Regisztráció Blogot indítok
Adatok
bcsepi

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem szeretek más online marketinggel foglalkozókat direkt kritizálni, de néha kell. Nem gonoszságból, főleg nem piacféltésből, hanem azért, mert azt gondolom, a terület iránt érdeklődők lássanak egy-egy dolgot másik oldalról is.Igen, most is egy általam vulgármarketingesnek…..
bcsepi 2010.07.06 09:41:08
Szia Konrád,

Ha megengeded (és miért ne tennéd), elsőként arra reagálok, amiben igazat adok neked, a többi kérdésben csak pár szelíd gondolatot ajánlok figyelmedbe:

A legnehezebb feladat - és nyilván ez nekem most nem sikerült -, definiálni azt a kört, azt a "mikroklímát", amelyben érvényes az a rendszer, amiről írok. Ez olyan, mint a matekban a függvényeknél az értelmezési tartomány. Erről tényleg (részben) megfeledkeztem. Sorry!

Természetesen ugyanis egy percig sem hiszem, hogy belga vagy, és a "Minden olyan online marketing tanácsadó..." állításomba be kellett volna raknom még egy "...aki..." részt, amely pont a megfelelő kört határozza meg. Te például nem jutottál eszembe a fenti állítás megfogalmazásánál.

Abban a körben ugyanis, ahonnan az ügyfeleim jönnek, és amely online marketing tanácsadókat olvasnak, ez az állítás igaz. Hiába vagy ismert online marketing tanácsadó, azt hiszem, hogy a "tipikus" ügyfelemnek nem arra az online marketingre van szüksége, amit Te képviselsz. Ahogy az én általam képviselt módszerek sem valók mindenkinek (minden cégnek), ez rád (az általad képviselt módszerekre) is igaz. Nekem úgy tűnik, hogy erről Te is hajlamos vagy megfeledkezni.

Szóval a lényeg, amit mondani próbálok, hogy bárcsak meglenne az a definíció, amely pontosan meghatározza, hogy mely körben érvényesek az állításaim. Ennek hiányában egyszerűen az olvasói körömre vonatkoztatom, ugyanis az már korábbi piackutatásaim (bocsánat, kismintás adatgyűjtéseim) során kiderült, hogy az ő vállalkozásaikra nagyrészt igazak ezek az állítások.

A webáruházak sikeréről: Egy szóval sem mondtam, hogy nem lehet eredményes egy webáruház e-mail marketing nélkül.

DE: Ha alkalmazza azokat a technikákat *** IS ***, amiket tanítunk ebben a kategóriában, a bevételkülönbség akár nagyságrendi is lehet. Márpedig vállalkozóként nem az a célod, hogy "valamennyi" eredményt hozzál, hanem az, hogy maximálisat. Nem?

Azt mondod, hogy "eladtuk" valakinek az e-mail marketinget pedig nem is volt rá szüksége, miközben Te is tudod, hogy nem üzletkötőkkel adunk el, tehát nyilvánvalóan nem történt olyan, hogy leültünk, és rádumáltunk valakit, akinek nyilvánvalóan nem való.

Ha pedig ezt tudod, akkor miért próbálod azt sugallani, hogy mi becsapjuk az ügyféljelölteket azért, hogy ügyfeleket szerezzünk?! Nem is ismersz, soha nem is találkoztunk, és főképpen nem tudod, hogy milyen etikai szinten csináljuk az üzletünket. Lehet, hogy nem tetszik amit írok, de ettől még nem kéne tisztességtelen színben feltüntetni!

Meint más: Én is tudom, hogy vannak, cégek, amelyek profiljához nem való az online marketing. Basszus, akkor az ilyen cég vezetője/marketingese ne egy online marketing-ről szóló oldalon keresse a megoldást! Soha senkinek nem ajánlottam az e-mail marketinget, akinek nem volt való, sőt, egy csomó embert szoktam lebeszélni róla. (5 perce mondtam egy ügyfelünknek, hogy nem tudom, hogy az ő szakterületén mit lehetne kezdeni az e-mail marketinggel).

A másik idézítt résszel kapcsolatban: Azok a tanácsadók, akikről írtam, hogy "több online marketing tanácsadónak is van képe azt tanítani – vagy legalábbis azt sugallani -, hogy az e-mail marketing ideje lejárt" azok - a Te szemszögedből nézve még nagyobb baromságot mondanak, mint én, ti. azt, hogy az e-mail marketing HELYETT a Partnermarketing 2.0 a nyerő (mi véleményem szerint az email marketing egy formája).

Szóval összefoglalva: Véleményem szerint a szakmai érvek ütköztetésének van értelme, de a másik szarozásának (pláne, ha nincs is hozzá elég infód) már sokkal kevesebb. Persze ha a Te érvényesülésednek fontos eleme, hogy másokat sértegetni próbálsz, akkor azt is meg tudom érteni, csak akkor meg miért a szakmaiságodat hangsúlyozod?
bcsepi 2010.07.06 09:48:31
@Molnár Gergö: Gergő, az adatbázis marketing minden, csak nem gyors, olcsó, egyszerű megoldás, amihez nem kell tervezni.

Az adatbázis marketinghez stratégiában kell gondolkodni, előrelátásra van hozzá szükség, és közép illetve hosszú távon hoz számottevő eredményeket.

Erről is írtam az anyagban. De miért is olvastad volna, mielőtt fikázol miatta...