Adatok
formed
0 bejegyzést írt és 69 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Én jelenleg maradtam itthon, próbálom mindenféle házi módszerrel kúrálni magam, mert még ez is jobb, mint a városban futkározni gyógyszer után.
Kedves Praxis blog!
Érdekes dologra kellett ma rájönnöm és szeretném, ha valami változás lenne ez ügyben, ezért írok.
Reggel, amint kinyitottam a…..
A történet 23 hónapja kezdődött, amikor célponttá váltam a lakásmaffiának, szervezett bűnözéshez kapcsolódóan. Egy ismerősöm kávéval kínált meg, senki nem gondolna rosszra, magamat sem tudom emiatt hibáztatni. Utólag okosabb az ember! Nos a kávéban volt valami, amitől kába…..
formed
2015.10.27 23:45:59
@csak néha benézek ha marhaságot látok: nos, ez így van, ha izomba adták volna, akkor nem csak egy pici fájdalmat érzett volna utána. Arról nem beszélve, hogy porampulla, melyet beadás előtt fel kell hígítani. Na most: nem tudom kinek vannak olyan ismerősei, akik a jelenlétükben, beszélgetés közben porampullát kezdenek hígítani, tűkkel, fecskendőkkel--én a helyükbe vagy önvédelmet alkalmaznék, vagy futnék. És pláne nem mennék hozzá újabb vizitekre.
Más: heroin=diacetil-morfin--> sedatív, somnolentiat, soport, túladagolva légzésdepressiót okozó szer. Semmiképp nem igazságszérum.
Drog analitikai célra mintavételt bárki kérhet--jellemzően 5000-6000 Ft saját zsebből-- ha nem a hatóság rendeli el a nyomozás érdekében. Serumszint meghatározása ebben az esetben felesleges, egyrészt, mert vsz. már kiürült (a serumból, a vizeletben lehet nyoma!!), másrészt nem intox. miatt történik a mintavétel, tehát nem az a kérdés, hogy mennyi van a vérben--ez csak a sürgősségi orvosnak lenne segítség, ha az említett diagnosissal kezelné. A vizelet vizsgálata eldöntheti, hogy pár napra (rendszeres használók esetén, egyébként ez az intervallum kevesebb) visszamenőleg volt-e a szervezetében. Némely Gyógyszertárakban is beszerezhető, ún. multi drug scanner, ill. egyéb stixek általában öt alapvegyületet (amphetamin; metamphetamin--speed; metilén-dioxi-metamphetamin--MDMA/Ecstasy; opiat--heroin, ill. bizonyos fájdalomcsillapítók; cocain; THC. Természetesen ezeket az otthon végzett gyorsteszteket a hatóság nem fogadja el bizonyítékként.
Még annyi, hogy disszociatív tudatállapotot elő lehet idézni ketaminnal, ennek ismerete, dozírozása, az esetleges mh-ok helyben való megszüntetése--"hogy tovább tudja beszéltetni az alanyt"--már anesztes ismereteket követel meg.
Végezetül, őszintén sajnálom a posztolót, ezzel a problémával nehéz együttélni, főleg az elején, de nem lehetetlen.
A megfelelő hatóanyagú, dózisú gyógyszer beállítása mindenképp psych. szakorvosi és osztályos feladat!
Jobbulást kívánok!
Más: heroin=diacetil-morfin--> sedatív, somnolentiat, soport, túladagolva légzésdepressiót okozó szer. Semmiképp nem igazságszérum.
Drog analitikai célra mintavételt bárki kérhet--jellemzően 5000-6000 Ft saját zsebből-- ha nem a hatóság rendeli el a nyomozás érdekében. Serumszint meghatározása ebben az esetben felesleges, egyrészt, mert vsz. már kiürült (a serumból, a vizeletben lehet nyoma!!), másrészt nem intox. miatt történik a mintavétel, tehát nem az a kérdés, hogy mennyi van a vérben--ez csak a sürgősségi orvosnak lenne segítség, ha az említett diagnosissal kezelné. A vizelet vizsgálata eldöntheti, hogy pár napra (rendszeres használók esetén, egyébként ez az intervallum kevesebb) visszamenőleg volt-e a szervezetében. Némely Gyógyszertárakban is beszerezhető, ún. multi drug scanner, ill. egyéb stixek általában öt alapvegyületet (amphetamin; metamphetamin--speed; metilén-dioxi-metamphetamin--MDMA/Ecstasy; opiat--heroin, ill. bizonyos fájdalomcsillapítók; cocain; THC. Természetesen ezeket az otthon végzett gyorsteszteket a hatóság nem fogadja el bizonyítékként.
Még annyi, hogy disszociatív tudatállapotot elő lehet idézni ketaminnal, ennek ismerete, dozírozása, az esetleges mh-ok helyben való megszüntetése--"hogy tovább tudja beszéltetni az alanyt"--már anesztes ismereteket követel meg.
Végezetül, őszintén sajnálom a posztolót, ezzel a problémával nehéz együttélni, főleg az elején, de nem lehetetlen.
A megfelelő hatóanyagú, dózisú gyógyszer beállítása mindenképp psych. szakorvosi és osztályos feladat!
Jobbulást kívánok!
A szomszédasszony hiába kérte őket, legalább nézzék meg, ha kell fizet is érte, nem voltak rá hajlandóak.
Kedves Praxis!
Egy szomorú és tragikus történettel jelentkezem, a szomszédasszonyunk férjének tragikus haláláról írnék pár sort. Az úr 54 éves volt, két hete volt…..
formed
2015.04.27 05:08:17
@kheiron: aránylag friss szösszenet, a beteg saját maga meséli, mert végül nálunk kötött ki az ügyeleten. Fővárosi SBO, szombat este 19:00 körül huszonéves "férfi"beteg besétál, hogy egy hete fáj a torka+herpes nőtt az ajkán. El tudom képzelni, hogy a triage először rossz viccnek gondolta az egészet. Kérdésre, hogy háziorvos miért nem látta: nem volt akaratereje végigülni a sort a rendelőben, és hát az ő panaszai nem tűrnek halasztást, mert este randija lesz. Ekkor vágták ki onnan, mint macskát sz...i. Majd megjelenik nálunk, és elpanaszolja ezt az "égbekiáltó pofátlanságot". Elláttuk jótanácsokkal.
Miközben a folyóson ültek, a nővérem meghalt, bár orvosok voltak tőle 2 méterre.
Tisztelt Praxis blog!
Előre szeretném bocsátani, hogy ismerőseim egy része egészségügyben dolgozik. De ez konkrétan a rendszerváltás után történt, mikor még tűrhetőbb volt az…..
Tisztelettel kérem Önöket, Orvos Hölgyek és Urak, boncoljanak virtuálisan tovább, így hátha elkerülöm az igaz boncolást. Legalább is egyelőre.
Tisztelt Praxisblog!
A fenti idézet Házi Orvosomtól származik.
Tisztelettel kérem Önöket, Orvos Hölgyek és Urak, boncoljanak…..
Egyszerűen letették a telefont. Kétszer is!
Tisztelt Praxisblog! Ez év április 24-én este sztrókot kaptam, egyedül voltam otthon, mivel egyedül élek. Tudtam, hogy sztrókom van, ezért azt is tudtam, hogy a minél hamarabb kórházba kell kerülnöm. Lebénult a fél oldalam, nem…..
formed
2015.01.06 22:22:39
@mig54: örülök, hogy jobban vagy! Engem nem fárasztottál. :)
További jobbulást, reméljük hamarosan egyáltalán nem kell munkát adnod semmilYen orvosnak :)
További jobbulást, reméljük hamarosan egyáltalán nem kell munkát adnod semmilYen orvosnak :)
formed
2015.01.08 12:37:30
@defné: Tökéletesen igazad van, teljesen jogos a felvetés.
Tudtommal az akut betegeket kötelesek ellátni akkor is, ha nincs időpontjuk. Egy gennyes fülgyulladás kezelés nélkül komoly problémákat okozhat.
Tisztelt Praxis blog!
Most jutottam arra a pontra, hogy besokalltam az egészségügyi ellátástól. A történet a következő. Évek…..
Ha holnap is két, esetleg három órás várakozás vár rám, akkor kénytelen leszek más módon felíratni azt az átkozott gyógyszert.
Tisztelt Praxis
Lehet,sőt egészen biztos,hogy az írásom elolvasása után többen fognak nekem ugrani,de pontosan ezért szántam rá magam,hogy a…..
Szörnyű, hogy itt tartunk és tényleg ijesztő, hogy alig van szakszerű segítség.
Szép napot Tisztelt Címzett! Igazából nem volt szándékom írni és csak egy témát kerestem, hogy honnan tudhatóm, hogy az adott orvosnak van- e praxisa. De mivel láttam, hogy lehet írni Önökhöz,…..
formed
2014.10.25 02:39:02
@mig54: Szia! Én is örülök :)
Tudod, nem szeretném elhagyni Magyarországot (megj.: emiatt többen megkérdőjelezik a beszámíthatóságomat:), ezért nyár óta harmadállásom is van.
De azért igyekszem nyomon követni a posztokat, kommenteket. Remélem, Veled/Veletek minden rendben.
Tudod, nem szeretném elhagyni Magyarországot (megj.: emiatt többen megkérdőjelezik a beszámíthatóságomat:), ezért nyár óta harmadállásom is van.
De azért igyekszem nyomon követni a posztokat, kommenteket. Remélem, Veled/Veletek minden rendben.
Avagy keményen fizess, ha nincs, akkor húzass, mert az olcsóbb!
Elkeseredettségemben írom meg a történetem amit 25, lassan 26 évesen kell átélnem. Januárban egyik napról a másikra, nagyon elkezdett fájni bal oldalon az arcom, és folyni kezdett ilyen bűzös váladék az orromból,…..
Nem merem bevállalni az altatást már soha többé. Leéltem 65 évet, jöjjön, aminek jönni kell, de nem kockáztatok többet.
Tisztelt Praxisblog!
Tulajdonképpen én nem akarok senkit sem vádolni, csak tudni szeretném, mi történt velem egy altatásos vizsgálaton, egy magán…..
formed
2014.08.20 04:33:33
@mig54: szvsz arra gondol, hogy a magánék megtehetik, hogy válogatnak az esetek között. Főként olyan beavatkozásokat vállalnak el, mely ambulanter/1 nap alatt kivitelezhető, viszonylag kevés kockázattal jár, és jó sokat lehet érte kérni. Amúgy én sosem értettem azokat, akik magánékhoz ragaszkodnak, mondván "ott profik vannak". A legtöbb magánpraxist folytató orvos ugyanúgy részt vesz az állami eü-ben is.
Contramal érdekes, kiváncsi lennék, h 50 mg, 100, 150, netán 200 mg-os volt-e az a húsz tabi.
Ami biztos, elvonási tünetekre számítani kell, esetleg depressiora is, ui. beleszól a serotonin reuptake-ba is.
Contramal érdekes, kiváncsi lennék, h 50 mg, 100, 150, netán 200 mg-os volt-e az a húsz tabi.
Ami biztos, elvonási tünetekre számítani kell, esetleg depressiora is, ui. beleszól a serotonin reuptake-ba is.
Néhány hétig gyógytornára jártam, végül D. J. főorvos határozottan kijelentette, hogy nincs értelme tovább járnom, mivel nem kezdtem időben, már nem fog helyreállni az ujjam.
Tisztelt Praxis!
2013. április 16-án eltört a jobb kezem középső ujja. Mivel nem voltam benne…..
Az orvos ekkor már minősíthetetlen hangnemben elkezdett üvöltözni a rendelőjébe és azt mondta: ő nem csinált semmit, nem is ismeri az illetőt, menjen pszichológushoz mert csak képzeli hogy nála járt.
Tisztelt Praxis Blog olvasók!
Tanácsot kérnék, a történet röviden: Az…..
formed
2014.05.22 03:55:47
@csak néha benézek ha marhaságot látok: szerintem is kamu. Legalább egy látleletet, ami tkp. csak a jelen statust rögzíti, megjelölve a várható gyógytartamot, minden orvos -az aktuális díjának megfizetése ellenében- a beteg kérésére köteles felvenni.
Egy orvost sem láttam még tömegközlekedni, és egy orvos sem állt még az audi/bmw-el egy panelház előtt mikor hazaért.
Sziasztok!
Hát én még nem láttam szegény orvost. Egy orvost sem láttam még tömegközlekedni, és egy orvos sem állt még az audi/bmw-el egy panelház előtt…..
Nem sok már egy kicsit ez a rengeteg mulasztás? Ezt is az egészségügy több száz milliárdos hiányára fogjuk,vagy a kimerültségre,vagy a kevés fizetésre,vagy mire lehet még?
