Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Verhomina

0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Arról, hogy a nagyvárosokban lehangoló a levegőminőség a közelmúlt szmogriadói után felesleges beszélni. A helyzetről annyit kell tudni, hogy ha néhány napra leáll a szél az országban, akkor a falak közt rekedő levegőről kiderül, hogy az valójában emberi fogyasztásra…..
Verhomina 2011.12.10 20:02:20
@www.Bisex.hu:
Óriási tévedés! Az autó pollenszűrője alkalmatlan arra, hogy a 2,5 mikron méretű szálló por részecskéket kiszűrje, a gáz halmazállapotú NOx-ekről, vagy ózonról meg ne is beszéljünk! Ráadásul az autóbelsőt alkotó műanyagokból felszabaduló ftalátok, brómozott égésgátlók is szennyezik a belteret. Összességében a dugóban álló autóban közel duplája az egészségkárosító anyagok menyisége, mint az autó mellett. Az a mentalitás pedig, hogy "inkább autóba ülök" csak tovább tetézi a bajt! Persze botrányos a tömegközlekedési eszközök műszaki színvonala is, ez pedig sajnos csak politika. Politikusainknak meg mindegy, hogy megfulladunk!
 Amit januárban megpróbáltunk, mostanra beérett. December 1-től sokkal könnyebben szerezhet százhuszonöt köbcentis motorokra érvényes jogosítványt, aki már rendelkezik B-kategóriás vezetői engedéllyel. Megnyílt az út az olcsóbb, gyorsabb és praktikusabb közlekedés felé.…..
Verhomina 2011.12.02 18:15:12
@tz1:
Az vezethet 350 lovas autót, akinek van 15 millió forintja megvenni. Ez önmagában nem indok. Ha logikusan végiggondolod ez se helyes. Az 55 Kw-os suzukiból átülni egy 350 lovas autóba, ugyanolyan veszélyes, mint a segédmotorkerékpárról 125-ösre.
Verhomina 2011.12.02 18:22:41
@tz1:
Igazad van! Jogos!
Ugyanakkor a 11Kw-os motor esetén nagyjából annyi az 1Kw-ra eső kilogramm arány, mint egy 77kw-os, (100LE) autónál. Én erre alapoztam, hogy vigyázni kellene.
Hiszik vagy sem, de úgy látszik, vannak autóimportőrök, akik látják a lehetőséget kezdeményezésünkben és érzik, hogy ha sikerül elérni akár csak azt is, hogy az autósok-motorosok szapulásán kívül végre a problémáikkal is foglalkozzon a Tisztelt Ház, az precedens értékű…..
Igazán szégyellheti magát a Levegő Munkacsoport. Megalakulásukkor egy tiszta, radikális, szókimondó, megvesztegethetetlen csapatként ismertük meg őket, most pedig ott állnak a meglehetősen kétes hírű, adóelkerüléshez és tulajdonosrejtegetéshez offshore cégek hadát…..
Verhomina 2010.11.27 10:56:53
Köszönjük az elismerést, amely szerint a Levegő Munkacsoport „megalakulásakor egy tiszta, radikális, szókimondó, megvesztegethetetlen csapatként ismertük meg őket.” Ez azóta sem változott. Erről mindenki meggyőződhet, aki megtekinti a honlapunkat.
A Levegő Munkacsoport akkor is és most is következetesen képviselte elveit, és 22 éves története során soha nem "feküdt le" egyetlen gazdasági vagy politikai érdeknek sem, így tudta megőrizni függetlenségét és hitelességét.
Már 19 éve, hogy a Levegő Munkacsoport és a Taxis Kamara először kiállt a gépjárművek környezetszennyezésének csökkentése és a gépkocsiforgalom visszaszorítása érdekében! Az ezzel kapcsolatos anyagot lásd itt:
www.lelegzet.hu/archivum/1992/02/1807.hpp
Hozzászólásomat a csütörtöki sajtótájékoztatón így kezdtem: "Magyarország az Európai Unió egyik legszennyezettebb országa a szálló por szempontjából. Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség tanulmánya szerint évente 16 000 magyar ember hal meg a szálló por magas koncentrációja miatt. Józanul gondolkozó ember számára nem lehet kérdéses, hogy a megoldásnak a városi autóhasználat csökkentése és a közösségi közlekedés fejlesztése irányába kell hatnia." A taxiszolgáltatás pedig a közösségi közlekedés kiegészítője.
Mivel a taxik egy átlagos autónál lényegesen többet futnak, így a kevésbé környezetszennyező típusok használata mindnyájunk egészségének védelme érdekében különösen ésszerű megoldás: levego.hu/hirek/2010/11/tobb_taxit_de_kornyezetkimelobben
A sajtótájékoztatón való részvételre a felkérést azért fogadtuk el, mert a kezdeményezést követendőnek tartjuk. Lehet, hogy sok kifogásolni való található egyes taxitársaságok tulajdonosai körében, azonban véleményünk szerint sokkal inkább kifogásolható az a magatartás, amit azok a taxisok (is) követnek, akik az emberek egészségét, életét semmibe véve, halálos mérgeket kibocsátó járművekkel furikáznak. Ez nem pénzkérdés. Egy személyautó részecskeszűrővel történő felszerelésének költsége egy taxis éves bevételének egy-két százalékát teszi ki. Ráadásul a részecskeszűrő nem egy évre szól, hiszen tovább tart, mint maga az autó.
Alaptalan tehát az a vád is, hogy a Levegő Munkacsoport a meglévő, régebbi típusú taxik általános lecserélését szorgalmazná. Amennyiben az autó egyébként nem érett még meg a leselejtezésre, akkor elegendőnek tartjuk a felszerelését részecskeszűrővel.
Igaz, hogy 2011. január elsejétől csak Euro 5-ös vagy annál jobb autót lehet újonnan forgalomba állítani. Annál is inkább dicséretes, hogy a GreenTaxi nem használta ki az utolsó hónapokat arra, hogy még az olcsóbb, de szennyezőbb típusra cserélje ki a járműveit, hanem Euro-5-ös autókat állít forgalomba.
A Levegő Munkacsoport nem kötelezi el magát egyetlen cég mellett sem. Jó együttműködésünk van az említettek közül a Hajtás Pajtással, és megkeresés esetén más cégekkel is készséggel folytatunk szakmai együttműködést. Ennek a legfőbb feltétele, hogy az együttműködés eredményeként javuljon az emberek egészsége és a környezet állapota. Úgy véljük, hogy a Green Taxi minden egyébtől függetlenül erre mutatott jó példát, és ezért támogatjuk ezt a kezdeményezést. A példamutatás helyes cselekedet, bárki is teszi azt.

Horváth Zsolt a Levegő Munkacsoport igazgatója