Adatok
ziccer2002 (törölt)
0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Áder János köztársasági elnök jeruzsálemi beszédében azt mondta, hogy
"A magyar állam nem védte meg a magyar zsidókat a holokauszt idején. Tétlenül nézte, ahogy deportálják és elpusztítják őket."
A köztársasági elnök tisztességében és jóindulatában nem…..
ziccer2002 (törölt)
2012.07.18 17:41:02
@lfleto: Köszönöm, de én tényleg puszta kíváncsiságból kérdezem, hogy ez másoknak a fejében hogy él? Az emberjogi összefüggések szempontját nem gondoltam vitatni.
Valahogy az az érzésem, hogy az a melléknév, hogy "zsidó" már önkéntelenül valamiféle negatív tartalommal bír a magyarok fejében - csak sajnos ne csodálkozzon senki, hogy - többek közt emiatt - a "magyar" melléknév hasonló megítélés alá esik külföldön...
Ennek meg sajnos én (is) iszom a levét. :(
Valahogy az az érzésem, hogy az a melléknév, hogy "zsidó" már önkéntelenül valamiféle negatív tartalommal bír a magyarok fejében - csak sajnos ne csodálkozzon senki, hogy - többek közt emiatt - a "magyar" melléknév hasonló megítélés alá esik külföldön...
Ennek meg sajnos én (is) iszom a levét. :(
Az elmúlt hónapokban jó pár ismerősöm számolt be az iskolákban gyermeküket ért tanári atrocitásokról. Meggyőződésem, hogy az alábbi levélben leírtakhoz hasonló helyzet sok iskolában előfordul. Ki tudja miért, keveset hallani arról, hogy az oktatási rendszer mélyén hogyan…..
A GPS-funkciós okostelefonok terjedésével néhány kerékpáros felfedezte magának, hogy nagyvárosok utcáin biciklizve ábrákat rajzolhat bele a világba. A műfaj rövid idő alatt elért végső határaihoz. A végső határt valószínűleg Micheal Wallace, művésznevén Wally…..
ziccer2002 (törölt)
2012.04.21 15:05:06
@]{udarauszkasz:
Ha van biciklisáv, akkor ahhoz vagy van lámpa ami engedi a biciklist, vagy az autósnak jelzi tábla, hogy itt biciklisáv van és figyeljen.
A probléma a gyalogosátkelőhelyen átbiciklizéssel az, hogy az autós "gyalogos-sebességű" objektumok feltűnésére kell figyeljen (nemritkán a belátható terület is csak annyi, amin ha egy gyalogos megjelenik, akkor meg tud állni) míg ha egy sarok után egyszercsak az épület fedéséből kiront egy biciklis, akkor azt az autós még akkor se tudja elkerülni, ha amúgy marhára tiszteli a közlekedés többi résztvevőjét. Ezaz, hogy itt elvekről van szó és látszik, hogy ez nem megy annak a fejébe, aki biciklin ül KRESZ-ismeret nélkül. Hívhatjuk kultúrának is...
A meglátásod "racionális", de nem érvényesíthető egyenrangúan minden helyzetre. A KRESZ nem arról szól, hogy mindenki érjen minél előbb oda, ahová elindult.
Ha van biciklisáv, akkor ahhoz vagy van lámpa ami engedi a biciklist, vagy az autósnak jelzi tábla, hogy itt biciklisáv van és figyeljen.
A probléma a gyalogosátkelőhelyen átbiciklizéssel az, hogy az autós "gyalogos-sebességű" objektumok feltűnésére kell figyeljen (nemritkán a belátható terület is csak annyi, amin ha egy gyalogos megjelenik, akkor meg tud állni) míg ha egy sarok után egyszercsak az épület fedéséből kiront egy biciklis, akkor azt az autós még akkor se tudja elkerülni, ha amúgy marhára tiszteli a közlekedés többi résztvevőjét. Ezaz, hogy itt elvekről van szó és látszik, hogy ez nem megy annak a fejébe, aki biciklin ül KRESZ-ismeret nélkül. Hívhatjuk kultúrának is...
