Adatok
azatilla (törölt)
0 bejegyzést írt és 64 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.Direktlinket a letöltéshez itt talál...
azatilla (törölt)
2013.07.12 12:41:26
@superfrog: Köszi, úgy tudom a POHU nem fogalmazott meg időt. Azért lámaként, de érdeklődőként szívesen venném valaki profi szerelő véleményét arról, hogy a használat mennyire befolyásolja egy szíj élettartalmát, bár meglehet, hogy ezek az infók nem is relevánsak: egygazdás, megkímélt, garázsban állt végig.
風穴垂語云。若立一塵。家國興盛。不立一塵。家國喪亡。雪竇拈拄杖云。還有同生同死底衲僧麼。 (T48n2003, p193, b4)Fengxue beszédet tartott:- Ha felállítunk egy atomot, a haza virágzik. Ha nem állítunk fel egy atomot, a haza elpusztul.Xuedou felemelte…..
azatilla (törölt)
2011.10.14 21:21:11
A madhjamaka érvelés megértéséhez fontos tisztán látni, hogy pontosan mi is az, amit cáfolnak. A tárgya az érveknek a lényegiség, az önvaló, a független lét. Ez a lényegiség az a nézet, hogy valami van önmagában, eredendően és változatlanul. Ilyen lényegiség az…..
azatilla (törölt)
2011.10.06 13:59:06
azatilla (törölt)
2011.10.06 17:26:45
Az elme olyan, mint az ágról ágra, fáról fára ugráló majom, ami egyik dolgot ragad meg a másik után. A gondolatok áramlanak, mint a hegyről leömlő zúgó folyó. Egyetlen pillanat alatt is tucatnyi gondolat jelenik meg és foszlik szét. De mindaddig észre sem vesszük ezt a hatalmas…..
azatilla (törölt)
2011.09.14 10:36:16
A buddhizmus az élet minden területén abban segít, hogy csökkentse az elégedetlenséget és a szenvedést, hogy boldogságot és békét hozzon. Három szintet lehet megkülönböztetni, attól függően, hogy kinek milyen vágyai vannak. Az első az, amikor valaki a világi javakra vágyik,…..
azatilla (törölt)
2011.05.23 19:49:46
Minden, amit tapasztaltunk, emlék. Minden, amit tapasztalni fogunk, elképzelés. Minden, amit tapasztalunk, megfoghatatlan. Mégis, jelen helyzetünket a múlttal magyarázzuk és a jövőhöz igazítjuk. Ha megvizsgáljuk a valóságot, a tényleges helyzetet, akkor minden tapasztalatunk…..
azatilla (törölt)
2011.02.09 17:53:34
@Astus:
Nem világos számomra ez. A tanítások szerint -ha jól értelmezem- akkor az "én"meglétének a legkisebb csírájáig mindig jelen van a tudatlanság, ergo a tettek létrejöttében ott van, ami azt jelenti, hogy az önössé válik. A Nemes Nyolcason való haladás is végülis önös, mégha a Buddha által kijelölt útnak is nevezzük. Ez így azt jelenti, hogy a teljes megszabadulásig valójában nincs olyan, hogy "tiszta látásból" cselekszünk. Maximum az mondható el, hogy önös cselekedetből vezérelve előkészíthetjük, hogy megtörténjen, -nem a saját tetteink által- a megszabadulás. Mert ugye a relatív sohasem végződhet az abszolútumban.
És egy látszólag nem idevágó kérdés, (de nekem az), szeretném tudni hogyan működik ez a gyakorlatban:
Te jártas vagy buddhista körökben, biztosan ismersz több szerzetest, aki nem világi életet él. A kérdésem az, hogy egy ilyen szerzetes fizet társadalombiztosítási járulékokat, nyugdíjat, TB-t?
Nem világos számomra ez. A tanítások szerint -ha jól értelmezem- akkor az "én"meglétének a legkisebb csírájáig mindig jelen van a tudatlanság, ergo a tettek létrejöttében ott van, ami azt jelenti, hogy az önössé válik. A Nemes Nyolcason való haladás is végülis önös, mégha a Buddha által kijelölt útnak is nevezzük. Ez így azt jelenti, hogy a teljes megszabadulásig valójában nincs olyan, hogy "tiszta látásból" cselekszünk. Maximum az mondható el, hogy önös cselekedetből vezérelve előkészíthetjük, hogy megtörténjen, -nem a saját tetteink által- a megszabadulás. Mert ugye a relatív sohasem végződhet az abszolútumban.
És egy látszólag nem idevágó kérdés, (de nekem az), szeretném tudni hogyan működik ez a gyakorlatban:
Te jártas vagy buddhista körökben, biztosan ismersz több szerzetest, aki nem világi életet él. A kérdésem az, hogy egy ilyen szerzetes fizet társadalombiztosítási járulékokat, nyugdíjat, TB-t?
azatilla (törölt)
2011.02.21 22:09:34
@Astus:
jaj, de sokszor olyan nehéz..
Nem teljesen világos a dolog amit írsz az éntudatosság megszűnéséről.
Azt mondja a Buddha, hogy a szenvedés megszüntetésének az útja a vágy kialvása (nirvána). Valahogy mindig úgy raktam ezt össze, hogy ez egy egyszeri "megtörténés", ami után nem jelenik meg újra többé. A legtöbb beérkezett ember írásából szintén ezt vettem ki. Hogy egyszer valahogy "bekattant" nekik és utána sohasem tért vissza a megosztottság és mindig abban az egység állapotában tudtak maradni.
Vannak egészen kivételes időszakok és pillanatok az életemben, aztán egyszercsak valahonnan előjön megint a végnélküli belső megosztó párbeszéd és aztán a vágyak folyama.. és ezzel a szenvedés is.
Szóval hogy van akkor itt ez az éntudatosság végleges megszűnése, a megszabadulás? Akkor ilyen tulajdonképpen nincs is, csak az adott pillanatban felbukkanó vágy kialvásáról van szó, ami lehet, hogy mindig újra és újra megjelenik, hogy aztán újra és újra felismerjük?
jaj, de sokszor olyan nehéz..
Nem teljesen világos a dolog amit írsz az éntudatosság megszűnéséről.
Azt mondja a Buddha, hogy a szenvedés megszüntetésének az útja a vágy kialvása (nirvána). Valahogy mindig úgy raktam ezt össze, hogy ez egy egyszeri "megtörténés", ami után nem jelenik meg újra többé. A legtöbb beérkezett ember írásából szintén ezt vettem ki. Hogy egyszer valahogy "bekattant" nekik és utána sohasem tért vissza a megosztottság és mindig abban az egység állapotában tudtak maradni.
Vannak egészen kivételes időszakok és pillanatok az életemben, aztán egyszercsak valahonnan előjön megint a végnélküli belső megosztó párbeszéd és aztán a vágyak folyama.. és ezzel a szenvedés is.
Szóval hogy van akkor itt ez az éntudatosság végleges megszűnése, a megszabadulás? Akkor ilyen tulajdonképpen nincs is, csak az adott pillanatban felbukkanó vágy kialvásáról van szó, ami lehet, hogy mindig újra és újra megjelenik, hogy aztán újra és újra felismerjük?
Buddhista az, aki a Buddhát követi. A Buddha a felébredett tudat. Miből ébredt fel? A gondolatok és érzések keltette káprázatból. A gond nem a gondolatokkal és érzésekkel van, hanem a káprázattal. Káprázat az, amikor valami olyat látunk, ami nincs ott. A gondolatokat és…..
香嚴和尚云。如人上樹。口銜樹枝。手不攀枝。腳不踏樹。樹下有人。問西來意。不對即違他所問。若對又喪身失命。正恁麼時。作麼生對。 (T48n2005, p293c2-4)Xiangyan tisztelendő mondta:- Olyan, mint egy ember fent a fán. Szájával egy ágba…..
azatilla (törölt)
2010.10.21 19:20:53
azatilla (törölt)
2010.10.23 07:15:49
@A Nikk:
Igen, egyetértek veled, valószínűleg ugyanarra gondolunk!
Szerintem is van olyan élethelyzet, amikor egyértelműen szerencsésebb, ha a fenekünkön ülünk ahelyett, hogy egy látszólag sokkal aktívabb cselekvést végeznénk. Erre mondjuk azt, hogy semmit nem csinálunk.
Amiért feltettem a kérdést és másképpen fogalmaznék a témában az az, hogy a semmit nem csinálás csak egy adott aktivitáshoz képest tűnik semminek.
Mert valójában akkor is csinálunk valamit: például a fenekünkön ülünk.
Igen, egyetértek veled, valószínűleg ugyanarra gondolunk!
Szerintem is van olyan élethelyzet, amikor egyértelműen szerencsésebb, ha a fenekünkön ülünk ahelyett, hogy egy látszólag sokkal aktívabb cselekvést végeznénk. Erre mondjuk azt, hogy semmit nem csinálunk.
Amiért feltettem a kérdést és másképpen fogalmaznék a témában az az, hogy a semmit nem csinálás csak egy adott aktivitáshoz képest tűnik semminek.
Mert valójában akkor is csinálunk valamit: például a fenekünkön ülünk.
azatilla (törölt)
2010.10.23 07:51:25
A buddhizmus tanulmányozásához a tudatunkat kell tanulmányozni. A Buddha és a mesterek szavai útmutatások, amik hasznunkra válnak, ha azokat élő szavakként vesszük. De ha csak halott szavak, olyanok, amiket meghallgatunk, esetleg meg is jegyzünk, de nem kezdünk vele semmit a puszta…..
azatilla (törölt)
2010.10.17 13:11:37
Miért nincs megszabadulás? Mert nincs ki megszabaduljon.Tele vagyunk problémákkal. Nem tetszik ez, nem jó az, s amúgy is egy csomó dolgunk van. Folytonos nyűglődés, s ezek a nyűgök sosem érnek véget. Még a halállal sem. Hiába halunk meg, folytatjuk ahol abba hagytuk egy újabb…..
一切眾生從無始來由妄想我及愛我者。曾不自知念念生滅。故起憎愛。耽著五欲。"Minden érző lény a kezdettelen idők óta téves felfogásból eredő én és én-kötődés folytán, nem ismerve maguktól a gondolatról gondolatra történő keletkezést és…..
azatilla (törölt)
2010.09.14 10:04:42
@Astus:
Azaz, ha jól értelmezem, akkor ha valaki meg akar világosodni, az vonuljon szerzetesnek, egyébként meg világiként gyakorolva járjon a nemes nyolcason.
És nincs egyéb választásunk...
Azaz, ha jól értelmezem, akkor ha valaki meg akar világosodni, az vonuljon szerzetesnek, egyébként meg világiként gyakorolva járjon a nemes nyolcason.
És nincs egyéb választásunk...
azatilla (törölt)
2010.09.14 14:52:36
azatilla (törölt)
2010.09.16 09:02:52
Hogy milyen világban élünk, arról csakis mi tehetünk. Az ember úgy gondolkozik, hogy meg kell változtatni a világot, s akkor minden jó lesz. A Buddha azt mondja, ha mi magunk megváltozunk, akkor aszerint változik a világ is. A tudomány a világ megismerésére törekszik. A buddhizmus…..
azatilla (törölt)
2010.07.17 09:32:43
azatilla (törölt)
2010.07.20 10:07:10
@ron:
Ááá, poénnak szántam.
Leírva, hogy már nincs több kérdésem és a következő sorban máris kérdeztem egyet...
:)))
Ááá, poénnak szántam.
Leírva, hogy már nincs több kérdésem és a következő sorban máris kérdeztem egyet...
:)))
azatilla (törölt)
2010.07.29 08:54:41
Vázlatosan bemutatom Ácsán Mahá Bua (1914- ) tanításaiból összeállított művet: Arahattamagga - The Direct Route to the End of All Suffering(PDF), ami felvázolja az utat az arahantság megvalósításához az ő saját tapasztalatán keresztül. Ácsán Bua a thai erdei hagyományhoz…..
azatilla (törölt)
2010.07.26 09:57:32
@plumbeus:
Így az üresség nem más, mint a nullponti energia, aminek nincs polaritása.
Sőt semmilyen egyéb definíciója és megfoghatósága sincsen.
Így az üresség nem más, mint a nullponti energia, aminek nincs polaritása.
Sőt semmilyen egyéb definíciója és megfoghatósága sincsen.
azatilla (törölt)
2010.07.26 10:09:54
azatilla (törölt)
2010.07.27 11:46:40
@Astus:
Ez most nem teljesen világos Astus, hogy miért írtad nekem a tétlenségről és semmittevésről, kifejtenéd?
Ez most nem teljesen világos Astus, hogy miért írtad nekem a tétlenségről és semmittevésről, kifejtenéd?
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Adott egy 2005-ös 1.9 PDTDI, évi 10-ezret ment, ez jelenleg 80.000 km. A gyári ajánlás 120.000 lenne, időajánlás nincs megfogalmazva. Az autó egygazdás, megkímélt.