Adatok
delorean
0 bejegyzést írt és 43 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ha női akcióhősökre kerül a szó, van, aki csak somolyog, mintha akaratlanul valami vicceset mondtunk volna. Bár Linda Hamiltontól Angelina Jolie-ig fel lehet sorolni jópár színésznőt, akik a vásznon szépen rongyosra rugdosták a férfiseggeket, mégis ebben a szerepkörben máig nincsenek teljesen…..
delorean
2017.08.08 17:43:42
A Dunkirk kapcsán melyet kemény szavakkal mertünk kritizálni és azt az arcátlanságot is elkövettük, hogy jelentősen túlértékelt filmnek tartottuk (mely kifejezést azóta egyébként minden erővel száműzni akarják egyes "filmes szaktekintélyek") - felmerült az éppen most (július 30-án) 47 éves…..
delorean
2017.08.04 18:34:50
delorean
2017.08.05 16:45:02
@Suksori: a néma színészi játék a látvány része. a cselekmény szerintem sokadrangú kérdés, egy szükséges rossz csak az egyszerű befogadóknak. úgy tudom a mostani twin peaks hadilábon áll vele, nincs is nézettsége. mint egy absztrakt festménynél az alkotás tárgyát, a filmnél a cselekményt a befogadó maga teremti. ellentmond ennek ugyan, de nagyon ritkán találkozhatunk olyan eseménysorral, ami mellett nem lehet közömbösen elmenni. na az eredet az pont ilyen. meg mongyuk a makulátlan elme. hiába mondja a nolan, h a sztori ígymegúgy, iszonyúan le vannak fényképezve a filmjei. egy filmet meg kell írni, meg meg kell rendezni, vagyis forgatás előtti, meg közbeni döntéseket kell hozni. meg le kell fényképezni. az egész stáb azon ügyködik, h képeket teremtsenek. igazad van, lehet fontos a párbeszéd, de tarantino sem rádiójátékokat készít 3oszkáros bajtársával. szerintem, ha választania kellene az analóg film és a párbeszéd között, megoldaná dialógusok nélkül. a látvány az egyetlen állandó, a kockák peregnek. a 'kizárólag' lehet,h helyesebben 'alapvetően'.
A Paley festival nevű tévés rendezvényen mesélte el Jonathan Nolan, a Westworld című HBO-sorozat társalkotója, hogy fura, de az epizódokat darabokra szedő és ronggyá elemző internetes rajongótábor pont azt nem vette észre az első évadban, amit direkt az orruk alá toltak, miközben mindenféle…..
delorean
2017.04.10 15:37:51
@Hizdahr zo Loraq: "Semmi köze a történet megértéséhez a kameramozgásnak." - A kamera konkrét képeket teremt. A történet sokadrangú kérdés, amit pedig a néző teremt meg a fejében. A Saul fiát pont a kamera teremti úgy ahogy - steadicammel nem lenne értelme. Az Avatar a képek miatt Avatar, a bigbangtheory-ből meg hiányoznak a képek, ezért az nem film. Aki sorozatokat néz, nem filmeket néz, hanem valami sztorit követ csak egy picit jobb, mintha lokált, vagy blikket lapozna.
Tegnap volt alkalmam megnézni IMAX 3D-ben a Star Wars legújabb, hetedik epizódját és gondoltam megosztom Veletek tapasztalataimat. Kritikát nem szeretnék, és nem is tudok megfogalmazni róla, ugyanis hiába tudom, hogy melyik film miként készült, mennyibe került, mennyit hozott, kik a…..
Ma tartották Los Angelesben a Star Wars hetedik részének exkluzív-vörösszőnyeges premierjét, és a sztárvilág krémje - no meg az a néhány szerencsés (?) rajongó, aki már láthatta a filmet - szuperlatívuszokban beszélt Az Ébredő Erőről. Megvallom őszintén, én csupán…..
delorean
2015.12.16 17:30:57
@Alec Cawthorne: meggyőződésem, hogy minden döntés a képeket szolgálja, mindennek ott kell lecsapódnia. az a katarzis, mikor azt érzed, minden, amit látsz, így, filmként kellett megszületnie, másképp értelmetlen: gépi balett, agymanók, szemtől szemben, avatar, lazarescu
ha nem a képek felől közelítünk, hogyan másképp?
önkényesek leszünk akkor.
a film festészet, nem pedig megelevenedett irodalom. nem képeket rendelünk gondolatokhoz, a látott kép maga a gondolat.
egy analóg film jó sok képpontból áll, a sivár szó nem stimmel.
ha nem a képek felől közelítünk, hogyan másképp?
önkényesek leszünk akkor.
a film festészet, nem pedig megelevenedett irodalom. nem képeket rendelünk gondolatokhoz, a látott kép maga a gondolat.
egy analóg film jó sok képpontból áll, a sivár szó nem stimmel.
delorean
2015.12.17 13:28:00
@para_noir: ciki, de nemtom hol nézzek utána. téleg nem tudom, mi az alapegység. sokat segítene, ha megmondanád.
A svindlerek nem átlagos bűnözők. Ahogy Michael Ritchie filmjének főszereplője találóan megjegyzi, egy svindler és egy tolvaj között az a különbség, hogy az utóbbi futásnak ered, ha forróvá válik a talaj, ám egy jó szélhámosnak nem kell lelépnie, amíg nem akar. Ezek a találékony figurák a mozit is…..
delorean
2015.11.29 11:53:52
"Három évig egyfolytában csak a Titanicra gondoltam, de sosem értettem meg. Mert nem éltem át." - panaszolja filmünk végén Brock Lovett, a legendás gyémánt nyakék felkutatását célzó kincsvadászok vezére. Nos, James Cameron 1997-es, világrengető kasszasikerének éppenséggel…..
delorean
2015.09.20 11:38:04
Mátyássy Áron legújabb filmjét szinte mindenütt azzal a hangzatos lózunggal harangozták be, hogy ez a mozi lesz "az első magyar thriller". Nos, ez a megállapítás már akkor sem állja meg a helyét, ha eltekintünk attól a ténytől, hogy már a hetvenes évektől kezdődően…..
delorean
2015.09.13 12:48:15
"Ha élni akarsz, le kell zárnod a múltat!" "Matt, ha találkozol a kislányommal odaát, mondd meg neki, hogy anyuci megtalálta a piros cipőt!" Ilyen és ehhez hasonló bölcsességekkel rohamozza a nézői könnycsatornákat Alfonso Cuarón közimádatnak örvendő Gravitációja. Mióta csak…..
Amerikai Plán
Mi a film noir? Definíciókísérlet és kommentárok egy örök teoretikusi vitához
2015.08.19 18:16:31
A cím talán túlságosan széleskörű áttekintést sugalmaz, s jóllehet a noir mibenlétéről szóló teoretikusi vita valóban örök és szűnni nem akaró, jómagam úgy vélem, a fekete széria viszonylag könnyen megragadható jelenség. Ennek ellenére tisztában vagyok vele, hogy nem egyszerű feladat egy jól…..
Amerikai Plán
Miért rosszak a magyar filmek? 1. rész: A kortárs magyar film problémáiról
2015.08.06 11:18:55
Legalább 2010-11 óta a magyar filmművészet, filmkultúra a „jó magyar virtus”-hoz híven ismét állami beavatkozásra hatalmas fordulatot vett. Ennek eredményeként ugyan születtek jó, illetve a…..
delorean
2015.08.12 21:41:00
@Tenebra: stimmel, amit írsz, egy követ fújunk. sztem nem írtam olyasmit, amire ez válasz lenne.
delorean
2015.08.12 22:33:52
@Vodkanari: lehet, hogy ismered a filmtörténetet (nálam nem jobban), de egyszerűen nem látsz, bocs.
Felnőtt életünk során nemigen lesz más olyan film, ami kapcsán a filmtörténeti fordulópont szót előhúzhatjuk, mint bizony az Avatar. Ami a legdrágább avantgárd filmkísérlet és egyben film evör, sztárok nélkül ugye, művészfilm. Ha ezt nem látod, téleg nem látsz, boldoggá tesz a képi inkompetencia, a Torinói ló: örömmel fogyasztasz kutyaszart, mert csepegtettél rá citromot, van c-vitamin, hurrá, van mögöttes tartalom. A "Mohácsi vész" látnoki rendezőjének szavai remélem életed végéig erőt adnak.
Mikor volt a pillanat, amikor "megértetted " a filmtörténetet és hogyan történt?
Nagyon szórakoztatnak a magadfajta legénykék, akik ismernek pár régen halott rendezőt (ahogyan én valszeg többet), de amikor kívácsiskodom, h pl. ki a 3 legnagyobb élő operatőr, a kérdést sem értik. Ha tudnád fejből az Evita operatőrét, azzal megnyugtatnál, ha nem, nem azonos a versenysúlyunk.
Ne haragudj, hogy VISSZAtámadtam agresszíven, de nem én kezdtem. Szeretnék olyan kis felbontásban érzékelni ahogyan te, és még talán nálad is korlátoltabb öregemberek gondolatai által művelt lenni.
Wiki szerint:
A cinema that shows art films and foreign films which are not widely distributed.
Szélesen nem forgalmazható filmek: kevesebbet lőnek bennük, a művelt néző értelmezi és nem érti a látottakat.
Felnőtt életünk során nemigen lesz más olyan film, ami kapcsán a filmtörténeti fordulópont szót előhúzhatjuk, mint bizony az Avatar. Ami a legdrágább avantgárd filmkísérlet és egyben film evör, sztárok nélkül ugye, művészfilm. Ha ezt nem látod, téleg nem látsz, boldoggá tesz a képi inkompetencia, a Torinói ló: örömmel fogyasztasz kutyaszart, mert csepegtettél rá citromot, van c-vitamin, hurrá, van mögöttes tartalom. A "Mohácsi vész" látnoki rendezőjének szavai remélem életed végéig erőt adnak.
Mikor volt a pillanat, amikor "megértetted " a filmtörténetet és hogyan történt?
Nagyon szórakoztatnak a magadfajta legénykék, akik ismernek pár régen halott rendezőt (ahogyan én valszeg többet), de amikor kívácsiskodom, h pl. ki a 3 legnagyobb élő operatőr, a kérdést sem értik. Ha tudnád fejből az Evita operatőrét, azzal megnyugtatnál, ha nem, nem azonos a versenysúlyunk.
Ne haragudj, hogy VISSZAtámadtam agresszíven, de nem én kezdtem. Szeretnék olyan kis felbontásban érzékelni ahogyan te, és még talán nálad is korlátoltabb öregemberek gondolatai által művelt lenni.
Wiki szerint:
A cinema that shows art films and foreign films which are not widely distributed.
Szélesen nem forgalmazható filmek: kevesebbet lőnek bennük, a művelt néző értelmezi és nem érti a látottakat.
delorean
2015.08.14 16:27:48
@Vodkanari: Bocs, ha elragadtattam magam!
A filmtörténeti mérföldkő státuszra az elmúlt húsz esztendőből az Avataron kívül másnak is van esélye, megelőzhetsz, mielőtt eszembe jutna valami. A filmtörténet szó emlegetése hideg főt igényel, nem ismerek olyat, aki nincs tisztában a jelentőségével, még ha nem is szereti valamiért, ahogyan II. Józsefet zavarta Mozart túl sok hangjegye. Ne fejezd be, ne menj el, nekem nagyon fontos lenne! Az értelmes diskurzus hiányának egyszerű oka van, hiányzik az amire válaszolhatnék. A Skyfallal kapcsolatban a gagyi jelzőre mit is lehetne mondani?
Valamint egy súlyos közelítési probléma: egy autós szakújságíró, nem arról fog beszélni, milyen érdekes könyvet talált a kesztyűtartóban. Részben az autók formájának evolúciójáról kell gondolkodnia, ha tud. Kisebb-nagyobb lépésekről, amiket pl. a ráncfelvarrások diktálnak.
Gordon Willist felejtetted ki, akit mindketten csodálunk, azt gondolom. De a negyven éve halott Howe nem verhet kenterbe senkit, mert érdemben a munkáit nem értékelhetjük. Azzal az autóformával tudunk mit kezdeni, ami éppen megjelenik, amit majd aztán megszok a szemünk az utakon. Érdemes önkényes filmtörténetfelhőt eregetni, mindannyiunknak van, de mint mondottam, a fókuszban elsősorban az éppen megjelenő filmeket kell tartami. A tértágítás nem azért hat, mert olvastál róla, hanem mert először látod és a szó sincs meg rá.
Lenyűgöz a Tess is, persze, de a Jesse James meggyilkolásán fogok tudni igazán töprengni, hisz azt láthattam a mozikba kerülésekor. A Tess utáni sok évet nem tudom kitörölni a fejemből, nem láthatok tisztán. Hogyan is ütköztethetném egy csomó olyan képpel a fejemben, ami akkor még meg sem született?
A filmtörténeti mérföldkő státuszra az elmúlt húsz esztendőből az Avataron kívül másnak is van esélye, megelőzhetsz, mielőtt eszembe jutna valami. A filmtörténet szó emlegetése hideg főt igényel, nem ismerek olyat, aki nincs tisztában a jelentőségével, még ha nem is szereti valamiért, ahogyan II. Józsefet zavarta Mozart túl sok hangjegye. Ne fejezd be, ne menj el, nekem nagyon fontos lenne! Az értelmes diskurzus hiányának egyszerű oka van, hiányzik az amire válaszolhatnék. A Skyfallal kapcsolatban a gagyi jelzőre mit is lehetne mondani?
Valamint egy súlyos közelítési probléma: egy autós szakújságíró, nem arról fog beszélni, milyen érdekes könyvet talált a kesztyűtartóban. Részben az autók formájának evolúciójáról kell gondolkodnia, ha tud. Kisebb-nagyobb lépésekről, amiket pl. a ráncfelvarrások diktálnak.
Gordon Willist felejtetted ki, akit mindketten csodálunk, azt gondolom. De a negyven éve halott Howe nem verhet kenterbe senkit, mert érdemben a munkáit nem értékelhetjük. Azzal az autóformával tudunk mit kezdeni, ami éppen megjelenik, amit majd aztán megszok a szemünk az utakon. Érdemes önkényes filmtörténetfelhőt eregetni, mindannyiunknak van, de mint mondottam, a fókuszban elsősorban az éppen megjelenő filmeket kell tartami. A tértágítás nem azért hat, mert olvastál róla, hanem mert először látod és a szó sincs meg rá.
Lenyűgöz a Tess is, persze, de a Jesse James meggyilkolásán fogok tudni igazán töprengni, hisz azt láthattam a mozikba kerülésekor. A Tess utáni sok évet nem tudom kitörölni a fejemből, nem láthatok tisztán. Hogyan is ütköztethetném egy csomó olyan képpel a fejemben, ami akkor még meg sem született?
A rendezőként frissen bemutatkozott Dan Gilroy forgatókönyvírói pályája során nem csillogtatott kimagasló erényeket (olyan harmatos munkák fűződtek a nevéhez, mint a Szabad préda, a Pénz beszél, vagy a Vasököl), így hát jól tette, hogy a direktori székben is kipróbálta…..
delorean
2015.08.12 19:23:27
A skandinávoknak még mindig van valamijük, ami az amerikaiaknak már rég nincs: stílusuk. Legalábbis a bűnügyi filmek frontján így áll a helyzet. Ha pedig a nyomozóthrillerekig szűkítjük a fókuszt, még siralmasabb eredményre juthatunk. Az elmúlt évek terméséből egyedül a két…..
Tudom jól, hogy darázsfészekbe nyúlok ezzel a témával, mégis úgy érzem, időszerű volna végre egy hosszabb írás keretein belül kifejtenem, mit is gondolok Christopher Nolan (álomgyári) munkásságáról, rendezői tehetségéről, állítólagos szerzőiségéről. A…..
delorean
2015.08.11 21:44:12
@David Sumner: persze, meg is magyarázom egy későbbi bekezdésben.
ebben a szorítóban két sarok van csak: a nolani út, vagy burton és schumacher, akiknek a denevérétől csak pár lépés egy statikus l'artpourl'art szkeccs.
ebben a szorítóban két sarok van csak: a nolani út, vagy burton és schumacher, akiknek a denevérétől csak pár lépés egy statikus l'artpourl'art szkeccs.
Ki ne gondolkozott volna már el azon, hogy ha élete egy bizonyos pontján másként dönt, élete teljesen más fordulatot vesz? Életünk döntések, választások sorozatából áll; utólag mindannyian fel tudjuk mérni, hogy hol hibáztunk hatalmasat, vagy éppen ellenkezőleg, hol áldhatjuk…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"El lehet képzelni, mennyire el van veszve most, hogy egy bonyolult cselekményű kémtörténetet kell tisztán és érthetően közvetítenie a közönségnek." - miért kéne? ilyet még sosem hallottam, ez nem egy mosógép. az a kémtörténet for dummies című kézikönyv lenne, ez meg filmművészet.
"inkább a vizualitásával, mint a tartalmával szerzett magának rajongókat" egy filmnek nincs kifejezhető vitamintartalma. vizualitása van, amiről érdemes gondolkodni és vitatkozni, tartalma nincs, azt a néző hozza létre a fejében. a 300 pont jó példa, egy csodálatos ünnep, a megtestesülése a tiszta filmnek.
a bűn árfolyama tök jó cucc, viszont emlékeim szerint kevés köze van az atomszőkéhez filmileg. mint egy uszoda meg egy templom, mindkettőnek van bejárata. a bunyók kicsit színházszerűbben vannak megjelenítve, kevesebb belső vágással, ez nyilván azért mert nem kellett csalni, carano valóban tud bunyózni, hisz egész életében mást sem csinált. meg kell fizetnünk seagali arcjátékának árát.
az atomszőke nagyon jól van fényképezve, egészen másképp épülnek fel a verekedések. a lépcsőházi elkeseredett csetepaté konkrétan abba a kosárba tehető, amibe a bourne univerzum legjobb pillanatai. ilyen könnyfakasztó katarzist a bűn árfolyama nem ad.
az elpocsékolt színészek problémája elfogadható, de én ezt nem nagyon éreztem, eddie marsan esetében semmiképp. mcavoy szerepe nem tudom mivel lehetett volna "kidolgozottabb", nem tudjuk mennyi időt tököltek ezzel, sok film esetében azt sem vesszük észre a vásznon, hogy tényleges forgatókönyv sem volt. lehet, h a múltját nem érezted felépítettnek, ezt elfogadom, de hogy milyen poénok hiányoztak vele kapcsolatban, azt tényleg nem értem.
szerintem kukkantsd meg újra, hátha feltornássza magát közömbösbe. szerintem olyan sok kémes cuccot ilyen lendületes és nyers bunyókkal azért nem találunk. ez szerintem inkább egy kémes bunyófilm, nem pedig bunyózós kémfilm.