Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Modell Mánia

0 bejegyzést írt és 45 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amikor megjelent az előző teszt rögtön elkapott a hév, hogy miért ne lehetne megcsinálni a Totalcar saját kis dolgozatát. Kezdetben még nagyon nehézre sikeredett de itt van a végleges verzió, amit most te is kitölthetsz! Lehet, hogy valamelyik kérdésnél több helyes válasz is…..
A szigetelőszalagot is oldja a gázolaj  - Itt vagyok a Rakparton és megállt az autó – búgta a telefonba feleségem. A legjobb hely az elakadásra. Másodszor csinálja, rutinja van benne.  Érdekes a közlekedőtársak reakciója, a villogó elakadásjelző és a kocsi mellett…..
Modell Mánia 2014.08.02 11:58:30
@Gyurma73: "Azért ha normális üzemanyagot tankolsz az nem dermed le -20 foknál."

Ezt Te csak hiszed. Ledermed az csak nem tudsz róla mert a kocsid felmelegíti annyira hogy menjen a motor.
A paraffin kristályok kicsapódnak már-10-15 foknál is, bármilyen csoda dermedésgátló, benzin, petróleum, stb lett beleöntve a gázolajba (természetesen fagypont feletti hőmérsékleten beletöltve).
Én kipróbáltam, teszteltem mindent az elmúlt 10 év alatt.
Egyszer télen -15-18-ban 2 literes PET palackokban tettem ki 1-1 liter gázolajat éjszakára az udvarra, egyben semmi, a többibe előírás szerint a dermedésgátlók, benzin, petróleun, stb. Kb 6 vagy 7 fajta volt. Mind ledermedt, 4 az tej színű kocsonya lett, a maradék látszólag áttetsző de kicsit zavarosabb színű. Viszont a szűrős próbán ezek is megbuktak. Az üzemanyag beöntő tölcsér szűrőjén már nem folyt át.
Elvesztem. Magával ragadt a fogyasztáscsökkentés forgószele, kutyaól lettem a tornádóban. Megláttam a Fuel Shark Savert, és tudtam, nekem is kell egy. De okosba. Nincs olyan berendezés, amit egy magyar ne tudna létrehozni negyedáron, teherautóról leesett, pult alól vásárolt,…..
Modell Mánia 2014.04.12 21:56:00
Okos ember az ebay-en szerzi be az ilyen csodakütyüt.
Van belőle bőven. Itt van a legolcsóbb:
www.ebay.com/itm/Unqiue-Design-Gas-Saver-Car-Fuel-Saver-Can-Save-Gas-Features-Economizer-MD-CA-/141236196245?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item20e2555395
Ennyiért lehet hogy a forrasztó pákát sem kapcsolnám be.
De van "eredeti" shark matricás is kicsit többért: www.ebay.com/itm/Fuel-Economizer-Saver-for-Car-Auto-Vehicle-/271184438948?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item3f23da26a4&vxp=mtr

Amúgy ezek az olcsó kamu vackok évek óta kaphatók az ebay-en. Emberünk vásárolt pár tízezret, felmatricázta, kitalálta a kamu dumát és árulja tíz-tizenötszörös áron.

Nekem meg is van az új bomba üzlet. A fogyasztás csökkentő matrica! Csak át kell szerkesztenem km/h-ra.
www.ebay.com/itm/30-plus-MPG-sticker-decal-gas-saver-hybrid-honda-toyota-prius-pveg-compact-/221355702389?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3389d3f875&vxp=mtr
www.ebay.com/itm/50-plus-MPG-sticker-decal-gas-saver-hybrid-honda-toyota-prius-pveg-compact-/221355705281?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3389d403c1&vxp=mtr

Nemrég a villanyszámla csökkentőt is kivesézték a TV2-őn, abban is csak kondenzátorok voltak. Hatás persze semmi.
És jól bedőlt nekik a jó nép! És sajnos általában a tanulatlanabb szegényebb réteget kopasztják meg az ilyenek.
Emlékszem, amikor úgy két éve a haverokkal tervezett balatoni hosszúhétvége előtt vásároltam a helyi Lidliben. Virsli, sör és szeletelt kenyér került a kocsiba, a szokásos csütörtöktől-vasárnapig mennyiségben, amikor elakadtam a játékpolcnál. Összességében soha nem…..
Amikor laikusokkal beszélgetek modellezésről, a legtöbb ember fel tud idézni egy autót a gyerekkorából, ami eeeekkora volt, és ment, mint az ááállat, és természetesen szép króm felnijei voltak. Persze a visszafejtegetve az emlékeket legtöbbször kiderül, hogy az álomgép egy…..
Modell Mánia 2013.12.10 18:35:44
Kicsit helyesbítenék ha nem baj. Szervó védő van a kormánynál. Tamiyáék ősidők óta alkalmaznak olyan szervóvédőt amit közvetlenül a szervóra lehet szerelni. Egy ekkora kerekű autónál amúgy is sűrűn kellene cserélgetni a szervó fogaskerekeit ha megütik az elejét akár egy kicsit is.
Manual 5. oldalon látható:
www.wheelsacademy.info/rc/tamiyapdf/TamVeh76.pdf

Pultos rádiókról is pár szót szólnék. Ezeket az egyszerű AM-es 2 csatornás "pultos" rádiókat csak autókhoz és hajókhoz használják. Repülő és helikopter modellek sokkal biztonságosabb és nagyobb hatótávú rádiót igényelnek, ráadásul nem elég a 2 csatorna, repülőhöz minimum 3 (csűrő nélküli) de inkább 4 csatorna, normális helikopterhez 5 csatorna szükséges.

A golyós csapágyak nem tartósabbak mint a műanyag perselyek. Viszont sokkal kisebb a súrlódás, ezáltal javul a teljesítmény és nő a menetidő. Az elektronikus szabályzó szintén növelni tudná a menetidőt egy feltöltéssel.
Csapágyakat, elektronikus szabályzót és egy olajos lengéscsillapító szettet én is beletenném, aztán had szóljon. Amúgy nem annyira törékenyek mint amilyennek tűnik.
Pista kompetitív alkat. Legyen az egy ártatlan hétvégi örömautózás, sorbanállás az ebédnél vagy éppen a legújabb slotcar szett tesztje, mellette indulni nem lehet, csak ellene. Még ki sem bontottuk a csomagot, már világos volt, hogy övé a Morgan, hiszen emlékezett a tavalyi nagy…..
Modell Mánia 2012.12.19 20:50:48
@taxi33: Nincs ebben semmi trükk. Ezek ilyen szédületes tempót tudnak. Bár tény hogy a felépítésük is eltér a megszokott slot car-okétól.
1:24 méret. Egyszerű és könnyű "drót" alváz. www.shoppscr.com/image/cache/data/auto/Koford/KM530E-500x500.jpg
Nagyon tapadós széles hátsó szivacskerék.
Könnyű, ék alakú kaszni, nagyon nagy leszorító erővel.
www.shoppscr.com/image/cache/data/auto/Koford/KM214J-500x500.jpg
A motort is úgy teszik be a helyére hogy nemes egyszerűséggel hozzáforrasztják a vázhoz. Minden arról szól hogy gyorsan menjen. És megy is.

