Regisztráció Blogot indítok
Adatok
murna

0 bejegyzést írt és 21 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A kiadmányozás dátuma és a határozat tényleges meghozatala dátuma körüli eltéréssel sok hivatal játszik. Ettől még nem lesz semmis a határozat.Tisztelt Zugügyvéd!Tavaly lakott területen belül *gyorshajtottam*. (Ha 2 km/h sebességgel lassabban megyek, a bírság összege 0 Ft.…..
murna 2010.11.30 20:06:10
@hms362: Igen ezért kell(ene) nekünk akik kb 3,5 millióan vagyunk végre egy hatékony érdekvédelmi szervezetet (autós) létrehoznunk. Nézzétek meg a VEKÉt! A kis Vitézi gyerek huszonöt évével mit ért el! Ugyanakkor a gépkocsival közlekedők, (autósok) védelme érdekében nincs hatékony szervezet, pedig ha nem állunk a talpunkra, akkor tényleg szét fognak .......i bennünket.
murna 2010.12.03 18:31:59
@metal: Igen, megígértem, megteszem, a EmPaMo (www.empamo.hu) egyik vezetője vagyok, de ettől persze még nincs igazad. Elsősorban: trágár, obszcén jelzővel illetni bárkit. pusztán azért, mert a KRESZ - ezt a jog nyelvén így mondják - enyhe mértékben megszegte , tapintatlanság. A másik, amit jogi szempontból az ügyről mondani lehet, hogy - tudjuk jól, nyílt titkok - a közúti közlekedés szabályrendszere már réges-régen nem az élet és vagyonvédelemről szól, hanem egyre nyíltabban az autósok kirablásáról. Eleve betarthatatlan szabályok alapján kiszabott irreális büntetések, fölösleges, hajánál fogva előrángatott ál-szolgáltatások megfizettetése, irreális adók, járulékok kirovása. Mindez annak érdekében, hogy minél kevesebb legyen az autós, növekedjen a "bevétel" és, persze minél több legyen az autótlan-munkanélküli-hajléktalan.
Ami a dolog műszaki részét illeti a helyzet a következő: alapjában két eset lehetséges: ha egy korszerű gépkocsiról van szó, akkor a hajtott keréktengelyre szerelt magneto-elektromos, vagy foto-optikai jeladó által vezérelt, mikroprocesszor által feldolgozott jelet numerikusan kijelzi a a műszerfalra. Ebben az esetben a mérési hiba kisebb 0,1%, ha pedig régi típusú gépkocsiról van szó, akkor egy u.n. kilóméterspirál egy fazékmágnest forgat, mely körül lágyvasas burkolat van, a műszer mutatója a lágyvas elfordulását méri, mely forgó mágnesmező hatásra elmozdul a tengelye körül. Na itt már pontossági osztály egy nagyságrenddel rosszabb, úgy 3-5 % körül alakul, attól függően, hogy milyen sebességgel forog a rendszer, mert ettől függ az átmágnesezettség, (a pontosság növelése érdekében igyekeznek a hiszterézisgörbe alsó, viszonylag lineáris szakaszán dolgoztatni a rendszert). A pontossági osztály ezért is változik a mérési tartomány alsó szakaszán ahol az átmágnesezettség is alacsony a lágyvas kissé "lemarad" viszont a felső tartományban "siet" a műszer. Igen ám, de éppen ezért a középtartomány alsó harmadában kalibrálják, ezért siet fent egy kicsit. Vagyis esetünkben éppen az alacsony sebességre való tekintettel igen valószínű, hogy a km. óra által mért érték közel lehetett a tényleges sebességhez, legalábbis 5-6 km/óra eltérés - mint ahogy állítod - nem lehetséges. Jelentős mérési hibát okozhat - mindkét mérési módszernél - ha nem a gyári előírás szerint ajánlott gumit/felnit szerelik a kerekekre, ebben az esetben mért és valódi érték közötti eltérés akár 30-40 % is lehet, de ezt a poszt alapján nem tudhatjuk. Ha azonban így van az inkább felfelé tolja mérési hibát, ugyanis általános szokás szerint nem nagyobb gumikat szokta az autókra szerelni, hanem kisebb perértékeseket
Furcsának tartom azt is, hogy kettős mércével mérsz: lakott területen soha,de soha egy pillanatra sem mész 50,001 km/h.-val, sőt, a 20 km/óra megengedett sebességet is pontosan betartod, inkább 19,95 km/h-val mész, de ahogyan eléred a "lakott terület vége" táblát, azonnal 180-ig nyomod a gázt, na erre mondja a pesti paraszt-gyerek: "nézd már meg tollas-e a hátam!". Vagy, ha úgy teszel, megkérdezem: ezzel nem veszélyezteted mások életét? Lakott területen kívül sem vagy egyedül az úton! Mit szólnál ha valaki ugyanazokat a kifejezéseket használná Veled szemben mert például autópályán 145-el mész? Azt meg hogy a posztoló nem ad elsőbbséget a gyalogosnak zebránál honnan veszed, volt erről szó a posztban?
A dolog különösen ezért keserít el igazán, mert kollégák vagyunk, ugyanabban az iskolába jártunk és hasonló (én is villamosmérnök vagyok) a foglakozásunk, nem értem miért van Benned ennyi gyűlölet, indulat egy ismeretlen ember iránt, aki tény ugyan, hogy nem tartott be minden szabályt hajszálpontosan, de ezt nem is vitatta, Viszont a vele szemben jogszerűtlenül eljáró hatóság legalább annyira - ha nem jobban - szegte meg a törvényt mint boszorkányüldözés alá vont "vétkes"
murna 2010.12.23 17:46:16
@metal: 1. / ha nem vállalható, hát ne vállad, az egyetlen szervezet ami az autósok elleni túlkapásokkal szemben bármit is próbál tenni. Eszközeink szerények, amit ezekkel egyáltalán tenni lehet azt megtesszük. Több pert is nyertünk pl. az Alkotmánybíróságon is, de helyt adott az Állampolgári Jogok Országgyűlési biztosa is több indítványunknak.
2./ erre nem, tudok mit válaszolni, szűklátókörűségre vall, érvekre gorombasággal reagálni.
3./ Saját magad cáfolod, igen az autógyárak tudják és a műszert ennek alapján kalibrálják. S ha MINDENT MINDIG NAGYBETŰVEL ÍRSZ AZT FOGJÁK HINNI, HOGY TE FOLYTON KIABÁLSZ. És aki kiabál annak többnyire nincs igaza. Most sincs. Van némi tapasztalatom volt vagy két -háromszáz autó alattam és állíthatom, hogy ekkora eltérés a műszer által mutatott és valós sebesség között nincs. (Leszámítva a már említett, nem az autógyár által előírt gumiméret esetét)
4./ Erre utaltál, ezt sugalltad és általában végig ezt kommunikálod a sorok között: vannak szabályok amiket be kell tartani és vannak olyanok amiket nem, és Te a Te véleményed - mely mindenki más véleménye fölött áll - dönti el, hogy mikor melyiket kell alkalmazni.
5/ Tévedés, az hatóság több ponton súlyosan megsértette a jogszabályokat, tk. a törvényeket, amint már leírtam itt egy "a közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése" áll szemben a "hivatali hatalommal való visszaélés körében, nyereségvágyból, hatóság megtévesztésre alkalmas módon elkövetett okirat hamisítás, nem vétéségével, bűntettével!" ami hatvan napot illeti szintén tévedés, ugyanis addig is életben volt, (LFBH volt rá, na persze az LFBH intézményét is sokan támadják, tényleg szokatlan jogintézmény, de mostani állás szerint legalábbis a hatóságra nézve kötelező (lenne))
Ráadásul itt nem "csak" a 60 napból "csúszott ki" a mélyen tisztelt hatóság, hanem a 6 hónapból is jócskán, kis híján a két évből is, ami pedig mindenképpen végleges és jogvesztő határidő, ugyanis a cselekmény ennyi idő alatt elévül. Persze lehet, hogy Te az elévülést sem tartod jogszerűnek, azért azt talán belátod, hogy jelen jogrendünkben még az "aljas indokból, különös kegytelenséggel, nyereségvágyból elkövetett emberölés is (25 év alatt) elévül. Egyedül az "emberiség ellenes, háborús bűnök nem évülnek el" remélem a kis mértékű gyorshajtást nem óhajtod ebbe a kategóriába helyezni.
