Regisztráció Blogot indítok
Adatok
e1

0 bejegyzést írt és 543 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy japánautó-találkozóba. Hiszen éppen mindenki fotózza a wankeles RX-7-est, aztán a következő pillanatban... (A videóért köszi Eckhardt Balázs cimborámnak.) ..
e1 2015.06.22 14:25:22
Nem lehetne mégis megoldani valahogy? Kérem... Szóltam elhalóan az autóbérlős kiosk teljhatalmú úrnőjéhez, de a szigorú indiai asszonyság elutasítása bárdként sújtott le rám. Este kilenckor, a sivatag közepén, hatvan kilométerre a dubaji szállásomtól más sem hiányzott,…..
2014-ben én voltam a világ legrosszabb versenydatsun-bloggere. Viszont versenyautóztam, amennyit bírtam. Csak írni nem győztem. Illetve győzni sem győztem. De majdnem! És sokszor. Mert a Hangyász elég menő. Bár nincs kész. Íme 2014 összefoglalva. És még alig van május! A…..
Ne hörögjenek a cím miatt, ez egy orosz szervezet neve, melynek aktivistái próbálják megnevelni a címben is szereplő jellemű helyi autósokat, akik rendszeresen a járdát használják az úttest helyett. Ami Oroszországban azért nem egyszerű, kell hozzá némi bátorság és szilárd…..
e1 2015.04.02 13:58:30
Ezekből a videókból már több mint 150 van, rendszeresen töltik fel őket. Sajnos a mozgalom fő YouTube csatornája valamilyen oknál törölve lett, de egy kis kereséssel meg lehet találni egy részüket.
Aztán ajánlom minimum ezt a csatornát:
www.youtube.com/channel/UCJIMS94jwjEmvnsNqkH_KUg

Ami a konkrét videót illeti, ez csak olyan közepes, illetve csak az AK miatt érdekes. Pisztolyt többször húztak már elő, az ilyeneket leggyakrabban hatástalanítják, majd átadják a rendőrségnek. Ezen kívül van, hogy elgázolják őket, és voltak már tömegverekedések is. Ezen kívül a járdán parkoló és azt teljesen elfoglaló autókra is szoktak ragasztani matricát (egész utcányi autóra), vagy a szelső (néha akár középső) sávokban parkoló autósokat is büntetik. Sok a konfliktus. Meglepő, hogy százalékarányban a női vezetők között sokkal több a hisztis és agresszív picsa, akik akár el is ütik a járdán állókat. Gondolom valahogy nem tudják feldolgozni, hogy a csöcseikkel nem mindenkit tudnak meggyőzni és ezt aztán elég erősen tudtára adják az egész utcának. Férfiaknál inkább extrémek vannak, de a többség aztán szó nélkül visszatolat, elhajt, vagy lekaparja a matricát, helyzettől föggően.
Belsőség Michelisz Norbi felnőtt 2015.03.24 16:35:44
Na nem, mintha eddig nem tette volna, de számomra külön öröm, hogy ezt a srácot (akit barátomnak nevezhetek talán) végre úgy tolja egy erős szponzor, ahogy eddig is kellett volna mindig. Hogy kinek mi a véleménye a MOL Group-ról, az most pont nem fontos, itt az a lényeg, hogy…..
e1 2015.03.24 19:46:24
@Papp Sanyi: A reklámban a hordókon is látható Panta a WTCC hivatalos üzemanyag beszállítója. A Panta pedig része a MOL Groupnak, szóval ki lehet jelenteni, hogy Zengőék MOL üzemanyagot használnak.