Nekem speciel ez a kedvencen.
www.youtube.com/watch?v=br74pLHkrfw
Kaszni formája ugyanaz, méretben nagyobb, 1:12.
És RC. Pár évet versenyeztem benne, de sajnos idehaza úgy néz ki hogy kihalt ez a kategória.
Ugyanez még nagyobb méretben (1:8) és robbanó motorral. 3,5 köbcenti, 40.000 fölötti fordulatszám percenként, 3LE körüli teljesítmény. 2 sebességes váltó, egyenesben 100km/h fölötti tempó, 0-100-ra gyorsulás 2 másodperc alatt.
Szoktam mondani hogy a komolyságát tekinve ez nem játék, hanem olyan mint Forma-1 csak kicsiben. Néhányan hülyén néznek rám ilyenkor, de amikor mesélek ezt-azt, és mutatok 1-2 videót, megértik miről beszélek.
Modell Mánia 2012.12.19 20:52:04
Modell Mánia 2012.12.19 20:56:38
Koncz Jani:Ezek se százasok, baszki. Mintakészítés egy tökéletes sárvédő elkészítése érdekében. A projekt egy kis BMW roadster, a korábbi Flamin'-riportokban rendre felbukkan."A jobb oldali sárvédő viszonylag rendben volt, kicsit azért kellett pontmelegezni, de végül elértük a…..
Modell Mánia 2012.09.14 21:19:48
Kisautó blog A győzelemre hajtunk 2012.05.18 06:17:00
Még decemberben zajlott le a Carrera-bajnokság magyarországi döntője, amelyet egy iskolás kissrác, Tóth Benjámin nyert meg, megelőzve sok felnőtt vetélytársát. Beni ezzel a Carrera világbajnokságán való részvételre is jogot nyert, amelyre most szombaton kerül sor a…..
Modell Mánia 2012.05.18 10:51:47
Racing Dream Norbi itthon nyert! 2012.05.06 15:35:00
Baromi nehéz írni, tele vagyok érzelemmel. Mit tele, túlcsordultak, könnyekkel küszködő gyerek vagyok. Köszönöm! De kezdjük az elején. A ma reggeli warm up nem volt egy nagy durranás, Norbi kb. azt az időt autózta, amit szombaton. Tűkön ülünk, várjuk a repülő (gördülő)…..
Két nehezen induló koreai autó, mindkettő dízel. A Hyundai baja két fillérből megoldható volt, a Kia javítása viszont egy jobb használtkocsi árába került. Mai cikkünk blogposztja...
Modell Mánia 2012.01.12 21:10:53
@sópipa: Mert a benzinesből friss és üde alpesi hegyi levegő pufog ki?
Járjon mindenki gyalog vagy kerékpárral, vagy lóháton....ááá, az nem jó, a ló is pukizik (csak hogy elbírja a nyomdafesték:-) )
Találja már fel valaki a teleportálást!!!
Modell Mánia 2012.01.12 22:22:21
OFF
@BeeTm: Benzines 1.6-os négyes golf. Pont erről beszélek. Szívott már vele szegény sógor eleget.
Ami csak van azon a szörnyűségen már minden előjött. Legutóbbi hibáját júniustól decemberig javítgatta valami kutyaütő, de még mindig nem jó. Elhozta decemberben a szerelőtől, aztán okoskodtunk, szétkaptuk, most szívósor tömítésre vár, aztán meglátjuk. De cseréltek már légtömeg mérőt, gyújtás kábelt, trafót, meg az isten tudja még mit az elmúlt pár hónap alatt.
Állítólag komplett vezérlést átraktak egy másik autóból ami szintén ott volt fékjavításon.
Ha rögtön elviszi egy BOSCHtechnikus tudású szakihoz, már rég elfelejtette volna.
Most azt mondta sógor hogy ha készen lesz azonnal eladja és marad a suzuki. Pedig tavasszal még a swiftet akarta eladni.
TComment Óratekerők 2011.12.07 08:47:00
Mit lehet tenni, ha kiderül a nem valós kilométeróra-állás? Van esélyünk arra, hogy kiderüljön az igazság? A jogszabályok és a törvények az egyik oldalon, a gyakorlat és valóság a másikon.Mai cikkünk blogposztja. ..
Még jó az idő, a fűtést sem kell bekapcsolni, de figyelmeztessen bennünket, hogy Ausztriában ezen a héten leesett az első hó. Kettőt pislogunk, és itt lesznek a hajnali fagyok, a hajnali fagyban pedig a kint tartott autókba olykor nehezebb bejutni, mint OTP-fiókba vasárnap reggel…..
Wolfgang Ziegler neve jó eséllyel nem mond sokat nekünk, ellenben ha megnézik az alábbi kis videót, akkor sok sört nyerhetnek, hiszen ki fogadna egy kéthengeres, hatszáz köbcentis Trabantra egy E30 M3 ellenében a széles, hosszú Hockenheimringen? Senki.   Kivéve, aki tudja, hogy…..
Modell Mánia 2011.09.17 20:32:56
Trabantos téma, ezt nem hagyhatom ki! :-)
Annak idején elég sokat reszeltem a sajátomat utcára,szlalomra, meg a haverokét, meg 1-2 amatőr rallycross versenygép motorját is.
Akkor nagyon sokat utána olvastam a témának, és ráakadtam ezekre a TLRC verseny trabantokra.
Adatok: szigoruan csak 600ccm lehet.
teljesítmény kb 80-82LE
végsebesség 160-180km/h között, áttételtől függően. Tehát pályához lehetett hangolni a váltót.
Fékek általában wartburg dobfék, de volt tárcsafékre átépítés (golf gti).
Ez utóbbival kísérleteztünk mi is, sőt, volt olyan amatőr rallycross gép amiben elől hátul tárcsafék figyelt.
A motor lelke, mint minden kétüteműé, a résvezérlés optimalizálása, a nagyon jó rezó, és egy használhatóbb karburátor. Mi 250-es MZ, ETZ karbikat használtunk, első kipufogó dob saját tervezés és kísérletezgetésből született.

A trabant másik nagy előnye a váltó, pontosabban a váltókar elhelyezése és működése. Nem volt még olyan autóm amiben olyan gyorsan váltottam volna mint a trabiban. Wartburg váltóját kifejezetten utáltam. Az audi meg rohadt kényelmes, karom a könyöklőn, és csak csuklóból nyomom a gangokat. :-)

És a trabant következő nagy előnye, a végtelen egyszerű, de könnyen piszkálható atomstabil és pontos futóműve. Kicsit okosítva, szlalomversenyre, szűk, lassú pályára ideális és verhetetlen. Úgy kanyarodik amit más nem tud.

Az én trabantom csak kb 35Ló volt, de városban lámpától lámpáig, vagy szűk sikátoros utcákban, jöhetett nagymotoros Siera, Golf GTI, tuning Lada, 325 BMW....az utca végén elsunnyogott mind más irányba.

Még egy adalék, amivel sokan vitára fognak velem szállni, de elmondom. A 2T motoroknak nagy fordulaton kevesebb olajra van szüksége a jó kenéshez mint alacsony fordulaton. Ha taposod neki, kialakul egy olyan olajfilm, ami a nagy fordulat miatt nem tud lecsepegni, kicsorogni, tehát a kenés sokkal jobb mint kis fordulaton. Éppen ezért a motorfékkel semmi baj nincs ezeknél a verseny trabantoknál vagy éppen verseny motoroknál. A motor nem károsodik számottevően tőle.
Ellenben egy széria trabiban vagy wartburgban lehetséges hogy kicsit megsínylette a motor.....bár akkor sem értem miért csak 4.-ben volt szabadonfutós a trabant, a többi 3-ban meg nem. Az enyém minden esetre le lett hegesztve, a nem túl erős féket folyamatosan motor fékkel egészítettem ki, akár úgy hogy fékezés közben visszakapcsoltam 1-ig. Bírta a motor is, a váltó is....ellenben 2 diffim is darabokra robbant a 6 év alatt, az már nem bírta annyira!

És a végére: BMW olyan amilyen, elfogult vagyok, TRABANT A KIRÁLY!!!
A Totalcar egyik nagy médiatörténeti pillanatát élhetik meg velünk, kedves olvasóink. Amire oly régen készültünk és terveztük, az végre megvalósul: kihívjuk a kollégát és a földbe döngöljük, majd együtt sírunk és nevetünk a leszakadt lendkerekek, füstölgő hengerfejek…..
Caplatunk fel nedvesen tocsogó papucsban az alsóörsi kemping strandjáról, éppen azt beszélgetjük, hogy az előrejelzésekre rácáfolva milyen rohadtul jó idő van. Aztán tőlünk jobbra, a gyep közepén nagy csődület egy Yaris körül, mellette egy szőke hölgy enyhén hisztérikus…..
Modell Mánia 2011.08.07 22:51:40
@prokee: Csak nem a sárgával? :-)
Én a nadapi talikat hiányolom néha.
Gyurici (csak hogy tudd ki is vagyok)
Belsőség Mi van a Mergákkal? 2011.07.17 06:00:00
Valahogy így működnek a vulkánok – évtízezredeken át dolgoznak a gigászi erők a mélyben, aztán egyszer csak gőz, füst, robaj, repül a hamu, szökell a láng, ömlik a láva, remeg a föld, és óriási dolgok történnek. Persze túlzás lenne a fentiekhez hasonlítani azt, ami…..
Modell Mánia 2011.07.17 22:41:18
@skyrangr: :-) Dettó! kiégett porcelán biztosíték pora és némi motor olaj.
Csiszoló fogó eszköznek pedig seprűnyél darab, a végére ragasztott gumi karmantyú szerű valamivel. Mint gyerekkorom tapadókorongos puskái. Úgy rátapadt a kormos szelep is hogy csak ritkán kellett újra fogni. Annyit sodortam aznap este hogy egy csillebérci úttörő tábor összes tábortüzét belobbantottam volna! :-)
Modell Mánia 2011.07.17 23:16:09
@gyvy: Nálam mindig volt egy villáskulcs készlet, csavarhúzók több méretben, kombi fogó, próba lámpa. Némi erős drót, pár csavar, anya, alátét, benzincső (trabantos korszak), később gázolaj cső, résolajcső.
Mindez egy műanyag szerszámos ládában. Trabantból átkerült a fikásba, aztán onnan az 1,9TD malacba, most onnan is kikerült. Mivel a műanyag láda kissé megviselt lett az évek során ezért kap egy újat, de valószínűleg bekerül majd az 1 évesbe is, márcsak babonából is.

Ja....Prokee, ha olvasnád! A 2001-ben Nadapon megsajnált főtengelyem ment még kb 30.000km-t olyan kínoknak kitéve néha mint amit ott láttál, majd még két évet üzemelt egy amatőr verseny trabiban az egész motor. :-)
Pontosabban kiből lesz a csodabogár. Akik figyelmesen olvassák a Totalcart, illetve a kapcsolódó blogokat, találkoztak már Bervas olvasónkkal. Tudjátok, ő az, aki saját kezével tökéletesítette a Pannóniáját, hogy később egy saját tervezésű ötesebességes váltóval koronázza…..
Az olvasó ott találkozhatott velem utoljára, amikor a teremgarázsban zúztam a 25-ös, korábban fel is gyújtott driftautóval, a pokoli szarszagban. A Himoto reménytelenül aszimmetrikus Szakmai szempontból addig sikerült eljutnom, hogy az 1/18-as Himoto driftautó jó kis műszer, de…..
Modell Mánia 2010.10.11 17:02:21
Modell Mánia 2010.10.15 21:46:51
@Rece: Üdv!

Először: a fék ereje nem csak a szabályzótól függ. Sokszor a motor állapota is elég ludas lehet ha nincs kellő fékerő.

Másodszor: Ha egy ilyen autóhoz szabályzót kell venni akkor isten őrizzen egy új gyári szabályzótól. Inkább venni kell egy LRP, Novak, GM, vagy bármi ismertebb jobb márkájút akár használtan is.
Ég és föld a különbség.
Kisautó blog A Truggy visszavág 2010.08.05 10:31:00
Kicsit formabontó módon ezúttal nem a klasszikus, blog- és kiadványépítő sémát követnénk, hiszen saját történetemet, bulvárul: sztorimat, nem most mesélem el. Dióhéjban talán annyit, hogy végigjártam a Matchbox-Tuzex (csehszlovák…..
Modell Mánia 2010.08.07 00:30:13
Ezt a csatát nézzétek meg.
www.youtube.com/watch?v=XCCucRh_0kU&feature=related
Európai túra autó (1:10 4WD pályaautók) versenysorozat magyarországi futamán történt 2 éve.
Modell Mánia 2010.08.07 18:17:30
@B0CEE#89:

Üdv!

Hát igen, a szülőket nehéz meggyőzni. De megvan a módja. Egyszer valahogy vedd rá őket hogy elmenjenek veled egy modellboltba, ahol az eladó készségesen válaszol a kérdéseidre, kérdéseikre. Ha az eladó nem csak eladni szeretne hanem magát a modellezés szeretetét sugározza magából, akkor rá fognak jönni hogy ez bizony több mint játék, és bizony sokat lehet tanulni is belőle. De a legjobban az szokott hatni rájuk amikor bent van éppen az 50-es éveiben járó főiskolai tanár modellező ismerősöm a boltomban és megszólal hogy a legjobb az hogy amíg a gyerek modellezik, el van foglalva, nem bandázik, nem kocsmázik, nem kábitózik, és közben rengeteget fejlődik a kézügyessége és teljesen önmagától tanul fizikát és egyéb technikai ismereteket, ami az élete során sokszor nagyon jól is jön. ha pedig az egész komolyságát kell megmutatni neki, akkor el kell vinni őket egy versenyre és ott kérdezősködni a versenyzőktől, de ilyenkor árakról nem szabad beszélni, főleg a leggyorsabb kategóriák versenyzőivel, mert attól biztos rosszul lesznek. :-)