Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Árpi

0 bejegyzést írt és 237 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Aki kicsit ideges amiatt, hogy miért fizet egy szaros 5 Mbites ADSL-ért a főváros közepén annyit, aminél olcsóbban ad a kerületben nem elérhető másik szolgáltató 25 Mbitet, az most még sokkal idegesebb lesz. Kiderült, hogy szolgáltatón belül is változhatnak az árak, tehát…..
Árpi 2012.01.10 20:43:07
@CID: Azért, te idióta, mert nincs másik bolt a közelben. A versenyhivatalnak pont ez lenne a dolga.
Árpi 2012.01.11 01:46:40
@CID: A monopolhelyzetben lévő szolgáltatót igenis lehet (és kell is!) kötelezni olyan dolgokra, ami verseny esetén nem szükséges. Ahol nincs más vezetékesszolgáltató, ott ezt meg is kellene tenni a GVH-nak, de úgy tűnik, ők is csak azzal mernek kötekedni, aki nem elég erős...
Nívó (r)Áfázunk?! 2011.09.21 08:45:00
A jövő évi adóemelések költségvetés egyik legmeglepőbb pontja a 2%-os áfaemelés, ami miatt már sokan telesírták a netet, hogy mennyire megdrágítja az életet. Én most egy kicsit szembemegyek ezzel a véleménnyel, és szeretném bemutatni a dolog másik oldalát: vajon tényleg…..
Zseniális a Samsung ellentámadása az Apple ellen. A cég jogászai legutóbbi beadványukban azzal érvelnek a bíróságon, miért nem az Apple-é az elsőség az iPad dizájnjával kapcsolatban, hogy az már szerepelt a 2001. Űrodüsszeában. Van ez az úgynevezett prior art nevű fogalom ott,…..
Árpi 2011.08.24 19:56:54
@Never ending dead: "Vannak egész termékkörök és szolgáltatások, amikre valójában semmi szükség és mégis tőlük hangos a világ. Ez az okostelefon is pont ez."
Ez hülyeség. Bő két éve használok okostelefont, és ugyan viszonylag ritkán, de nem egyszer kerülök olyan helyzetbe, amikor semmi mással nem tudnám kiváltani azt.
(Persze autóra sincs szükség, hiszen gyalog olyan helyekre is el lehet jutni, ahová autóval nem...)
Nívó Zöldségek a faluról 2011.08.23 08:09:00
Bogáncs írta, hogy csináljunk már egy vitahetet a falvakról, mert érdekes téma. Éééén? - kérdeztem vissza. Több éve külföldön élek, haza csak látogatóba megyek, milyen alapon osszam itt az észt a magyar falvakról? De aztán előjöttek az emlékek, mivel falun nevelkedtem,…..
Árpi 2011.08.24 09:41:50
@porthosz: Aki olyan hülye, hogy a bolti paradicsom íze meg a házi termesztésűé összevethető neki, annak tényleg nem éri meg. De aki még képes megkülönböztetni a zöld krumplit az érett paradicsomtól, annak igenis megéri. Ha ért hozzá...
Árpi 2011.08.24 09:43:38
@porthosz: "Mivel a régi mezőgazdasági munkahelyek 99% megszünt, ma ugyanezen vidéki emberek jó része gyárakban szalag mellett dolgozik 12 órás müszakokban minimálbérért, sem idő sem pénz sem nyersanyag nincs amiből egy egy kertet müveljen."
Frászt. Azoknak az embereknek a jó része nem kap munkát sehol.
Árpi 2011.08.24 09:51:48
@Lord_Valdez: Igaz. A síráshoz nem kell szaktudás...
Mit is írtam? Tudás és odafigyelés kell. Persze sok más is, de ezek nélkül a legesélytelenebb.
Kedves Jakab Andor! Jellemző az ízlésemre, hogy el sem olvastam a blogbejegyzésedet, amíg meg nem jelent egy "hurráoptimista" ellentétpárja. Már a címe alapján sem voltam kíváncsi rá. Gondoltam, "nem akarsz foglalkoztatni, jól van, ha te így, hát így, biztos van…..
Árpi 2011.08.01 22:27:18
@vitek: Én ilyen hülyeséget nem írtam. De az sem normális, hogy a családoknak ne lehessen szabad döntése erről. Nem azt kellene elvárni, hogy a kisgyerekes anyuka ugyanúgy és ugyanannyit dolgozzon a munkahelyén mint a vele egyidős egyedülálló nő, ha ő szívesen maradna otthon többet a gyerekkel. Olyan szabályozás kellene, amelyben nem büntetik azt, aki részmunkaidőben szeretne dolgozni. Olyan, amiben a munkáltatót sem éri hátrány, ha ilyen szülőt alkalmaz. Az államnak nem az lenne a feladata, hogy egymás ellen játssza ki a munkaerőpiac szereplőit, hanem az, hogy támogassa őket a hatékony együttműködésben. Sajnos itt csak a két véglet létezik egyesek fejében: Az egyik szerint a dolgozó érdeke mindenek fölött (hiszen ő a "szavazó"), és a munkáltatónak ne legyen joga semmire, ha már felvette az illetőt. A másik meg az, hogy a munkavállaló legyen rabszolga, akit meg lehet alázni, és bármikor ki lehet dobni. Ez a kommunista felfogás öröksége: a munkás és a tőkés csak ellenség lehet, partner soha. A politika meg elég aljas, hogy keményen rá is játsszon erre. Partneri viszony helyett ellenségképet alakít ki mindkét oldalon. "Oszd meg, és uralkodj!"
Én sem merek senkit felvenni, mert a családom jövője bánhatná. De ha egyszer felveszek valakit a cégemhez alkalmazottnak, azzal szemben a legerősebb elvárás az lesz, hogy alkalmas legyen arra, hogy együttműködő partnerként végezze a munkáját. Ha nem képes felfogni, hogy egy hajóban ülünk, akkor ki kell szállnia, és kész.
Árpi 2011.08.01 22:30:29
@vitek: Igen, lesz, akinél előnyt adhat a bölcsőde. De sokaknál nem! Épp ezért nem kellene minden áron egységesíteni az elvárásokat, hanem adni egy kis szabadkezet a munkavállalóknak és a munkáltatóknak is. Ne akarják kikényszeríteni az egyenmegoldást mindenkiből! Nem falansztert kéne építeni, hanem működőképes társadalmat, amelyben az egyének is jól érzik magukat.
Árpi 2011.08.01 22:36:56
@Balance Of Power: Esetleg van olyan segítségük, amilyen másnak nincs. Vagy ami rosszabb: a gyerekükről csak 20 év múlva derül ki, hogy érzelmileg sivárabbak, mint a munkájukban kevésbé sikeres szülők gyerekei.

Amúgy baromi egyszerű lenne megoldani, hogy a nők ne legyen hátrányosabb helyzetben: előírnám, hogy egy gyermek után legfeljebb 3 évig járhat bármiféle kedvezmény vagy ellátás, de egy szülő egy gyerek után csak 1.5 évet vehet igénybe ebből. Ha a másik szülő nem veszi igénybe, az a 1.5 év elvész. Innen kezdve nem lenne akkora különbség abban, hogy a munkáltató mekkora kockázatot vállal, ha egy nőt vagy egy férfit vesz fel. Ugyanígy járnék el a gyerek után járó betegszabadsággal is. Fele-fele. Szerintem ez az egy intézkedés többet csökkentene a két nem jövedelmi különbségén is, mint bármi egyéb.
Hogy annak is legyen mivel eltöltenie az időt, aki nem jön a ma esti találkozó megbeszélő találkozóra, kiteszek egy posztot mára is. Érdekes ellentmondás, hogy míg az autópályák fölötti nagy kijelzőkön rendszeresen hirdetik, hogy leállósávban csak vészhelyzetben álljunk meg,…..
Árpi 2011.04.10 07:30:49
"Most, amikor kéthetente valaki szembe megy az autópályán és hullanak az emberek, mint a legyek, nem veszélyes egy kissé ez a magatartás?"

Itt a lényeg!
Mert tökmindegy, hogy mennyire szabályos, ha életveszélyes! Megjegyzem, még a megkülönböztető jelzés használata mellett sem szabad olyat tenni, ami az élet- és vagyonbiztonságot veszélyezteti.

De gondoljatok már bele! Mit csinálnátok, ha az autópályán 130-cas tempóban haladva egyszercsak nem egy az hátulját, hanem a fényszórós felét látjátok meg! Én fékeznék. Nem azért, mert gyorsan hajtok, hanem mert egyből arra gondolok, hogy ez egy újabb, forgalommal szembe hajtó ámokfutó is lehet. Ha ez egy sorban történik, a kisebbik rossz az lesz, hogy garantált egy dugó kialakulása. (Mérésekkel és modellekkel kimutatható, de be is látható, hogy így alakulnak ki azok a dugók, amikre látszólag semmi ok nincs. Az első fékez egy kicsit, mögötte már nagyobbat fékez, aki óvatos, mögötte meg már vészfékeznek, és máris kész a dugó.) A nagyobbik rossz, hogy ilyenkor nem mindenkinek sikerül megállnia. (Ezért nem ritka, hogy egy baleset mögött 1-3 km-re ráfutásos baleset történik.)

Szóval a rend éber őreinek a saját életükön kívül illene a másokéra is gondolniuk! Mérjenek, az a dolguk. De valóban ideje lenne eldönteni, hogy mi az elsődleges cél: a pénz begyűjtése bármi áron, vagy a forgalom biztonságának a növelése. Ha az utóbbi, akkor láthatóan, biztonságosan, és szabályosan kéne ezt csinálni, nem sunyin, és ostobán.
Árpi 2011.04.10 07:33:35
@Árpi:
Jav: "nem egy autó hátulját"
A Tv2 vetélkedőjének korábbi adásaiban akadt már pál olyan kérdés, amin elvitatkozgattunk a készítőkkel és a kommentelőkkel, mostani találatunk is hasonló kimenetellel kecsegtet. Történt ugyanis, hogy a március 1-i adásban két fiatalember (egyikük a testmodositas.blog.hu…..
Varánusz Orbán csomagol 2011.03.01 05:26:11
Véget ért egy álom. Ma délelőtt Orbán Viktor kinevezett szárnysegédei bejelentik végre, hogy az ábrándokra épülő költségvetés foltozása és az ország alapszinten való működtetésének biztosítása érdekében miből mennyit vágnak. A bejelentés pillanatában hivatalosan…..
Árpi 2011.03.01 09:03:48
@Legkisebb Ugrifüles:
Az énekest? Hááát... Lehet. Ennyire az is értene hozzá, és ő még fiatal, hátha tanulna.
Árpi 2011.03.01 09:05:22
@thinker_:
Most arra a kezdő jogászra gondolsz, aki még senki mástól nem kapott fizetést, mint a pártjától, meg az országgyűléstől, mégis több a vagyona, mint az összes gyakorlott ügyvédként dolgozó egykori évfolyamtársának?
Árpi 2011.03.01 09:49:01
@NewWay:
1. Azt a hitelt nem azért kellett felvenni, hanem mert a korábbi befizetéseket eltapsolták.
2. Azt a hitelt úgyis ki fogjuk fizetni, miközben a befizetett pénzt is elvették 2.9 millió embertől. Ők is fogják fizetni...
Újabb budapesti szórakozóhely ellen indít hadjáratot egy belvárosi önkormányzat. De most nem a szocialisták, hanem a Fidesz. A West-Balkán tragédiát meglovagolva akarják bezáratni a Tűzrakteret. Itt viszont nem csak egy kocsmáról, hanem egy összművészeti centrumról is szó van.…..
Árpi 2011.02.28 00:01:17
@Laska:
Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem még soha nem ragadt a talpamra semmi olyan helyen, amit utálok. Tudod miért? Mert oda nem megyek be, pláne nem végig.

Azt is imádom, mikor olyanok mondanak halálos ítéletet egy műhelyről, akik még csak a bejáratánál lévő kocsmáig jutottak el.
A Napi Gazdaság ma megjelent cikkében elég világosan levezetik a Fidesz által bevezetett egykulcsos adó hatásait. Elöljáróban annyit, hogy amelyik adórendszerben egymillió ember bukik, biztos hogy nem igazságos és ha ez az egymillió ember az alsó 5 millióból kerül ki akkor…..
Árpi 2011.02.23 22:34:40
@NewWay:
Elfelejted, hogy nincs ingyen ebéd. Az állam adja, Aha... Sőt! A kormány! Szegény kormánytagok mennyit gályáznak, hogy adhassanak a sajátjukból! Vagy... hogy is... ?
A MIÉNKBŐL!
Elveszik tőlem. OK. Ha mindenkitől elveszik, és arányos szolgáltatást kap érte mindenki, akkor tiszta ügy. De amikor azt mondják, hogy valakit preferálnak, akkor valóban azt tegyék, és ne valami mást! Mert teli pofával harsogják, hogy a család szent, és kell a fiatal, szakképzett munkaerő az országnak. Erre a családomat tönkreteszik (miközben másoknak osztogatnak), csak mert már felneveltem azt a három gyereket (azaz eddig kettőt), és emiatt a gyerekeimnek a tanulása aránytalanul nehezebb lesz. Korábban 23 éves korig ismerték el, hogy a tanuló gyerek eltartott, most 20-ig. És nem érdekel, melyik kormány melyik változtatást hozta. Nekem a lényeg csak az, hogy mások rám fújnak, hogy nekem milyen jó, háromgyerekesként, közben csak a kiadásom több, a kedvezményem nem. És még legyek hálás is!
De meg is fogom hálálni, ne félj! És a gyerekeim is... Aki meg marad, oldja meg!
Árpi 2011.02.23 22:36:55
@Friedman:
"Persze az oktatás az rossz példa, mert szerintem a jövőbe való befektetést azt támogatni kéne minden erővel."
Ők azt állítják, támogatják. Én meg tapasztalom, hogy pont akkor nem, amikor a legtöbbe kerül nekem.
De nem is zavarna, ha nem azt látnám, hogy amit tőlem elvesznek, mások kapják meg, úgy, hogy semmi olyat nem kell tenniük érte, amit én ne tettem volna meg már többször is.
Árpi 2011.02.24 01:29:23
@sóhegy049:
Az államháztartás hiányát csak ne feszegessük! Azaz mégis.
1. Ha az új kormány semmit nem csinál, csak folytatja a Bajnai kormány irányvonalát, nem lett volna ekkora a baj. (Annak a Bajnai kormánynak, amiről szeretnek megfeledkezni a fülkeforradalom emlegetésekor, mintha nem is lett volna. Miért is, Mert ha nem Gyurcsányhoz, hanem Bajnaihoz mérnék magukat, a vak is látná a több osztály különbséget. Nem is egy bajnokságban játszanak. Bajnai: Olasz A, Orbán: Megye II.)
De OK? ez még akár vitatható is lenne.
2. Ami viszont nem vitatható: ha a Fidesz politikusai nem nyilatkoztak volna össze-vissza, nem romlott volna a magyar gazdaság megítélése, nem romlott volna a forint. De dumáltak! Ez önmagában olyan kamatfelár növekedést okozott, amely mind a családok (építési devizahitelek). mind az önkormányzatok (ők is baromira eladósodtak devizában), mind az állam adósságát durván emeli. Nagyobb összegekkel, mint amiről az egész adó-és támogatási rendszer változtatása szól!

Vagyis ha SEMMIT nem csinálnak, akkor is jobban állnánk. De csináltak...
A 16%-os egykulcsos adó bejelentése után már pontosan lehetett látni, hogy bizony a bruttó 300 ezer forint alatt kereső gyermektelen munkavállalók rosszabbul fognak járni. Nem csak mi, hanem rengetegen mondták, hogy ez így azért nem egészen fair ... De a Fidesz leszarta lepöccintette…..
Árpi 2011.02.22 22:20:50
@Tanyasi Jóska:
A magyar állam csak ezt a feladatát nem tölti be....
Árpi 2011.02.22 22:24:45
@namitirok:
Persze, b+! Majd 80 évesen is gyereket csinálunk, szülünk, nevelünk!
Neked hány van?
Árpi 2011.02.22 23:03:40
@namitirok:
Mire én odáig jutnék, 93 év lesz a korhatár, és évente hárommal emelik... Szóval nyugdíj helyett mi azt kapjuk majd, ami az apapaci hasa alatt van.
De ez nem változtat azon, hogy ez az adó- és támogatási rendszer egy rövidlátó politikát tükröz:
"válasszanak meg minket, aztán utánunk az özönvíz"
Nemsokára vége a télnek. Ez sokaknak nagy öröm, könnyebbé válik a hétköznapi élet. Nem kell vastag pulóver, nagykabát, és az autót sem kell járatni feleslegesen a hőn áhított fűtés miatt. Mielőtt azonban örömtüzet gyújtanánk, gondoljunk vissza a három hónappal ezelőtti…..
Árpi 2011.02.18 18:18:39
@pancel:
Hallgass azokra, akik okosabbak nálad, és tudj róla, hogy a súrlódóerő nem függ a felületek nagyságától. Szóval fizikából karó. Imádom, mikor valaki ennyire tudatlan, de ekkora arca van.
Árpi 2011.02.18 18:20:44
@pancel:
Nincs olyan anyag, hogy "szilika".
Szóval hagyd, hogy ki csinál hülyét magából. Te már nem.
Árpi 2011.02.18 21:23:20
@Árpi:
(A gumiban nincs olyan anyag.)
Régi védekezési trükk, hogy más használta a WI-FI hálózatomat, de lehat akár igaz is. Mindenesetre kevesen tudják, milyen veszélynek teszik ki magukat, ha nem titkosítják le körültekintően. A rágalmazás a legenyhébb bűncselekmény, lehetne akár tiltott pornográf felvétel való…..
Árpi 2011.02.17 01:17:37
@rainman_10 éve:
"Vagy ha találok egy kiajánlott nyomtatót, brahiból ráküldök 50 oldal tökfekete lap nyomtatási kérelmet."

Nyugtass meg! Ugye, ha találsz valahol egy őrizetlenül hagyott kisgyereket, azért nem lopod el brahiból? :)
Leginkább panelépületek károsodtak a ma szombat esti dunántúli földrengésben, derül ki az első hírekből. Az Index ezt írja:   A harmadik kerületben komolyabban a Huszti úton egy 11 emeletes panelház szerkezete sérült meg, és Oroszlányban is egy panelházban okozott kárt…..
Árpi 2011.01.31 00:25:14
Tényleg megdöbbentő a tudatlanok bátorsága.

Nem vagyok sem építész, sem statikus, de annyit még én is belátok, hogy a magasházak sokkal jobban ki vannak téve egy földrengés erőhatásainak, mint az alacsonyak. Azt is tudom (bár sokan az ellenkezőjét hiszik), hogy a téglaházakban a malter nem ragasztja össze a téglákat, és hogy a téglafalakat leginkább a saját súlyuk tartja össze, a malter terheléselosztó és hézagkitöltő szerepet tölt be. Abban "csak" biztos vagyok, hogy ha 10 emelet magasságú házat építenénk olyan kis mérető darabokból, mint egy tégla, az egy ilyen rezgéstől úgy csúszna össze-vissza, hogy nem lenne, aki utána el tudná mondani, hogy félt a nyolcadikon.
Azt meg persze illene végiggondolni, mielőtt a népet riogatja valaki a repedező panelekkel kapcsolatban, hogy teljesen mást jelent egy repedés a fölötte lévő emeleteket tartó szerkezet (fal) és az ahhoz csatlakozó kisebb betonelem (lépcső) illesztésénél lévő fugán, és mást jelentene a panelek között erőket átvivő vason... Persze az előbbi látványosabb, lehet mutogatni a tévéseknek.

Visszatérve arra, hogy miért épp a panelek sérültek 100 km-re az epicentrumtól:
A felszínen végigfutó hullámok ahhoz hasonlóan mozgatják meg a rajtuk lévő dolgokat, mint a hullámzó tenger a hajókat. Ott érdekes módon senkit nem lep meg, hogy az árbocon látszik legjobban, hogy billeg, és hogy annak is a legteteje mozdul el a legjobban. Akkor mi a meglepő abban, hogy egy 30 méter magas ház felső szintjein jobban érződik a földrengés hatása, mint a pincében?

Nálunk most másodszor fordult elő (a tavaly augusztus végi után), hogy a földszinten nem vettük észre, a tetőtérben (pedig az csak 3 m különbség!) meg érezte, aki épp ott volt akkor.

Szóval, kedves poszt-író, inkább írj a panel-életérzésről, mint a statikáról és a szilárdságtanról! Szerintem. :o)
Árpi 2011.01.31 00:32:12
@mikénehavóna: Pedig ha látnátok a különbséget a szovjet és a magyar panelek között! Nekem volt szerencsém hozzá. Láttam olyan épületeket (építőtábor, Szibáriában, nem röhögni, tényleg), ahol nem átlátni lehetett a panelek között, hanem akár kinyúlni a házból. Kényelmesen. Le volt törve a panel sarkából egy kb. 30 centis darab. Külső falak találkozásánál. Nem zavarta őket, beépítették.
Na, ennyire vacak panelházat szerintem nálunk sehol nem építettek. Ott meg szinte csak ilyen minőségűt láttam. Igaz, Szibériában nem nagyon szokott rengeni a föld, úgy tudom. De a chilei példa nagyon jó (és erős).

Mellesleg én a házzal is úgy vagyok, mint az autóval. Barmira sajnálom, ha összetörik, de a feladata akkor is az a bajban, hogy engem megvédjen. Olyankor tojok rá, hogy gyűrődik vagy reped. Csak egyben jöjjek ki belőle, családostól! Ha a nagyobb károk megakadályozásának az az ára, hogy valahol reped, hát repedjen! Csak ne omoljon rá senkire!
 A magánnyugdíjpénztári (második pilléres) rendszert 1997-ben hozta létre az országgyűlés, az 1997. évi LXXX-LXXXII. törvényekkel, azzal a céllal, hogy hosszú távon  alacsony szintre szorítsa a költségvetésre a nyugdíjrendszerből fakadó terheket. Ezzel Magyarország…..
"Mi toljuk a babáinkat kis babakocsikba szíjazottan a dübörgés és hömpölygés közepette, amelyben minden egyes olajüzemű motorizált-páncélozott test életveszélyes minden egyes szív-tüdő és vérüzemű puhatestűre... Mi emeljük a kerékpárokat a fejünk fölé, csillognak…..
Árpi 2010.04.25 00:22:59
Ja. Biciklivel mindenhol lehet közlekedni. Láttam én már autópályán is biciklist. Nem különösebben forgalmas helyen, csak itt, az M1-M7 közös szakaszon, ahol összejön a két pálya...
Valaha én is sokat bicikliztem. Hegyek között is, ahol a legtöbb városi bringás óránként meghalna. (Felfelé az emelkedőtől, lefelé meg a fától, ami nem ugrik úgy félre, mint én a nagykörúti járdán az idióta bringás elől.) És nagyon örülnék, ha a napi dolgaimat intézhetném kerékpárral. De ennek van pár akadálya.
1. 80 km-t mennyi idő alatt tekernék le? Na, annyi időm nem marad a közlekedésre, ha el akarom tartani a családomat.
2. Legtöbb alkalommal, amikor egyáltalán elindulok, akkor szállítok is valamit, ami vagy nagy, vagy nehéz, vagy mindkettő. Ha meg nem kell semmit vinnem, akkor legtöbbször el sem indulok. Ugyanis, ha valaki még nem jött volna rá, a legkisebb infrastruktúra igénye a helyben maradásnak van.

De komolyan mondom, örülnék, ha mindenhol lehetne bicajozni. Ha pl. Érden, ahol lakom, nem lenne minden mellékutcában ezer olyan gödör, amibe a régiek szerint a kutya is megkölykedzik (vagyis elfér benne egy méretes alom...). Meg nem lenne egy csomó idióta kutyagazdi, aki az utcára küldi a kutyáját, hogy ne a kertbe piszkítson. No meg, ha olyan lenne a főút, hogy az autósnak lenne esélye valahol kikerülni két buszöböl között is.
És az is igaz, hogy az autósok zöme idióta agresszív barommá válik, ha valaki miatt el kell venni a gázt egy pillanatra. De az is, hogy a kerékpárosok között is egyre több az olyan állat, akit ugyanúgy nem lenne szabad emberek közé ereszteni, mert ön- és közveszélyesek.
Azonban ezeknek a dolgoknak egyike sem attól oldódik meg, hogy millió km rossz(!!!) kerékpárútra szórják a pénzt. Attól meg végképp nem, hogy a biciklisek egy napon büntetlenül terrorizálják a más módon utazókat.

De ma legalább nagyon jókor volt a CM... Régi népi hagyomány kötődik Szent György napjához. Akkor hajtják ki az állatokat.
Árpi 2010.04.25 00:27:16
@tyberius: Belelátsz a csomagtartómba? Vagy jobban örülnél, ha a két számítógépet, a két monitort, meg a szerszámos táskát egy 40 tonnás kamionnal vinném be a belvárosi irodába, csak mert sokan úgy gondolják, hogy a belvárosi iroda a menő?
Imádom az ilyen okostojás utasszámlálókat, akik azt hiszik, hogy az autós azért megy autóval, mert hülye, és szeret szívni a dugóban, meg imádja a pénzét elfüstölni.
Árpi 2010.04.25 00:33:05
@Perillustris: Az autósok kényelmére? Nem igaz. Nézz meg pl. a Bartók Béla utat! Ha netán ott akad dolgom, és autóval kell mennem, van, hogy 3x megyek körbe, mire le tudok parkolni. Nem, nem a sok autó miatt. Hanem mert szándékosan úgy alakították ki az egészet, hogy a lehető legkevesebb legyen a parkoló az amúgy rendelkezésre álló helyen.
 Magukból kikeltek tucatjai töltik meg dühöngő hozzászólásaikkal a kommentfelületeket: januártól a műszakin alkalmatlan járművek nem csak megbuknak, de ki is vonják ezeket a forgalomból.Egy tipikus, még nem is váladékot köpködő hozzászólás valahonnan, a tipikus, magyar…..
Árpi 2009.12.08 00:47:12
@vjalle76: Ha tudnád, milyen egészségi állapotú embereknek adják ki a dokik az igazolást! És amíg egy egyszerű autószerelő szakmunkást lecsukhatnak, ha egy csavart nem húz meg, addig a diplomás orvosnak gyakorlatilag semmilyen felelőssége nincs, hogy kit enged az utakra.
Árpi 2009.12.08 00:52:26
@Karmadealer: Azt hiszem,nem az egyéni felelősségről van szó. Az útkezelők többsége olyan utakat "biztosít", amelyek önmagukban veszélyesebbek akárhány lógó futóműnél. És akkor még nem beszéltünk a helytelen felfestésekről, táblázásokról. Sokan nem is sejtik, mennyire részletes előírásokat nem tartanak be az utak kezelői, az állam és az önkormányzatok. Az ő felelősségük viszont a legritkább esetben jár a személyi felelősség megállapításával. Következmény: tojnak a szabályokra. Olyan szinten, mint amikor egy autós részegen 120-szal megy át zebrán a piros lámpán a buszsávban a pesti Kossut Lajos utcában. Akire ugye joggal mondja mindenki, hogy lőjék tökön az akasztófán. De ha az út, vagy valamelyik szabálytalan forgalomtechnikai megoldás okoz súlyos balesetet? A rendőr nem is tudja, hogy egyáltalán keresni kéne a felelőst azon az oldalon is. Kizárólag az autóst meszelik el, amíg nincs komolyabb tömegszerencsétlenség.
Ha röviden akarnék fogalmazni, azzal intézném el a régóta dúló autós-kerékpáros vagy leginkább kerékpáros-nem kerépáros vitát, hogy sajnos a biciklisek között ugyanolyan arányban vannak seggfejek, mint az autósok/nem bringázók között, úgyhogy emiatt tök felesleges éppen…..
 Jönnek haza az iskolából a lányok a napokban, mutatják az üzenő füzetet, hogy hozzájárulunk-e az új influenza elleni védőoltás beadásához. De már rögtön mondják is, hogy ők nem akarják, mert úgy hallották az iskolában osztálytársaiktól, hogy az oltásba bele lehet…..
Árpi 2009.11.12 23:27:30
@Ríka: Talán van valami, ami elhomályosítja a tisztánlátásukat. De ha annyira pontos ismereteik vannak, kérdezd már meg tőlük, mennyiben, miben is tér el a rég használatos vakcinától a mostani!
Árpi 2009.11.12 23:43:31
@mrs. white: Ideje lenne már tisztázni: a Magyarországon használatos Fluval P vakcina a benne lévő elölt vírusok típusán kívül miben tér el a több évtizede alkalmazott influenza oltásoktól? Aki erre nem tud pontos választ adni, az ne akarjon tudományos magyarázatot adni a vírus lehetséges mellékhatásait illetően se!
bodoky Nem sírok a Suezért 2009.10.25 15:09:00
Narancsvörös hajnal egy fenét. Sehol sem sikertörténet a vízmű-privatizáció, Grenoble és Párizs is megszabadult a mohó és korrupt multitól...
Árpi 2009.10.27 12:41:16
@nyg: Még korábban meg fideszes. És valószínűnek tartom, hogy a díjak meghatározása (pl. egy hosszú időre érvényes képlettel) akkor történt, amikor az üzletrészt eladták. Én legalábbis nem vettem volna meg másképp, csak ha tudom, mivel számolhatok később. Vagyis tessék elővenni az eladáskor érvényes díjtáblázatot is!

Elég "vicces", amikor az, aki az egész eladást kitalálta és véghezvitte, azokra akarja kenni a tettei felelősségét, akik utána kerültek vezető pozícióba.