Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ggabor

61 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mielőtt belemennénk abba, hogy mit is kellene, fogjunk bele a témába a másik oldalról. Bárhol is legyen szó manapság arról, hogy a turisztikai szektor résztvevői az állam segítségét kérik, azonnal megjelennek a szakmánk kívüli, a témához nem értő hangok és szajkózzák ugyanazokat a lózungokat,…..
Ezen alapvetően szakmai blog következő posztjai azoknak szólnak, akik NEM részesei ennek a szakmának, nem látnak bele a turizmus mélyebb bugyraiba, de nyitottak arra, hogy megtudják, miként is áll ez a világ, mi rejlik a felszín mögött, miért is fontos az idegenforgalom túlélésének garantálása - a…..
Ezen alapvetően szakmai blog következő posztjai azoknak szólnak, akik NEM részesei ennek a szakmának, nem látnak bele a turizmus mélyebb bugyraiba, de nyitottak arra, hogy megtudják, miként is áll ez a világ, mi rejlik a felszín mögött, miért is fontos az idegenforgalom túlélésének garantálása - a…..
Forgalomterelés - forgalomirányítás - forgalomcsillapítás Mint azt az előző blogbejegyzésben is említettem, a kialakítandó várnegyed-stratégia egyik legfontosabb momentuma, hogy minél zökkenőmentesebben tudjuk a várba érkező, ott élő, ill. dolgozó tömegeket mozgatni. Itt a következő szereplőkről…..
Sokat gondolkodtam (már munka után persze), hogy melyik témával is kezdjem az ötletelést, aztán maradtam annál, amelyik az egész Ötletgyár-sorozatot kiváltotta belőlem: a budai várnegyed. Lássuk az elérendő célokat: - a várnegyed (mint a fővárosi turizmus egyik fő látványossága) legyen a vendégek…..
Aki az utóbbi napokat budapesti (vagy Budapesten is dolgozó) idegenvezetőként, utazásszervezőként, buszosként élte meg, másról sem beszélt, mint arról, hogy mi lesz a buszos turizmussal, ha "ezek" tényleg lezárják a várat előlünk. Mert ugye már jó ideje halljuk, hogy majd kiszorítják a várnegyedből…..
Kedves Kollégák, Aktív Idegenvezetők! Ha minden igaz, nemsokára megalakul egy új idegenvezetői érdekképviselet, egy új idegenvezetői szövetség. Ebben én - személyes okokból kifolyólag - nem fogok részt vállalni, de segíteni az ügyet kívülről mégiscsak szeretném. Még akkor…..
Tegnap hazánk egyik legdemagógabb tüntetésén jártunk. Ami semmilyen komoly problémát nem oldott meg, de a helyszín belvárosi volta, nemcsak a sajtónál talált hallgató fülekre, hanem sajnos a helyi önkormányzatnál is. Így mindenki elégedetten távozhatott. Én is ott jártam, de a…..
ggabor 2013.08.11 09:52:01
@Hammer: Igazad van, a probléma többrétegű.

Egyrészt vannak a turizmus, melynek elérendő céljai (többségében) Belvárosban vannak. A turisták egy jó része sem idővel, sem fizikummal nem rendelkezik ahhoz, hogy több kilométert gyalogoljon. Ha tehát a Belváros kér a turisták nyújtotta bevételből, lehetővé kell tennie, hogy a turistabuszokkal elérhetővé tegye a területet.

Másrészről pedig ott vannak a helyi lakosok, akik persze minél nagyobb nyugalmat és minél jobb levegőt szeretnének. Mint ex-belvárosi tudom, milyen fontos ez. Ha reggel kilenctől este hatig az ember háza előtt berreg fél tucat parkoló busz, az tényleg felőrli az ember idegeit.

A két igényt egy kalap alá hozni nehéz, leginkább jó logisztikával, technikai fejlesztésekkel és kőkemény ellenőrzésekkel lehetne. Ha például a nagyobb buszparkolóknál csinálnának egy buszsofőröknek kialakított helyet, ahol
- kifizethetik a parkolási díjat
- ihatnak egy kávét
- melegedhetnek/hűsölhetnek
akkor az egész rögtön színvonalasabbá válna és joggal lehetne megtiltani az álló buszoknak a motor járatását. Amit aztán szigorúan be is kellene tartatni - erre egyébként a Bazilikánál is kötelezett a tábla, csak ugye nem mindenki tartotta magát ehhez.