Ami az olajat illeti, nem merném tutira kijelenteni, hogy MOL terméket használnak. Ha nem, (mert mondjuk vannak jobb versenycélokra fejlesztett olajak is), akkor azt Zengőék érthető okoknál fogva nem fogják kikürtölni a nagyvilágba.
A telet, a havazást nem mindenki fogadja egyformán: van, akinek csak közlekedési nehézségeket jelent, másoknak pedig a móka kezdetét. A finneknek persze jócskán kijut belőle, így ha igazán jól akarnak szórakozni, fel kell találniuk magukat. A hómobil talán már unalmassá is…..
A közösségi oldalak legnagyobb problémája az információ szűrésének teljes hiánya. Elég szívmelengető amikor a "Nem adok jogot az adataim felhasználásához" és az egyéb érdektelen poszt között feltűnt a következő. Az egyik ismerősöm kedvelte, majd miután közelebbről…..
TComment Kell a kicsi turbómotor? 2014.08.04 09:36:49
Összecsapnak a katalógusadatok a valósággal, kicsi turbómotorok a kétliteres szívóval: melyik benzines fogyaszt kevesebbet? Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
e1 2014.08.06 01:28:50
@srank: Az a 2% haszon szerintem egy elég rendes kamu amit azután számoltak ki, hogy a cég könyvelői először jól kiélték magukat.

Ami magyarországi árakat illeti, nem tudok nyilatkozni, mert nem élek ott, nem tudom mennyibe kerülnek más autók. A játékpénzes (HUF) árakban pedig nagyon nincs áttekintésem.
e1 2014.08.07 10:28:51
@srank: Hoppá, most kicsit kevered a szont a fazonnal. Most a VW-ről beszélünk mint márkáról, vagy a VAG-ról, mint koncernről? Ami pedig konkrétan a Veyront illeti, valahol olvastam, hogy állítólag papíron nyereséges a gyártása, mert a fejlesztési költségeket valamikor rögtön az elejénn leírták.
Meg amúgy az egész ilyen globális autógyártás egy könyevelésileg egy nagy labirintus, ahol gyakran pl. az egyik gyár adóterheinek csökkentése végett pl. a motorokat, vagy más alkatrészeket arany áron vesz meg a másik országban lévőtől. Így papíron kisebb a nyeresége és kisebb a haszna. Ki van ez nekik rendesen találva és szerintem ha akarnak, akkor tudnának k0nyvelésileg akár 50% profitot is kimutatni, de hát ők se hülyék, hogy aztán ez után fizessenek adót. :D
e1 2014.08.07 10:53:20
@furo80: A nagy terhelés egy családi kirándulás esetében relatív. Nekem is kis turbósom van, és ha hosszabb utakra megyek vele, sok emberrel és csomaggal a fedélezeten, akkor általában jobban fogyasztok. Az ok egyszerű, itthon javarészt csak a kémény körül szaladgálok vele, azaz sokat megy nem üzemmeleg motorral az autó, amikor azért persze többet fogyaszt. Egy hosszú úton viszont ha már meleg a motor, akkor kellemesen alacsony a fogyasztás. Természetesen a megrakott autó biztosan többet fogyaszt valamivel, de ahhoz képest mint amennyit hideg motorral eszik mondjuk városban, ez még mindig jóval kevesebb.
Ezen kívül a hosszabb utak esetén az ember általában sokat halad megállások és gyorsulások nélkül. Ez azért komoly fogyasztáscsökkentő tényező.

Konkrét számok esetemben egy 2x 380+ kilométeres (egy kis város, majd javarészt országút és sok gyorsforgalmi út) kirándulásról.
Odafelé péntek délután városban dugóból indultunk, majd ahol tudtam, ott nagyon sietve haladva (gyorsforgalmi úton 160+ körüli sebeséggel a kanyarok és a két sáv között téblábolók függvényében), illetve helyenként belenyalva a 180-ba is, érkeztünk meg 7,8-as átlaggal (pontos adat).
Visszafelé még +1 ember, normális tempóval, a megengedett sebeségeket betartva az átlag 6 literre jött ki, úgy hogy egy kb. 100 kilométert más vezette az autót, és azt nem pont gazdaságos módszerrel (feleslegesen sok fékezés, sok előzés előtti gyorsulás, majd mégsem előzés). Mindkét úton ment a klíma.

Ezzel ellentétben a hosszútávú átlagom 6,72 liter, ha pedig az elmúlt egy évet nézem, akkor nagyon ráálltam a gazdaságos vezetésre (kerülőm a csúcsforgalmat, sak simogatom a gázpedált, nem klímázok), az átlagom 6,16 liter.

Ebből kb. az jön ki, hogy ha a kis turbóknak kinyomod a szemét, akkor zabálnak. Tapasztalataim szerint a +súly viszont kevésbé komoly fogyasztási tényező a magas haladási sebssséghez képest, amikor a kis motornak már komoly légellenállásal is küzdenie kell.
Talán sokszor nem is tudatosítják, milyen életveszélyes helyzetet okoznak egy-egy manőverrel. És most kiderül, kinek volt először lézeres fényszórója. BMW vagy Audi? Az Égéstér 128. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
A kutyának sem kellettek, most mégis ismét megpróbálnak odapörkölni a VW-nek és a BMW-nek. De mivel? Az Égéstér 126. adásának kommentposztja. Direklink a letöltéshez. ..
A gyalogosvédelemre fogni mindent nem lehet, ellenben a filmes stáb megszívta volna a Rolls-t, amitől nem estünk hasra. Az Égéstér 125. adásának kommentposztja. Direklink a letöltéshez...
e1 2014.06.28 01:43:57
A multimédia rendszer tényleg számít autóvásárláskor, de nem azon a szinten, hogy van Facebook app, hanem azon, hogy milyen módon lehet pl. MP3-at lejátszani, mennyire könnyű kezelni a rádiót, kiválasztani a zenéket az adathordozóról, esetleg mennyire könnyű kezelni a navit. Nálam autóvásárláskor pl. az egyik feltétel az volt, hogy legyen az autónak USB, esetleg SD kártya bemenete. Az ok egyszerű volt, nem akartam az autóban CD-ket tárolni, azokat égetni, cserélgetni. Ettől a kínszenvedéstől meg akartam szabadulni. Most miután megvettem az autómat egy Amundsen+ (RNS315) navis fejegységgel és láttam a haverom szimpla fejegységét navi nélkül, de extraként rendelt USB bemenettel, már tudom, hogy a következő autómnál feltétel lesz az, hogy a kijelző több soros legyen, hogy könnyebben lehessen a zenék között keresni, stb., mert a haverom autójában negyed annyi zene nincs mint nálam, de nála kínszenvedés egy dalt megtalálni, ha nem tudom, hogy pontosan hol van.
Következő autónál már az is feltétel lesz SD kártyás bemenet esetén, hogy az újabb típusú kártyák is támogatva legyenek, mivel a jelenlegi 32GB-os SDHC kártyák maximális kapacitását már elértem és sajnos nem elég. Ha pedig lesz olyan autó, amiben lesz FLAC audio formátum támogatás, vagy a beépített fejegységben SSD nagy tárkapacitású SSD lemez, ami képes az otthoni wifire csatlakozva otthoni szerverről, vagy a telefonról pl. D.L.N.A. protokolt használva letölteni a zenéket, akkor az a gyártó nagy előnnyel indul nálam.
És ez csak én vagyok. Ezen kívül rengeteg dolgot lehet egy okos fejegységgel. Pl. ha neten keresztül összekötném a naptárammal, amiben szépen jegyzem, hogy mikor és hol van programom, akkor nem kellene a naviba kínszenvedve bepötyögetnem a címeket, hogy hova megyek. Ezen felül szépen kiszámolná a leggazdaságosabb útvonalat, hogy forgalom szerint pont időben érjek oda, esetleg még javasolhatná autópályán a megfelelő sebességet is ahhoz, hogy ne érkezzek túl korán és a lehető legalacsonyabb fogyasztást produkáljam. Ehhez vegyük hozzá az üzemanyag árainak automatikus figyelését, a navi betervezhetné azt is, hogy mikor és hol érdemes tankolnom. Ezek mind olyan funkciók, amik csak internetkapcsolatot és az autógyártók, illetve internetes adatszolgáltatók összefogását igénylik a megfelelő protokolok létrehozásához. Az adatok nagy része már ma is fent van neten, csak tudni kell őket használni. Szóval minimum a fiatalabb generációnál az igény megvan, mert én már ma is sok internetes alkalmazást és információt használok fel a közlekedéshez. A baj csak az, hogy egyelőre csak okos telefonokat lehet kapni, okos autók még nem nagyon vannak a kínálatban. Valahogy bele kellene vinni a sok okosságot az autózásba is.
Történetek a múltból, Fuser-gate és egy kis BMW. Valamint a vásárolt érettségik. Az Égéstér 120. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
Bármi kérdésed van a Totalcar-Hungaroring 5. pályanapjával kapcsolatban, azt tedd fel itt bátran!..
e1 2014.05.22 14:49:42
@ommm: Nekem sem a kényelemmel volt gondom, hanem a pénznem problémákkal (kevesen tudnak forintot utalni eurós számláról, szóval át kell számítani az összeget deviza árfolyammal), illetve egyes bankok magas sápjával, amit egy ilyen nemzetközi utalásért felszámolnak. De az is tény, hogy mindez egy pályanapozás teljes rezsiköltsége mellett végül úgy is elveszik. :)
Turbófeltöltőt vásárolna, motort csapágyaztatna, vagy inkább elmenne tíz napra a Balatonhoz a családjával? Érdemes az autó karbantartására odafigyelni, sok pénz múlhat rajta. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
e1 2014.05.09 11:12:19
@Lookie: Ezek az 5W-30-asok nekem sem szimpatikusak, de nem a viszkozitásuk miatt, hanem azért, mert az összes VW 507.00-es, és ACEA Cx szabványos, és persze elsősorban a DPF-es dízelekre van szabva. Hogy ne károsodjon az ilyen autókban a DPF szűrő, az összes ilyen olaj alacsony SAPS értékű (ami amúgy nem előny) és ami még rosszabb, a legjobb ilyen 5W-30-asok TBN értéke is legfeljebb csak közepes, de általában inkább alacsony. Ott viszont az a jó, hogy ha a lehető legmagasabb. Na és a jelenleg piacon lévő normális olajok közül pont a Mobil 1 New Life 0W-40-ese esetében ez a szám szép magas. Ezen felül még a HTHS viszokozitása is kicsivel a minimálisan előírt érték felett van a többi hasonló olajjal ellentétben. Szóval ha lehet hinni a gyári papírnak, jó ki olaj ez Mobil.
Amúgy én most egy ideje Motul 8100 X-lite 0W-30-assal járok, mert nagyon sokat közlekedem városban rövid távokat, amikor a motor illetve az olaj nem győznek rendesen felmelegedni. A legközelebbi olajcserekor viszont megint a fenti Mobilt fogja kapni a motor, mert a Motul több mint a felével drágább és azt a pénzt most inkább eltankolom.

@toce: Akkor te vagy az a szerencsés, akinek ezt a eladó elmondta. Ezzel ellentétben vannak szervizek és szalonok, ahol mindig azt mondják, hogy szerintük felesleges a korai olajcsere.
Én is egy ilyenbe hordom az autómat (mert amúgy meg vagyok elégedve velük), 5-10 ezer kilométerenként használattól függően. Már megszokták, de eleinte nagyon nem értették, hogy miért és feleslegesnek is tartották/tartják. Lehet, hogy kicsit túlzásba viszem, de ha 15 ezer kilométer a normális használatra előírt csereperiódus, akkor az ovi üzem és rövid városi távok és sok dugóban állás, illetve a TC pályanapozások ezt az olajcsere periódust szerintem megkövetelik. És az az érdekes, hogy ugyanolyan motorral szerelt autója van a barátomnak is, ő is hozzájuk jár, de 25-30 ezer körül, amikor a fedélzeti számítógép kéri az új friss long life olajat. Pár hónapos különbséggel vettük az autóinkat és most még kevés a kilométer bennük, de mivel hasonló az évi futásteljesítményünk is, kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a két motor 100-150 ezer kilométer múlva. Ő addigra kb. 5-6x cserél a motorban olajat, én pedig kb. 20x. Annak már valahol meg kell látszódnia.
e1 2014.05.09 12:02:07
@Lookie: Ha megtalálod azt a cikket, az nagyon érdekelne. :)

@kewcheg: Ha részecskeszűrős (francia) dízelbe töltöd akkor semmi gond, ez az olaj abba való. Amiről én feljebb írtam az az, hogy benzines motorokba nem ezek a legjobb olajak. Természetesen attól még gond nélkül használhatóak ezek is (ha a gyár által előírt szabványt is teljesítik), de ha elkezded a specifikációkat tanulmányozni, akkor találsz sokkal jobban megfelelő termékeket is.
e1 2014.05.09 23:39:45
@Szabványok: Én általában sima 95-öst tankolok, és mivel szagról nem tudom megállapítani a tankolt üzemagyag minőségét és kéntartalmát, inkább a magasabb TBN értékű olajakat választom, annak ellenére hogy én is nagyon sűrűn cserélek olajat.

@12csab: Mivel benzin üzemű motorom van, számomra a szulfáthamu tartalom másodlagos. Más tészta lenne, ha valami modern, részecskeszűrős kerregőm lenne, akkor én is a low/mid-SAPS olajakból válogatnák. Így én a hidegoldali viszkozitás, a HTHS viszkozitás és a gyulladásfok mellett inkább a TBN értéket lesem a konkrét SAPS értékek helyet, illetve kerülöm ACEA Cx olajakt is (egyelőre még sikerrel).
A Hockenheimringen, kívülről nézve legalábbis, egész lazának tűnt a szombati nap. Persze a csapatok keményen melóztak, de még gond nélkül be lehetett jutni sajtóbelépővel a pit lane-be, még akkor is, amikor a DTM-autók voltak a pályán, illetve jöttek ki gumicserére. Lángot…..
e1 2014.05.06 17:21:56
A világot a szent őrültek viszik előre, ez szinte alapvetés. Ugyan egyelőre nincs ötletem, hogy mivel szolgálhatja a közjót egy háromszáz felett száguldó RC autó, de a biztonság kedvéért már ez is létezik. Nic Case ötven éves korára felejtett el felnőni, de nem is baj, hogy…..
Nepperűzés és mozgókép valamint egy kellemetlen ügy lezárása. Mint a krimiben, van itt minden. Az Égéstér 113. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez.  ..
e1 2014.04.03 20:14:29
@ommm: Az utolsó 10-15 évben már egyáltalán nem téma a pozsonyi metró. Földbeeresztett gyorsvasút (olyasmi mint a HÉV) volt az utóbbi években napirenden, de az utolsó verzió már csak arról szól, hogy Pozsony (és egyben Közép-Európa) legnagyobb lakótelepén Ligetfaluban (Petržalka - kb. 130 ezer lakos) lesz villamos, amely elméletileg az új Öreg hídon fog majd valamikor (a 22. században) közlekedni.
Ami a lakosságot illeti, a hivatalos adat az tényleg annyi, amennyi a wikin van. Természetesen a valódi lakosság sokkal több, mert rengeteg "bevándorló" lakik itt nem bejelentett állandó lakcímmel (cépéčkári). Ezen kívül napközben következő sok ezer ember ingázik. Hallottam olyan számot, hogy napközben kb. 700-750 ezer ember van a városban, ami soknak tűnik a hivatalos lakosság számához képest, viszont továbbra sem elegendő ahhoz, hogy eltartson egy metrót.

