Regisztráció Blogot indítok
Adatok
68nyara

0 bejegyzést írt és 1331 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A világ országainak hivatalos adatközlései alapján Magyarország március 21. óta a világ csúcstartója a napi covid19 halálozásában. A görbéket elnézve ez még minimum néhány napig így is marad. Forrás: https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?time=2021-01-10..latest Bár…..
68nyara 2021.05.01 10:33:46
@white999: Apropó, kiver ÉRDEMES összevetnünk magunkat? Vagy az emberek nem egyenlőek? Van olyan ország, akivel ha összevetjük magunkat akkor az mást mond, mintha egy másikkal? Hogyan válogatod ki az arra érdemes országokat? Nem borítja ez fel a statisztikádat?
68nyara 2021.05.01 12:22:19
@white999: 1. Akkor ne írjunk olyan címeket/cikkeket, hogy "a világ legrosszabb..." 2. Olyan, hogy "Európa", így generál nincs. Még Nyugat-Európa sem. Nem összevethető, hogyha más módszertan szerint, más alapokról, más kulturális háttérrel ad adatokat. Csak egy kiragadott példa, tegyük fel, hogy össze akarsz hasonlítani két országot. A ország: a népesség 40 millio, a lakosság átlagéletkora 35 év, a várható élettartam 78 év, az egészségügyi ellátórendszer fejlett, a népesség egészségügyi szempontból kedvezőnek mondható paraméterekkel rendelkezik, kicsi az elhízottak aránya, az érrendszeri és rákos megbetegedések aránya alacsony. B ország a néppesség 6 millio, az átlagéletkor 55, a várható élettartam 80, az egészségügy közepesen fejlett, kicsi az elhízottak aránya, de az érrendszeri megbetegedések aránya magas, a rákos megbetegedések aránya közepes. (Ez egy nagyon leegyszerűsített, semmiféle valódi tanulmányra nem elégséges adatsor). Na, akkor jön egy megbetegedés, aminél az AB vércsoport 5%-al magasabb mortalitást ad, a P3VI gén jelenléte (nincs ilyen gén, mielőtt ...) kedvezően befolyásolja a megbetegedés kimenetelét, és a 60 év felettieknél és a csecsemőknél mutatták ki a legkomoylabb szövődményeket. Feladat: Vesd össze a két országot. Na itt ahány megoldás annyi féle "statisztikát" fog mutatni. A covid pont ugyyan ilyen, mutánsok és kettős mutánsok, genetikai hajlamosságok és népegészségügyi adathalmazok, kor és nem szerinti megoszlások, eü fejlettségi szintek és pozitív és negatív hatások (mindkettő jelen van pl. a halálozási mutatókban), korrupciós és módszertani különbségek, habitus és történelmi különbségek halmaza amit értelmezned kellene, e helyett előkapunk egy görbét egy adatról és ráillesztjük a véleményünkre. Mindkét oldal.
68nyara 2021.05.01 14:26:05
@birka menet: Akkor most még egyszer olvasd el amit írtam (meg amit a többiek írtak). Pont az a lényeg, hogy nem tudjuk a pontos adatokat. Ebből következik, hogy nem tudjuk összehasonlítani sem. Mivel nem csak én nem tudom ezeket, hanem msok sem, ezért lehetetlen pontos és használható választ adni ezekre. Vagy te tudod az összes paramtert fejből, és azt állítod, hogy azok a statisztikák biztosan helyesek? Akkor kérlek indokold is az állításod.
Kisgyerekként minden gép tetszett nekem, ami pedig "magától" működött, azt egyenesen csodának láttam. A tömegközlekedésben viszonylag kevés dolog működött automatikusan akkoriban: ilyenek voltak a "tökönverős" kapuk* a metróban, és a mindenfelé sorakozó étel- és italautomaták. Róluk van szó: Ma…..
68nyara 2021.04.28 08:54:20
@KissGecihuszár: Szerintem rosszul látod. Az a DEMOKRÁCIA amit sokan elképzelnek, és mindig másik országba vízionálnak az csak elméletben létezik. Az az IDEÁLIS demokrácia, ahol minden tökéletes és mindenkinek patikamérlegen kimérve egyenlőek a jogai, na olyan nincs a világban. Az otthoni demokrácia más mint mondjuk az itteni (UK) demokrácia, de én nem állítanám, hogy az gyik jobb, vagy a másik. Lehet találni jót mindegyikben, mint ahogy rosszat is. Amikor közelről látod a működését, mondjuk x év ottartózkodás után, akkor azért kicsit árnyalod a képet. A baj az, amikor valamelyik országban lakó, egyébként nagyon lelkes és elhivatott emberek csak a rosszat látják a saját, és csak a jót a másik ország rendszereiben. Ez általában ismerethiányból fakad. Kicsit elvakultak ilyenkor a másik rendszer felé. Tipikus a szomszéd füve mindig zöldebb effektus. Én is átestem ezen, mint minden fital, aztán van aki élete végéig benne ragad. Ahogy gazdaságilag sincs olyan ország ahol kolbászból van a kerítés, úgy demokrácia tekintetében sincs.
68nyara 2021.04.28 10:25:36
@KissGecihuszár: Ami a németeket és Németországot érinti teljesen egyetértek veled. Az én első emlékem róluk (nyugat-) 79-ből van. Na azóta valami teljesen más épül odaát. Kelet-Németországban is nagyon sokat jártunk, ott is élnek rokonok, de az is más volt. Természetesen egy szar diktatúra, de ha az egyedi ember életminőségét vesszük, akkor volt benne valami ami végérvényesen elmúlt. Ezt baromi nehéz megmagyarázni, főleg a mai fiataloknak, hogy az egyik oldalon van a diktatúra, a mindenkiről jelentő titkosszolgálat, a párt, a politikai bebörtönzöttek, a másikon meg a németes gondolkodás. Ma ez változott azt hiszem a legtöbbet.

Itt Angliában is nagyon sok minden változott. Ha valaki a nyolcvanas években jött ide, akkor azt látta, hogy igen, London a világ közepe (nekem sosem volt a kedvencem, nem is lakom a közelében sem), de vidéken valami elmondhatlan lemaradás van, pláne északon, ami akkoriban épp a válságot élte a Thacheri bányabezárások és magánosítás miatt. Mára az átlag polgár jól él, kivéve persze az állandóan jelenlévő "white trash" amit otthon elég nehéz megint csak elmagyarázni. A mindig mindenért síró, mindenért mást hibáztató (nem csak a külföldieket..) soha nem dolgozó ellenben legalább iskolázatlan réteg. Ez ilyen formában ismeretlen otthon. (Látszólagos egyezése az otthoni kissebbséggel, megtévesztő, ez nem az, olyan is van, csak itt travellernek hívják.) De valahogy az "életminőség" elindult lefelé. Ez egy nehezen megfogható dolog, sok mindenből áll össze, nem csak a pénzből.
68nyara 2021.05.01 10:04:54
@nyelv-ész: Majdnem igaz, de azért vannak különbségek. Persze, hogy vannak, két teljesen eltérő történelmű ország, eltérő hagyományokkal, szokásokkal.
"Nem szívesen veszek részt abban az adok-kapokban, amik a halálozásis statisztikák körül zajlanak, csak azt tudom elmondani Önnek, hogy én mit nézek. Eddig is ezt tettem, ezután is ezt teszem. Van az Európai Uniónak egy minden tagállamra kiterjedő adatszolgáltatási felülete, ahol közlik, hogy az…..
1853 körül. Egy asszony mosáshoz vesz vizet egy angol falu kútjáról. Csaknem 170 éves a fotó ..
68nyara 2021.04.26 11:28:45
@bioLarzen: Mindenki rosszul tippel a tüzoltós képnél. A tag vigyázban várja a jelet amikor eshet. Ha egyszer az a parancs, hogy várjon, akkor vár, akár a levegőben is. Itt mindenki volt katona az elmondások szerint, akkor ezt tudnia kell. Ha az a parancs, hogy fesse be az eget, akkor nem az a kérdés, hogy hogyan, hanem milyen színűre. Nem? Na a hétszentségit a sok kopasznak. :)
68nyara 2021.04.26 11:30:42
@gigabursch: Bár az sem rossz, amikor apuka rágyújt egy szivarra...
68nyara 2021.04.26 12:51:04
@gigabursch: Most nem azért, de nincs zsebben a keze....Az tényleg eszetlen lenne.
35 évvel ezelőtt, április 26-án következett be az emberiség által okozott egyik legnagyobb műszaki katasztrófa. A csernobili atomerőmű-balesetet számos könyv, regény, dokumentumfilm és fikciós alkotás dolgozta fel, mégis az amerikai – brit koprodukcióban készült, Johan Renck által rendezett…..
68nyara 2021.04.25 12:31:44
@Fredddy: Teljesen igaz.

A vodka és a cigi abszolut hétköznapi volt. Csak Magyarországon nem vodka, hanem konyak(nak nevezett lötty) vagy hubi volt, az alján meg valahol a vegyi gyümi állt. A vodka inkább azért, mert nem volt annyira árulkodó szaga. De a sűrű füst az gyakorlatilag leltári tartozéka volt minden irodának.
68nyara 2021.04.25 15:49:49
@gigabursch: Miért a csúcsvezetői réteg képzett volt más vonalon is?
68nyara 2021.04.26 08:24:12
@Fredddy: @Kopfrkingl: A SZU beli piálási meg más szokásokhoz még pár gondolat.

Aki volt a SZU-ban, a 70-es, 80-as években hivatalos, vagy kvázi hivatalos úton, az tudja, hogy 1. nem lehetett a SZU-ban kisérő nélkül mászkálni. A kisérő(k) volt(ak) azok akik felügyelték, hogy ne menj olyan helyre ahova nem lehet, ne beszélgess olyan emberekkel akikkel nem kellene. Aztán minden este vacsora volt, étteremben, főleg a szálloda éttermében, és ott mértéktelen mennyiségű vodka. Vizespohárból. Legalább is nekünk vizespohár, nekik vodkás. (Az orosz 100 gramm vodkát kér, nem 3 centet, meg fél decit) Na ilyen vizespohárból kellett meginni végtelen mennyiséget, (uborka hozzá...) és minden alkalommal jött a tószt is. És minden alkalommal seggrészegre itta magát mindenki. Ha nem ittál megsértődtek.
2. A vodkán, halkonzerven meg kenyéren kívül nem sok mindent lehetett kapni a boltban. Legalább is az átlagos boltban. Ha jött valami akkor rohant mindenki, nehogy elfogyjon mielőtt odaér. Sokszor elfogyott. Ma ebből profitálnak, mert nem jönnek zavarba, ha elfogy a boltból a wc papír a nagy coivd rohamban, van otthon újság.
3. A szállodában volt szobaasszony minden emeleten, meg lehallgató csoport a legfellsőn. A szobád meg garantáltan be volt poloskázva. Szállodában nem szídtuk a rendszert.
4. Sokan azt hiszik, hogy Sztálin halálával az összes rossz végetért és jött a munkás menyország. Hát nem. Maximum sokkal inkább a színfalak mögé szorult az erőszak, de ott volt a hétköznapokban. Ugyan úgy elküldték a politikailag megbízhatatlan embereket szibériába. És nem csak a SZU-ban működött így. A párt elintézett sok mindent. Még gyilkosságokat is elsikált. Magyarországon is. Ha megbízható elvtárs voltál akkor kaptál előnyöket, ha nem, akkor a családod is kiszorult ezekből. Ahogy pl. egy rockkoncert után a rendőrök teljesen random módon gumibotoztak fiatalokat. Nem kellett csinálnod semmit, egyszerűen ott voltál.
5. Az, hogy nem a kárelhárítással foglalkoznak, hanem ideológiai frázisokat puffogtatnak, meg azért volt, mert egyrészt mindenhez kellett ideológia. Ezt ma már nem értik akik nem abban nőttek fel, de mindenhez ideológiát kellett passzítani. Másrészt, ők mindenhez IS értettek. Harmadrészt, a legnagyobb félelmük az volt, hogy az emberek a párt ellen fordulnak. Ezért kellett minden ilyen balesetet eltitkolni, megmásítani. Mert olyan nincs, hogy a fejlett szocialista rendszerben valami rosszul működjön, vagy ne adj isten rosszabbul, mint a hanyatló nyugaton. Ezt nem lehetett beismerni, mert az a rendszer hibájának a beismerése lett volna. Ha meg elismerem, hogy a rendszer hibás, akkor azzal a párt érdekeit sértem, akkor az emberek még végén megkérdezik, hogy akkor mit csinál az a rengeteg párt funkionárius? Ez egy "szerződés" volt a párt és a társadalom közt. Mi hagyunk élni és adunk munkát (most hagyjuk milyen munka volt, meg mennyibe került ez az államnak, de tény 100% volt a foglalkoztatottság), adunk élelmiszert (többnyire azért volt mit enni, olyan amilyen de kaja), inni (na az volt), adunk lakást (panel, de erre fussa), te meg nem kérdezel, elfogadod a rendszert.
Hekus Dönci, a kamaraerdei ügy, a szőkített hajú gyilkos Sántha Dezső, az ámokfutó Richter Richárd, a martfűi rém és a rendőrgyilkos Soós Lajos. Benzinkút- és gyerekrablás, családirtás és a zuglói nyilasper... Biztos vagyok benne hogy az olvasók közül nincs olyan, aki legalább egyikről - ha nem…..
68nyara 2021.04.23 12:24:59
@Club Sandwich: A baj az a halálos ítélettel, hogy esetleg elítélnek valakit aki ártatlan, és azt nehéz visszacsinálni. Lásd a martfűi rém esetét, mondjuk ott az ártatlan csak börtönben ült miatta. Viszont, mondjuk a gyerekeit a tetőről ledobáló (majdnem embert írtam) esetében én simán ledobnám őt is. Persze, csak ha 100%, hogy ő volt. Baromira nem érdekel, hogy "pillanatnyi" elmezavar volt e a hátterében. Mondjuk a martfűi rém esetében is lettek volna ötleteim, de persze ott tényleg bejön az, hogy mi van ha ártatlan? (Az ötletben szerepel egy ló, a többit a tisztelt közösség fantáziájára bízom.) Nem bírom a gyerekek és nők elleni erőszakot. Semmilyen formában. Ha ennyire fasza gyerek akkor jöjjön ki a hóra, lehet férfiasan elintézni mondjuk egy féltékenységet, de nem késsel (az egy aljas fegyver) és nem nyúlunk a nőkhöz és gyerekekhez. Bár sokkal jobb, ha egyszerűen elfogadja, hogy vége és ez van. Szar, de attól a nő úgysem jön vissza. Benned is kell, hogy legyen hiba, mondom ezt két válás után.
Nem tudom, de mikor én gyerek voltam, a suliban mi elintéztük még egymás közt az ilyen vitákat. Sokszor verekedtünk, de voltak szabályok, mág a kissebbségiek is betartották. Évek múlva is, ha találkoztunk az utcán volt kézfogás, és tisztelte a másik iránt. Pedig fiatalként néha kék-zöldre vertük egymást. Nem emlékszem ilyen aljas hatan támadjuk meg és hátulról először verjük fejbe, biztos ami biztos dolgokra. Szóval lehet, hogy akkor voltak súlyos bűncselekmények, de valahogy a világ - ilyen szempontból - biztonságosabb volt. Persze ettől még maga a kommunizmus az egyik leg aljasabb rendszer volt, és többek közt pont a diktatórikus rendszer miatt volt ez ennyivel biztonságosabb a hétköznapokban.
68nyara 2021.04.23 13:02:21
@Club Sandwich: Ebben igazad van.
Gazdaságilag és a járványkezelésben is sikeres országok egyértelműek azok, ahol a társadalmi bizalom és együttműködés a legmagasabb szinten van. Erős közösségi normák, szabálykövetés jellemző ezekben az országokban, és az emberi élet megóvásáért is mindent megtesznek, hiszen ez erősíti a…..
Alig több mint 60 éve ért véget a madarak és három másik faj ellen hirdetett téboly a kommunista Kínában. A Négy Kártevő Kampányban a legyek, a szúnyogok, a patkányok mellett a szerencsétlen veréb is bekerült az irtandó fajok közé. De amíg az irdatlan populációjú legyeket, szúnyogokat vagy a hasznot…..
68nyara 2021.04.14 15:09:49
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Akkor most helyettesítsd be ezt azzal, hgy a holokauszt csak egy ostoba döntés volt, és nem a nemzetiszocializmus bűne. Nem, kedves vezértroll, ez IS a kommunizmus egyik bűne volt. Nem lehet elvonatkoztatni attól, hogy kik vitelezték ki ezt a tökéletes népírtást, mert az maga a relativizálása a bűnnek, amit más esetekben szerettek oly lelkesen támadni. Az a frázis, amit úton útfélen lehet olvasni és hallani, hogy ez, vagy az a bűn, vagy hiba, az nem a kommunizmus/szocializmus bűne volt, mert az adott helyen és időben nem is az volt, mert Marx, Engels meg persze Lenin eredetileg nem is így értették, nem is így írták le az elméleti szocializmust/kommunizmust az egy ordas nagy hazugság, mert ezek bizony mind a létező szocializmus/kommunizmus hibái és bűnei voltak. Nincs olyan, hogy elméleti kommunizmus, ami valami elvont és elérhetetlen állapot, mint Buddha, és az összes hiba az csak a megvalósításból fakad. Nem, már az elv is hibás. Maga a kommunizmus (és szelidített verziója a szocializmus, amit meg lehetett etetni a balos nyugati ifjúsűggal 68-ban) egy utópia, amiben egyetlen kicsiny dologgal nem számoltak az emberrel. Erről könyveket lehetne írni (és írtak is) de egyszerűbb ha csak szimplán megnézed Az Ember Tragédiáját. Mert minden ember egyenlő és egyforma, ja a borotváló gép után, mint az ismert viccből tudjuk.

Nincs tökéletes rendszer, sem a kapitalizmus (pláne nem a feudalizmus, stb.) sem a liberalizmus nem az, mint ahogy ennek bármilyen kombinciója, a demokrácia minden formája rejt hibákat, de a kommunizmus, nemzetiszocializmus, fasizmus mind az emberiség elleni bűntettek (igen az emberiesség ellen is vétenek, amit oly sokszor összekevernek az előbbivel). Aki pedig mentegeti ezek bármelyikét, az ugyan úgy részes ezekben a bűnökben.
1864. november. A William T. Sherman tábornok vezette északi csapatok vasútvonalat rongálnak meg Atlanta térségében, hogy nehezítsék a déliek ellátását..
68nyara 2021.02.08 14:16:20
@Csokis: Megelőztél. Nem is tudtam róla, most meg elkapott a nosztalgia. Mennyiszer kajáltunk ott! Ott halászott ki egyszer az egyik hallgatótársam egy fél zacskót a zöldborsófőzelékéből. :) És megy a V2 is a levesbe? Ne már.
A spanyol konyhaművészetnek római, mór és zsidó gyökerei vannak, melyet az amerikai kontinensen történt hódítások során szerzett zöldségekkel bővítettek. Mivel az ország nagy részét körbeöleli a tenger, így gyakori alapanyagok a halak, és a különböző tenger gyümölcsei, de sok húst is fogyasztanak.…..
A két hete kezdett sorozatot a Nemzeti Múzeum fotógyűjteményéből folytatom tovább, hiszen a múlt héten nagy többséggel megszavaztátok. De hogy a hagyományos random válogatás híveit se hagyjam pácban, jövő héttől megint lesz néhány belőlük, aztán hamarosan ilyen összeállítást is láthattok majd újra…..
68nyara 2020.12.08 08:54:01
A Tabánhoz még pár gondolat. A világon soha nem épül(t) úgy városrész, hogy az eleve egy lepusztult, felszámolandó valami lesz. (Na kkor rögtön cáfolom is magam, mert mondjuk egy Brazil favela az nem igazán erre példa, de most hagyjuk a kihajtogatott olajoshordókból összedobott nyomornegyedeket.) Minden település(rész) funkcionálisan épül fel, ahogy az történt eredetileg a Tabánnal is. Aztán eljár felette az idő, és pár (száz) év múlva valaki jön és azt mondja, hogy ez már nem alkalmas lakhatásra. Na, ilyenkor lehet választani, hogy felújítunk, vagy bontunk. A Tabán esetében nem nagyon volt választás, mert irgalmatlan pénzért elő lehetett volna állítani egy óriás skanzent, ahol senki nem akart volna lakni igazán. Ráadásul az már akkor sem az lett volna amiért egyesek emlékeiben az a vadromantizmus netovábbjaként élt. Mert addig OK, hogy kiköltözteted a bent lakókat. Majd 10(20-30) év alatt felújítod, majd eladod a lakásokat akkor már jó sok pénzért, kinek is? Az nem megy, hogy rahedli pénzt ráköltesz, aztán kiadod mondjuk olcsó bérlakásként. Mondjuk akkor garantáltan tíz éven belül ugyan ott fogsz tartani mint előtte, lesz egy lerohadt, szlömösödő kerületed. Ha meg el akarod adni azoknak akik a "romantikus Tabánt" álmodták oda, akkor azok nem fognak odaköltözni, mert egy dolog a romantikát kívülről szemlélni, de megint más egy gyakorlatilag lakhatatlan területen lakni. Mert az utak szűkek, mert gyakorlatilag a bútoraidat nem lehet odaszállítani, mert nem tudsz az autóddal behajtani, parkolni. Ma persze azt mondjuk, hogy milyen jó is ez, mert minek autó, de ez a gyakorlatban azért nem így néz ki.

Tiborulról: Személyesen ismerem, azt hiszem valamennyire barátomnak mondhatom, bár évek óta nem beszéltünk. Azt hiszem kicsit elengedte ezt az egész blog dolgot a könyvek után. Talán kicsit belefáradt. Amit megértek valahol. Remélem egyébként jól van, és egészségben átvészeli ezt a vírus dolgot, mert azért már ő sem fiatal. Bár vannak akik soha nem öregszenek meg.
68nyara 2020.12.10 07:19:28
@David Bowman: Már milyen értelemben hoztad fel példaként?
A magyar és a lengyel költségvetési vétó után hirtelen fenyegető közelségbe került ennek a két országnak a kiebrudalása az EU-ból, ami sokmillió magyar és lengyel ember számára elkeserítő fejlemény. Sokan még mindig a homokba dugják a fejüket, azt állítva, hogy ez nem fordulhat elő, de sajnos nagyon…..
68nyara 2020.11.23 12:01:16
@citrix: Norvégia ugyan de facto nem tgja az EU-nak, de pont a piachoz való hozzáférés és a szabad munkaerőáramlás tekintetében mégiscsak az.
68nyara 2020.11.23 12:09:23
@citrix: Komplett K-EUrópa nem zárkózott fel a fizetésekben az EU nyugati feléhez, vagy, jobban mondva a nagy "elszívó" államokhoz, mint Németorszég, Ausztria, UK, Norvégia, stb.

Ami a lopást illeti: Nem tagadom, hogy van, volt is mindig, lehet az arányokról is vitatkozni, de egyszer már pontosítani kellene, hogy ki mennyit lopott, mert a "minden pénzt ellopnak" nyilvánvalóan nem igaz, mert az, hogy a gázszerelő cége nyeri a közbeszerzést, nem jelenti azt, hogy akkor az egészet ellopják, mert akkor nem épülne egy centi út, stadion, stb. sem. De épül, tehát nyilvánvaló, hogy nem az egészet. Na most jön a fogós ravasz kérdés, hogy akkor mennyit? 10%, 5% (ezek is hatalmas összegek), vagy 50% (ez meg még nagyobb, csak nem valós. Szóval ok, hogy O1G, meg mindent ellopnak, de mi az a minden?

A jogállamiságot meg akkor lehet számonkérni, ha leírják, hogy pontosan mi számít annak. Ez olyan, hogy holnap bemész dolgozni, és azt mondja a nagyfőnököd, hogy bocsi, harmadolják a fizetésed, mert nem felelsz meg a vállalati erkölcsi szabályoknak. Ha meg visszakérdezel, hogy milyen szabálynak nem feleltél meg, akkor rávágják, hogy hát az erkölcsi szabályoknak. Az ok, hogy csaltad a feleséged, de egyrészt ehhez mi közük, másrészt sehol nem volt leírva, hogy nem teheted, harmadrészt, csak sejtheted, hogy ez volt az ok, de soha nem mondták meg neked, hogy mi is volt az?

Mielőtt jön Matyi, és kioszt, hogy mi vagyok, nem hiszem, hogy ez a jogállamiság netovábbja, csak ha azt mondjuk, hogy Magyarország, meg Lengyelország zsarolja az EU-t, akkor ez fordítva is igaz. Na most kezdhetünk azon vitatkozni, hogy ki kezdte.
Az 1935-től Kodachrome néven forgalmazott diapozitív (Európában pedig az Agfacolor) tette lehetővé a színes fotózás tömeges elterjedését. Az Egyesült Államokban a Kodaktól kapható film sajátos színvilága oly annyira jellemzővé vált a korszakra, hogy a korabeli színes képeken látható "mesevilág"…..
A Projekt 1444/Kirov osztályt bemutató sorozat újratördelése miatt az Urál a maga jól megérdemelt, külön posztjába került át, némi ráncfelvarrással kísérve. Rendszerint a Projekt 1144-esekkel együtt szokták említeni a Projekt 1941 szám alatti, Titan (Titán) névre keresztelt típust („nagy nukleáris…..
68nyara 2020.08.23 13:48:34
@Maga Lenin: Az elég kellemetlen lehetett, mert egyrészt vezetni is nehezebb így, másrészt lakni rajta sem öröm.
Folytatódik a Kirovok ismertetése, ezúttal a fegyverzettel. Az első rész itt érhető el.   A vízi és víz feletti célok elleni fegyverzet A korlátlan hatótáv mellett a 1144-esek legveszélyesebb tulajdonsága, hogy harci eszközök egész armadáját hordozzák, melyek révén nagyon komoly fenyegetést…..
68nyara 2020.08.14 20:05:21
@KGyST: Ez majdnem biztos, hogy a Miller páros könyve, csak ki van takarva az oldalszám, és a jobb felső sarokban a fejezetcím. Legalább is azzal betűre egyezik.
Sziasztok magyarok, mi több, véreim! Mondhatnám akár, hogy jó reggelt Vietnám, de az hazugság lenne. Há mi a fészkes fenét csináltok Ti itt kérem szépen?! Kiteszem a lábam a kies, de legalábbis földrajzi értelemben dimbes-dombos elsődlegeshazámból, erre Ti elássátok az indexet, meg hasonlók. Most…..
68nyara 2020.07.31 08:33:18
@midnightcoder2: Egyetértek, ha egyszerre mond fel 80 újságíró, akkor ott már megvan a hely ahova mennek. Nem tudom, hogy ez hol van, lehet 444, meg 24, de hogy valahol ez már le van zsírozva az szent. Pár hét múlva majd olvashatjuk, hogy hol jelentek meg.

Maga az Index sztori meg még csak nem is érdekes nagyon, van egy főszerkesztő, akit kirúgnak teljesen jogosan, van egy rettegés roham, aminek egyelőre semmi alapja. A csavar annyi, hogy szerintem, ez előre le volt sakkozva 444 felől. Ők leadják a szüveget Dull-tól, erre lesz reakció, amire kontra lesz a szerkesztőségi felmondás, ami után majd a szegény elárvult újságírók munkát keresnek és a jószívű 444 felajánlja a státuszokat nekik. Mindenki elégedett lesz, és a nép - az istenadta - szemében a 444 és az ex szerkesztőség lesz a jófiú. Régebben ezt puccsnak hívták. A moszkovita elvtársak szótárában a maszkirovka bekezdés környékén kell keresni.
"Az Arcanum által jegyzett szocialista Magyarország bűneseteit a korabeli sajtó szemüvegén át bemutató sorozatunk egyelőre véget ért. Ám újabb nosztalgikus témával folytatódik idén a Digitális Tudománytár cikksorozata, ami az 1945 utáni magyar filmsorozatokról szól majd, amelyeket jócskán átszőtt a…..
68nyara 2020.07.06 10:27:15
@¿Qué tapas hay?: Köszi, amőgy teljesen igazad van abban amit leírtál. Ugyan ez nem egy ilyen blog keretei közé tartozik, de részben átfed azzal amiről te is írtál: a magyar felsőoktatás szervezeti alakulása eléggé sok értelmetlen és sokszor erőltetett összeolvasztást és szátválasztást hozott 1945-től (részben 1920-tól) napjainkig. Sokszor hamisan vesznek át "hagyományokat" , sokszor meg letagadják azt is ami ténylegesen a múltjukhoz tartozik. Mondjuk ez nem csak a felsőoktatásra vonatkozik, középfokon is tudok pár elég "érdekes" szituációt.
1930. Az első automata tőzsdei árfolyamkijelző-fal egy New York-i brókerházban..
68nyara 2020.06.30 09:34:28
Hopp, kicsit pontosabban innen származik a fotó: www.anp-archief.nl/page/222142/verkeer-drukte-wegeninformatiedienst

Dick Coersen készítette, 1963 secember 18-án Hágában és a nagy hó miatt éppen baromira elfoglalt "ANWB közúti információs osztályát" mutatja.
68nyara 2020.06.30 15:03:22
@gépzavar: A második térkép egyébként nagyjából az A12 (Arnhem környéke) és az Ems (A7) közti terület. A harmadikra már nem lehet jó találatot adni, mert az már nem látszik eléggé.
Vérző végtagok és félresiklott biológiai kísérletekről szóló szóbeszéd övezte a vándorkagylók megjelenését a Balatonban.  ..
  Ma március 15-öt írunk és én 2 hónapja még poénkodtam a koronavírussal. Ha valaki tüsszentett egyet az irodában, akkor röhögve kiáltottam oda neki, hogy „Korona, menj haza!”. A többiek is röhögtek. 3 hete még bőszen olvasgattam az Olaszországban élő magyar orvosoktól érkező Facebookon…..
68nyara 2020.03.16 13:08:20
@Laciii: Nem, nem hullanának ezrével, erre semmilyen adat nem utal. Az szimplán, hogy dohányos nem jelenti automatikusan, hogy intenzívre szorul. A 78 éves szívbeteg ÉS dohányos igen, meg az az COPD-s beteg aki dohányzik, az igen. Amúgy éppen a fent vázolt megoldás felé mozdult el pl. Nagy Britannia.
68nyara 2020.03.16 13:51:27
@Laciii: Nem, nem azért alacsony. A mortalitás 40 (60) alatt azért alacsony, mert kevésbé veszélyes a vírus a nem idős, nem legyengűlt immunrendszerű emberekre. Halálozási arány minden korosztályban van, még ha ez alacsony is. A kérdés az volt, hogy túlterhelné e az egésszágügyet pusztán a nem idősek kezelése, erre mondtam, hogy nem.

A második mondatod teljesen értelmetlen, esetleg fejtsd ki mi az értelme, akkor tudok rá válaszolni.
68nyara 2020.03.16 18:19:00
@Laciii: Na még egyszer fussunk ennek neki: a 40 év alatti betegek elenyésző része szorul lélegeztető gépre. Nem azt mondtam, hogy NEM LEHET találni olyan beteget aki akár meghalt 36 de akár 21 évesen is a vírustól, de a számok bizony azt mutatják, hogy a 70 éven felüliek között kurva magas a halálozás (értsd 10-en százalék) a 20-30-40 éves korosztályban meg ennek a töredéke. Ahogy azt sem mondtam, hogy nem kell SEMMIT sem tenni, de az országot nem állíthatod le. Igen, lehet korlátozni a határátlépést, lehet korlátozni a tömegrendezvényeket, stb. De ha túl reagálod, akkor nem lesz hova visszamenned a home office-ból, mert nem lesz cég, nem két hétről van szó, hanem akár hónapokról. Arról nem is beszélve, hogy ha túlsgosan elhúzod a lefutását, akkor bizony megeshet, hogy a második hullám, ami esetleg jön a következő ősszel-télen, az sokkal magasabb csúccsal fog jelentkezni, mint ez volt. Lásd spanyolnátha 1919-20-ban.
Ilyen helyzetben bizony sokkal fontosabb lenne az igazán veszélyeztetett korosztály védelme, akik tényleg túl fogják terhelni az eü-t, főleg ha tömegesen jelennek ott meg. A 30-40 meg még fiatalabbak meg túl esnek rajta, természetesen nem zéró veszteséggel, és természetesen annak aki meghal ez szar ügy, a családjának meg még szarabb, de, ősszességében nézve mindenképpen lesz aki belehal, akkor is ha lassítod a lefutását, akkor is ha nem. Mert ez már rég nem arról szól, hogy teljesen megállítjuk a vírust, és mindenki megmenekül - végefőcím, főhős macsón néz a kamerába - hanem arról, hogy lassítjuk a terjedést. És ebben igen, szerepe van a karanténnak is. De nem az olyan túltolt rettegésnek mint ami a blogger szövegéből lejött. @midnight coder-nek ebben igaza van, valóban csökkenti a terjedést, ha aki teheti otthon marad, de ettől még ne pánikoljunk már ezerrel. Tegyünk meg mindent az idősekért és a veszélyeztetettekért, és nyugalom.