Ismét Üdvözletem a Praxis blog olvasóinak !! Ismét leírnék egy történetet,amire ma akadtam olvasás…..
formed
2014.05.09 15:24:04
@mig54: a nagy kérdés az, hogy minek a tünete és igényel-e punctiot?
formed
2014.05.09 16:39:06
@mig54: nincs mit, kár, hogy csak ennyit tudtam segíteni.
@carrie 2014: csak ne itt légyszíves, ha mégis, a káromkodást próbáljátok elkerülni mindketten. Köszönöm!
@carrie 2014: csak ne itt légyszíves, ha mégis, a káromkodást próbáljátok elkerülni mindketten. Köszönöm!
Akkor is meg kellett volna néznie a gyereket, ha egyáltalán nem oda tartozunk és egyáltalán nincs kártyája. Valamiért csak kitalálták a Hippokratészi esküt.
Tisztelt Praxis!
A napokban sikerült olyan sajnos rossz tapasztalattal gazdagodnunk, amit szeretnék önöknek megírni.…..
formed
2014.05.02 19:26:52
@Bikli néni: nem vagyok sem joghallgató, sem jogász. Az az igaz, amit Tempus-Anh írt.
Ehhez a poszthoz csak azért bátorkodtam hozzászólni, mert egy kollégámnak nemrég volt egy hasonló esete, ott az ügyészség segítségnyújtás elmulasztása miatt emelt vádat, a kolléga feladata az volt, hogy megválaszolja, hogy az orvosi beavatkozás megmenthette volna-e. Részleteket, várost természetesen nem írhatok, de sztem az itteni orvosok ennyiből tudni fogják, hogy miről lehet szó.
Na, mindegy is ez, nem akartam én most itt senkit sem leszólni, csak vázoltam egy ilyen esetben elképzelhető forgatókönyvet.
Személyes véleményem szerint az asszisztencia, ill. nővérek nem ritkán túl sokat engednek meg maguknak, nem tájékoztatják az orvost, önállóan gyógyszerelnek (főleg este, sedativumokkal, hogy "ne legyen gond a bácsival/nènivel éjszaka"--nem is lenne baj, ha ezt orvosi utasításra tennék, a reggeli vizitnél meg nem érti senki, hogy a titokban adott x mg clonazepamtól lassú a psychomotoriuma).
Ehhez a poszthoz csak azért bátorkodtam hozzászólni, mert egy kollégámnak nemrég volt egy hasonló esete, ott az ügyészség segítségnyújtás elmulasztása miatt emelt vádat, a kolléga feladata az volt, hogy megválaszolja, hogy az orvosi beavatkozás megmenthette volna-e. Részleteket, várost természetesen nem írhatok, de sztem az itteni orvosok ennyiből tudni fogják, hogy miről lehet szó.
Na, mindegy is ez, nem akartam én most itt senkit sem leszólni, csak vázoltam egy ilyen esetben elképzelhető forgatókönyvet.
Személyes véleményem szerint az asszisztencia, ill. nővérek nem ritkán túl sokat engednek meg maguknak, nem tájékoztatják az orvost, önállóan gyógyszerelnek (főleg este, sedativumokkal, hogy "ne legyen gond a bácsival/nènivel éjszaka"--nem is lenne baj, ha ezt orvosi utasításra tennék, a reggeli vizitnél meg nem érti senki, hogy a titokban adott x mg clonazepamtól lassú a psychomotoriuma).
Az egyik orvos nem érti, hogy miért nem fektetnek be a kórházba, a másik pedig nem érti, hogy kellene befeküdnöm, hiszen heti egyszer 2 szem gyógyszert bevételéhez nem kell kórház.
Sziasztok!
Végső elkeseredésemben írom le a történetemet, hátha valaki ugyanebben a…..
Végtelenül hálás vagyok Nekik és a Klinika személyzetének, nem volt könnyű a lábadozás,elég nagy fájdalmaim voltak, és tele voltam félelemmel.
Kedves Praxis olvasók!
Jó pár éve szenvedtem fájdalmas görcsökkel a menstruációm idején, majd egy éve már menstruáció…..
Elmondtuk, milyen állapotban van a nagypapa. Közölték velünk, hogy az ügyeletet kéne hívnunk, mert ők az illetékesek ebben a dologban, majd ők kijönnek hozzánk és megnézik, mi lehet a gond.