Többieknek, akik Pozsonyról írtatok. Igen, van Pozsonyban néhány tó, ami jó. De sajnos nincs semmi zöld övezet a városban. Összesen egy darab park van, és az is gyakorlatilag az egyik nagy pláza tövében. Egyszerűen nincsenek a városban olyan helyek, ahova ki lehet ülni és nem betonfalak lennének körbe.
Ami az utak minőségét illeti, nehéz megítélni, hogy mennyire rosszak Pozsonyban az utak. Egy éve a téli szezon után katasztrofálisak voltak, de az egy nagyon extrém tél volt, amikor nagyon sok csapadék volt, és 0°C alatt és fölött ingadozott a napi hőmérséklet. Ennek ellenére viszont nem merném kijelenteni, hogy annyira rosszak lennének az utak. Személy szerint amikor nagyon ritkán Budapesten járok mások a tapasztalataim, szerintem rosszabbak a pesti utak a pozsonyiaknál. Nem sokkal, de többet szoktam ott szitkozódni a kátyúk miatt. Viszont Budapestnek és Pozsonynak együtt sincsenek olyan rossz útjai, mint Prágának.
Végül valamit a pozsonyi közlekedésről. Dugók sajnos vannak, de ezektől a metró nem mentené meg az embereket, mert a dugókat az ingázók okozzák. A belvárosban a közlekedés tűrhető szinten van, a gond elsősorban ott van, amerre a nagy mennyiségű ingázó közlekedik és nincs abban az irányban autópálya, vagy több sávos úthálózat. Ez még továbbra sem lenne gond, mert hát az ingázók nagy része régen eleve Pozsonyban lakott és kiköltözött a környező falvakba. Ő döntésük, ők szopnak miatta naponta kétszer. A gondot "csak" ott okozzák, ahol nincs kiépítve a villamoshálózat, illetve a belvárosban vezető nyomvonalakon nincsenek buszsávok. Ott sajnos a helyiek szopnak az ingázók miatt és állnak a dugóban a buszokon és trolikon velük együtt.
A gond az, hogy ezt a problémát egy esetleges metró/gyorsvillamos sem oldja meg, mert azt a legnagyobb lakótelepre tervezik, amelynek tényleg sok a lakosa, viszont erről a lakótelepről a belvárosba jelenleg 4 hídon keresztül (összesen 9 sáv) tudnak bejutni a városba és a ötödik híd is pár éven belül megint használható lesz.
e1 2014.04.04 07:21:24
@ommm: Mindkét parkot rendszeresen zárják, a Medikus kertből már este nyolckor kikergetik a népet, az elnöki palota mögülibe pedig a kutya sem jár, ráadásul állami rendezvények idején még napközben is elzárják a nyilvánosság elől. Ráadásul mindkettőben nagyon rossz szemmel nézik, ha a fűre lépsz. Abszurdul hangzik, de így van.
Ami a malomvölgyet illeti, nem tudom, hogy ott milyen park van, ott egy kis erdős részről tudok csak. Viszont ha már oda elmászik valaki aki nem pont a közelben lakik, akkor sokkal érdemesebb felmenni a Kárpátokba a Zergehegyre, vagy Vaskutacskára. A pozsonyiak ha egy kis zöldre vágynak, akkor általában oda is járnak, csak hát ezek nem városi parkok, hanem az erdős övezet kezdete még némi civilizációval. Olyan park, mint pl. Budapesten a Népliget csak egy van Pozsonyban, a ligeti park, de az messze van tőle. Sajnos.
TComment Hogyan spórol a magyar? 2014.04.02 06:28:13
A matrica 20 forintot dob mindegy autópálya-kilométerem költségén. Hol lehet ebből visszanyerni valamennyit? Hát a benzinen. Azonos című írásunk kommentposztja...
e1 2014.04.02 08:46:15
Sajnos a benzin nincs ingyen. Az utóbbi hónapokban én is elkezdtem spórolósan járni, és ahol lehet, kerülöm az autópályákat. Már eleve pénzt spórolok azzal, hogy nem veszem meg a matricát, és utánna következő spórolás az, hogy eleve országúton nem megyek olyan gyorsan, ráadásul sok esetben országúton az út rövidebb is. Néhány példa az elmúlt valamivel egy év útjaiból:

Pozsony-Graz: 3 helyett 4 óra út, de 40 kilométerrel rövidebb és sokkal érdekesebb. Van útközben egy gyönyörű szerpentines hegyi hágó is, mindenkinek ajánlom.
Pozsony-Bécs: kb. +15 perc országúton, és alig 60 km autópálya miatt nem veszek matricát, ráadásul 13 kilométerrel hosszabb az út. Ezen felül Ausztriában ha nagyon sietek, lehet 100-zal is menni országutakon
Pozsony-Győr: Én lakhelyemtől sokkal közelebb van Csallóközön keresztül, időben és kilométerben is jobb az országút, a matrica áráról nem is beszélve
Pozsony-Budapest: 2 helyett kb. 3 óra az út országúton, ráadásul kilométerben nincs nagy különbség, de úticéltól függ. Ha fáradt vagyok, vagy kevés az időm, akkor autópályázni szoktam, viszont végül mindig a pénztárcám bánja. Először a matrica miatt, aztán meg azért, mert nem bírom ezt a szakaszt laza tempóval végigvezetni. Meg hát mi értelme van ugyanolyan hosszú úton lassan haladni, de fizetni érte? Annyi energiával már mehetek Komáromnak is.
Pozsony-Prága: Ezt sajnos csak autópályán lehet levezetni, ráadásul a cseh D1-esen kizárólag 140-es tempóval, mert az útminőség a jobb sávban olyan, amilyen. Nincs párhuzamos országút, amit használni lehetne, ezért 3 helyett 5 óra lenne a menetidő autópályán kívül. Itt sajnos nincs mese, kell a matrica és nyomni kell ha nem akarok állandóan visszasorolni a zötyögős sávba.

Esetemben az a végeredmény, hogy ha spórolósra veszem a figurát, viszont a megengedett sebességeket kihasználom, akkor az országúton való haladás kb. 5 literes fogyasztással szokott végződni, az autópályázás pedig kb. 7,5-lel. Ez pl. Pozsony-Budapest-Pozsony viszonylatban 10 liter benzin + matrica különbséget jelent, de amikor Grazba mentem és vissza, a különbség már 30 € a +2 óra utazásért.
Valakinél ez az összeg több mint egy napi fizetés, ezért nem csodálkozom azon, hogy üresek az autópályák és tele vannak az országutak.
e1 2014.04.02 14:15:13
@Rossus: Honnan tudod, hogy az én autómnak az optimális értéke nem-e pont a 60-70 km/h?
Nem mondom, hogy rendszeresen annyival járok, de amíg nem te fizeted az üzemanyagot a kocsimba, addig én annyival megyek, amennyivel én látom jónak. Ha nincs türelmed és sok a pénzed, utazz helikopterrel!
A Porsche remekül beplántálta a vevői fejébe, hogy az autói elpusztíthatatlanok. Meg is van erre minden alapjuk, hiszen kevés más gyártó tud ennyi versenykilométert felmutatni, útfelülettől és versenytávtól függetlenül. Nézzék meg például a 911-est: ötven évnyi evolúció…..
e1 2014.03.22 00:04:08
@GYUSZI BACSl: Semmilyen fémforgács mérés nincs az autókban. Egy jól karbantartott motorban a bejáratás után mérhető mennyiségű fémforgás jóformán nincs is, és ami kevés van, az ideális esetben kifolyik a leeresztett motorolajjal.

Ami az utántöltés utáni kilométer szaporodást illeti, az egyszerűen magyarázható. A legtöbb mai modern autóban van olajszint mérés. A fedélzeti számítógép érzékeli, hogy utána lett töltve az olaj és mivel tudja, hogy a motorban több az olaj, mint korábban, így az éppen a motorban lévő nagyobb olajmennyiség lassabban fog elhasználódni.

Kb. ugyanaz az elv, mint amikor vasárnap sok olajban kirántasz csere nélkül 20 csirke mellett, vagy fele annyit olajat használsz, de a tizedik csibecici után ki kell cserélned az olajat mert már annyira koszos. Ha kevés olajnál a mondjuk az ötödik csibénél felöntöd a félig használt olajat frissel, akkor 5 helyett még mondjuk következő 3-at bele mersz tenni abba a felhígított olajba lelkiismeret furdalás nélkül.

U.i.: Tudom, ha az étolajat jól szűrjük, akkor akár hetekig is lehet használni (mint ahogyan azt a mekikben is teszik), de jobb példa most nem jutott az eszembe.
e1 2014.03.22 00:24:05
@TaaT: Az már más tészta. Sajnos sok szervizben történik az, hogy csak egyfajta univerzális olajat vásárolnak hordóban (általában pont az 5W-40-es, vagy 10W-40-es Magnatec az, vagy valami hasonló olcsóbb cucc), ami az autók többségének szabvány szerint gond nélkül meg is felelne. A gond az, hogy azt töltik aztán minden gépbe, hiszen ha jó volt az a mercibe, jó lesz az a rönóba és a bömbibe is. Egyszer a gép talán meg is bocsájtja, de hosszútávon aztán jönnek a bajok, főleg, ha valaki 20-30-50 ezer kilométerre hagyja bent a nem megfelelő olajat.
Aztán a másik gond az, hogy nem veszik figyelembe az üzemeltetés módját és sokszor nem a megfelelő viszkozitású , illetve ideális szabványú olaj kerül a motorba.
Például 10W, még rosszabb esetben 15W-t kap az, aki télen rövid távokat jár hideg motorral, 5W-30-ast pedig az, akinek a ménese a felével nagyobb, mint kellene lennie, ráadásul gyakran csap a lovak közé.
Következő gond szokott lenni, hogy a DPF szűrős autók "hagyományos" ACEA A3/B3/B4-es olajat kapnak, low/mid SAPS és ACEA Cx szabványú olaj helyett, illetve fordítva, a régi szívó (esetleg LPG átépítésű) benzinesbe feleslegesen ACEA Cx olajat tesznek egy tisztességes high SAPS és magas TBN értékű motorolaj helyett.
És akkor még nem tértünk ki a speciális igényű autókra/motorokra és a ritka gyári szabványokra.
e1 2014.03.22 01:11:42
@GYUSZI BACSl: Nem beszélek németül, kár volt a gőzért. :-)
Ami a dielektromos állandót illeti, az csak egy mérhető paraméter, amiből valami keveset lehet következtetni, hogy mennyire szennyezett már az olaj (amint magad is idézted) de ez NEM MÉRI az olaj MINŐSÉGÉT, illetve az olaj egyéb, a motor számára sokkal fontosabb paramétereit, mint pl. a pillanatnyi kinetikus vagy HTHS viszkozitását, hogy csak kettő ismertebbet említsek.
Fontos megérteni, hogy az olajnak az egyik feladata, hogy a szennyeződések magában hordja, vagy úsztassa, azaz azok ne a motorban rakódjanak le. De attól, hogy a motorolajban sok szennyeződés van és ezt valamilyen szinten leméred, annak a minősége még lehet jó, és ugyanúgy ez lehet fordítva is, azaz az olaj gyenge motortisztító képessége miatt még tiszta lesz, de közben a többi sokkal fontosabb paramétere már régen határértéken túl lesz. Egyszerűen a motorolaj minőségét nem lehet meghatározni egy következtetéssel mért paraméterrel. Ahhoz egy labor kell és sok különböző mérés. Aztán kapsz egy lajstrom eredményt és ezek alapján legfeljebb egy tribológus tudja megmondani, hogy az olaj még jó, vagy már nem jó az adott autóhoz, körülményekhez, stb.
Erre a fedélzeti számítógép néhány mért adat alapján sajnos nem képes, csak következtetni tud, hogy kb. milyen lehet az olaj állapota, az alapján, hogy a figyelt és mért paraméterek azt ideális körülmények között hogyan alakultak, illetve a programozó hogyan programozta meg a képletet, ami futást számolja. És ez a képlet sajnos már ott elbukik, hogy a piacon több tucatnyi első ránézésre egyforma, de már a flakonokban nagyon különböző olaj kapható.
Elég megnézni, hogy mennyi különböző pl. MB 229.3-as szabványt teljesítő olaj kapható. És most a fedélzeti számítógép melyikre van belőve? Az 0W-30-ra, vagy a 10W-40-re, esetleg az 5W-50-esre? És csak két paramétert említettem a sok közül, ami az olaj használata során erősen változik.
Ne értsd félre, nem azt mondom, hogy a fenti mérés felesleges, mert eggyel több paraméter amivel számolni lehet, de az olaj minőségének meghatározástól ez fényévnyi távolságra van.