Regisztráció Blogot indítok
Adatok
botos.istvan

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tán emlékeznek még rá, milyen - szinte már közfelháborodást - okozott nyereményjátékunk, melynek végén öt olvasó nyerhetett egy Ariel Atom tesztvezetést cserébe azért, hogy megrendelte tőlünk jubileumi dupla DVD-nket egy ajándék bögrével. Voltak páran, akik azonnal, hangosan…..
botos.istvan 2010.08.03 20:52:58
@ecch: "Ezt akkor úgy csináltam volna, hogy egyenesben a pógár mehet, és egy kanyargóson elviszi egy tapasztalt ariel pilóta."

Most csak ezt az egyenest bérelték. Ahhoz nagyobb területet kellett volna bérelni. Lesz talán olyan is, de az nem is ennyibe kerül a magasabb bérleti díj és a fogyó gumik miatt, hogy csak az alapdolgokat említsem.
botos.istvan 2010.08.03 20:29:07
@Leadfoot: "Biztos jó lehetett, bár a "könnyebb átugrani, mint megkerülni" termetemmel nem biztos, hogy beférnék. :-)"

Én 178/94 vagyok most és épp nem csupa izom. Nem volt kihívás se be-, se kiszállni, se benne ülni. Igazából belül már öblösebb, mint némely kisautó (pl nincs kárpit, könyöklő az ajtón, merthogy ilyen nincs is). Emlékeim szerint benne ülve tágasabb, mint egy MX-5 vagy egy Lotus Elise.
botos.istvan 2010.08.03 20:32:29
@ommm: Ja, csak ez a motornak se használ. És 300 LE-s beállításnál én is elbambultam és a 3-ast kicsit ledadogtattam, nem hittem, hogy ilyen hamar vége lesz. Ahogy hallottam, ezt volt aki majdnem minden fokozatban megtette. Azt hiszem, az Donátnak annyira nem volt bejövős.
Először is. Szóljanak a pokoli harangok! Megvan az öt szerencsés, akiknek nem derogál, ha be kell ülniük egy Ariel Atomba. A bookline.hu már felvette velük a kapcsolatot, természetesen ott lesznek mindannyian. A 88 megrendelőből ők öten azok, akiket a Közös Gépi Tudat (Angéla…..
botos.istvan 2010.07.31 19:30:14
Én már túl vagyok rajta, elvileg a többiek is mostanra. Én egy technikai hiba miatt (be nem jött mail) már délelőtt mentem.

Milyen is volt?
Aki ült már roadsterben (pl. MX-5), az gondoljon arra, hogy nem csak a tetőt hajtják le, hanem a szélvédőt is lekapják, ez az autó magassága, talán kicsit alacsonyabban kell ülni, üléspozíció hasonló (tehát nem hokedlin kell ülni, hanem alacsonyan, majdnem nyújtott lábakkal) szélességben is kb. annyi a hely, viszont a rögzítőfék a bal oldalon van, de felesleges, itt nem "vezetéstechnikai eszköz", nem kell kézifékrángatás egy faroláshoz vagy megpörgéshez. Amit szokni kell, hogy a pedálok szinte összeérnek, ogre talpú Deák Bill Gyulák egyszerre tudnak kuplungolni, fékezni és gázt adni, de teljes értékű normáltalpúak az elején biztos, hogy felbőgetve fékeznek.

Bukóban vezettük, pofazacskó lebegés nem volt (videót még nem néztem vissza). Lehetett volna bukó nélkül próbálni, de én szemüveges vagyok, szerintem elhagytam volna közben, ha kipróbálom.

Én megfelelően barom voltam, 100 LE-nél még próbáltam rángatni, 200-nál már nem mertem (na jó, rám is szóltak), 300-nál pedig nagyon észnél kell lenni.

Az előzetes kéréssel ellentétben végül senkit nem dobtak ki, aki a 2-est lepörgette, tehát nem csak meggurítani lehetett (szerintem hang alapján volt olyan is, aki az 1-est is lepörgette).

A vezetési élményt én a Porsche 911-hez próbálom hasonlítani (azért ahhoz, mert ott is hátulról jön a hang). A Porschéban 200 körül a motorzúgást hallani, amit már túl kell kiabálni, itt én a szélzajt hallottam. Sose vezettem még nagy motort, furcsa volt, hogy a fejem külön életet akar élni. Számomra ez volt az egyik élmény, hogy le akarja szakítani a fejem a gyorsulás, az ellenszél. És ez még csak egyenes volt, milyen lehet, amikor kanyar is van és oldalirányú gyorsulás / lassulás és a belek is ki akarnak jönni a hasfalon, meg minden irányban? Sajnos a reptér betonjánál nincsenek viszonyítási pontok (útjelző karó, fa), így a sebességet nem lehet ahhoz mérni, hogy "hogy szaladnak a fák". Bevallom, én nem is mentem többet olyan 220-nál, de nem is ez volt a célom. Ültem már gyors autóban, természetesen német autópályán mentem már ennél kicsivel többel is, de sok tapasztalatom azért nincs. Itt tényleg a gyorsulás az élmény, hogy nem egy bőrfotelben ülsz és a szélvédő hasítja a levegőt, hanem egy műanyag az arcod előtt és az arcod kap mindent (a reptéren birkák is legelnek, nem csak port és muslicát lehet gyűjteni...). Igazából a klométerórát nem is nagyon figyeltem, barom voltam, nem néztem, hogyan kúszik a mutató 120-ról 200 fölé, inkább a fordulatszámmérővel voltam elfoglalva. Ez az autó 300 LE-s beállítással még 4-esben is elég hamar ledadog, de 5-ösben is meg tudja csinálni. És ez majdnem 9000-es fordulatot jelent!

Vezetéstechnikailag a pedálkezelés nem kihívás, egy Impreza vagy EVO is hasonló pedálerőkkel működik. Rúgni kell, oszt' kész. A fékkel kell vigyázni. Nincs elektronika, itt nem ment meg a komputer. Ez nem egy M3, hogy bekapcsolva bedobhatod a körforgalomba, aztán majd az elektronika összeszed, itt nincs mit kikapcsolni. Elhiszem, hogy nem véletlenül nem lehetett kanyarodni a pálya végén 2-esben megfordulás kivételével.

Így, 7 órával a vezetés után három dolgot jegyeztem meg belőle:
- motoros gyorsulás stabilabb alapon, 4 keréken
- leszakad a fejem, izmozni kell, hogy tartsd magad
- ilyen lehet egy Formula autóban ülni. Még nem F1, hanem Formula 3000, meg hasonlók, de azt hiszem, ilyen lehet.

Végezetül szeretném megköszönni az Ariel Atom csapatának, Donátnak és a Totalcarnak a lehetőséget, hogy kipróbálhattam az Atomot.