Regisztráció Blogot indítok
Adatok
D4D

0 bejegyzést írt és 4454 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
HamPLÓ Első benyomások 2014.03.30 07:00:00
Figyelem! A következő bekezdések - nem csak nyomokban - véleményt tartalmaznak. Aki nem képes elviselni, hogy másnak is van olyanja, ráadásul alkalmasint más, mint az övé, az most kattintson a vissza gombra :) Mielőtt valaki azt hiszi, hogy a négyes metró rajongója lennék, el kell…..
D4D 2014.03.31 09:25:05
@Trónkövetelő: Át lehet látni, csak ki kell dugni a fejedet a biztonsági sávon túlra, majd a másik állomás irányába fordítani.
D4D 2014.03.31 09:32:21
@Gabesz9: Akkor miért nem inkább a 2-essel összevonni?
TComment Hol trafizzunk? 2013.12.11 06:01:05
Ön is fog fizetni gyorshajtásért, hiába szabálykövető. Elmondjuk miért. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
D4D 2013.12.11 20:59:09
@qwertzu:

"MAgyarország: 50 km/h óra a megengedett, szabálysértés 55 felett közig 65 felett."

"Franciaország: 50 km/h óra a megengedett, 51-től megy a bünti, és nagyon sok trafipax mindenhol."

- Egy fontos dolgot nem tudsz. Franciországban (Németország, Svájc, .....) mész 62-vel (Fiktív számok, az elv a lényeg!). Ennyivel kap le a trafi.
Ebből (németeknél) levonnak 7%-ot mérési hibahatárra, levonnak X km/h-t sebességmérő toleranciára, valamint még Y százalékot. Az eredmény 51, ha 50 a megengedett, akkor kapod a büntit.

Az 50-nél 68 az objektív féle hozzáállás sarkall arra, hogy 50 helyett valamivel 70 alatt menj.
Türelmetlen barmok. Más szó már nem jutott eszembe, ami még elbírná a nyomdafestéket is, miután Norbert történetét elolvastam. Saját tapasztalatom nekem is, hogy a magyar autópályákon pont a megengedett 130 km/óra (meg még felette az a néhány százaléknyi, ami még belefér) az…..
D4D 2013.11.16 23:45:04
@nyulambulam:

Belinkelnéd ezt a törvényt?
D4D 2013.12.28 01:16:40
@nyulambulam:

Tulajdonképpen engem igazolsz.

Maradjunk egy esetnél, a fickónál, aki elé besoroltak, mikor ő 160-al jött.

Több dolgot nem tudunk:
- Nem tudjuk, mennyivel soroltak be elé.
- Nem tudjuk, milyen volt a felhajtónál a pálya vonalvezetése, és ezzel összefüggésben volt e ott más jármű, pl egy tgk a külső sávban, ami időszakosan kitakarhatta egymás számára a két baleseti felet.

- Az ítéletből nem derül ki a forgalmi helyzet sem, hogy üres pályán történt-e a dolog, vagy esetleg a Berufsverkehr ideje alatt.

- És szerintem aki egy jobbos pályaívben, mikor a külső tele van kamionnal, a belátható szakasz olyan 2-300 méter sincsen, mégis 150+ tempóval dönget, az hülye, még Németországban is. Hasonló forgalmi helyzetben, de nyílegyenes jól belátható úton, ha hirtelen és körültekintés nélkül valaki kiugrik a két kamion közül, ott a kiugró a hülye, függetlenül attól, a hátul jövő mennyivel jön. Bár ebben a helyzetben is azt mondom, 150-nél többel semmi pénzért nem mennék.

Aztán amikor üres a pálya, jól belátható, nincs aza az Isten (csak egy Octavia a leállósávban), hogy a mutató 160 alatt mutasson.

De az állításomhoz: Nem automatikusan vétkes a Richtgeschwindigkeit értékét átlépő autós.

"es sei denn, er weist nach, dass es auch bei einer Geschwindigkeit von 130 km/h zu dem Unfall mit vergleichbar schweren Folgen gekommen wäre."
D4D 2013.12.28 01:24:38
@nyulambulam:

"Bei einem unfallursächlichen Fahrfehler des Unfallgegners – z.B. unzulässiger Spurwechsel"

- Azt tudjuk-e ezért hány hónap Fahrverbot és flensburgi pont jár?

Mert noha a másik felet is hibásra hozzák, azért 40 km/h különbség egy jól belátható pályaszakaszon, amit a kisoroló rosszul ítél meg, nos az már kérdésessé teszi ugyanakkor, hogy alkalmas-e az illető a gépkocsivezetésre.

- És ismét nem tudjuk, milyen vonalvezetésnél történt az eset. Íven, vagy egyenesben. Nem ugyanaz a leányzó fekvése.

.

Keserű fintora a sorsnak, hogy míg egy egyenes szakaszon egy 200-al jövőt is észre kell venni, addig egy kamionokkal teli ívben lazán bizonyítható, hogy akár 130-al, akár 200-al jövök, nem tudtam volna elkerülni a 90-el kisorolóval az ütközést, holott utóbbi esetben pont a 200-al jövő a hülye.
A BKK megállóátnevezési mániája egyre több budapestinél üti ki a biztosítékot. Az utóbbi időben számos tradicionális megállónevet tüntettek el a rendszerből és ugyancsak számos furcsa - néhol politikai hangoltságú - elnevezést erőltettek rá az utasokra, miközben a…..
Lejtettem tegnap egy örömtáncot, hogy mégiscsak jó felé döcög itten a világ, hisz fél év múltán végre felfestették a Városmajor mellett futó gyalog- és kerékpárút évek óta hiányzó burkolati jeleit, erre fel mit fúj be a szél ugyanennek a napnak délutánján…..
Nahát, még a tévedhetetlenek is tévednek néha. Vagy csak féltek az újabb uniós pofontól? Mindegy, most van ok az ünneplésre. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
D4D 2012.08.16 10:58:40
@M@tek@: Nem jó a link.
D4D 2012.08.16 11:35:10
@M@tek@: Kösz. Megy.
D4D 2013.11.16 23:43:59
@Rocko-: Ha valamelyik EU államban van érvényes TB-d, akkor bármely EU tagállamban megilletnek azok a z egészségügyi szolgáltatások, amelyket abban az országban megkapnál, ahol a TB-det fizeted.

Tehát:

Ha itthon fizeted a TB-t, és az itthoni TB-ben nincsen benne a fogtömésre a 100%-os térítés, akkor a német fogorvosnál fizetsz.

Ha Hollandiában fizeted a TB-t, és ott történetesen a mentő mindenkit km-pénzért vinne, akkor itthon se vinne el tégedet a mentő ingyen, hanem utólag számlát kapnál.
A Kerékpáros Kerekasztal, amely a Magyar Kerékpárosklub és további hét szervezet részvételével jött létre, pénteken hivatalos is átadta több minisztériumnak az ajánlásaikat tartalmazó Nemzeti Kerékpáros Koncepciót. Koncepcióval arra próbálják rávenni a kormányt 2014 és…..
És közülük egyik sem Magyarország. A válság és a divat két Benelux-államot, Luxemburgot és Belgiumot hagyta hidegen, ott tavaly is jóval több új autót vásároltak, mint kerékpárt. Az NPR híroldal összesítése szerint 2012-ben az EU 25 tagállamából (Málta és Ciprus nem…..
Nagyon elégedett a főpolgármester 20 pontjával a Critical Masst fasisztázó Empamo (Emberibb Parkolásért Mozgalom). Az autósok hegemóniájának fenntartásáért küzdő társaság szerint Budapest nem lehet a hangos kerékpáros lobbi kísérteti terepe, azért szavaztak annak idején…..
Hatodszor tarottak kerékpáros lámpaszámlálást. Ha azt gondolja, hogy a bringások nem használnak lámpát, nagyot téved. ..
Jól bele kell nyúlnia a pénztárcájába annak, aki szeretné megvásárolni a német Marchi Mobile cég luxuslakóbuszát, melyet 3,1 millió dollárért kínálnak eladásra. Az eleMMent Palazzo fantázianevű jármű, mint a neve is mutatja, igazi palota, melyben nappali, fürdőszoba, hálószoba, sőt még egy…..
Szlömösödésnek indult a Szt. János kórház mentén található parkoló és fasor. A pár éve visszaépített korlátsor egy darabját kidöntötték, a férőhelyek közti fákat pedig az elmúlt hetekben tendenciózusan kiritkították. Tervszerű gondozásnak, helyreállításnak nyoma…..
Emlékszik még valaki arra, mennyire trendi parkot alakítottak ki a lefújt Nemzeti Színház-építkezés helyén? Tele volt olyan menő megoldásokkal, amelyeket azelőtt nem nagyon látott még Budapest. (Legfeljebb a Millenáris büszkélkedhetett hasonlóan színvonalas kialakításokkal…..
D4D 2013.08.06 19:43:24
@Sherlock20:

Mosógépet biciklivel, szekrénysort BKV-val.............

Tudod az a baj, hogy azok a járművek is szívnak, akiknek nem kéne. És akkor miost nem megyek bele jobban, hogy a belvárosban található a fővárosi dunai átkelési kapacitás kb. 60%-a.
D4D 2013.09.16 13:43:28
@Vincenzo90:

"Te is tudod, hogy kb. 100 autóból egy az, ami indokoltan rontja a városi levegőt,"
- Ha te engem de. 11-kor látsz a városban kocsikázni, igaz, hogy 11-kor (ESETLEG!) gyorsabb a tömköz, de este 11-kor, mikor megyek haza, már másfél óránként jár a buszom. Amit láttatni szeretnék: Te egy adott időpont és adott állapot alapján itéletet mondasz, holott nem látod az illető útjának a többi szakaszát.

" a többi meg sznob maki, aki nem "alacsonyodik le" arra a szintre, hogy BKV-val utazzon, hiába lenne gyorsabb és olcsóbb."
- Nem olcsóbb, csak ha bérletet veszel, de ha környéki bérlet is kell, már elég erős érvek sorakoznak az autó mellett.
- Gyorsabbnak maximum addig gyorsabb, míg nem kell átszállni.
- Ma a Margit hídtól, délelőtt fél kilenckor elmentem a Városmajor utcába autóval. 11 perc alatt. Ennyi idő alatt még a Moszkva térre sem ér fel a villamos. Visszafele 13 perc volt az út. De rengeteg példát tudok még hozni. A másik, amit du. 4 utáni csúcsban járok rendszeresen: Margit híd-Budafok. 23-28 perc autóval. ennyi idő alatt még a 86-os sem ér le a KDT-re, pedig sok helyen buszsávban megy.

" Nézd csak meg, mennyire függ az időjárástól. Ahogy eső van, előkerül egy rahedli autó, mert az ostoba barma azt használja esernyő helyett. "
- Én is azt használom. Meg kabát helyett is. A kocsiban nem leszek esős időben náthás, mert úgy megy a fűtés, ahogy nekem jó. Míg az egyik buszon megizzadok, leszállok, szél, következő buszon nincs fűtés,.....

"A belvárosi forgalmat úgy meg kellene adóztatni, hogy elmenjen a kedve mindenkinek a fölösleges autókázástól."
- Így lehet elnépteleníteni a belvárost. Csak így tovább!

" Olcsóbb legyen a szekrényt hazáig szállíttatni. (Mellesleg IKEA, vagy asztalos, lényegtelen, normál esetben mindkettő házhoz viszi, a költözködést meg ugye nem Opel Corsával, vagy Renault Thaliával végzi az ember.)"
- Arra gondolj, hány saroknyira lehet SZABÁLYOSAN megállni! Már senki sem szívesen viszi a belvárosba.
Az meg... Ingyen BKV? 2013.08.23 14:00:00
Az meg pláne érdekes, hogy milyen nagy volt a derültség, amikor az MSzP-s politikus bedobta azt az ingyenes városi közösségi közlekedés dolgot. Ahhoz képest a Kétfarkú Kutya Párt ingyen söre és örök élete csak halvány mosolyt váltott ki a közönségből.Pedig hahota helyett…..
Dél-Budáról Óbudára járok dolgozni, keresztül a városon, a Duna partján, általában tiszta az út, nyáron ugyan megszaporodnak az üvegcserepek amiket a lombseprűvel dolgozó utcaseprűk nem tudnak összeszedni, ez a kis takarítógép pedig minden második évben dolgozik csak - ki…..
Érdekes kérdést vet fel Zsolt, de talán nem is ez az egyetlen ilyen jellegű kereszteződés az országban. Hogyan is közlekedjen az a biciklista, aki egy kerékpárút nélküli úton közlekedik, majd a keresztező kerékpárútra balra kíván felhajtani? Valami azt súgja nekem, hogy a…..
D4D 2013.08.15 14:24:31
Félmillió forintos bírság jár, ha a rohadó autó megkapja a műszakit. Kétszázezres, ha üvölt a kipufogó. Kemény idők jönnek. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
D4D 2013.08.08 20:57:06
@SadBoobie:

"utána pedig bezáratják a telephelyi vizsgaállomásokat.."

- kb 12 éve bezárták őket.
D4D 2013.08.08 21:05:17
@dukeekud:

Mekkora baromság!

Hogyan állapítod meg, melyik autó zaját mérted meg?
D4D 2013.08.09 23:11:16
@dukeekud:

Egysávos úton esetleg működhetne.

Rögtön az első buktató, mikor vizes úton mész. Sokkal nagyobb az alapzaj, mint a motorzaj.

Hogyan szűröd ki az alapzajt?

.
.
.
.
A Magyar Kerékpárosklub egyáltalán nem lehangoló adatokat olvasott ki a rendőrség kerékpárosokat érintő razziájából. László János klubelnök szerint kifejezetten jó eredménynek tekinthető, ha a csengő hiányát is beleértve, ami a közlekedés biztonságát igazán nem…..
D4D 2013.07.28 22:01:00
@JT_Biopower:

Amikor egy lámpa jön velem szemben, és lehetséges, hogy nem motor, hanem félszemű autós, akkor megvillantom a fénykürtöt. Ha autó, aminek a nem világít a bal oldali lámpája, akkor már kap is az arcába minden fényt.

Városi parkolásos szituknál, mikor a marhája úgy áll be, hogy akadályoz (kilóg, és a szűkületben nem fog elférni majd a busz.) oda szoktam menni, és végigkérdezem a kocsijáról. Olyasmit szoktam kérdezni, hogy " A klíma is széria?" stb.. és egyszer csak oda hozom ki úgy röpke egy-két perc alatt a témát, hogy inkább észt rendeltél volna a klíma helyett.
D4D 2013.07.28 22:04:09
@Reggie:

" Mondjuk kerdes, hogy ebbol mennyi volt a csengo. Mert annak hianya kb. annyira veszelyes, mint ha nem lenne a kocsiban emelo."

- Nem! Hasonlítsd a duda hiányához! Én egyszer jártam két hónapig úgy, hogy az egyik oldalán a kormánynak nem ment a duda. Emiatt majdnem elcsaptam egy embert, mert mikor kellett volna, nem tudtam jobb oldalon dudálni. Rá két napra jó volt.
D4D 2013.08.05 23:49:27
@wowww: Én sem a vasúti sineken megyek Bécsbe, pedig 23 km-el rövidebb.
A Zugügyvéd már találkozott azzal az abszurd gyakorlattal, hogy ittas kismotorozás miatt bevonták valakinek a B kategóriás jogsiját. Szia Zugügyvéd,Kerékpárral belefutottam a nem rég tartott „közbiztonsági” akcióba. Persze ittam előtte két sört, azért is mentem…..
Kiterjedt razziát indított a rendőrség kedden a biciklisek ellenőrzésére. A háromnapos akcióra a kerékpáros közösség interaktív térképpel válaszolt, amelyen bejelölhetők, hogy ki hol látott ellenőrzésre kiélesített rendőrt.Itt tehát megnézheti, hogy merre kell tekernie,…..
D4D 2013.07.30 20:45:16
@olcso:

III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak

b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában.

Elmész a gyalog előtt = ZAVAROD.
D4D 2013.07.31 20:59:39
@igazi hős:

"Nem találok rá most linket, de leírom, hogy tanították:

Zavarás - Haladási irányom és/vagy sebességemet nem kell megváltoztatnom.

Akadályozás - Haladási irányom és/vagy sebességemet meg kell változtatnom.

Veszélyeztetés - Haladási irányom és/vagy sebességemet hirtelen meg kell változtatnom."

Itt: @D4D: már egyszer leírtam. Nem olvastad?
TComment Legyen ingyenes a BKV! 2013.07.24 06:45:00
Nem a következő kampány egyik kispártjának demagóg lózungja ez, hanem egy valós lehetőség. Máshol már meglépték. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Azt hittem, a kavics vagy nem kavics kérdés csak a játszótereken okoz komoly problémát, de most Újbudán új frontot nyitottak neki. Én a magam részéről egyáltalán nem tartom hülyeségnek a parkokba telepített kavicsos ösvényeket (igaz szandállal a lehető legrosszabb burkolat), de…..
D4D 2013.07.23 15:59:30
@hát, ez gáz:

Ez majd mindennel így van. Tudok olyan aszfaltozott, jó alépítményű kerékpárútról, amit ma már nem lehet használni, mert benőtte a cserjés.
Vojázs, Vojázs Bringaúton 2013.07.17 15:43:00
Nem tudom mennyire vág a blog témájába, de muszáj írnom erről - a hétvégén úgy esett, hogy sok év után újra sikerült egy Szentendrei-szigeten bringázást megejtenünk. "Szokott módon" a végén Horánynál átkompoltunk Dunakeszire. Ismerünk innen egy remek utat Budapest felé,…..
D4D 2013.07.18 19:46:24
Mi értelme az ötvenes táblának a három sávos úton? Miért kell hetvennel cammogni az autópálya-bevezetőn? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
D4D 2013.07.17 16:19:12
@Labasmaz:

3 sávoson tudtommal igen.
D4D 2013.07.17 21:00:51
@visszakettopadlogaz:

Mi is a bajod?
Az, hogy levezettem miért nincs igazad?

Használd a az eszedet!
D4D 2013.07.17 21:08:03
@CoIie:

HEHE! Akkor nekem eddigi pályafutásom során még 1 fillérbe sem került per darab. Valamikor 90 környékén fizettem egyszer 300 Ft-ot.
A céges autók ideje lejárt. A sokirodás, nagy multicégeknek célszerűbb bringaparkot építeni. Nem beszélve arról, hogy ez mennyivel menőbb is. ..
D4D 2013.07.11 13:56:41
@Perillustris:

Mindenképpen számít, hogy 1 km-re vetítve hány baleset történik.

Ahogy az is számít, hány résztvevő között oszlanak meg a balesetek.
D4D 2013.07.11 14:23:28
@Perillustris:

"a kerékpárosok nem szabálytalabbak, mint az egyéb járművet vezetők."

Statisztikailag igaz. Addig, amíg a szabálytalanság darabszámát nézzük.

Ha a szabálytalanság fajtáját is nézed, akkor sokkal nagyobb a kockázata egy balesetnek a pirosozásból, mint egy országúton 70 helyett 85-ből. (Kicsit direkt húzom így szét).

.

Oktatóm mondta: Egy balesethez két szabálytalanság kell.
D4D 2013.07.13 03:23:53
@Perillustris:

Ebben van igazság.

Viszont a nagy kedvencem, és ez szerintem objektív (persze csak nagy számokra) a forgalomban részt vevők száma.

Nem mindegy, hogy csak két autó van úton, és azok is karamboloznak, vagy a hatmillióból ütköznek össze ketten.