Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mpapa

0 bejegyzést írt és 41 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
                       „Vettem neki tavaly karácsonyra hajmegőrző sampont: megsértődött, hogy ő nem kopaszodik. De megelőzésre adtam, mert a hajat addig lehet megtartani, amíg van hajhagyma” – Mennyire gyakori a 40+-os férfiak körében a krónikus sértődékenység? Posztolónk párjának elég cinikus…..
Sokan műbalhénak tartják, de valószínűleg ezúttal tényleg visszanyalt a fagyi, amikor a Fidesz legutóbbi frakcióülésén vita alakult ki a svéd és finn NATO csatlakozás ratifikálása kapcsán. Orbán Viktor ugyanis olyan sikeresen hergelte a sajátjait a két északi ország ellen, hogy most, amikor meg…..
A korábbi posztokban személyautókról szóló "népítéletekből" válogattam - de a kommunista időszak bővelkedett a tervezési / kivitelezési hibáktól hemzsegő haszonjárművekben is: kisbuszok, áruszállítók stb. A szocialista ipar egy rákfenéjeként a '60-as években még tűrhető színvonalúnak számító…..
Pitralon illatú visszaemlékezés a stokik, fókák és centik világára a volt katonáknak és szlengértelmezés a többieknek...
Késő gyermekkorom és kora ifjúságom állandó programja volt a kaposvári színház látogatása. A '70-es évek végétől a '80-as évek közepéig zseniális színészek játszottak ott nagyon jó darabokat újszerű rendezésben. Szüleim cipelték a kölyköket egy kis kultúrára, mert: "Ha jó színházat akarok látni,…..
A mai napon ismét egy régi Matchbox kisautót mutatok be nektek. Ezúttal a választásom az 1979-ben megjelent és egészen 2006-ig gyártásban tartott Refuse Truckra esett.Ez egy igazán érdekes kisautó komoly múlttal,így azt gondolom érdemes lehet megismerkednetek a játékkal. Ahogy már a bevezetőben…..
Omnibusz Modulo-saga, N. rész 2020.11.12 14:54:43
Ahogyan azt már korábban is megírtuk, a BKV küszöbén áll annak, hogy újabb konstrukcióhibás buszokat szerezzen be, egészen pontosan 11 darabot. Miközben az eredeti gyártót csődbe kormányzó, és a konstrukciót, nincs rá szebb szó, elkúró úriembereknek cseppet sem meglepő módon felelősségre vonás…..
mpapa 2020.11.13 23:04:38
@tomsawyer3131:
Már hogyne lenne a 412-esnek csuklós változata. Úgy hívták, hogy 417-es, volt régi és új homlokfalas változata is.
Kevés készült belőlük.
A régi kockalámpásból vett Potsdam 1db-ot és Wuppertal 7db-ot (ha jól emlékszem) illetve kerölt 1-1 darab más országokba is. A Wuppertali buszokokat később az SZKT és a Jászkun Volán vette meg és hozta haza.
Az új homlokfalasból Drezda vett de visszamondta a rendelést így itthon maradtak 2db-ot a Tisza Volán kapott a másik 6 db (ha jól emlékszem) az Alba Volánhoz illetve a Kisalföld Volánhoz került.
A napokban jelentette be a korábban a Fradiban is megforduló egykori román focista, Sorin Cigan, hogy ígéretet kapott a magyar államtól: 2,6 milliárd forinttal támogatják a Nagyváradon felépülő fociakadémiáját. A működtetés költségeit évi 650 millió és 1,3 milliárd közé becsüli a vállalkozó, amire…..
A pénzügyi tudatosságot népszerűsítő tanítók gyakran beszélnek az anyagi függetlenség fogalmáról, itthon és külföldön egyaránt. Ez az állapot azt jelenti, hogy valaki rendelkezik egy akkora vagyonnal, hogy pusztán annak hozamaiból fedezni tudja a megélhetési költségeit, azaz lényegében nem kell…..
mpapa 2019.08.29 14:49:31
@mpapa: erről beszéltem. Már az is baj, hogy alacsony az infláció németországban. A megtakarító emberekkel akar már megint kitolni az EKB. De a csapból is az folyik, hogy tegyünk félre nyugdíjas korunkra mert nem lesz nyugdíj. Hát így minek, ha az EKB is a magtakarítók ellen dolgozik. Miközben meg az eladósodott emberek, országok röhögnek, hogy megint elinflálják a tartozásukat.
www.portfolio.hu/gazdasag/alig-nonek-az-arak-nemetorszagban-begyujthatja-a-raketakat-az-ekb.335707.html
mpapa 2019.08.29 22:19:24
@kvadrillio:
Nem kimondottan, de az államnak nem érdeke az egészségügy. Az emberek többsége 55év fölött kezd el betegeskedni már közel a nyugdíjkorhatárhoz vagy az után. Ilyenkor már többnyire nem befizetője (EÜ és nyugdíj), hanem kedvezményezettje a szociális ellátórendszernek (nyugdíj jogosult). Minél rövideb ideig tart ez a periodus amig orvoshoz jár és betegeskedik valamint nyugdíjat kap, az állam annál jobban jár hiszen rövidebb ideig tart az az időszak amikor költeni kell rá. Ez egyszerű matematika.
Amíg pedig a társadalom részéről nem helyeznek rá nagyobb nyomást, hogy ezen változtasson addig nem is fog rajta változtatni. Az egészségügyhöz nyúlni azért kényes kérdés, mert nagyon sok érdeket tud sérteni és ezen egy már látszólag megnyert választást is könnyen el lehet bukni. Ezért is nem ugrik bele önszántából egyik uralkodó kormánypárt sem. (az MSZP bukását is egy reformkísérlet a vizitdíjszavazás elvesztése indította el)
A jelenlegi nyugdíjasok meg választás előtt meg lehet venni pár ezer forintos rezsiutalvánnyal, akik még tapsolnak is hozzá.
Elindult végre a kamionok széndioxid-kibocsátásának korlátozása az Európai Unióban, de csigalassúsággal. Pedig a nehéz tehergépkocsik alapváltozatainak széndioxid-kibocsátása húsz év alatt alig változott. 2025-től változtat ezen először az Európai Unió új irányelve a nehéz tehergépkocsik…..
mpapa 2019.03.22 19:49:59
A kamionoknál sokkal komolyabb probléma, hogy tele vannak a városok olyan dízelautókkal, amiből ki van szerelve (vagy hatástalanítva van) a részecskeszűrő illetve a gyárilag beszerelt Ad-Blue rendszer. Az egész autó kormol, fűstől. Vagy az autó motorja gyárilag csalószoftverrel van szerelve. Lásd utóbbi 2-3 év botránya. Ugyan csak a VW baszogatták komolyan emiatt, de a többi gyártó rendszere is ugyanilyen. Szinte mindegyik gyártó motorvezérő szoftvere úgy van írva, hogy bizonyos körülmények fennállássa esetén nem regenerál megfelelően.
A teherautóknál nincs ilyen csalószoftver. Gyakorlatilag folyamatosan tudja az előírt károsanyag kibocsátási normát teljesíteni (csak hidegindításnál nem).
Persze rá lehet fogni, hogy a kamionok szennyezik a levegőt, de nézzük meg hány kamion jár a belvárosban csúcsidőben meg hány személygépkocsi. 4 személygépkocsi annyi üzemanyagot fogyaszt mit 1db 40t-s kamion miközben a kamion 24t árút visz a szgk. meg legtöbbször azt aki az autót vezeti. Ugyanezt ha 3,5t furgonra számoljuk akkor 2,5db furgon (kisbusz) fogyaszt annyit mint egy 40t kamion, miközben egy furgon legjobb esetben is max. 1,5t árút tud megmozgatni.
Ebből is látszik nem a kamion a legnagyobb probléma.
Emberek. Kevesebbet kell fogyasztani, akkor kevesebb kamionra van szükség. Nem kell télen-nyáron avokádot (mert az trendi) meg banánt primőr zöldséget zabálni, holland vagy parmezán sajtot enni, 2 évente új mobiltelefont meg franc tudja milyen elektronikai cuccot venni amit a távol keleten gyártanak.
Ja, hogy akkor szegényebb lenne az életünk. Vagy ez vagy az. Ha sokat fogyasztok akkor a környezetemet is szennyezem ilyen-olyan formában. Jó lenne ha ez tudatosulna mindenkiben.
Szüleim a Dugonics téren laktak. Ha kinéztem az ablakon, a szegedi író, Dugonics András szobra tárult elém. Mögötte a szökőkút, a kilátást az egyetemi könyvtár épülettömbje zárta le. Ide tegnap délután aligha fért el kétezer ember, ahogy több forrás is hírül adta. Mégse vonom kétségbe a becslés…..
mpapa 2019.01.05 19:58:48
@mpapa:
Erre gondoltam. A nagy vezér mondta:
"mi sohasem vetemednénk arra, hogy elhallgattassuk azokat, akik nem értenek egyet velünk "
siklosihirek.hu/orban-sohasem-vetemednenk-arra-hogy-elhallgattassuk-azokat-akik-nem-ertenek-egyet-velunk/

Hát az MTVA ezt keményen megcáfolta többször is decemberben meg a kormánysajtó is.
mpapa 2019.01.05 20:49:50
@Measurer:
Fake news
Ezek a német ünnepnapok 2019-ben és nincs köztük muszlim ünnep
www.ferienwiki.de/feiertage/2019/de
mpapa 2019.01.05 20:55:09
@torró:
Komolytalan az a vitapartner aki egy vitát úgy akar lezárni, hogy kijelent valamit amit nem lehet ellenőrizni (75-n vállakozásba kezdtem), majd közli, hogy ő tudja mi a frankó.