Regisztráció Blogot indítok
Adatok
goendhie

0 bejegyzést írt és 38 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mind az autósok, mind a biciklisek között vannak szép számmal renitensek. Ebből rendre vannak itt viták a blogon egy-egy ilyen tárgyú poszt kapcsán. Milyen az amikor összetalálkozik egy szabályokra fittyet hányó kerékpáros és egy "önkéntes rendőr" autóval? Tamás…..
goendhie 2011.09.02 11:24:49
Nyilván aki megszegi a szabályokat az hibás, sokan, szinte mindenki szeg meg szabályokat ez is igaz. gyakorlatilag percenként. A bringások is, az autósok is, ha ebből baj van vagy büntetés, kéretik szó nélkül viselni.

De egy dolgot tessék végre elfogadni. Van egy egyre növekvő számú csoport aki kerékpárral közlekedik a városban. Ezt használja ahhoz hogy eljusson A-ból B-be, az az ami másnak az autó vagy a békávé esetleg a roller. Nem kirándulásra használja vagy sportolásra: közlekedésre.

Ezek teljesen érthető okból sohasem fognak a végtelenül nehézkes és veszélyes, borzalmasan lassú, városnézésre is nehezen alkalmas, gyalogosokra folyamatosan a frászt hozó és ezt a hatékony (egyben környezetbarát és egészséges) közlekedési formát ellehetetlenítő kerékpár-izéket használni. és ezt tényleg nehéz belátni annak aki nem kerékpározik csak autót vezet, őket csak arra kérhetjük, higgyenek ezeknek a véleményeknek, vagy mondjuk nekem, aki kerekezés mellett azért évente egy 50e km-t beleteker az autóba is.

És megelőzve a kérdést: nem, nem kötelező a bringautat használni ott sem ahol van, amennyiben ez a budapesti kerékpárút-hálózat 99%-át kitevő gyalog- és kerékpárutakat jelenti. Szabványos kerékpárút esetében a KRESZ szerint él ez a szabály, ilyen azonban alig van. Ahol egyébként van, ott tiltó tábla is jelzi az úttesten, hogy kerékpározás NO. Érdemes keresgélni hány ilyet látsz a városban.

És tessék észrevenni azt is, ahol közlekedésre alkalmas a bringaút, ott népszerű is. Múzeum körút. Alkotmány utca. két példa a kevésből. Akik a Múzeum körúton használják, de aztán a Bajcsyn már nem, az lehet nem azért van, mert addigra pont rosszindulatúvá válnak.

Figyelmébe ajánlanám továbbá a vissza-visszatérő történetek szereplőinek, hogy a bringás is valószínűleg vezet autót néha, és az autóvezetők egy része is ült már kerékpáron - ezt csak azért mert a vitáknál két annyira külön táborról tudunk beszélni mindig.

Szóval riszpekt, apám mondta mindig: mindenki közlekedik, ahogy tud. Akár még segíthetnénk is egymásnak. Legyünk neadjisten toleránsak (jaja, ismerős szó mi? ma nem nagyon használjuk, de megpróbálkozhatnánk vele).

Ha meg teszel minden szabályra és mondjuk ebből baj van vagy bünti akkor meg ne szidd már egyből a másikat meg a mindenkori kormányt.

Köszivagyok.
goendhie 2011.09.02 11:57:18
@vuk_: teljesen korrekt. ráadásul te, én (amikor épp bringán ülök) vagyunk a gyengébbek a kinek van igaza meg barom mindegy ha rajtam áll egy IFA
Sokféle érdekes, "kreatív" és pofátlan parkolást láttam már, de ilyet még nem, mint amilyet Gontar küldött. A fehér Rover vezetője egész egyszerűen úgy gondolta, hogy ha nincs hely, akkor jó lesz keresztben az utca közepén. Talán el is lehetett férni tőle, gondolta,…..
goendhie 2011.08.30 10:51:37
Kedves rendőrbácsik! Ha az autós nem a neki kijelölt úton megy, hanem mondjuk a játszótéren át, ugye meg tetszenek bírságolni? Vélemények az azonos című írásunkról...
goendhie 2010.11.19 11:59:04
@Bende Tibor:

leegyszerűsítve külön neked:

Ha van egy útszakasz, ahol az úttesten kívül/amellett, stb. van:

- kerékpárút: a kerékpáros köteles ott haladni, nem választhat

- gyalog- és kerékpárút: bármennyire fáj, a kerékpáros választhat és ez a helyzet áll fenn az esetek 90%-ában, de azt biztosra veheted, hogy a városban mindenhol
goendhie 2010.11.19 12:01:01
@asztrografológus: ez az! veled találkoztam akkor a Bajcsyn!!! :D
goendhie 2010.11.19 12:07:30
@Ger6ő:

pirosozás viszont ugyanúgy fővesztés terhe mellett lehet a biciklisnek mint autósnak, ez tény, ezzel egyetértek.
meg egy csomó minden tény és jogos ami a kerékpárosok "ellen" itt elhangzik. csak nincs köze a cikkhez, ami tudni illik, egy fasság :)

arról regélni lehet, hogy milyen szabálysértéseket követnek el kerékpárosok, autósok, bkvsok, gyalogosok, stb., biztos kell is.

de az hogy egymás uszítják faszkalapok, akiknek fogalmuk sincs még a szabályokról sem, na az kemény.
Egy erőszakszervezet szükségszerűen a fasizmus melegágya, de azért a súlyosan retardált, szellemileg visszamaradott, esetlen szolgálat közben értelemcsökkent rendőröket rendszeres időközönként szűrhetnék, bár lehet, már az alkalmassági tesztnél vannak a gondok. Gyöki hívta…..
Minden hibájával együtt kivételesen kellemes esemény a budai várpalota udvarain és teraszain megrendezett borfesztivál. Órákon át lehet mászkálni egyre zsongóbb fejjel rengeteg jó magyar és pár érdekes külföldi bor között, enni itt-ott pár falatot, sütkérezni, bambulni.…..
Mi persze a hangulatosan gyalázkodó leírást szeretjük az alanti levélből - "miközben a terasz és a lépcsők rogyadoznak a letámasztott bringák gazdáitól, a könnyes szemmel csapatban blogoló laptopos tanulóktól és a kigyúrt-trikós lazuló kabriótulajoktól" - de az…..
goendhie 2008.05.30 15:05:52
Pandacsöki Boborjánnak apróbb nehézségei támadtak a Malévvel, amikor "rendszerhiba miatt" csak a gépe indulása után érkezett meg a módosított foglalása Milánóba, ami miatt csak fél nappal később, saját költségen hagyhatta ott az országot:Vásároltam egy Malév…..
Hogy ne csak mindig vásárlói panaszok legyenek, álljon itt egy tanulságos levél egy olyan ügyféltől aki még nem telejsen készült fel a 21. (20.) század kihívásaira, úgyismint banki átutalás, így aztán csak Allah irgalmában reménykedhet: Hadd továbbítsak feléd egy email…..
Havon csúszkáló olvasóink közül van, aki az első héten bepróbálta a sífelvonót Nagyhideghegyen. A jelek szerint nem lehet elégszer érdeklődni telefonon, de még személyesen se, pedig hó már van: Óvatosak legyetek a nagyhideghegyi telefonos információkkal, ne higgyetek nekik!…..
Boldogan ropogtatva a hiánygazdaság vékony, kopogós Tibijeit, sose gondoltuk volna, hogy egyszer elhúznak a vén, ferdeszájú, béna zakós kommerek, hogy egy akkor elképzelhetetlen következő életben jöjjenek a fiatal, pengeszájú jobb zakósok, meg az öntudatos fogyasztók, akik olyan…..
goendhie 2007.11.19 11:10:33
goendhie 2007.11.19 11:12:14
A Cora-ban vettem ezt a vödör vegyes mézest. A doboztető felirata ellenére egész jó. Gy. Ez azért lehetséges, mert a Superfos csak a vödröt gyártotta. A Homár ..
goendhie 2007.11.19 11:00:38
Érdekes felfedezést tett olvasónk, amikor hazavitte a Saturnban vásárolt vadiúj telefonját:Hétvégén vásároltam a Mammut Saturn üzletében egy mobiltelefont. Hazamentem, beletettem a SIM kártyámat. Üdvözlőüzenet fogad, miszerint: „Szia Nyuszika”. (Az üdvözlés telefon…..
Folytatásához érkezett a temetőben maszturbáló és fotózkodó békéscsabai dark-goth-blekkmetál párocska nagy sikerű története, ami bár igen tanulságos, de hosszú és nem is túl izgalmas vagy tréfás, tehát csak az kattintson tovább, akit érdekelnek a rendőrségi és jogi…..
Ezúton is gratulálunk annak a zseniális közlekedésmérnöknek, aki az Air Race miatt lezárta a Bem utca felét, totális káoszt és agresszivitást zúdítva a normál esetben is zsúfolt rövid utcára. Alant olvasható egy fulladozó lakó levele, fotókkal. Kedves Homár! Elképesztő,…..
A mogyorókrém tipikusan egybites imádom/utálom kategória, de hogy rajongóit arra is rá bírja venni, hogy egy ismeretlen eredetű tubusos tárgyat (űrhajóskaja!) hazavigyenek, mint cidalain, az azért durva: nemsok olyan ehető dolog létezik amit fémtubusban árulnak. a hansági…..
goendhie 2007.07.26 14:41:59
Örök besztof problémája a lakosságnak gépjárműve nyugalmi állapotban történő elhelyezése. Egylakónak például évek alatt sikerült belecsúsznia egy speciálisan elfajuló történetbe, ami egy ötezres parkolási bírsággal kezdődött és kisíján emigrációval végződött.…..
goendhie 2007.07.25 15:42:39
ihatethisindapassthingy:

ok. ez így rendben van részemről, lehet hogy az előzőt meg én értettem félre.
az együttműködő hozzáállást támogatom nyilván én is, csak kicsit az én megközelítésem más:

én azért járok bringával (azon kívül, hogy a szenvedélyem), mert GYORSABB és rugalmasabb, nem várok buszra és amugyis gyorsabb vagyok a busznál. és persze mert a szenvedélyem :) meg van itt némi környzetvédelmi megfontolás is, de a lényeg most nem ez.

és pontosan ezért nem vagyok én egyáltalán tisztalelkű, mert átmegyek én a piroson, ha nem jön autó, sőt visszaelőzök így olyan autósokat, akik már megelőztek, mert nem szeretek lassítani. ez az én keresztem és bűnöm, nem állítom, hogy szabályos.

amit viszont megteszek, hogy normális tempóban haladok, kisgyermekek és idősek közelében ha esély van rá, hogy elémkerül, minimálisra lassítok, az autókat ha kell, igyekszem segíteni az előzésben, mert ők sem szeretnek lassítani és még soha semmilyen balesetem nem volt, csak amikor elütöttek, ahol viszont az autós felelőssége elvitathatatlan volt.

meg már kicsit öregszem is és az empátiaszintem is emelkedik, tegnap megálltam egy lámpánál :) nos ez mind támadható, elismerem.

viszont ami a lényeg:
nem látom annak a lehetőségét, hogy a jövő budapestjén (ezt a várost ismerem ismerem csak) valaha is majd újra járhat nyugodtan, kiszámíthatóan autóval mindenki, aki akar. ez az idő elmúlt.

ma az autók egyharmadának mozgásban kell lennie és csak akkor van a többinek elég parkolóhely. ma gyakorlatilag ingyen lehet autót venni és téves státusszimbólummá alakult (gondolom az elmult rendszer sajátosságai miatt) és ezért viszik is mint a cukrot. ma folyamatos 7-20ig egésznapos dugók vannak. és a helyzet romlik.

egyszerűen nem arra mutat, hogy nem kéne itt villámgyorsan letenni az autókat. és akkor a régi lemez: ahhoz akkor kéne megfelelő tömegközlekedés, olcsó taxi, külvárosi őrzött parkolók (ma röhejes P+R ugyebár..) stb. értem én, hogy ez sincs közel.

de azt meg kell értenie a megrögzött autósoknak (nem neked), hogy az autózás csillaga a fővárosban lehanyatlott, lehet próbálkozni átmeneti együttélési megoldásokkal bringás vs. autós vs. gyalogos vs. stb. csak ettől nem lesz jobb hosszútávon semmi. ha nem lehetek gyorsabb, visszaülök az autóba, mert inkább ülök és úgy kések, mint mellékutcákban vagy járdán tekergek (ha rám nem is igaz, azért sok emberre az lehet).

és ahogy az autósok fele is képtelen a szabályok szerint, de legalább a többiekkel foglalkozva közlekedni, úgyanúgy meglesz ez mindig is a kerékpárosoknál is.

érted mire gondolok..: mi ezt most jól megbeszéljük, de a bölcsészlány a 28assal ugyanúgy a körúton fog tekerni 10zel lágymányosra reggel 8kor kiskosárban az indexével, a futárokról meg nem is beszélve. be is csukhatnák a boltot (holott szolgáltatásuk egyértelműen minden szempontból létjogosultabb az autósfutárénál a mai viszonyok között) ezek a bajaim.

szerintem változás van. ez sok rosszal jár. kérdés persze, hogy ezeket a rosszakat hogyan kezeljük, bár túl sok jó lehetőség nincsen. Nagyobb kérdés, hogy hova jutunk.
goendhie 2007.07.25 15:57:58