Tisztelt Praxis blog!
Talán most már, majdnem 2 évvel a történtek után le tudom…..
formed
2014.04.17 04:10:49
@mig54: nem szoktam, de az indokolatlan pocskondiázást nem bírom egyik fél részéről sem. A tisztelt tudományellenes hozzászóló pedig önmagának ellentmondóan megfogalmazott, több tízezer szakmabelit sértő megjegyzése úgy gondolom, annak minősül.
Lehet, nem voltam túl kulturált, de aki ilyen stílusban ír, ne csodálkozzék, ha mások is hasonlóképp reagálnak rá.
Köszönöm, hogy jogosnak gondolod, ennyi "medicina-ellenes" közt mindig üdítő a kivétel. :)
Lehet, nem voltam túl kulturált, de aki ilyen stílusban ír, ne csodálkozzék, ha mások is hasonlóképp reagálnak rá.
Köszönöm, hogy jogosnak gondolod, ennyi "medicina-ellenes" közt mindig üdítő a kivétel. :)
formed
2014.04.17 13:10:37
@magam adom: így-így! :))), mig, pont, hogy nem gondollak annak! :)
A "medicina-ellenesség" alatt pedig nem csak a gyógyszer elutasítását értem, hanem az eü. és dolgozóinak, vmint az orvostudománynak a céltalan piszkálását.
Zakk pedig kezdhetné másképp a források átcsoportosítását, elég kiakasztó volt a hsz-a. Javaslok eltölteni egy 24-es ügyeletet vmely fővárosi baleseti ambulancián, meg lehet tapasztalni a pénz szóródását, amikor 3x hozza az OMSZ az agresszív, ittas elesett fejsérültet--> koponya rtg, natív CT, neuro/idegseb consilium, mert hát ugye, a defensiv medicina erről szól. És, hogy miért történik mindegyik vizsgálat 3x? Mert természetesen az ellátás után önkényesen távozik, majd 1-2-3 óra múlva visszahozzák.
Véleményem szerint itt kellene kezdeni valamit a pénzügyek tekintetében, nem tudom mit, nem vagyok közgazdász, de azt tudom, hogy ez azért elég jelentős költségvonzattal bír (OMSZ kiesik, benzin, vizsgálatok költségei, esetleges gyógyszeres th.--haloperidol, B-komplex, Tetanol, RDX infusio, etc...). És ez ugye JÁR, mert sürgősségi ellátás!
Ezt kellene kicsit kapirgálni gazdaságügyileg, plusz megoldást keresni, nem a 72 éves bácsira mondani, hogy pénzkidobás életben tartani. Amellett, hogy amint azt ő is írta, "szívtelen", látszik, hogy nem járt még SBO-n, vagy balesetin, amelyek pénzügyi kérdése és mielőbbi megoldása egy hangyalábnyit előrébbvaló (lenne).
A "medicina-ellenesség" alatt pedig nem csak a gyógyszer elutasítását értem, hanem az eü. és dolgozóinak, vmint az orvostudománynak a céltalan piszkálását.
Zakk pedig kezdhetné másképp a források átcsoportosítását, elég kiakasztó volt a hsz-a. Javaslok eltölteni egy 24-es ügyeletet vmely fővárosi baleseti ambulancián, meg lehet tapasztalni a pénz szóródását, amikor 3x hozza az OMSZ az agresszív, ittas elesett fejsérültet--> koponya rtg, natív CT, neuro/idegseb consilium, mert hát ugye, a defensiv medicina erről szól. És, hogy miért történik mindegyik vizsgálat 3x? Mert természetesen az ellátás után önkényesen távozik, majd 1-2-3 óra múlva visszahozzák.
Véleményem szerint itt kellene kezdeni valamit a pénzügyek tekintetében, nem tudom mit, nem vagyok közgazdász, de azt tudom, hogy ez azért elég jelentős költségvonzattal bír (OMSZ kiesik, benzin, vizsgálatok költségei, esetleges gyógyszeres th.--haloperidol, B-komplex, Tetanol, RDX infusio, etc...). És ez ugye JÁR, mert sürgősségi ellátás!
Ezt kellene kicsit kapirgálni gazdaságügyileg, plusz megoldást keresni, nem a 72 éves bácsira mondani, hogy pénzkidobás életben tartani. Amellett, hogy amint azt ő is írta, "szívtelen", látszik, hogy nem járt még SBO-n, vagy balesetin, amelyek pénzügyi kérdése és mielőbbi megoldása egy hangyalábnyit előrébbvaló (lenne).
Dolgoztam én is olyan helyen, ahol az agyamra ment némely ember, de ezt nem lehet leverni rajtuk. Nem a beteg hibája.
Tisztelt Praxis!
Hát én találkoztam már jóval is, rosszal is. Volt egyszer egy hasnyálmirigy gyulladás gyanúm, és a sürgősségi belgyógyászati vizsgálatokat…..
formed
2014.04.11 16:34:17
@A tudomány sosem téved!: mégis, miféle garanciának kellene lennie a gyógyításban? Ez nem autószerelés...
formed
2014.04.11 19:16:52
Mert ők foglalkoznak velem, a lelkemmel és az egésszel, - nemcsak azzal a részemmel, ami éppen problémát jelez , hogy újra egészséges legyek.
Én csak azt tudom mondani, hogy nagyon meg kell nézni, kit választ orvosának az ember. Utána kell kérdezni százszor, hogy vajon…..
formed
2014.04.09 15:13:05
@Tempus-Anh: erről van szó, én is ezt írtam, oda lehet menni, ki lehet próbálni. Nem egy ott megfordult orvostól hallottam már, hogy 1000x szívesebben dolgozna inkább itthon. Csak hát a pénz...
formed
2014.04.09 15:14:36
December 17- én aztán elaludt örökre. Aminek a bajban hálát adtunk, hogy nem abban a szörnyű kórteremben halt meg, embertelen körülmények között, hanem a saját ágyában békességben, a szerettei között
Tisztelt Praxis!
Nem általánosítok. Azon az osztályon, ahol anyukám…..
formed
2014.03.25 23:53:43
@carrie 2014: az orvosok kötelező továbbképzése marhára nem közpénzből van! Bizony, saját zsebből! Pl. egy ALS, ITLS tanfolyam, amik egy surgossegi szakvizsgahoz kellenek, ráadásul állandóan módosítják őket, egyenként 90-150 e HUF.
Igazságügyben a biztosításorvostan ráépített szintén önköltséges.
Igazságügyben a biztosításorvostan ráépített szintén önköltséges.
2014 januárt 10.-én kora reggel nem ment ki az orvosi ügyelet a beteghez! Lesz következménye?
József küldte az alábbi videót:
Legyen itt az Ön hivatkozása és logója, vagy rendeljen tőlünk további hirdetési felületeket. A részleteket megtalálja legfrissebb…..
Mi lett volna, ha odafigyelnek az orvosok, törődnek vele a nővérek? Vagy ha nem adjuk a hálapénzt, az életet meg se érdemlik?
Tisztelt Praxis!
Leírom az én (mi) sajnálatos tapasztalatunkat a deszki tüdőszanatóriummal. Kezdem 1 héttel korábban. Anyunak vizesedett a lába…..
formed
2014.03.22 03:15:39
@mig54: igen, abszolút megéri leszokni, nem csak a primer prevenció miatt, hanem mert az sokkal jobban érzi magát-lelkileg is. Amit mondanak, hogy leszokást követően obesek lesznek, szvsz hülyeség, hisz pont a javuló kondíció miatt több sportra lesz kedve.
Aztán lehet, nem így van, én most magamból indultam ki, en egy száltól is órákig rosszulérezném magam, palpitato, et cetera...
Ha elhatározod, sok sikert és kitartást kîvanok hozzá! Meglátod majd, megéri! Mintha kicseréltek volna :)
Aztán lehet, nem így van, én most magamból indultam ki, en egy száltól is órákig rosszulérezném magam, palpitato, et cetera...
Ha elhatározod, sok sikert és kitartást kîvanok hozzá! Meglátod majd, megéri! Mintha kicseréltek volna :)
formed
2014.03.22 03:29:23
@formed: bocsi a helyesírási hibákért!
Más: csak adalék, mert Tempus már kifejtette, hogy áll a magyar társadalom a halálhoz.
Amíg mentőztem, és terminális stádiumban levő beteghez mentünk ki, mindig felvilágosítottam a hozzátartozót, hogy sajnos itt a vége, nem vinném be, mert számára is sokkal méltóságteljesebb lenne az otthonában elmenni.
10-ből 8 nem fogta fel, volt, aki feljelentéssel fenyegetőzött...ennyit erről :(
Más: csak adalék, mert Tempus már kifejtette, hogy áll a magyar társadalom a halálhoz.
Amíg mentőztem, és terminális stádiumban levő beteghez mentünk ki, mindig felvilágosítottam a hozzátartozót, hogy sajnos itt a vége, nem vinném be, mert számára is sokkal méltóságteljesebb lenne az otthonában elmenni.
10-ből 8 nem fogta fel, volt, aki feljelentéssel fenyegetőzött...ennyit erről :(
formed
2014.03.23 15:49:37
@mig54: igazán nincs mit! Sajna én az egyetemen elkezdtem, nem volt egyszerű abbahagyni, de mindent lehet, csak akarni kell. A sportos/szabadidős témát a saját példám alapján hoztam fel, nekem ez jött be, igazi extasis volt dyspnoe nélkül lefutni 5 km-t :)
Jómagam ugyanis nem nagyon hiszek a különféle nicotinos bisz-baszokban, az egyéb buproprionos, meg vareniclines kezeléséhez nem tudok hozzászólni, sztem a buproprionnak állati sok mellékhatása van, a vareniclinhez meg Tempus-Anh tudna hozzászólni, hogy mennyire szerencsés, ha elkezdjük modulalni a n-Acherg neuronokat és receptoraikat.
Jómagam ugyanis nem nagyon hiszek a különféle nicotinos bisz-baszokban, az egyéb buproprionos, meg vareniclines kezeléséhez nem tudok hozzászólni, sztem a buproprionnak állati sok mellékhatása van, a vareniclinhez meg Tempus-Anh tudna hozzászólni, hogy mennyire szerencsés, ha elkezdjük modulalni a n-Acherg neuronokat és receptoraikat.
Én is szeretném megosztani Önökkel a kálváriámat a szolnoki Hetényi Géza Kórházzal.
Tisztelt Praxis blog!
Én is szeretném megosztani Önökkel a kálváriámat a szolnoki Hetényi Géza Kórházzal. Mint minden betegnek,az én történetem is az ügyelettel kezdődött. Egy péntek…..
formed
2014.03.19 02:02:39
@mig54: bár mindkettő gyulladásos biomarker, a süllyedés (We) főként bakterialis, a CRP pedig főleg viralis esetekben ugrik meg. Ez mondjuk már adhat egy durva támpontot, össze kell vetni persze a klinikummal, anamnesissel, stb.
OFF: a tartósan magas CRP növeli az esélyét a coronaria arteriosclerosisnak, mely acut coronaria syndromához vezet előbb-utóbb (AP, AMI), vagy akár ezek folyományaként hirtelen halálhoz.
ON: én azért próbálkoznék góckutatassal, haemoculturával, kihegyezném az anamnesist a korábbi, főként urogenitalis tractust, valamint a felső légutakat érintő infectiokra, etc...
OFF: a tartósan magas CRP növeli az esélyét a coronaria arteriosclerosisnak, mely acut coronaria syndromához vezet előbb-utóbb (AP, AMI), vagy akár ezek folyományaként hirtelen halálhoz.
ON: én azért próbálkoznék góckutatassal, haemoculturával, kihegyezném az anamnesist a korábbi, főként urogenitalis tractust, valamint a felső légutakat érintő infectiokra, etc...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A másik az orvosi ügyeletek, SBO-k, és az ügyeletes patikák elhelyezése. Ebben is egyet kell hogy értsék vele, de nem csak én, hanem ezt már a Magyar Sürgősségi Orvostani Társaság is megfogalmazta egy állásfoglalásában, hogy sokkal hatékonyabb betegellátás történne akkor, hogyha ezen szervezeti egységek egy helyen centralizáltan működnének. A hozzászólásom első része különben arra a kérdésre is vonatkozott, hogy ugyan mit tehet egy ügyeletes orvos vasárnap egy cystitissel, hát ennyit, hogy megszünteti a fájdalmat... Ne adj' Isten, megelőzi az ascendalo uroinfekciókat.
Azt amúgy én is hülyeségnek tartom, hogyha egyszer már elment az orvosi ügyeletre a Nagyvárad térre, akkor onnan a Horváth Mihály tér nem egy túl nagy távolság, igazán elmehetett volna a gyógyszerért.