Adatok
SzigDani
0 bejegyzést írt és 27 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Urbanista
Bontják az óbudai "háromkéményt". Még nem tudni, mi lesz a Főtáv Zápor utcai hőközpontja helyén
2013.01.17 16:36:26
Bontják a Főtáv óbudai "háromkéményét", mely szinte mindenkit zavart, akinek a "mesés óbudai hegyekre" néz az ablaka - írta az Urbanistának tizezer256, aki pár fotót is mellékelt a bontásról:
"Egyik reggel kinéztem az ablakon, mint rendesen, és…..
SzigDani
2013.01.23 09:46:57
@városjáró: Szóltak nekem az ipse ügyében, megoldottam, hogy "önként visszavonuljon a közélettől". Már próbálkozott máshol, fényképezés ügyben is félrevezetéssel... De jó látni, hogy ilyen aggódó hangot ütsz meg, aggodalomra semmi ok. :)
A tegnapi bejegyzéshez kapcsolódnék egy plusz képpel. Nem akarom utólag betenni ugyanabba a bejegyzésbe, mert ugyanazt ábrázolja, de nem is akarom nem megosztani, mert pont az az érdekessége, hogy ugyanazt ábrázolja, csak pár méterrel arrébbról, más szögből, más fotós által…..
SzigDani
2012.11.03 17:32:12
@Hamster: Azt sem szabad elfelejteni, hogy akkoriban még jelentős volt a teherforgalom, a tehervonatoknak pedig nem kellett mindenhol megállniuk, nem is lett volna gazdaságos.
Gyerekkoromban még nem beszéltünk brandekről; a legrosszabb esetben is csak márkákról eshetett szó (én a meggyeset szerettem a legjobban;). Ugyanígy logókat se ismertünk, maximum emblémákat. A megfogalmazástól függetlenül ezek ott voltak körülöttünk, hiszen akkoriban valahogy…..
SzigDani
2012.10.22 09:50:09
...és az 50-esen (Lakatos utcai ltp.) az OTP reklám a falon? :) Igaz, nem neon, de brand. ;)
@sztenke: ...és mi a baj vele? Korábban voltak 80-90 éves kocsik is, ezek még fiatalkák. :D
@sztenke: ...és mi a baj vele? Korábban voltak 80-90 éves kocsik is, ezek még fiatalkák. :D
SzigDani
2012.10.22 15:51:10
@Hamster: Gondoltam, hogy van. Nekem csak UV-val az előtérben sikerült.
De említhetném azt a Volán-csigás nyalóka-táblát, amelyet Lakitelken lőttem vagy 15 éve a vasútállomás előtt.
Esetleg 2000-ben a vörös csillagos ÁFÉSZ címert Nagybörzsönyben.
De említhetném azt a Volán-csigás nyalóka-táblát, amelyet Lakitelken lőttem vagy 15 éve a vasútállomás előtt.
Esetleg 2000-ben a vörös csillagos ÁFÉSZ címert Nagybörzsönyben.
Tudom, a cím jelentősen leegyszerűsíti a dolgot, de csak kellett valami címet adnom pénteki relaxálós videómnak :)..
SzigDani
2012.10.01 00:01:41
@Rocko-: Egs! Jó serital is volt?
SzigDani
2012.10.01 00:11:25
@Rocko-: Akkor még nem ittál igazán jó komlószörpöt. ;)
SzigDani
2012.10.01 00:21:20
@Rocko-: Így is fel lehet fogni. Max koccintunk valami mással.
1987-ben sajnos nem fényképeztem autókat NDK-beli családi utunk során. Nem azért, mert féltem: a Nemzeti Néphadsereg Légierejének alacsonyan járőrőző MiG-23-asait simán megörökítettem a Kelet-tenger partján - tizenkét évesen egyszerűen eszembe se jutott, hogy ez gázos lehetne (azért amikor vörös…..
SzigDani
2012.09.15 11:25:03
A MiG-23-ról jut eszembe, hogy 1988-ban Ráckevén, az őrsvezető-képzésen is szívesen nézegettük a Tökölről felszállt eszközöket. Néha egész közel jöttek, még haza is írtam, hogy milyen tutikat lehetett látni.
@Csokis: Nekem a Roburból csak annyi maradt, hogy Tatáról valamilyen rendőrségi verseny után jöttünk haza Robur busszal. Feelniges volt kb. 5 évesen...
@Csokis: Nekem a Roburból csak annyi maradt, hogy Tatáról valamilyen rendőrségi verseny után jöttünk haza Robur busszal. Feelniges volt kb. 5 évesen...
Mindig furának találtam, amikor pestiek ott állnak a Citadellában, és kérdezgetik egymást, hogy mi az a nagy, vöröses ház a kapuval. Eddig még sose tűnt fel nekik az a bazi épület a Deák térnél (a panorámában balra)? E panoráma darabjainak készítése közben is végighallgattam…..
SzigDani
2012.09.12 05:36:04
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Hamster: A vége felé egész jellegzetes volt a full Ax szerelvény. Hej, amikor még MD-t fotóztam a tiszaugi hídon új híd nélkül! Meg a lajosmizsei sorompónál UV-vel. Meg vezérkocsi nélkül, By-nal a végén...
2000. július 14-én, az 50. vasutasnapon nyitotta meg kapuit a Magyar Vasúttörténeti Park, ismertebb nevén a Füsti. Azért emlékszem a dátumra, mert aznap fedeztem fel, hogy még mindig érdekel a vasút: munka után az Index közlekedésbarát topicjainak tagjaival ott voltam a megnyitó…..
SzigDani
2012.07.15 10:23:46
"424-es a Keleti hátsó fertályán"
Te is ott szerezted ben a gyerekkori gőzösadagodat?! :)
"még ha nem is sikerült túl jól: a hetvenes évek első felében épültek, de '87-ben már el is kezdték kiselejtezni őket"
Azért a Gyík és a G2 ilyen szempontból rokonok. Mindkettőnek elengedték a kezét, amikor még finomhangolni kellett volna. A Pielstick motor egy dolog, tényleg gyenge pontként lehet rá tekinteni, a többi úgy gondolom, hogy összerakható lett volna. De nem volt gazdája.
@solesz: "Apa nagy, Apa erős, Apa lapátoljon, én majd végzem a szellemi munkát és learatom a sikert." Ismerős. :)
Te is ott szerezted ben a gyerekkori gőzösadagodat?! :)
"még ha nem is sikerült túl jól: a hetvenes évek első felében épültek, de '87-ben már el is kezdték kiselejtezni őket"
Azért a Gyík és a G2 ilyen szempontból rokonok. Mindkettőnek elengedték a kezét, amikor még finomhangolni kellett volna. A Pielstick motor egy dolog, tényleg gyenge pontként lehet rá tekinteni, a többi úgy gondolom, hogy összerakható lett volna. De nem volt gazdája.
@solesz: "Apa nagy, Apa erős, Apa lapátoljon, én majd végzem a szellemi munkát és learatom a sikert." Ismerős. :)
SzigDani
2012.07.15 12:30:02
@Hamster: Annyiban szerencsém volt, hogy apám, amikor ment a mindenféle sportszövetségekbe, akkor levitt a gőzösökhöz is. Nagyon kicsi voltam, de arra emlékszem, hogy minden vasutas nagy szeretettel beszélt a gőzösökről, illetve nem ellenkeztek apámmal, hogy a gyereknek ezt látnia kell. Valahogy nem akartak, pedig igazolványt sem vett elő. ;)
Simon fiam is nagyon megilletődött, amikor először volt gőzösön - bár ott a bácsi is németül beszélt, de 2 évesen az kb. mindegy volt.
A gőzmozdonyt Csiba és Zobory tanár urak előadásain és a berlini műszaki múzeumban lehet szépen megérteni. Csodálatos és elmés szerkezetek.
A Ganz mellett az Ikarust is tanítani lehetne. Amúgy mit csinálsz szeptembertől csütörtökönként 17 órától? ;)
Simon fiam is nagyon megilletődött, amikor először volt gőzösön - bár ott a bácsi is németül beszélt, de 2 évesen az kb. mindegy volt.
A gőzmozdonyt Csiba és Zobory tanár urak előadásain és a berlini műszaki múzeumban lehet szépen megérteni. Csodálatos és elmés szerkezetek.
A Ganz mellett az Ikarust is tanítani lehetne. Amúgy mit csinálsz szeptembertől csütörtökönként 17 órától? ;)
2012. július 10-én bemutatkozott a nagyközönségnek is Budapest új metrószerelvénye. Hosszas huzavona után várhatóan szeptembertől szállíthat utasokat az Alstom Metropolis nevű jármű.
A 2-es metró Puskás Ferenc Stadion állomásán tekinthették meg az utasok az új…..
Az elmúlt napokban elégszer volt szó a nosztalgia FVV csuklós villamosról, úgyhogy szombati élménybeszámolómat inkább onnan kezdem, hogy felértem a Markó utca 22. első emeletére, a Kresz Géza Mentőmúzeum helyiségeibe, ahonnan kinézve ez a látvány tárult a szemem elé:
A Mentőmúzeum sajnos egy az…..
SzigDani
2012.06.18 21:42:18
@Sam. Joe: Hogy honvédségi vagy rendőrségi volt, arra már nem emlékszem vagy 30 év távlatából, de a zöld busz-Robur a fölső forgó szellőzővel Tatától Budapestig igencsak meghatározó élmény volt a számomra.
2009-ben a nyíregyházi mellett a másik nagy közforgalmú keskeny nyomközű "hálózat" egyik vonalát is be sikerült utazni: két óra negyven (a valóságban talán kicsit több, de messze nem annyival, mint Balsáig és vissza) perc zötyögés Kiskőrös és Kecskemét…..
SzigDani
2012.06.03 11:12:04
"A kiskőrösi vonal pedig eleve a második világháború után épült, jó kérdés, hogy vajon elég körültekintően tervezve-e."
www.youtube.com/watch?v=s5CIgD1btpQ
Remélem tényleg az 1957-es GV-s film jön le.
www.youtube.com/watch?v=s5CIgD1btpQ
Remélem tényleg az 1957-es GV-s film jön le.
A múltkori prágai Tatrás videó kapcsán írtam a "pukkogós" vezérlésről, azaz az akcelerátorról, vagy magyarul gyorsítóműről. Ezt a fajta villamosberendezést Amerikában fejlesztették ki az 1930-as években - mivel a pontos működését nem tudom leírni, félig viccesen azt mondanám, hogy egy bazi nagy…..
Amikor 1951-ben megszűnt Le Havre-ban a villamos, nem hiszem, hogy a város akkori lakói gondolták volna, hogy lesz még valaha villamos a városban. A II. világháború alatt szinte teljesen lebombázott normandiai kikötőváros villamoshálózata jelentős veszteségeket szenvedett a háború…..
„Nálunk minden dolog túlságba megy. A legjobb intézkedések a túlzott módon való kivitel miatt szempillantás alatt értéktelenek lesznek. Az egyik villamostársaság vezetősége abból indult ki, hogy a rikkancsok minden akadály és jegyváltás nélkül kapaszkodnak föl a kocsikra s…..
SzigDani
2012.01.18 21:02:09
2011. november 3-ától közlekedik az első nyolc automata üzemű metrószerelvény Párizs 1-es számú metróvonalán. A francia fővárosban a 14-es számú metró után ez a második vonal, ahol az automata üzemet bevezetik. Míg azonban a 14-es eleve ilyen rendszer paramétereinek…..
SzigDani
2011.11.08 22:52:25
@Fricy: "Véhicule Automatique Léger" Biztos erre gondolsz?
""MP", matériel pneu" Ez a párizsi gumikerekesek rövidítése - de az automata sem VAL. Vagy én tudok valamit rosszul, meggyőzhető vagyok.
""MP", matériel pneu" Ez a párizsi gumikerekesek rövidítése - de az automata sem VAL. Vagy én tudok valamit rosszul, meggyőzhető vagyok.
Pár hónappal azt kérdeztem, hogy vajon a buszoké a jövő a városi közlekedésben? Most azt kérdezem, hogy vajon vége a Bus Rapid Transit rendszerek aranykorának? Bár ma már mindenhol BRT rendszereket találunk, bő tíz évvel ezelőtt ez még újdonság volt, számosan éltették, mint…..
SzigDani
2011.10.20 08:09:44
@Comandante en Jefe: Szép összefoglalás. A TM legfontosabb előnye talán nem is magának a közlekedésnek a megoldása volt, hanem az, amit @mestska: is kiemelt, a társadalmi mobilitás és esélyegyenlőség felismerése, felkarolása.
@Moszkvicsslusszkulllcs: Annak idején a metró helyett építetté. Zlinszky János (a fiatalabbik. :)) egyik előadásán volt arról szó, hogy egyszerűen Bogotá józan ésszel vállalhatatlannak tartotta a metró költségeit, inkább vállalta a ronda, de jóval olcsóbb BRT-t. Kiderült, hogy az ötlet jó, működik, csak éppen mára túlnőtt saját magán. Van még némi tartalék, de a gazdaság növekedéséből bizony kötöttpályás lépésekre is kell szánni. Fájni fog. De az elindításhoz társadalmi szinten óriási huszárvágás volt a TM.
@Moszkvicsslusszkulllcs: Annak idején a metró helyett építetté. Zlinszky János (a fiatalabbik. :)) egyik előadásán volt arról szó, hogy egyszerűen Bogotá józan ésszel vállalhatatlannak tartotta a metró költségeit, inkább vállalta a ronda, de jóval olcsóbb BRT-t. Kiderült, hogy az ötlet jó, működik, csak éppen mára túlnőtt saját magán. Van még némi tartalék, de a gazdaság növekedéséből bizony kötöttpályás lépésekre is kell szánni. Fájni fog. De az elindításhoz társadalmi szinten óriási huszárvágás volt a TM.
SzigDani
2011.10.20 11:00:42
@mestska: Nem is nagyon fogtok, de persze ebédelhetünk Budaörsön. :P Csak jelezném, hogy figyelek. ;) Na meg a bogotai rendszer nem csak közlekedési vonatkozásban lényeges.
Valószínűsítem, hogy kormányőrökkel találkozott Andie. Feltehetően védett személyeket - akik lehettek akár a kormány vagy egy külföldi delegáció tagjai is - vittek valahova. Abban egyetértek a posztíróval, valóban probléma, hogy egyes megkülönböztető jelzést használó…..
SzigDani
2011.09.29 06:00:09
@[mike]: Berlinben láttam pár vilogó, de nem szirénázó konvojt. Megálltak a pirosnál. A Reichstag kupolájában voltunk éppen és nem értettük, hogy a megerősített biztonsági intézkedések miért vannak (1 (egy) db. egyenruhás és több fekete öltönyös figura). Aztén befutott Merkel is a görög miniszterelnökkel.
Kievskaya, Moszkva, Oroszország
Drassanes, Barcelona, Spanyolország
Stockholm Tunnelbana, Svédország
City Hall, New York, Egyesült Államok
Dubaj, Egyesült Arab Emírségek
Toronto Museum, Kanada
Phenjan, Észak-Korea
Iridanos régészeti…..
SzigDani
2011.09.02 14:31:46
Ha az állandó kiállítások kicsit túlságosan is állandóak arrafelé, azt azért mostanában megszokhattuk, hogy az ideiglenes tárlatok mindig tartogatnak meglepetést, sőt, igazi szórakozást is annak, aki a Közlekedési Múzeumba látogat.
A klasszikus NES
Ugye, alig pár hónapja…..
SzigDani
2010.09.30 19:44:10
@Toymao: De, el vagyon az írva. A kőbányai teherszállító függővasút ("lebegő vasút") ugyan műszakilag megfelelőnek bizonyult, mégis a helyi üzleti körök (szekeres fuvarosok) ráhatására senki nem fuvaroztatta a követ vele. Az egyébként nagyon előremutató vállalkozás így csődbe ment és megszűnt.
Nemrég Berlinben jártam, az ottani "Deutsches Technikmuseum Berlin" nevű műintézményben. Nos, azért az elég érdekes darab, interaktív is, bár az autós tároló éppen be volt zárva valamilyen felújítás vagy átalakítás miatt (amúgy gőzautó, EMW, Auto Union, Horch, meg persze az elmaradhatatlan Isetta is lehetett volna - majd legközelebb). A repülős részlegben a kb. egyben lévők (pl. Tante Ju) mellett effektív roncsok, hiányos részek is ki voltak állítva, a mozdonyok között is sok "felújításra vár". Legalább kétnapos program, na meg van hozzá interaktív játszóház is. Mivel a távolság miatt talán nem konkurenciája a pesti múzeumnak, remélem nem gond: ajánlom mindenkinek.
Ja, és sörgyár is van benne. ;)
Nemrég Berlinben jártam, az ottani "Deutsches Technikmuseum Berlin" nevű műintézményben. Nos, azért az elég érdekes darab, interaktív is, bár az autós tároló éppen be volt zárva valamilyen felújítás vagy átalakítás miatt (amúgy gőzautó, EMW, Auto Union, Horch, meg persze az elmaradhatatlan Isetta is lehetett volna - majd legközelebb). A repülős részlegben a kb. egyben lévők (pl. Tante Ju) mellett effektív roncsok, hiányos részek is ki voltak állítva, a mozdonyok között is sok "felújításra vár". Legalább kétnapos program, na meg van hozzá interaktív játszóház is. Mivel a távolság miatt talán nem konkurenciája a pesti múzeumnak, remélem nem gond: ajánlom mindenkinek.
Ja, és sörgyár is van benne. ;)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz