Adatok
Putz Patrik
70 bejegyzést írt és 134 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Juha Kallio nevével fémjelzett finn rockmotorsport két remek kis videót tett közzé. Nem kis fába vágták a fejszéjüket, ugyanis egy 12 éve be nem indított Forma-1-es autóba leheltek újfent lelket. Méghozzá nem is akármilyenbe! A Danka-szponzoros Arrows A18 volt az, amely 1997-ben…..
Putz Patrik
2014.11.19 22:01:10
@ommm: sajnálom, de nincs igazad, rev-limit csak 2006 után volt, előbb 19e, aztán 18e, amikor bevezették, hogy még több versenyt kell kibírnia a motoroknak. (meg ettől függetlenül volt 2006 után a V10-eseknek, hogy egálba hozzák az új, kisebb V8-asokkal. A Toro Rossonak volt pl ilyen visszamaradt V10-ese). De ez már a befagyasztott V8-asok korában történt.
Előtte nem volt revlimit. Ezek a videók, főleg a Honda 3.0L V10 at 20,000 RPM (www.youtube.com/watch?v=ZOJkl4Agf4c) kamu címmel futnak. Ne ezekből indulj ki, amikor adatokra vadászol. Nem forogtak ezek annyit.
www.f1network.net/main/s107/st66401.htm
De azért nem kell kardba dőlni, a cikk élvezetes volt, a videó is frankó, kösz, hogy posztoltátok.
Akit érdekel, hogy mivel jár egy régi, de működésre bírható F1-es birtoklása, annak ezt ajánlom, 9. pont:
ppf1.blog.hu/2011/10/14/10_dolog_amit_nem_tudtal_a_forma_1_rol
Szintén Hill autója, csak egy évvel korábbról.
Előtte nem volt revlimit. Ezek a videók, főleg a Honda 3.0L V10 at 20,000 RPM (www.youtube.com/watch?v=ZOJkl4Agf4c) kamu címmel futnak. Ne ezekből indulj ki, amikor adatokra vadászol. Nem forogtak ezek annyit.
www.f1network.net/main/s107/st66401.htm
De azért nem kell kardba dőlni, a cikk élvezetes volt, a videó is frankó, kösz, hogy posztoltátok.
Akit érdekel, hogy mivel jár egy régi, de működésre bírható F1-es birtoklása, annak ezt ajánlom, 9. pont:
ppf1.blog.hu/2011/10/14/10_dolog_amit_nem_tudtal_a_forma_1_rol
Szintén Hill autója, csak egy évvel korábbról.
Rajzokkal illusztrált magyarázataimat az origo.hu / gphirek.hu rovatában olvashatjátok:
Ezért változtak hangyásszá az F1-es autók
..
Nem tudom, csak valószínűsítem, hogy ezt a reklámot igazán csak azok fogják tudni átérezni, akik maguk is apukák (na jó, talán az anyukák is). Akinek nincs gyereke (pláne fia mint nekem), az kevésbé tud azonosulni azzal a végtelenül egyszerű, mégis óriási hatású üzenettel,…..
Putz Patrik
2013.05.08 15:18:57
@mokevar: ezek tényleg jók voltak.
Ehhez a reklámhoz: most hogy vannak gyerekeim, látom, hogy jobb, ha nem a barátja vagy, hanem az apja. Persze akkor is lehet és kell együtt játszani.
Ehhez a reklámhoz: most hogy vannak gyerekeim, látom, hogy jobb, ha nem a barátja vagy, hanem az apja. Persze akkor is lehet és kell együtt játszani.
Rajzokkal illusztrált cikkemet az origo.hu / f1hirek.hu rovatában olvashatjátok:
Plasztikai sebészet a Forma-1-ben..
Urbanista
Budapest legmenőbb irodaháza épül a Nyugatinál. Az Eiffel-féle acélszerkezetek közé egészen különleges megoldások kerülnek
2012.11.22 11:22:22
Nagyításért katt a képre!
Épp egy éve, tavaly novemberben lelkesedtem egy tervért, hogy "űrhajóleszálló épül a Bajcsy-Zsilinszky úton. Vagy valami olyasmi". Tetszett, hogy merész ugyan a ráépítés, mégis "megemlékezik" a hajdanvolt kupoláról. Tegnap újabb részleteket…..
Urbanista
Megvan 2012 Városnegyedbajnoka! Több mint kilencszáz lájkot kapott a kedvenc városrészetek
2012.10.03 12:45:47
Fotó: Intzoglu István
Nohát véget ért a Városnegyed-bajnokság, az Urbanista és az Ottontérkép két hónapig tartó játéka, megvan Budapest 2012-es városnegyedbajnoka! A négyes döntő végeredménye (zárójelben a leadott lájkok száma):
4. Németvölgy (241)
3.…..
Putz Patrik
2012.10.04 14:53:08
Jött egy olvasói levél Facebookon:
A segítségeteket szeretném kérni . Jön vidékről 13 éves unokaöcsém és szeretném Budapesten pár érdekes helyre elvinni, ami biztos, hogy izgalmas lehet neki, légyszi javasoljatok pár helyet , maradandó élményt. Az állatkert,…..
Putz Patrik
2012.08.16 11:50:50
Putz Patrik F1
A 2012-es autókról, kacsacsőrökről, buborékos kipufogóról és társaikról
2012.02.19 13:54:00
Rajzokkal illusztrált magyarázataimat az origo.hu / f1hirek.hu rovatában olvashatjátok:Miért rondák a Forma-1-es autók? ..
Putz Patrik
2012.03.20 14:29:30
@vakrep: Valószínűleg lesz róla írás, amint lesz rá időm.
Putz Patrik
2012.04.06 11:02:09
@robian: köszi :) nemsokára lesz, 2-3 napon belül.
Putz Patrik
2012.04.07 15:54:05
@vakrep: @robian: Itt a cikk a Merci DRS-éről: www.f1hirek.hu/f1/20120404-f1-igy-mukodik-a-mercedes-trukkos-szarnya.html
Rajzokkal illusztrált magyarázataimat az origo.hu / f1hirek.hu rovatában olvashatjátok:Így működik a Mercedes trükkös szárnya ..
Az FIA egyértelmű állásfoglalását és a szabályok tisztázását követeli a Red Bull és a Lotus a Mercedes által bevetett, újfajta DRS-megoldás ügyében. A brackley-i gárda egyfajta negatív F-csatornával jelentkezett Melbourne-ben, amely a DRS-sel párhuzamosan működik,…..
Putz Patrik
2012.03.20 14:22:58
@Tomato977: ott a pont. Ez egy passzív rendszer. Voltaképpen furcsa alakú a hátsó szárny véglapja, van benne egy üreg, ami fent egy lukban végződik. Az üreg pont összekapcsolódik egy másik üreggel, ami a beam-wingben van, az sem tilos. És így tovább az első szárnyig. Tavaly a McLarennél és a Ferrarinál normális hátsó szárnyat csináltak, a Red Bullnál a felső elem, amit a DRS mozgat jóval kisebb volt - módosították, hogy nagyobb lehessen a hatása a DRS-nek. Aztán a többiek lemásolták. Ez ugyanez, csak a Mercinél még messzebbre mentek: más alakú szárny, hogy a DRS még hatékonyabb legyen.
Évzáró poszt gyanánt gondoltam végigvehetnénk, kik vagy mik is voltak az idei F1 szezon legnagyobb sztárjai. A lista természetesen a saját véleményemet tükrözi, de egy kis vitára kapható vagyok, ha szerintetek valaki/valami kimaradt.Lássuk tehát a legjobbakat. 5. A DRSAggódtam…..
Putz Patrik
2012.02.13 15:20:45
Putz Patrik
2012.02.19 13:56:31
@miczol: Kis késéssel, de itt a poszt:
ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol
ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol
A sárga tengeralattjáró
"A neve elhallgatását kérő tulajdonos szerint, az esti órákban Akarattyán egy helyi lakos tájékoztatta egy ismerősét, miszerint egy autó beszakad a jégen. Az ismerős keresésre indult az egyik Hummerrel, de nem találta meg a beszakadt gépjárművet,…..
Hosszas titkolózás után csütörtökön végre bemutatkoztak azok a sportriporterek és szakértők, akiknek segítségével a közszolgálati média tolmácsolni fogja a nézők számára a Magyar Televízió képernyőjére, illetve az MR1 Kossuth rádióra visszatérő Formula-1 eseményeit.…..
Putz Patrik
2012.01.13 11:49:13
Bár az utóbbi hetekben nem volt időm frissíteni a blogot, a munka nem állt le. Felkért Simon István barátom, hogy a Száguldó cirkusz 2011-2012-be írjam meg a technikai elemzést, amire örömmel mondtam igent. A könyv (ami a könyvsorozat tizenkettedik darabja), már előrendelhető…..
Az android erősen kedvez a jópofa hobbi projekteknek, de ez előtt a kvázi műalkotás előtt még én is megemelem a nem létező kalapom. Az úriember egy San Francisco (a brit Orange szolgáltató által rebrandelt ZTE Blade) telefont kötött össze egy robot-modell-tank-izé-bigyóval, és…..
Putz Patrik
2011.10.14 22:06:29
Vannak köztudott dolgok, vannak kevésbé ismert részletek és vannak azok az apróságok, amik még a rajongókat is meglephetik. Utóbbiakból szedtem tízet egy csokorba. Lehet, hogy Te is ismersz egyet-kettőt, de ha ötnél többről tudtál, nyugodtan kommenteld, melyek nem jelentettek…..
Volt már szó korábban arról, melyek voltak szerintem a filmtörténet legfélelmetesebb filmbéli helyszínei, és kérdezgettelek is már benneteket, mit szoktatok csinálni, ha esetleg egyedül maradtok otthon, és - urambocsá - féltek. Ma nem azért került 18-as karika a poszt címe…..
Putz Patrik
2011.10.12 14:26:45
1985. január 17. Műsorváltozás a Magyar televízióban. A hattyú halála helyett az Alfa Holdbázis A sárkány birodalma c. epizódját vetítik.
Abban pedig ez a jelenet volt:
www.youtube.com/watch?v=7tbXhu09m5s
Nyolc és fél éves voltam akkor, de a mai napig emlékszem, hogy sikoltottunk a nővéremmel a tévé előtt... nem is nézhettük tovább, a többi gyerektől tudtuk meg másnap a suliban, mi volt a film vége.
Abban pedig ez a jelenet volt:
www.youtube.com/watch?v=7tbXhu09m5s
Nyolc és fél éves voltam akkor, de a mai napig emlékszem, hogy sikoltottunk a nővéremmel a tévé előtt... nem is nézhettük tovább, a többi gyerektől tudtuk meg másnap a suliban, mi volt a film vége.
Mint mindenhol, ahol dúl a konkurenciaharc, az F1-ben is igyekeznek lemásolni egymás megoldásait a csapatok. De bármilyen egyszerűnek is tűnik, a másolás általában korántsem egyszerű copy-paste.Ahogy a korábbi posztomban, az Ahol lopni muszáj-ban írtam is, senki sem engedheti meg…..
Most olvasom a Facebook kommentjeink között, hogy a Scitec frankón két hét múlvára ígéri a boltjuk megnyitását.Én eddig, elnézve az építkezést, kételkedtem, hogy október közepére kész lesz, olyan november elejére tippeltem. De lehet, hogy a scitecesek már tudnak…..
Putz Patrik
2011.10.04 13:21:26
Teljes békével állíthatjuk ezt: a kis németet nyugodt szívvel el lehet felejteni az idei évre. Vettel világbajnok lesz, és kész. Attól függetlenül, hogy most megverték-e volna vagy sem, Vettel csak a szezon feléig volt érdekes, onnantól azonban a schumacherizálódás…..
Putz Patrik
2011.09.26 19:30:57
Vannak néha olyan kifejezések a Forma-1 rádióforgalmában, ami olykor még a közvetítőket is megizzasztja. Nézzük meg, mit is jelenthet a címben szereplő mondat. Amikor a csapatok a versenyre felkészülnek, a szimulációkra támaszkodva sokféle lehetséges forgatókönyvön…..
Button remek formában van, a Mclaren szeretne vele szerződést hosszabbítani, Button szintén maradna a McLarennél, valami mégsem stimmel. De micsoda? Button ünnepel a Hungaroringen A mai napig nem érkezett hivatalos bejelentés arról, hogy a 2009 végén aláírt hároméves…..
Aki jó kört akar futni Monzában, annak keményen át kell küldenie a kocsit a pálya hírhedt kerékvetőin. Bár a futóműveket felkészítik erre az extrém terhelésre, így sem mindegy, hogy egy ilyen bukkanó éppen melyik oldal kerekeire mér csapást. Libikóka Egy…..
Putz Patrik
2011.09.10 12:25:31
Köszi az indexnek a címlapot, nektek meg a visszajelzést.
@Thrasher: igen, van akinek nyilvánvaló, másoknak meg nem :)
Ami Joó Gabit illeti: az, hogy az F1 bulvár oldaláról is ír, ami Titeket éppen nem érdekel, az nem jelenti azt, hogy arra nincs szükség. Gondolom van párezer ember, akiknek ezek is fontosak, és ha megnézitek, az sem marad ki, hogy Aldo Costa esetleg a Mercihez tart, ami nem bulvár és fontos is. Divat lett fikázni Gabit, pedig van amikor nem is szolgál rá :)
Másrészről, ha címlapra kerül a ppf1, és rögtön az f1.blog.hu savazása lesz a téma a kommentekben, akkor esélyem sem lesz kikerülni többé, úgyhogy ha valaki azt nem szereti, akkor a napi hírekért olvassa mondjuk a f1cirkusz.blog.hu -t (Simon István úgyis kint van most Monzában), és néha nézzen be ide. Virágozzék minden virág ;)
@Thrasher: igen, van akinek nyilvánvaló, másoknak meg nem :)
Ami Joó Gabit illeti: az, hogy az F1 bulvár oldaláról is ír, ami Titeket éppen nem érdekel, az nem jelenti azt, hogy arra nincs szükség. Gondolom van párezer ember, akiknek ezek is fontosak, és ha megnézitek, az sem marad ki, hogy Aldo Costa esetleg a Mercihez tart, ami nem bulvár és fontos is. Divat lett fikázni Gabit, pedig van amikor nem is szolgál rá :)
Másrészről, ha címlapra kerül a ppf1, és rögtön az f1.blog.hu savazása lesz a téma a kommentekben, akkor esélyem sem lesz kikerülni többé, úgyhogy ha valaki azt nem szereti, akkor a napi hírekért olvassa mondjuk a f1cirkusz.blog.hu -t (Simon István úgyis kint van most Monzában), és néha nézzen be ide. Virágozzék minden virág ;)
Putz Patrik
2011.09.13 21:22:04
@Thrasher: na és honnan volt ismerős? :)
Putz Patrik F1
Miért választotta Sébastien Loeb a Citroënt és mi köze ehhez Schumachernek?
2011.09.04 10:00:00
Van itt egy érdekes történet, aminek első pillantásra semmi köze a Forma-1-hez: a rali vb-n Sébastien Loeb a Citroënt választotta a Volkswagen helyett. A történetből sokat tanulhat a Ferrari is. Sőt lehet, hogy már tudják is a leckét. Fotó: Citroën /…..
Hét futammal a vége előtt volt pofánk eredményt hirdetni.Vasárnap Sebastian Vettel győzelmével ért véget Spa-Francorchamps-ban a belga futam, amivel a német 92 pontra növelte előnyét legközelebbi üldözőjével szemben is az összetett pontversenyben. Hét futam van hátra, ezeken…..
Putz Patrik
2011.08.29 13:37:51
Putz Patrik
2011.08.29 14:03:07
@Scottish: Az az előzés Webbertől már vakmerőség volt. Itt egy írás az Eau Rouge-ról:
ppf1.blog.hu/2011/08/26/az_eau_rouge_kanyar_10_titka
A végén a link a videóhoz, ahol ugyanilyen szituációban ment Stefan Bellof és Jacky ickx 1985-ben egy hosszútávú versenyen. Ott Ickx elmegy egy lekörözött mellett, mellé ér Bellof, Ickx nem veszi el a gázt (Bellof állítólag igen, csak túl későn), összeérnek, és a szalagkorlátba csapódnak. A balesetet Bellof nem élte túl.
ppf1.blog.hu/2011/08/26/az_eau_rouge_kanyar_10_titka
A végén a link a videóhoz, ahol ugyanilyen szituációban ment Stefan Bellof és Jacky ickx 1985-ben egy hosszútávú versenyen. Ott Ickx elmegy egy lekörözött mellett, mellé ér Bellof, Ickx nem veszi el a gázt (Bellof állítólag igen, csak túl későn), összeérnek, és a szalagkorlátba csapódnak. A balesetet Bellof nem élte túl.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
97-ben közelében sem jártak a 20 000-es fordulatszámnak. Jó, ha 17ezret forgott az a motor. Amikor a 2000-es évek elején beszállt a BMW, akkoriban ment a gyilkos motorfejlesztési verseny, és nagy szó volt, amikor a bajorok hozták az újabb specifikációt és 18ezer fölött kb 100-150 fordulatos lépcsőnként mentek egyre feljebb. Aztán átlépték a 19 ezret. Akkoriban a BMW kb kétszer annyit költött az F1-es projektre, mint amikor később vitték a hátukon a Sauber BMW-t, pedig ez utóbbi full csapat volt, az előbbi meg "csak" motorbeszállítás. De hát a folyamatos fejlesztés, meg az új motor minden időmérőre, aztán csere, mert új kellett a versenyre is... na az vitte a pénzt.
Amikor a 2.4-es V8-as korszak elkezdődött 2006-ban, visszajött a Cosworth. Ők voltak az elsők, akik a fejlesztések alatt a próbapadon átlépték a 20 000-es fordulatot. Még fenn van Youtube-on: www.youtube.com/watch?v=U3rBFyOQQgs
Addig nem volt 20 000 fordulat senkinek, még a BMW sem forgott annyit, pedig az aztán erős volt.
Itt egy videó a nedves pályás Imolából, mintha digitális lenne a gázpedál, 18ezer alatti fordulatok (időmérőn):
www.youtube.com/watch?v=bCF7KaCs21M
És egy másik pár évvel későbbről Monzából:
www.youtube.com/watch?v=4M2lcReHz8A
Ekkor kb 19ezernél tartottunk.