Adatok
nb
237 bejegyzést írt és 1271 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
SOLON’s-Hackers – Esport kultúra utánpótlás és tehetséggondozó egyéni családbarát program
SOLON 2020
A Krisztus előtti hatodik évszázadban alkotó ókori bölcset, Szolónt úgy mutatja be a múlt század végén alkotó amerikai pszichológus Julian Jaynes[1], mint az első olyan „ismert” embert, akinek a…..
Bátf41 Haxor Str34m
Az esport kultúra, avagy a magyar lehet-e a mesterséges intelligencia nyelve?
2019.07.31 10:16:38
A nyelvről, mint mentális eszközrendszerről azt gondoljuk, hogy valami nagyon kifinomult, (csak) a mi fajunkra egyedien jellemző mentális svájci bicska, lenyűgöző intellektusunk egyértelmű bizonyítéka. Pedig meglehet, hogy bonyolultsága nem is kifinomultságából, hanem sokkal inkább esetlegességéből…..
Bátf41 Haxor Str34m
The Semantic "MNIST" - Counting the Number of Dots in an Image
2019.03.10 16:54:40
Have you seen the movie, Rain Man? Do you remember the scene when Dustin Hoffman can count the exact number of toothpicks on the floor in the blink of an eye. This scene gave the idea to implement it as a machine learning example. We don't count toothpicks but points in an image.
In the classic…..
*At @GerryMyerson's suggestion, I have changed the title to "Iterated Twin Prime conjecture".
The sum of a twin prime pair
Egy ikerprím pár összege
Conjecture. The sum of a twin prime pair greater than or equal to 24 can be expressed as the sum of two twin prime pairs.
Sejtés. Egy 24-nél…..
Sziasztok Hackerek!
A csatorna célja a szervezett számítógépes játék és a programozás népszerűsítése, tanítása, különös tekintettel a mesterséges intelligenciára! Hosszabb távon utánpótlás esport csapatok szervezésének tartalmi támogatása. Ennek megfelelően adásaink a következő négy-öt nagyobb…..
A poszt programjai ugyanúgy használhatók GNU/Linux és Windows rendszereken is!
A GIMP-be épített TinyScheme kipróbálása során villantottuk fel a Lisp programozási nyelvet, mint az eddigiektől merőben más programozói gondolkodásmódot, legalábbis, mint az eddigi BHAX-os C, C++, Java, Python és R…..
Bátf41 Haxor Str34m
Erdős Pál mit keresett a Nagykönyvben a Monty Hall-paradoxon kapcsán?
2019.01.03 12:08:12
Nem értem, mert programozóként a "szimulációs" program megírása után elég szimplának vélhető a valószínűségi modell (de persze amikor így érzek, nem felejthetem el, hogy rám is jellemző a wigneri észrevétel az általános emberi tulajdonságról).
Magával a Monty Hall problémával idén nyáron…..
Mit kérdezne Erdős Jézustól*
Brun tétele azt mondja, hogy az ikerprímek reciprok összegéből alkotott sor konvergens, magyarul: az emberiség tudása ahhoz ugyan ma még kevés, hogy választ tudjon adni, hogy végtelen sok, vagy csak véges sok ikerprím van-e (de még az is benne van a pakliban, hogy ez a…..
Bátf41 Haxor Str34m
Apa, kezdődik! - a Magyar Robotpszichológiai Társulat UP szakosztálya
2018.12.02 20:16:07
Agyfalu1
Agyfalu2..
Eddig csaltunk, de itt már nem: az eddigi Minecraft MALMO témájú programozás streamekben
nem azt a képet dolgoztuk fel, amit mi magunk is látunk a kijelzőn, hanem az API-t felhasználva lekértük például a "megfigyelt blokk téglát"
<ObservationFromGrid> <Grid name="nbr3x3"> <min…..
Az 1. ábrán azt látjuk, hogy az 1.5-ös proginkban Stivi csapdába esik: elakad (2,3 blokk) között A jobb felső sarokban láthatjátok, hogy (a 9x3 kiskockás nagykocka) Steve midig a piroson áll, a középső kék kockasort,az a ugyanaz mint a mellette lévő korábbi kockasor. Mostmár 27 kockát (blokkot) lát…..