De megoldható lenne a kiszálló/beszálló pontos megoldás is, ahol a buszok csak a turisták felvételére/leszállítására állhatnának meg, majd továbbhajtanának egy nem túl messzi, gyorsan elérhető parkolási helyre. Ez azonban addig, amíg a város belseje hétköznapokon járhatatlan, a turistabuszok pedig nem használhatják a buszsávokat, szimpla álom, hiszen egy 20-30 perces Bazilika-látogatás alatt a buszsofőr ma épphogy elér pl. az 56-osok teréhez vagy az északi pesti rakparthoz - és máris fordulhat vissza.

Az illetékesek sajnos csak a "megszüntetjük, oszt jó napot" megoldást ismerik és preferálják. Így az utóbbi években gyakorlatilag úgy szűnt meg az összes nagyobb buszparkoló (Kossuth tér, Márc. 15. tér, Bazilika, stb.) a Belvárosban, hogy egy újat sem hoztak létre. "A turisták így is fognak jönni" - mondják (ill. gondolják), de tévednek. "Majd kiszállnak és gyalogolnak" - mondta az egyik tüntető is.

Látszik, hogy a szakmáról ezeknek az embereknek halvány fogalmuk sincsen.

Különben nem gondolnák, hogy a turizmus igénytelen és akkor is dőlni fognak a jól fizető kuncsaftok, ha a legnagyobb látnivalók majd csak BKV-vel lesznek elérhetők. Nem kérem, akkor ők majd mennek máshova és ide majd azok a vendégek jönnek, akiknek csak a Hop-on Hop-of buszra, a Ryanair-jegyre meg némi olcsó sörre telik. Semmi baj ezzel, csak az állami bevétel lesz kevesebb, hiszen ezek a turisták jellemzően nem költenek - a Belvárosban sem.

Aki pedig azt gondolja, hogy minden vendéggel eljátszható a gyalogos városnézés (amely egyébként tényleg népszerű), annak szívesen a gondjaira bízok egyszer egy hetvenes-nyolcvanas korosztályt képviselő, 45 fős csoportot: tessék velük városnézést csinálni 3-4 óra alatt úgy, hogy lássanak is valamit a (bel)városból.
75 éve volt a Hősök tér történetének egyik legfontosabb eseménye: 1938 májusában tartották Magyarországon az Eucharisztikus Világkongresszust. Az akkori vezetés természetesen kihasználta a rendezvényben rejlő lehetőségeket, de aki azt hiszi, hogy valami semmi kis…..
ggabor 2013.05.13 14:52:53
@hot-spot: Konkrétan az 1938-as eucharisztikus világkongresszus miatt lett lekövezve, lévén ez volt az egyik nagy rendezvényhelyszín (lásd még: budapestcity.org/11-egyeb/utcak-terek/Hosok-tere/index-hu.htm)

Persze kommunistázni egyszerűbb...
Ki nem vezet kis hazánkban idegeneket? – gondolkodtam el a városban sétálva. Megteszi azt a külföldi csoportkísérő, a nyáron unatkozó, nyelvet beszélő diák és (nyelv)tanára, a gyerekcsoportot kísérő pedagógus, az elhivatott művészettörténész, az ügyes taxis, a száguldó…..
Bravó, bravó – mondogatta a BKV-ellenőr minden egyes nyugdíjas vendégemnek, amikor a Kossuth téri metrómegállónál elhaladtunk mellette. Mivel nem igazán értettem a dolgot, a mozgólépcsőn állva visszakérdeztem még, hogy ezt nekünk mondta-e és ha igen, miért. A válasz…..
Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, 2011. kora őszén Megérkezem a reptérre és mivel az érkezőoldalra a felújítás óta nem szabad behajtani (ott a bérautósok kocsijai kaptak helyet), begördülök az alsó parkolóba, melyért (bár se nem őrzött, se nem védett) magasabb óradíjat…..
Nemrég nagy hírverést rendezett a BKK, amikor megnyitották a "hivatalos" buszparkolót a Műcsarnok mögötti területen. Természetesen fejlesztésről szó sem volt, csak körbekerítettek egy részt, mely elé egy kontérnert és egy, a forgalmat számláló felvigyázót pozicionáltak. Az,…..
Mai hír, hogy a MUISZ levélben fordult a Szent István Bazilika idegenforgalmi osztályához, nehezményezve az idei évre, előzetes bejelentés nélkül bevezetett belépti díjat. Molnár Gabriella elsősorban nem is annak mértékét, hanem a kommunikáció hiányát (és az emiatt az…..
2011. szeptember 27-án ünnepeltük a Turizmus Világnapját - legyünk őszinték - relatív kis visszhanggal. Voltak ugyan érdekes programok, egy pár napra a média is felkapta a hírt, de az érdeklődés igen gyér volt. És ezen még olyan nagyon nem is lehet csodálkozni: a szakmabeliek…..
Minap az egyik helyi ingyenes újságban felháborodott hangvételű cikk jelent meg a Bajcsy-Zsilinszky úton parkoló turistabuszok ügyében. A cikkíró helyi lakosokra hivatkozva több dolgot is kifogásolt: - a szabálytalanul parkoló buszok akadályozzák a forgalmat - a buszok parkolás…..
ggabor 2011.08.01 18:56:26
@Mary guida: Sajnos a probléma igazán senkihez sem tartozik - értsd ezalatt, hogy aki tudna érte tenni, annak ez nem prioritása, aki pedig akarna, annak semmiféle jogcíme nincs rá.

A kerekesszékeseknek épített felvonók szinte mindig csak pár hónapig "élnek", utána tönkremennek, nem javítják őket, vagy csak szimplán elérhetetlen az, aki működtetné őket - nem csak a Széchenyi fürdőnél.
Egykor még mosolyogtunk a száz dolláros laptopokon. Közben kiderült, hogy a nyugati világnak van a legnagyobb szüksége az olcsó kisgépekre.Régi-új probléma köszönt a szájjtervezőkre és dizájnerekre azzal, hogy egyre jobban fogynak a netbookok. Egyetlen év leforgása alatt közel…..
A hétvégén megtettem végre azt, amire a legtöbb kollégának a főszezon miatt (remélhetőleg!) nem jutott ideje: kihasználtam az alkalmat és - élve a Kultúrális Örökség Napjai keretében megrendezett Ingyenes Épületlátogató Hétvége adta lehetőséggel - meglátogattam számos…..
Szolgáltatások: 6 apartman és 2 szoba teljes felszereltséggel, saját parkolóval, terasszal és kerttel Elhelyezkedés: Pag szigetén, Mandre városában található Honlap: www.gligoramandre.com (angol, német, olasz, cseh, szlovén, horvát) ..
Szolgáltatások: Teljesen felszerelt, erkélyes, légkondicionált szobák és apartmanok Elhelyezkedés: Evia szigetén, Limni városához közel, a "Sipiada" strandnál Honlap: www.livaditisbeach.com (angol, görög) ..
Drive Like Yehu: Caress Drive Like Yehu: If It Kills You Drive Like Yehu: Hand over Fist (LIVE) Drive Like Yehu: Sinews (LIVE) Drive Like Yehu: O' Pencil Sharp (LIVE) ..
Szolgáltatások: 5 apartman, ill. stúdió teljes felszereltséggel, saját parkolóval és kerttel Elhelyezkedés: Porectől 15 percnyi sétára található Ár: 13 - 26,- EUR / fő / éjszaka Honlap: www.villamihaela.com (angol) ..
Szolgáltatások: Aromaterápiás jakuzzi, minibár, úszómedence, recepció, Wifi, stb. Elhelyezkedés: Szantorinin, Caldorini szikláira épült, gyönyörű kilátással, 1,5 km-re a városközponttól Ár: 57,5 - 142,5,- EUR / fő / éjszaka Honlap: www.aeolos.gr (angol, olasz,…..
The Used: All That I've Got The Used -Taste Of Ink (LIVE) The Used - Take it Away (LIVE) The Used: Liar, Liar (LIVE) The Used: Hospital (LIVE) ..