Regisztráció Blogot indítok
Adatok
beeeta

0 bejegyzést írt és 22 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Már több bejegyzésben foglalkoztam a jövendőbeli 5-ös metrót és környékét érintő teendőkkel. Ez a beruházás a jelenleg a semmiben végződő HÉV-vonalakat kötné össze a város alatt, ezáltal egy új hosszanti kapcsolatot adva az ingázóknak. A Csepeli- , a Ráckevei-, és a…..
beeeta 2018.08.21 16:43:17
Hallod, ha ott tényleg olyan rossz jelenleg a közlekedési infrastruktúra, magyarázd már meg, miért vannak ott irodaházak, miért dolgoznak ott állítólag tízezrek? Miért méregdrágák ott az ingatlanok?
Tényleg olyan rossz akkor, hogy a villamost ki kell váltani metróval? A 2-est persze szerinted igen, a többszörös forgalmú 4-6-ost azt nem, ott természetesen nem követtek el mulasztás a 4-es metróval. Komolytalan vagy, gombóckám. Ez a baj. Ezért nem reagálok minden egyes mondatodra. Eleve rossz elv mentén nézed ezt az egészet. Nem csak te, sokan mások is, ennek is köszönhető Budapest széttagoltsága. Mert mai napig olyan, mint a 40-es évekbeli Budapest, melyik külvárosi résznek sikerült igazán integrálódnia? Sok ilyet nem tudsz mondani. Ismétlem, ez nem terelés, hanem elv. Rossz elvvel közelíted meg. Az elsődleges elvnek annak kellene lennie, hogy kapcsoljuk be, és pedig minél kisebb menetidővel, gyorsvasúti kapcsolaton a külvárosi részeket a belső területekhez. Az, hogy a csepeliek pl. igénybe vennék a haller utcai megállóhelyet? Kb. 80% a 4-6-ossal megy tovább, 10% az 1-essel, a maradék 10%-ból a nagy része a 2-essel északi irányba, nem déli irányba. Szóval nem a csepeliek érdeke, hanem azoké a középosztálybelieké, akik ott dolgoznak. Ezért elitista a hozzáállásod, komám. A 2-es kapacitásáról meg azért kell beszélni, mert ma azzal mennek oda részben. Ha szerinted kevés, világos, hogy annak a kapacitását próbáljuk meg első körben növelni.

Azt meg még mindig nem sikerült megértened, hogy a metró az nem csak egy villamos, ami a föld alatt megy. Szánalmas vagy, gombóckám.
Meghallják a csepeliek véleményét, üzenetét a csepeli HÉV megszüntetői? Vagy azt gondolják, hogy a migráncsozásukkal erről és sok más fontos csepeli eseményről elterelhetik a figyelmet? Nagy vitát váltott ki a szeptember 12-én megjelent, a „Ki szünteti meg a csepeli HÉV megszüntetőinek…..
beeeta 2016.09.26 11:24:43
Ha már mindenképp vilamost akarnak, azt kellene legalább elérni, hogy ésszel csinálják meg. Arról van szó, hogy a csepeli HÉV gyorsvasúti szigetüzem. A villamosnak a Boráros térig szigetüzemnek kellene lennie a HÉV mostani vonalán (ekkor már elmondhatnánk, hogy az aktuális állapothoz képest nem veszítünk), innen mehetne a Lónyay utcán a Kálvin térig, ez a 3-as és 4-es metróval kapcsolat. A kiskörúti villamospályára elvileg beférne ez a villamos, tehát meglenne a 2-es metróval és az 1-essel is a kapcsolat. Azaz Csepel-Boráros tér-Lónyay utca-Kálvin tér-Deák Ferenc tér lenne a villamosvonal. Gyakorlatilag csak a Boráros tértől kellene a Kálvin térig építeni villamospályát kb. 1.2 km hosszan, és mivel szigetüzem lenne a Kálvin térig, onnan pedig nem túlterhelt villamosvonalakon haladna, így természetesen működne a dolog, és sokat nyernénk vele (a Közvágóhíd és Boráros tér között lakók/dolgozók nem kevésbé) relatíve olcsón. Itt például nem kellene alagutat átépíteni sem, mint a 2-es vonalán, mert elvileg ott is menne Csepelről érkező, nagyobb kapacitású villamos. A 4-6-osról szerintem nyugodtan lemondhatunk, valószínűleg, ha megy is villamos Csepelről a Nagykörútra (aminek ezzel a megvalósítással már nem is lenne sok értelme, hiszen az összes metróval meglenne a közvetlen kapcsolat), csúcsidőben óránként 3-5 darab között maximum.

Nyilván a legjobb az 5-ös metró 1. ütem lenne, de ha olcsón akarnak jót építeni, akkor például így lehetne megoldani. A boráros tér és Közvágóhíd között beiktathatnának egy megállót, hogy az itteni lakóknak, dolgozóknak is használható vonal legyen, de ezzel együtt sem lenne több a menetidő a borárosig a mostaninál 1-2 perccel, ha több lenne, hiszen a HÉV igazi előnye a vonalvezetése.

Nem értem, miért úgy akarják megcsinálni a csepeli villamost, hogy a megvalósíthatósága, működőképessége erősen kérdéses, miközben egy közlekedési gerincvonal helyettesítéséről volna szó, hát akkor annak megfelelően is kellene hozzáállni a feladathoz.
A csepeli fideszes városvezetés médiafőnöke, Ábel Attila alpolgármester (képünkön) csepeli HÉV-ügyben saját blogján badarságokat írt, és ráadásként a cikkében elkotyogta, hogy  a HÉV helyett. "a jövőben alacsony padlós gyorsvillamosok járnának. A villamosok átszállás…..
beeeta 2016.09.14 23:00:19
@Arcade Macho: Ha jól tudom, nincs még végleges terv az 5-ös metróról. A megállókiosztást valóban lehet kritizálni. De ebből még nem következik, hogy arra a közlekedési gerincvonalra nem lenne szükség. Az pláne nem, hogy akkor a csepeli HÉV helyébe is villamost kell tenni, ami a már most is túlterhelt nagykörútra fonódna a szintén már most is túlterhelt 2-es vonaláról. Ez annyira komolytalan elképzelés, hogy én szégyellem magam, hogy egyáltalán magyaráznom kell rendszeresen, miért az. Mert maguktól nem esik le az embereknek, hogy itt másról sincs szó, minthogy ugyanazt az embertömeget szeretnék jóval kisebb keresztmetszeten átpréselni.

És nem, az nem érv, hogy a csepeli HÉV utasainak 90%-át most is elviszi a 4-6-os. Előszöris, ez nem ugyanaz a helyzet, mint pl. a 6-ost holnaptól a Móricz helyett Csepel felé irányítani. Másrészt a 4-6-os mint gerincvonal nem konzerválandó tovább. Sokkal okosabb lenne kezdetben mondjuk a csepeli és ráckevei HÉV hosszabbításával terhet levenni róla.

Összegben nyilván nem kevesek ezek, de a Párt többet elherdál évente. Másrészt jó közlekedést csinálni egy ilyen pénzigényes dolog. De ha nem költenek rá, szar infrastruktúra lesz, az hosszú távon több pénzbe kerül...
A következő napokban részletesen beszámolunk a csepeli HÉV jövőjével foglalkozó lakossági fórumról, amit Hudák János, a Párbeszéd Magyarországért csepeli önkormányzati képviselője szervezett. Elsőként a képviselő összefoglalóját közöljük. Hudák János ezt írja: A szakértők és a lakosok is a hosszú…..
beeeta 2016.05.31 20:37:21
"Az is egyértelmű, hogy technikailag kivitelezhető az utasszám elszállítása villamosokkal,"

A lakossági fórumon megemlítették, hogy a 2-es vonalának Vágóhíd-Boráros szakasza erősen problémás, szűk keresztmetszet.
Kivitelezhető lenne a villamos, amennyiben _külön_ pályán járna a borárosig, mint most a HÉV. Ha csak a Közvágóhídig járna egy villamos Csepelről, az reggeli csúcsban már +4000-4500 embert jelentene a 2-es villamos Közvágóhíd-Boráros tér szakaszára (jórészt oda), az kb. +30 villamos a 2-es vonalán menő Ganz KCSV–7-ből, ha pedig villamosostul rávezetnek arra a szakaszra egy nagyobb kapacitású villamost, ami aztán a 4-6-os vonalán megy tovább, az is +18-20 villamos (az alapból 2-essel menőkön felül). Na most ez elég problémás, mert irányonként így is 35 villamos megy el Millenium városközpontnál, 53-55 villamos közlekedtetése reggel 7 és 8 között nem megoldható. Aztán ugye át kell mennie a 4-6-os vonalára, na az még neccesebb, ui. a 17-es villamos rávezetésével pl. a Mechwart ligetnél jelenleg már 40 villamos megy el reggel 7-8 között. Hogy tesznek be oda még 18-20 villamost? Anélkül, hogy káosz alakulna ki, és/vagy csökkentenék Buda felé a kapacitást? Kétség ne férjen hozzá, ha megcsinálják ezt a villamossá alakítást (és nem kap külön pályát), rávezetik a 2-es/24-es, 4-6-os vonalára, amik már így is extrém zavarérzékenyek, túlterheltek, előáll a közlekedési katasztrófa. Csepeltől kezdve a Milleniumi városközponton, Nagykörúton át egészen Óbudáig vagy Lágymányosig. Szóval nem megoldható a villamos hálózatba integrálás, vagy ha mégis, az a közlekedés durva visszafejlesztése lesz, mindennapos káosz hétköznaponként. Itt nem csak az 5-ös metróról van szó, hogy az elmarad, és emiatt ne legyen villamos, hanem arról, hogy ép ésszel nem megvalósítható a villamos, nem előrelépés, és messze nem csak a csepelieket érintené hátrányosan. Valószínűleg ezért nem is lesz az egészből semmi.
Minden valószínűség szerint a Jimmy Page-nek, a Led Zeppelin gitárosának fizetni kell amiatt, mert több mint negyven évvel ezelőtt felhasználta egy Jake Holmes nevű amerikai folkénekes dalának alapjait a Dazed and confused című számhoz, ami nem is lenne baj, de Page csak saját…..
beeeta 2010.07.05 18:11:28