Parancsok az ágensnek:
A parancsok pontosabb működése
A biom legenerálása:
ezt az oldalt használtuk a FlatWorldGenerator generatorString attributumának megadásához: http://www.minecraft101.net/superflat/
Fedezze fel Steve a világot:
Probléma Steve vezérlésével..
Az első: (3 fő)
A második: (6 fő)
A harmadik: (28 fő)
Az 5. (>30 fő)..
Az elmúlt tizenX streamen kihekkeltük a hangya vezérlését. Most a hangya8-as sorozat forrásbeli tárgyalását kezdjük meg. A program OO szerkezetéről szól a következő induló stream, aztán részletesen feldolgozzuk a forrásokat és a továbbiakban majd már forrásban hekkelünk és nem csak a parancssori…..
Első nekifutásra mindenki keres egy neki tetsző Mandelbrot halmaz nagyítást. Nagyítunk és felírjuk a kép paramétereit... most esik le, hogy nem is kellett volna felírni, hiszen itt lesznek a YouTube-ra kiexportálva:
A komplex számsík - mi is az a Mandelbrot halmaz?
A számítás forrásának…..
nb
2018.10.06 23:04:30
@Le a spammerekkel: Naná, 46 vagyok :) de C+4 C64-es, pár évre rá amikor kaptam az első XT-t, még qbasic-ben számoltam ugyanezt a "DOS-ban" :)
Azt a provokatív kérdést tettem fel a hallgatóimnak, hogy vajon: „programozóként közelebbinek érzitek-e a valamely esport játékkal játszó játékos játéka soráni tevékenységét a sporthoz, mint a programozáshoz?”
Azt a választ kaptam, melyet vártam: közelebb érezzük a sporthoz és egyáltalán nem…..
Belevágtunk:
Egyelőre nem sikerült utakat kialakítani a hangyáknak, dolgozunk még a modellen! A második nekifutás sem hozta el a várt áttörést:
Csapó 3:
A várt áttörés ma is elmaradt sajnos:
Nincs áttörés:
Még mindig nincs áttörés:
Pedig ma mára már áttörést vártunk, de nem jött…..
A Játék előtagú címek alatt gyűjtjük majd össze azokat a streameket, amelyekben játszunk, lesz CoC, LoL, CR, 0AD stb. Megkezdjük a 0 A.D. felelevenítésével, ahol korábban nyomattuk például a Makedón háború pydnai csatáját.
Most csak lazultunk:
3 tervezett streamelendő csatához a háttér…..
A Játék előtagú címek alatt gyűjtjük majd össze azokat a streameket, amelyekben játszunk, lesz CoC, LoL, CR, 0AD stb. Megkezdem a CoC-al, ez lesz a Legenda vagyok című sorozat:
CW indítása, felhőzés
Clan Wars League..
Legújabban megkezdett témánk is Android, a Google Map:
Körbe a házon
sétálva a Lidlbe teszteltük:
Ne ugorjon mindig az aktuális pozícióra a térkép kamerája:
Tank GPS
..
Első gyors prototípusaink meggyőztek minket, hogy lehet itt játékélmény... ezeket ebben a korábbi posztban tudod megnézni, átélni, átérezni. Most azt sütöttük ki, hogy kártyás játékként tudnánk belőle játszható játékot alkotni, erről szólt ez a stream:
Az első játszható protó
Két spéci…..
A korábbi Androidos mobil programozás posztban elkezdtük használni a GIMP programot a a képerőforrások szerkesztése. Ezeket a GIMP-es kalandokat foglaljuk csokorba ebben a posztban.
A karakterek kivágása, animálása
Torkolattűz effekt készítése..
Nyitunk egy új témát, az Életjátékot!..
Újabb szálat indítunk: programozunk Javában Androidon is!
Képerőforrások szerkesztése
A további GIMP munkákat a GIMP kalandok című poszt fogja össze, itt az Android Java témával folytatjuk.
android.graphics.Canvas.drawRect
android.graphics.Color.rgb
Az életerő…..
Elkezdjük feldolgozni ezt a témát. Kiindulunk egy működő, de "bugos" kódból, amit folyamatosan dolgozunk fel és tökéletesítünk: minden gyerek kap benne számára címkézett csipeteket, amiket a téma következő streamjeiben dolgozunk fel.
A probléma felütése:
Nándi papíros megoldása:
Gréta papíros…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz