Regisztráció Blogot indítok
Adatok
winyettyu

0 bejegyzést írt és 65 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tavaly arról spekuláltam, hogy lehetséges-e a maraton két órán belül. A kérdés saját magamra vonatkoztatva valahogy így hangzana: lesz-e maraton a hétvégén Bécsben négy órán belül. Hiszen neveztem idén is, azzal a különbséggel, hogy míg tavaly rendszeres edzéstervvel…..
winyettyu 2015.05.05 07:07:07
@Gábor Gévai: De simán. Én tavalyösszesen 750K körül futottam (igaz, 7000K bringa mellett), idén kb 450-et mentem a Madrid maraton előtt, és 3:28 alatt végeztem vele. Mondjuk szeinrtem ez alkat kérdése, én 3 éve, mikor abszolút nem futottam, kitaláltam, hogy futok egy félmaratont (egy Nike túracipőben) és 1:45 alatt lement. gaz, utána nem tudtam egy óráig lábraállni meg 3 napig normálisan közlekedni, szóval elvileg nekem van valami előnyöm ebből a szempontból, ezt a nulla rákészülléssel spontán félmaratont nem sokan csinálnák meg, pláne nem 5 perces kilikkel. Ennyit számít az edzés, hogy most már maratonon is bírom az, és annál kicsit gyorsabb tempót, még úgy is, ha van 600m szint benne, és az eső miatt az utolsó 12 km-t 2-3 centis vízben kellett menni :)
Zenóbia Palacsinta 2015.03.05 05:07:00
Mert miért ne lehetne palacsinta, és miért ne pont szombaton ebédre, amikor február van, és a rohadék február utolsó napja, és nem is nekem kellett megsütni, hanem megsütötte nekem a Loretta, csak ennem kellett és fényképeznem, és feltaláltuk azt a remek módszert a nomakeup…..
winyettyu 2015.03.06 11:32:46
@Pörköltszaft: Végre nem nekem kell leírnom. Az olajban sütést évekkel ezelőtt elfelejtettem, kajákba vaj, kacsazsír(vagy mangalicazsír) kell, ha meg valamit rántok, akkor azt kókuszzsírban csinálom, a növényi olajakat meg egyék a dietetikusok, én nem kérek belőle
winyettyu 2015.03.06 11:36:10
@kakukk11: én botmixerrel csinálom, mert nincs rendes nagy turmixgép, azzal se tart semmeddig.. A nagy halálom még az, hogy minden receptben lisztet szitálgatnak, száraz és nedves összetevőket kevergetnek külön-külön.. hagyjuk már, arra van a robotgép, hogy 5 perc alatt teljesen homogénre dolgozza...
Az amerikai Drag Times szerkesztősége volt olyan piszok szerencsés, hogy kitolhatták az új Tesla P85D szemét. Ami persze így, ebben a formában súlyos képzavar, láthatóan a Tesla préselte a bent ülők szemgolyóit egészen mélyen a gödreikbe. Csak úgy repkednek a Holy shit!-ek, nekem…..
winyettyu 2015.01.30 20:52:09
@Shadowbull: mondd, hogy csak tetteted. A tesztpadon lehet, hogy napokig bírja egy belsőégésű motor. És nem tudod, követed-e az F1-et, de tavaly elég sok gyártónak akadtak gondjai a belsőégésű motorokkal. Szeritnem legalább ugyanannyi, mint amennyi a különböző (elektromos) energiavisszanyerő rendszerekkel.(bár biztos ők nem értenek annyira a belsőégésű motorhoz, mint te) De ha veszel mondjuk egy hasonló teljesítményű kocsit, pl egy AMG Mercit vagy egy M-es BMW-t, azok is le vannak szabályozva alapesetben 250-re. És éppen ezért nem fogod tudni a maximális teljesítményt túl sokáig kihasználni, ugyanis a 250 km/h-hoz kb azoknak az autóknak a fele teljesítménye is elegendő. És a gyakorlai életben semmi jelentősége annak, hogy egy autó mennyi ideig adja le a maximális teljesítményét, hogy ez fél perc vagy 1 perc teljesen mindegy. És amúgy azért van lekorlátozva a maximális sebessége, mert fix áttételen van a hajtás megoldva, és a villanymotoroknak van egy maximális fordulatszáma. A P85D-nek meg nem azért magasabb a végsebessége, ami a te indoklásod volt, hanem azért, mert a nagyobb teljesítmény miatt hosszabb diffit tettek bele (ezért is magasabb a hatótávja egy minimálissal a D-nek, mert ugyanazon sebességen alacsonyabb fordulaton pörögnek az elektromotorok)
winyettyu 2015.01.30 22:40:35
@Shadowbull: A sima model S-nél (szerintem)azért csinálták akkorára az áttételt, hogy jól gyorsuljon, és semmi értelme nincs egy közúti autónak 200 km/h-nál gyorsabban menni, így úgy állították be a diffi áttételét, hogy az elektromotor maximális fordulatszáma annál a sebességnél legyen. Nyilván az alap 400 lóerős is tudna 250-nel menni, csak a való életben többször van szükség a 0-ról elindulásra, mint a 250-es maximális sebességre. De megint hülyeségekről vitázol, mert egy autó maximális teljesítményét, mint feljebb már sokan leírták többen is neked, nem szoktuk kihasználni, így semmi jelentősége, nem számít pro érvnek a belsőégésű motor mellett. Ha szükség lenne tartósan a maximális teljesítmény leadására, akkor nyilván úgy oldották volna meg a rendszert, hogy bírja, mert ahogy már többen is mondták, egy vonatban pl. bírja)
Ja és az F1-nek csak annyi köze van ehhez a dologhoz, hogy ott mindkét motor megtalálható az autókban, és nem volt drasztikus különbség ameghibásodási arányban, pedig hasonlóan versenytechnika mindkettő (így arra sem foghatod, hogy az egyik az egy versenymotor, mert az elektomos renszereket sem egy Priusból veszik)
A másik dolog, hogy a Tesla már kidolgozta az akksi cserét, csak az infrastruktúra kell hozzá, és kb másfél perc alatt kész van a csere, 100% töltöttség. És az utazások 99%-ra elég az az energia, ami egy ilyenbe belefér, a világ jobbik felén pedig fél óra alatt 80%-ra leeht tölteni ezeket a gépeket, annyi pihenő meg szeirntem simán belefér 4-500km-ként
Nutella, amit cukorbetegek és inzulinrezisztensek is fogyaszthatnak, és gyorsan készen van? Igen! :-) Azt hiszem, ha Gombóc Artúr teremtőinek idején itthon is kapható lett volna a Nutella, valószínűleg felkerült volna a közismert csokisorolós listára, hiszen amióta megalkotta először Pietro Ferrero…..
Ez az utolsó falat Frankfurter, a kondér alján összekapart maradék, ami sokszor a legfinomabb kanál a főzelékből. Téma nincs, talán egyenes út sem az SD-kártyán rekedt bitfoszlányok között, de vétek lenne egy kegyetlen shift-delete-tel törölni mindazt, ami kevésbé aktuális,…..
winyettyu 2013.10.05 20:08:01
@Liverpool69: az emberek nagy többsége csúnyának tartja a tuningot. Nézz meg pár top gear részt, ők is tettek már említást egy-két tuningverdáról, amik hasonlóak ezehkez a hamann-os förmedvényekhez, és hasonlóképpen negatív jelzőkkel illették nem csak a 'művet', hanem a 'művészt' is. Na, akkor ők se értenek az autókhoz vagy mi a szösz? :) És igen, azok az autók csúnyák. Ha feltűnést akarnak, fessék le neonsárgára vagy mittudomén, de a lemezekhez nem kéne nyúlni, nem volt még autó, amelyik jobban nézett volna ki attól, hogy hótoló lököst vagy kamu szárnyat kapott volna.
(Persze egy M5 vs 520d tekintetben is van eltérés, de az M5 is visszafogott, letisztult, ízléses, arányos... nem úgy, mint ezek)
(Az Aventador meg gyárilag se volt szép, sokkal inkább jön be a Gallardo... és V12 helyett a V10 is menőbb, de ez már nem dizájnkérdés)
winyettyu 2013.10.05 21:50:45
@mojoking77: Én nem próbáltam bebizonyítani semmit, csupán azt, hogy nem a TC stábját kell fikázni azért, mert úgy szeretik(általában) az autókat, ahogy kijönnek a gyártósorról, vagy ha már tuningolunk rajta, az ízléses és funkcionális legyen.
De végignézheted akár azt is, hogy az itt kommentelők hány százalékának jön be a - már swiften is bazári - fényszóró morcosítás egy M5 BMW-n. Nyilván azért csinálják, mert ezt el lehet adni (focistáknak, olajsejkeknek), de lefogadom, hogy a Hamann-gyárban munkaidő végén kollektíve kiröhögik a művüket, és a vevőiket a hátuk mögött.
A Becsületesnepper a minap beküldött négy képet a szerkesztőségi levlistára ezzel a három mondattal: 304 ezret futott 1.8-as Honda motor mosás nélkül. Nagybátyám mindig szívja a vérem, hogy miért futtatom a rizsrakétákat. Ezért. Sok-sok év tapasztalatát olvasták,…..
winyettyu 2013.10.02 22:50:41
@Puskát kellett volna hozni: Azért nem semmi a csávó, aszongya hogy majd fél év múlva jön vissza következő olajcserére a costumer... hát szeirntem annak a motornak legalább 2-3 átmosás járt volna tiszta motorolajjal kevert valami sépci adalékkal, ami leoldja a szennyet...
winyettyu 2013.10.02 22:53:50
@nagyfavor: tudod menynibe kerül a rozsdamentes acél? kb3-10x annyiba, mint egy rozsdásodó.
winyettyu 2013.10.02 23:02:34
@Gyurma73: 10 éves Accord. Japánban gyártott. Sehol nincs rajta egy szem rozsda sem, Pedig nem volt különösebben kímélve, sokszor összelett latyakozva, és nicns hetente lemosva. Egy kis összetolatás következdében egy hegyen lepattant egy körömnyi helyen a festék, úgy van 5 éve, hogy csak az alapozó van rajta, és ugyanúgy néz ki, mint mikor lepattant a fedőréteg. Ezek után nem igazán értem, hogy ma egy 5-6-8-10 éves, nem tört autón hogy lehet rozsda...
Még mindig ér nevetni rajta, de azért ha megnézzük, mekkora erőfeszítéssel propagálja és nyomja a FIA a jövőre induló Formula E világbajnokságot, lassan illik észrevenni, hogy a károsanyag-kibocsátás mumusa lassan, de biztosan túrja ki Európából nem csak a szívómotoros…..
winyettyu 2013.09.08 10:11:02
@ommm: igen, végülis hülyeség a villanyautózás... nézd meg, hogy egy átlag budapesti hány évvel él kevesebbet egy falun/erdőben élő embernél. és a belvárosi légszennyezettség szerintem 98%-a a belsőégésű motorok üzemeltetéséből ered(ugyanis a belvárosokban általában gázzal fűtenek, nem pedig fával, mint falun-kisvárosokban - ami szintén undorító, hogy októbertől márciusig füssszagban él az ember a vegyes tüzelés propagandálása miatt, de mindegy, most nem arról beszélünk..)
winyettyu 2013.09.08 16:15:08
@Shadowbull: megközelítő érték volt, nagyságrendileg(főleg nyáron) helyes a felevésem. A fékbetétpor igenis csökkenthető a villanyautózással, általában a villanyautók elég erős visszatáplálással rendelkeznek, ezzel(vészfékezésektől eltekintve) minimálira csökkentik a fékbetétek kopását. és nem a fűtés miatt van szmogriadó, hanem mert télen sokkal hajlamosabb az időjárás napokig szélmentes maradn i, mert ugye a felhős időjárás, ezáltal kis hőingás miatt nem alakulnak ki melegebb és hidegebb pontok a környezetben. és igen, meg tudom különböztetni a dízelkipufogógáz, a benzinkipufogógáz, a fékpor, a gumpor, és a fűtési füst szagát is, és ennek tudatában mondom, hogy budapest belvárosában az első kettő, de inkább csak a legelső, a dízelkipufogógáz szaga érződik leginkább, egy modrn benzinek kocsi a katalizátor pár perces befűtée után gyakorlatilag szagtalan.
Egyszerre három gyártó is felfedezte magának a kézzel is hajtható kerékpárok eddig nem létező piacát. A Kerékagy májusban írt arról, hogy egy hátfájással küzdő holland sebész, Lex van Stekelenburg ötlete alapján a TSG Essempio megtervezte a 4StrikeBike-ot, a négypedálos…..
winyettyu 2013.08.28 07:21:20
@igazi hős: nem, ha kiállva húzol-nyomsz, akkor igenis rohadt sok erő átmegy a kormányon. próváld ki, hogy egy hagyományosvékony acélkormányos bringára teszel spd pedált, és kiállva elkezded nagytányér-kónuszon tekerni. érezni fogod, hogy a kormány mekkorákat nyeklik mindenegyes pedálütemnél.
Egy ujjmutatás tízezer, három ujj harmincezer forint kenőpénzt jelent. Öt éve létezik eszköz a korrupció ellen, de az állam nem támogatja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Belsőség Felborítottam a BMW-t 2013.08.19 06:58:25
Imádom a timelapse videókat. Perverz kéjjel szoktam nézni, ahogy a felhők száguldanak az égen, ahogy fél perc alatt körbeszalad a nap a horizonton, vagy amikor tébolyult hangyákként cikáznak az emberek a nagyvárosok utcáin. De a legjobbak a szerelős timelapse-ek. Amikor váratlanul,…..
winyettyu 2013.08.19 09:35:23
@Liba Tóni: elöl hátul van (ahogy látom) 40-es zártszelvényből kitámasztás, ami le van csavarozva a padlóhoz, és az autóhoz is is hozzá van csavarozva. szeirtnem nem kell félni mellette/alatta, főleg, hogy ennyire megdöntve önmagától se nagyon dőlne már vissza...
Mi értelme az ötvenes táblának a három sávos úton? Miért kell hetvennel cammogni az autópálya-bevezetőn? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
winyettyu 2013.07.17 16:46:14
@panaszmuki: akkor ha 130-cal megyek, akkor 110 és 150 között kéne ugrálnia a gps-nek? :) attól függően, hogy mennyire nagy a hiba? érdekes módon, ha be van nyomva a tempomat, akkor max 1 km/h-t szokott változni az általa mutatott érték. szóval szeirntem ezt vehetjük igencsak pontosnak :)
TComment Akik mögött soha! 2013.06.26 12:13:03
Van egy toplistám, akiknek még a közeléből is menekülök. Lehet, hogy ez a hosszú élet titka? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
winyettyu 2013.06.26 23:39:42
@Sui: nem vagy túl intelligens. az autópályás példát úgy oldod meg, hogy ha észreveszed ugyanakkor a akmiont magad előtt, mondujuk 300 méterrel mögötte belenézel a tükrödbe. mivel a sebességkülönbséged kb 10m/s a kamionhoz képest, és ajánlott knb 80-100 méterrel átsorolni a belsőbe, ezért abban a 20-22 másodpercben figyeled a tökrüt, hogy közeledik-e valaki a belsőben. ha valaki nagyon közeledik, akkor leveszed a gázról a lábad, a kocsid elkezd lassulni, csökken a relatív sebességkülönbséged a kamionhoz képest. szeintem még 110ig se lassulsz vissza, amikor huss elhúzott melletted, te visszalépsz a gázra és elmész 130-ra gyorsítva a kamion mellett. nincs akkora bukkanó egy autópályában, hogy ha 10m/s különbséggel előzöd a 20 méter hosszú szerelvényt, akkor nagyon rádessen, ugyanis egy ilyne manőverhez maximum 15 másodperc kell kihúzódással és visszahúzódással együtt.
