Regisztráció Blogot indítok
Adatok
metropolis.

3 bejegyzést írt és 141 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Döbbenetes infografika a Business Insideren: míg az eurózóna átlagos munkanélkülisége nő, addig Németországé meredeken csökken. Talán nem is esnek egybe Németország és az eurózóna maradékának érdekei? Talán nem is érdekelt Németország az eurózóna Németországon kívüli…..
A Jégbüfé előtt már felszedték a járdaszegélyt. Pár hete elkezdődött a Ferenciek tere felújítása. Természetesen a bontási munkákkal, amik a jelen esetben igen látványosak: nem csupán a burkolatokat és a közműveket cserélik ki, de elbontják az Y-aluljáró masszív beton…..
metropolis. 2013.01.15 22:50:48
@kovacs55: neked a mostani (volt) ótvar jobban tetszik, az volt a szebb?
metropolis. 2013.01.15 23:02:44
@JMC: A Budapest Szíve program eddig három óriási beruházása (Fő utca, Károly körút, és a Március 15. tér északi része) mind kész volt időre, vagy max pár hetes csúszással.

Szóval ezt a kifogást nem tudom nagyon komolyan venni.
metropolis. 2013.02.13 00:05:44
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az Unió nem egy nagy kupac pénzt ad, hogy költsd el ahogy akarod...előre fel vannak címkézve, aztán amennyit le tudsz hívni annyi jut.

"Hogyan?"

Az Irányin, és magán a Ferencieken is. Kicsit nézz utána a terveknek.
Szélsőjobb-ellenes római polgármester előző életében Mint ismeretes, a holokauszt emléknapján többek között a magyarországi szélsőjobb ellen tiltakoznak Rómában. A helyi zsidó közösség kezdeményezésére a Colosseum világítását lekapcsolják vasárnap. Az olasz főváros…..
"A Dob utca díszburkolata egy hónapja készült el. Nem tartott sokáig. Pár napja javítgatják. Tüneti kezelésnek látszik, de legalább valakinek lett állandó munkája." - írta Rita és néhány képet is küldött hozzá. Pedig olyan jó lenne örülni annak, hogy új burkolatot…..
Pont 60 évvel ezelőtt vetette fel a párt, hogy Budapestet szovjet mintájú toronyházakkal építsék be. Moszkva és Varsó mintájára most a pesti Duna-parton is egy Sztálin-barokk stílusú felhőkarcoló állna. Az ún. Rákosi címer egy "Sztálin-barokk" toronyházon (Fantáziarajz: Falanszter.blog.hu)..
metropolis. 2013.01.23 08:21:57
@Ancsa nem nyelte le: "a felhőkarcolók meg majd jönnek, ha a piac igényli őket"

Ez vicces mondat, mivel Budapesten magasház építési korlátozás van érvényben (max 30 méter a körúton belül, 55 méter azon kívül, ugye).

A piac amúgy mintha igényelné, az egyik osztrák bank például már épített volna már egyet az árpád híd pesti hídfőjénél, de ugye tilos...

Amúgy nem tudom kit zavarna egy ilyen városkép Csepelen vagy az Árpád-hídnál:

ingatlan.net/magazin/wp-content/uploads/DC-Towers.jpg

A cikkben szereplő lázálmok pedig szörnyűek, főleg az a sztálin barokk felhőkarcoló a Duna-soron. Istenem, micsoda szerencsénk volt, hogy a szocializmusnak nem volt igazi gazdasági ereje...
TComment Átmeneti kellemetlenség 2012.12.19 06:04:49
Csak bő egy évig kerüljük el Budapest belvárosát, vagy akár le is takarhatjuk a térképen? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
A diákság nem akar semmit, csak balhét. A diákság mögött az ellenzék vigyorog és vicsorog, amely most véli megtalálni a fogást a kormányon, két év meddő küzdelme és hazudozása után. Ez a diákság alig egy hét alatt olyan lett, mint a ’68-as párizsi diáklázadások…..
Még két hét sem telt el azután, hogy az Izraeli Hadsereg „Védelem Pillére” névre keresztelt hadművelete véget ért, Palesztina hivatalosan is az ENSZ ún. nem-tag megfigyelő államai közé került, ami a teljes államiság elérésének előszobája. Az ENSZ közgyűlésében (lásd a…..
metropolis. 2012.12.10 21:45:57
@Muad\\\'Dib: A zsidók és Izrael állam mit tárgyaljon egy olyan politikai szervezettel, amelynek hivatalosan deklarált célja Izrael megsemmisítése, és a zsidók a térségből való elűzése?
A kormány nyilvánosságra került keretszámjavaslata szerint, jövőre csupán 10 500 hallgató juthat be térítésmentes felsőoktatási helyre. Ha a 1996-ban bevezetett tandíj reálértékét nézzük, még a részösztöndíjas hallgatók is többet fizetnek majd, mint azzal a…..
metropolis. 2012.12.06 00:31:20
@Kőmíves Kelemen: Mi mást mondjon? Ezen túl kell lépni. Gyomorforgató mód hazudnak, de azért ez egy eléggé komplex és összetett probléma ahhoz, hogy csak mezei fideszezésbe-orbánozásba fulladjon.

Egyébként én nagyon kíváncsi vagyok az ellenzék reakcióira, hisz lassan egy évtizede mást sem hallottam tőlük, mint hogy minden polgári demokrácia alapja a sorsomért való felelősség vállalása etc, és nyugodtan lehet tandíjat kérni.
Részletek hamarosan, addig is böngésszétek a projekt pörgethető-görgethető panorámaképét! (A 3D gombra kattintva jön be a látványterv, ne kérdezzétek, miért) ..
metropolis. 2012.11.13 18:30:54
turistabusz témakör: Teljesen megértem azt, aki a szívén viseli a turizmus ügyét (fontos téma), már csak azért is mert ebből él, de a véleményem szerint nagyon jó, hogy megszűnik a buszparkoló a Március 15-e téren. Nekem nagyon nem tetszett, hogy az egyik leghangulatosabb és legértékesebb belvárosi téren bolgár és osztrák buszsofőrök cigiznek és vágják a körmüket a nap nagy részében. Lehet, hogy egy turistacsoport szervezőnek egy egy nagyon praktikus és kényelmes lehetőség volt, de amúgy ultragáz...hála ég ennek vége. Ha jól látom a terveket akkor egy szép széles sétányt kapunk, fákkal, zöld sávval, padokkal, egy köpésre a Dunától, gyönyörű épített környezetben. S lehet, hogy "csak" egy helyi lakó vagyok, de a GDP fennmaradó 92%-át még mindig mi termeljük meg, és talán az én komfortomra is lehet költeni néha egy kicsit.
Egyébként pedig ha okoskodni akarok, nem hinném, hogy ennek a buszparkolónak a megszüntetése miatt dőlne össze a budapesti turizmus. Budapest egy tipikus "kis-nagyváros", nem olyan hatalmas területen elterülő belvárossal és potenciális turista gettóval, biztos meg lehet oldani ezután is, hogy a kedves turista eljusson a Váci utcába.

Y aluljáró, lámpák híd téma: Mielőtt akármit is mondanék, nézzük a tényeket:

-csak folyamatosan épül és szélesedik az M0
-csak megépült egy új híd északon, komoly kapacitással
-2x2 sávosra átépítették az Egér utat
-csak megépült egy új metró a két város között
-már mondhatjuk, trendszerűen, évek óta 10%kal kevesebb üzemanyag fogy és érezhetően jóval kevesebben vannak az utakon és ez igaz Budapestre is.
-az ország és Budapest népessége rohamosan fogy, a század közepén nem lesz 8 millió magyar sem, ez már teljesen biztos.

Ezek fényében nem érzem túlzásnak a tér átépítését-rendezését. A 2x2 sáv megmarad, annyi lesz a különbség, hogy a hídra nem egy óriási kerülővel, két lámpán és a fél belvároson át fognak felhajtani az autósok, hanem közvetlenül, egy lámpán át a híd mellől. A Kossuth utcán megjelent lámpák pedig önmagukban nem osztanak-nem szoroznak. A dugó azért létezik mert az Astoria és a (Blaha) egy szűk átjáró. El lehetne bontani akár az egész Fereciek terét Klotildostól, templomostól, le lehetne betonozni a Dunát 12 sáv szélességben, akkor sem jutna át több autó pár száz méterrel odébb ezen a két kereszteződésen adott idő alatt.

Arról nem is beszélve, hogy a Margit-híd lezárása vagy a Károly körút átépítése előtt is hasonló apokaliptikus jóslatokat lehetett olvasni mindenütt a közlekedés összeomlásáról/város lebénulásáról és láss csodát, nem történt semmi.
Elvesztette a Fővárosi Önkormányzattal és a józan ész érdekében folytatott csatát Rogán Antal. Olyan tervet mutatott be szerdán ugyanis a Kossuth Lajos utca és Ferenciek tere átépítéséről, amely ugyan sok pénzébe kerül az adófizetőknek, de egyik helyi problémára sem jelent…..
Most még rámpa van a Ferenciek terén. Remélhetőleg hamarosan megkezdődik a Ferenciek terének felújítása, mely jelenleg az Erzsébet-híd előretolt kanyarodósávjait és az azoktól szigorúan elválasztott gyalogosútvonalakat jelenti. A változás nagy lesz, ezért érdemes még…..
metropolis. 2012.10.12 15:59:18
@városjáró: Aha, szal a vidékiek ne ugassanak bele a pestiek dolgába...és még te vagy a civil hang:)

Egyébként meg miért probléma, ha az Erzsébet hídra felkerül egy brutális kapacitású villamos vonal? Pont, hogy nagyobb forgalmat tud majd így elvinni a híd/Kossuth/Rákóczi tengely.
metropolis. 2012.10.14 16:34:54
@városjáró: Első kerületben lakom, cirka 30 méterre a Lánchídtól. Te hol laksz, kerületi vagy?
Fotó: Vargosz/ÉLETképek Annyira ismerős. Mintha tegnap láttam volna valahol. De aztán lehet, hogy tényleg csak gyerekkoromból emlékszem a sárga keramitkockákra? Ha tudjátok merre találni ilyet Budapesten, osszátok meg velünk! Szia!Egy szomorú hírrel kereslek: úgy tűnik el…..
Most lép hatályba az a jogszabályváltozás, amely újabb pofon lesz a rokkantnyugdíjasoknak. A szabályváltozás szerint az özvegyi nyugdíj szempontjából a rokkantnyugdíj egyenrangú lesz az öregségi nyugdíjakkal, így nagyon sok rokkantnyugdíjas még inkább a tönk szélére kerül.…..
metropolis. 2012.08.30 01:04:13
@Josselin Beaumont: Az Országos Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság 2010. januári adatai szerint a korbetöltött rokkant nyugdíjasok száma 2010 elején 371 ezer fő volt, 14,5 ezerrel több, a korhatár alattiaké 379 ezer fő, 43,4 ezerrel kevesebb, mint 2009. január 1-jén.
metropolis. 2012.08.30 01:05:39
@lanyi: Keress rá, kb minden forrás ezt írja.
Forrás természetesen a Fortepan, a linket pedig természetesen Sadia küldte - kösz! ..
Meg tudja-e ismételni a németek elleni teljesítményét Balotelli? Sajnálja-e a spanyol válogatott, hogy nem játszott 2:2-őt a horvátokkal? Csapatunk játékát látva a többség már csak reménykedik, mintha a Simpson családot nézné: a következő évad biztosan jobb lesz és…..
A Van Hool bemutatta az első duplacsuklós Equi.City-t. A jármű a francia Metz városába kerül és 26 társa követi hamarosan. A duplacsuklós változat mellett bemutatjuk a 18,6 méteres egycsuklós változatot is.   Lássuk először a tavaly ősszel bemutatott rövidebb változatot. A…..
metropolis. 2012.06.19 10:58:24
Nagyjából tegnapig elszánt Európa-barát voltam. Hittem abban, hogy az európai kultúra erős polgári hagyományrendszere, a széles műveltség alapjain álló civil demokrácia ereje, az európaiakban élő álmok lüktetése képes lesz arra, hogy napról-napra, évről-évre előbbre vigye…..
metropolis. 2012.06.02 12:06:42
@endike: 900 ezer rokkantnyugdíjast legeltettünk otthon 2010-ben (az 5 milliós Szlovákiában 200.000 rokkant van...), 13. havi nyugdíj, egy vonaton fülkében ülő 5 felnőttből általában egy utazik teljes árú jeggyel és még sorolhatnám. Csak a cigányok által okozott kár (rájuk kifizetett segélyek, általuk elő nem állított érték, az általuk generált egyéb járulékos kár - a rendőrség és az igazságszoltatás ideje nagy részében velük kell hogy foglalkozzon) és még sorolhatnám.
metropolis. 2012.06.02 12:22:34
@Na mi van?: Ezt nem teljesen tudom értelmezni:)

Nekem ez a tapasztalatom amit leírtam.
metropolis. 2012.06.02 14:03:10
@Monarch: A csehek,lengyelek,szlovákok a természetes hullámzás mellett azért egyértelműen zárkóznak fel a Nyugathoz. Egyrészt soha nem fogják teljesen utolérni,másrészt a rohamtempónak sincs sok értelme, felesleges ezeket elvárni de egyértelműen látszik, hogy nem a görög utat választották.

Görögország fejlődésének az oroszlánrészét az Unióban töltött évei alatt produkálta, de ha annyira megy neki önállóan akkor mutassa meg mit tud. Lépjen ki és protekcionista gazdaságpolitikájával múlja felül a mostani életszínvonalát.
(fotó: http://szendreigabor.hu/blog/)Mostanáig nagyon óvatos voltam abban, hogy hogyan minősítsük a hazai közállapotokat, a demokrácia helyzetét, az Orbán-rendszer intézményi berendezkedését. A kormányfő és legszűkebb környezete az elmúlt napokban jelentősen megkönnyítették…..
Budapest legszebb tere volt a 40 évet élt Döbrentei. Díszes bérpalotáit urbanisztikai fejlesztések miatt lebontották, ám helyükön nem egy modern fürdőváros, hanem az Erzsébet híd vasbeton felüljárói kacskaringóznak. A japánkerttel díszített Döbrentei tér nyugati oldala 1915-ben. (Fotó: Profila.hu)..
metropolis. 2012.03.25 16:54:37
@HgGina: Muszáj ezt az ötvenes éveket idéző fröcsögést olvasni 2012-ben is? A Szépművészeti modern bővítése igenis kurva jól nézett volna ki, más dolog hogy itt Mucsán igazán nagy igény nincs semmi olyanra amin nincs két gipszoroszlán és három kacskaringós fülönfütty. Te is szép példája vagy ennek az agresszív, hangos típusnak. Ami neked nem tetszik vagy meghaladj a szintedet azt egyből biztos valami buta kontár tervezte és csak egy buta betonkocka. Hát ja, így szeretlek Magyarország. S az a gáz hogy tényleg ez a többség.

Na mindegy, egyébként a Döbrentei tér tényleg iszonyat hangulatos lehetett ebben az állapotában és szomorú hogy így alakult a sorsa. S az új Erzsébet híd pedig hiába gyönyörű, valójában a mai formájában a pesti belváros legnagyobb tönkretevője. Az elődjén ugyanis összesen 2 sáv villamospálya és két sáv autóút volt. Most pedig 2x3 sávon,azaz hat szálon ömlik be a gépkocsi forgalom a város szívébe és ettől vált egy kormos,koszos kihalt gettóvá a Kossuth, a Rákóczi és a Ferenciek. Ilyen egyébként sehol a világon nincs, hogy két autópályát a főváros legszebb terein át kötnek össze.

Apró fény az alagút végén, hogy egyre többet hallani a megszüntetett egykori belvárosi villamos viszonylatok visszaépítéséről és többek között szóba jött a Rákóczin futó és a BAH csomópontig járó villamos esetleg rehabilitálása is. Óriási lenne.