Adatok
Ekko
0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Sugárútnak, nem "autópályának" tervezék. A Kossuth utca szélesítése 1895-ben. Forrás: Vasárnapi Újság
A legtöbb nagyvárosban az élet leginkább a belvárosi főútvonalak mentén zajlik: az "örökzöld" Champs-Elysées-n kívül elég…..
Ekko
2011.02.06 22:07:02
@zozo6296: Azok szokták a Rákoczi utat "ironikusan autópályának" hívni, akik szerint az autó maga az ördög, és miatta van minden rossz, és le kellene zárni meg bontani az összes "autópályát" a városban, mert akkor minden megoldódna. Ezért nem szeretem az "autópályázást". De te hívd nyugodtan aminek akarod, azért én még nem foglak lebajszosozni.
Ekko
2011.02.07 09:36:22
@zozo6296: Valóban nincs, írtam is, hogy nem ez a cél. A dugódíj pár éven belül gondoskodik majd róla, hogy tényleg csak az jöjjön erre, akinek muszáj, de hidd el, akkor sem fog kiürülni a Kossuth Lajos utca. Elhelyezkedésénél fogva ez mindig is egy fontos és forgalmas út lesz, még akkor is, ha már a körbeért M0-áson és a szintén befejezett Hamzsabégi úton halad a tranzit forgalom.
Múlt héten írtam arról, hogy a Kiskörút széttúrásának konkrét oka van: nemcsak azért bontották fel az aszfaltot, mert volt néhány felesleges munkagép-kapacitás, vagy mert feladatot kellett adni a válság idején tétlenségre ítélt építőipari dolgozóknak, nem: egy…..
15 éve, 1995. október 30-án adták át Lágymányosi hidat. Építését a Fővárosi Közgyűlés 1992. márciusi, majd az Országgyűlés 1992. május 10-i határozata rendelte el, de a híd helye már a XIX. századi városrendezési tervekben is megjelent. Sokáig folyt a szakmai vita, hogy a…..
Ekko
2010.11.04 09:21:47
@HLaci: Sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy a kapacitások növelése önmagában nem szünteti meg a dugókat, mert mindig lesz bőven forgalom ami kitölti a helyet. ("Húú, erre nincs is dugó, akkor én is kocsiba ülök!") Annak meg gondolom te sem örülnél, ha a Lágymányosi hídon a 2 sávból 1 buszsáv lenne. Szerintem bőven lenne igény itt a kötöttpályás közlekedésre, például sokan áttérnének (az egyébként iszonyatosan túlterhelt) 4/6-osról is, aminek ráadásul jelenleg semmilyen alternatívája nincs (az elég gyakran előforduló) üzemzavar esetén.
Jelenleg a semmiben ér véget az 1-es villamos, ezért olyan kihasználatlan a dél szektor. Ha átjönne a hídon, akkor az Inforpark és az egyetemek önmagukban elegendő utast adnának, a környező lakóházakról, irodákról, a Kopaszi Gátról, valamint a környék későbbi fejlődéséről (újabbb irodaházakat terveznek a Kopaszi gát mellé) nem is beszélve.
Jelenleg a semmiben ér véget az 1-es villamos, ezért olyan kihasználatlan a dél szektor. Ha átjönne a hídon, akkor az Inforpark és az egyetemek önmagukban elegendő utast adnának, a környező lakóházakról, irodákról, a Kopaszi Gátról, valamint a környék későbbi fejlődéséről (újabbb irodaházakat terveznek a Kopaszi gát mellé) nem is beszélve.
Ekko
2010.11.04 11:48:00
@HLaci: Bár igazad lenne, sokkal könyebb lenne az életünk! :)
A valóság sajnos az, hogy egy szintbeli kereszteződésektől mentes "sáv" kapacitása kb. 1800 gépkocsi/óra, ha lámpák is vannak akkor ennek kb. a harmada, negyede. Például egy irányonként 3 sávos autópálya kapacitása kb. 10-11 ezer gépkocsi/óra. Ezt viszonyítsd ahhoz, hogy hányan indulnak munkába reggelente Budapesten. Amerika jó példa rá, hogy bizony a 12-16 sávos autópályák is be tudnak állni, ha mindenki kocsiba ül.
Egyértelmű megoldás sosincs. Az bizonyos, hogy a kapacitás nagyon szűkös Budapesten, mivel az elmúlt 20 évben szinte semmit nem fejlesztettek. Szerintem a villamosnak és az M1/M7 rákötésnek egyaránt megvan a létjogosultsága, de sajnos egyik sem fog megvalósulni egyhamar. :(
A valóság sajnos az, hogy egy szintbeli kereszteződésektől mentes "sáv" kapacitása kb. 1800 gépkocsi/óra, ha lámpák is vannak akkor ennek kb. a harmada, negyede. Például egy irányonként 3 sávos autópálya kapacitása kb. 10-11 ezer gépkocsi/óra. Ezt viszonyítsd ahhoz, hogy hányan indulnak munkába reggelente Budapesten. Amerika jó példa rá, hogy bizony a 12-16 sávos autópályák is be tudnak állni, ha mindenki kocsiba ül.
Egyértelmű megoldás sosincs. Az bizonyos, hogy a kapacitás nagyon szűkös Budapesten, mivel az elmúlt 20 évben szinte semmit nem fejlesztettek. Szerintem a villamosnak és az M1/M7 rákötésnek egyaránt megvan a létjogosultsága, de sajnos egyik sem fog megvalósulni egyhamar. :(
Ekko
2010.11.04 13:03:21
@záporjózsi: Ha szintbeli kereszteződéstől mentes útról beszélünk (autópálya), akkor 3 sáv közel 3x-os kapacitást jelent. Ha kereszteződések, lámpák, zebrák is vannak, akkor sokkal bonyolultabb a helyzet, és ez az arány valóban roszabb (közelít a kétszereshez a háromszoros helyett). Egyébként 6 sávval számoltam, mert 3-3 mindkét irányban.
Az 1960-as, 1970-es években Budapestet is elérte az aluljáró
építési láz és leginkább a metróállomások környezetében számos aluljáró épült a
gyalogos forgalom számára. Ezáltal száműzték az autósokat zavaró puhatestűeket
az utakról és még gyorsabban lehetett…..
Ekko
2010.08.30 13:29:16
@városjáró: Jártam már arra, nem is egyszer, igaz az építkezés elkezdése óta nem, ezért igazándiból fogalmam sincs, hogy ott mi lesz a helyzet, sikerül e úgy beállítani, hogy ne változtasson a helyzeten. Az az érzésem, hogy azért az Üllői Útról a Petőfi Hídra forduló sávoknál lesznek problémák...
Bécs folyója: a Bécs, vagyis a Wien. Bécs nem csak Duna-parti város. Van egy "házifolyója", a 34 km hosszú Wien. Mielőtt bejárnánk a torkolattól a Bécsi erdőig, érdemes megnézni, milyen ez a "kis patak", ha a esik az eső: a 2002-es árvíz idején. Kép…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A Kossuth Lajos utca évtizedek óta húzódó problémáját egy féle képen lehetne úgy megoldani, hogy az ne menjen se a közlekedés, se az ott élők rovására:
Ahogy leér az autóforgalom a hídról le kellene vinni a föld alá, és átvezetni a Ferenciek tere valamint az Astoria alatt. Így egyrészt megszűnne az 5. kerület "kettéosztottsága", meglenne a turista korzó a Kálvintól a Vörösmarty térig, a Ferenciek tere újra a gyalogosoké (és esetleg a villamosoké) lehetne, és a Kossuth Lajos utcában is mindenki szívesebben sétálgatna mint manapság. Másrészt az alagút ugyan nem oldaná meg az elkerülő utak hiányát (nem is ez a cél), viszont megszüntetne egy szűk keresztmetszetet, és csökkentené a belvárosi dugókat. Igen, persze egy ilyen fejlesztés rendkívül költséges lenne, viszont a prioritási listának én ezt biztos az elejére tenném, mivel sokkal többet használna a városnak, mint például egy új gyalogoshíd Lágymányoson...