Regisztráció Blogot indítok
Adatok
amper-vadasz

0 bejegyzést írt és 72 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Happy Hannukah! Nem érted a köszöntőt fogadom! Na akkor napjaink egyik, ha nem az egytelen legnagyobb giga-mega eseményéről maradsz le és egy nagy anti-multi vagy, vedd tudomásul. ... és hogy ismereteid eme hézagát bepótold, a Nyugati téren a helyed még egy hétig. "Mit mondott,…..
amper-vadasz 2011.12.25 23:46:29
@patkolttojas: Kedves Szkeptikus Sándor!

Vegyél egy A6 2.5 TDI motoros 1.5T-s járgányt, lehetőleg kb. 400000km-est, építsd be a vákuumos továbbfejlesztett Hypnow aromás gőz* technikát, rakj bele legalább 0.5T motyót, s próbáld ki Te magad, én hiába írok bármi tapasztalatot is 15000+5000km problémamentes megtétele után.
Free vákuum alatt dolgozó külső hőcserélők csak 0.5mm vastag falú rozsdamentes hőcserélőcsövekből vannak nálam! pl. a 118-as kályhacső is csak 0.5mm vastag zománcozott vagy festett lemezből van a jobb hőátadás - hősugárzás érdekében.. Nem véletlenül van így.

www.autogaz-szerviz.hu/autogaz/portal/dieselgas

"Gyári mérési eredmények szerint a gázolaj megtakarítás 20-30%-os, 15-20% gáz alkalmazása esetén, amellyel további 10-20%-os teljesítménynövekedés érhető el. A koromkibocsátás jelentősen csökken."

Erre a vákuumos Hypnow aromás gőz* is képes, sőt jóval egyszerűbb, olcsóbb - Free energy, és hatékonyabb.

Ha Free nyomással próbálod ki ( esetleg még be is lobban a forró hőcserélőben az alkohol-benzin ) s a motoron pedig nem lesz a kellő hatása ne reklomálj.
amper-vadasz 2011.12.26 22:35:41
@patkolttojas:

Kedves Sándor!

Már tegeződtünk párszor, vagy van egy ikernicktestvéred is..

A Diesel-LPG technikát csak egy példának tettem be, mint a 0.5mm-es falvastagságú 118-as kályhacsövet is, de látom nem vetted a lapot, biztos a +2 évtized lehet az oka.

A kipufogó leömlőre felszerelt vákuum alatt is álló hőcserélőben ( reaktor vagy vákuum kemence ) hatékonyabb a bontási folyamat, mint a nyomás alatt álló hőcserélőben.

Vékony csak 0.5mm-es falú, 7mm-es belső átmérőjű, majdnem 50cm hosszú rozsdamentes külső hőcserélőim mellett is elsiklottál. Van aki sajnos 1mm-es falvastagságú, nagyobb belső átmérőjű és jóval rövidebb hőcserélővel dolgozik vagy próbálkozik, ami teljesen más és gyengébb hatékonysággal működik, mint nálam! Olyan ez a szitu, mintha készítenél egy Bob Boyce 101 lemezes vízbontó replikát patkolttojás módra a saját otthon fellelhető anyagaidból a saját méretezéseiddel, s miután teljesen más lett a 101 lemezes bontód, mint Bobnak, nem hozza Bob által mért paramétereket, s kígyót, békát hordasz össze, hogy az nem is működhet Bobnak.

Kételkedsz a 15000km-es Diesel Hypnow aromás gőz* tapasztalatokban, miközben Te magad úgy félsz a vákuum energiától, mint ördög a szentelt víztől.

Üdvözlettel: ampervadász
A legenda szerint a főnix madár milyest a fészke elkészül elégeti magát a saját fészkével együtt, de újraéled! Éppen ezért az újjászületésnek is a jelképe. Nem gondolnám, hogy a HHO téma eltűnt volna véglegesen, sőt, szerintem még csak most kezdődik majd a forradalma.…..
amper-vadasz 2013.09.01 18:43:36
@Mazuka: "Ennél a generátornál tapasztaltam először azt az energiát amit azóta se sikerült újra elérni"

5L-es elektrolit tartály, merülős elektródákkal...

Szerbusz!

Milyen elektrolitot használtál és milyen elektróda bekötést alkalmaztál? Függőleges vagy vízszintes volt az elektródák helyzete? Felhasznált elektródák száma? Elektródák anyaga? Az elektródák távolsága? Bontóra kapcsolt feszültség ( V ) -ban, volt PWM, vagy fix egyenáram?
Kedves Szimpatizánsok, Nem Szimpatizánsok és Mindenki Aki Él, Mozog és Olvas!Az utóbbi időben megszaporodtak e-mail fiókomban azok a levelek amik arról kérdeznek, miért nem történik érdemben semmi, van-e valami kézzelfogható eredmény elektronika gyártás terén, vagy hol van a klub…..
amper-vadasz 2012.07.13 21:57:17
Tisztelt Tamás!

"Közben egyre-másra kerülnek napvilágra a HHO-val kapcsolatos kutatási eredmények. A japánok ebben élen járnak, de a tavalyi földrengés után felgyorsultak az események. (ne ijedj meg nem nálunk) Előtte tudhattak valamit, vagy mostanában derült fény az újabb dolgokra? Nem tudom, de rájöttek, nukleáris hulladékot lehet kezelni a gázzal, aminek a sugárzását 99%-al tudják csökkenteni órák, vagy napok alatt, mennyiségtől függően! Nagy a titkolodzás e téren a fősodratú médiában, de ezeket az eredményeket kanadai kutatók is igazolták."

Ez rettentő érdekes, tudnál róla bővebben is írni, vagy plusz forrást betenni?

"Másfelől egyre többen foglalkoznak a HHO gázzal "töltött" víz élettani hatásaival. Senki nem meri kimondani, hogy rákot gyógyítana, vagy helyettesít gyógyszereket, de nagyon úgy áll a dolog. Ha visszaolvasol kb. 1 évvel ezelőtti amerikai beszámolómra, ott már írtam erről. Természetesen amíg a gyógyszeripar az egyik legfőbb profitélvezője fogolytáborunknak, sejthető, minden ilyen irányú kísérletezés csírájában lesz elfojtva. Hogy mi a töltött víz állítólagos hatásmechanizmusa, nem részletezném, olvass utána! Mindenesetre ki fogom próbálni."

Ez szintén nagyon érdekes! Anno talán a Tuvok fórumon Fgab számolt be hasonló pozitív gyógyító töltött víz hatásról.

"Ezzel mára, zárul Miki mókatára" Tamás ezekről a rendkívül izgalmas mókákról írhatnál kicsit bővebben is.

Üdvözlettel: ampervadász
amper-vadasz 2012.07.13 23:27:39
@mazu: "Egyébként (titok)-a negativ azaz vákuumos robbanású HHOt mágneses tulajdonságú lemezzel lehet előállítani ,többet nem mondok mert veszélyes a robbanásokkal kísérletezni."

Szia! Az elektrolízises bontást már nem használom, de az elektrolízises bontás és a mágnesesség szorosan összefügg egymással.
Anno készítettem egy olyan speciális 12V-os elektromosan sorba kapcsolt 5 cellás kísérleti pici bontót, ahol az 5 pár elektróda külön - külön elektrolitba merült, az 5 cella háza nagyon szorosan egymás mellé került, a katód és anód elektródák áram betáplálását tetszés szerint lehetett változtatni, így az elektródákon áthaladó áram irányokkal az elektródák mágneses mezejét is tudtam befolyásolni.
A cél az volt, hogy az egyes elektródák mágneses mezejét tudatosan összeforgatva, vonzásba állítva, a 10 elektródából ( a 10 mágnesből ) egy nagy mágneses teret hozzak létre.
Közben számtalan érdekes jelenség láthatóvá vált az 5 cellás vékony átlátszó plexi házas bontóban.

Régen az elektrolízises HHO gáz termelés, ismerkedés igencsak a kezdeteknél, alap 5db pici lemezes merülős -NNN+ kísérleti verzió, kíváncsiságból be akartam gyújtani a gázt, 12V semmi, 24V semmi, 36V semmi, 48V-nál már volt kellő mennyiségű gáz és a detonáció, de köszönöm szépen az ilyen gáz tesztből többet nem kértem.

Attikanagy kérésére a mágneses elven épített 10db perforált lemezes 5 cellás 12V feszültségű kísérleti mini bontóba termelt minimális gázt is begyújtottam, bár ne tettem volna!
A vödör vízbe átbuborékolt minimális gáz első pár gázbuboréka még levegős volt, de az utána felszínre kerülő gáz buborékok már rettentő agresszívek lettek! Hirtelen akkorát szólt a begyújtott gáz, azt hittem ott menten megsüketülök, a füleim még két nap múlva is sípoltak!

Persze vannak, akik csak a gáz mennyiségre gyúrnak, és szerintük az elektrolízises bontóba termelt HHO gáz az csak egyféle lehet.

Üdvözlettel: ampervadász
Szurkolást????? Mihez is? Hogy bírjuk a benzináremelés maratont szusszal...Mostanra gondolom minden Kedves Olvasónk visszatért a nyaralásból, feltöltődve energiával, élményekkel és (vagy) szilikonnal.Gondoltam megosztom pár tapasztalatom, gondolatom a nagyérdeművel, ami az utolsó…..
amper-vadasz 2011.11.09 21:44:43
Sziasztok!

Kondis plazmagyújtással dolgozik valaki lambda szondás motoron? 98-as Suzuki Swift 1.0 benzinbefecskendezős lambda szondás motorja kapott 0 Ω-os NGK gyertyákat, mind a három gyertyához 0 Ω-os 35kV-os azonos hosszúságú réz szövet árnyékolt gyújtókábelt + a trafó elosztó gyújtókábel is így készült. Ez kb. 100pF szekunder kapacitást produkált + gyertyánként 450pF 30kV kondis gyertyakapacitás is beszerelésre került, így összeses kb. 550pF 30kV lett. A hideg motor nagyon könnyen beindult, és meglepően dinamikus és nyomatékos lett azonnal az intenzív plazmás gyújtószikrától! Az égés sokkal tökéletesebb az intenzívebb plazmás gyújtószikrától egy db-ig... Emellett kapott még a kipufogó leömlő bemelegedése után kb. 2km múlva már Hypnow aromás gőz*-t is a motor. A motor bemelegedése után alapjáraton néha néha fel fel villantotta a CHECK ENGINE hibajelzőt, ami pici gázadásra rögtön meg is szűnt. Fordulaton nem volt probléma vele. Aztán új légszűrő betét került a régi elhasznált helyett, itt kezdődtek a problémák. A motor több levegőt kapott, a CHECK ENGINE hibajelző alapjáraton egyre gyakrabban villant be, és a motor alapjáraton le is állt. Nagyon nehezen indult csak el újra, ekkor a 450pF kondenzátor kapacitást kiszereltem, csak a 0 Ω-os NGK gyújtógyertyák és az árnyékolt 0 Ω-os gyújtókábelek maradtak kb. 100pF szekunder kapacitással. A lambda szondás benzinbefecskendezős motor itt már rendesen elindult és normálisan működött. Tapasztalt valaki hasonló jelenséget? Karburátoros lambda szonda nélküli motorok minden probléma nélkül használják a kondenzátoros plazmagyújtást és a gőzt is.

Üdvözlettel: ampervadász
amper-vadasz 2011.11.10 19:39:49
Sziasztok!

Minél nagyobb egy motor hengerűrtartalma, annál jobban érződik a tökéletesebb égés hatása. Ott van Lala Mercedes 3L-es benzines motorja, minimális Hypnow gőz* fékrásegítő tömlőnél való ráeresztésével egy nagyobb gáznál majdnem kiugrott alóla. Egyébként szerintem nagyobb autót nagyobb motorral jobb vezetni, hamar meg lehet ám azt is szokni, a tankolás viszont már fájó pont. Chevrolet Gladiátor, szép hangja volt, kb. 120L-es benzintank.

Zoli – nyereg, ha valamikor anyagilag megteheted, szerelj be elektronikus gyújtást a hagyományos megszakító-kondis gyenge gyári gyújtás helyett. Lenne 30kV gyújtófeszültséged, 0.8mm gyertyahézagod! Erre már érdemes volna 0 Ω-os 35kV-os réz erű szilikon gyújtókábelt fémszövet árnyékolással építeni, 0 Ω-os gyújtógyertya + 2x1nF 15kV kondikból 450pF 30kV gyertyakapacitás, + a gyújtókábelek kb. 100pF, ami kb. 550pF értékű már. Lenne erős plazmás gyújtószikrád, nem győznéd a karburátor fúvókákat kisebbre cserélgetni, mert olyan kevés benzint kérne a Rigó! Nálad nincs lambda szonda és túl okos gyárilag előreprogramozott motorvezérlő sem, ami megszívathatna! Mezei karbis Babetta 210-es 0.3mm-es gyertyahézag, 500pF gyertya kapacitással 1-2mm-t kellett csak a gázkaron mozdítani, és a 2T motor meglódult! Szerinted mennyi üzemanyagot kapott a 2T motor 1-2mm gázkar elmozdítással? Nagyon minimálist, de volt erős plazmás gyújtószikra, ami jóval hatékonyabb üzemanyag felhasználást eredményez, mint a gyári icurka picurka gyújtószikra! Nem volt HHO gáz és gőz sem, csak erősebb plazmás szikra és benzin Arol2T + levegő.

650-es karburátoros Rigóval 550pF 30kV plazmagyújtással mindenkit magasan vernél benzinfogyasztás tekintetében ez 100% biztos.
Napsugaras Napsugarat Mindenkinek! Tele van a város szerelemmel, no meg aggódó autósokkal. Itt a tavasz, minden kellemes hozadékával, de a nyár várhatóan nem fog túl sok jót hozni. Valami nóta ugrik be, azt hiszem Zorántól, "ne várd a májust kedvesem" röfrénnel. Szomorúan…..
amper-vadasz 2011.06.10 10:32:02
Sziasztok!

www.origo.hu/itthon/20110610-lebukott-egy-szakacs-borsodban-aki-hasznalt-etolajjal-tankolta-autojat.html

Ez Magyarország, a zöldkártyán pedig majd azért büntetnek, mert túl tiszta lett az autó kipufogó gáza a plazmagyújtástól, vagy a víz - HHO hidrogéntől.

Az etanolt is megadóztatják, közben a politikusok lopnak a legtöbbet
amper-vadasz 2011.06.18 18:55:28
@vízagy: Szia Zoli! Gyári LED-es izzók szerintem drágák és minőségben is keveset tudnak. A fiad elektronikában járatos, ahogy 1x írtad már, vagy van elektronikai műszerész ismerősöd. Ha Ti magatok készítitek el a LED-es világítást, olcsóbban és jobbat tudtok, mint a gyáriak.
Ha 1x-re több 3 vagy 5mm-es LED-et vásárolsz, olcsóbb, mintha db-onként vennéd meg.
A LED-ek típusától függ a nyitó feszültségük. Érdemes belőlük több azonos LED-et elektromosan sorba kapcsolni, és pl. stabilizátor IC-ről megtáplálni, egy kis értékű soros ellenállással pedig beállítani LED soronként az áram értékét kb. 10-15mA, így az élettartalmuk is még megbízhatóbb lesz. Ha a LED-ek üzemi feszültségét túlléped, a felvett amper is villám gyorsan megugrik, pillanatok alatt menthetetlenül elszállnak! SMD biztosítékot tennék védelemnek a stab IC és a LED-ek közé, egy stab IC-re kb. max. 500mA terhelést engednék.

Nagyobb teljesítményű 1W és -> Power LED-ekhez létezik állítható feszültségű kész áramgenerátor is.

Hátsó világításnál, a helyzetjelző fényerejénél legalább 4x nagyobbnak kell lenni a féklámpák fényerejének!

www.egyeni.hu/?led-ek,25 Csordás Attila megbízható LED forrás.

www.hobbielektronika.hu/forum/topic_9332_1_ASC.html ilyen és hasonló oldalakon sok otthon is megépíthető változat található.

A generátortöltésed megoldódott már? Én a generátor töltőfeszültség és áram korszerűsítésnél kezdeném a LED-esített világítást is. Minden motorfordulaton stabil 14.4V-os töltőfeszültségre már lehet hatékonyan tovább építeni. Amíg alapjáraton és alacsony motorfordulatok közelében a generátor töltésed ( bekapcsolt bontóval 8-10A terheléssel és legalább csak a gyújtás 3.5-4A állandó terhelés mellett ) az akkun mérve kb. 12.5-13V, az akkud továbbra is LE FOG MERÜLNI a LED-es világítás mellett is! A generátornak sajnos szükséges egy minimális fordulat, a villamos teljesítmény leadásához, ez a Kispolszkinál gyárilag nincs meg! A régi hagyományos 6+3=9 diódás generátor sajátossága, hogy a feszültség szabályzó 3db terheletlen segéddióda feszültségét figyeli, amin nem érződik a tényleges generátorterhelés! Így a generátor feszültségszabályzó kellő hatékonysággal nem tud rászabályozni a menet közben változó terheléstől csökkenő töltőfeszültségre sem! Ennél érthetőbben már nem tudok rávilágítani a töltési problémáidra. Megesik a generátoros Kispolszkinál is, hogy csak állandó normál városi 1-2km-es rövid utakon történő használat és állandó világítás mellett ( vízbontó nincs benne, ami extra terhelés az amúgy is gyárilag gyenge töltésrendszerének ) az akku alultöltött és lemerül. Ha a motor jobban forgatva van, a töltésnek ugyan jobb, de hidegen nagyobb a motor szerkezeti kopása, nem egészséges. Ezért érdemes modernizálni a Kispolszki generátoros gyári töltési rendszerét.
amper-vadasz 2011.06.18 19:22:52
@tomabear: Szia! Ha választani lehet, minél nagyobb kapocsfeszültség, 42V-os rendszernél már 56-57.6V lenne lazán a forrás feszültség. Erre kellene minél több teljesen azonos cellát sorba kapcsolni. Mágneses szempontból ideálisabb, a kevés amper, kevesebb előnytelen mágneses erővonalat produkál, nem melegszik úgy a soros kapcsolású cella rendszer. A több azonos cella teljesítménye a végén összeadódik. Jobb hatásfokkal működik a bontó.

Az autók üzemi feszültsége is ezért menne a 12-24V-ról 36-42V rendszerek felé, mert a meg növekedett villamos teljesítmény igén, alacsonyabb feszültségeken nagyobb veszteséggel működik. A 12V-os generátorok 150A-el már így is nagyon ki vannak hegyezve, és az intenzív melegedés miatt vízhűtést is alkalmaznak rajtuk. pl. a 220-380V-os hálózaton ezért kevesebb az amper, adott villamos teljesítmény esetén, de ezt villamos szakember lévén Te is jól tudod.
      Nem tudom megállni, hogy még egy kis bejegyzéssel ne járuljak hozzá az igen tisztelt olvasók boldogságához. De mi is az, ami inspirált? Hála Istennek nagy lett a HHO vízbontók kínálata, legalább is bizonyos adás-vétel oldalakon. Ez nem baj, sőt, ha…..
amper-vadasz 2011.04.01 22:56:56
@imiapo: Szia!

Amit még a pálinkafőzők se vennének meg, olyan szar a minősége! Viszont a Bárdi Autós az tuti jó a szeszfőzdések szerint.
amper-vadasz 2011.04.02 08:59:44
@imiapo: Szia!

A TESCO-s "desztillált" víztől a pálinkának mellék íze van, nem én találtam ki, akik főzik otthon, azok tapasztalják. A Bárdistól nincs mellékíze.

Pl. az ezüst kolloid készítéshez csak nagy tisztaságú patikai jó.

Az esővíz mostanában Japan jódos :(
    Az ünnep alatt volt időm egy kicsit elmélkedni. De min is? Azon, hogy ilyen gyönyörű időben, ahelyett, hogy beültünk volna az autóba és jártuk volna Magyarország gyönyörű tájait, mint vagy húsz évvel ezelőtt tettük, otthon maradtunk, mert szinte teljességgel…..
amper-vadasz 2011.03.22 23:20:55
@somagabor: Szia Gábor!

A futott km-t nem a motorkopás miatt kérdeztem. A 4T motor égéstere: dugattyú tető, szelepek, és a hengerfej korom koksz lerakódással van tele a tökéletlen égés miatt. Nyilván a szén lerakódásnak idő kell, míg leég, ez is csökkentheti a HHO gáz hatását.

Erre viszont van egy érdekes, meglepő tapasztalatom. Léghűtéses 2T gépre készítettem vízbontót, majd 1/2 óra próbaüzem, halvány teljesítménynövekedés. Majd újabb folyamatos teszt, de több órás, az 1. 1/2 órában szintén halvány teljesítménynövekedés, gondoltam a 2T motor égéstere tisztul, majd 1/2 óra elteltével egyre jobban bevadult a 2T motor. Gondoltam kitisztult a motor és a HHO gáz már aktívan dolgozik az égés javításában.

Ebben a hitben voltam addig, míg szét nem szereltem a 2T gép motorját. Kiderült a dugattyú tető vastagon ( kb. 2mm! ) korom koksz lerakódásos volt, a hengerfej kevésbé ugyan, de volt azon is bőven még ( a léghűtéses 2T motoron belső szerkezeti rozsdásodás nyoma sem volt ) !
A 2T gép motorja mégis bevadult a folyamatos üzemű vízbontó rásegítés mellett. Igen, mert addigra az elektrolit a cellákban már annyira felmelegedett, hogy a benne levő víz intenzívebben párolgott, és ez adta a legtöbb katalizátor égésjavító hatást.
Érdekes módon a hideg vízbontóból termelt nagyobb mennyiségű HHO gáz nem hatott úgy a motorra, mint a melegedős vízbontóból párolgó víz ( semmi motorelektronika, csak a normál karburátor ) .
Ezt a vízpárát akár vízhűtéses motornál egy dupla falú és dupla fenekű "nagy" felületű Ro 304-es anyagú, kevés vizet tartalmazó vízpárologtatós buborékoltató is meg tudná oldani egyenáram nélkül, a motor hűtőfolyadék hőjét ( 85-95’C ) is felhasználva.

A napi 200km út nálad milyen hosszú útszakaszokból áll?

Érdekes a lassan visszaálló többletfogyasztásod ( +3-5dl ) a cella kiszerelés után.
amper-vadasz 2011.03.23 14:43:39
@somagabor: Szia Gábor!

Autószerelő kollégám kérdeztem, aki már vett le DCI hengerfejet, volt korom koksz az égéstérben. Nyilván a nagyobb gázolaj befecskendezési nyomás, egy munkaütemhez több befecskendezési adagban elosztva javít az égés minőségén, és csendesedik a diesel motor járása. A magyar gázolaj száraz, érdemes Arol2T motorolajat is hozzá keverni ( hagyományos diesel motornál, de visszavett adagolónál ) precízebb dieselnél drága "móka" a javítás.

A napi 200km-t értem, de ebből egyhuzamban megállás nélkül mennyit jár a motor?
amper-vadasz 2011.03.23 22:32:37
@somagabor: Szia Gábor!

A folyamatos 100km alatt biztos a "vízforralód" működése, ha...

Többféle típussal is szerelték a DCI motorok befecskendezőit, nálad valószínű anno a jobb típus került bele, azok nem kényesek a gázolaj minőségére, de az Arol2T nem árt.

Láttam már 1.5DCI 80LE-s cégautó CLIO-t, 250 000km után nem muzsikált vígan a motorja.

Biztos sokat számít egy diesel motor élettartalmán is a hidegindítás utáni kímélős bemelegítés ( F1-ben sem véletlen van az 1. bemelegítő kör ) és az egy gazdás használat, + a rendszeres elvégzett karbantartás.

Sok autóban hiányolom az olajnyomás és olajhőfok mérő műszert, de akad ahol a hűtővíz hőfok mérő is kimarad.
Víz az üzemanyaghoz! EFIE 2011.03.13 07:10:00
 EFIE.Nagyon sokat rágódtam a dolgon. Végül is nem nagyon jutottam dűlőre magammal. A mai napig is tisztázatlan számomra következő magyarázat. Ezt a részt kiollóztam egy linkből, talán ez lehetne az értetlenségem alapja:"Amikor az elektrolizáló csatlakozik a motorhoz,…..
amper-vadasz 2011.03.15 01:01:18
@csaby70: Ez a mini plazma, én is ezt használom, de nem a gyertyára fűzve, minél közelebb hozzá párhuzamosan kapcsolva. "A rendszer magas rádiózajt kelt. Árnyékoló serleg alkalmazása javasolt." Egy barátom 1.4-es III-as Golfja megzavarodott tőle ( árnyékolás nem volt rajta ), számítógép nélküli motoron gond nélkül használható, de a gyújtástól függ a pF kapacitás értéke. Modernebb korszerűbb motoron hely hiány miatt eleve felejtős, oda plazmagyertya lehet megoldás, vagy gyújtókábelbe épített, de ezek már jóval drágábbak.

Az inverteres már uF kapacitásokat használ, elég vad, képes a gyújtás jeladókat is leamortizálni.
amper-vadasz 2011.03.15 17:32:17
@Tuning: Nem ismerem a HONDA kisgép motor gyújtását, érdemes alacsonyabb gyertya kapacitással kezdeni: 15kV 100pF 2db -> 30kV 50pF, vagy 15kV 220pF 2db kondival, 30kV

www.hqelektronik.hu/pr?srch=15kV+220pF&ls=20&sm=2

műszer szerint: 100pF gyertyakapacitásod lesz. Gyertya 0 ohm , gy.pipa szintén, gy.kábel szintén. Ha így beindul a motor vele, idővel lehet hozzá még egy ugyan ilyen értékű 30kV 100pF másik gyertya kapacitást is készíteni. Létezik nagyobb pF kapacitású 15kV kondi, de a mini plazma nagyon energia éhes, a motor gyújtásától függ, mekkora gyertya kapacitást bír működtetni.

www.hqelektronik.hu/pr?srch=15kV+1nF&ls=20&sm=2

A III-as Golf műszerfala keveredett meg a gyertyánkénti 30kV 500pF kapacitástól, zavarszűrő árnyékolás nem volt rajta. Más infóm nincs róla.
amper-vadasz 2011.03.16 01:06:23
@csaby70: Itt is találsz még infót: www.hobbielektronika.hu/forum/topic_7529.html

A rövidebb gyertyahézagot könnyebben biztonságosabban átüti nálad a nagyfesz, de a rövidebb szikraköz rövidebb szikrát is ad ( kevesebb hő lesz az ívben ), ide "kellene" a gyári gyújtásnál nagyobb növelt nagyfesz, ami nagyobb szikraközön nagyobb gyújtószikrát biztosít a hengerben. E85-re is a CDI gyújtás előnyösebb, technikailag a hengerenkénti pipatrafók esetén nem egyszerű megvalósítani.
Adjon az Isten szebb buborékot!Arra a kérdésemre, miszerint mit kéne erőteljesebben boncolgatni, 0 javaslat érkezett.  Sebaj, amint  tapasztalom nem fogyunk ki a témából. Ezt bizonyítja a sok kérdés itt és kedvenc kótya-vetye oldalamon is. Egyikük  a PWM kérdése.Az…..
amper-vadasz 2011.03.15 01:30:01
@patkolttojas: A hideg vízbontóból termelt heves gáz közömbös volt a motor működésére, míg az erősen melegedős vízbontóban termelt gáz határozottan előnyös.

Zárt kémcsöves dugattyús gáztesztet csak hideg vízbontóval végeztem, a dugattyú ott minden esetben tágult, a kémcső fala a gyújtószerkezet felől erősen lehűlt. Ez vákuumozott kémcsőbe eresztett gáz, és levegő mellé töltött gáz is tudja. A brown gáz begyújtása kémcsöves gázteszt esetén kitolja a mutató dugattyút, majd a gázok elégve apró finom vízcseppeket képeznek a kémcső gyújtóhoz közeli belső falán, a kémcső ezen része erősen lehűl.
amper-vadasz 2011.03.15 11:45:57
@vízagy: Szia Zoli! Természetesen örülök a hatásfokjavulásnak, de nem csak a gáz mennyiség számít.

A hideg vízbontó cellák felé vettem az irányt, mondván a betáplált villamos energia a bontásra kell, nem az elektrolit melegítésre.

Érdekes a motor jobban szereti a melegedős vízbontóban termelt gázt.

A 4dl/perc gáz szerinted kevés egy pici autó, pici motorjára, de pl. egy fűnyíró 150cm3 4T motorjára is ráeresztheted a gázt, hogy kipróbáld mennyire hatásos.

Én is növeltem a hideg vízbontókban termelt gáz mennyiségét, de a minősége csapnivaló a belsőégésű motorhoz. Meglepő, de így van.
A gázt begyújtva pl. dobhártyát kiválóan képes rongálni, nagyon agresszív a durranógáz.

Nem érted, hogy a "TUDÓS URAK és a magas POLITIKUS URAK miért nem tesznek semmit a környezet megóvás és nem utolsó sorban a foszilis energia hordozó súlyos rabláncának lerázása érdekében???????"
Gróf Spanyol Zoltán már 10 éve vívja a maga szélmalom harcát, és egyedül van, vállalkozókkal próbál társulni, hogy a gyakorlatban is működő készüléket állítson elő, a kormány erre nem áldoz semmit!
Daniel Dingel a Fülöp szigeteken ugyan ebben a cipőben jár 30 éve, a kormánya nem olyan gazdag, hogy az üzemanyagok adóbevételeit csak úgy elengedje.
Jelenleg az esőt nem tudják még megállítani, 1L víz energiája elég lenne 100km útra.
Mi lenne az olajtársaságokkal, mi lenne a foszilis fűtőanyagokkal működő erőművekkel, mi lenne az energia ágazatokban lévő extra profittal, ha mindez a soha el nem fogyó olcsó tiszta bárki számára elérhető víz energiával működne.. Hogy működnének a jelentős bevételi hiánnyal küszködő állami költségvetések.. Érdekes dolgok ám ezek, lenne olcsó energia, de pl. minden másért nagyon keményen kéne fizetni, mert semmiből nem lesz pl. egészségügy, oktatás stb. stb. pedig elvárnánk, hogy az alanyi jogon jár mindenkinek. Nem is olyan egyszerű dolgok ezek, mint gondolnánk.

Nem véletlenül likvidálták Meyer-t is és még sok okos találmány és feltalálója került a süllyesztőbe. Kinek lenne jó, ha olcsó gázzal fűthetnél és lenne anyagi megtakarítás a családoknál? Bizonyos köröknek nem áll érdekében a mindenki számára elérhető jobb lét. Nézd meg a Magyar családokat, nagy részük el van adósodva, nincs elég munkahely, kevés a jövedelmük. Autó, ha van, pár L üzemanyaggal, száradó tankkal fut, a drága benzin és gázolaj árak miatt, amiben az adó a legmagasabb, nem az előállítási költség.
amper-vadasz 2011.03.15 12:37:42
@vízagy: Szia Zoli! Még valami.. Anno írtad, hogy nem volt két azonos fogyasztásod. Volt, hogy alacsony lett, de volt 10L-es fogyasztásod is, ami irreálisan magas ahhoz a pici motorhoz.
Amikor a buborékoltatóból 60km út alatt megitta az 1.5dl vizet, alig értél a gázhoz és mégis ment 75km/h sebességgel.. Ez is elgondolkoztató tény, igaz nem ment végsebességre többet az autó ilyen esetben, de vajon mennyi benzinnel ment szinte semmi gázpedálálláson 75km/h sebességgel.. ? Mert nem mindegy és érdemes lenne kivesézni.. // Nálam anno beépítésre került egy elektromos hő érzékelő gomba a hengerfejbe a hozzá tartozó hőfokmérő órával léghűtéses motoron, mert érdekelt a motor üzemi hőfoka. Lazán 130'C ! volt, nagyon más motor üzem, mint egy alacsonyabb üzemi hőmérsékletű vízhűtéses motor, ami csak 85 - 95'C ! //
Volt-e rajta mini plazmagyújtás? Mert a normál szikra szereti a vízpárát, a mini plazma a benzin levegő keverékre jobb..

Nem csak a termelt gáz mennyisége a lényeg, a gáz minősége is fontos, a motor üzemi hőfok működése is számít, a gyújtás fajtája is érdekes a motor működésben..
Kedves Gyerekek!Ma egy olyan messzi földről fogok mesélni Nektek, ahol csupa szép, okos és segítőkész csudalény lakozik. Ezeket a furcsa szerzeteket egy cél vezérli: egy olyan szerkezetet akarnak a drága jó magyaroknak -csak nekik- adni, ami "kivonnya a vízbül a zoxigént",…..
amper-vadasz 2011.03.09 15:36:25
@patkolttojas: Szia!

Nekem két afférom volt a termelt gázzal szintén a műhelyemben.
Az 1. még a legelején volt, +NNN- cella verzió 12V, a felszínre jutó gáz begyújt, de semmi, 24V semmi, 36V némi pattogás, 48V gáz robban, elég hangos volt és mivel nem kedvelem a petárdát, fel is hagytam az ilyen gáz tesztel.
A 2. elég közeli "élmény" még mindig, fél napig sípolt a fülem tőle, elég agresszív lett a gáz buborék a begyújtásnál. Ez az új áramirány bekötésnél tapasztalható.

A lemezek "formázódásával" nagyon is tisztában vagyok, szentírásként tekintettem rá, pl. amikor több alkalommal is cseréltem az elektróda bekötéseket, forgattam az elektródákat, nem csak az áramokat! Ami katód volt, az katód maradt, ami anód volt az anód maradt.
Viszont az 5 cellás mágneses bontó elektróda párjai leges legelőszőr nagyon kicsi távolságra sikerültek, a bontó nem dolgozott ebben a formában ( többet vártam tőle ) a lemez távtartók miatt, az elektródák távolságát utólag növelnem kellett 1mm-re, amitől igencsak szűkös lett az 5 cellás plexi ház az elektróda párok számára. Ennek ellenére forgattam az elektródákat és az áramokat a már említett 3 esetben, de macerás volt mindig az átépítés. A bontó táp áram irányát 2 év után cseréltem fel, lesz ami lesz, lemez polarizáció ide vagy oda, szándékosan lustaságból megtettem. Ha az eredeti betápot változtatod meg először jóval több ampert vesz fel a bontó ( míg legyőzi a felhalmozott ellentétes töltéseket ) , mint normális indításkor, de ez hamar normanizálódik. Érdekes, hogy két télen is vizsgálva a bontót az eredeti felül anód alul katód bekötésben a hideg elektrolit nagyon visszaveti a bontó működését, míg az alul anód felül katód bekötésben, a hideg elektrolitban is intenzívebben képes működni. Nem csak ez a bontó, másik lemezes bontón is jobban dolgozik az alul anód, felül katód bekötésben. Többször is próbáltam, mindig ez a tapasztalat.

"Azt azért megmondhatnád, hogy érted? Én nem láttam semmiféle különálló cellákat (értem ez alatt elszeparált), ami én láttam, az 1 pozitív lemez, 99 semleges, és 1 negatív lemez." Talán érdemes lenne elolvasni Pájer Tibor oldalán a Bob Boyce bontó elemeinek a készítését, pár dolog felett elsiklott a figyelmed. Ha egy "kádban" van a 101 lemez, akkor minek felette végig a speciális adagoló cső? A bontó fenék lemeze és az oldalfalainak a kiképzése olyan, hogy pontos méretes rések lettek bemarva, a lemezek ezekbe a résekbe passzentosan illeszkednek és tömítenek is. Ettől 100 különálló cellára oszlik a bontó, amit később a lemezek kondicionálása után lehet normál elektrolízáló vízbontóként is használni, vagy rezonáns bontóként, jóval nagyobb hatásfokkal üzemeltetni.

A 101 elektródát a felületi kondicionálás előtt mágnesezte is, tudom emlékszem rá, nem hagytam figyelmen kívül és hosszú ideig szentírásnak is vettem. Nem vagyok tojáshéj fenekű kezdő a témában, elhiheted.
Tamás, amit bontót látott Amerikában, tele van neutrális elektródákkal és az egész egy közös elektrolitban dolgozik. Nyilván igyekeztek minden élet eltűntetni, lepolírozni a lemez felületekről, amik a mágneses pólus élek, mágneses erővonalainak kiindulási és visszaérkezési pontjai lennének! Ha nem számoltak az elektromos tű áram impulzusok mellékes hozományával, a mágneses térrel és az erővonalaival, nyilván minimalizálni akarták a forrásait! Bob Boyce meg éppen azokat csalogatja elő a sík lemezek felületén, minél több van belőlük, annál jobb. :)

Lajos a K-fórumon anno megépítette a Cseh Skoda bontó 5 szekciós változatát, +NNN- ez volt 5x, és közöttük 5mm-es Alu lemezből voltak elektródák, amire megszakító vezérlésű gyújtótrafó szekunder kivezetése volt kapcsolva. Az elektródák utólagosan perforált ( kifúrt ) Ro és Al lemezek voltak, amiket nem szabad "zönkölni" lesorjázni, max. csak csiszolni, mert az éleknek nagy jelentősége van.

Érdemes Dry cellás videókat is kutatni, igaz, hogy a Dry cellás bontó zárt, de azért volt pár ügyes felvétel, ahol nagyon jól látható a belső "működése"..

www.hho-generator.de/en/hho-mmw-calculator.htm

Ez alapján számolva a felül anód, alul katód elektróda bekötésnél, elektronika nélkül, MMW: 4.18
Ahol: 14.35V x 0.7A = 10.045W/óra, 2.87V/cella bontási feszültségen 71.39 mp alatt termelt 50ml gázt, ami csak 2.5L/óra.. 2 évig így működött.

Alul anód, felül katód elektróda bekötésnél, ugyan az a bontó, elektronika nélkül, MMW: 4.09
Ahol: 13.17V x 2.14A = 28.18W/óra, 2.63V/cella bontási feszültségen már csak 26 mp alatt termel 50ml gázt, ami 6.9L/óra. Csak a fő áramirány változott, a felvett villamos teljesítmény nőtt, a gázhozam 2.76x emelkedése, pedig az 1. esetben a cellánkénti bontási feszültség magasabb volt, aminek hatására több ampert kellett volna felvenni a bontónak. Az csak úgy sikerült, ha jelentősen növeltem a 14.35V-os forrás feszültséget. Alul anód, felül katód elektróda bekötésben a vízbontók lelkesebben dolgoznak, ezt tapasztaljuk. Érdemes összedolgozni, mert nincs két egyforma bontó, és nem lehet tudni, ki mit figyel meg ( és mire figyel fel ) a bontója működése közben.

Üdvözlettel: ampervadasz
amper-vadasz 2011.03.10 18:48:02
@Puca76: Szia!

Kérdezd meg tőlük, hogy lehet-e úgy vásárolni náluk, hogy megadják a bankszámla számukat, és az alkatrészek árát + a normál postai csomag feladási árát, ami 1050Ft/20kg-ig, előre elutalod a számlaszámukra. Van cég ahol így is lehet vásárolni, ami jóval kedvezőbb, mint az utánvétes csomag, vagy a futár.

www.alexovics.hu/arlista.pdf

Itt is foglalkoznak plexivel, anno tőlük vásároltam a bontó házához az előre méretre vágott elemeket, személyesen vettem át. Speciális pillanat ragasztóval sikerült szabályosan összehegeszteni az elemeket, olyan lett az 5 cella, mintha egy anyagból öntötték volna ki. A ragasztási felület víztiszta, és lúgálló.
amper-vadasz 2011.03.13 10:54:34
@attikanagy: Érdekes, ilyet DN szokott csinálni a fórumán..

Karburátoros kétütemű motor erőtlenül, a keverékolajozás ( 30:1 - 25:1 ) és a tökéletlen égés miatt nagyon füstöl, és szabályosan maró, irritáló volt a kipufogógáz 19 évig.

Vízpára mellett ugyan ez a 2T karburátoros motor full gázon brutális erővel dolgozik. Kipufogógáz tiszta, kipufogó csont száraz, elégetlen olajnak nyoma sincs, nagyon jó orrom van!
Bio motor üzem, a darazsak is megkedvelték a kitisztult keskeny 1cm átmérőjű kb. 20cm hosszú kipufogó kivezető csövet..

A darazsak jól "megszívattak", felújítatták velem a 2T motort.. Új dugattyúgyűrűkkel +új főtengely szimeringekkel a 2T karburátoros motor ( 20:1 keverékolajozás mellett ) +mini plazmagyújtás alkalmazásával és kevesebb vízpárával, 1/3 - 1/2 motor fordulaton ugyan azt a brutális erőt tudja semmi füstöléssel, mint a gyűrűzés előtt, mini plazmagyújtás nélkül, vízpára hozzámixeléssel full gázon.
A 2T motor jóval kevesebb benzin Arol2T 20:1 hagyományos foszilis üzemanyagot fogyasztott, igaz nem volt benne semmi motorelektronika, ami a bio kipufogógáztól megzavarodna.

Szerintem érdemes lenne egy hagyományos mechanikus szivatós karburátorral a benzinbefecskendezőt kiváltani és csak a gyújtásrendszert meghagyni, vagy azt is felpöckölni magasabb feszültségre pl. CDI gyújtás +mini plazmagyújtás a gyújtógyertyán leárnyékolva az egyéb kényes autóban lévő számítógépek miatt..
Halló Fiúk, halló Lányok! Ez a bejegyzés kicsit hirtelen felindulásból születik, született! Apropója, hogy visszatértem egy korábban már olvasgatott oldalra, hhogames.com/. Igen, értem angolul van és sokaknak ez kizáró ok. Meg lehet próbálni a Google fordítót a lényeget…..
amper-vadasz 2010.10.07 20:57:02
@lütyő: "A mágneses dolog nem lehetjó azért mert a mágnesesmezö nemjutát a rozsdamentes lemezen ."

Az áramjárta vezetőn ( pl. elektródán ) , az áram irányára merőlegesen mágneses mező ébred. Az ellentétes mágneses pólusok É - D vonzzák egymást, az azonos mágneses pólusok É - É és D - D taszítják egymást. A mágneses mezővel érdemes komolyan számolni az elektrolízises vízbontásnál.
Sziasztok!Viszonylag hosszú hallgatás után szeretném megtörni a csendet Érzésem szerint ez a bejegyzés  számtalan vitát, hozzászólást fog generálni. Az utóbbi pár hétben sok emberrel beszéltem, találkoztam akiknek generátorokat készítettem, megmutatták mit vettek,…..
amper-vadasz 2010.09.06 12:44:11
@hho2: A vízbontód tápról 14V bontási feszültségen akár 40A is felvesz, de vákuum nélkül.
Az autódban ugyan ez a vízbontó 14.5V bontási feszültségen max. 15A vesz fel, de vákuumban.
Próbáld meg vákuum nélkül az autóban, ereszd a szabadba a gázt, mintha tápról menne csak.
Közben mérd egyszerre a bontási feszültséget és a felvett áramerősséget is.
Ha alacsonyabb 14V bontási feszültségen működött 40A és 5db neutrális elektródával, akkor magasabb 14.5V bontási feszültségen még több ampernek kellene átfolyni az 5db neutrális elektródával szerelt vízbontódon. Villamos teljesítményhez vagy az amper vagy a feszültség "hiányzik".
amper-vadasz 2010.09.08 02:20:46
@patkolttojas:

Az elektrolit hőmérséklet elég drasztikusan befolyásolja a vízbontó működését. Nyári 30-35'C melegben vígan működő elektrolízises bontó pl. +3'C hőmérsékleten télen nagyon elmaradt gáztermelésben.

Dry szárazcellás X db neutrális elektródás bekötésű vízbontónál menet közben már körülményes a fix anód és katód elektróda változtatása.
Sziasztok!Úgy látszik nem volt hiábavaló a sok kérés, bejegyzés, meghallgattak az égiek, vagy Ti, vagy mind kettő!Pár héttel ezelőtt megkeresett egy blog olvasó, aki mellesleg elég jártas elektronikában és autó ügyben. Nem részletezném egymásra találásunk körülményeit,…..
amper-vadasz 2010.08.29 22:34:20
@chenli:

Szia!

Téves az infód, vagy valamit rosszul értettél és kevered.
Ami a Ladák karburátora alá utólag be volt építve, az plusz levegő fúvókát tartalmazó vékony alumínium alátét volt, ami által olyan plusz légörvény keletkezett, ami a benzint jobban segítette keveredni a levegővel és némileg hígította a benzin levegő keveréket is. A motor takarékosabb és némileg dinamikusabb lett tőle. Volt egy benzinszűrő a pici levegő fúvóka elé kötve, hogy az ne szennyeződjön el, ezt érdemes volt időnként cserélni.

Ez tényleg hatásos, volt olyan motorom, ami a karburátor pillangó szelep tengelynél némi fars levegőt tudott szívni, nagyon alacsony volt a CO és HC értékem. Mivel a tengely lógott, autószerelő ismerősöm karburátorjavító szettből túl méretes tengelyt szerelt be. A CO és HC értékem ezután már nem tudta az extra alacsony értékeket, de még így is bőven az adott típushoz képest értéken belül volt.

A vizet a Ladákba és egyéb karburátoros autókba nem a karburátor alá, hanem a pillangós szelep fölé vezették be, úgy, hogy zárt pillangó szelepállásnál a vékony vízbevezető cső furatát éppen takarta a pillangós szelep záródó éle. Gázadásra nyitott a pillangós szelep, és a karburátorba beáramló levegő szívó hatása hozta működésbe a pici vízfúvóka víz "porlasztó" hatását.
amper-vadasz 2010.08.29 22:47:23
@chenli:

Még valami, zárt fojtó szelep állásnál elég komoly vákuum van a karburátor alatt a szívócsőben, ha nem hiszed, vegyél egy vákuum mérőt és mérd meg. Ennél nagyobb vákuum már csak motorfék üzemben mérhető.
amper-vadasz 2010.09.06 12:18:11
@amper-vadasz:

Még valami kiegészítés a fars levegőt szívó karburátorhoz és az extra jó CO és HC értékhez.
Megtaláltam a régi karburátort és tükörlapra helyeztem. A karburátor alsó ( szívósorra felfekvő ) illesztési felülete bő 1.5mm vetemedett volt! Ezt a közöttük lévő tömítés képtelen volt légmentesen lezárni. Itt még több fars levegőhöz jutott a motor, mint az enyhén már lógó pillangós szelep tengelynél.
A karburátor felső ( légszűrőházzal kapcsolódó ) éle szintén kb. 1mm vetemedett volt. Ezeket a hibáit akkor nem vettem észre, és egy új karburátor került a motorra, miután idővel hosszabb úton bizonytalan lett a régi karburátor működése. Ha valakinek akad még karburátoros motorja, érdemes a felfekvő élek felületét ellenőrizni, a karburátor és a karburátor fedél között is. Pl. farmotoros Skodáknál előfordul, hogy vetemedik a karburátor fedél is. A vetemedett illesztési felületek síkba munkálása ( csiszolása ) házilag is javítható.