Adatok
morpheus84
33 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Először is kicsit visszautalnék az alcímre: nem a robogó hibája, hogy nem lesz évekre nyúló közös jövőnk. Ebben az esetben - ahogy lentebb is láthatjuk majd - tényleg nem volt kihasználva szegény, így elengedtem. De lássuk részleteiben: 14.451 kilométerrel vásároltam.
Ne legyen érdekes, hogy ez…..
Egy mai motoros naplója
Élet a Taxisblokádon innen és túl. 33+33 év Magyarországon.
2024.02.13 15:56:48
1958-ban születtem Budapesten, az Angyalföldi "Oti" telepen, egy munkás családba, proliként, a nép fiaként . Szülők, nagyszülők, rokonok, mindannyian egy kis házban laktunk, összesen tízen. Az első 14 év úgy telt el, ahogy a világon bárhol egy gyereknek. Mivel televíziónk nem volt, bújócskát…..
morpheus84
2024.03.25 09:29:53
Ez kerek cikk lett, gratulálok, bár inkább úgy mondanám, hogy köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalataidat és nagyon objektíven tetted egy szubjektív "témáról" - Isten éltessen sokáig!
A 2024. évre több olyan kötelezettséget is be kell kalkulálni, amely elmaradhatatlan a biztonságos és megbízható működéshez. A Monster szépen tette a dolgát, meghálálja a gondoskodást és élménydús kilométereket tekerhetünk bele, ha megfelelő a szervíz és a felhasznált anyagok.
Mivel már számítani…..
A leszűkített listán szerepelt típusok közül a Suzuki Burgmann 400-asa általában a megbízható, jó motorok benyomását kelti, jó véleményeket olvastam róluk, de a kritériumok közül a kisebb méretű kerekei miatt kiesett és egyébként sem tetszik.
Scarabeoból 250-eseket kerestem, nem nagyon volt…..
Régóta megfogalmazódott bennem (is), hogy szükség lehet egy olyan közlekedési eszközre, amellyel áthámozom magam a csúcsforgalmon, mint egy motorral teszi az ember és kellően igénytelen, hogy ne legyenek (túl) nagy fenntartási költségei. A Monstert nagyon sajnáltam a nagy melegben, a motor hőfokával…..
Elérkeztünk az év azon részéhez, amikor – ahogy azt korábban olvashatták a blogon – minden olyan karbantartást vagy átalakítást megcsinálgatok, amire év közben nincs idő vagy nem elengedhetetlenül szükséges. Az idén nagy tervek nincsenek, még azon is gondolkozom, hogy cseréljek-e olajat, hiszen a…..
A 2022. évben mindössze 2.800 km-t sikerült beletekerni a gépbe, ami mindent elmond arról, mennyire sikerült beváltani a terveket: semennyire. De mit is takart főleg a szezon? Leginkább ingázást, gyorsan és könnyen lehetett előre sorolni és a budapesti forgatagban boldogulni a kis olasszal. A…..
Elérkeztünk az év egyik örömünnepéhez: Lassan-lassan olyan időjárásban reménykedhetünk, amely enged néhány óvatos órát a motorosoknak is. Ilyenkor kell türelmesnek lenni, hiszen a vérünk már forr, viszont az aszfalt még hideg, az utak porosak, a kedvünk pedig nagy. Ebből komoly gondok adódhatnak,…..
Előbb utóbb minden motoros azon kapja magát, hogy bármerre jár, azt méri fel magában, hogy milyen jók az utak, mennyire motorozható a vidék? Én is beleestem ebbe, sőt úton-útfélen azt tervezgetem egy-egy szép, kanyargós vidék láttán, hogy mikor is lehetne erre jönni motorral.
Ebben a részben…..
... a saját, motoros szempontomból természetesen. Azt kell, hogy mondjam, hogy meglehetősen ingerszegényre sikeredett az év, viszont az a kevés alkalom hozott tapasztalatot, élményt, megnyugvást, így a célt elértem: élveztem minden kilométert!
Március 31-én toltam ki szellőzni a vasat először,…..
Mint minden motoros fejében, bennem is felmerült már, hogy ki kellene menni egy jó pályanapra, mivel két dolog miatt is hasznos lehet: az ember saját tudásának megítélése gyorsan a helyére kerül, mielőtt azt kezdenéd gondolni, hogy már tudsz motorozni.... másrészt megtudod, hogy valójában hogyan is…..
Ahogyan azt korábban említettem: Felszereltem az új tükröket. Mint kiderült jól tettem, hogy megrendeltem, mert az LSL tükrök szállítója jelezte, hogy augusztustól (!) korábban ne számítsak rá, hogy beérkeznek a rendelt termékek. Így nem volt vita, felkerültek a spanyol cuccok. Elkezdtem…..
Megérkeztek a tükrök, amelyeket hirtelen felindulásból akkor rendeltem, amikor egy Insta-felhasználó oldalán láttam. Megtetszett, nagyon jó áron volt a kettő, plusz nagyon gyorsan ide is ért - 5 nap - Alicanteből (ESP). Felszereltem, a tapasztalatokról egy kicsit később... ..
Már látszik a fény az alagút végén - ha nem is vírushelyzet kapcsán - ezért itt az ideje ténylegesen azokra az alkatrészekre koncentrálni, amelyek már a guruláshoz kellenek. Ahogy korábban kitértem rá, vannak még módosítási terveim az S2-hez.
Tükör: rengeteget nézegettem a tükröket és a 600-assal…..
Nézegettem néhány videót, gondoltam egy rövid formában YouTube-ra is mehet. Ez lett belőle...
2020 tavaszára terveztem megírni ezt a cikket, de teljesen felesleges lett volna, így utólag látva a járvány okozta hatásokat. Mivel tél van, járvány tombol, de már van fény az alagút végén és a motorozástól történő elvonás tünetei ekkor hágnak a maximumra bennem - és általában sorstársaimban -,…..
Annak idején a kis 600-ason szereltem le lámpát, miután kíváncsi voltam rá, hogy a lámpatest mögötti kábelek milyen állapotban vannak. Anno az nem volt rossz ötlet, kitisztítottam mindent, amit tudtam és helyrehoztam azoknak a kábeleknek a fedését, ahol a bandázs már elengedte magát. Mivel az S2R-en…..
A minap láthattuk a várva várt, új Ducati Monster bemutatóját. Nagyon kíváncsi voltam, hogy hogyan alakulnak a dolgok az olasz gyártónál, hiszen nagyon formában vannak úgy a tervasztaloknál, mint a gyártósorokon a taljánok. Nyilvánvaló, hogy nagyobb érdeklődésre tarthatott volna számot egy…..
A korábban leírtakhoz csatolva kicsit illusztrálnám az oldalsó panelek leszerelését, valamint ez által láthatóvá válik a két csatlakozó is, amiket véd a szennyeződés ellen.
Óvatosan mozgassuk, mert a csavarok picik, az anyag vékony és a többéves műanyag is megmerevedhet, el ne pattintsuk!…..
Többen, többféleképpen gondolják a motor téli tárolását megoldani. Vannak, akik alaposan letakarítják, elcsomagolják, feltöltik és légmentesen lezárják a következő tavaszi napsütésig. Én nem ehhez a táborhoz tartozom. Noha nekem is van ponyvám és már az emelőkön pihen a motor, de úgy gondolom, hogy…..
Rögtön az elején szeretném leszögezni, hogy mindenkinek máshol van az a határ, ahol már nem vállalja be a hideget/nyálkás időt/óvatos kanyarokat. Ahogy azt már korábban írtam, én ilyen szempontból kényes vagyok: Amikor már nem élvezem, nem megyek ki "összepiszkolni" a vasat. Ideális esetben…..
Ez az év - ahogy mindenkinek - elég nehéz volt, motoros szemszögből pedig kimondottan kihívás volt a karantén után a nyári időszakot úgy összerakni, hogy tudjon az ember menni és minden mást is be tudjon pótolni legyen az munka vagy magánélet. Természetesen ez egy alapvetően vesztes helyzet volt.…..
A kollégám azt kérdezte, hogy lenne-e kedvem szerepelni egy kisfilmben,amit a vizsgájára kell elkészítenie. Motorozni kellene.... azonnal rávágtam, hogy "Persze!!" Íme az eredmény. Nekem nagyon tetszik, igazán szép élmény volt részese lenni egy ilyen folyamatnak. Egy napot vett igénybe a felvétel,…..
A 2019 év vége és a 2020 év elég sűrűre sikerült, megszülettek a gyerekeink, így nyilvánvaló okokból nem tudtam annyi időt fordítani a motor rendezésére, mint eddig. A fentiekből adódik, hogy nem is használtam sokat és a járványhelyzet sem segített ezen.
Mindettől függetlenül én ahhoz tartom magam,…..
A rövid válasz nagyon ismerős lehet a legtöbb embernek: bővül a család. Ilyenkor sok mindent számításba veszünk: nagyobb autó, gyerekcuccok, a legtöbb eszköz - még ha sok használt dolgot is veszünk - komoly összegeket emészt fel. Én akkor úgy gondoltam, hogy egy újabb autó mindenképp kelleni fog,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz