Regisztráció Blogot indítok
Adatok
delorean

0 bejegyzést írt és 43 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha női akcióhősökre kerül a szó, van, aki csak somolyog, mintha akaratlanul valami vicceset mondtunk volna. Bár Linda Hamiltontól Angelina Jolie-ig fel lehet sorolni jópár színésznőt, akik a vásznon szépen rongyosra rugdosták a férfiseggeket, mégis ebben a szerepkörben máig nincsenek teljesen…..
delorean 2017.08.08 14:42:12
szerintem ez az ismertető már-már kártékony, annyira túlzó, ha lebeszél róla valakit, hogy moziban lássa. mintha az írója buszon ülve, okostelefonon nézte volna meg.

"El lehet képzelni, mennyire el van veszve most, hogy egy bonyolult cselekményű kémtörténetet kell tisztán és érthetően közvetítenie a közönségnek." - miért kéne? ilyet még sosem hallottam, ez nem egy mosógép. az a kémtörténet for dummies című kézikönyv lenne, ez meg filmművészet.

"inkább a vizualitásával, mint a tartalmával szerzett magának rajongókat" egy filmnek nincs kifejezhető vitamintartalma. vizualitása van, amiről érdemes gondolkodni és vitatkozni, tartalma nincs, azt a néző hozza létre a fejében. a 300 pont jó példa, egy csodálatos ünnep, a megtestesülése a tiszta filmnek.

a bűn árfolyama tök jó cucc, viszont emlékeim szerint kevés köze van az atomszőkéhez filmileg. mint egy uszoda meg egy templom, mindkettőnek van bejárata. a bunyók kicsit színházszerűbben vannak megjelenítve, kevesebb belső vágással, ez nyilván azért mert nem kellett csalni, carano valóban tud bunyózni, hisz egész életében mást sem csinált. meg kell fizetnünk seagali arcjátékának árát.
az atomszőke nagyon jól van fényképezve, egészen másképp épülnek fel a verekedések. a lépcsőházi elkeseredett csetepaté konkrétan abba a kosárba tehető, amibe a bourne univerzum legjobb pillanatai. ilyen könnyfakasztó katarzist a bűn árfolyama nem ad.

az elpocsékolt színészek problémája elfogadható, de én ezt nem nagyon éreztem, eddie marsan esetében semmiképp. mcavoy szerepe nem tudom mivel lehetett volna "kidolgozottabb", nem tudjuk mennyi időt tököltek ezzel, sok film esetében azt sem vesszük észre a vásznon, hogy tényleges forgatókönyv sem volt. lehet, h a múltját nem érezted felépítettnek, ezt elfogadom, de hogy milyen poénok hiányoztak vele kapcsolatban, azt tényleg nem értem.

szerintem kukkantsd meg újra, hátha feltornássza magát közömbösbe. szerintem olyan sok kémes cuccot ilyen lendületes és nyers bunyókkal azért nem találunk. ez szerintem inkább egy kémes bunyófilm, nem pedig bunyózós kémfilm.
delorean 2017.08.08 17:13:31
mivel jól írsz és nagy szakértelemmel, ezért tutira volt olyan, akit eltántorítottál.

szerintem tartalom nincs egy műalkotásnál, főleg ha kihegyezett szemmel, nagyobb figyelemmel "élünk" valamelyik ágában. egy alkotónál pedig végképp nem fogalmazódhat meg ilyesmi, amikor hosszú éveket is szánhat egy filmjére, hetekig forgatja, sokáig kaszabolja azt. ott már csak formai kérdések vannak.
amit belső értéknek nevezel, szintén nincs. az ebből a szemszögből inkább egy potméter húzgálását, patikamérlegen történő centizgetést jelent. az atomszőke esetében nem tudom, mi "növelte" volna. ha theron és gascoine közös múltja hosszabban is megelevenedett volna?

a történet csak ürügy, szükséges rossz egy film esetében, ritkán érdemes figyelni rá, meg lehet, hogy nincs is, csak a mi fejünkben rajzolódik ki valami. akkor van zökkenő inkább, ha ügyetlen a rendezés. a bűn árfolyamának sztorijára alig emlékszem, nem hinném, h sokkal virtuózabb az atomszőkéénél. ritkán emlékezetes egy cselekmény, alig akad évente néhány, ami azzal operálna. hirtelen csak az eredet meg az egy makulátlan elme jut az eszembe. a kémek hídja szintén kémes cucc a közelmúltból, már most alig emlékszem a sztorijára.

a lépcsőházi verekedés lehet, h nem teszi egyedivé a filmet, de mtv movie awards best fightra nagy az esélye. egy kémesbunyós ösvény nagyon megnehezíti, az agymanók, meg a toni erdmann pont azért lehet egyedi, mert nem kémesbunyós. a bűn árfolyama jó ötleted, carano miatt másmilyenek benne a közelharcok, mint azelőtt, olyan ez, mintha egy új alapanyagot használna az autóipar, mintha betoltak volna egy zsiráfot a színpadra.
viszont ha mondasz 2-3 egyedi bunyós filmet a közelmúltból, akkor nem okoskodom tovább.

annak idején a schindler kapcsán emlegették a motiváció hiányát. van egy jelenet, amiben asszem egy pénzzel teli koffert bámul. ha pár másodperccel hosszabban teszi, akkor kész a motiváció, igazi potméteres helyzet. mcavoy pénzt csinált, szeretett a zavarosban halászni, beleragadt ebbe a létformába, pont a motiváció hiányzott. de elfogadom, ha azt érezted csak lógnak a levegőben, nekem inkább félig tele volt a pohár, minthogy félig üres lett volna.

a deadpool 2ről kár lenne lemaradnod, ebben biztos vagyok.
A Dunkirk kapcsán melyet kemény szavakkal mertünk kritizálni és azt az arcátlanságot is elkövettük, hogy jelentősen túlértékelt filmnek tartottuk (mely kifejezést azóta egyébként minden erővel száműzni akarják egyes "filmes szaktekintélyek") - felmerült az éppen most (július 30-án) 47 éves…..
delorean 2017.08.05 16:45:02
@Suksori: a néma színészi játék a látvány része. a cselekmény szerintem sokadrangú kérdés, egy szükséges rossz csak az egyszerű befogadóknak. úgy tudom a mostani twin peaks hadilábon áll vele, nincs is nézettsége. mint egy absztrakt festménynél az alkotás tárgyát, a filmnél a cselekményt a befogadó maga teremti. ellentmond ennek ugyan, de nagyon ritkán találkozhatunk olyan eseménysorral, ami mellett nem lehet közömbösen elmenni. na az eredet az pont ilyen. meg mongyuk a makulátlan elme. hiába mondja a nolan, h a sztori ígymegúgy, iszonyúan le vannak fényképezve a filmjei. egy filmet meg kell írni, meg meg kell rendezni, vagyis forgatás előtti, meg közbeni döntéseket kell hozni. meg le kell fényképezni. az egész stáb azon ügyködik, h képeket teremtsenek. igazad van, lehet fontos a párbeszéd, de tarantino sem rádiójátékokat készít 3oszkáros bajtársával. szerintem, ha választania kellene az analóg film és a párbeszéd között, megoldaná dialógusok nélkül. a látvány az egyetlen állandó, a kockák peregnek. a 'kizárólag' lehet,h helyesebben 'alapvetően'.
A Paley festival nevű tévés rendezvényen mesélte el Jonathan Nolan, a Westworld című HBO-sorozat társalkotója, hogy fura, de az epizódokat darabokra szedő és ronggyá elemző internetes rajongótábor pont azt nem vette észre az első évadban, amit direkt az orruk alá toltak, miközben mindenféle…..
delorean 2017.04.10 15:37:51
@Hizdahr zo Loraq: "Semmi köze a történet megértéséhez a kameramozgásnak." - A kamera konkrét képeket teremt. A történet sokadrangú kérdés, amit pedig a néző teremt meg a fejében. A Saul fiát pont a kamera teremti úgy ahogy - steadicammel nem lenne értelme. Az Avatar a képek miatt Avatar, a bigbangtheory-ből meg hiányoznak a képek, ezért az nem film. Aki sorozatokat néz, nem filmeket néz, hanem valami sztorit követ csak egy picit jobb, mintha lokált, vagy blikket lapozna.
Tegnap volt alkalmam megnézni IMAX 3D-ben a Star Wars legújabb, hetedik epizódját és gondoltam megosztom Veletek tapasztalataimat. Kritikát nem szeretnék, és nem is tudok megfogalmazni róla, ugyanis hiába tudom, hogy melyik film miként készült, mennyibe került, mennyit hozott, kik a…..
Ma tartották Los Angelesben a Star Wars hetedik részének exkluzív-vörösszőnyeges premierjét, és a sztárvilág krémje - no meg az a néhány szerencsés (?) rajongó, aki már láthatta a filmet - szuperlatívuszokban beszélt Az Ébredő Erőről. Megvallom őszintén, én csupán…..
delorean 2015.12.16 17:30:57
@Alec Cawthorne: meggyőződésem, hogy minden döntés a képeket szolgálja, mindennek ott kell lecsapódnia. az a katarzis, mikor azt érzed, minden, amit látsz, így, filmként kellett megszületnie, másképp értelmetlen: gépi balett, agymanók, szemtől szemben, avatar, lazarescu
ha nem a képek felől közelítünk, hogyan másképp?
önkényesek leszünk akkor.
a film festészet, nem pedig megelevenedett irodalom. nem képeket rendelünk gondolatokhoz, a látott kép maga a gondolat.
egy analóg film jó sok képpontból áll, a sivár szó nem stimmel.
delorean 2015.12.17 13:28:00
@para_noir: ciki, de nemtom hol nézzek utána. téleg nem tudom, mi az alapegység. sokat segítene, ha megmondanád.
A svindlerek nem átlagos bűnözők. Ahogy Michael Ritchie filmjének főszereplője találóan megjegyzi, egy svindler és egy tolvaj között az a különbség, hogy az utóbbi futásnak ered, ha forróvá válik a talaj, ám egy jó szélhámosnak nem kell lelépnie, amíg nem akar. Ezek a találékony figurák a mozit is…..
delorean 2015.11.29 11:53:52
Amerikai Plán Titanic 2015.09.19 21:10:39
"Három évig egyfolytában csak a Titanicra gondoltam, de sosem értettem meg. Mert nem éltem át." - panaszolja filmünk végén Brock Lovett, a legendás gyémánt nyakék felkutatását célzó kincsvadászok vezére. Nos, James Cameron 1997-es, világrengető kasszasikerének éppenséggel…..
Amerikai Plán Víkend 2015.09.11 19:25:27
Mátyássy Áron legújabb filmjét szinte mindenütt azzal a hangzatos lózunggal harangozták be, hogy ez a mozi lesz "az első magyar thriller". Nos, ez a megállapítás már akkor sem állja meg a helyét, ha eltekintünk attól a ténytől, hogy már a hetvenes évektől kezdődően…..
delorean 2015.09.13 19:18:12
A magyar filmekre gyakran jellemző egy nyomorúságos képiség, inkább képietlenség. Amikor bár vászonra "szánt" képet látunk, az nem haladja meg a tévéfilmek színvonalát. Ilyen pölö az ajtó vagy a papírkutyák.
A nagy füzet, bár az oscarjelölt Berger csinálta, valszeg Szász inkompetenciája miatt lett ramaty.
Multiplexkompatibilisnak szoktam mondani azt, amikor az egyszeri néző nem zökken ki, nem érzi azt, hogy olyat lát, ami nem odavaló.

A Jesse James meggyilkolása főleg, meg mongyuk a Vérző olaj a plafon, meg minden ami Fincher.
Mindenki oda szeretne felnőni.
Amit te kísérletezésnek tekintesz, azt még a sztoribord lépcsőfokán valósítják meg a nagyobb produkciók. A zseton miatt nem engedhetik meg maguknak a tökölést, ezért előre leülnek páran egy irodában.
Egy szabadabb, elsősorban olcsóbb közeg megengedi, hogy a forgatáson szülessék meg a döntés. Nevezhetjük művészfilmes közegnek, mert kisebb a zenekar, de ennek a kérdésnek nincs köze a filmművészethez. Deakins pölö mindenfélét csinál, kételytől a skyfallig.

A torinói ló egész konkrétan nincs lefényképezve, nem szalonképes. Fred Kelemen nem is létezik a film szempontjából, egyszer csak elindult a felvevőgép. A londoni férfi forgatása macerás volt, szaladják asszem elment a fenébe és ő ugrott be.
Ilyet viszont, hogy Fred Kelemen meghaladja Wally Pfistert nem hallottam. Ilyen furcsát életemben nem. Egyelőre asszem ez nem komoly.
Amerikai Plán Gravitáció 2015.09.05 11:48:48
"Ha élni akarsz, le kell zárnod a múltat!" "Matt, ha találkozol a kislányommal odaát, mondd meg neki, hogy anyuci megtalálta a piros cipőt!" Ilyen és ehhez hasonló bölcsességekkel rohamozza a nézői könnycsatornákat Alfonso Cuarón közimádatnak örvendő Gravitációja. Mióta csak…..
delorean 2015.09.06 14:05:07
szegény Tarr Bélával értek egyet abban, hogy a történet nem fontos.
egy szükséges rosszként gondolok rá.

a vera drake-nek utólag készült el a forgatókönyve, mert kérte az akadémia, a visszafordíthatatlannak szinte nem is volt.
egy film, ami félmillió munkaórát emészt fel, meg sok tízmillió dollárt, nem engedi meg, hogy papírlapokról, forgatókönyvről fantáziáljunk, szavakra fordítsuk le a látottakat szerintem. legalább is nekem ez nem megy. verbalizálni is csak akkor érdemes, ha elégedetlenek vagyunk. zene is sokkal régebb óta van, mint az azt megragadó hangjegyek.
lehet persze ok a rajongásra, amikor olyan döntéseket ünneplünk, amiket feltehetően a forgatás előtt hoztak meg: pölö charlie kaufman, vagy a közelmúltból az agymanók virtuózítása.
bubba duzzadt alsó ajka a forrest gumpban pl. mykelti williams (heatben is nyomja) saját ötlete volt, míg ha a kész filmet látjuk, korán meghozott írói természetű döntésnek gondolnánk, konkrétan a karakter vizuális esszenciája. az az érzésünk, hogy a védjeggyé vált alsó ajka volt meg legelőször.
hajlamosak vagyunk kapcsolatot építeni az általunk imaginált forgatókönyvvel. szavakból állóval, aminek a filmművészet esetében nem lenne szabad megtörténnie.
a sztorival is ugyanez a helyzet. a sztori az, amit a vak haverodnak súgsz, miközben pereg a film. te hozod létre. és valóban könnyebb átadni, hogy most lelőtték tom sizemore-t, mint azt, hogy mindenfélék lebegnek az űrszondában, és vajon ebből mi lehet digitális, mert annyira profi. egy hegedű annak sírhat csak aki hall.
a heat nagysága, hogy az operatőr segítségével mann képeket teremt, erre a cselekmény csak ürügy. nézd meg a vak haveroddal a heat-et, majd utána rögtön az l.a. takedownt, nem lesz különbség. a játékidő engedi csak meg, hogy a mellékszereplőkre is hangsúlyt helyező cselekményszervezés érvényesülhessen, de ennek semmi köze a filmművészethez, rádiójáték is lehetne.
sztori csak a fejünkben létezik, amit te hiányolsz, azok nem feltétlenül szükségesek. fogódzókat, eperszemeket keresel a gravitáció nevű dobostortán.
delorean 2015.09.06 15:18:21
Tarr Béla kompetenciája a kávéfőzéssel kezdődött és fejeződött volna be, ha vele gazdagították volna a Gravitáció stábját.

Egy avantgárd kísérleti film milyen hosszú lehet és mennyibe kerülhet maximum?
Megszólalhatnak benne?
Megengedhető neki a széles moziforgalmazás?
Cuaron nem várt hirtelen nyilatkozata, miszerint ez egy avantgárd kísérlet volt, arra késztetne, hogy újranézd és másképp gondolkodj a filmjéről?

Nem fogsz a szemtől szembenhez hasonló, hetven perces filmet mutatni, de százperceset sem. Lényegi része a hossza, ez engedi meg, hogy olyan felületei legyenek, amikért rajonghatunk. Egy kisebb hegyre dombként tekintünk, más eszközökkel másszuk meg. Egy avantgárd kísérlet lehet marha hosszú, de egy ilyen epikus dráma, ahol módunk van az alkotókkal és a szereplőkkel is azonosulni, nem engedi meg, hogy szokatlanul rövid legyen. Nem fogsz egy 135 centis nőre nyomulni, mert a magassága kizárja, hogy jó csaj legyen.

Ha kiderülne, hogy Sartre egyik írása alapján született a Gravitáció, hemzsegve az általad észre nem vett egyéb utalásokkal, akkor mi lenne?

Persze elfogadom, hogy bizonyos pillanatokat túl negédesnek ítélsz meg benne.
Nem kizárt, hogy végig egy nagyobb bevételi infó zakatolt benned, és bosszantott fel.

Engem a digitális belső terek leptek meg, de mivel ezek utólagos infók, nem tudom miképp befolyásolják az összképet, egyáltalán megengedhetem-e magamnak, hogy gondolkodjam egyáltalán róla.
delorean 2015.09.06 18:16:47
Hogy pl. érzelmekkel telítődjenek a képek, elengedhetetlen egy bizonyos játékidő.

Egy filmnek három alaperőssége lehet, a három főkolompos az író, a rendező, meg az operatőr. Az 1 makulátlan elme nagyon meg van írva, a Heat nagyon meg van rendezve, a Jesse James meggyilkolása nagyon le van fényképezve.

Az író olyasmit teremt, ami aztán jól mutat a vásznon, beleég az agyunkba.
Filmszerű legyen elsősorban, még csak komplex sztori sem kell. Nem árt ha van, de nem feltétlenül szükséges. A volt1x1vadnyugat nagyon egyszerű emlékeim szerint, szinte semmilyen fókuszálást nem igényel a cselekmény kanyargása, az Eredet meg a másik véglet. Mindkettő tiszta film, minden alkotói döntés a képeket szolgálja, nem csak fejünkben csúszkáló összetett irodalmi alkotás. Azt a komplexitást rajongom, amin messzíről bűzlik, hogy annak vásznon van értelme, oda szánták, nem pedig papírra. Sőt aki írást adaptál filmre, azt a könyv adoptálja, olyan sorvezetőt kap, ami gúzsba is köti.

A kissthegirls-ben gyakorlatilag semmi sem történik az első órában, a szarvasvadász bámulatosan autentikus esküvője nem tudom hogy festett papíron.

Sem a pi, sem a gravitáció nem zökkentett ki. Nem bánom, ha valaki a jóízlés határáig táncol, sőt, lehet, hogy ez a kockázatvállalás az igazi filmes feladat. Haneke pl. ritkán teszi az oroszlán szájába a fejét. Amikor a brokebackmountain-ről először hallottunk, el sem hittük, ang lee hogy mer ekkorát vállalni.
Nekem a titanic is belefér, határon belül marad, a süllyedés folyamatosságának akciója pedig lenyűgöz.
Legalább 2010-11 óta a magyar filmművészet, filmkultúra a „jó magyar virtus”-hoz híven ismét állami beavatkozásra hatalmas fordulatot vett. Ennek eredményeként ugyan születtek jó, illetve a…..
delorean 2015.08.12 21:41:00
@Tenebra: stimmel, amit írsz, egy követ fújunk. sztem nem írtam olyasmit, amire ez válasz lenne.
delorean 2015.08.12 22:33:52
@Vodkanari: lehet, hogy ismered a filmtörténetet (nálam nem jobban), de egyszerűen nem látsz, bocs.
Felnőtt életünk során nemigen lesz más olyan film, ami kapcsán a filmtörténeti fordulópont szót előhúzhatjuk, mint bizony az Avatar. Ami a legdrágább avantgárd filmkísérlet és egyben film evör, sztárok nélkül ugye, művészfilm. Ha ezt nem látod, téleg nem látsz, boldoggá tesz a képi inkompetencia, a Torinói ló: örömmel fogyasztasz kutyaszart, mert csepegtettél rá citromot, van c-vitamin, hurrá, van mögöttes tartalom. A "Mohácsi vész" látnoki rendezőjének szavai remélem életed végéig erőt adnak.

Mikor volt a pillanat, amikor "megértetted " a filmtörténetet és hogyan történt?
Nagyon szórakoztatnak a magadfajta legénykék, akik ismernek pár régen halott rendezőt (ahogyan én valszeg többet), de amikor kívácsiskodom, h pl. ki a 3 legnagyobb élő operatőr, a kérdést sem értik. Ha tudnád fejből az Evita operatőrét, azzal megnyugtatnál, ha nem, nem azonos a versenysúlyunk.

Ne haragudj, hogy VISSZAtámadtam agresszíven, de nem én kezdtem. Szeretnék olyan kis felbontásban érzékelni ahogyan te, és még talán nálad is korlátoltabb öregemberek gondolatai által művelt lenni.

Wiki szerint:
A cinema that shows art films and foreign films which are not widely distributed.
Szélesen nem forgalmazható filmek: kevesebbet lőnek bennük, a művelt néző értelmezi és nem érti a látottakat.
delorean 2015.08.14 16:27:48
@Vodkanari: Bocs, ha elragadtattam magam!
A filmtörténeti mérföldkő státuszra az elmúlt húsz esztendőből az Avataron kívül másnak is van esélye, megelőzhetsz, mielőtt eszembe jutna valami. A filmtörténet szó emlegetése hideg főt igényel, nem ismerek olyat, aki nincs tisztában a jelentőségével, még ha nem is szereti valamiért, ahogyan II. Józsefet zavarta Mozart túl sok hangjegye. Ne fejezd be, ne menj el, nekem nagyon fontos lenne! Az értelmes diskurzus hiányának egyszerű oka van, hiányzik az amire válaszolhatnék. A Skyfallal kapcsolatban a gagyi jelzőre mit is lehetne mondani?
Valamint egy súlyos közelítési probléma: egy autós szakújságíró, nem arról fog beszélni, milyen érdekes könyvet talált a kesztyűtartóban. Részben az autók formájának evolúciójáról kell gondolkodnia, ha tud. Kisebb-nagyobb lépésekről, amiket pl. a ráncfelvarrások diktálnak.
Gordon Willist felejtetted ki, akit mindketten csodálunk, azt gondolom. De a negyven éve halott Howe nem verhet kenterbe senkit, mert érdemben a munkáit nem értékelhetjük. Azzal az autóformával tudunk mit kezdeni, ami éppen megjelenik, amit majd aztán megszok a szemünk az utakon. Érdemes önkényes filmtörténetfelhőt eregetni, mindannyiunknak van, de mint mondottam, a fókuszban elsősorban az éppen megjelenő filmeket kell tartami. A tértágítás nem azért hat, mert olvastál róla, hanem mert először látod és a szó sincs meg rá.
Lenyűgöz a Tess is, persze, de a Jesse James meggyilkolásán fogok tudni igazán töprengni, hisz azt láthattam a mozikba kerülésekor. A Tess utáni sok évet nem tudom kitörölni a fejemből, nem láthatok tisztán. Hogyan is ütköztethetném egy csomó olyan képpel a fejemben, ami akkor még meg sem született?
Amerikai Plán Éjjeli féreg 2015.08.02 19:05:58
A rendezőként frissen bemutatkozott Dan Gilroy forgatókönyvírói pályája során nem csillogtatott kimagasló erényeket (olyan harmatos munkák fűződtek a nevéhez, mint a Szabad préda, a Pénz beszél, vagy a Vasököl), így hát jól tette, hogy a direktori székben is kipróbálta…..
Tudom jól, hogy darázsfészekbe nyúlok ezzel a témával, mégis úgy érzem, időszerű volna végre egy hosszabb írás keretein belül kifejtenem, mit is gondolok Christopher Nolan (álomgyári) munkásságáról, rendezői tehetségéről, állítólagos szerzőiségéről. A…..
delorean 2015.08.10 20:00:30
ha kisunokám által fülembe suttogva a látottakat, vakon, vagy okostelefonon metrón ülve és nem vásznon ismerkedtem volna a forráskóddal, pont ezt gondolnám. elszomorít a példa, egy versenyló nevét vártam, nem egy győztes agárét, egészen más tartomány a kettő.
ha a hideg számokat, a költségeket figyeljük, bowie fia egy libát őriz, nolan meg ötöt. (2 liba nem csak dupla feladat, 5 liba meg 5felé szalad:)
a forráskód talán a cselekményében lehet érdekes, de mintha kamarazenekart hallanál és nem egy teljes szimfonikusat. csak 1x láttam, de mintha tényleg szinte végig egy vonaton játszódó, takarékos pici dráma lenne, ami pont azért kaphatott zöld lámpát, mert természetéből fakadóan olcsón ki lehetett hozni.
így a svéd engedj be még jobb film és még kisebb léptékű, még egy helyiértékkel kevesebbe került(4be), ezért is nem beszélünk róla.

mint egy színes forgó a vásárban, ha akarod, látod külön is a színeket: egy filmet meg kell rendezni, meg kell írni és le kell fényképezni.
a beteges szinefília lényege, hogy ezt a hármat jól összekevered fejben, nem csak az írói döntéseket figyeled.
csúnyábban: "önkényesen konstruálod a sztorit", ahogyan a nagymamám teszi a dallas közben.

a batman3, a csillagok meg az eredet vége is nagyon hasonlóan telített, mintha lassítva mozognának a szereplők, szól a zene, satöbbi. engem lenyűgöz, nehéz elfogadom ha ez valakinek sok, de ilyen kockázatvállalásra, a jóízlás határáig való feszítésre nemigen tudok példát, jj vagy snyder nem is mer hasonló helyekre tévedni. tiszta filmélmény, az, h ő maga írja csak még jobban meghat utólag, hab a tortán, de nem tudom, hogy mikor befogadom épp, gondolok-e rá. ezen el kell gondolkodnom.

Az animációs film valóban rokonságban áll a nagyjátékfilmekkel, még távolabbi rokona a kapucnis pólónak.
delorean 2015.08.11 21:44:12
@David Sumner: persze, meg is magyarázom egy későbbi bekezdésben.
ebben a szorítóban két sarok van csak: a nolani út, vagy burton és schumacher, akiknek a denevérétől csak pár lépés egy statikus l'artpourl'art szkeccs.
Ki ne gondolkozott volna már el azon, hogy ha élete egy bizonyos pontján másként dönt, élete teljesen más fordulatot vesz? Életünk döntések, választások sorozatából áll; utólag mindannyian fel tudjuk mérni, hogy hol hibáztunk hatalmasat, vagy éppen ellenkezőleg, hol áldhatjuk…..