A meglátásod "racionális", de nem érvényesíthető egyenrangúan minden helyzetre. A KRESZ nem arról szól, hogy mindenki érjen minél előbb oda, ahová elindult.
ziccer2002 (törölt)
2012.04.21 15:21:20
@Laci939:
Nézd nem tehetek róla, hogy én elmondok valamit, te pedig nem úgy vagy nem azt érted... Leírtam: az autós közlekedés is borzalmas és igen, szándékosan mondtam olyan példát, ami a kerékpárosok ellen szól, mert ez jól példázza azt, hogy itt már nem csak zavarásról vagy akadályozásról van szó, hanem veszélyeztetésről (még ha saját magát veszélyezteti legjobban).
Mondjak rá példát, hogy miért gusztustalan az autós közlekedési kultúra? Tessék:
- (ahogy már írták) nem engedik ki a buszt a buszmegálló-öbölből (KRESZ-szabály, de megintcsak ellentmond az "ésszerűségnek", hiszen ha kiengedem magam elé, akkor mivel gyorsabb vagyok, úgyis meg kell előzzem)
- belső sávban tötymörgők 40-nel
- járdára "úgy" parkolók (egyébként a járdára parkolni nem tilos, ha marad kellő hely a gyalogosoknak)
- jobbról előzők
- ...van még 100 ilyen, és igen, brigás-szabálytalanságból is van ugyanennyi
A különbség abban van, hogy látod én autósként/motorosként/kerékpárosként/gyalogosként is tudom, hogy nekem mit szabad és másoknak mit szabad.
Ha valaki nem is tudja, akkor hogy várjam el tőle, hogy vigyázzon magára?
Persze, törekszik a városvezetés arra, hogy legyen minél több kerékpárút, ezáltal egyre több kerékpáros lesz, ezáltal egyre jobban megszokják őket az autósok és ők is egyre jobban megszokják a közlekedést és a teljes közlekedési morál javul, stb. De itt egymásra ható tényezőkről van szó. Azt ne várják már, hogy most odarakták a kerékpárutat és onnantól kezdve bármit lehet - mert nem lehet! És minden kerékpárút véget ér... kevesen vannak, akik otthonról a munkahelyig végig kerékpárúton mennek.
Csak azt kérem, hogy ha engem megköt a KRESZ azzal, hogy bizony kötelez rá, hogy bicikliúton elengedjelek és súlyos felelősséget hordozok a nyakamban, mert Te vagy a gyengébb, akkor legyél olyan felelősségteljes és Te se sodord magad veszélybe.
Namost akkor megint oda jutunk, hogy csak az lenne az elvárható, hogy ismerd a KRESZ-t te is, ha ugyanarra az útra lépsz, amelyiken én is közlekedem. Ilyen egyszerű.
Nézd nem tehetek róla, hogy én elmondok valamit, te pedig nem úgy vagy nem azt érted... Leírtam: az autós közlekedés is borzalmas és igen, szándékosan mondtam olyan példát, ami a kerékpárosok ellen szól, mert ez jól példázza azt, hogy itt már nem csak zavarásról vagy akadályozásról van szó, hanem veszélyeztetésről (még ha saját magát veszélyezteti legjobban).
Mondjak rá példát, hogy miért gusztustalan az autós közlekedési kultúra? Tessék:
- (ahogy már írták) nem engedik ki a buszt a buszmegálló-öbölből (KRESZ-szabály, de megintcsak ellentmond az "ésszerűségnek", hiszen ha kiengedem magam elé, akkor mivel gyorsabb vagyok, úgyis meg kell előzzem)
- belső sávban tötymörgők 40-nel
- járdára "úgy" parkolók (egyébként a járdára parkolni nem tilos, ha marad kellő hely a gyalogosoknak)
- jobbról előzők
- ...van még 100 ilyen, és igen, brigás-szabálytalanságból is van ugyanennyi
A különbség abban van, hogy látod én autósként/motorosként/kerékpárosként/gyalogosként is tudom, hogy nekem mit szabad és másoknak mit szabad.
Ha valaki nem is tudja, akkor hogy várjam el tőle, hogy vigyázzon magára?
Persze, törekszik a városvezetés arra, hogy legyen minél több kerékpárút, ezáltal egyre több kerékpáros lesz, ezáltal egyre jobban megszokják őket az autósok és ők is egyre jobban megszokják a közlekedést és a teljes közlekedési morál javul, stb. De itt egymásra ható tényezőkről van szó. Azt ne várják már, hogy most odarakták a kerékpárutat és onnantól kezdve bármit lehet - mert nem lehet! És minden kerékpárút véget ér... kevesen vannak, akik otthonról a munkahelyig végig kerékpárúton mennek.
Csak azt kérem, hogy ha engem megköt a KRESZ azzal, hogy bizony kötelez rá, hogy bicikliúton elengedjelek és súlyos felelősséget hordozok a nyakamban, mert Te vagy a gyengébb, akkor legyél olyan felelősségteljes és Te se sodord magad veszélybe.
Namost akkor megint oda jutunk, hogy csak az lenne az elvárható, hogy ismerd a KRESZ-t te is, ha ugyanarra az útra lépsz, amelyiken én is közlekedem. Ilyen egyszerű.
ziccer2002 (törölt)
2012.04.21 18:28:36
@imittto:
Sajnálom, hogy te sem érted, hogy mit akarok mondani...
Kezdünk nagyon konkrét esetekbe belemenni (ld. XY úti zebra, stb.), de ha ez kell, akkor tessék a legkonkrétabb eset: én tudatosan odafigyelve nem követem el ezeket a hibákat, de azt mindenki vegye tudomásul, hogy ez mindenféle ösztön ellen megy, ezért olyan baromi nehéz. Nem hiszem el, hogy a bringásoknál ne lenne ugyanez a helyzet az ösztönökkel (elférek még ott... nem jön semmi, jól belátom, átmehetek... stb.)
Azt azért nem hiszem, hogy budapesti viszonylatban tudnál mondani akár egyetlen motorost (az autós azért nem jó példa, mert nem is tudja megtenni még ha akarja sem), aki előremegy a sornál, jól körbenéz és átmotorozik a piroson! EZ A KÜLÖNBSÉG, ÉRTED?
Ha te olyan bringás vagy, aki autót is vezet, akkor neked kéne elsőként odaállnod és azt mondanod, hogy a KRESZ-t minimum ismernie kell annak, aki nem csak falun bringázik!
Sétálás betiltása... jaj istenem! Hát nem érted, hogy minden helyzetben vállalsz kockázatot, de ennek a mértéke eltérő és belátásod szerint meg tudod ítélni. Én azt mondom, hogy a bringások olyan kockázatot vállalnak ezzel a morállal, amit nem mértek fel kellően, mert nincs meg az elméleti hátterük hozzá!
A többi dologra nem térnék ki, mert iszonyú szűklátókörű megjegyzések - pl. a tömegközlekedés+influenza viszonya (mert az utcán/otthon/munkahelyeden nem találkozhatsz senkivel aki beteg?). Budapest közlekedése pedig valóban úgy lett kitalálva, ahogy mondod, csak mondjuk az elmúlt 60-70 évben minden fejlesztés az autók irányába ment. Én nem mondom, hogy nem örülnék, ha már akkor gondoltak volna a bringásokra, mert akkor ugye most nem lenne miről beszélni, de azért a helyzethez való alkalmazkodás először is azzal jár, hogy akik kevesebben vannak, azok minimum betartják azokat a szabályokat, amiket kell! Lehet protestálni, lehet kérni még bicikliutat, stb., akkor szépen odajutunk, amit írtam, hogy előbb-utóbb majd változnak a szokások.
Ja és nem ellenséged vagyok, hanem max. ellenfeled egy vitában - bár ezt is kétlem.
Egy jó analógia lehet szerintem: Az idősebbnek/erősebbnek a tanácsát illik megfogadni és illik azt tenni, amit mond. Ha én ülök az autóban, akkor én vagyok a nagyobb/erősebb és hidd el, hogy én is téged akarlak megvédeni!
Balesetmentes közlekedést mindenkinek!
Sajnálom, hogy te sem érted, hogy mit akarok mondani...
Kezdünk nagyon konkrét esetekbe belemenni (ld. XY úti zebra, stb.), de ha ez kell, akkor tessék a legkonkrétabb eset: én tudatosan odafigyelve nem követem el ezeket a hibákat, de azt mindenki vegye tudomásul, hogy ez mindenféle ösztön ellen megy, ezért olyan baromi nehéz. Nem hiszem el, hogy a bringásoknál ne lenne ugyanez a helyzet az ösztönökkel (elférek még ott... nem jön semmi, jól belátom, átmehetek... stb.)
Azt azért nem hiszem, hogy budapesti viszonylatban tudnál mondani akár egyetlen motorost (az autós azért nem jó példa, mert nem is tudja megtenni még ha akarja sem), aki előremegy a sornál, jól körbenéz és átmotorozik a piroson! EZ A KÜLÖNBSÉG, ÉRTED?
Ha te olyan bringás vagy, aki autót is vezet, akkor neked kéne elsőként odaállnod és azt mondanod, hogy a KRESZ-t minimum ismernie kell annak, aki nem csak falun bringázik!
Sétálás betiltása... jaj istenem! Hát nem érted, hogy minden helyzetben vállalsz kockázatot, de ennek a mértéke eltérő és belátásod szerint meg tudod ítélni. Én azt mondom, hogy a bringások olyan kockázatot vállalnak ezzel a morállal, amit nem mértek fel kellően, mert nincs meg az elméleti hátterük hozzá!
A többi dologra nem térnék ki, mert iszonyú szűklátókörű megjegyzések - pl. a tömegközlekedés+influenza viszonya (mert az utcán/otthon/munkahelyeden nem találkozhatsz senkivel aki beteg?). Budapest közlekedése pedig valóban úgy lett kitalálva, ahogy mondod, csak mondjuk az elmúlt 60-70 évben minden fejlesztés az autók irányába ment. Én nem mondom, hogy nem örülnék, ha már akkor gondoltak volna a bringásokra, mert akkor ugye most nem lenne miről beszélni, de azért a helyzethez való alkalmazkodás először is azzal jár, hogy akik kevesebben vannak, azok minimum betartják azokat a szabályokat, amiket kell! Lehet protestálni, lehet kérni még bicikliutat, stb., akkor szépen odajutunk, amit írtam, hogy előbb-utóbb majd változnak a szokások.
Ja és nem ellenséged vagyok, hanem max. ellenfeled egy vitában - bár ezt is kétlem.
Egy jó analógia lehet szerintem: Az idősebbnek/erősebbnek a tanácsát illik megfogadni és illik azt tenni, amit mond. Ha én ülök az autóban, akkor én vagyok a nagyobb/erősebb és hidd el, hogy én is téged akarlak megvédeni!
Balesetmentes közlekedést mindenkinek!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Meg aztán van az a mondás is, hogy Izraelt "pénzen" vették a népszövetségtől a zsidók, meg így megy úgy irgumburgumcsúnyadolog...
Volt egy olyan mese, hogy egy fehér lóért, meg arany lószerszámért egy ázsiából indult vándorló nép "megvett" egy földet egy Szvatopluk nevű fejedelemtől... Pfujjj...
Ja, hogy a történelem csak addig tart, ameddig tetszik? A gaz zsidók először biztos a szegény homo habilis-ektől vették meg a földjeiket és akkor is már minden jó egyetemre ők jártak a szegény neandervölgyiek, meg cro-magnon-iak helyett. :)