winyettyu 2013.06.27 14:24:12
@Sui: azért, mert csak akkor kezdhetsz bele egy előzésbe, ha azzal a többi közlekedőt nem veszélyezteted vagy zavarod. ergo ha ő mondjuk jönne 150-nel 160-nal, nem a te dolgod az, hogy betartasd vele a 130at. sokkal stesszmentesebb neked is meg neki is, ha egyszerűen elszáguld melletted és túl van tárgyalva. szeirntem. persze helyzetfüggő a dolog, de a tök kihalt autópálya-egy kamion- egy gyorsan jövő esetében szeirntem ez a logikus megoldás. de remélem egyszer majd belédszáll valaki 200-zal, ha ilyne hozzáállással mindenki elé kivágsz...
Mindenki, egyszerűen mindenki ilyet szeretne, az is, aki tagadja. Aztán vagy a pénz, vagy a bátorság hiányzik. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
winyettyu 2013.06.25 14:15:26
@Hurri Kán: totalcar.hu/tesztek/2013/06/05/toyota_verso_2013/2/ nesze, kb második bekezdés, hogy gaskorlatilag észre nem lehet venni, hogy alapjáraton beindul a motor. persze, egy enzo hangosabb, mint egy 1,6os tdi, de egy enzot hasonlítsunk össze mondjuk egy kamionmotorral, az van kb ugyanott erőben.
winyettyu 2013.06.25 22:43:37
@Ikukám: ő a 328i-re gondolt aban a kommentárban, amire hivatkozol. aki meg 100ról akar gyorsulni szívó motorral, az visszapakolja a váltót négyesbe, esetleg hármasba meghallgatja, hogy még mindig van motorja, és ennyi. a turbós benzinesnél meg vszínű ugyanúgy odalép neki hatodikban, és ennyi.
Hű, kedves naplóm, te aztán megsárgultál, mióta nem találkoztunk. Elnézést, de előbb külföldön voltam, aztán nagyon sokat dolgoztam, aztán náthás lettem, és rossz volt a számítógépem is, aztán meg pont megírtam két posztot, de megette a kutya. Most viszont csikósi…..
TComment Ha újságíró, hazudik 2013.05.15 05:45:00
„Kérlek, mondd meg előre: az autótesztelővel akarsz-e dumálni, csak haverkodásból jöttél egy kis trécselésre, avagy Csikós Zsolti véleményére vagy-e kíváncsi. Nagyon nem mindegy.” Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
winyettyu 2013.05.15 23:53:57
@Körömcsiga: és az a8-asban lávő ismerősöd be volt kötve? mert elég csúnyán fejbe tud már 30-nál is vágni egy légzsák... szerintem a bekötés sokkal többet jelent, minthogy most 5 vagy 15 éves kocsiban ülsz...
Kézzel és lábbal, valamint kézzel-lábbal is tekerhető kerékpárt fejlesztett ki egy holland cég, a TSG Essempio. A terv lényege, hogy a bringán tetszés szerint lehet külön-külön vagy egyidejűleg gyakorlatoztatni az alsó- vagy a felsőtestet. Az ötlettel egy nyugalmazott sebész,…..
Azt meg kell hagyni, hogy öles léptekkel tör előre a Ssangyong, de eljutott már oda, ahová a Hyundai? Nem. De kevésen múlott. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
András olvasónk küldte be a hírt és a videót, köszönjük neki. Lényegében bearanyozta a napunkat, annak ellenére, hogy ismét a halmozottan súlyos szabálysértés öndokumentációjának tipikus példányával szembesültünk. Amit nyilván elítélünk és szomorú, de mindezek…..
winyettyu 2013.03.21 23:41:48
@Tökösmákos: ha nem tolod neki 180nal akkor kevesebbet kell a (szerinted) 400ft adótartalmú benyából venned ;)
Jajj,de csúnya! GE Merci 2013.03.19 19:09:04
Érdekes keresztezés született valahol a nagyvilágban. E maszk egy G Mercin. Jogos a kérdés: Nooooooooooooooormális? Jánosnak köszönet érte. A cw-érték biztos, hogy javult valamicskét. Talán csak a két kályhacső méltó említésre. Katasztrofális...
Belsőség Türhők a busz előtt 2013.02.17 14:05:42
A könyökén jönnek ki az orosz, meg kínai belsőkamerás videók? Azt hiszi, hogy mi már bunkókból sem tudjuk a nemzetközi átlagot hozni? Egy budapesti buszsofőr helyrebillenti a nemzeti büszkeségünket: mi is tudunk legalább olyan ökröket mutatni, mint a keleti…..
winyettyu 2013.02.17 19:01:43
hát ebben a videóban nem sok necces helyzet volt... most ha az audisnak sietni kell, akkor mi van??? hadd menjen... nyilván nem azért megy el, mert meg akarja mutatni, hogy le tudja előzni a buszt, hanem mert siet. most az, hogy az átlag buszos idegbeteg, arról nem a többi közlekedő tehet. Budapesten bringával járva nap mint nap történik meg az, hogy tudom, hogy 30cal kell mennem ahhoz, hogy a köv lámpánál pont zöldet kapjak, erre erőből 40nel lenyom, aztán besatuzik a lámpánál álló kocsisor előtt, "jobb" esetben még le is húzódik a padkára, hogy véletlenül se tudjak elgurulni mellette.. na ezek miatt szoktam azt csinálni, hogy bemegyek a sáv közepére, akkor ha értelmes, akkor nem kap idegbajt azon, hogy nem tud odamenni a kcosisor mögé és elfékezni az összes mozgási energiáját, ha meg nem értelmes, akkor meg hadd főjö-fortyogjon magában... ugyanez vonatkozik azokra az autósokra is, akik nem képesek megelőzni.. ott megyek 20szal az ót szálán, várnám, hogy lendületből elmenjen mellettem, látom, hogy ott van mögötte 10 kocsinyi luk, én meg balra akarnk kanyarodni. na ezek se nagyion érdekelnek mostmár, kiteszem balra a kezem és akkor már megvár... nem fogok idegeskedni és elesni elttte... az meg a másik, hogy bringával sose enged ki az emebr egy ilyen dízelkályhát.. majd ha a bkv átáll cng-re vagy/és trolira, akkor lehet, hogy előzékenyebb leszek a buszsofőrökkel, de addig biztos, hogy nem... az, meg hoy jön kia touareg.. pusztán annyit kellett volna csinálni, hogy elveszi a gázt egy picit, mikor az elpőtte lévő autó jön ki... és akkor nem kellett volna belefékeznie.. valahogy van olyan érzésem, ha minden autóveető próbálna mondjuk egy hónapig kerékpárral közlekedni, meg tudná tanulni, hogy hogy kell egy lámpát megközelíteni, hogy kell gyorsítani,előzni, sávot váltani, ilyesmik...
„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett csak egy parányi szabad időhöz jutunk, kiviharzunk modern lakásunkból, és samponnal, szivacsokkal felszerelve rávetjük magunkat krómtól-lakktól tündöklő…..
winyettyu 2013.02.03 13:55:15
@seahawks: nekem is ilyen gondolataim vannak, mikor ezt megláttam. szerintem simán lepipálja a fiat multiplát meg a ssangyong rextont is. amikben azon kívül, hogy nem harmonikus a dizájnjuk, de legalább látni benne valami kreativizmust. ez csak egyszerűen csúnya, azok a körlámpák borzalmasak, a kombivá alakítás kimerült abban, hogy ráttettek egy olyan dobozt, amitől úgy néz ki, mint egy platóborításos navara. amúgy az orra simán a citroen xsara-ra emlékeztet. ja fotózás előtt az ablaktörlőket igazán le lehetett volna állítana, jobban mutatnának a képek, ha nem takarná ki a dél szélvédőt :)
winyettyu 2013.02.04 10:22:36
@Dr Zoidberg: és ezek után azt írod, hogy nem volt sok gond vele? ennyi elektromos és mechanikus zűrt 60K km alatt. meg mi az, hogy kicsit megnyomódik a lemez és 3 év alatt kirohad belőle egy tenyérnyi? a Hondával szerintem jól jártál :)