Nem kicsinyes dolgokkal próbál kibújni, a hatóság a kicsinyes, a saját hibájukat tetézik bűncselekménnyel.

6./ A megvetés a gyűlölet forrása. Nem értem miért veted meg

Békés, áldott, megvetéstől mentes Karácsonyi Ünnepet kívánok Neked és Szeretteidnek!

Murányi József
az
EmPaMo
főtitkára
Sziasztok!   Azért írok nektek, mert az ex-főnököm szó szerint üldözni kezdett. A sztori előzménye annyi, hogy friss diplomásként nem igazán tudtam elhelyezkedni a szakmámban (tudom, tudom, büfé szak), ezért egy titkárnői állást elvállaltam egy kisebb cégnél.Van egy két…..
Tisztelt MT blog!   Először is le kell szögeznem, hogy van állásom, alapban annyira nem panaszkodhatok, de a motiválással, illetve a mindenki egyenlő, de vannak egyenlőbbek elvvel van problémám.     Tavaly fogadtam el ezt az állást, jó 3 hónap munkanélküliség után.…..
murna 2010.11.01 14:02:55
A vidéki úttal a helyzet egyszerű: szervizmérnők vagyok az voltam az átkosban is, utáltam a kommunistákat meg is mondtam, ki b..tak velem rendesen. Én meg vissza. Tipikus volt vidéki munka, le küldtek vonattal Debrecenbe. Első nap megérkeztem, kivettem egy lakosztályt az Arany Bikában, majd városnézéssel töltöttem az időt, késő délután beugrottam a céghez ahova küldtek, jelezve, hogy holnap jövök. Másnap kényelmesen megettem a kötelező reggelit a szállodában és szép kényelmes tempóban kisétáltam a céghez ahol is "sajnos " meg kellett állapítanom, hogy bizony ide alkatrész kell (egy nyomógomb). Ezután a város IV. osztályú vendéglátóipari egységek megismerésével töltöttem az időt. Majd harmadik napon hazatértem persze egy késői vonattal - mert, sajnos, nincs közvetlen tömegközlekedés az állomáshoz - negyedik napon bementem a raktárból gondosan kiírtam egy nyomógombot, majd - hiszen csütörtökön már nem mehetek vidékre - jelszóval hazamentem. Következő héten hétfőn(!) ismét elutaztam Debrecenbe, és lényegében ugyanúgy három nap alatt kicseréltem a nyomógombot, és csütörtökön elszámoltam költségekkel. A nyomógombcsere kétszer két éjszakai szállás, kétszer két retúrjegy plusz, hat munkanapba került.
Soha többé nem küldtek autó nélkül vidékre!
Kollégám másképpen oldotta meg ugyanezt. Híre járt, hogy nem a főnök nem írja ki a a kocsit, mert a "szerelők dögre keresik magukat" tanácstalanul álltunk, ekkor érkezett emberünk. Egy igazi hórihorgas parasztfiú volt a maga nyers modorával. Alföldről származott, képezte magát, de azért önmaga maradt. A zsigulis idők voltak, neki is egy öreg ezerkettese volt. Mikor meghallotta miről van szó, - szótlan ember volt - csak kivette a két szerelőtáskát csomagtartóból, darabja volt vagy negyven-ötven kiló, berúgta a főnök irodájának ajtaját, leb....a az asztalára két táskát: "Na idefigyeljen, fogja meg és induljon el előttem, de ha egyszer leteszi a Keletiig, én úgy s....rugom magát, hogy leég a fejéről a kalap!"
Azonnal kiírták a menetleveleket és mehettünk.
Hát szebb jövőt, minden kijáró munkavállalónak! !
Autóm ugyan idén krisztusi korba lépett, ám sztorija mégis nagyjából akkor kezdett el íródni, mikor egy esőverte kedden lényegében elúsztunk érte Lyukfalvára. Megnéztük, lefoglalóztam, de az átíratás már nem fért bele, mivel aznap éppen nem volt ügyfélfogadás a…..