hogy ez…..
Egy mai motoros naplója
Élet a Taxisblokádon innen és túl. 33+33 év Magyarországon.
2024.02.13 15:56:48

1958-ban születtem Budapesten, az Angyalföldi "Oti" telepen, egy munkás családba, proliként, a nép fiaként . Szülők, nagyszülők, rokonok, mindannyian egy kis házban laktunk, összesen tízen. Az első 14 év úgy telt el, ahogy a világon bárhol egy gyereknek. Mivel televíziónk nem volt, bújócskát…..
morpheus84
2024.03.25 09:29:53
Ez kerek cikk lett, gratulálok, bár inkább úgy mondanám, hogy köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalataidat és nagyon objektíven tetted egy szubjektív "témáról" - Isten éltessen sokáig!

A 2024. évre több olyan kötelezettséget is be kell kalkulálni, amely elmaradhatatlan a biztonságos és megbízható működéshez. A Monster szépen tette a dolgát, meghálálja a gondoskodást és élménydús kilométereket tekerhetünk bele, ha megfelelő a szervíz és a felhasznált anyagok.
Mivel már számítani…..

Magyarország északi része, gyönyörű vidék, kicsike település a határ mellett. A helyiek elmondása szerint az itt eltemetett hét magyar katonát a szovjetek végezték ki fogságba esésük után... valóban így történt?
Fotó: a szerző
..

A mai magyar hadisírgondozás alapjait a rendszerváltás után kezdték el kimunkálni elődeink. Így vagy úgy, de működött. Ahogy minden államigazgatási szervezet, úgy a hadisírgondozás állandó szervezete, felügyelete is kereste végleges helyét. Figyelembe vették a magyar hagyományokat, a honvédség…..

Történeti előzmények
Az azonossági jegynek hívjuk azon fémből lévő lapocskát, amelynek segítségével a harctéren elesett katona kétséget kizáróan beazonosítható.
Már az ókori görög és római hadseregekben is alkalmaztak azonosításhoz használható és általában fából készült tárgyat, amelyen a katonai…..

A leszűkített listán szerepelt típusok közül a Suzuki Burgmann 400-asa általában a megbízható, jó motorok benyomását kelti, jó véleményeket olvastam róluk, de a kritériumok közül a kisebb méretű kerekei miatt kiesett és egyébként sem tetszik.
Scarabeoból 250-eseket kerestem, nem nagyon volt…..

Régóta megfogalmazódott bennem (is), hogy szükség lehet egy olyan közlekedési eszközre, amellyel áthámozom magam a csúcsforgalmon, mint egy motorral teszi az ember és kellően igénytelen, hogy ne legyenek (túl) nagy fenntartási költségei. A Monstert nagyon sajnáltam a nagy melegben, a motor hőfokával…..

Elérkeztünk az év azon részéhez, amikor – ahogy azt korábban olvashatták a blogon – minden olyan karbantartást vagy átalakítást megcsinálgatok, amire év közben nincs idő vagy nem elengedhetetlenül szükséges. Az idén nagy tervek nincsenek, még azon is gondolkozom, hogy cseréljek-e olajat, hiszen a…..

A 2022. évben mindössze 2.800 km-t sikerült beletekerni a gépbe, ami mindent elmond arról, mennyire sikerült beváltani a terveket: semennyire. De mit is takart főleg a szezon? Leginkább ingázást, gyorsan és könnyen lehetett előre sorolni és a budapesti forgatagban boldogulni a kis olasszal. A…..

Elérkeztünk az év egyik örömünnepéhez: Lassan-lassan olyan időjárásban reménykedhetünk, amely enged néhány óvatos órát a motorosoknak is. Ilyenkor kell türelmesnek lenni, hiszen a vérünk már forr, viszont az aszfalt még hideg, az utak porosak, a kedvünk pedig nagy. Ebből komoly gondok adódhatnak,…..

Előbb utóbb minden motoros azon kapja magát, hogy bármerre jár, azt méri fel magában, hogy milyen jók az utak, mennyire motorozható a vidék? Én is beleestem ebbe, sőt úton-útfélen azt tervezgetem egy-egy szép, kanyargós vidék láttán, hogy mikor is lehetne erre jönni motorral.
Ebben a részben…..

... a saját, motoros szempontomból természetesen. Azt kell, hogy mondjam, hogy meglehetősen ingerszegényre sikeredett az év, viszont az a kevés alkalom hozott tapasztalatot, élményt, megnyugvást, így a célt elértem: élveztem minden kilométert!
Március 31-én toltam ki szellőzni a vasat először,…..

Mint minden motoros fejében, bennem is felmerült már, hogy ki kellene menni egy jó pályanapra, mivel két dolog miatt is hasznos lehet: az ember saját tudásának megítélése gyorsan a helyére kerül, mielőtt azt kezdenéd gondolni, hogy már tudsz motorozni.... másrészt megtudod, hogy valójában hogyan is…..

Ahogyan azt korábban említettem: Felszereltem az új tükröket. Mint kiderült jól tettem, hogy megrendeltem, mert az LSL tükrök szállítója jelezte, hogy augusztustól (!) korábban ne számítsak rá, hogy beérkeznek a rendelt termékek. Így nem volt vita, felkerültek a spanyol cuccok. Elkezdtem…..

Megérkeztek a tükrök, amelyeket hirtelen felindulásból akkor rendeltem, amikor egy Insta-felhasználó oldalán láttam. Megtetszett, nagyon jó áron volt a kettő, plusz nagyon gyorsan ide is ért - 5 nap - Alicanteből (ESP). Felszereltem, a tapasztalatokról egy kicsit később... ..

Már látszik a fény az alagút végén - ha nem is vírushelyzet kapcsán - ezért itt az ideje ténylegesen azokra az alkatrészekre koncentrálni, amelyek már a guruláshoz kellenek. Ahogy korábban kitértem rá, vannak még módosítási terveim az S2-hez.
Tükör: rengeteget nézegettem a tükröket és a 600-assal…..

Nézegettem néhány videót, gondoltam egy rövid formában YouTube-ra is mehet. Ez lett belőle...

2020 tavaszára terveztem megírni ezt a cikket, de teljesen felesleges lett volna, így utólag látva a járvány okozta hatásokat. Mivel tél van, járvány tombol, de már van fény az alagút végén és a motorozástól történő elvonás tünetei ekkor hágnak a maximumra bennem - és általában sorstársaimban -,…..

Annak idején a kis 600-ason szereltem le lámpát, miután kíváncsi voltam rá, hogy a lámpatest mögötti kábelek milyen állapotban vannak. Anno az nem volt rossz ötlet, kitisztítottam mindent, amit tudtam és helyrehoztam azoknak a kábeleknek a fedését, ahol a bandázs már elengedte magát. Mivel az S2R-en…..

A minap láthattuk a várva várt, új Ducati Monster bemutatóját. Nagyon kíváncsi voltam, hogy hogyan alakulnak a dolgok az olasz gyártónál, hiszen nagyon formában vannak úgy a tervasztaloknál, mint a gyártósorokon a taljánok. Nyilvánvaló, hogy nagyobb érdeklődésre tarthatott volna számot egy…..

A korábban leírtakhoz csatolva kicsit illusztrálnám az oldalsó panelek leszerelését, valamint ez által láthatóvá válik a két csatlakozó is, amiket véd a szennyeződés ellen.
Óvatosan mozgassuk, mert a csavarok picik, az anyag vékony és a többéves műanyag is megmerevedhet, el ne pattintsuk!…..

Többen, többféleképpen gondolják a motor téli tárolását megoldani. Vannak, akik alaposan letakarítják, elcsomagolják, feltöltik és légmentesen lezárják a következő tavaszi napsütésig. Én nem ehhez a táborhoz tartozom. Noha nekem is van ponyvám és már az emelőkön pihen a motor, de úgy gondolom, hogy…..

Rögtön az elején szeretném leszögezni, hogy mindenkinek máshol van az a határ, ahol már nem vállalja be a hideget/nyálkás időt/óvatos kanyarokat. Ahogy azt már korábban írtam, én ilyen szempontból kényes vagyok: Amikor már nem élvezem, nem megyek ki "összepiszkolni" a vasat. Ideális esetben…..

Ez az év - ahogy mindenkinek - elég nehéz volt, motoros szemszögből pedig kimondottan kihívás volt a karantén után a nyári időszakot úgy összerakni, hogy tudjon az ember menni és minden mást is be tudjon pótolni legyen az munka vagy magánélet. Természetesen ez egy alapvetően vesztes helyzet volt.…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz